Рішення
від 11.09.2019 по справі 360/2315/19
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

11 вересня 2019 рокуСєвєродонецькСправа № 360/2315/19

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Пляшкової К.О.,

за участю

секретаря судового засідання: Шляхтун М.М.,

представників

позивача: не прибув,

відповідача: не прибув,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області до Комісії з реорганізації Державного підприємства Первомайськвугілля про визнання кредиторських вимог до Відокремленого підрозділу шахта Ломоватська Державного підприємства Первомайськвугілля у сумі 5635040,55 грн та включення до передавального акта,

ВСТАНОВИВ:

До Луганського окружного адміністративного суду 15 березня 2019 року надійшов позов Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області (далі - позивач, УВД ФССУ у Луганській області) до Комісії з реорганізації Державного підприємства Первомайськвугілля (далі - відповідач, Комісії з реорганізації ДП Первомайськвугілля ) з вимогами зобов`язати відповідача визнати кредиторські вимоги позивача в сумі 53026474,11 грн та включити їх до передавального акта підприємства.

Ухвалою суду від 03 червня 2019 року позовні вимоги УВД ФССУ у Луганській області до Комісії з реорганізації ДП Первомайськвугілля роз`єднано, у самостійне провадження виокремлено позовні вимоги про зобов`язання Комісії з реорганізації ДП Первомайськвугілля визнати кредиторські вимоги позивача до Відокремленого підрозділу шахта Ломоватська Державного підприємства Первомайськвугілля (далі - ВП шахта Ломоватська ДП Первомайськвугілля ) у сумі 5635040,55 грн та включити їх до передавального акта ДП Первомайськвугілля (арк. спр. 89-90).

В обґрунтування цих позовних вимог зазначено, що ДП Первомайськвугілля та його відокремлені підрозділи перебувають на обліку в органах ФССУ. За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ДП Первомайськвугілля з 22.11.2018 перебуває у стані припинення. Відповідно до пункту 1 наказу Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 07.11.2018 № 562 Про реорганізацію Державного підприємства Первомайськвугілля , ДП Первомайськвугілля , код за ЄДРПОУ 32320594, припиняється шляхом приєднання до Державного підприємства Національна вугільна компанія , код за ЄДРПОУ 42165388.

Керуючись положеннями абзацу 6 пункту 7 розділу VIII Закону України від 08.07.2010 № 2464-VI Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - Закон № 2464-VI), Закону України від 23.09.1999 № 1105-XIV Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - Закон № 1105-XIV), підпункту 1.2 пункту 1 постанови правління Фонду соціального страхування України від 12.12.2018 № 28 Про деякі питання обліку заборгованості страхувальників зі сплати страхових коштів до Фонду соціального страхування України (далі - Постанова № 28), Інструкції про порядок перерахування, обліку та витрачання страхових коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, затвердженої постановою правління Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 12.07.2007 № 36 (далі - Інструкція № 36), Інструкції про порядок проведення перевірок страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, прийняття рішень за їх результатами та процедуру оскарження, затвердженої постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 22.12.2010 № 29 (далі - Інструкція № 29), частини шостої статті 105, частини другої статті 107 Цивільного кодексу України, УВД ФССУ у Луганській області 21.01.2019 за № 268/06-1 направлено до Комісії з реорганізації ДП Первомайськвугілля заяву про визнання кредиторських вимог в сумі 53026474,11 грн, у тому числі заборгованість за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у загальній сумі 52080979,67 грн та за загальнообов`язковим соціальним страхуванням по тимчасовій непрацездатності у сумі 960139,62 грн, та включення їх до передавального акта підприємства.

Вищезазначена заява отримана Комісією з реорганізації ДП Первомайськвугілля 24.01.2019, проте у визначений законодавством строк відповідачем відповідь не надана, у зв`язку з чим у позивача виникло право на звернення до суду з цим позовом.

До загальної суми заборгованості включена сума заборгованості безпосередньо ВП шахта Ломоватська ДП Первомайськвугілля за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України - 5632470,15 грн та за загальнообов`язковим соціальним страхуванням по тимчасовій непрацездатності - 2570,40 грн.

Позивач зазначає, що заборгованість ВП шахта Ломоватська ДП Первомайськвугілля за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у сумі 5632470,15 грн складається з: недоїмки по страхових внесках - 3131718,81 грн, донарахованої пені за несвоєчасну сплату недоїмки по страхових внесках - 2470067,60 грн, нарахованих відсотків за користування розстрочкою за договором про розстрочення заборгованості державних підприємств вугільної галузі із сплати страхових внесків та штрафних санкцій (пені) до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 23.01.2014 № 1 - 30683,74 грн. Наявність заборгованості підтверджується відомостями з Системи обліку та аналізу стану надходження доходів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України стосовно страхувальника - ВП шахта Ломоватська ДП Первомайськвугілля .

Заборгованість ВП шахта Ломоватська ДП Первомайськвугілля за загальнообов`язковим соціальним страхуванням по тимчасовій непрацездатності у сумі 2570,40 грн є заборгованістю зі сплати часткової вартості путівок, розмір якої підтверджується актом перевірки по коштах Фонду соціального страхування України від 10.01.2019 № 08-13-07.

З вищевикладених підстав позивач просив зобов`язати Комісію з реорганізації ДП Первомайськвугілля визнати кредиторські вимоги позивача по ВП шахта Ломоватська ДП Первомайськвугілля у сумі 5635040,55 грн та включити до передавального акта підприємства.

Ухвалою суду від 04 червня 2019 року прийнято адміністративну справу до провадження, визначено розглядати справу за правилами загального позовного провадження (арк. спр. 1-2).

Представником відповідача 27 червня 2019 року за вх. № 34177/2019 подано відзив на позовну заяву (арк. спр. 104-110), в якому відповідач просив відмовити у задоволенні позовних вимог повністю з таких підстав.

Керуючись інформацією, розміщеною в Єдиному реєстрі судових рішень, представник відповідача зауважує, що по справах № 2а-25643/09/1270, № 2а-27742/09/1270, № 2а-3601/10/1270, № 812/7008/13-а, № 812/10358/13-а ухвалами Луганського окружного адміністративного суду закрито розгляд справ з відновлення втраченого судового провадження у зв`язку з недостатністю матеріалів для точного відновлення втраченого судового провадження.

Відносно доводів позивача, що заборгованість підтверджується відомостями з АС Доходи , зазначає, що Порядок використання автоматизованої системи регламентується постановою правління Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 20.12.2011 № 59 Про затвердження Порядку ведення обліку показників для визначення класу професійного ризику виробництва . Однак, така постанова прийнята вже після виникнення заборгованості ВП шахта Ломоватська ДП Первомайськвугілля , яка виникла до 01.01.2011. Тому відомості з такої системи без підтвердження первинною документацією, на думку представника відповідача, є неналежними доказами у справі.

Щодо донарахованої суми пені, представник відповідача зазначає, що заборгованість зі сплати страхових внесків до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України по ВП шахта Ломоватська ДП Первомайськвугілля виникла перед Відділенням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Брянка Луганської області (далі - Відділення Фонду в м. Брянка), яке знаходиться на території, де органи державної влади України не здійснюють свої повноваження.

Наказом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 04.08.2015 № 144 Про тимчасовий розподіл роботи зі страхувальниками визначено відділення Фонду в Старобільському районі забезпечувати роботу зі страхувальниками, що перебували на обліку в м. Брянка; Відділення Фонду в Попаснянському районі забезпечувати роботу зі страхувальниками, що перебували на обліку в м. Первомайську. Однак, вказаний наказ не є регуляторним актом, не встановлює, не змінює та не припиняє прав та обов`язків для сторін, а надання правоможності на стягнення пені є незаконним. Більш того, у позивача відсутні передавальні акти, які б підтверджували перехід прав та обов`язків від Відділення Фонду в м. Брянка до Відділення Фонду в Старобільському районі. У зв`язку з чим подальше правонаступництво прав та зобов`язань Відділення у Старобільському районі УВД ФССУ у Луганській області суперечить нормам чинного законодавства. Таким чином, УВД ФССУ у Луганській області не є кредитором стосовно вимог, які виникли перед Відділенням Фонду в м. Брянка.

Також представник відповідача вважає безпідставним нарахування пені на час проведення перевірки, оскільки відповідно до пункту 5.1 Інструкції № 36 визначено, що пеня нараховується із сум недоїмки за кожний прострочений день і обчислюється, виходячи із 120 відсотків річних облікової ставки Національного Банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь строк. Останній платіж здійснювався ВП шахта Ломоватська ДП Первомайськвугілля 03.06.2014.

Крім того, представником відповідача зазначено, що ВП шахта Ломоватська ДП Первомайськвугілля знаходиться на тимчасово непідконтрольній українській владі території, у зв`язку з чим наказом ДП Первомайськвугілля від 28.11.2014 № 16 Про припинення діяльності окремих відокремлених підрозділів з 28 листопада 2014 року припинено виробничу та фінансово-господарську діяльність ВП шахта Ломоватська ДП Первомайськвугілля . Таким чином комісія з реорганізації не може здійснювати управління даним підрозділом.

Що стосується заборгованості за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, яку підтверджено актом перевірки, представник відповідача зазначає, що такий акт є лише службовим документом, що фіксує проведення перевірки та висновки інспектора щодо наявності чи відсутності порушень вимог законодавства, не порушує, не змінює та не звужує права особи, не встановлює для неї додаткових обов`язків та не покладає відповідальність, а тому не є рішенням суб`єкта владних повноважень у розумінні статті 5 КАС України. Саме тому акт перевірки, на який посилається позивач, представник відповідача вважає неналежним доказом в розумінні статті 73 КАС України.

Ухвалою суду від 15 липня 2019 року продовжено строк підготовчого провадження в адміністративній справі на тридцять календарних днів (арк. спр. 140-141).

Ухвалою суду від 02 вересня 2019 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті (арк. спр. 151).

Від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи за його відсутності (арк. спр. 156).

Від представника відповідача надійшло клопотання про розгляд справи за його відсутності (арк. спр. 158-160).

Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-76, 90 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд встановив таке.

Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 21.01.2019 № 1004886135 ДП Первомайськвугілля , місцезнаходження: 93292, Луганська область, Попаснянський район, місто Гірське, вулиця Куйбишева, будинок 21, код за ЄДРПОУ 32320594, з 22.11.2018 перебуває в стані припинення за рішенням засновників, строк, визначений для заявлення кредиторами своїх вимог 22.01.2019 (арк. спр. 122-123).

ДП Первомайськвугілля має відокремлені підрозділи, зокрема ВП шахта Ломоватська ДП Первомайськвугілля , що підтверджено витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 14.12.2015 (арк. спр. 48 зв.-49).

Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 16.05.2019 Фонд соціального страхування України (код за ЄДРПОУ 40210180) є правонаступником: Виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (код за ЄДРПОУ 25885944), Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України (код за ЄДРПОУ 00013764), Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (код за ЄДРПОУ 14295973) (арк. спр. 55 зв.-58).

УВД ФССУ у Луганській області, місцезнаходження: 93411, Луганська область, місто Сєвєродонецьк, проспект Гвардійський, будинок 30, код за ЄДРПОУ 41313100, зареєстровано як юридичну особу з 03.05.2017, що підтверджено випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (арк. спр. 32).

На підставі наказу УВД ФССУ у Луганській області від 08.01.2019 № 06-ОД та направлення від 08.01.2019 № 7 головним спеціалістом відділу фінансового контролю та аудиту УВД ФССУ у Луганській області проведено позапланову перевірку використання коштів ФССУ на виплату матеріального забезпечення застрахованим особам ВП шахта Ломоватська ДП Первомайськвугілля за період з 01.04.2013 по 10.01.2019 на підставі даних, які є в наявності УВД ФССУ у Луганській області та наданої інформації від ДП Первомайськвугілля , за результатами якої складено акт від 10.01.2019 № 08-13-07 (арк. спр. 15-16).

В акті перевірки зазначено, що відповідно до листів ДП Первомайськвугілля від 12.12.2018 № 01/4-9-324 та від 03.01.2019 № 01/4-9-3 отримано інформацію про припинення виробничої та фінансово-господарської діяльності ВП шахта Ломоватська ДП Первомайськвугілля після 28 листопада 2014 року та відсутності можливості документального підтвердження використання коштів Фонду даним страхувальником.

Відповідно до даних звітів Ф4-ФСС з ТВП, зазначених в ЕІАС (Єдиної інформаційної аналітичної системи) за період з 01.04.2013 по 31.12.2013, поданих до Брянківської міської виконавчої дирекції Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - Брянківська МВД ЛОВ ФССзТВП): зобов`язання Фонду на початок ІІ кварталу 2013 року (р. 12) складають 86948,10 грн; витрати (р. 21) - 874154,34 грн, отримано від часткової оплати за путівки (р. 5) - 41887,65 грн, перераховано часткову оплату за путівки (р. 20) - 41887,65 грн, отримано від Фонду (р. 6) - 888712,01 грн, зобов`язання Фонду на кінець звітного періоду (р. 10) - 72390,48 грн;

Відповідно до даних звіту Ф4-ФСС з ТВП, сформованих в ЕІАС за 2014 рік: зобов`язання Фонду на початок року (р. 12) складають 72390,48 грн, витрати з початку року (р. 21) - 1017902,41 грн, отримано від часткової оплати за путівки (р. 5) - 11386,20 грн, перераховано часткову сплату за путівки (р. 20) - 8815,80 грн, отримано від Фонду з початку року (р. 6) - 613929,44 грн, зобов`язання Фонду на кінець звітного періоду (р. 10) - 476363,45 грн, зобов`язання страхувальника на кінець звітного періоду (р. 23) - 2570,40 грн.

Перевірити правомірність використання коштів Фонду не можливо у зв`язку з відсутністю документів, що підтверджується інформацією ДП Первомайськвугілля .

Також начальником відділу фінансового контролю та аудиту УВД ФССУ у Луганській області складено акт від 10.01.2019 щодо відмови від підписання акта перевірки по коштах Фонду соціального страхування України від 10.01.2019 № 08-13-07, зі змісту якого слідує, що голова Комісії з реорганізації ДП Первомайськвугілля відмовився від підписання акта обґрунтовуючи тим, що витрати коштів Фонду перевірити неможливо у зв`язку із знаходженням страхувальника на непідконтрольній українській владі території (арк. спр. 17).

Разом з актом перевірки до матеріалів справи позивачем надано звіти Ф4-ФСС з ТВП, сформовані в ЕАІС за 2014 рік та 2018, за даними яких за ВП шахта Ломоватська ДП Первомайськвугілля обліковані зобов`язання страхувальника на кінець звітного періоду у сумі 2570,40 грн (арк. спр. 18, 19).

З вищевикладеного слідує, що за ВП шахта Ломоватська ДП Первомайськвугілля обліковується заборгованість за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності у сумі 2570,40 грн.

Також, зі звіту щодо сплати заборгованості зі сплати страхових коштів до Фонду по ВП шахта Ломоватська ДП Первомайськвугілля за 4 квартал 2018 року слідує, що заборгованість на початок звітного року (р. 1.1) складає 3131718,81 грн, у тому числі: недоїмка - 2416044,08 грн, пеня - 715674,73 грн, донараховано у звітному періоді (р. 1.3) - 2470067,60 грн пені, залишок заборгованості на кінець звітного періоду (р. 1.6) - 5601786,41 грн, у тому числі: недоїмка - 2416044,08 грн, пеня - 3185742,33 грн (арк. спр. 13).

Розрахунком пені за період з 17.10.2013 по 13.12.2018 по ВП шахта Ломоватська ДП Первомайськвугілля підтверджено донарахування страхувальнику пені у сумі 2470067,60. Згідно з приміткою остання перевірка страхувальника проводилась відділенням 16.10.2013, тому донарахування пені проводиться з 17.10.2013. В період дії договору про розстрочення заборгованості державних підприємств вугільної галузі із сплати страхових внесків та штрафних санкцій (пені) до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 23.01.2014 № 1, пеня не нараховується. Зазначений договір розірвано 18.03.2014 у зв`язку з невиконанням умов договору. Страхувальнику нараховані відсотки за користування розстрочкою у сумі 30683,74 грн (арк. спр. 13 зв.).

Згідно з витягом з системи обліку та аналізу стану надходження доходів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України за ВП шахта Ломоватська ДП Первомайськвугілля обліковується заборгованість до Фонду на загальну суму 5632470,15 грн, у тому числі: недоїмка у сумі 2416044,08 грн, пеня - 3185742,33 грн, нараховані відсотки - 30683,74 грн (арк. спр. 14).

Заборгованість страхувальника ВП шахта Ломоватська ДП Первомайськвугілля у сумі 2883643,53 грн підтверджена копіями судових рішень у справах № 2а-25643/09/1270, № 2а-27742/09/1270, № 2а-1961/10/1270, № 2а-3601/10/1270, № 2а-6157/10/1270, № 812/7008/13-а, № 812/10358/13-а (арк. спр. 83-88).

На підтвердження суми недоїмки - 2416044,08 грн та пені - 715674,73 грн, до матеріалів справи представником позивача надано витяги з системи АС Доходи по ВП шахта Ломоватська ДП Первомайськвугілля , згідно з якою за звітом за листопад 2013 року за страхувальником обліковувалась сума недоїмки - 2418466,08 грн та пеня 715674,73 грн. Сума недоїмки погашена на 3422,00 грн у період з 04.11.2013 по 03.06.2014 (арк. спр. 136-139).

З вищевикладеного слідує, що заборгованість ВП шахта Ломоватська ДП Первомайськвугілля за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання складає 5632470,15 грн, у тому числі: недоїмка у сумі 2416044,08 грн, пеня - 3185742,33 грн, нараховані відсотки - 30683,74 грн.

УВД ФССУ у Луганській області 21.01.2019 направлено до голови Комісії з реорганізації ДП Первомайськвугілля заяву від 21.01.2019 № 268/06-1 про визнання кредиторських вимог на загальну суму 53041119,29 грн, у тому числі за видами загальнообов`язкового державного соціального страхування: за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності - 960139,62 грн, зокрема заборгованість ВП шахта Ломоватська ДП Первомайськвугілля - 5632470,15; за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання - 52080979,67 грн, зокрема заборгованість ВП шахта Ломоватська ДП Первомайськвугілля - 2570,40 грн (арк. спр. 20-28).

Заява направлена рекомендованим відправленням та вручена адресату 24.01.2019, що підтверджено фіскальним чеком ПАТ Укрпошта ВПЗ Сєвєродонецьк-6 від 21.01.2019, накладною на відправлення від 21.01.2019, описом вкладення до цінного листа від 21.01.2019, пошуком поштових відправлень - Укрпошта (арк. спр. 28 зв.-30).

Зі змісту заяв по суті справи встановлено, що відповідачем не надано відповіді на заяву УВД ФССУ у Луганській області від 21.01.2019 № 268/06-1 про визнання кредиторських вимог.

Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, надаючи оцінку обставинам (фактам), якими обґрунтовано вимоги і заперечення учасників справи, суд виходить з такого.

Відповідно до частини першої статті 4 Закону України від 23.09.1999 № 1105-XIV Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - Закон № 1105-XIV) Фонд соціального страхування України є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та медичним страхуванням, провадить акумуляцію страхових внесків, контроль за використанням коштів, забезпечує фінансування виплат за цими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування та здійснює інші функції згідно із затвердженим статутом.

Згідно з частинами першою, третьою статті 8 Закону виконавча дирекція Фонду є постійно діючим виконавчим органом правління Фонду.

Робочими органами виконавчої дирекції Фонду є її управління в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, що створюються за рішенням правління Фонду на підставі затвердженої ним структури органів Фонду. Управління виконавчої дирекції Фонду є юридичними особами, мають самостійні кошториси, печатки із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, а також мають відділення в районах і містах обласного значення. Відділення управлінь виконавчої дирекції Фонду є відокремленими підрозділами робочих органів виконавчої дирекції Фонду, що створюються за рішенням правління Фонду без статусу юридичної особи.

Робочі органи виконавчої дирекції Фонду та їх відділення провадять свою діяльність від імені виконавчої дирекції Фонду в межах та порядку, визначених цим Законом, статутом Фонду, типовим положенням про робочі органи виконавчої дирекції Фонду та їх відділення, що затверджується правлінням Фонду, та положенням, затвердженим директором виконавчої дирекції Фонду.

Відповідно до пункту 4 розділу VII Прикінцевих та перехідних положень Закону № 1105-XIV Фонд соціального страхування України, утворюється шляхом злиття Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України та Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, визначає Закон України від 08.07.2010 № 2464-VI Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - Закон № 2464-VI), який набрав чинності з 01.01.2011.

Абзацом 2 пункту 6 розділу VIІІ Закону № 2464-VI суми заборгованості державних підприємств вугільної галузі із сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, що утворилася на 1 січня 2011 року, та із сплати штрафних санкцій (пені), нарахованих на суму заборгованості із сплати страхових внесків, підлягають розстроченню не більш як на 60 календарних місяців у порядку та на умовах, установлених Законом України Про погашення заборгованості державних підприємств вугільної галузі із сплати страхових внесків та штрафних санкцій (пені) до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України .

Згідно з абзацами 4-6 пункту 7 розділу VIІІ Закону № 2464-VI суми внесків, нарахованих на загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, строк сплати яких не настав на 1 січня 2011 року, та суми нарахованого збору на обов`язкове державне пенсійне страхування до 1 січня 2004 року, строк сплати яких не настав на 1 січня 2011 року, не сплачені станом на 1 січня 2011 року, підлягають сплаті в порядку, що діяв до 1 січня 2011 року.

Стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється.

На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.

Відповідно до статті 1, 7, пункту 6 частини другої статті 10, пунктів 2, 8 частини другої статті 15 Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування , пункту 7 Розділу VIII Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та з метою оптимізації звітності страхувальників, що подається до Фонду соціального страхування України, правлінням Фонду соціального страхування України прийнято постанову від 12.12.2018 № 28 Про деякі питання обліку заборгованості страхувальників зі сплати страхових коштів до Фонду соціального страхування України , пунктом 1 якої, зокрема, установлено:

- страхувальники, які мають заборгованість зі сплати страхових коштів на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та/або на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, подають до відділень робочих органів виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) Звіт по заборгованості страхувальника зі сплати страхових коштів до Фонду соціального страхування України до повного погашення заборгованості за формою, наведеною у додатку до постанови (підпункт 1.1);

- стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених до 01 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 01 січня 2011 року не настав, і контроль за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій на період до повного стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань здійснюються відповідно до Інструкції про порядок перерахування, обліку та витрачання страхових коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, затвердженої постановою правління Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 12.07.2007 № 36, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 01.08.2007 за № 867/14134, що діяла на момент виникнення такої заборгованості (підпункт 1.2);

- стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених до 01 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 01 січня 2011 року не настав, і контроль за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій на період до повного стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності здійснюються відповідно до Інструкції про порядок надходження, обліку та витрачання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженої постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 26.06.2001 № 16, погодженою з Національним банком України 02.10.2001, що діяла на момент виникнення такої заборгованості (підпункт 1.3).

З аналізу вищевикладеного встановлено, що за законом Фонд соціального страхування України (далі - Фонд), як правонаступник Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України та Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, на період до стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або несплачених у період до 01 січня 2011 року, зберігає повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій.

При цьому, такий контроль здійснюється Фондом та його робочими органами відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення заборгованості, тобто до 01 січня 2011 року.

Згідно з пунктом 5.1 Інструкції про порядок перерахування, обліку та витрачання страхових коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, затвердженої постановою правління Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 12.07.2007 № 36, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 01.08.2007 за № 867/14134 (далі - Інструкція № 36), не внесені страхувальниками у встановлений строк страхові внески до Фонду вважаються недоїмкою і стягуються у порядку, передбаченому законодавством, з нарахуванням пені. Пеня нараховується із сум недоїмки за кожний прострочений день і обчислюється, виходячи із 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки (без урахування штрафів) за весь строк.

Пунктом 8.1 Інструкції № 36 визначено, що робочі органи виконавчої дирекції Фонду здійснюють контроль за правильністю нарахування, своєчасністю і повнотою перерахування та надходження страхових внесків, інших платежів до Фонду, а також за цільовим і правильним витрачанням його коштів. Планові перевірки проводяться не частіше одного разу на рік.

Позапланові перевірки здійснюються у разі реорганізації, зміни місцезнаходження або ліквідації підприємства, установи, організації, при знятті з обліку фізичної особи - підприємця або фізичної особи, яка не має статусу підприємця, у разі наявності в страхувальника недоїмки зі сплати страхових внесків та в інших випадках, передбачених законодавством.

Відповідно до пункту 8.5 Інструкції № 36 за результатами перевірки складається акт у двох примірниках і підписується особами, які проводили перевірку, та керівником і головним бухгалтером страхувальника і скріплюється печаткою страхувальника в разі її наявності. Один з примірників акта передається під розпис керівникові або головному бухгалтеру страхувальника, а в разі відмови керівника від підпису акта перевірки один примірник акта надсилається страхувальнику рекомендованим листом з повідомленням про вручення адресату.

В акті зазначаються: за який період проведено перевірку, які виявлено порушення в нарахуванні і сплаті страхових внесків та пені, обчисленні і виплаті допомоги у зв`язку з тимчасовою непрацездатністю; відображаються суми додатково нарахованих страхових внесків і пені та суми витрат, які приймаються до заліку за рахунок внесків чи підлягають виплаті застрахованим особам додатково.

За наявності заперечень чи зауважень щодо змісту акта перевірки з боку страхувальника його керівник або головний бухгалтер підписує акт із зауваженнями в письмовій формі, що подається для розгляду в установленому порядку органу, який проводив перевірку.

Суми донарахованих страхових внесків, пені та штрафів сплачуються до Фонду страхувальниками в десятиденний термін з дня складання акта перевірки окремим платіжним дорученням, у рядку призначення платежу вказуються дата перевірки, номер акта і період (пункт 8.6 Інструкції № 36).

Згідно з пунктом 8.7 Інструкції № 36 сума додатково нарахованих страхових внесків за матеріалами перевірки у разі їх несплати в установлений строк стягується у судовому порядку, якщо інше не передбачено законодавством.

Відповідно до пункту 8.1 Інструкції про порядок надходження, обліку та витрачання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженої постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 26.06.2001 № 16, погодженою з Національним банком України 02.10.2001 (далі - Інструкція № 16), контроль за правильністю нарахування, своєчасністю і повнотою перерахування та надходження страхових внесків, інших платежів до Фонду, а також за цільовим і правильним витрачанням його коштів здійснюють страхувальники, виборні органи профспілкових організацій на підприємстві, в установі, організації, комісії (уповноважені) із соціального страхування на підприємстві та органи Фонду.

Органи Фонду при здійсненні перевірок керуються Інструкцією про порядок проведення ревізій і перевірок по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. Тривалість проведення ревізії не повинна перевищувати, як правило, 30 діб.

Ревізії та перевірки проводяться на підставі розпорядчих документів органів Фонду.

Згідно з пунктом 8.5 Інструкції № 16 за результатами перевірки складається акт у двох примірниках і підписується особами, які проводили перевірку, керівником і головним бухгалтером та головою комісії (уповноваженим) із соціального страхування страхувальника. Один з примірників акта передається під розписку керівнику страхувальника.

Порядок та умови узагальнення та оформлення результатів перевірки підприємств, установ, організацій - отримувачів коштів Фонду встановлюється правлінням Фонду.

В акті зазначається: за який період проведено перевірку, які виявлено порушення в нарахуванні і сплаті страхових внесків та пені, обчисленні і виплаті допомоги, у здійсненні інших виплат за рахунок коштів Фонду; відображаються суми додатково нарахованих страхових внесків і пені, суми витрат, які не приймаються до заліку в рахунок страхових внесків чи належать до виплати застрахованим додатково. Зміст порушення викладається в акті із зазначенням порушених нормативно-правових актів і посиланням на конкретні їх статті та пункти.

Суми донарахованих платежів, штрафних та фінансових санкцій, передбачених цією Інструкцією (за винятком адміністративних штрафів), відображаються у звіті по коштах Фонду Ф4-ФСС з ТВП.

Порядок проведення перевірок страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - Фонд), порядок прийняття рішень за результатами перевірок та процедуру оскарження рішень за результатами перевірок встановлює Інструкція про порядок проведення перевірок страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, прийняття рішень за їх результатами та процедуру оскарження, затверджена постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 22.12.2010 № 29, зареєстрована в Міністерстві юстиції України 25.03.2011 за № 393/19131 (далі - Інструкція № 29).

Згідно з пунктом 1.4 Інструкції № 29 на період до повного стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за органами Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими Фонд був наділений до набрання чинності Законом України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування .

Підпунктом е пункту 3.6 Інструкції № 29 визначено, що позапланові перевірки проводяться без попереднього повідомлення страхувальника за наявності таких підстав: розпочато процедуру реорганізації чи припинення юридичної особи, закриття відокремленого підрозділу юридичної особи, припинення діяльності суб`єкта малого підприємництва, порушено провадження у справі про визнання банкрутом страхувальника або подано заяву про зняття з обліку страхувальника.

Відповідно до підпункту 3.13.1 Інструкції № 29 за результатами перевірки складається акт, у якому зазначаються, зокрема:

інформація про наявність заборгованості по коштах Фонду, причини виникнення та правомірність її відображення;

стан виконання вимог законодавства страхувальником у нарахуванні і виплаті матеріального забезпечення, використанні коштів Фонду, а також з інших питань, які перевірялися;

результати перевірки.

Згідно пунктом 4.1 Інструкції № 29 за матеріалами акта перевірки та результатами розгляду заперечень страхувальника (за їх наявності) керівник органу Фонду або його заступник приймає рішення про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій до страхувальника відповідно до статей 21, 22, 28, 30 Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням , яке надсилається страхувальнику разом з листом про результати розгляду заперечень (за їх наявності) протягом 20 календарних днів з дня підписання акта перевірки. Рішення про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності складається за формою, наведеною у додатку 3 до цієї Інструкції.

У рішеннях зазначаються суми коштів Фонду, що підлягають поверненню органу Фонду, суми фінансових санкцій, які належить перерахувати до Фонду та в подальшому відобразити у звіті страхувальника по коштах Фонду, строк для виконання рішення та строк, передбачений законодавством для звернення страхувальника зі скаргою про перегляд цього рішення (пункт 4.3 Інструкції № 29).

Згідно з пунктом 7.1 Інструкції № 29 страхувальник може оскаржити рішення органу Фонду.

Збільшена сума страхових коштів, які підлягають поверненню, сума належних до сплати фінансових санкцій повинні бути сплачені або можуть бути оскаржені страхувальником за процедурою, визначеною Законом України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням та цим Порядком, із застосуванням строків, установлених для сплати або оскарження рішення органу Фонду.

Оскільки до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 22.11.2018 внесено запис про припинення ДП Первомайськвугілля за рішенням засновників, УВД ФССУ у Луганській області відповідно до порядку, визначеного Інструкцією № 29 проведено позапланову перевірку страхувальника по коштах Фонду соціального страхування України, результати якої оформлено актом від 10.01.2019 № 08-13-07.

Як слідує з акта перевірки, заборгованість ВП шахта Ломоватська ДП Первомайськвугілля по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності складає 2570,40 грн.

Також позивачем за даними системи обліку та аналізу стану надходження доходів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України АС Доходи встановлено, що за ВП шахта Ломоватська ДП Первомайськвугілля облікована заборгованість по коштах Фонду за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання у загальному розмірі 5632470,15 грн, у тому числі: недоїмка у сумі 2416044,08 грн, пеня - 3185742,33 грн, нараховані відсотки - 30683,74 грн.

Зазначені суми, як вже вищевказано, підтверджені судовими рішеннями, звітами звіту Ф4-ФСС з ТВП та звітами щодо сплати заборгованості зі сплати страхових коштів до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України.

Відповідно до частини першої статті 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Частинами третьою, четвертою статті 105 Цивільного кодексу України визначено, що учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється. Виконання функцій комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) може бути покладено на орган управління юридичної особи.

До комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора з моменту призначення переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи. Голова комісії, її члени або ліквідатор юридичної особи представляють її у відносинах з третіми особами та виступають у суді від імені юридичної особи, яка припиняється.

Згідно з частиною п`ятою статті 105 Цивільного кодексу України строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, не може становити менше двох і більше шести місяців з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи.

Злиття, приєднання, поділ та перетворення юридичної особи здійснюються за рішенням його учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, а у випадках, передбачених законом, - за рішенням суду або відповідних органів державної влади (частина перша статті 106 Цивільного кодексу України).

Статтею 107 Цивільного кодексу України визначений порядок припинення юридичної особи шляхом злиття, приєднання, поділу та перетворення, зокрема:

- після закінчення строку для пред`явлення вимог кредиторами та задоволення чи відхилення цих вимог комісія з припинення юридичної особи складає передавальний акт (у разі злиття, приєднання або перетворення) або розподільчий баланс (у разі поділу), який має містити положення про правонаступництво щодо майна, прав та обов`язків юридичної особи, що припиняється шляхом поділу, стосовно всіх її кредиторів та боржників, включаючи зобов`язання, які оспорюються сторонами (частина друга);

- передавальний акт та розподільчий баланс затверджуються учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про її припинення, крім випадків, встановлених законом (частина третя).

Керуючись положеннями статей 104-107 Цивільного кодексу України УВД ФССУ у Луганській області 21.01.2019 направлено до Комісії з реорганізації ДП Первомайськвугілля заяву № 268/06-1 про визнання кредиторських вимог на загальну суму заборгованості ДП Первомайськвугілля та його відокремлених підрозділів по коштах Фонду, яка склала 53041119,29 грн. До цієї суми, зокрема включено заборгованість ВП шахта Ломоватська ДП Первомайськвугілля за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання у сумі 5632470,15 грн та за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності у сумі 2570,40 грн.

З вищеописаних письмових доказів встановлено, що заява про визнання кредиторських вимог отримана Комісією з реорганізації ДП Первомайськвугілля 24.01.2019. Однак, жодного рішення щодо задоволення чи відхилення вказаних вимог Комісією з реорганізації ДП Первомайськвугілля , як на час звернення позивача до суду з позовом, так і на час розгляду та вирішення адміністративної справи, не прийнято.

Зважаючи на неприйняття відповідачем рішення про включення кредиторських вимог УВД ФССУ у Луганській області до передавального акта ДП Первомайськвугілля , суд погоджується з твердженнями позивача, що за ним виникло право звернення до суду з позовом про зобов`язання Комісії з реорганізації ДП Первомайськвугілля включити до передавального акта кредиторські вимоги відповідно до статті 107 Цивільного кодексу України.

В ході розгляду адміністративної справи розмір заборгованості ВП шахта Ломоватська ДП Первомайськвугілля за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання у сумі 5632470,15 грн та за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності у сумі 2570,40 грн знайшов своє документальне підтвердження вищеописаними доказами. На час вирішення адміністративної справи заборгованість за цими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування відповідачем не погашена, її розмір не змінився.

За таких обставин, суд погоджується з твердженнями позивача, що відповідно до частини другої статті 107 Цивільного кодексу України така сума має бути включена відповідачем до передавального акта ДП Первомайськвугілля .

Відповідач заперечує проти задоволення позовних вимог, оскільки вважає спірним правомірність нарахування пені, відсотків за користування розстрочкою та не можливість проведення перевірки за первинними документами ВП шахта Ломоватська ДП Первомайськвугілля через перебування страхувальника на тимчасово окупованій території України.

Однак, такі заперечення суд відхиляє з тієї підстави, що, як слідує з положень частини другої статті 107 Цивільного кодексу України, до передавального акта включаються зобов`язання юридичної особи в незалежності від їх оспорювання.

Таким чином у межах спору, який є предметом вирішення у даній справі, всі твердження відповідача, якими він обґрунтовує протиправність дій (рішень) УВД ФССУ у Луганській області під час визначення розміру заборгованості ВП шахта Ломоватська ДП Первомайськвугілля , що призвели до безпідставного, на думку відповідача, збільшення розміру заборгованості за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування, судом не оцінюються, оскільки жодним чином не впливають на законодавчо визначений обов`язок відповідача включити такі суми до передавального акта в незалежності від їх оспорювання.

Під час вирішення даної справи предметом доказування є виключно наявність заборгованості ВП шахта Ломоватська ДП Первомайськвугілля по коштах Фонду за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування, яка, у свою чергу, підлягає включенню до передавального акта, а не правильність дій (рішень) УВД ФССУ у Луганській області щодо визначення такої заборгованості.

У разі незгоди з діями, рішеннями УВД ФССУ у Луганській області щодо визначення розміру заборгованості по коштах Фонду відповідач може скористатися правом на судовий захист своїх порушених прав шляхом звернення до суду з відповідним позовом.

Суд вважає, що такі твердження відповідача можуть бути також предметом доказування у справах про стягнення з відповідача заборгованості на користь Фонду, тобто вжиття УВД ФССУ у Луганській області активних заходів щодо погашення заборгованості.

Вищевказаних висновків суд дійшов з огляду на те, що сама по собі заборгованості по коштах Фонду, включена до передавального акта ДП Первомайськвугілля , без її стягнення на користь Фонду за відповідним судовим рішенням, не може бути примусово стягнута з відповідача, тобто не впливає на зміни у майновому стані страхувальника. Примусове стягнення коштів на користь Фонду здійснюється виключно за відповідним судовим рішенням. Таким чином з`ясування питань щодо дотримання УВД ФССУ у Луганській області порядку визначення (нарахування) страхувальнику заборгованості є предметом доказування під час вирішення спору, наслідки вирішення якого матимуть вплив на зміни у майновому стані страхувальника.

Твердження відповідача, що на даний час внаслідок проведення антитерористичної операції на території Луганської області та втрату документів первинного обліку ДП Первомайськвугілля та його відокремлених підрозділів, а також оригіналів договорів про розстрочення заборгованості державних підприємств вугільної галузі із сплати страхових внесків та штрафних санкцій (пені) до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, неможливо встановити розмір заборгованості ВП шахта Ломоватська ДП Первомайськвугілля перед Фондом, суд відхиляє як необґрунтовані.

Так, на підтвердження суми заборгованості ВП шахта Ломоватська ДП Первомайськвугілля позивачем окрім судових рішень надано інформацію з системи обліку та аналізу стану надходження доходів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України.

Відповідно до статей 9 та 10 Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування з метою забезпечення технологічного обліку страхувальників наказом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України від 21.09.2018 № 437-од затверджено Порядок ведення технологічного обліку страхувальників Фонду соціального страхування України (далі - Порядок), згідно з пунктом 1.1 якого Порядок визначає механізм формування, зберігання та використання інформації для забезпечення ведення технологічного обліку страхувальників, контролю за використанням страхувальниками коштів Фонду, аналізу та прогнозування надходження коштів від сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, обліку надходження коштів Фонду від страхувальників.

Згідно з пунктом 1.2 Порядку для технологічного обліку, накопичення та обробки даних страхувальників Фонду використовується система ведення технологічного обліку страхувальників.

Фонд формує та веде базу даних Технологічного обліку страхувальників, здійснює заходи щодо своєчасного внесення відомостей до неї для забезпечення достовірності та актуальності інформації щодо страхувальників Фонду (пункт 1.4 Порядку).

Технологічний облік страхувальників ведеться з метою, зокрема:

накопичення, зберігання та автоматизованої обробки інформації для обліку страхувальників (підпункт 2.1.1);

обліку, аналізу та прогнозування надходження коштів Фонду (підпункт 2.1.4 Порядку);

забезпечення робочих органів виконавчої дирекції Фонду та відділень інформацією для здійснення контролю за дотриманням порядку використання страхувальником страхових коштів та справляння страхувальниками платежів до Фонду, а саме: страхових внесків страхувальників та застрахованих осіб; сум фінансових санкцій, застосованих відповідно до Закону № 1105, інших законів до підприємств, установ, організацій та фізичних осіб-підприємців за порушення встановленого порядку сплати страхових внесків та використання коштів Фонду, штрафів за недотримання законодавства про соціальне страхування, а також сум адміністративних штрафів, накладених відповідно до закону на посадових осіб та громадян за такі порушення; сум не прийнятих до зарахування витрат страхувальника за соціальним страхуванням; капіталізованих платежів, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України; добровільних внесків та інших надходжень відповідно до закону (підпункт 2.1.8).

Згідно з пунктом 4.2 на підставі інформації з бази даних Технологічного обліку страхувальників формуються та надаються органам Пенсійного фонду України та Державної фіскальної служби України довідки/повідомлення про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати страхових коштів до Фонду.

З урахуванням вищевикладеного, суд вважає, що інформація з бази даних Технологічного обліку страхувальників по ВП шахта Ломоватська ДП Первомайськвугілля є належним та допустимим доказом існування за страхувальником заборгованості перед Фондом.

Більш того, як вказано у підпункті 2.1.8 Порядку, метою створення Технологічного обліку страхувальників є саме забезпечення робочих органів Фонду відповідною інформацією для здійснення контролю.

У свою чергу, твердження відповідача щодо недостовірності інформації Технологічного обліку страхувальників не підтверджені жодними доказами є припущеннями, які також відхиляються судом.

Що стосується обраного позивачем способу захисту порушених прав, суд зазначає таке.

Стаття 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту) гарантує, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

Під ефективним засобом (способом) необхідно розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект. Тобто ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам.

Отже, обираючи спосіб захисту порушеного права, слід зважати й на його ефективність з точки зору статті 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

Зі змісту статті 107 Цивільного кодексу України, якою визначений порядок припинення юридичної особи шляхом злиття, приєднання, поділу та перетворення, слідує, що після закінчення строку для пред`явлення вимог кредиторами та задоволення чи відхилення цих вимог комісія з припинення юридичної особи складає передавальний акт, який має містити положення, зокрема про зобов`язання юридичної особи, включаючи зобов`язання які оспорюються сторонами.

Таким чином положеннями цієї статті не вимагається визнання комісією з припинення юридичної особи кредиторських вимог, як передумови для включення її до передавального акта.

Зважаючи, що відповідач частково заперечує суму заборгованості перед УВД ФССУ у Луганській області за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, а також те, що такі обставини виходять за межі предмету доказування по даній справі, суд вважає, що ефективним способом захисту порушених прав позивача є саме зобов`язання відповідача включити до передавального акта ДП Первомайськвугілля кредиторські вимоги УВД ФССУ у Луганській області в сумі 5635040,55 грн по Відокремленому підрозділу шахта Ломоватська Державного підприємства Первомайськвугілля за заявою від 21 січня 2019 року № 268/06-1.

При цьому, у задоволенні вимоги щодо зобов`язання Комісії з реорганізації ДП Первомайськвугілля визнати такі кредиторські вимоги УВД ФССУ у Луганській області слід відмовити.

Сторонами суду не наведено інших специфічних, доречних та важливих аргументів, які суд зобов`язаний оцінити, виконуючи свої зобов`язання щодо пункту 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

За таких обставин, суд дійшов висновку, що вимоги позивача підлягають частковому задоволенню.

Питання про розподіл судових витрат судом не вирішується, оскільки відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз, а суду не надано доказів понесення позивачем таких витрат.

Керуючись статтями 72-77, 90, 132, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області (місцезнаходження: 93411, Луганська область, місто Сєвєродонецьк, проспект Гвардійський, будинок 30, код за ЄДРПОУ 41313100) до Комісії з реорганізації Державного підприємства Первомайськвугілля (місцезнаходження: 93292, Луганська область, Попаснянський район, місто Гірське, вулиця Куйбишева, будинок 21, код за ЄДРПОУ 32320594) про визнання кредиторських вимог до Відокремленого підрозділу шахта Ломоватська Державного підприємства Первомайськвугілля у сумі 5635040,55 грн та включення до передавального акта задовольнити частково.

Зобов`язати Комісію з реорганізації Державного підприємства Первомайськвугілля включити до передавального акта Державного підприємства Первомайськвугілля кредиторські вимоги Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області в сумі 5635040,55 грн по Відокремленому підрозділу шахта Ломоватська Державного підприємства Первомайськвугілля за заявою від 21 січня 2019 року № 268/06-1.

У задоволенні вимог Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області про зобов`язання Комісії з реорганізації Державного підприємства Первомайськвугілля визнати кредиторські вимоги відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення суду складено 19 вересня 2019 року.

Суддя К.О. Пляшкова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.09.2019
Оприлюднено23.09.2019
Номер документу84358160
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/2315/19

Постанова від 23.12.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 02.12.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 12.11.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 25.10.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 25.10.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Рішення від 11.09.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Рішення від 11.09.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Ухвала від 02.09.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Ухвала від 15.07.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Ухвала від 04.06.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні