МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 вересня 2019 р. справа № 400/2088/19 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Марича Є.В., розглянув в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадженя адміністративну справу
за позовом:Державної екологічної інспекції у Миколаївській області, вул. Дзержинського, 134,Миколаїв,54055
до відповідача:Товариства з обмеженою відповідальністю "Аве Протеміл", вул. Київська, 287-А,Вознесенськ,Миколаївська область,56507
про:застосування заходів реагування,
ВСТАНОВИВ:
Державна екологічна інспекція у Миколаївській області (далі-позивач) звернулась з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю Аве Протеміл про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, а саме: зупинити виробництво (виготовлення) реалізацію продукції, виконання робіт, надання послуг позивачем по переробці відходів шкіряного виробництва для виготовлення білково-жирової добавки Продикон за допомогою обладнання Прес екструдер (черв`ячний прес) , Гідравлічний прес екструдер Черв`ячно-гідравлічний прес , Дробарка ДКУ 2 , що пов`язано із утворенням та поводженням з відходами до усунення порушень.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що під час проведення позапланової перевірки було встановлено, що вимоги припису, складеного за наслідками планової перевірки, відповідачем не виконано.
Ухвалою від 15.07.2019 р. відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження з викликом учасників справи та запропоновано відповудачу надати відзив.
Відповідач відзив на позов не надав, про дату судового засідання повідомлений належним чином (шляхом направлення поштою ухвали про відкриття провадження у справі, повістки про виклик та телефонограмою). Від відповідача надійшла заява про відкладення розгляду справи у зв`язку із хворобою, однак суд на підставі п. 2 ч. 3 ст. 205 дійшов висновку про відсутність підстав відкладення та можливості розгляду справи за відсутності відповідача. Крім того, на час розгляду справи у суду закінчився строк розгляду даної справи, у зв`язку із неодноразовим відкладенням її розгляду, з причин неявки відповідача.
Справу розглянуто за правилами спрощеного позовного провадження на підставі ст. ч. 9 ст. 205 КАС України.
Інших заяв і клопотань учасники справи суду не подавали.
Інших процесуальних дій у справі судом не вчинялось.
Вирішуючи спір, суд враховує наступне.
Відповідно до п. 1, 7 Положення про Державну екологічну інспекцію України, затвердженого постановою КМУ від 19.04.2017 року № 275, Державна екологічна інспекція України (Держекоінспекція) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів і який реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів. Держекоінспекція здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Підпунктом 5 п. 4 Положення № 275 від 19.04.2017 встановлено, що Держекоінспекція відповідно до покладених на неї завдань: звертається до суду із позовом щодо обмеження чи зупинення діяльності підприємств і об`єктів незалежно від їх підпорядкування та форми власності, якщо їх експлуатація здійснюється з порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, вимог дозволів на використання природних ресурсів, з перевищенням нормативів гранично допустимих викидів впливу фізичних та біологічних факторів і лімітів скидів забруднюючих речовин;
На підставі наказу Державної екологічної інспекції у Миколаївській області від 17.12.2018 р. №119 проведено планову перевірку відповідача щодо дотримання вимог природоохоронного законодавства.
За наслідками перевірки складено Акт перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами, яким зафіксовано порушення ст. 17, 26, 32, 33 Закону України Про відходи зокрема: при технічному процесі та обслуговування устаткування переробки, утворюються відходи різного класу небезпеки.
На підставі виявленого порушення був складений протокол, винесено постанову та з метою усунення порушень винесено припис №04/06 від 21.01.2019 р., яким від відповідача вимагалось: визначити показник загального утворення відходів відповідно до Постанови КМУ №118 від 18.02.2016 р. Про затвердження Порядку подання декларації про відходи та її форми ; заключити із спеціалізованими підприємствами договори на передачу та утилізацію відходів, що утворюються, згідно форми №1-ВТ; надати інформацію екологічного характеру про стан поводження з відпрацьованими мастилами (оливами) за формою згідно з додатком 5 Постанови КМУ від 17.12.2012 р. 1221 Порядок збирання, перевезення, зберігання, оброблення (перероблення), утилізації та/або знешкодження відпрацьованих мастил (олив).
У період з 03.06.2019 р. по 04.06.2019 р. позивачем проведено позапланову перевірку відповідача щодо виконання вищезазначеного припису, за результатами якої складено Акт, яким зафіксовано невиконання відповідачем вищезазначених вимог припису.
Відповідно до ч. 1 ст. 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 5 квітня 2007 року N 877-V, підставами для здійснення позапланових заходів є перевірка виконання суб`єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю).
До компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища належить: в) обмеження чи зупинення (тимчасове) діяльності підприємств і об`єктів незалежно від їх підпорядкування та форми власності, якщо їх експлуатація здійснюється з порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, законодавства про оцінку впливу на довкілля, вимог дозволів на використання природних ресурсів, з перевищенням нормативів гранично допустимих викидів впливу фізичних та біологічних факторів і лімітів скидів забруднюючих речовин (ст. 20-2 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» ).
При цьому, за приписами частини 5 статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 5 квітня 2007 року N 877-V: виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.
Відповідно до ч. 7 ст. 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
Згідно з п. в, г, з, д ст. 17 Закону України Про відходи , визначати склад і властивості відходів, що утворюються, а також ступінь небезпечності відходів для навколишнього природного середовища та здоров`я людини відповідно до нормативно-правових актів, які затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення, за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища; на основі матеріально-сировинних балансів виробництва виявляти і вести первинний поточний облік кількості, типу і складу відходів, що утворюються, збираються, перевозяться, зберігаються, обробляються, утилізуються, знешкоджуються та видаляються, і подавати щодо них статистичну звітність у встановленому порядку; забезпечувати повне збирання, належне зберігання та недопущення знищення і псування відходів, для утилізації яких в Україні існує відповідна технологія, що відповідає вимогам екологічної безпеки; не допускати зберігання та видалення відходів у несанкціонованих місцях чи об`єктах.
Суб`єкти господарської діяльності у сфері поводження з відходами, діяльність яких призводить виключно до утворення відходів, для яких Пзув від 50 до 1000, зобов`язані щороку подавати декларацію про відходи за формою та у порядку, встановленими Кабінетом Міністрів України.
Суб`єкти господарювання, які в установленому порядку визначені виконавцями послуг на вивезення побутових відходів на певній території, здійснюють їх роздільне збирання.
Суб`єкти господарської діяльності у сфері поводження з відходами укладають договори з юридичною особою, яка в установленому порядку визначена виконавцем послуг на вивезення побутових відходів на певній території, на якій знаходиться об`єкт утворення відходів.
Відповідно до п. а, е ст. 32 Закону України Про відходи , з метою обмеження та запобігання негативному впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров`я людини забороняється: провадити будь-яку господарську діяльність, пов`язану з утворенням відходів, без одержання від місцевих органів виконавчої влади дозволу на здійснення операцій у сфері поводження з відходами відповідно до вимог цього Закону; передавати чи продавати небезпечні відходи громадянам, підприємствам, установам та організаціям, якщо вони не забезпечують утилізації чи видалення цих відходів екологічно безпечним способом.
Відповідно до ст. 9 Закону України Про об`єкти підвищеної небезпеки , Суб`єкт господарської діяльності ідентифікує об`єкти підвищеної небезпеки відповідно до кількості порогової маси небезпечних речовин. Нормативи порогової маси небезпечних речовин встановлюються Кабінетом Міністрів України, Порядок ідентифікації, форма та зміст оповіщення про її результати визначаються Кабінетом Міністрів України. На основі ідентифікаційних даних Кабінет Міністрів України затверджує класифікацію об`єктів підвищеної небезпеки і порядок їх
обліку.
Згідно з ч. 5 ст. 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , Виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.
Відповідно до статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідач своїм правом не скористався, позов не заперечив, доказів усунення порушень до суду не надав. В свою чергу відповідач надав докази порушення відповідачем вимог природоохоронного законодавства.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи та підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз. У даній справі відсутні витрати, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз, а тому судові витрати з відповідача не стягуються.
Керуючись ст. 2, 19, 139, 241 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов Державної екологічної інспекції у Миколаївській області (вул. Дзержинського, 134, Миколаїв, 54055, ідентифікаційний код 37992292) до товариства з обмеженою відповідальністю "Аве Протеміл" (вул. Київська, 287-А, Вознесенськ, Миколаївська область, 56507, ідентифікаційний код 32037602) задовольнити.
2. Застосування заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю до товариства з обмеженою відповідальністю "Аве Протеміл" (вул. Київська, 287-А, Вознесенськ, Вознесенський район, Миколаївська область, 56507, ідентифікаційний код 32037602), а саме: зупинити виробництво (виготовлення), реалізацію продукції, виконання робіт, надання послуг товариством з обмеженою відповідальністю "Аве Протеміл" по переробці відходів шкіряного виробництва для виготовлення білково-жирової добавки Продикон за допомогою обладнання Прес екструдер (черв`ячний прес) , Гідравлічний прес екструдер Черв`ячно-гідравлічний прес , Дробарка ДКУ 2 , що пов`язано із утворенням та поводженням з відходами до усунення порушень.
3. Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Суддя Є. В. Марич
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.09.2019 |
Оприлюднено | 30.09.2019 |
Номер документу | 84562644 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Марич Є. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні