Рішення
від 19.09.2019 по справі 476/478/19
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 вересня 2019 р. № 476/478/19 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Устинова І.А., розглянув у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом:ОСОБА_1 , АДРЕСА_1

до відповідача:Єланецької районної державної адміністрації Миколаївської області, вул. Паркова, 15-а, стм. Єланець, Миколаївська область, 55500

про:визнання протиправним та скасування розпорядження від 21.08.2018 року №264-р., зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_2 (далі - позивач) звернувся до суду з позовом до Єланецької районної державної адміністрації Миколаївської області (далі - відповідач) з вимогами: зобов`язати Єланецьку районну державну адміністрацію Миколаївської області виконати дії щодо призупинення будівництва електростанції з вироблення електричної енергії з відновлювальних джерел - сонячної електростанції до вирішення справи по суті; визнати протиправним та скасувати розпорядження відповідача № 264-р від 21.08.2018р. "Про затвердження проекту містобудівної документації "Детальний план території земельної ділянки орієнтовною площею 20,00 га для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій (будівництво електростанції з вироблення енергії з відновлювальних джерел - сонячна електростанція) в адміністративних межах Єланецької селищної ради Єланецькогого району Миколаївської області".

Ухвалою від 22.07.2019р. суд відкрив провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження.

Позивач в обгрунтування позовних вимог зазначив, що оскаржуване розпорядження прийнято відповідчем з порушенням законодаства, процедури його проведення та з порушенням прав позивача. У спірному рішенні вказано, що воно приймалось з врахуванням того, що проект детального плану території пройшов процедуру громадських слухань (обговорень), а саме: протокол від 19.06.2018 р. Відповідно до вказаного протоколу в так званих слуханнях приймало участь 15 осіб, половина з яких є працівниками селищної ради, а тому в цьому позивач вбачає порушення його прав як жителя громади. На підставі рішення відповідача 19.05.2018р. було розміщено Повідомлення про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості у проектах щодо розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій в газеті «Єланецький вісник» . Позивач вважає, що дане повідомлення не можна вважати повідомленням про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості, оскільки воно не вдіповідає вимогам такого повідомлення.

Також позивач вважає, що діями відповідача, який допустив грубе порушення процедури затвердження детального плану території, було порушено його права на подачу пропозицій та на участь в громадських слуханнях. Зауваження, що надходили від контролюючих органів розробником не враховувались, а саме оскаржуване рішення приймалось з грубим порушенням процедури його прийняття.

Відповідач надав до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що оскаржуване розпорядження приймалось відповідно до норм чинного законодавства України, з урахуванням всіх зауважень від контролюючих органів на момент затвердження проекту містобудівної документації, з урахуванням всіх доопрацювань проекту. Тому підстав вважати його протиправним не існує. В задоволенні позову відповідач просив суд відмовити в повному обсязі.

Суд розглянув справу в порядку спрощеного провадження без проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами, відповідно до визначених строків в ухвалі про відкриття провадження в адміністративній справі, оскільки клопотань від сторін про проведення судового засідання з повідомленням (викликом) сторін, від сторін не надходило.

Дослідив матеріали справи, суд встановив наступне.

21 серпня 2018 року Єланецькою районною державною адміністрацією Миколаївської області прийнято розпорядження №264-р Про затвердження проекту містобудівної документації Детальний план території земельної ділянки орієнтованою площею 20,00 га для розміщення електростанції з вироблення електричної енергії з відновлювальних джерел в адміністративних межах .

Позивач вважає вказане розпорядження таким, що прийняте з порушенням ряду нормативно-правових актів, з порушенням процедури проведення громадських слухань, а також з порушенням прав позивача.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, відзив на адміністративний позов, додаткові письмові пояснення позивача, дослідивши і оцінивши зібрані по справі докази, в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального права, які врегульовують спірні правовідносини, суд виходить з таких підстав та мотивів.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові і службові особи зобов`язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статей 6, 41 Закону України Про місцеві державні адміністрації на виконання Конституції України, законів України, актів Президента України, актів Кабінету Міністрів України, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, які відповідно до закону забезпечують нормативно-правове регулювання власних і делегованих повноважень, голова місцевої державної адміністрації в межах своїх повноважень видає розпорядження.

Долідив зміст оскаржуваного розпорядження та докази, що містяться в матеріалах справи, суд вважає, що таке розпорядження прийнято відповідачем в межах норм чинного законодавства та з додержанням "Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під чс розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні", затвердженого Постановою КМУ № 555 від 25.05.2011 року (далі - Порядок № 555).

Зокрема, п.6 Порядку № 555 передбачено, що оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення містобудівної документації на місцевому рівні, проектів містобудівної документації на місцевому рівні є підставою дія подання пропозицій громадськості замовнику, тобто кожен громадянин, який ознайомився зі статтею Громадські слухання , яка була оприлюднена в газеті Єланецькин вісник від 19.05.2018 року мав можливість звернуться до органу місцевого самоврядування, в даному випадку - це Єланецька селищна рада, та надати свої пропозиції або зауваження до проекту детального плану території земельної ділянки орієнтованою площею 20,00 га для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій (будівництво електростанції з вироблення електричної енергії з відновлювальних джерел - сонячна електростанція) в адміністративних межах Єланецької селищної ради.

Проте, суд зауважує, що в даному Порядку № 555 також не вказано, ні мінімальної, ні максимальної кількості осіб, які можуть брати участь в громадських слуханнях.

Твердження позивача про ігнорування зауважень контролюючих органів на момент затвердження проекту містобудівної документації Детальний план території орієнтовною площею 20,00 га для розміщення, будівництва, експлуатації будівель та споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій (будівництво електростанції з вироблення електричної енергії з відновлювальних джерел (сонячна електростанція), за межами населених пунктів в адміністративних межах Єланецької селищної ради, Єланецького району Миколаївської області , на думку суду є безпідставними виходячи з такого.

Так, протоколом засідання архітектурно-містобудівної ради при управлінні містобудування та архітектури Миколаївської облдержадміністрації від 02 серпня 2018 року № 8 з приводу професійного колегіального розгляду та обговорення вказаного проекту рекомендовано Єланецькій райдержадміністрації, після доопрацювання проекту розробниками, винести питання щодо його затвердження.

Розробником на затвердження був наданий доопрацьований проект містобудівної документації Детальний план території орієнтовною площею 20,00 га для розміщення, будівництва, експлуатації будівель та споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій (будівництво електростанції з вироблення електричної енергії з відновлювальних джерел (сонячна електростанція), за межами населених пунктів в адміністративних межах Єланецької селищної ради Єланецького району Миколаївської області , а також був наданий лист ГУ ДСНС України в Миколаївській області за вих. № 01-4153/03.02 від 31.07.2018 року про те, що у містобудівній документації детальний план території земельної ділянки орієнтованою площею 20,00 га для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій (будівництво електростанції з вироблення електричної енергії з відновлювальних джерел - сонячна електростанція) в адміністративних межах Єланецької селищної ради не виявлено порушень з питань пожежної, техногенної безпеки; цивільного захисту.

Крім того, відповідно до листа Головного управління Держгеокадастру у Миколаївській області наказом Головного управління від 20 березня 2018 року №14-1481/14-18-СГ Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою ТОВ СІТІ СОЛАР надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду із земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої в межах території Єланецької селищної ради Єланецького району Миколаївської області, орієнтований розмір земельної ділянки 20,00 га пасовищ, із цільовим призначенням - для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій (Додаток 3) та в подальшому, а саме 11.10.2018 року було укладено договір оренди земельної ділянки терміном на 30 років.

Отже, виходячи з вищезазначеного, суд приходить до висновку, що за вказаних обставин позивачем не доведено протиправності розпорядження Єланецької райдержадміністрації від 21 серпня 2018 року №2.64-р Пре затвердження проекту містобудівної документації Детальний план території земельної ділянки орієнтованою площею 20,00 га для розміщення електростанції з вироблення електричної енергії з відновлювальних джерел в адміністративних межах , до матеріалів справи позивач не надав належних доказів, що підтверджують протиправність оскаржуваног розпорядження.

Крім того, позивач вказуючи на те, що таким розпорядженням порушуються його права, не ззаначає які саме права та інтереси його як громдянина України чи як мешканця територіальної громди порушено відповідачем при винесенні оскаржуваного рішення.

Судом досліджено докази по справі та встановлено, що відповідач як субєкт владних повноважень дотримав процедури прийняття розпорядження від 21.08.2018р. №264-р Про затвердження проекту містобудівної документації Детальний план території земельної ділянки орієнтованою площею 20,00 га для розміщення електростанції з вироблення електричної енергії з відновлювальних джерел в адміністративних межах .

Таким чином, суд вважає, що Єланецька районна державна адміністрація Миколаївської області діяла на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладене, позовні вимоги задоволенню не підлягають, оскільки є необгрунтованими та безпідставними.

Судові витрати по справі відсутні.

Керуючись ст. 2, 19, 241 - 246, 260 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційнйи код НОМЕР_1 ) до Єланецької районної державної адміністрації Миколаївської області (вул. Паркова, 15-а, стм. Єланець, Миколаївська область, 55500, код ЄДРПОУ 04056724) відмовити.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Суддя І. А. Устинов

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.09.2019
Оприлюднено22.09.2019
Номер документу84400808
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —476/478/19

Рішення від 19.09.2019

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Устинов І. А.

Ухвала від 16.08.2019

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Устинов І. А.

Ухвала від 16.08.2019

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Устинов І. А.

Ухвала від 22.07.2019

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Устинов І. А.

Ухвала від 27.06.2019

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Устинов І. А.

Ухвала від 07.06.2019

Адміністративне

Єланецький районний суд Миколаївської області

Чернякова Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні