Постанова
від 23.12.2019 по справі 360/2315/19
ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 грудня 2019 року справа №360/2315/19

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді: Гаврищук Т.Г.

суддів: Арабей Т.Г.

Казначеєв Е.Г.

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Комісії з реорганізації Державного підприємства Первомайськвугілля на рішення Луганського окружного адміністративного від 11 вересня 2019 року у справі №360/2315/19 (головуючий І інстанції Пляшкова К.О.) за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області до Комісії з реорганізації Державного підприємства Первомайськвугілля про визнання кредиторських вимог до Відокремленого підрозділу шахта Ломоватська Державного підприємства Первомайськвугілля у сумі 5635040,55 грн, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом до Комісії з реорганізації Державного підприємства Первомайськвугілля про зобов`язання визнати кредиторські вимоги в сумі 53 026 474,11 грн. та включити їх до передавального акту підприємства.

Ухвалою суду від 03 червня 2019 року позовні вимоги УВД ФССУ у Луганській області до Комісії з реорганізації ДП Первомайськвугілля роз`єднано, у самостійне провадження виокремлено позовні вимоги про зобов`язання Комісії з реорганізації ДП Первомайськвугілля визнати кредиторські вимоги позивача до Відокремленого підрозділу шахта Ломоватська Державного підприємства Первомайськвугілля (далі ВП шахта Ломоватська ДП Первомайськвугілля ) у сумі 5635040,55 грн. та включити їх до передавального акту ДП Первомайськвугілля (арк. спр. 89-90).

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 11 вересня 2019 року позов задоволено частково, зобов`язано включити до передавального акта Державного підприємства Первомайськвугілля кредиторські вимоги Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області в сумі 5635040,55 грн по Відокремленому підрозділу шахта Ломоватська Державного підприємства Первомайськвугілля за заявою від 21 січня 2019 року № 268/06-1. У задоволенні вимог Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області про зобов`язання Комісії з реорганізації Державного підприємства Первомайськвугілля визнати кредиторські вимоги відмовлено.

В апеляційній скарзі відповідач просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове рішення яким відмовити в задоволені позовних вимог в частині включення до передавального акту оспорюваної суми пені за несвоєчасну сплату недоїмки по страхових внесках в сумі 2 470 067,60 грн..

В обґрунтування доводів апеляційної скарги відповідач посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального права. Відповідач вважає, що висновок суду щодо включення до передавального акту зобов`язань юридичної особи, що припиняється в результаті реорганізації, в незалежності від їх оспорювання суперечить вимогам ст.107 Цивільного кодексу України. Донарахована пеня за несвоєчасну сплату недоїмки по страхових внесках в сумі 2 470 067,60 грн. є оспорюваною, а тому не може бути включена до передавального акту.

На адресу суду апеляційної інстанції надіслано відзив на апеляційну скаргу, в якому позивач проти доводів апеляційної скарги заперечував, вважає, що рішення суду є законним та обґрунтованим, ухвалено судом відповідно до норм матеріального та процесуального права на підставі повного і всебічного з`ясування обставин в адміністративній справі.

Відповідач надіслав на адресу суду апеляційної інстанції заяву про розгляд справи за відсутності представника відповідача.

Особи, які беруть участь у справі, у судове засідання не з`явились, про дату, час і місце апеляційного розгляду були повідомленні належним чином, а тому згідно до вимог п.п. 1, 2 ч. 1 ст. 197 КАС України справу було розглянуто в порядку письмового провадження.

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, відзив на скаргу, дійшла висновку про те, що апеляційна скарга підлягає задоволенню виходячи з наступного.

Судом першої інстанції та під час апеляційного провадження встановлено, що згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 21.01.2019р. № 1004886135 ДП Первомайськвугілля , місцезнаходження: 93292, Луганська область, Попаснянський район, місто Гірське, вулиця Куйбишева, будинок 21, код за ЄДРПОУ 32320594, з 22.11.2018р. перебуває в стані припинення за рішенням засновників, строк, визначений для заявлення кредиторами своїх вимог 22.01.2019р. (арк. спр. 122-123).

ДП Первомайськвугілля має відокремлені підрозділи, зокрема ВП шахта Ломоватська ДП Первомайськвугілля , що підтверджено витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 14.12.2015р. (арк. спр. 48 зв.-49).

Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 16.05.2019 р. Фонд соціального страхування України (код за ЄДРПОУ 40210180) є правонаступником: Виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (код за ЄДРПОУ 25885944), Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України (код за ЄДРПОУ 00013764), Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (код за ЄДРПОУ 14295973) (арк. спр. 55 зв.-58).

На підставі наказу УВД ФССУ у Луганській області від 08.01.2019р. № 06-ОД та направлення від 08.01.2019р. № 7 головним спеціалістом відділу фінансового контролю та аудиту УВД ФССУ у Луганській області проведено позапланову перевірку використання коштів ФССУ на виплату матеріального забезпечення застрахованим особам ВП шахта Ломоватська ДП Первомайськвугілля за період з 01.04.2013р. по 10.01.2019р. на підставі даних, які є в наявності УВД ФССУ у Луганській області та наданої інформації від ДП Первомайськвугілля , за результатами якої складено акт від 10.01.2019р. № 08-13-07 (арк. спр. 15-16).

В акті перевірки зазначено, що відповідно до листів ДП Первомайськвугілля від 12.12.2018р. № 01/4-9-324 та від 03.01.2019р. № 01/4-9-3 отримано інформацію про припинення виробничої та фінансово-господарської діяльності ВП шахта Ломоватська ДП Первомайськвугілля після 28 листопада 2014 року та відсутності можливості документального підтвердження використання коштів Фонду даним страхувальником.

Відповідно до даних звітів Ф4-ФСС з ТВП, зазначених в ЕІАС (Єдиної інформаційної аналітичної системи) за період з 01.04.2013р. по 31.12.2013р., поданих до Брянківської міської виконавчої дирекції Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі-Брянківська МВД ЛОВ ФССзТВП): зобов`язання Фонду на початок ІІ кварталу 2013 року (р. 12) складають 86948,10 грн.; витрати (р. 21) 874154,34 грн., отримано від часткової оплати за путівки (р. 5) 41887,65 грн., перераховано часткову оплату за путівки (р. 20) 41887,65 грн., отримано від Фонду (р. 6) 888712,01 грн., зобов`язання Фонду на кінець звітного періоду (р. 10) 72390,48 грн..

Згідно даних звіту Ф4-ФСС з ТВП, сформованих в ЕІАС за 2014 рік: зобов`язання Фонду на початок року (р. 12) складають 72390,48 грн., витрати з початку року (р. 21) 1017902,41 грн., отримано від часткової оплати за путівки (р. 5) 11386,20 грн., перераховано часткову сплату за путівки (р. 20) 8815,80 грн., отримано від Фонду з початку року (р. 6) 613929,44 грн., зобов`язання Фонду на кінець звітного періоду (р. 10) 476363,45 грн., зобов`язання страхувальника на кінець звітного періоду (р. 23) 2570,40 грн..

Перевірити правомірність використання коштів Фонду не можливо у зв`язку з відсутністю документів, що підтверджується інформацією ДП Первомайськвугілля .

Також начальником відділу фінансового контролю та аудиту УВД ФССУ у Луганській області складено акт від 10.01.2019р. щодо відмови від підписання акту перевірки по коштах Фонду соціального страхування України від 10.01.2019р. № 08-13-07, зі змісту якого слідує, що голова Комісії з реорганізації ДП Первомайськвугілля відмовився від підписання акту обґрунтовуючи тим, що витрати коштів Фонду перевірити неможливо у зв`язку із знаходженням страхувальника на непідконтрольній українській владі території (арк. спр. 17).

Разом з актом перевірки до матеріалів справи позивачем надано звіти Ф4-ФСС з ТВП, сформовані в ЕАІС за 2014 рік та 2018рік, за даними яких за ВП шахта Ломоватська ДП Первомайськвугілля обліковані зобов`язання страхувальника на кінець звітного періоду у сумі 2570,40 грн. (арк. спр. 18, 19).

Згідно звіту щодо сплати заборгованості зі сплати страхових коштів до Фонду по ВП шахта Ломоватська ДП Первомайськвугілля за 4 квартал 2018 року заборгованість на початок звітного року (р. 1.1) складає 3131718,81 грн., у тому числі: недоїмка 2416044,08 грн., пеня 715674,73 грн., донараховано у звітному періоді (р. 1.3) - 2470067,60 грн. пені, залишок заборгованості на кінець звітного періоду (р. 1.6) 5601786,41 грн., у тому числі: недоїмка 2416044,08 грн., пеня 3185742,33 грн. (арк. спр. 13).

Розрахунком пені за період з 17.10.2013р. по 13.12.2018 р. по ВП шахта Ломоватська ДП Первомайськвугілля підтверджено донарахування пені у сумі 2470067,60 грн..

Згідно з приміткою остання перевірка страхувальника проводилась відділенням 16.10.2013р., тому донарахування пені проводиться з 17.10.2013р.. В період дії договору про розстрочення заборгованості державних підприємств вугільної галузі із сплати страхових внесків та штрафних санкцій (пені) до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 23.01.2014р. № 1, пеня не нараховується. Зазначений договір розірвано 18.03.2014 р. у зв`язку з невиконанням умов договору. Страхувальнику нараховані відсотки за користування розстрочкою у сумі 30683,74 грн. (арк. спр. 13 зв.).

Згідно з витягом з системи обліку та аналізу стану надходження доходів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України за ВП шахта Ломоватська ДП Первомайськвугілля обліковується заборгованість до Фонду на загальну суму 5632470,15 грн, у тому числі: недоїмка у сумі 2416044,08 грн., пеня - 3185742,33 грн., нараховані відсотки 30683,74 грн. (арк. спр. 14).

На підтвердження наявної заборгованості ВП шахта Ломоватська ДП Первомайськвугілля по коштах Фонду соціального страхування України з тимчасової втрати працездатності позивачем надано копії судових рішень у справах №2а-1961/10/1270, №2а-27742/09/1270, №2а-25643/09/1270, №2а-3601/10/1270.

На підтвердження суми недоїмки - 2416044,08 грн. та пені 715674,73 грн., до матеріалів справи позивачем надано витяги з системи АС Доходи по ВП шахта Ломоватська ДП Первомайськвугілля , згідно з якою за звітом за листопад 2013 року за страхувальником обліковувалась сума недоїмки 2418466,08 грн. та пеня 715674,73 грн.. Сума недоїмки погашена на 3422,00 грн. у період з 04.11.2013р. по 03.06.2014р. (арк. спр. 136-139).

Позивач 21.01.2019 р. звернувся до голови Комісії з реорганізації ДП Первомайськвугілля із заявою № 268/06-1 про визнання кредиторських вимог на загальну суму 53041119,29 грн., у тому числі за видами загальнообов`язкового державного соціального страхування: за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності заборгованість ВП шахта Ломоватська ДП Первомайськвугілля - 2570,40 грн.; за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання заборгованість ВП шахта Ломоватська ДП Первомайськвугілля -5632470,15грн. (арк. спр. 20-28).

Заява направлена рекомендованим відправленням та вручена адресату 24.01.2019р., що підтверджено фіскальним чеком ПАТ Укрпошта ВПЗ Сєвєродонецьк-6 від 21.01.2019р., накладною на відправлення від 21.01.2019р., описом вкладення до цінного листа від 21.01.2019р., пошуком поштових відправлень Укрпошта (арк. спр. 28 зв.-30).

Доказів надання відповідачем відповіді на наведену вище заяву сторонами не надано.

Наведені обставини сторонами не оспорюються. Відповідачем оспорюється рішення суду першої інстанції в частині включення до передавального акту оспорюваної суми пені за несвоєчасну сплату недоїмки по страхових внесках в сумі 2 470 067,60 грн..

Відповідно до вимог ч. 1 та ч. 2 ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги відповідача.

Частиною першою статті 4 Закону України від 23.09.1999р. № 1105-XIV Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - Закон № 1105-XIV) визначено, що Фонд соціального страхування України є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та медичним страхуванням, провадить акумуляцію страхових внесків, контроль за використанням коштів, забезпечує фінансування виплат за цими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування та здійснює інші функції згідно із затвердженим статутом.

Відповідно до пункту 4 розділу VII Прикінцевих та перехідних положень Закону №1105-XIV Фонд соціального страхування України, утворюється шляхом злиття Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України та Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, визначає Закон України від 08.07.2010р. № 2464-VI Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі-Закон № 2464-VI), який набрав чинності з 01.01.2011р.

Згідно з абзацами 4-6 пункту 7 розділу VIІІ Закону № 2464-VI суми внесків, нарахованих на загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, строк сплати яких не настав на 1 січня 2011 року, та суми нарахованого збору на обов`язкове державне пенсійне страхування до 1 січня 2004 року, строк сплати яких не настав на 1 січня 2011 року, не сплачені станом на 1 січня 2011 року, підлягають сплаті в порядку, що діяв до 1 січня 2011 року.

Стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється.

На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.

Відповідно до статті 1, 7, пункту 6 частини другої статті 10, пунктів 2, 8 частини другої статті 15 Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування , пункту 7 Розділу VIII Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та з метою оптимізації звітності страхувальників, що подається до Фонду соціального страхування України, правлінням Фонду соціального страхування України прийнято постанову від 12.12.2018р. № 28 Про деякі питання обліку заборгованості страхувальників зі сплати страхових коштів до Фонду соціального страхування України , пунктом 1 якої, зокрема, установлено:

- страхувальники, які мають заборгованість зі сплати страхових коштів на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та/або на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, подають до відділень робочих органів виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) Звіт по заборгованості страхувальника зі сплати страхових коштів до Фонду соціального страхування України до повного погашення заборгованості за формою, наведеною у додатку до постанови (підпункт 1.1);

- стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених до 01 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 01 січня 2011 року не настав, і контроль за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій на період до повного стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань здійснюються відповідно до Інструкції про порядок перерахування, обліку та витрачання страхових коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, затвердженої постановою правління Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 12.07.2007 № 36, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 01.08.2007 за № 867/14134, що діяла на момент виникнення такої заборгованості (підпункт 1.2);

- стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених до 01 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 01 січня 2011 року не настав, і контроль за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій на період до повного стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності здійснюються відповідно до Інструкції про порядок надходження, обліку та витрачання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженої постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 26.06.2001 року №16, погодженою з Національним банком України 02.10.2001 року, що діяла на момент виникнення такої заборгованості (підпункт 1.3).

Суд апеляційної інстанції погоджує висновок суду першої інстанції про те, що аналіз наведених вище норм дозволяє дійти висновку про те, що за законом Фонд соціального страхування України, як правонаступник Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України та Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, на період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування, зберігає повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій.

Згідно з пунктом 5.1 Інструкції про порядок перерахування, обліку та витрачання страхових коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, затв. постановою правління Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 12.07.2007 № 36, зареєстр. в Міністерстві юстиції України 01.08.2007р. за № 867/14134 (далі-Інструкція № 36), не внесені страхувальниками у встановлений строк страхові внески до Фонду вважаються недоїмкою і стягуються у порядку, передбаченому законодавством, з нарахуванням пені. Пеня нараховується із сум недоїмки за кожний прострочений день і обчислюється, виходячи із 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки (без урахування штрафів) за весь строк.

З наданих позивачем до матеріалів справи доказів неможливо встановити строк сплати страхових внесків, періоди за які обліковується недоїмка зі сплати страхових внесків та перевірити правомірність здійсненого позивачем розрахунку пені.

Пунктом 8.1 Інструкції № 36 визначено, що робочі органи виконавчої дирекції Фонду здійснюють контроль за правильністю нарахування, своєчасністю і повнотою перерахування та надходження страхових внесків, інших платежів до Фонду, а також за цільовим і правильним витрачанням його коштів. Планові перевірки проводяться не частіше одного разу на рік.

Позапланові перевірки здійснюються у разі реорганізації, зміни місцезнаходження або ліквідації підприємства, установи, організації, при знятті з обліку фізичної особи - підприємця або фізичної особи, яка не має статусу підприємця, у разі наявності в страхувальника недоїмки зі сплати страхових внесків та в інших випадках, передбачених законодавством.

Відповідно до пункту 8.5 Інструкції № 36 за результатами перевірки складається акт у двох примірниках і підписується особами, які проводили перевірку, та керівником і головним бухгалтером страхувальника і скріплюється печаткою страхувальника в разі її наявності. Один з примірників акта передається під розпис керівникові або головному бухгалтеру страхувальника, а в разі відмови керівника від підпису акта перевірки один примірник акта надсилається страхувальнику рекомендованим листом з повідомленням про вручення адресату.

В акті зазначаються: за який період проведено перевірку, які виявлено порушення в нарахуванні і сплаті страхових внесків та пені, обчисленні і виплаті допомоги у зв`язку з тимчасовою непрацездатністю; відображаються суми додатково нарахованих страхових внесків і пені та суми витрат, які приймаються до заліку за рахунок внесків чи підлягають виплаті застрахованим особам додатково.

За наявності заперечень чи зауважень щодо змісту акта перевірки з боку страхувальника його керівник або головний бухгалтер підписує акт із зауваженнями в письмовій формі, що подається для розгляду в установленому порядку органу, який проводив перевірку.

Суми донарахованих страхових внесків, пені та штрафів сплачуються до Фонду страхувальниками в десятиденний термін з дня складання акта перевірки окремим платіжним дорученням, у рядку призначення платежу вказуються дата перевірки, номер акта і період (пункт 8.6 Інструкції № 36).

Згідно з пунктом 8.7 Інструкції № 36 сума додатково нарахованих страхових внесків за матеріалами перевірки у разі їх несплати в установлений строк стягується у судовому порядку, якщо інше не передбачено законодавством.

В матеріалах справи відсутні докази стягнення донарахованої ВП шахта Ломоватська ДП Первомайськвугілля суми пені в розмірі 2470067,60 грн. в судовому порядку.

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 19 травня 2010 року у справі №2а-1961/10/1270 стягнуто з Державного підприємства Первомайськвугілля на користь відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м.Брянка Луганської області заборгованість по сплаті страхових внесків в сумі 694066,79 грн за період з 01.10.2009 року по 01.01.2010 року та нараховану пеню за актом перевірки від 29.03.2010 року в сумі 62619,42 грн, всього 756 686,21 грн.

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 01 лютого 2010 року у справі №2а-27742/09/1270 стягнуто з відокремленого підрозділу Шахта Ломоватська Державного підприємства Первомайськвугілля на користь відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м.Брянка Луганської області заборгованість по сплаті страхових внесків у сумі 799 828,30 грн.

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 12 листопада 2009 року у справі №2а-25643/09/1270 стягнуто з Державного підприємства Первомайськвугілля в особі відокремленого підрозділу Шахта Ломоватська на користь відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м.Брянка Луганської області заборгованість зі сплати страхових внесків в сумі 318 956,00 грн.

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 02 липня 2010 року у справі №2а-3601/10/1270 стягнуто з Державного підприємства Первомайськвугілля на користь відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м.Брянка Луганської області заборгованість зі сплати страхових внесків за період з 01.01.2010 року по 01.04.2010 року в сумі 601 321,32 грн.

За таких обставин, посилання позивача на наведені судові рішення в якості підтвердження суми заборгованості з пені в розмірі 2 470 067,60 грн. за період з 01.10.2013р. по 30.01.2014 р., колегія суддів вважає безпідставним.

Як встановлено судом, наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 07.11.2018 року №562 Про реорганізацію Державного підприємства Первомайськвугілля Державне підприємство Первомайськвугілля реорганізовано шляхом приєднання до Державного підприємства Національна вугільна компанія .

До Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 22.11.2018р. внесено запис про припинення ДП Первомайськвугілля за рішенням засновників.

Відповідно до частини першої статті 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Частинами третьою, четвертою статті 105 Цивільного кодексу України визначено, що учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється. Виконання функцій комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) може бути покладено на орган управління юридичної особи.

До комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора з моменту призначення переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи. Голова комісії, її члени або ліквідатор юридичної особи представляють її у відносинах з третіми особами та виступають у суді від імені юридичної особи, яка припиняється.

Згідно з частиною п`ятою статті 105 Цивільного кодексу України строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, не може становити менше двох і більше шести місяців з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи.

Злиття, приєднання, поділ та перетворення юридичної особи здійснюються за рішенням його учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, а у випадках, передбачених законом, - за рішенням суду або відповідних органів державної влади (частина перша статті 106 Цивільного кодексу України).

Статтею 107 Цивільного кодексу України визначений порядок припинення юридичної особи шляхом злиття, приєднання, поділу та перетворення, зокрема, частинами 2 та 3 цієї статті визначено, що після закінчення строку для пред`явлення вимог кредиторами та задоволення чи відхилення цих вимог комісія з припинення юридичної особи складає передавальний акт (у разі злиття, приєднання або перетворення) або розподільчий баланс (у разі поділу), який має містити положення про правонаступництво щодо майна, прав та обов`язків юридичної особи, що припиняється шляхом поділу, стосовно всіх її кредиторів та боржників, включаючи зобов`язання, які оспорюються сторонами. Передавальний акт та розподільчий баланс затверджуються учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про її припинення, крім випадків, встановлених законом.

Відповідно до пункту 7 статті 4 Закону Укріїни Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань у разі приєднання юридичних осіб здійснюється державна реєстрація припинення юридичних осіб, що припиняються у результаті приєднання, та державна реєстрація змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі, щодо правонаступництва юридичної особи, до якої приєднуються. Приєднання вважається завершеним з дати державної реєстрації змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі, щодо правонаступництва юридичної особи, до якої приєднуються.

Аналіз наведених вище норм дозволяє дійти висновку про те, що включення оспорюваних сторонами сум передбачено лише при складанні розподільчого балансу у разі припинення юридичної особи шляхом поділу. Лише при реорганізації суб`єкта господарювання шляхом поділу у розподільчому балансі визначається правонаступництво. Внаслідок же злиття, приєднання або перетворення правонаступником завжди буде одна особа, будь-який розподіл прав та обов`язків при таких видах реорганізації неможливий. Передавальний акт, що складається при злитті, приєднанні, перетворенні, слугує документальним закріпленням універсального правонаступництва.

Передавальний акт призначений для забезпечення обліку прав та обов`язків, які передаються при реорганізації, і його затвердження як юридичний факт не має самостійного значення для виникнення універсального правонаступництва.

Аналогічний правовий висновок викладений Верховним судом у постанові від 31 травня 2018 року по справі № 910/1879/17

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, Державне підприємство Первомайськвугілля ДП Первомайськвугілля реорганізовується шляхом приєднання до Державного підприємства Національна вугільна компанія . Державне підприємство Національна вугільна компанія є правонаступником усіх прав та обов`язків ДП Первомайськвугілля .

З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів дійшла висновку про те, що судом першої інстанції безпідставно було зобов`язано відповідача включити до передавального акту Державного підприємства Первомайськвугілля суму пені за несвоєчасну сплату недоїмки по страховим внескам - 2470067,60 грн., яка є спірною.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції рішення прийнято з порушенням норм матеріального права, що є підставою для скасування рішення суду першої інстанції та ухвалення нового рішення.

Керуючись статтями 23, 33, 139, 292, 308, 311, 315, 317, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Комісії з реорганізації Державного підприємства Первомайськвугілля на рішення Луганського окружного адміністративного від 11 вересня 2019 року у справі №360/2315/19 - задовольнити.

Рішення Луганського окружного адміністративного від 11 вересня 2019 року у справі №360/2315/19 - скасувати в частині зобов`язання Комісії з реорганізації Державного підприємства Первомайськвугілля включити до передавального акту пені за несвоєчасну сплату недоїмки по страховим внескам в сумі 2 470 067,60 грн..

Відмовити в задоволенні позовних вимог Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області до Комісії з реорганізації Державного підприємства Первомайськвугілля в частині зобов`язання Комісії з реорганізації Державного підприємства Первомайськвугілля включити до передавального акту пеню за несвоєчасну сплату недоїмки по страховим внескам в сумі 2 470 067,60 грн..

В іншій частині рішення Луганського окружного адміністративного від 11 вересня 2019 року у справі №360/2315/19 - залишити без змін.

Повний текст рішення складено 23 грудня 2019 року.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з 23 грудня 2019 року та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку, передбаченому ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий: Т.Г. Гаврищук

Судді: Т.Г. Арабей

Е.Г. Казначеєв

СудПерший апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.12.2019
Оприлюднено26.12.2019
Номер документу86547258
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/2315/19

Постанова від 23.12.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 02.12.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 12.11.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 25.10.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 25.10.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Рішення від 11.09.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Рішення від 11.09.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Ухвала від 02.09.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Ухвала від 15.07.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Ухвала від 04.06.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні