Постанова
від 04.04.2012 по справі 2-а-3752/11
ТЯЧІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2-а-3752/11

Провадження № 2-а/711/14/2012

ПОСТАНОВА

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

в порядку скороченого провадження

04 квітня 2012 року м. Тячів

Тячівський районний суд Закарпатської області в особі судді Ляшко С.М., розглянувши у порядку скороченого провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до управління Пенсійного фонду України у Тячівському районі про поновлення пропущеного строку для звернення до суду та нарахування недоплаченої соціальної державної допомоги як дитині війни,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернулась в суд з адміністративним позовом до управління Пенсійного фонду України у Тячівському районі про поновлення пропущеного строку для звернення до суду та нарахування недоплаченої соціальної державної допомоги як дитині війни.

Свої позовні вимоги мотивує тим, що вона народилась ІНФОРМАЦІЯ_1 і відповідно до ст. 1 Закону України Про соціальний захист дітей війни`є дитиною війни та з 1 січня 2006 року їй до пенсії повинна виплачуватись щомісячна соціальна допомога у розмірі 30% мінімальної пенсії за віком. Виплата надбавки до пенсії повинна здійснюватись відповідачем, так як основним завданням органів Пенсійного фонду України є забезпечення своєчасного і у повному обсязі фінансування і виплати пенсій та інших виплат, які згідно законодавства здійснюються за рахунок коштів фонду та інших джерел, визначених чинним законодавством. Всупереч положенням ст. 22 Конституції України, якою передбачено, що при прийнятті нових законів або внесенні змін до діючих законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод, бюджетним законодавством дію ст. 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни`було зупинено відповідно на 2006 та 2007 роки. Її законні права було обмежено прийняттям неконституційних правових актів, а про факт порушення їй стало відомо лише після висвітлення зазначених подій у засобах масової інформації і тому, строки звернення до суду про відновлення порушених прав нею були пропущені. Просить продовжити строк на звернення до суду та зобов`язати управління Пенсійного фонду України в Тячівському районі нарахувати їй, як дитині війни, щомісячну державну допомогу у розмірі 30% мінімальної пенсії за віком та забезпечити її виплату за період з 2009 року по день постановлення рішення і справу розглянути у її відсутності.

Представник відповідача надіслав суду письмові заперечення. В обґрунтування своєї позиції зазначив, що статтею 6 цього Закону передбачено, що дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищується на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком. Однак, не передбачено, яким саме органом (Пенсійним фондом або іншим органом), за рахунок яких коштів і джерел та в якому процедурному порядку здійснюється призначення і виплата підвищення пенсій. Зазначена стаття Законом України Про Державний бюджет України на 2007 рік`взагалі була зупинена на 2007 рік, а на підставі Закону України Про Державний бюджет України на 2006 рік`спочатку була зупинена, а потім визначені нею пільги були запроваджені поетапно. Виплата щомісячної державної соціальної допомоги «дітям війни» згідно Закону України Про соціальний захист дітей війни`в 2006 році не проводилася у зв`язку з відсутністю механізму їх проведення та коштів, передбачених у Державному бюджеті України, а в 2007 році таке підвищення проводилося тільки тим дітям війни, які визнані інвалідами, що встановлено Законом України Про Державний бюджет України на 2007 рік . З 01.01.2008 року позивачу нараховується у встановленому порядку щомісячна державна соціальна допомога, а тому посилання позивача на заборгованість УПФУ в Тячівському районі щодо виплати щомісячної державної допомоги за 2008 рік вважає безпідставним. Управління Пенсійного фонду України в Тячівському районі здійснює свої повноваження по ефективному використанню коштів Пенсійного фонду України шляхом фінансування пенсійних виплат за рахунок чітко визначених прибутковою частиною бюджету Пенсійного фонду джерел і відповідно до конкретних напрямів витратної частини бюджету, які використовуються виключно за призначенням і вилученню не підлягають. Враховуючи, що Законом України Про соціальний захист дітей війни`передбачено фінансування виплат по даному закону із Державного бюджету України, а не із бюджету Пенсійного фонду України, то будь-яких порушень з боку управління Пенсійного фонду України у Тячівському районі не вбачається. Крім цього, вважає безпідставним аргументацію позивача про поважність причин пропуску звернення до суду, оскільки Закон України Про соціальний захист дітей війни`у встановленому порядку був оприлюднений.

Просить в задоволенні позову відмовити.

Вважаю, що в порядку ст. 183-2 ч. 4 КАС України справу слід розглянути без виклику сторін в порядку скороченого провадження.

Ухвалою Тячівського районного суду від 4 квітня 2012 року позовну заяву ОСОБА_1 до управління Пенсійного фонду України у Тячівському районі про нарахування недоплаченої державної соціальної допомоги за період з 1 січня 2009 року до 7 березня 2011 року залишено без розгляду.

Дослідивши матеріали справи , суд дійшов наступного висновку.

У відповідності до ст. 1 Закону України Про соціальний захист дітей війни , який набув чинності з 1 січня 2006 року, дитиною війни визнається особа , яка є громадянином України та якій на час закінчення ( 2 вересня 1945 року ) Другої світової війни було менше 18 років.

Відповідно до ст.ст. 6, 7 вказаного Закону дітям війни пенсії підвищуються на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком. Фінансове забезпечення державних соціальних гарантій, передбачених цим Законом, здійснюється за рахунок Державного бюджету України.

Позивачка ОСОБА_1 є ІНФОРМАЦІЯ_2 , отримує пенсію, що стверджується даними її паспорту громадянина України та пенсійного посвідчення, тобто, є дитиною війни і має право на пільги, передбачені Законом України Про соціальний захист дітей війни .

Реалізація особою права, що пов`язане з отриманням бюджетних коштів, яке базується на спеціальних та чинних на час виникнення спірних правовідносин нормативно-правових актів національного законодавства, не може бути поставлена у залежність від бюджетних асигнувань, тобто посилання органами державної влади на відсутність коштів як на причину невиконання своїх зобов`язань судом не може бути прийняте до уваги, оскільки у справі Кечко проти України`Європейський Суд з прав людини констатував, що не приймає аргумент Уряду щодо бюджетних асигнувань, оскільки органи державної влади не можуть посилатись на відсутність коштів як на причину невиконання своїх зобов`язань.Посилання відповідача на неврегульованість питання обчислення розміру пенсії дітям війни чинним законодавством не приймається судом до уваги, так як ст. 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни`визначено, що дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищуються на 30 % мінімальної пенсії за віком. З огляду на наведене, дане питання врегульоване чинним законодавством України.Відповідно до п. 1, 3, 15 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого постановою КМУ від 24.10.2007 року Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України , одним з основних завдань якого є забезпечення своєчасного і в повному обсязі фінансування та виплати пенсій та інших виплат, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України та інших джерел, визначених законодавством. Пенсійний фонд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.Щодо виплати щомісячної державної допомоги дітям війни`у 2011 році , слід зазначити , що на виконання пункту 7 Закону України від 14 червня 2011 року № 3491-VI Про внесення змін до Закону України Про Державний бюджет України на 2011 рік`Кабінетом Міністрів України було прийнято Постанову від 06липня 2011 року № 745, яка набула чинності 23.07.2011 року, про встановлення деяких розмірів виплат, що фінансуються за рахунок коштів державного бюджету. Згідно статті 6 Постанови КМУ № 745 від 06.07.2011 року -установлено , що дітям війни (крім тих, на які поширюється дія Законів України Про статус ветеранів війни , гарантії їх соціального захисту та Про жертви нацистських переслідувань ) до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії підвищення проводиться у розмірі 49,8 гривні. Таким чином починаючи з 23.07.2011 року підвищення до пенсії дітям війни`повинно виплачуватися у порядку та розмірах встановлених Кабінетом Міністрів України. Аналогічно п. 3 Прикінцевих положень Закону України Про Державний бюджет України на 2012 рік`установлено , що у 2012 році норми і положення статей 5 і 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни`застосовуються в порядку та розмірах , встановлених Кабінетом Міністрів України виходячи з наявних фінансових ресурсів Державного бюджету України та бюджету Пенсійного фонду України на 2012 рік.Згідно до п.4 постанови Кабінету Міністрів України №1381 від 28 грудня 2011 року , яка набрала чинності з 1 січня 2012 року встановлено , що дітям війни ( крім тих , на яких поширюється дія Законів України про статус ветеранів війни , гарантії їх соціального захисту`і Про жертви нацистських переслідувань ) до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги , що виплачується замість пенсії , підвищення встановлених ст. 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни , провадиться у розмірі 7 відсотків прожиткового мінімуму , встановленого законом для осіб , які втратили працездатність.

А тому протиправних дій зі сторони відповідача стосовно позивача щодо нарахування надбавки до пенсії після 22 липня 2011 року суд не вбачає.

Зважаючи на те, що суд не вправі виконувати функції суб`єкта владних повноважень, покладені на нього законом та питання щодо здійснення перерахунку пенсії відносяться до компетенції органів Пенсійного фонду України, суд вважає необхідним зобов`язати управління Пенсійного фонду України в Тячівському районі здійснити перерахунок щомісячного підвищення до пенсії позивачу, починаючи з 7 березня 2011 року по 22 липня 2011 року відповідно до ст. 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни`та здійснити її виплату.

Керуючись ч. 2 ст.152 Конституції України, ст.ст. 1, 6, 7 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» , Законом України «Про Державний бюджет України на 2011 рік» , ст. 6 Постанови КМУ № 745 від 06.07.2011 року, п. 3 Прикінцевих положень Закону України «Про Державний бюджет України на 2012 рік» , ст.ст. 6, 11, 71, 72, 158-163, 183-2 КАС України, суд,

П О С Т А Н О В И В:

Позов задовольнити частково.

Визнати протиправними дії управління Пенсійного фонду України у Тячівському районі щодо не нарахування та невиплати ОСОБА_1 , підвищення пенсії за період з 7 березня 2011 року по 22 липня 2011 року та зобов`язати управління Пенсійного фонду України у Тячівському районі провести перерахунок та виплату недоплаченого підвищення пенсії ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком, як це передбачено ст. 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни`з урахуванням раніше виплачених сум, починаючи з 7 березня 2011 року по 22 липня 2011 року.

В решті позову відмовити.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тячівський районний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення або з дня отримання копії постанови.

Суддя Тячівського

районного суду: Ляшко С.М.

СудТячівський районний суд Закарпатської області
Дата ухвалення рішення04.04.2012
Оприлюднено01.10.2019
Номер документу84621131
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-3752/11

Ухвала від 18.12.2023

Адміністративне

Рокитнянський районний суд Київської області

Штифорук О. В.

Ухвала від 22.06.2023

Адміністративне

Рокитнянський районний суд Київської області

Штифорук О. В.

Ухвала від 06.10.2022

Адміністративне

Овруцький районний суд Житомирської області

Білоусенко І. В.

Ухвала від 28.08.2022

Адміністративне

Овруцький районний суд Житомирської області

Білоусенко І. В.

Ухвала від 18.12.2019

Адміністративне

Запорізький районний суд Запорізької області

Яркіна С. В.

Постанова від 04.04.2012

Адміністративне

Тячівський районний суд Закарпатської області

Ляшко С. М.

Ухвала від 04.04.2012

Адміністративне

Тячівський районний суд Закарпатської області

Ляшко С. М.

Ухвала від 29.07.2011

Адміністративне

Глобинський районний суд Полтавської області

Левицька Т. В.

Ухвала від 17.05.2019

Адміністративне

Запорізький районний суд Запорізької області

Яркіна С. В.

Ухвала від 15.05.2019

Адміністративне

Запорізький районний суд Запорізької області

Яркіна С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні