Ухвала
від 19.09.2019 по справі 480/2551/19
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

вул. Герасима Кондратьєва, 159, м. Суми, 40021, E-mail: inbox@adm.su.court.gov.ua

У Х В А Л А

"19" вересня 2019 р. Справа № 480/2551/19

Суддя Сумського окружного адміністративного суду Павлічек В.О. перевіривши матеріали справи № 480/2551/19 за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Сумській області, Сумського апеляційного суду про зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач, ОСОБА_1 звернувся до Сумського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Сумській області, Сумського апеляційного суду, в якій просить:

- зобов`язати Сумський апеляційний суд протягом 5 днів з дня набрання рішенням законної сили надати до Сумського міського відділення Управління виконавчої дирекції Фонду у Сумській області додатково заяви-розрахунки, які б відображали правильний розрахунок страхової суми матеріального забезпечення за період з 12.12.2018 р. по 21.01.2019 р. в сумі 79826,71грн., а за період з 22.01.19 р. по 08.02.19 р. - 36972,73 грн., із застосуванням для розрахунку матеріального забезпечення розміру суддівської винагороди у період з 12.12.18 по 31.12.18 нарівні 55 845 грн., а у період з 01.01.19 по 08.02.19 на рівні 62 525грн.;

- зобов`язати Управління виконавчої дирекції Фонду у Сумській області протягом місяця з дня набрання рішенням законної сили профінансувати заяви-розрахунки щодо надання матеріального забезпечення застрахованій особі ОСОБА_1 за період з 12.12.18 по 08.02.19, з нарахуванням на пред`явлені до фінансування сум страхових виплат зазначених у заявах-розрахунках від 01.02.19 р. і від 15.02.19 р., встановленого індексу інфляції за весь час прострочення та три проценти річних від простроченої суми, починаючи з 01.03.2019 по день фактичного розрахунку.

- стягнути з Управління виконавчої дирекції Фонду у Сумській області на користь ОСОБА_1 завдану моральну шкоду у розмірі 5 000 грн.

Позовні вимоги обгрунтовуються тим, що у зв`язку з тимчасовою непрацездатністю позивачу було видано листки непрацездатності за період з 06.12.18 р. по 11.12.2018 р.; з 12.12.18 р. по 21.01.19 р.; з 22.01.19 р. по 08.02.19 р. За перші п`ять днів тимчасової непрацездатності, з 06.12.18р. по 11.12.18 р. (листок непрацездатності серія НОМЕР_1 № 218578) позивачу надано матеріальне забезпечення за рахунок коштів фонду оплати праці працівників Апеляційного суду Сумської області. У зв`язку із переведення до новоутвореного суду апеляційної інстанції 12.12.18 р. позивачу було видано листок непрацездатності серія АДО №218631 (продовження листа № 218578) із зазначенням нового місця роботи - Сумський апеляційний суд. На підставі рішення комісії із соціального страхування (протокол №5 від 30.01.2019) Сумський апеляційний суд оформив заяву-розрахунок про фінансування призначеної суми матеріального забезпечення за період з 12.12.18 по 21.01.19 в розмірі 71197,73грн, виходячи із базового посадового окладу суді станом на 12.12.18 - 52860,00грн і направив 01.02.19. Проте листом від 06.02.19 р. № 011-05-209 Сумське міське відділення ФСС повідомило, що оскільки страховий випадок настав до моменту перебування ОСОБА_1 в трудових відносинах з Сумським апеляційним судом, під час роботи ОСОБА_1 в Апеляційному суду Сумської області, який на даний час ще не ліквідований, то нарахування та виплати по тимчасовій непрацездатності повинно проводитися саме цією установою. Отже заявлена сума до виплати допомоги у зв`язку із тимчасовою втратою працездатності в розмірі 71197,73 грн. залишається позивачу не виплаченою. В подальшому позивачу з 22.01.19 по 08.02.2019 року було видано листок непрацездатності серія АДО № 219372, який також 11.02.19 р. розглянуто на засіданні комісії новоутвореного апеляційного суду і прийнято рішення призначити ОСОБА_1 допомогу по тимчасовій непрацездатності за цим листком непрацездатності (протокол №7 від 11.02.19). 15.02.19 р. до Сумського міського відділення ФСС було направлено заяву-розрахунок фінансування для надання матеріального забезпечення застрахованій особі Сумського апеляційного суду ОСОБА_1 за останні 18 днів непрацездатності з 22.01.19 р. по 08.02.19 р. в розмірі 31257,54 грн., виходячи із базового посадового окладу станом на 12.12.18 - 52860,00грн. Згідно листа відокремленого підрозділу відповідача - Сумського міське відділення від 25.02.19 року № 011-05-409 направлену заяву-розрахунок було повернуто без виконання з тих же самих підстав і заявлена сума на виплату позивачу допомоги у зв`язку із тимчасовою втратою працездатності в розмірі 31257,54 грн. знову залишилась не виплаченою. Щодо правильності нарахування до виплати страхових виплат зазначених у заявках-розрахунках від 01.02.19 р. і від 15.02.19р., позивач зазначила, що розрахунок вказаних сум було проведено виходячи з розміру посадового окладу судді, діючого на час зарахування до штату Сумського апеляційного суду, а саме, 52860 грн. Проте на час переведення позивача до Сумського апеляційного суду розмір суддівської винагороди становив: базовий посадовий оклад 58 146грн.(1762 грн. х 30), а з урахуванням регіонального коефіцієнту 1.1 на доплати за вислугу років 80% - 104662,80 грн., отже станом на час зарахування позивача до новоутвореного суду 12.12.2018 розмір її суддівської винагороди становив 104 662,80грн.( 1762 грн. х30 х1.1х 80%), що значно перевищує максимальний розмір заробітної плати, з якої справляється страховий внесок.

Ухвалою Сумського окружного адміністративного суду відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі без виклику сторін та встановлено строк відповідачам для подання відзиву та доказів, які наявні у відповідачів, а також встановлено строк позивачу для подання відповіді на відзив, а відповідачам заперечення.

На виконання зазначеної ухвали представником Сумського апеляційного суду було надано суду відзив на позовну заяву, в якому проти позовних вимог в частині зобов`язання Сумського апеляційного суду протягом 5 днів з дня набрання рішенням законної сили надати до Сумського міського відділення Управління виконавчої дирекції Фонду у Сумській області додатково заяви-розрахунки, які б відображали правильний розрахунок страхової суми матеріального забезпечення за період з 12.12.2018 р. по 21.01.2019 р. в сумі 79826,71грн., а за період з 22.01.19 р. по 08.02.19 р. - 36972,73 грн., із застосуванням для розрахунку матеріального забезпечення розміру суддівської винагороди у період з 12.12.18 по 31.12.18 нарівні 55 845 грн., а у період з 01.01.19 по 08.02.19 на рівні 62 525грн., заперечує та просить відмовити в їх задоволенні, зокрема зазначивши, що розрахунок страхової суми матеріального забезпечення ОСОБА_1 за період з 12.12.2018 по 21.01.2019 в розмірі 71197,73 грн. (листок непрацездатності серії АДО №218631) та з 22.01.2019 по 08.02.2019 в розмірі 31257,54 грн. (листок непрацездатності серії АДО №219372) проведений у відповідності до вимог діючого законодавства України, а саме Постанови КМУ від 26.09.2001 № 1266 Про обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням , та є правильним. Наказом в.о. голови Сумського апеляційного суду від 12.12.2018 №Ю-ОСГ ОСОБА_1 була зарахована в порядку переведення з Апеляційного суду Сумської області в зв`язку з ліквідацією суду до штату Сумського апеляційного суду на посаду судді з 12.12.2018. В перший робочий день суддя Ткачук С.С. не приступила до виконання своїх обов`язків в зв`язку з тимчасовою непрацездатністю (листок непрацездатності серія АДО №218631). Тому середня заробітна плата для розрахунку виплат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням визначається виходячи з посадового окладу, що становить 52860 грн.

Позивачем було подано відповідь на даний відзив, в якому зокрема позивач зазначив, що вищезазначений нормативно-правовий акт не може застосовуватися до позивача, оскільки відповідно до ст.130 Конституції України розмір винагороди судді встановлюється законом про судоустрій, а згідно ст.135 Закону України "Про судоустрій та статус суддів" в редакції від 02.06.2016р. №1402, суддівська винагорода регулюється цим Законом та не може визначатися іншими нормативно-правовими актами.

Згодом до суду надійшов відзив Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Сумській області, в якому відповідач зокрема зазначив, що в зв`язку з тимчасовою непрацездатністю в період з 06.12.2018 по 08.02.2019, що підтверджується відповідними листками непрацездатності №№218578, 218631, 219372, позивач однозначно має право на отримання допомоги по тимчасовій непрацездатності, відповідач - управління виконавчої дирекції Фонду у Сумській області жодним чином це не заперечує. Проте з інформації, яка міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, вбачається, що станом на 08.08.2019, Апеляційний суд Сумської області (код ЄДРПОУ 02893444) з 17.12.2018 перебуває в стані припинення. В зв`язку з тим, що тимчасова непрацездатність позивачки настала в період перебування в трудових відносинах з Апеляційним судом Сумської області; Апеляційний суд Сумської області, як юридичну особу до теперішнього часу не припинено та Сумський апеляційний суд не є правонаступником юридичної особи, що припиняється, суб`єктом нарахування та виплати позивачу допомоги по тимчасовій непрацездатності за листками непрацездатності №№ 218578, 218631,219372 є саме Апеляційний суд Сумської області.

Позивачем на даний відзив було надано суду відповідь, в якій позивач зазначив, що відмова Управління у прийнятті до фінансування заяви-розрахунку від 01.02.19 та від 15.02.19 з підстав не завершення процедури ліквідації Апеляційного суду Сумської області, а Сумський апеляційний суд не є його правонаступником, і тому, позивач не набула права звертатися до Фонду за призначенням та оплатою цього виду матеріальної допомоги є необґрунтованими, оскільки оплата перших 5 днів тимчасової непрацездатності з 06.12.18 по 11.12.18 Апеляційним судом Сумської області проведена і з прийняттям наказу про відрахування зі штату 11 грудня 2018 року є останнім днем діяльності позивача в цій установі; оформлення документів для призначення і виплати цієї соціальної допомоги починаючи з 12.12.2018 відбулось за основним місцем роботи позивача у встановленому порядку, як цього вимагає ч,1 ст.30 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування", а саме Сумським апеляційний судом, оскільки починаючи з 6 дня і до закінчення періоду непрацездатності оплата здійснюється вже за рахунок коштів Фонду.

На відповідь позивача Управлінням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Сумській області було надано суду заперечення, в яких зокрема зазначено, що у відповідача відсутня підстава для фінансування Сумського апеляційного суду для виплати допомоги по тимчасовій непрацездатності позивачу, тимчасова непрацездатність якого настала в період роботи в Апеляційному суді Сумської області, оскільки станом на дату звернення позивача до суду запису про припинення юридичної особи Апеляційного суду Сумської області до вказаного реєстру не внесено.

Суд зазначає, що за результатами розгляду поданих заяв по суті справи, суд вважає за необхідне розглянути справу за правилами загального позовного провадження. При вирішенні питання про необхідність розгляду справи за правилами загального позовного провадження, суд виходить із наступного.

Згідно з приписами ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Положеннями ст. 12 КАС України визначено, що адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного). Спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи. Загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні.

З метою забезпечення повного, об`єктивного та всебічного дослідження обставин справи, а також для остаточного визначення предмета спору та характеру спірних відносин; з`ясування заперечень проти позовних вимог; визначення обставин справи, які підлягають встановленню, та зібрання відповідних доказів; вчинення інших дій з метою забезпечення правильного, своєчасного і безперешкодного розгляду справи по суті, суд доходить висновку про необхідність розгляду справи за правилами загального позовного провадження з проведенням підготовчого судового засідання.

Керуючись ст.ст. 12, 173, 243, 248, 256, 260 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

У Х В А Л И В:

1. Перейти до розгляду справи № 480/2551/19 за правилами загального позовного провадження.

2. Підготовче засідання призначити на 03.10.2019 року о 12:00 год. Засідання відбудеться в приміщенні Сумського окружного адміністративного суду за адресою: м. Суми, вул. Герасима Кондратьєва, 159, зал. 206.

3. У судове засідання викликати учасників справи.

4. Роз`яснити учасникам справи, що інформацію по справі, що розглядається, можна отримати в мережі Інтернет на офіційному веб-порталі судової влади України на веб-сторінці http://court.gov.ua/fair/sud1870/.

5. Ухвала оскарженню не підлягає.

Суддя В.О. Павлічек

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.09.2019
Оприлюднено20.09.2019
Номер документу84358667
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —480/2551/19

Ухвала від 22.11.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Ухвала від 22.11.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Ухвала від 12.11.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Постанова від 28.10.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Постанова від 28.10.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 25.10.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 25.10.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 28.09.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 28.09.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 27.07.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні