Рішення
від 11.09.2019 по справі 280/1672/19
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 вересня 2019 року Справа № 280/1672/19 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі судді Киселя Р.В., розглянувши в порядку письмового за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Гайдар Плюс (вул. Сортувальна, буд. 3, м. Запоріжжя, 69065) до Державної фіскальної служби України (пл. Львівська, 8, м. Київ, 04053) та Головного управління ДФС у Запорізькій області (пр. Соборний, 166, м. Запоріжжя, 69107) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

12.04.2019 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю Гайдар Плюс (далі - позивач або ТОВ Гайдар Плюс ) до Державної фіскальної служби України (далі - відповідач 1 або ДФС України) та Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області (далі - відповідач 2 або ГУ ДФС у Запорізькій області), в якій позивач просить суд:

визнати протиправними та скасувати рішення відповідача 2 №1097051/39659047 від 06.03.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №7305/ від 16.01.2019;

зобов`язати відповідача 1 зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №7305/ від 16.01.2019, складену позивачем;

визнати протиправним та скасувати рішення відповідача 2 №1097391/39659047 від 06.03.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №10877/ від 23.01.2019;

зобов`язати відповідача 1 зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №10877/ від 23.01.2019, складену позивачем;

визнати протиправним та скасувати рішення відповідача 2 №1097300/39659047 від 06.03.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №7306/ від 16.01.2019;

зобов`язати відповідача 1 зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №7306/ від 16.01.2019, складену позивачем;

визнати протиправним та скасувати рішення відповідача 2 №1097433/39659047 від 06.03.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №7307/ від 16.01.2019;

зобов`язати відповідача 1 зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №7307/ від 16.01.2019, складену позивачем;

визнати протиправним та скасувати рішення відповідача 2 №1097355/39659047 від 06.03.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №7308/ від 16.01.2019;

зобов`язати відповідача 1 зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №7308/ від 16.01.2019, складену позивачем;

визнати протиправним та скасувати рішення відповідача 2 №1097329/39659047 від 06.03.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №7309/ від 16.01.2019;

зобов`язати відповідача 1 зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №7309/ від 16.01.2019, складену позивачем;

визнати протиправним та скасувати рішення відповідача 2 №1096924/39659047 від 06.03.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №7311/ від 16.01.2019;

зобов`язати відповідача 1 зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №7311/ від 16.01.2019, складену позивачем;

визнати протиправним та скасувати рішення відповідача 2 №1097413/39659047 від 06.03.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №7312/ від 16.01.2019;

зобов`язати відповідача 1 зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №7312/ від 16.01.2019, складену позивачем;

визнати протиправним та скасувати рішення відповідача 2 №1100467/39659047 від 11.03.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №970/ від 04.01.2019;

зобов`язати відповідача 1 зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №970/ від 04.01.2019 складену позивачем.

Крім того, просить судові витрати покласти на відповідачів.

В обґрунтування позовних вимог ТОВ Гайдар Плюс зазначило, що спірні рішення відповідача 2 про відмову в реєстрації податкових накладних та відповідача 1 про залишення скарг без задоволення є безпідставними та незаконними, оскільки позивач документально підтвердив реальність здійснення господарських операцій, які повністю відповідають меті господарської діяльності підприємства.

Ухвалою від 16.04.2019 позов був залишений без руху, позивачу наданий строк для усунення недоліків позову.

10.05.2019 від позивача до суду надійшла заява на усунення недоліків позову.

Ухвалою від 11.05.2019 відкрите спрощене позовне провадження у справі №280/1672/19, судове засідання призначене на 10.06.2019 без виклику сторін (у письмовому провадженні).

10.06.2019 від представника відповідачів надійшов відзив на адміністративний позов (вх.№23723), в якому зазначено, що у Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області були законні підстави для прийняття Рішень про відмову у реєстрації податкових накладних так як позивачем не в повній мірі надано запитувані документи. Також, ненадання належних документів послугувало підставою для відмови у задоволенні скарг. Отже, відповідачі діяли в межах повноважень та у відповідності до норм Закону з врахуванням поданих позивачем пояснень та документів. Просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з`ясував наступне.

Як встановлено з матеріалів справи, ТОВ Гайдар Плюс (код ЄДРПОУ 39659047) є юридичною особою приватного права, що було зареєстровано 24.02.2015. Основним видом діяльності позивача є неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами (основний): (код 46.39 згідно за КВЕД-2010). Позивач зареєстрований та знаходиться за адресою - 69065, м. Запоріжжя, вул. Сортувальна, буд. 3. Вищезазначені відомості підтверджуються Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (т.1 а.с. 14).

Для здійснення господарської діяльності позивачем було укладено з наступними суб`єктами господарської діяльності: ПП Аякс , ТОВ Норма-плюс 777 , ТОВ РУДТЕХСЕРВИС , ТОВ НОВОФЕРТ , ФОП Міщенко P.O . , ТОВ Агропарадіз договори оренди (суборенди) приміщень (офісних та складських), які знаходиться за адресами: АДРЕСА_1 ; АДРЕСА_2 ; АДРЕСА_3 ; АДРЕСА_4 ; АДРЕСА_5 (т.1 а.с. 16-29).

Також позивачем укладені договори оренди та суборенди автотранспортних засобів з ПП Логістік-ВВН , ПП Люкс-07 , громадянами: ОСОБА_2 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 (т.1 а.с. 30-51).

Кількість працівників ТОВ Гайдар Плюс складає 328 осіб, що підтверджується копією штатного розкладу (т.1 а.с. 52-53).

Позивач є платником ПДВ.

Судом встановлено, що між позивачем та Товариством з обмеженою відповідальністю ТОБАККО було укладено договір поставки №10206 від 26.06.2018 (копія додана до матеріалів справи), згідно з умовами якого Постачальник зобов`язується в порядку та на умовах, визначених цим Договором, відповідно до заявок Покупця поставляти Товар, а Покупець зобов`язується в порядку та на умовах, визначених цим Договором, прийняти Товар та оплатити його вартість за цінами, вказаними у відповідних видаткових накладних.

На виконання умов Договору позивач поставив ТОВ ТОБАККО Товар на суму 697921,20 грн., що підтверджується двосторонніми підписаними:

- видатковою накладною №3-2000376 від 16.01.2019 (копія додана до матеріалів справи),

- товарно-транспортною накладною №3-2000376 від 16.01.2019 (копія додана до матеріалів справи).

З боку Покупця вказані видаткова та товарно-транспортна накладна підписані тією ж самою особою, що й Договір - диктором ОСОБА_5 , тобто особою, що діє на підставі статуту. Отже, довіреності на отримання ТМЦ не було потреби укладати.

Оплата за товар підтверджується платіжним дорученням №1960 від 16.01.2019 про оплату в т.ч. й спірних товарів на загальну суму 2000000,00 грн (копія додана до матеріалів справи), а також копію зворотно-сальдової відомості за рахунком 361 за 16.01.2019-31.01.2019 (копія додана до матеріалів справи).

Придбання товарів для здійснення спірної угоди підтверджується наступними документами:

Договором дистрибуції №ЛТД/25-Д від 01.01.2016, укладеним між позивачем (Дистриб`ютор) та ТОВ ЛВН ЛІМІТЕД (Продавець) (копія додана до матеріалів справи), згідно з умовами якого Продавець зобов`язується передати у власність Дистриб`ютора Продукцію для її подальшого поширення на Території на умовах і в порядку, визначених Договором та Правилами роботи з продукцією торговельної марки Nemiroff , а Дистриб`ютор зобов`язується прийняти Продукцію у власність і оплатити її вартість, а також виконати дії, необхідні для поширення і просування Продукції на Території на умовах і в порядку, визначених Договором та Правилами роботи; видатковими накладними за період: листопад 2018 року - січень 2019 року (копії додані до матеріалів справи); ТТН на переміщення алкогольних напоїв від за період: листопад 2018 року - січень 2019 року (копії додані до матеріалів справи); платіжними дорученнями за період: листопад 2018 року - січень 2019 року (копії додані до матеріалів справи); зворотно-сальдовою відомістю за рахунком 631 за 09.11.2018 - 16.01.2019 (копія додана до матеріалів справи).

На дату виникнення податкових зобов`язань позивачем в електронній формі складено податкову накладну № 7305/ від 16.01.2019 (копія додана до матеріалів справи).

Рішенням комісії контролюючого органу про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1097051/39659047 від 06.03.2019 (копія додана до матеріалів справи) позивачу відмовлено у реєстрації вказаної податкової накладної в ЄРПН за підставою: ненадання платником податку копій документів, а саме: довіреності, первинні документи щодо придбання товарів, зберігання й навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи).

На підставі Порядку розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого постановою КМУ №117 від 21 лютого 2018 року, позивачем було подано скаргу на вищевказане Рішення (копія долучена до матеріалів справи).

Рішенням комісії з питань розгляду скарг №16205/39659047/2 від 21.03.2019 (далі -Рішення по розгляду скарг) (копія долучена до матеріалів справи) вищевказану скаргу позивача залишено без задоволення та Рішення без змін з підстав: відсутні копії документів, що підтверджують факт придбання, виготовлення, вирощування або переробки ТМЦ/чи можливість надання послуг, виконання робіт; відсутні копії документів, що підтверджують факт реалізації товарів (робіт, послуг) та/або документи надано не в повному обсязі.

Також на виконання умов Договору позивач поставив ТОВ ТОБАККО Товар на суму 569912,56 грн., що підтверджується підписаними:

- видатковою накладною №3-2000536 від 23.01.2019, (копія долучена до матеріалів справи),

- товарно-транспортною накладною №3-2000536 від 23.01.2019 (копія долучена до матеріалів справи).

Підтвердженням оплати по угоді є:

- копія платіжного доручення №2039 від 23.01.2019 про оплату в т.ч. й спірних товарів на загальну суму 2000000,00 грн.

- копія зворотно-сальдової відомості за рахунком 361 за 16.01.2019 - 31.01.2019.

Придбання товарів для здійснення спірної угоди підтверджується наступними документами:

Договором дистрибуції №ЛТД/25-Д від 01.01.2016, укладеним між позивачем (Дистриб`ютор) та ТОВ ЛВН ЛІМІТЕД (Продавець); видатковими накладними за період: листопад 2018 року - січень 2019 року; ТТН на переміщення алкогольних напоїв від за період: листопад 2018 року - січень 2019 року; платіжними доручення за період: листопад 2018 року - січень 2019 року; зворотно-сальдовою відомістю за рахунком 631 за 09.11.2018 - 16.01.2019 (копії вищезазначених документів долучені до матеріалів справи).

На дату виникнення податкових зобов`язань позивачем в електронній формі складено податкову накладну №10877/ від 23.01.2019 (копія додана до матеріалів справи).

Рішенням №1097391/39659047 від 06.03.2019 (копія знаходиться в матеріалах справи) позивачу відмовлено у реєстрації вказаної податкової накладної в ЄРПН за підставою: ненадання платником податку копій документів, а саме: довіреності, первинні документи щодо придбання товарів, зберігання й навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи).

На підставі Порядку розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого постановою КМУ №117 від 21 лютого 2018 року, позивачем було подано скаргу на вищевказане Рішення (копія додана до справи).

Рішенням комісії з питань розгляду скарг №16938/39659047/2 від 25.03.2019 р. (далі -Рішення по розгляду скарг) (копія додана до позову) вищевказану скаргу позивача залишено без задоволення та Рішення без змін з підстав: відсутні копії документів, що підтверджують факт придбання, виготовлення, вирощування або переробки ТМЦ/чи можливість надання послуг, виконання робіт; відсутні копії документів, що підтверджують факт реалізації товарів (робіт, послуг) та/або документи надано не в повному обсязі.

Також, на виконання умов Договору позивач поставив ТОВ ТОБАККО Товар на суму 332479,00 грн., що підтверджується підписаними:

- видатковою накладною №3-2000377 від 16.01.2019,

- товарно-транспортною накладною №3-2000377 від 16.01.2019.

Підтвердженням оплати по угоді є:

- копія платіжного доручення №1960 від 16.01.2019 про оплату в т.ч. й спірних товарів на загальну суму 2000000,00 грн.,

- копія зворотно-сальдової відомості за рахунком 361 за 16.01.2019-31.01.2019 (зазначені документи долучені до матеріалів справи).

Придбання товарів для здійснення спірної угоди підтверджується наступними документами:

Договором поставки №16004/18 від 30.12.2017, згідно з умовами якого Постачальник на умовах Договору зобов`язується поставити (передати у власність), а позивач (Покупець) прийняти і оплатити Продукцію в кількості, що узгоджена Сторонами, відповідно до Замовлення, прийнятого до виконання Постачальником; договором № 36007/19 про надання послуг відповідального зберігання від 21.11.2018; рахунками-накладними за період: жовтень 2018 року - січень 2019 року; Актами приймання-передачі ТМЦ з відповідального зберігання за період: жовтень 2018 року - січень 2019 року; платіжними дорученнями за період: жовтень 2018 року - січень 2019 року; зворотно-сальдовою відомістю за рахунком 631 за 01.10.2018 - 16.01.2019.

На дату виникнення податкових зобов`язань позивачем в електронній формі складено податкову накладну №7306/ від 16.01.2019 (копія долучена до матеріалів справи).

Рішенням №1097300/39659047 від 06.03.2019 (копія додана до матеріалів справи) позивачу відмовлено у реєстрації вказаної податкової накладної в ЄРПН за підставою: ненадання платником податку копій документів, а саме: довіреності, первинні документи щодо придбання товарів, зберігання й навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи).

На підставі Порядку розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого постановою КМУ від 21 лютого 2018 року № 117, позивачем було подано скаргу на вищевказане Рішення (копія долучена до справи).

Рішенням комісії з питань розгляду скарг №16665/39659047/2 від 22.03.2019 (далі -Рішення по розгляду скарг) (копія долучена до справи) вищевказану скаргу позивача залишено без задоволення та Рішення без змін з підстав: відсутні копії документів, що підтверджують факт придбання, виготовлення, вирощування або переробки ТМЦ/чи можливість надання послуг, виконання робіт; відсутні копії документів, що підтверджують факт реалізації товарів (робіт, послуг) та/або документи надано не в повному обсязі.

Також, на виконання умов Договору позивач поставив ТОВ ТОБАККО Товар на суму 207692,00 грн., що підтверджується підписаними:

- видатковою накладною №3-2000378 від 16.01.2019,

- товарно-транспортною накладною №3-2000378 від 16.01.2019.

Підтвердженням оплати по угоді є:

- копія платіжного доручення №1960 від 16.01.2019 про оплату в т.ч. й спірних товарів на загальну суму 2 000 000,00 грн.,

- копія зворотно-сальдової відомості за рахунком 361 за 16.01.2019 - 31.01.2019.

Придбання товарів для здійснення спірної угоди підтверджується наступними документами:

Договором поставки №16004/18 від 30.12.2017; договором №36007/19 про надання послуг відповідального зберігання від 21.11.2018; рахунками-накладними за період: жовтень 2018 року -січень 2019 року; Актами приймання-передачі ТМЦ з відповідального зберігання за період: жовтень 2018 року - січень 2019 року; платіжними дорученнями за період: жовтень 2018 року - січень 2019 року; зворотно-сальдовою відомістю за рахунком 631 за 01.10.2018 - 16.01.2019.

На дату виникнення податкових зобов`язань позивачем в електронній формі складено податкову накладну №7307/ від 16.01.2019 (копія долучена до матеріалів справи).

Рішенням №1097433/39659047 від 06.03.2019 (копія долучена до матеріалів справи) позивачу відмовлено у реєстрації вказаної податкової накладної в ЄРПН за підставою: ненадання платником податку копій документів, а саме: довіреності, первинні документи щодо придбання товарів, зберігання й навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи).

На підставі Порядку розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого постановою КМУ від 21 лютого 2018 року №117, позивачем було подано скаргу на вищевказане Рішення (копія долучена до матеріалів справи).

Рішенням комісії з питань розгляду скарг №16675/39659047/2 від 22.03.2019 (далі - Рішення по розгляду скарг) (копія додана до матеріалів справи) вищевказану скаргу позивача залишено без задоволення та Рішення без змін з підстав: відсутні копії документів, що підтверджують факт придбання, виготовлення, вирощування або переробки ТМЦ/чи можливість надання послуг, виконання робіт; відсутні копії документів, що підтверджують факт реалізації товарів (робіт, послуг) та/або документи надано не в повному обсязі.

Також, на виконання умов Договору позивач поставив ТОВ ТОБАККО Товар на суму 127880,00 грн., що підтверджується підписаними:

- видатковою накладною №3-2000379 від 16.01.2019,

- товарно-транспортною накладною №3-2000379 від 16.01.2019.

Підтвердженням оплати по угоді є:

- копія платіжного доручення №1960 від 16.01.2019 про оплату в т.ч. й спірних товарів на загальну суму 2 000 000,00 грн.,

- копія зворотно-сальдової відомості за рахунком 361 за 16.01.2019 - 31.01.2019.

Придбання товарів для здійснення спірної угоди підтверджується наступними документами:

Договором поставки №16004/18 від 30.12.2017; договором №36007/19 про надання послуг відповідального зберігання від 21.11.2018; рахунками-накладними за період: жовтень 2018 року - січень 2019 року; Актами приймання-передачі ТМЦ з відповідального зберігання за період: жовтень 2018 року - січень 2019 року; платіжними дорученнями за період: жовтень 2018 року - січень 2019 року; зворотно-сальдово відомістю за рахунком 631 за 01.10.2018 - 16.01.2019.

На дату виникнення податкових зобов`язань позивачем в електронній формі складено податкову накладну №7308/ від 16.01.2019 (копія долучена до матеріалів справи).

Рішенням №1097355/39659047 від 06.03.2019 (копія долучена до матеріалів справи) позивачу відмовлено у реєстрації вказаної податкової накладної в ЄРПН за підставою: ненадання платником податку копій документів, а саме: довіреності, первинні документи щодо придбання товарів, зберігання й навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи).

На підставі Порядку розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого постановою КМУ від 21 лютого 2018 року №117, позивачем було подано скаргу на вищевказане Рішення (копія додана до матеріалів справи).

Рішенням комісії з питань розгляду скарг №16682/39659047/2 від 22.03.2019 (далі -Рішення по розгляду скарг) (копія додана до матеріалів справи) вищевказану скаргу позивача залишено без задоволення та Рішення без змін з підстав: відсутні копії документів, що підтверджують факт придбання, виготовлення, вирощування або переробки ТМЦ/чи можливість надання послуг, виконання робіт; відсутні копії документів, що підтверджують факт реалізації товарів (робіт, послуг) та/або документи надано не в повному обсязі.

Також на виконання умов Договору позивач поставив ТОВ ТОБАККО Товар на суму 148600,00 грн., що підтверджується підписаними:

- видатковою накладною №3-2000381 від 16.01.2019,

- товарно-транспортною накладною №3-2000381 від 16.01.2019.

Підтвердженням оплати по угоді є:

- копія платіжного доручення №1960 від 16.01.2019 про оплату в т.ч. й спірних товарів на загальну суму 2000000,00 грн.,

- копія зворотно-сальдової відомості за рахунком 361 за 16.01.2019 - 31.01.2019.

Придбання товарів для здійснення спірної угоди підтверджується наступними документами:

Договором поставки №16004/18 від 30.12.2017; договором №36007/19 про надання послуг відповідального зберігання від 21.11.2018; рахунками-накладними за період: жовтень 2018 року - січень 2019 року; Актами приймання-передачі ТМЦ з відповідального зберігання за період: жовтень 2018 року - січень 2019 року; платіжними дорученнями за період: жовтень 2018 року - січень 2019 року; зворотно-сальдовою відомістю за рахунком 631 за 01.10.2018 - 16.01.2019.

На дату виникнення податкових зобов`язань позивачем в електронній формі складено податкову накладну №7309/ від 16.01.2019 (копія долучена до матеріалів справи).

Рішенням №1097329/39659047 від 06.03.2019 (копія долучена до справи) позивачу відмовлено у реєстрації вказаної податкової накладної в ЄРПН за підставою: ненадання платником податку копій документів, а саме: довіреності, первинні документи щодо придбання товарів, зберігання й навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи).

На підставі Порядку розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого постановою КМУ від 21 лютого 2018 року № 117, позивачем було подано скаргу на вищевказане Рішення (копія долучена до справи).

Рішенням комісії з питань розгляду скарг №16661/39659047/2 від 22.03.2019 (далі -Рішення по розгляду скарг) (копія додається) вищевказану скаргу позивача залишено без задоволення та Рішення без змін з підстав: відсутні копії документів, що підтверджують факт придбання, виготовлення, вирощування або переробки ТМЦ/чи можливість надання послуг, виконання робіт; відсутні копії документів, що підтверджують факт реалізації товарів (робіт, послуг) та/або документи надано не в повному обсязі.

Також, на виконання умов Договору позивач поставив ТОВ ТОБАККО Товар на суму 424106,00 грн., що підтверджується підписаними:

- видатковою накладною №3-2000383 від 16.01.2019,

- товарно-транспортною накладною № 3-2000383 від 16.01.2019.

Підтвердженням оплати по угоді є:

- копія платіжного доручення №1960 від 16.01.2019 про оплату в т.ч. й спірних товарів на загальну суму 2 000 000,00 грн.,

- копія зворотно-сальдової відомості за рахунком 361 за 16.01.2019 - 31.01.2019.

Придбання товарів для здійснення спірної угоди підтверджується наступними документами:

Договором поставки №16004/18 від 30.12.2017; договором №36007/19 про надання послуг відповідального зберігання від 21.11.2018; рахунками-накладними за період: жовтень 2018 року - січень 2019 року; Актами приймання-передачі ТМЦ з відповідального зберігання за період: жовтень 2018 року - січень 2019 року; платіжними дорученнями за період: жовтень 2018 року - січень 2019 року; зворотно-сальдовою відомістю за рахунком 631 за 01.10.2018 - 16.01.2019.

На дату виникнення податкових зобов`язань позивачем в електронній формі складено податкову накладну №7311/ від 16.01.2019 (копія долучена до матеріалів справи).

Рішенням №1096924/39659047 від 06.03.2019 (копія долучена до матеріалів справи) позивачу відмовлено у реєстрації вказаної податкової накладної в ЄРПН за підставою: ненадання платником податку копій документів, а саме: довіреності, первинні документи щодо придбання товарів, зберігання й навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи).

На підставі Порядку розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної і розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого постановою КМУ від 21 лютого 2018 року №117, позивачем було подано скаргу на вищевказане Рішення (копія долучена до справи).

Рішенням комісії з питань розгляду скарг №16668/39659047/2 від 22.03.2019 (далі -Рішення по розгляду скарг) (копія додана до справи) вищевказану скаргу позивача залишено без задоволення та Рішення без змін з підстав: відсутні копії документів, що підтверджують факт придбання, виготовлення, вирощування або переробки ТМЦ/чи можливість надання послуг, виконання робіт; відсутні копії документів, що підтверджують факт реалізації товарів (робіт, послуг) та/або документи надано не в повному обсязі.

Також, на виконання умов Договору позивач поставив ТОВ ТОБАККО Товар на суму 62 220,00 грн., що підтверджується підписаними:

- видатковою накладною №3-2000385 від 16.01.2019,

- товарно-транспортною накладною №3-2000385 від 16.01.2019.

Підтвердженням оплати по угоді є:

- копія платіжного доручення №1960 від 16.01.2019 про оплату в т.ч. й спірних товарів на загальну суму 2000000,00 грн.,

- копія зворотно-сальдової відомості за рахунком 361 за 16.01.2019 - 31.01.2019.

Придбання товарів для здійснення спірної угоди підтверджується наступними документами:

Договором поставки №16004/18 від 30.12.2017; договором №36007/19 про надання послуг відповідального зберігання від 21.11.2018; рахунками-накладними за період: жовтень 2018 року - січень 2019 року; Актами приймання-передачі ТМЦ з відповідального зберігання за період: жовтень 2018 року - січень 2019 року; платіжними дорученнями за період: жовтень 2018 року - січень 2019 року; зворотно-сальдовою відомістю за рахунком 631 за 01.10.2018 - 16.01.2019.

На дату виникнення податкових зобов`язань позивачем в електронній формі складено податкову накладну №7312/ від 16.01.2019 (копія долучена до матеріалів справи).

Рішенням №1097413/39659041 від 06.03.2019 (копія додана до справи) позивачу відмовлено у реєстрації вказаної податкової накладної в ЄРПН за підставою: ненадання платником податку копій документів, а саме: довіреності, первинні документи щодо придбання товарів, зберігання й навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи).

На підставі Порядку розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого постановою КМУ № 21 лютого 2018р. № 117р., позивачем було подано скаргу на вищевказане Рішення (копія додається).

Рішенням комісії з питань розгляду скарг № 16663/39659047/2 від 22.03.2019 р. (далі -Рішення по розгляду скарг) (копія додається) вищевказану скаргу позивача залишено без задоволення та Рішення без змін з підстав: відсутні копії документів, що підтверджують факт придбання, виготовлення, вирощування або переробки ТМЦ/чи можливість надання послуг, виконання робіт; відсутні копії документів, що підтверджують факт реалізації товарів (робіт, послуг) та/або документи надано не в повному обсязі.

Крім того, правовідносини між позивачем та Товариством з обмеженою відповідальністю ЛАУС ТРЕЙД (Покупець) врегульовані договором поставки №10399 від 09.08.2018 р. (далі - Договір поставки - 2), згідно з умовами якого Постачальник зобов`язується в порядку та на умовах, визначених цим Договором, відповідно до заявок Покупця поставляти Товар, а Покупець зобов`язується в порядку та на умовах, визначених цим Договором, прийняти Товар та оплатити його вартість за цінами, вказаними у відповідних видаткових накладних.

На виконання умов Договору позивач поставив ТОВ ЛАУС ТРЕЙД Товар на суму 269390,00 грн., що підтверджується підписаними:

- видатковою накладною №3-2000049 від 04.01.2019,

- товарно-транспортною накладною №3-2000049 від 04.01.2019 (копії зазначених документів долучені до справи).

Підтвердженням реальності здійснення господарських правовідносин є:

Платіжне доручення №674 від 04.01.2019 про оплату спірних товарів, а також зворотно-сальдова відомість за рахунком 361 за січень 2019 року (копія документів долучені до справи).

Придбання товарів для здійснення спірної угоди підтверджується наступними документами:

Договором поставки №16004/18 від 30.12.2017; договором №36007/19 про надання послуг відповідального зберігання від 21.11.2018; рахунками-накладними за період: жовтень 2018 року - січень 2019 року; Актами приймання-передачі ТМЦ з відповідального зберігання за період: жовтень 2018 року - січень 2019 року; платіжними дорученнями за період: жовтень 2018 року - січень 2019 року; зворотно-сальдовою відомістю за рахунком 631 за 01.10.2018 - 16.01.2019.

На дату виникнення податкових зобов`язань позивачем в електронній формі складено податкову накладну №970/ від 04.01.2019 (копія долучена до матеріалів справи).

Рішенням №1100467/39659047 від 11.03.2019 (копія долучена до справи) позивачу відмовлено у реєстрації вказаної податкової накладної в ЄРПН за підставою: ненадання платником податку копій документів, а саме: складські документи (інвентаризаційні описи).

На підставі Порядку розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого постановою КМУ від 21 лютого 2018 року №117, позивачем було подано скаргу на вищевказане Рішення (копія додана до справи) Копію інвентаризаційного опису надано.

Рішенням комісії з питань розгляду скарг №17763/39659047/2 від 29.03.2019 (далі -Рішення по розгляду скарг) (копія долучена до матеріалів справи) вищевказану скаргу позивача залишено без задоволення та Рішення без змін з підстав: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття Комісією рішення про задоволення скарги.

Не погодившись з діями та рішеннями відповідачів позивач звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд виходить з наступного.

Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України, щодо покращення інвестиційного клімату в Україні від 21 грудня 2016 року №1797-VIII внесені зміни та доповнення до Податкового кодексу України та запроваджено новий механізм електронного адміністрування податку на додану вартість за умов проведення аналізу та здійснення управління ризиками з метою визначення форм і обсягів митного та податкового контролю.

Згідно з пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (тут і далі в редакції чинній на час спірних правовідносин), на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

У відповідності до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

У разі якщо реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена в порядку, визначеному в пункті 201.16 цієї статті, реєстрація таких податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у підпункті 201.16.4 пункту 201.16 цієї статті.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до підпункту 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Відповідно до пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з положеннями пункту 20.2 статті 20 Податкового кодексу України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

За приписами пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

При цьому суд зазначає, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

Слід зазначити, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (тут і далі в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин) підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;

ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;

надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Як вбачається з матеріалів справи, реєстрація спірних податкових накладних була зупинена у зв`язку з їх відповідністю, як зазначено контролюючим органом, підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку.

У листі Державної фіскальної служби України №959/99-99-07-18 від 21 березня 2018 року Критерії ризиковості платника податку , зокрема, зазначено: 1.Платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо: … 1.6. комісії головних управлінь ДФС в областях, м.Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим); дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації; платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України; наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником. .

Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв. Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.

Таким чином, фіскальний орган був зобов`язаний у Квитанції чітко вказати не тільки на конкретний вид критерію, який встановлений підпунктом 1.6 пункту 1 Критеріїв, а і на відповідне рішення, відповідно до якого позивача внесено до переліку ризикових платників.

Відповідачами також не надано суду ані переліку платників податків, щодо яких виявлено ознаки ризиковості, ані матеріалів, на підставі яких платника податків віднесено до такого переліку.

У пунктах 18-21 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженому 21 лютого 2018 року постановою Кабінету Міністрів України №117, передбачено: 18. Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. 19. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м.Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). 20. Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. 21. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства .

Згідно з пунктом 2 Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , затвердженого 13 червня 2017 року наказом Міністерства фінансів України №566, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 16 червня 2017 року за №752/30620 (далі - Порядок роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації), комісія є постійно діючим колегіальним органом при ДФС, що діє в межах повноважень, визначених пунктом 201.16 статті 201 розділу V Податкового кодексу України та постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 р. №190 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації .

Як зазначено у пункті 18 Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, Комісія може перевірити подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отриманні з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, в тому числі електронні, одержані від інших платників податків, засобів масової інформації тощо).

Відповідачами не надано до суду доказів додержання вимог пункту 21 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, пункту 18 Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, результатів проведених звірок/перевірок інформаційних джерел та наданих позивачем документів.

Крім того, контролюючим органом не висувалась вимога щодо надання позивачем конкретних документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У позивача, на думку суду, були наявні документи, достатні для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Отже, рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.

Відповідачами не наведено жодних обставин та не надано суду доказів, які б свідчили про невідповідність господарських операції цілям та завданням статутної діяльності позивача та його контрагента (ів), збитковості здійснених операцій, або інших обставин, які б окремо або в сукупності могли б свідчити про не пов`язаність операцій з господарською діяльністю учасників зазначених операцій, фіктивність вчинених операції, а також про те, що вчинення зазначеної операції не було обумовлено розумними економічними причинами (цілями ділового характеру), а дії учасників операції були спрямовані на отримання необґрунтованої податкової вигоди. Відповідачами не надано будь-яких належних та допустимих доказів, не доведено наявності обставин та підстав, які б свідчили про юридичну дефектність первинних документів за спірних операцій.

В свою чергу, позивачем до матеріалів адміністративної справи надано копії документів первинної податкової та бухгалтерської звітності по взаємовідносинам з його контрагентом які свідчать про реальність здійснення господарської операції та вказують на наявність у позивача ділової мети, визначення якої наведено у підпункті 14.1.231 пункті 14.1 статті 14 ПК України, як причина, яка може бути наявна лише за умови, що платник податків має намір одержати економічний ефект у результаті господарської діяльності.

Також, Верховний Суд в постанові від 23 жовтня 2018 року у справі №822/1817/18, щодо подібних правовідносин, зазначив, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Вживання податковим органом загального посилання на пункт шостий Критеріїв оцінки, без наведення відповідного підпункту, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.

Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності .

Крім того, при розгляді даного позову по суті, суд врахує правову позицію Верховного суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду, викладену в постанові від 02.04.2019 у справі №822/1878/18, в якій підстави виникнення спору та застосовані норми матеріального права подібні підставам та нормам в справі, що розглядається.

В постанові, зокрема, зазначено, що: Судами попередніх інстанцій встановлено безпідставність зупинення реєстрації податкової накладної як передумови прийняття відповідного рішення Комісії, адже у квитанції № 1 вказано критерії ризиковості, визначені виключно листом ДФС від 21 березня 2018 року №959/99-99-07-18.

Верховний Суд, надаючи оцінку доводам касаційної скарги, враховує, що листи міністерств, інших органів виконавчої влади не є нормативно-правовими актами у розумінні статті 117 Конституції України, а відтак не є джерелом права відповідно до статті 7 Кодексу адміністративного судочинства України. Натомість, як встановлено судами попередніх інстанцій, платником податків надано до податкового органу первинні документи на підтвердження реальності господарських операцій.

Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття. Крім того, акти, що затверджують критерії ризиковості здійснення операцій мають на меті встановити норми права, які зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян, а відтак підлягають обов`язковій реєстрації у порядку, визначеному діючим законодавством.

Враховуючи, суперечливість нормативного регулювання, наведене та проаналізоване вище, як підстави застосування презумпції правомірності рішень платника (підпункт 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Податкового кодексу України), а також вимоги принципів правової визначеності та передбачуваності, Суд погоджується з висновками судів попередніх інстанцій щодо безпідставності зупинення реєстрації податкової накладної Товариства та протиправності рішення податкового органу від 04 травня 2018 року № 679000/39957239 про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних .

Таким чином, в мотивувальній частині постанови Верховного Суду прямо зазначено, що лист ДФС України від 21 березня 2018 року №959/99-99-07-18, єдиний документ яким визначаються критерії ризиковості платника податку, відповідність яким є підставою зупинення реєстрації податкових накладних, не є нормативним актом, а тому не може визначати критерії ризиковості як підстави для зупинення реєстрації податкових накладних.

Саме з цих підстав Верховний Суд визнав протиправним рішення контролюючого органу про зупинення реєстрації податкових накладних позивача у справі №822/1878/18.

Відповідно до частини першої статті 36 Закону України від 02.06.2016 №1402-VIII Про судоустрій і статус суддів , Верховний Суд є найвищим судом у системі судоустрою України, який забезпечує сталість та єдність судової практики у порядку та спосіб, визначені процесуальним законом.

Відповідно до частини п`ятої статті 13 цього Закону, висновки щодо застосування норм права, викладені у постановах Верховного Суду, є обов`язковими для всіх суб`єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить відповідну норму права.

Відповідно до частини шостої цієї статті, висновки щодо застосування норм права, викладені у постановах Верховного Суду, враховуються іншими судами при застосуванні таких норм права.

Суд зазначає, що Податковий кодекс України не містить норм, які б надавали відповідачам право на відмову у реєстрацій податкової накладної. Податковий закон вбачає лише право на зупинення реєстрації податкової накладної. Порядок чи інший підзаконний акт не може створювати право, за своєю юридичною природою, оскільки такий підзаконний акт лише відображає порядок дій щодо реалізації законодавчих норм.

Крім того суд вважає, що ТОВ Гайдар Плюс на виконання п. 14 Порядку №117 надано органу ДФС пояснення та запитувані первинні документи, що засвідчують факт реального виконання позивачем та його контрагентами господарських зобов`язань.

У цей же час контролюючим органом не висувалась вимога щодо надання позивачем конкретних документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Надані документи за формою, змістом та походженням відповідають вимогам ст. 201 Податкового кодексу України, ч.2 ст.9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність , п.2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку (затверджено наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88)

Первинні документи, оформлені у межах договору постачання, не мають дефекту форми, змісту або походження. Інше відповідачами не доведено.

ГУ ДФС у Запорізькій області, в порушення п. 21 Порядку №117 відмовляючи у реєстрації податкових накладних, не спростовано встановленої ст. 204 ЦК України презумпції правомірності вчинених підприємствами правочинів.

Отже, з урахуванням вищевикладених обставин, враховуючи висновки Верховного Суду, викладені в постановах від 23.10.2018 у справі №822/1817/18 та від 02.04.2019 у справі №822/1878/18, суд дійшов висновку, що відповідачами не доведено правомірність оскаржуваних рішень, у зв`язку з чим, наявні підстави для визнання спірних рішень Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної або відмову в такій реєстрації протиправними та їх скасування.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання відповідача 1 зареєструвати податкові накладні, суд зазначає наступне.

Відповідно до пункту 28 Порядку №117, податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Враховуючи, що судом встановлено відсутність у відповідача 2 правових підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та подальшої відмови у такій реєстрації, суд дійшов висновку, що належним способом захисту порушеного права позивача є зобов`язання відповідача 1 зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, вищезазначені податкові накладні.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Частиною третьою статті 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з ч.1 ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

З урахуванням викладених обставин позовні вимоги підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Під час звернення до суду з даним позовом, позивачем було сплачено судовий збір в сумі 34578,00 грн, що підтверджується платіжним дорученням №20162 від 08.05.2019 та №19673 від 08.04.2019, які долучені до матеріалів справи (а.с. 4, 5).

За таких умов, судовий збір, сплачений позивачем, стягується відповідно до ч.1 статті 139 КАС України на його користь за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, яким прийнято протиправне рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме - ГУ ДФС у Запорізькій області.

Керуючись статтями 241, 243-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Гайдар Плюс (вул. Сортувальна, буд. 3, м. Запоріжжя, 69065; код ЄДРПОУ 39659047) до Державної фіскальної служби України (пл. Львівська, 8, м. Київ, 04053; код ЄДРПОУ 39292197) та Головного управління ДФС у Запорізькій області (пр. Соборний, 166, м.Запоріжжя, 69107; код ЄДРПОУ 39396146) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, №1097051/39659047 від 06.03.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №7305/ від 16.01.2019, №1097391/39659047 від 06.03.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №10877/ від 23.01.2019, №1097300/39659047 від 06.03.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №7306/ від 16.01.2019, №1097433/39659047 від 06.03.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №7307/ від 16.01.2019, №1097355/39659047 від 06.03.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №7308/ від 16.01.2019, №1097329/39659047 від 06.03.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №7309/ від 16.01.2019, №1096924/39659047 від 06.03.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №7311/ від 16.01.2019, №1097413/39659047 від 06.03.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №7312/ від 16.01.2019 та №1100467/39659047 від 11.03.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №970/ від 04.01.2019.

Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №7305/ від 16.01.2019, №10877/ від 23.01.2019, №7306/ від 16.01.2019, №7307/ від 16.01.2019, №7308/ від 16.01.2019, №7309/ від 16.01.2019, №7311/ від 16.01.2019, №7312/ від 16.01.2019 та №970/ від 04.01.2019, складені Товариством з обмеженою відповідальністю Гайдар Плюс (код ЄДРПОУ 39659047.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Запорізькій області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Гайдар Плюс сплачений судовий збір у сумі 34578,00 грн. (тридцять чотири тисячі п`ятсот сімдесят вісім гривень 00 коп.).

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Р.В. Кисіль

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.09.2019
Оприлюднено12.09.2019
Номер документу84160945
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/1672/19

Ухвала від 04.09.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 18.06.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 27.05.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 17.02.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 09.12.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 18.11.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 22.10.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Рішення від 11.09.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Кисіль Роман Валерійович

Ухвала від 11.05.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Кисіль Роман Валерійович

Ухвала від 16.04.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Кисіль Роман Валерійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні