Справа № 2-а-4596/09
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 грудня 2009 року м. Сімферополь
Суддя Сімферопольсько го районного суду Автон омної Республіки Крим Хмарук Н.С., розглянувши в п орядку письмового проваджен ня справу за адміністра тивним позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного Фонду України в С імферопольському районі Авт ономної Республіки Крим про зобов' язання нарахува ти та стягнути щомісячну соц іальну допомогу та зобов' я зання виконувати нарахуванн я та забезпечити її виплату ,-
В с т а н о в и в:
Позивачка зверну лась до суду з позовною заяво ю до Управління Пенсійно го фонду України в Сімферопо льському районі Автономної Р еспубліки Крим про зобов' язання здійснити донарахува ння пенсії, мотивуючи свої ви моги тим, що з 2007 року по 2008 рік ї й не в повному обсязі відпов ідачем нарахована щомісячна соціальна грошова допомога, яка передбачена статтею 6 Зак ону України «Про соціальний захист дітей війни», внаслід ок чого порушені її законні п рава. Також просила зобов' я зати відповідача виконуват и нарахування щомісячної соц іальної допомоги у розмірі 30 відсотків мінімальної пенсі ї за віком, та забезпечити її в иплату з січня 2009 року.
Позивачка у судове засі дання не з' явилась, звернул ась до суду з заявою з прохан ням розглянути справу за її відсутності, позов просила з адовольнити у повному обсязі .
Представник відповідач а у судове засідання не з' яв ився, надав суду клопотання п ро розгляд справи за його від сутності. Позовні вимоги не в изнав, наполягав на застосув анні положень статті 99 Кодекс у адміністративного судочин ства України.
Відповідно до частини 3 с татті 122 Кодексу адміністрати вного судочинства України, о соба, яка бере участь у справі , має право заявити клопотанн я про розгляд справи за її від сутності. Якщо таке клопотан ня заявили всі особи, які беру ть участь у справі, судовий ро згляд справи здійснюється в порядку письмового провадже ння.
Згідно з пунктом 10 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України, письмо ве провадження - розгляд і в ирішення адміністративної с прави в суді першої, апеляцій ної чи касаційної інстанції без виклику осіб, які беруть у часть у справі, та проведення судового засідання на основ і наявних у суду матеріалів у випадках, встановлених цим К одексом.
Матеріалами справи та н аявними доказами встановлен і такі факти та відповідні їм правовідносини.
Судом встановлено, що поз ивачка, народилась 13 липня 1944 року, що підтверджується пас портом (а.с. 5), тобто станом на ч ас закінчення Другої світово ї війни їй було менше 18 років, т ому вона є особою, яка віднес ена до категорій осіб, визнан их дітьми війни.
Відповідно до ст. 6 Закону України "Про соціальний захи ст дітей війни" дітям війни пе нсії або щомісячне довічне г рошове утримання чи державна соціальна допомога, що випла чується замість пенсії, підв ищуються на 30 відсотків мінім альної пенсії за віком.
Відповідно до вимог стат ті 7 Закону фінансове забезпе чення державних соціальних г арантій, передбачених цим За коном, здійснюється за рахун ок коштів Державного бюджету України.
Відповідно до частини 1 с татті 28 Закону України "Про за гальнообов'язкове державне п енсійне страхування" від 09.07.2003, № 1058-IV мінімальний розмір пенсі ї за віком встановлюється у р озмірі прожиткового мінімум у для осіб, які втратили праце здатність, визначеного закон ом.
Дія ст. 6 Закону України «П ро соціальний захист дітей в ійни» неодноразово була зу пинена Законами України, а са ме Законом України від 19.12.2006 р. « Про Державний бюджет України на 2007 рік», Законом України ві д 28.112.2007 р. «Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесен ня змін до деяких законодавч их актів України».
Рішеннями Конституційн ого Суду України від 09.07.2007 р., 22.05. 2008 р. положення вищезазначени х Законів, якими було припине но дію статті 6 Закону Україн и «Про соціальний захист діт ей війни» були визнані некон ституційними.
При цьому Конституційн ий Суд України вказав, що Верх овна Рада України не уповнов ажена при прийнятті Закону У країни про Державний бюджет України зупиняти дію окреми х законів України та/або будь -яким чином змінювати визнач ене іншими законами України правове регулювання суспіль них відносин. Також зазначив , що це суперечить вимогам ста тті 3 Закону України «Про соці альний захист дітей війни», з гідно з якою державні соціал ьні гарантії дітям війни, вст ановлені цим Законом, не можу ть бути обмежені або скасова ні іншими нормативно-правови ми актами.
Нормативні акти органів державної влади та органів м ісцевого самоврядування, які обмежують права та пільги ве теранів війни, передбачені ц им Законом, є недійсними. Звуж ення змісту та обсягу консти туційного права на забезпече ння достатнього життєвого рі вня (стаття 48 Конституції Укра їни) шляхом прийняття нових з аконів або внесення змін до ч инних законів відповідно до статті 22 Конституції України не допускається.
Відповідно до статті 152 К онституції України закони, і нші правові акти або їх окрем і положення, що визнані некон ституційними, втрачають чинн ість з дня ухвалення Констит уційним Судом України рішенн я про їх неконституційність.
Отже, суд приходить до в исновку, що позивач має право на отримання підвищення пен сії у розмірі 30% мінімальної п енсії за віком, так як має відп овідний статус.
Враховуючи, що вимоги поз ивачки про нарахування щомі сячної державної допомоги за період з 09 липня 2007 р. 01.01.2008 року та з 22 травня 2008 року по 21 жовтня 200 8 року є обґрунтованими, але п озивачкою без поважних прич ин пропущений встановлений статтею 99 КАС України строк з вернення до адміністративно го суду за захистом зазначен ого порушеного права, в свою ч ергу, відповідач наполягає н а застосуванні наслідків про пущення строків, встановлени х частиною 1 статті 100 КАС Украї ни, суд вважає, що в цій частин і позовні вимоги не підлягаю ть задоволенню.
Що стосується вимог за 200 8 рік, суд вважає необхідним з адовольнити позовні вимоги за період з 21 жовтня 2008 року по 01 січня 2009 року.
Вимоги позивачки про зоб ов' язання відповідача вико нувати нарахування щомісячн ої соціальної допомоги у роз мірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком, та забезпече ння її виплати з січня 2009 року, підлягають задоволенню част ково.
Суд вважає необхід ним задовольнити вимоги в ці й частині с 01 січня 2009 року по де нь прийняття рішення .
З огляду на положення ст атей 21, 105, 162 КАС адміністративни й позов може містити вимоги щ одо визнання незаконними ріш ення, дії чи бездіяльності ві дповідача, зобов' язати його вчинити певні дії, відшкодув ати шкоду, заподіяну незакон ними рішеннями, дією або безд іяльністю.
Суд виходить з того, що ви моги про стягнення з відпові дача недоплаченої суми грош ової допомоги у визначеній п озивачем грошовій сумі не пі длягають задоволенню, оскіль ки такі виплати не були йому н араховані, а суд не може переб рати на себе функцію здійсне ння перерахунку та нарахуван ня грошової допомоги замість органу якому надані такі пов новаження.
Відповідно до ч. 2 ст. 11 КАС У країни, суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі , якщо це необхідно для повно го захисту прав, свобод та і нтересів сторін чи третіх ос іб, про захист яких вони прос ять.
Задовольняючи позовні ви моги в частині в зобов' язан ня провести перерахунок щом ісячної державної соціально ї допомоги з 21 жовтня 2008 року п о день прийняття рішення, від повідно до Закону України «П ро соціальний захист дітей в ійни», суд вважає необхідним вийти за межі позовних вимог та зобов' язати відповідача - Управління Пенсійного ф онду України в Сімферопольсь кому районі Автономної Респу бліки Крим, здійснити виплат у перерахованої щомісячної державної соціальної допомо ги з 21 жовтня 2008 року по день п рийняття рішення, оскільки ц е потрібно для повного захис ту прав, свобод та інтересів п озивача, про захист яких він п росить.
Щодо вимог позивачки про зобов' язання відповідача на майбутнє виплачувати їй д опомогу у повному обсязі, то ц і вимоги не можуть бути задов олені, як такі, що заявлені пер едчасно. Суд розглядає і вирі шує лише правовідносини, які сталися і є наявними, та не мо же передбачити дії тієї чи ін шої особи на майбутнє.
Суд вирішує питання про с удові витрати відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України.
На підставі викладеного , керуючись ст.ст. 11, 94, 99, 100, 160-163,167 КАС України, суд,-
П о с т а н о в и в:
Позов задовольнити частково .
Зобов'язати відповідача Управління Пенсійного ф онду України в Сімферопольсь кому районі Автономної Респу бліки Крим донарахувати та в иплатити ОСОБА_1 щомісячну державну соціальн у допомогу як дитині війни, я ка встановлена ст. 6 Закону Ук раїни «Про соціальний захист дітей війни» у розмірі 30 % від мінімальної пенсії за віком , за період з 21 жовтня 2008 року по 11 грудня 2009 року.
В решті позовних вимог ві дмовити.
Стягнути на користь ОСОБА_1 з Державного бюджету Укр аїни судовий збір у розмірі 3 г рн. 40 коп..
Постанова може бути оска ржена шляхом подачі протягом десяти днів з дня її проголош ення, а в разі складення поста нови у повному обсязі, відпов ідно до статті 160 Кодексу адмі ністративного судочинства, - з дня складення в повному обс язі заяви про апеляційне оск арження і поданням після цьо го протягом двадцяти днів ап еляційної скарги, або в поряд ку, передбаченому частиною 5 с татті 186 Кодексу адміністрати вного судочинства України.
Суддя
Суд | Сімферопольский районний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2009 |
Оприлюднено | 29.03.2010 |
Номер документу | 8432450 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сімферопольский районний суд Автономної Республіки Крим
Хмарук Наталя Сергіївна
Адміністративне
Центральний районний суд м. Сімферополя
Благодатна Олена Юріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні