Рішення
від 23.09.2019 по справі 200/9357/19-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 вересня 2019 р. Справа№200/9357/19-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Зеленова А.С., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу №200/9357/19-а за позовом Головного управління ДПС у Донецькій області до Приватного підприємства "ДОНБАССТРАНС-ЛОГІСТІК" про стягнення коштів з рахунків у банківських установах в рахунок погашення податкового боргу на загальну суму 271314,92грн,-

В С Т А Н О В И В:

25 липня 2019 року до Донецького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління ДФС у Донецькій області до Приватного підприємства "ДОНБАССТРАНС-ЛОГІСТІК" про стягнення коштів з рахунків у банківських установах в рахунок погашення податкового боргу на загальну суму 565441,92грн.

В обґрунтування позову позивач посилається на те, що у відповідача існує податковий борг з податку на додану вартість на загальну суму 271314,92грн, який утворився відповідно до несплати самостійно задекларованих зобов`язань, донарахованих штрафних (фінансових) санкцій за податковими повідомленнями-рішеннями та пені.

Просить суд стягнути кошти з рахунків у банківських установах, які обслуговують Приватне підприємство "ДОНБАССТРАНС-ЛОГІСТІК" в рахунок погашення податкового боргу на загальну суму 271314,92грн.

Відповідач у відзивах на позовну заяву зазначає, що ним 19 липня 2019 року сплачено 80000грн, 19 серпня 2019 року сплачено 3968грн, 23 серпня 2019 року 90159грн, а 27 серпня 2019 року сплачено 100000грн. У зв`язку із чим зазначає, що заявлені вимоги у первісному розмірі не підлягають задоволенню. Просив суд відмовити у задоволенні позову.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 25 липня 2019 року відкрито провадження по справі за правилами спрощеного судового провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні)/а.с.1/.

23 серпня 2019 року позивачем надіслано заяву про збільшення розміру позовних вимог.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 23 вересня 2019 року повернуто заяву Головного управління ДФС у Донецькій області про збільшення розміру позовних вимог по адміністративній справі №200/9357/19-а без розгляду.

02 вересня 2019 року на адресу суду надійшла заява Головного управління ДФС у Донецькій області про заміну позивача по адміністративній справі №200/9357/19-а - Головного управління ДФС у Донецькій області на Головне управління ДПС у Донецькій області.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 23 вересня 2019 року замінено позивача по справі №200/9357/19-а його правонаступником - Головним управлінням ДПС у Донецькій області (вул. Італійська, 59, м. Маріуполь, 85515, ЄДРПОУ 43142826).

11 вересня 2019 року на адресу суду надійшла заява Головного управління ДПС у Донецькій області про відмову від позову в частині погашеного відповідачем податкового боргу у розмірі 294127,00 грн.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 23 вересня 2019 року закрито провадження в адміністративній справі №200/9357/19-а за позовом Головного управління ДПС у Донецькій області до Приватного підприємства "ДОНБАССТРАНС-ЛОГІСТІК" про стягнення коштів з рахунків у банківських установах в рахунок погашення податкового боргу на загальну суму 565441,92грн в частині погашеного відповідачем податкового боргу у розмірі 294127,00грн.

Відповідно статті 258 КАС України суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

За приписами частини 5 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Враховуючи відсутність клопотань сторін щодо розгляду справи у судовому засіданні, справа розглядається за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та повідомлення сторін.

Дослідивши докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд встановив наступне.

Позивач - Головне управління ДПС у Донецькій області, є органом державної влади. Статус державної фіскальної служби в Україні, її функції та правові основи діяльності, порядок адміністрування податків та зборів, компетенція контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю визначені Податковим кодексом України.

Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Таким чином, позивач у справі - суб`єкт владних повноважень, на якого чинним законодавством покладені владні управлінські функції стосовно контролю у сфері податкових взаємовідносин.

Відповідач - Приватне підприємство "ДОНБАССТРАНС-ЛОГІСТІК" зареєстровано в якості юридичної особи за адресою: вул. Таганрозька, буд.4, м. Маріуполь, 87505, код ЄДРПОУ 34586268, платника податку на додану вартість, перебуває на обліку в Маріупольському відділенні Головного управління ДФС України в Донецькій області.

Заборгованість з податку на додану вартість у сумі 271314,92грн., яка заявлена позивачем до стягнення утворилась відповідно до:

- уточнюючого розрахунку податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок №9111223816 за 01.12.2018 (у зв`язку з частковою сплатою у сумі 39509.7 грн., залишок до стягнення становить 46962,3грн);

- уточнюючого розрахунку податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок №9111223816 від 29.05.2019 на суму 2594грн;

- по декларації з податку на додану вартість N9111219637 від 29.05.2019 термін сплати 30.05.2019 на суму 453грн;

- уточнюючого розрахунку податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок №9117722119 за 01.01.2019 на суму 72024грн;

- уточнюючого розрахунку податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок №9117722119 від 06.06.2019 на суму 2161грн;

- уточнюючого розрахунку податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок №9127937418 за 01.02.2019 на суму 112436грн;

- уточнюючого розрахунку податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок №9127937418 від 14.06.2019 на суму 3373грн;

- уточнюючого розрахунку податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок №9129075120 за 01.03.2019 на суму 122152грн;

- уточнюючого розрахунку податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок №9129075120 від 18.06.2019 на суму 3665грн;

- уточнюючого розрахунку податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок №9129400440 за 01.04.2019 на суму 139878грн;

- уточнюючого розрахунку податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок №9129400440 від 18.06.2019 на суму 4196грн;

- податкової декларації з податку на додану вартість №9139184024 від 27.06.2019 терміну сплати 30.06.2019 на суму 4586грн;

- донараховано штрафні санкції відповідно податкового повідомлення-рішення форми Ш №0126384603 від 21.06.2019 (акт перевірки від 03.06.2019 року №3535/05-99-46-03/34586268 отримано платником особисто 21.06.2019 року) на суму 24611,09грн;

- нараховано пені відповідно до п.п.. 129.1.1 ст. 129 ПКУ на суму 26350,53грн.

Так, відповідно до приписів п.14.1.157 ст. Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення - письмове повідомлення контролюючого органу (рішення) про обов`язок платника податків сплатити суму грошового зобов`язання, визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, або внести відповідні зміни до податкової звітності.

Статтею 56 Податкового кодексу України визначено, що рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.

У разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов`язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених цим Кодексом або іншими законами України, він має право звернутися до контролюючого органу вищого рівня із скаргою про перегляд цього рішення.

Скарга подається до контролюючого органу вищого рівня у письмовій формі (за потреби - з належним чином засвідченими копіями документів, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати з урахуванням вимог пункту 44.6 статті 44 цього Кодексу) протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.

Скарги на рішення державних податкових інспекцій подаються до контролюючих органів в Автономній Республіці Крим, містах Києві та Севастополі, областях, міжрегіональних територіальних органів.

Скарги на рішення контролюючих органів в Автономній Республіці Крим, містах Києві та Севастополі, областях, міжрегіональних територіальних органів та митниць подаються до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Під час процедури адміністративного оскарження обов`язок доведення того, що будь-яке нарахування, здійснене контролюючим органом у випадках, визначених цим Кодексом, або будь-яке інше рішення контролюючого органу є правомірним, покладається на контролюючий орган.

Обов`язок доведення правомірності нарахування або прийняття будь-якого іншого рішення контролюючим органом у судовому оскарженні встановлюється процесуальним законом.

Платник податків одночасно з поданням скарги контролюючому органу вищого рівня зобов`язаний письмово повідомляти контролюючий орган, яким визначено суму грошового зобов`язання або прийнято інше рішення, про оскарження його податкового повідомлення-рішення або будь-якого іншого рішення.

У разі коли контролюючий орган приймає рішення про повне або часткове незадоволення скарги платника податків, такий платник податків має право звернутися протягом 10 календарних днів, наступних за днем отримання рішення про результати розгляду скарги, зі скаргою до контролюючого органу вищого рівня.

У разі порушення платником податків вимог пунктів 56.3 і 56.6 подані ним скарги не розглядаються та повертаються йому із зазначенням причин повернення.

Контролюючий орган, який розглядає скаргу платника податків, зобов`язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його протягом 20 календарних днів, наступних за днем отримання скарги, на адресу платника податків поштою з повідомленням про вручення або надати йому під розписку.

Керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу може прийняти рішення про продовження строку розгляду скарги платника податків понад 20-денний строк, визначений у пункті 56.8 цієї статті, але не більше 60 календарних днів, та письмово повідомити про це платника податків до закінчення строку, визначеного у пункті 56.8 цієї статті.

Якщо вмотивоване рішення за скаргою платника податків не надсилається платнику податків протягом 20-денного строку або протягом строку, продовженого за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податків з дня, наступного за останнім днем зазначених строків.

Скарга вважається також повністю задоволеною на користь платника податків, якщо рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу про продовження строків її розгляду не було надіслано платнику податків до закінчення 20-денного строку, зазначеного в абзаці першому цього пункту.

Рішення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, прийняте за розглядом скарги платника податків, є остаточним і не підлягає подальшому адміністративному оскарженню, але може бути оскаржене в судовому порядку.

Не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.

Якщо відповідно до цього Кодексу контролюючий орган самостійно визначає грошове зобов`язання платника податків за причинами, не пов`язаними із порушенням податкового законодавства, такий платник податків має право на адміністративне оскарження рішень контролюючого органу протягом 30 календарних днів, що настають за днем надходження податкового повідомлення-рішення (рішення) контролюючого органу.

У разі коли останній день строків, зазначених у цій статті, припадає на вихідний або святковий день, останнім днем таких строків вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.

Строки подання скарги на податкове повідомлення-рішення або будь-яке інше рішення контролюючого органу можуть бути продовжені за правилами і на підставах, визначених пунктом 102.6 статті 102 цього Кодексу.

Скарга, подана із дотриманням строків, визначених пунктом 56.3 цієї статті, зупиняє виконання платником податків грошових зобов`язань, визначених у податковому повідомленні-рішенні (рішенні), на строк від дня подання такої скарги до контролюючого органу до дня закінчення процедури адміністративного оскарження.

Протягом зазначеного строку податкові вимоги з податку, що оскаржується, не надсилаються, а сума грошового зобов`язання, що оскаржується, вважається неузгодженою.

Днем подання скарги вважається день фактичного отримання скарги відповідним контролюючим органом, а в разі надсилання скарги поштою - дата отримання відділенням поштового зв`язку від платника податків поштового відправлення із скаргою, яка зазначена відділенням поштового зв`язку в повідомленні про вручення поштового відправлення або на конверті.

Процедура адміністративного оскарження закінчується: днем, наступним за останнім днем строку, передбаченого для подання скарги на податкове повідомлення-рішення або будь-яке інше рішення відповідного контролюючого органу у разі, коли така скарга не була подана у зазначений строк; днем отримання платником податків рішення відповідного контролюючого органу про повне задоволення скарги; днем отримання платником податків рішення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику; днем звернення платника податків до контролюючого органу із заявою про розстрочення, відстрочення грошових зобов`язань, що оскаржувались.

День закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження грошового зобов`язання платника податків.

Відповідно даних, наявних в інформаційній системі суду КП Діловодство спеціалізованого суду відповідач - ПП "Донбасстранс-Логістік" із позовом щодо оскарження вказаного вище податкового повідомлення-рішення до Донецького окружного адміністративного суду не зверталась. Інших відомостей, щодо оскарження зазначеного податкового повідомлення-рішення та скасування його в адміністративному або судовому порядку суду не надано.

Відповідач не скориставшись своїм правом на адміністративне та судове оскарження зазначеного податкового повідомлення-рішення фактично погодився зі податковим зобов`язанням визначеним податковим органом.

З урахуванням вимог Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення форми Ш №0126384603 від 21.06.2019, яким ПП "Донбасстранс-Логістік", збільшено податкове зобов`язання з податку на додану вартість у розмірі 24611,09грн. є узгодженим.

Відповідно до пункту 59.1 ст.59 Податкового кодексу України встановлено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Відповідно до пункту 59.3 зазначеної вище статті податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання.

Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов`язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов`язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

З метою погашення податкового боргу податковим органом на адресу відповідача було направлено податкову вимогу форми Ю №13926-46 від 12 березня 2018 року/а.с.9/. Дана вимога була отримана відповідачем 04.04.2018, що підтверджується поштовим повідомленням/а.с.9/.

Однак, прийняті заходи податковим органом не призвели до повного погашення податкового боргу.

Станом на момент розгляду справи податковий борг з податку на додану вартість з урахуванням відмови позивача від частини позовних вимог у зв`язку із добровільною сплатою відповідачем, становить 271314,92грн і залишається не сплаченим.

Відповідно до статті 67 Конституції України, кожен повинен сплачувати податки та збори у порядку і розмірах, встановлених законом.

Підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України визначено, що податковий борг - сума грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податку або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.

Пунктом 14.1.137 ст.14 Податкового кодексу України орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Згідно п.п.20.1.34. п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України податковий орган має право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Пунктом 95.3 ст.95 Податкового кодексу України передбачено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Відповідно до положень, закріплених ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а згідно з ч.1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Таким чином, матеріалами справи підтверджено наявність податкового боргу з податку на додану вартість у сумі 271314,92грн, який є несплаченим станом на дату розгляду справи, у в`язку з чим позовні вимоги позивача підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. 139 КАС України судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись Конституцією України, статтями 2,5-14,19-22,72-78,94,132-143,159-165,192-205,241-247,255,295-297, п.п.15.5 ч.1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

В И Р І Ш И В:

Позов Головного управління ДПС у Донецькій області (вул. Італійська, 59, м. Маріуполь, 85515, ЄДРПОУ 43142826) до Приватного підприємства "ДОНБАССТРАНС-ЛОГІСТІК" (адреса: вул. Таганрозька, буд.4, м. Маріуполь, 87505, ЄДРПОУ 34586268) про стягнення коштів з рахунків у банківських установах в рахунок погашення податкового боргу на загальну суму 271314,92грн - задовольнити повністю.

Стягнути кошти з рахунків у банківських установах, які обслуговують Приватне підприємство "ДОНБАССТРАНС-ЛОГІСТІК" (адреса: вул. Таганрозька, буд.4, м. Маріуполь, 87505, ЄДРПОУ 34586268) в рахунок погашення податкового боргу на загальну суму 271314,92грн.

Рішення прийнято в нарадчій кімнаті в порядку письмового провадження 23 вересня 2019 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Текст рішення розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).

Суддя А.С. Зеленов

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.09.2019
Оприлюднено24.09.2019
Номер документу84423352
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/9357/19-а

Ухвала від 09.10.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зеленов А.С.

Ухвала від 09.10.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зеленов А.С.

Ухвала від 23.09.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зеленов А.С.

Ухвала від 23.09.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зеленов А.С.

Ухвала від 23.09.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зеленов А.С.

Рішення від 23.09.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зеленов А.С.

Ухвала від 29.07.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зеленов А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні