Рішення
від 28.08.2019 по справі 910/5295/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

28.08.2019Справа № 910/5295/19

Господарський суд міста Києва у складі головуючого судді ДЖАРТИ В. В. , за участі секретаря судового засідання Рєпкіної Ю. Є., розглянув у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Планета Кіно"

до 1. Департаменту комунальної власності міста Києва виконавчого органу Київської міської ради

2. Товариство з обмеженою відповідальністю "Сінема-Центр"

3. Комунального підприємства виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської адміністрації) "Київкінофільм"

про визнання недійсним результатів конкурсу на право оренди нежитлової будівлі,

Представники учасників процесу згідно протоколу від 28.08.2019,

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

У квітні 2019 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Планета Кіно" (далі - заявник, Товариство) звернулось до Господарського суду міста Києва з позовом до Департаменту комунальної власності міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської адміністрації) (далі - Департамент) про визнання недійсним результатів конкурсу на право оренди нежитлової будівлі на вулиці Велика Васильківська, будинок 19, літера А.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач посилається на те, що оспорюваний конкурс було проведено з порушенням Порядку проведення конкурсу на право оренди майна територіальної громади міста Києва, у зв`язку з чим позивач не отримав належної інформації про об`єкт оренди та не зміг скористатись всіма правами, передбаченими для учасників конкурсу.

Разом із вказаною позовною заявою Товариство подало до суду заяву про забезпечення позову шляхом заборони Департаменту комунальної власності міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської адміністрації) укладати з ТОВ "Сінема-Центр" договір оренди нежитлової будівлі на вулиці Велика Васильківська, будинок 19 літера А до закінчення розгляду справи.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 24.04.2019 у задоволенні заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "Планета Кіно" про забезпечення позову відмовлено.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 24.04.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі № 910/5295/19 для розгляду за правилами загального позовного провадження, залучено до участі у справі третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача Товариство з обмеженою відповідальністю "Сінема-Центр" (далі - ТОВ Сінема-Центр ), підготовче засідання у справі призначено на 20.05.2019.

16.05.2019 через канцелярію суду від відповідача надійшов відзив на позовну заяву.

17.05.2019 третьою особою подано до канцелярії суду письмові пояснення по справі, а також заяву про об`єднання справ № 910/5295/19 та № 910/6046/19 в одне провадження.

20.05.2019 від позивача через канцелярію суду подано клопотання про витребування доказів та заяву про зміну предмета позову.

У підготовчому судовому засіданні 20.05.2019 судом відкладено розгляд заяви позивача про зміну предмету позову, клопотання про відкладення розгляду справи та заяви про об`єднання справ в одне провадження, у судовому засіданні оголошено перерву до 19.06.2019.

14.06.2019 третьою особою подано до канцелярії суду заяву про залишення без розгляду заяви про об`єднання справ в одне провадження.

19.06.2019 від позивача надійшли заява (уточнена) про зміну предмету позову та заява про залучення до участі у справі співвідповідачів.

За результатами підготовчого засідання 19.06.2019 судом було постановлено ухвалу про прийняття заяви позивача про зміну предмету позову (розгляд справи здійснюється щодо визнання недійсним результатів конкурсу на право оренди нежитлової будівлі, що знаходиться за адресою: місто Київ, вулиця Велика Васильківська, будинок 19, літера "А" та визнання недійсним договір оренди №2974 від 14.05.2019 нежитлової будівлі, що знаходиться за адресою: місто Київ, вулиця Велика Васильківська, будинок 19, літера "А"), залишення без розгляду заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "Сінема-Центр" про об`єднання справ в одне провадження, залучення до участі в справі в якості співвідповідачів Товариства з обмеженою відповідальністю "Сінема-Центр", Комунальне підприємство виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської адміністрації) "Київкінофільм" (далі - Київкінофільм) , виключення Товариства з обмеженою відповідальністю "Сінема-Центр" зі складу третіх осіб, відмову в задоволенні клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю "Планета Кіно" про витребування доказів, продовження підготовче провадження у справі на 30 днів до 23.07.2019 (включно) та відкладення підготовчого засідання на 10.07.2019.

10.07.2019 до канцелярії суду представником позивача подано докази направлення позовної заяви з додатками залученим співвідповідачам.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 10.07.2019 запропоновано відповідачу 3 надати суду відзив на позовну заяву та відкладено підготовче засідання у справі на 22.07.2019.

19.07.2019 до канцелярії суду засобами поштового зв`язку надійшло клопотання відповідача 3 (за підписом директора) про відкладення розгляду справи, водночас директором відповідача 3 нарочно було подано дві ідентичні заяви про залишення без розгляду клопотання про відкладення розгляду справи та про проведення подальшого розгляду справи без участі представника відповідача 3.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 22.07.2019 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті в судовому засіданні на 14.08.2019. У судове засідання 14.08.2019 прибули представники позивача, відповідача 1 та відповідача 2.

За наслідками судового засідання 14.08.2019 судом була постановлена ухвала про відкладення розгляду справи на 28.08.2019.

На виконання вимог ухвали від 14.08.2019 позивачем до суду був поданий цифровий носій CD-диск із записом конкурсної комісії з питань оренди майна від 15.04.2019.

У призначеному судовому засіданні 28.08.2019 представник позивача просив позовні вимоги задовольнити в повному обсязі, посилаючись на обставини та факти, викладені у заяві про зміну предмету позову. Водночас, представник у судовому засіданні наголошував на необхідності дослідження аудіозапису, проте підтвердження про засвідчення вказаного аудіо запису електронним цифровим підписом до суду не надав.

Представники Департаменту та ТОВ Сінема-Центр проти заявленого позову заперечували та просили відмовити в його задоволенні. Також, представник Департаменту неодноразово наголошувала на неналежному оформленні електронного доказу - аудіо запису, та просила вирішувати спір за наявними в матеріалах справи доказами.

Київкінофільм у призначене судове засідання 28.08.2019 не направив свого представника, про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлений належним чином, причини неявки суду не повідомили. Із наявного у матеріалах справи відзиву, оформленого заявою, відповідач 3 просив у позові відмовити та підтримує заперечення Департаменту проти позову.

Відповідно статті 233 ГПК України рішення у даній справі прийнято у нарадчій кімнаті за результатами оцінки доказів, поданих сторонами.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Господарський суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

04.03.2019 Наказом Департаменту комунальної власності міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської адміністрації) за № 2-к (далі - Наказ) було оголошено рішення про проведення конкурсу на право оренди нежитлової будівлі загальною площею 7376,30 кв.м. на вул. Велика Васильківська, буд.19, літ. А та про оприлюднення оголошення про проведення конкурсу в прядку і строки, визначені пунктом 4 Порядку проведення конкурсу на право оренди майна територіальної громади м. Києва, затвердженого рішенням Київської міської Ради від 21.04.2105.

19.03.2019 на засіданні постійної комісії Київської міської ради з питань власності визначено додаткові умови конкурсу.

22.03.2019 оголошення про проведення конкурсу було розміщено в газеті Хрещатик Київ №7 (5199).

На сайті Департаменту комунальної власності м. Києва також 22.03.2019 було розміщено відповідне оголошення ( https://kyivcity.gov.ua/oholoshennia/pro__namir__peredati__v__orendu__obyekti__scho_nalezhat_do_komunalno


vlasnosti
teritorialno_____gromadi_____mista_kiyeva__opublikovane_v_gazeti__khreschatik_kiv_vid_22032019__7_5199/ ).

15.04.2019 був проведений вказаний вище конкурс, за наслідками якого Товариство з обмеженою відповідальністю СІНЕМА-ЦЕНТР визначено переможцем конкурсу на право оренди нежитлової будівлі кінотеатру Київ .

Товариство вважає, що конкурс 15.04.2019 був проведений із порушеннями чинного законодавства, а тому його результати мають бути визнані недійсними.

Порушеннями законодавства позивач зазначає наступні обставини та факти.

У порушення вимог статті 9 Закону України Про оренду державного та комунального майна орендодавець не оприлюднив інформацію про вивчення попиту на об`єкт оренди в газеті Хрещатик , або у будь-якому іншому офіційному друкованому засобі масової інформації, чим звузив коло потенційних орендарів, зацікавлених у оренді Об`єкта.

Вищевказаний Наказ видано з порушенням чинного законодавства, а оголошення не відповідає вимогам Порядку проведення конкурсу на право оренди майна територіальної громади міста Києва - додатку № 2 до Положення про оренду майна територіальної громади міста Києва, затвердженого рішенням Київської міської ради № 415/1280 від 21.04.2015 (далі - Порядок).

Вищевказаний наказ підписано неуповноваженою особою, а саме першим заступником Директора Департаменту комунальної власності м. Києва Виконавчого органу Київської міської Ради (Київської міської адміністрації) Олегом Шмуляром. Проте згідно інформації з офіційного веб-сайту Київської міської державної адміністрації Директором Департаменту є Гудзь Андрій Анатолійович.

Крім того, в оголошенні на офіційному веб-сайті КМДА, загальнодоступному в мережі Інтернет за посиланням https://kyivcity.gov.ua/oholoshennia/pro__namir__peredati__v__orendu__obyekti__scho_nalezhat_do_komunalno


vlasnosti
teritorialno_____gromadi_____mista_kiyeva__opublikovane_v_gazeti__khreschatik_kiv_vid_22032019__7_5199/ в графі Місцезнаходження не вказано назву населеного пункту, в якому знаходиться об`єкт. В оголошенні на сайті вказано тільки одне - цифру, як для визначення загальної площі так і корисної, що є неправильним, оскільки це різні поняття - ДБН В.2.2-9-2009. Громадські будинки та споруди основні положення.

Товариство також зазн6ачає, що під час проведення конкурсу голова конкурсної комісії самостійно озвучував суми збільшеної орендної плати з врахування кроку у 50 000,00 грн і пропонував по черзі учасникам конкурсу погоджуватися з пропозицією чи відмовлятися. По кожному кроку запитували думку тільки одного учасника. Після того, як на найбільшу суму місячної орендної плати погодився останній з учасників конкурсу, Голова конкурсної комісії оголосив переможця конкурсу - Товариство з обмеженою відповідальністю Сінема-Центр .

Вказане вище порушує права позивача, оскільки ТОВ Планета Кіно маючи намір прийняти участь у конкурі на право оренди нежитлової будівлі на вул. Велика Васильківська, буд.19, літ. А та діючи відповідно до наказу Департаменту комунальної власності м. Києва Виконавчого органу Київської міської Ради (Київської міської адміністрації) за № 2-к від 04.03.2019 не отримало всієї належної інформації щодо об`єкту оренди та не змогли скористатися правами та можливостями, передбаченими законодавством України.

14.05.2019 Департаментом комунальної власності м. Києва Виконавчого органу Київської міської Ради (Київської міської адміністрації), КП Київкінофільм . та ТОВ Сінема-Центр був підписаний договір оренди нежитлової будівлі загальною площею 7376,30 кв.м., що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Велика Васильківська, буд.19, літ. А (далі - договір оренди). Враховуючи, що позивач вважає конкурс проведеним з порушеннями чинного законодавства, то вказаний договір оренди має бути визнаний недійсним.

Заперечуючи проти задоволення позовних вимог, Департамент та ТОВ Сінема-Центр зазначають, що Товариство з дати оприлюднення оголошення про проведення конкурсу цілеспрямовано вчиняло дії, направленні на взяття участі у конкурсі, приймав участь у торгах 15.04.2019, зайнявши у них 4-те місце з конкурсною пропозицією орендної плати 1 719 253,00 грн без ПДВ. Відтак, своєю участю у конкурсі позивач фактично підтвердив його законність та дійсність, не вбачаючи будь-якого порушення своїх прав аж до оголошення переможця конкурсу. Крім того, після завершення торгів та оголошення їх результатів представниками ТОВ ПЛАНЕТА КІНО не було заявлено жодних заперечень щодо законності проведеного аукціону. Відповідачі вважають, що Товариством взагалі не доведено факту порушення його прав, зокрема, не зрозуміло, яке саме право позивача порушене, оскільки позивач приймав участь в конкурсі за власною волею, не заперечуючи його законність, та без жодного утиску його прав.

Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, господарський суд дійшов висновку про наступне.

Організаційні відносини, пов`язані з передачею в оренду майна державних підприємств, установ та організацій, підприємств, заснованих на майні, що належить Автономній Республіці Крим або перебуває у комунальній власності, їх структурних підрозділів та іншого окремого індивідуально визначеного майна, що перебуває в державній та комунальній власності регулюються приписами Закону України Про оренду державного та комунального майна . Вказаний Закон покликаний забезпечити підвищення ефективності використання державного та комунального майна шляхом передачі його в оренду фізичним та юридичним особам.

Відповідно до частини 6 статті 9 Закону України Про оренду державного та комунального майна прядок проведення конкурсу для об`єктів, що перебувають у комунальній власності визначається органами місцевого самоврядування.

Рішенням Київської міської ради від 21.04.2015 № 415/1280 Про затвердження Положення про оренду майна територіальної громади міста Києва затверджено Порядок проведення конкурсу на право оренди майна територіальної громади міста Києва (далі - Порядок).

Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України Про оренду державного та комунального майна визначено, що нерухоме майно (будівлі, споруди, нежитлові приміщення) та інше окреме індивідуально визначене майно підприємств може бути об`єктом оренди.

Згідно статті 5 Закону України Про оренду державного та комунального майна орендодавцями є органи, уповноважені Верховною Радою Автономної Республіки Крим та органами місцевого самоврядування управляти майном, - щодо цілісних майнових комплексів підприємств, їх структурних підрозділів та нерухомого майна, яке відповідно належить Автономній Республіці Крим або перебуває у комунальній власності.

Згідно статті 761 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) право передання майна у найм має власник речі або особа, якій належать майнові права. Наймодавець може бути також особа, уповноважена на укладання договору найму.

Статтею 7 Закону України Про оренду державного та комунального майна передбачено, що ініціатива щодо оренди майна може виходити від фізичних та юридичних осіб, які можуть бути орендарями відповідно до статті 6 цього Закону, пропозиція може надходити від орендодавців, зазначених у статті 5 цього Закону. Орендодавець може оголосити про передачу майна в оренду в порядку, встановленому цим Законом. Фонд державного майна України щодо державного майна, а органи, уповноважені Верховною Радою Автономної Республіки Крим та органами місцевого самоврядування, щодо майна, яке належить Автономній Республіці Крим, або комунального майна формують щороку на підставі інформації органів, уповноважених управляти відповідним майном, переліки цілісних майнових комплексів підприємств та їх структурних підрозділів і нерухомого майна, що може бути передано в оренду. Зазначені переліки оприлюднюються в засобах масової інформації та на офіційних веб-сайтах орендодавців.

Пунктом 5 Положення про оренду майна територіальної громади міста Києва, затвердженого рішенням Київської міської ради від 21.04.2015 № 415/1280 (в редакції затвердженій рішенням Київської міської ради від 06.12.2018 № 253/6304) (далі - Положення) визначено порядок включення нерухомого майна до Переліку майна, що може бути передане в оренду.

Так, відповідно до підпункту 5 пункту 5 Положення райдержадміністрації щодо нерухомого майна, яке передано їм до сфери управління, та Департамент щодо іншого нерухомого майна формують перелік нерухомого майна, що може бути передане в оренду (далі - Перелік) в порядку, передбаченому цим Положенням. Підпунктом 5.3. пункту 5 визначено, що включення інформації про нерухоме майно до Переліку може відбуватися за ініціативою: балансоутримувачів, осіб, які можуть бути орендарями, Департаменту і Райдержадміністрації.

Відповідно до пункту 5 Положення та з метою формування Переліку майна, що може бути передане в оренду, на підставі наказу Департаменту від 30.01.2019 № 54 Про створення комісії з формування Переліку майна, що може бути передане в оренду в Департаменті створено комісію з формування Переліку майна, що може бути передане в оренду.

30.01.2019 на засіданні комісії з формування Переліку майна, що може бути передане в оренду було вирішено включити нежитлову будівлю кінотеатр Київ на вул. Велика Васильківська, 19 до Переліку майна, що може бути передане в оренду, що було оформлено протоколом № 1 від 30.01.2019 засідання комісії з формування Переліку майна, що може бути передане в оренду.

Перелік вільних приміщень про зазначену будівлю кінотеатру було розміщено на сайті Департаменту за посиланням https://gukv.gov.ua/20996-2/ , у такій послідовності: www.gukv.gov.ua - меню - оренда - об`єкти, що пропонуються для передачі в оренду (вільні) - міські - Перелік вільних приміщень - Кінотеатр Київ .

Також, інформація про намір передати в оренду об`єкт, що належить до комунальної власності територіальної громади міста Київ (вивчення попиту) нежитлової будівлі кінотеатру Київ було розміщено на сайті Департаменту в такій послідовності: www.gukv.gov.ua - меню - оренда - оголошення про намір передати в оренду об`єкти, що належать до комунальної власності територіальної громади міста Києва (вивчення попиту) - об`єкти Департаменту - Оголошення Про намір передати в оренду об`єкти, що належать до комунальної власності територіальної громади міста Києва від 15.02.2019.

При цьому, суд вважає за необхідне зазначити, що Київська міська рада прийняла рішення від 29.11.2018 № 224/6275 Про зміну найменування комунального підприємства Київської міської ради Вечірній Київ на комунальне підприємство Київської міської ради Центр публічної комунікації та інформації яким було вирішено:

1. Припинити з 01 січня 2019 року випуск газет "Газета Київської міської ради "Хрещатик" та "Вечірній Київ".

2. Змінити найменування комунального підприємства Київської міської ради "Вечірній Київ" (код ЄДРПОУ 16469058) на комунальне підприємство Київської міської ради "Центр публічної комунікації та інформації".

3. Внести зміни до статуту комунального підприємства Київської міської ради "Вечірній Київ", затвердженого рішенням Київської міської ради від 16 квітня 2015 року N 408/1273, виклавши його в новій редакції, що додано до цього рішення.

4. Комунальному підприємству Київської міської ради "Центр публічної комунікації та інформації" забезпечити роботу і функціонування аудіовізуального (електронного) засобу масової інформації "Вечірній Київ".

5. Передати комунальному підприємству Київської міської ради "Центр публічної комунікації та інформації" права на заснування друкованого засобу масової інформації газети "Газета Київської міської ради "Хрещатик" з метою публікації офіційних документів Київської міської ради та її виконавчого органу (Київської міської державної адміністрації) в установленому законодавством порядку.

Відповідно до статті 7 Закону України Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації органи державної влади та органи місцевого самоврядування мають право засновувати або бути співзасновниками аудіовізуальних (електронних) засобів масової інформації в порядку, встановленому законодавством України, і в межах коштів, що виділяються з державного чи місцевих бюджетів на висвітлення їх діяльності, або за рахунок перерозподілу коштів, що виділяються на забезпечення функціонування цих органів.

Оголошення про вивчення попиту на об`єкт оренди - нежитлову будівлю кінотеатру на вул. Великій Васильківській, 19 літ. А було опубліковано на офіційному веб-сайті Департаменту відповідно до підпункту 10.1 пункту 10 рішення Київської міської ради від 06.12.2018 № 253/6304 Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 21 квітня 2015 року № 415/1280 Про затвердження Положення про оренду майна територіальної громади міста Києва .

Випуск газети Хрещатик припинено з 01.01.2019.

Обов`язковість публікації такого оголошення в офіційних друкованих засобах інформації не передбачена чинним законодавством.

У результаті вивчення попиту у зв`язку із наявністю заяв зацікавлених осіб Департаментом був оголошений конкурс на спірний об`єкт оренди, а всім зацікавленим особам було письмово повідомлено, в тому числі позивачу листом Департаменту від 22.03.2019 № 062/05/15-2764, щодо оголошення конкурсу на зазначений об`єкт оренди. Вказані обставини Товариством у межах розгляду справи не спростовано.

Таким чином, оприлюднення оголошення про вивчення попиту на будівлю кінотеатру було здійснено Департаментом у визначений Положенням спосіб та в межах повноважень Департаменту.

Згідно з підпунктом 10.1 пункту 10 рішення Київської міської ради від 06.12.2018 № 253/6304 Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 21 квітня 2015 року № 415/1280 Про затвердження Положення про оренду майна територіальної громади міста Києва (далі - Положення) оприлюднення інформації, передбаченої Положенням та Порядком проведення конкурсу на право оренди майна територіальної громади міста Києва (далі - Порядок), затверджених рішенням Київської міської ради від 21.04.2015 № 415/1280 в нових редакціях, в перехідний період між датою набуття чинності цим рішенням і датою введення в промислову (дослідницьку) експлуатацію інформаційно-аналітичної системи Управління майновим комплексом територіальної громади міста Києва (окремих її модулів) здійснюється на веб-сайтах орендодавців, крім оприлюднення інформації, передбаченої пунктом 7.11 Положення про оренду майна, яке здійснюється шляхом розміщення відповідної інформації у модулі (підсистемі) Комісія власності Системи, а також в порядку, передбаченому Регламентом Київської міської ради.

Термін прийняття заяв про оренду, вказаний в оголошенні про вивчення попиту будівлі кінотеатру Київ сформований згідно з підпунктом 7.2.8 пункту 7 Положення і складав 10 робочих днів з наступного дня після оприлюднення інформації про вивчення попиту. Департамент у своєму відзиві та під час судового розгляду зазначав, що опубліковані в оголошенні умови на право оренди будівлі кінотеатру Київ є попередніми.

04.03.2019 Наказом Департаменту комунальної власності міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської адміністрації) за № 2-к (далі - Наказ) було оголошено рішення про проведення конкурсу на право оренди нежитлової будівлі загальною площею 7376,30 кв.м. на вул. Велика Васильківська, буд.19, літ. А та про оприлюднення оголошення про проведення конкурсу в прядку і строки, визначені пунктом 4 Порядку проведення конкурсу на право оренди майна територіальної громади м. Києва, затвердженого рішенням Київської міської Ради від 21.04.2105.

Відповідно до підпункту 7.9. У випадку надходження двох і більше заяв, у тому числі заяви потенційного орендаря, поданої відповідно до пункту 6.1 цього Положення, орендодавець приймає рішення про передачу об`єкта оренди на конкурсі і про те, що дата проведення конкурсу буде визначена після того, як про прийняте рішення буде оголошено на найближчому засіданні Постійної комісії. Про прийняте рішення орендодавець повідомляє Постійну комісію програмними засобами Системи. Головуючий на засіданні Постійної комісії робить оголошення на її найближчому засіданні. Зазначене оголошення підлягає фіксації технічними засобами.

Так, після спливу 10 робочих днів, а саме з 18.02.2019 по 01.03.2019, враховуючи, що за результатами вивчення попиту на оренду майна територіальної громади міста Києва надійшло декілька заяв, відповідач, як орендодавець прийняв рішення у вигляді Наказу від 04.03.2019 № 2-к про передачу об`єкта оренди на конкурсі і про те, що дата проведення конкурсу буде оприлюднена в порядку і строки, визначені пунктом 4 Порядку.

Відповідно до підпункту 3.1.1.пункту 3.1 Положення, Департамент виступає орендодавцем - щодо цілісних майнових комплексів комунальних підприємств територіальної громади міста Києва, їх структурних підрозділів та нерухомого майна, майна, що не увійшло до статутних капіталів господарських товариств, створених у процесі приватизації (корпоратизації), а також нерухомого майна, що передається в оренду районним в місті Києві державним адміністраціям.

У свою чергу згідно пункту 4 Порядку орендодавець публікує у газеті Київської міської ради "Хрещатик", розміщує у Системі і на сайті виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) оголошення про проведення конкурсу на право оренди майна протягом 5 робочих днів з дати: оголошення рішення орендодавця про передачу об`єкта оренди на конкурсі на засіданні Постійної комісії - щодо майна, відносно якого Постійна комісія не затвердила додаткових конкурсних умов; або отримання протоколу засідання Постійної комісії, на якому було оголошено рішення орендодавця про передачу об`єкта оренди на конкурсі - щодо майна, відносно якого Постійна комісія затвердила додаткові конкурсні умови.

Щодо повноважень першого заступника Директора Департаменту - Шмуляра О.В. на підписання Наказу від 04.03.2019 № 2-к Про проведення конкурсу на право оренди майна територіальної громади міста Києва суд зазначає наступне.

Відповідно до додатку 1 до наказу директора Департаменту від 10.05.2016 № 238 Про розподіл обов`язків між директором, першим заступником та заступниками директора Департаменту комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) визначено, що перший заступник директора Департаменту має право підпису наказів з питань оренди. Шмуляр Олег Васильович призначений на посаду першого заступника директора Департаменту наказом директора Департаменту від 01.04.2016 № 57-ос Про Шмуляра О.В . , а отже зазначений Наказ від 04.03.2019 підписано уповноваженою особою.

Відповідно до пункту 3 Порядку постійна комісія Київської міської ради з питань власності на засіданні, на якому оголошується рішення орендодавця про передачу об`єкта оренди на конкурсі, за пропозицією орендодавця або балансоутримувача, може затвердити додаткові конкурсні умови, крім передбачених цим Порядком.

Так, на засіданні Постійної комісії Київради з питань власності від 19.03.2019 (протокол № 12/147) було оголошено рішення орендодавця про передачу на конкурсі зазначеного об`єкта оренди, оскільки за результатами вивчення надійшло декілька заяв та затверджено додаткові умови конкурсу.

У газеті Хрещатик від 22.03.2019 № 7 (5199), на веб сторінці Департаменту та на офіційному порталі Києва (www.kyivcity.gov.ua) було зроблено оголошення про конкурс на право оренди нежитлової будівлі загальною площею 7376,30 кв.м, що розташована за адресою: м. Київ, вул. Велика Васильківська, 19 літ. А.

У підпункті 7.2.2. пункту 7 Положення передбачено, що в інформації про об`єкт оренди зазначається характеристика об`єкта оренди (будівля в цілому, або частина будівлі, або споруда, із зазначенням місця розташування об`єкта в будівлі (підвал, напівпідвал, номер поверху). Так, оскільки об`єктом оренди є будівля в цілому в оголошенні було зазначено загальну площу будівлі кінотеатру в цілому із зазначенням її поверхів. Крім того в оголошенні було зазначено контакти для отримання додаткової інформації щодо об`єкту оренди.

Так, відповідно до пункту 7 Порядку Департаментом було висвітлено в газеті Хрещатик Київ оголошення такого змісту Департамент комунальної власності м. Києва оголошує конкурс на право оренди нежитлової будівлі загальною площею 7376,30 кв.м, що розташована за адресою: м. Київ, вул. Велика Васильківська, 19 літ. А. Строк оренди - 10 років. Цільове використання - організація кінопоказів; стартовий розмір орендної плати 569253,0 грн. (без ПДВ ) за місяць, розмір авансової орендної плати - 2277012,0 грн. (без ПДВ ). Ознайомитись з умовами конкурсу та переліком документів, які подаються претендентами для участі у конкурсі, можна на веб сторінці Департаменту ( www.gukv.gov.ua ) та на офіційному порталі Києва (www.kyivcity.gov.ua).

Оголошення на офіційному веб-сайті Департаменту містить посилання на газету Хрещатик Київ від 22.03.2019 №7 (5199) в якій є інформація про населений пункт в якому розміщено об`єкт оренди - м. Київ. Крім того в даному оголошенні розміщено інформацію про основні та додаткові умови конкурсу, перелік документів для участі у конкурсі, надано розширену інформацію про об`єкт оренди, дата і місце проведення конкурсу, строк прийняття заяв, тощо. Крім того в даному оголошені розміщено інформацію про можливість отримати довідкову інформацію за телефоном або за адресою.

Департамент у своєму відзиві зазначає, а позивач належними доказами не спростовує, що виділення корисної площі із загальної площі об`єкту оренди є правом орендодавця визначати необхідність такого поділу, оскільки, об`єктом оренди є нежитлова будівля в цілому, яка зазначена у всіх оголошеннях про конкурс на зазначений об`єкт.

15.04.2019 на засіданні конкурсної комісії з питань оренди майна територіальної громади міста Києва Департаменту було проведено конкурс на зазначений об`єкт оренди в спосіб визначений Порядком.

Склад конкурсної комісії затверджений наказом Департаменту від 21.01.2016 № 11 із змінами внесеними наказами Департаменту від 29.05.2018 № 260 та від 06.03.2019 № 138.

Результати проведення конкурсу оформлені протоколом № 60 від 15.04.2019 та затверджені директором Департаменту - А. Гудзем 17.04.2019. Переможцем конкурсу на право оренди зазначеного об`єкту нерухомості визначено ТОВ Сінема-Центр , як таке, що запропонувало найбільший розмір орендної плати - 2 119 253 грн без ПДВ.

Відповідно до пункту 16 Порядку конкурс проводиться з використанням відкритості пропонування розміру орендної плати за принципом аукціону. В оголошенні про конкурс було визначено крок аукціону в розмірі 50000 грн.

Відповідно до пунктів 20 - 24 Порядку конкурс проходить наступним чином:

Секретар конкурсної комісії реєструє в протоколі засідання конкурсної комісії кожного учасника конкурсу із зазначенням найменування/прізвища учасника чи уповноваженої ним особи і видає картку з номером учасника.

Голова конкурсної комісії (у разі його відсутності - заступник голови конкурсної комісії) в присутності членів конкурсної комісії та учасників конкурсу оголошує: перелік осіб, допущених до участі у конкурсі, цільові призначення, за яким особи, допущені до участі у конкурсі, пропонують його використовувати;

стартову орендну плату, яка відповідає цільовим призначенням, запропонованим особами, допущеними до участі у конкурсі.

Після оголошення всіх конкурсних пропозицій щодо цільових призначень, за якими пропонується використовувати приміщення, і відповідних стартових розмірів орендної плати конкурс проводиться у формі торгів "з голосу" головою конкурсної комісії (у разі його відсутності - заступником голови конкурсної комісії). Початком торгів вважається момент оголошення найбільшої з таких сум: стартового розміру орендної плати, визначеного в оголошенні про проведення конкурсу; або стартового розміру орендної плати відповідно до запропонованого учасниками в конкурсних пропозиціях цільового призначення приміщення.

Голова конкурсної комісії (у разі його відсутності - заступник голови конкурсної комісії) пропонує учасникам вносити пропозиції.

У процесі проведення торгів учасники конкурсу піднімають картку із своїм номером, називають свою пропозицію та заповнюють і підписують бланк пропозиції, в якому зазначаються реєстраційний номер учасника і запропонована сума. Забезпечення учасників зазначеними бланками покладається на секретаря конкурсної комісії.

Збільшення розміру орендної плати здійснюється учасниками з кроком, який встановлюється конкурсною комісією, але не може бути меншим ніж 5 відсотків і більшим ніж 10 відсотків найбільшого стартового розміру орендної плати відповідно до запропонованого учасниками в конкурсних пропозиціях цільового призначення приміщення.

Якщо після того, як голова конкурсної комісії тричі оголосив останню пропозицію, від учасників конкурсу не надійдуть пропозиції щодо більш високого розміру орендної плати, голова конкурсної комісії оголошує "Вирішено", називає номер учасника, який запропонував найбільший розмір орендної плати, і оголошує його переможцем конкурсу.

Відповідно до пункту 19 Порядку переможець конкурсу визначається конкурсною комісією за критерієм найбільшої запропонованої орендної плати за перший/базовий місяць оренди із застосуванням принципу аукціону.

Так, в конкурсі на право оренди вищезазначеної будівлі кінотеатру було визначено наступну черговість учасників конкурсу: 1. Громадська організація Фонд Молодість ;2. ТОВ Сінема-Центр ; 3. ТОВ Планета Кіно ; 4. ТОВ Сантіні Ф`южн та 5. ПрАТ Мультіплекс-Холдинг .

Всім учасникам було роздано відповідні картки з номером його черги та бланки пропозиції, в яких зазначено реєстраційний номер учасника і запропонована сума відповідно.

Так, відповідно до інформації зазначеної в бланках пропозицій, учасник №1 зупинився на пропозиції в сумі 819253 грн.; учасник № 2 - 2119253 грн.; учасник № 3 - 1719253 грн.; учасник № 4 - 1919253,00 грн.; учасник № 5 - 2069253 грн. Учасники № 1, № 3, № 4, № 5 в останньому номері кроку своїх пропозицій зазначили пропозиція відсутня та скріпили підписом представника учасника.

Оскільки жоден із учасників не запропонував суму більше ніж запропонував учасник № 2, голова конкурсної комісії назвав номер учасника, який запропонував найбільший розмір орендної плати, і оголосив його переможцем конкурсу.

Відповідачі під час судового засідання неодноразово наголошували на тому, що в кінці конкурсу голова комісії запитав чи є в учасників якісь зауваження до проведеного конкурсу. Зауваження від учасників, в тому числі від позивача, не надійшли.

Відповідно до частини 5 статті 60 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об`єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об`єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно частини 7 статті 60 Закону України визначено, що майнові операції, які здійснюються органами місцевого самоврядування з об`єктами права комунальної власності, не повинні ослаблювати економічних основ місцевого самоврядування, зменшувати обсяг та погіршувати умови надання послуг населенню.

Статтею 74 ГПК України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог та заперечень.

Відповідно до статей 76, 77 ГПК України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

З системного аналізу вищевикладеного слідує, що Товариством належними та допустимим доказами не доведено тих обставин, з наявністю яких законодавець передбачає визнання конкурсу на право оренди нежитлової будівлі загальною площею 7376, 30 кв.м на вул. Великій Васильківській, 19 літ. А недійсними.

Крім того, суд вважає за необхідне зазначити, що частинами 1-2 статті 4 ГПК України встановлено, що право на звернення до господарського суду в установленому цим Кодексом порядку гарантується. Ніхто не може бути позбавлений права на розгляд його справи у господарському суді, до юрисдикції якого вона віднесена законом. Юридичні особи та фізичні особи - підприємці, фізичні особи, які не є підприємцями, державні органи, органи місцевого самоврядування мають право на звернення до господарського суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав та законних інтересів у справах, віднесених законом до юрисдикції господарського суду, а також для вжиття передбачених законом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням.

Відповідно до частини 1 статті 16 ЦК України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Частиною другою цієї статті визначено способи захисту цивільних прав та інтересів, якими можуть бути, зокрема, визнання правочину недійсним.

Відповідно до статті 20 ЦК України, право на захист особа здійснює на свій розсуд.

З огляду на положення зазначеної норми та принцип диспозитивності у господарському судочинстві, позивач має право вільно обирати способи захисту порушеного права чи інтересу. За змістом статей 15 і 16 Цивільного кодексу України кожна особа має право на звернення до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права у разі його порушення, невизнання або оспорювання та інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства.

У той же час, слід зауважити, що обґрунтування позивачем своїх позовних вимог не відповідає положенням статті 2, 14 ГПК України, якими закріплений принцип диспозитивності у господарському процесі, а отже в процесуальному та матеріальному сенсі не може бути підтвердженням щодо порушення права та охоронюваних законом інтересів позивача. При цьому, сама по собі наявність інтересу позивача щодо спірного об`єкту оренди сама по собі не може бути підставою для визнання результатів спірного конкурсу недійсними.

Статтею 13 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Статтею 86 ГПК України передбачено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Узагальнюючи викладене, враховуючи, що судом не встановлено підстав визнання результатів конкурсу недійсними - вимога Товариства про визнання недійсним договору оренди від 14.05.2019, як похідна вимога, задоволенню не підлягає. Таким чином, позов Товариства задоволенню не підлягає.

При цьому, суд відзначає, що інші доводи учасників справи не спростовують встановлених судом обставин та не можуть впливати на законність судового рішення.

Європейський суд з прав людини у рішенні в справі "Серявін та інші проти України" вказав, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях, зокрема, судів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожний аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною залежно від характеру рішення.

Названий Суд зазначив, що, хоча пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, це не може розумітись як вимога детально відповідати на кожен довід (рішення Європейського суду з прав людини у справі Трофимчук проти України).

Відповідно до статті 129 Господарського процесуального кодексу України витрати по сплаті судового збору покладаються на позивача.

Керуючись статтями 73-74, 76-80, 86, 129, 232-233, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва, -

ВИРІШИВ:

1. У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Планета Кіно" до Департаменту комунальної власності міста Києва виконавчого органу Київської міської ради, Товариство з обмеженою відповідальністю "Сінема-Центр", Комунального підприємства виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської адміністрації) "Київкінофільм" про визнання недійсним результатів конкурсу на право оренди нежитлової будівлі та договору оренди від 14.05.2019 - відмовити повністю.

2. Судові витрати, пов`язані з розглядом позову, покладаються на Товариство з обмеженою відповідальністю "Планета Кіно".

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до апеляційного господарського суду через відповідний місцевий господарський суд протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 23.09.2019.

СУДДЯ В. В. ДЖАРТИ

Дата ухвалення рішення28.08.2019
Оприлюднено25.09.2019

Судовий реєстр по справі —910/5295/19

Постанова від 26.05.2020

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Дикунська С.Я.

Ухвала від 06.04.2020

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Дикунська С.Я.

Ухвала від 10.03.2020

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Дикунська С.Я.

Ухвала від 18.02.2020

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Дикунська С.Я.

Ухвала від 21.01.2020

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Дикунська С.Я.

Ухвала від 20.12.2019

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Дикунська С.Я.

Ухвала від 04.12.2019

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Дикунська С.Я.

Ухвала від 13.11.2019

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Дикунська С.Я.

Рішення від 28.08.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Джарти В.В.

Ухвала від 14.08.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Джарти В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні