Рішення
від 01.10.2019 по справі 540/1296/19
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 жовтня 2019 р.м. ХерсонСправа № 540/1296/19 Херсонський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Бездрабка О.І., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Державної служби геології та надр України до Комунального підприємства "Олешки" Цюрупинської районної ради про анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 20.03.2012 р. № 5496,

встановив:

Державна служба геології та надр України (далі - позивач, Держгеонадра) звернулася з позовною заявою до Комунального підприємства "Олешки" Цюрупинської районної ради (далі - відповідач), в якій просить припинити право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 20.03.2012 р. № 5496.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що відповідачу надано спеціальний дозвіл на користування надрами від 20.03.2012 р. № 5496 з метою видобування пісків, придатних в якості компонента в`яжучого щільних силікатних бетонів, для рекультивації, благоустрою та планування строком на 20 років до 20.03.2032 р. За результатами планової перевірки, оформленої актом від 12.07.2018 р. № 28/5496-Х, встановлено порушення вимог пп.5.3, 7.1 Угоди про умови користування надрами від 23.12.2015 р. № 5496, не виконання п.п.1, 3, 4, 5 Програми робіт, п.1 особливих умов спеціального дозволу на користування надрами від 20.03.2012 р. № 5496. На підставі акту перевірки складено припис від 12.07.2018 р. № 229-14/01 щодо усунення порушень, вказаних у акті, в строк до 13.08.2018 р. Однак відповідач у встановлених строк не усунув виявлені порушення, що стало підставою для прийняття Держгеонадра наказу від 31.10.2018 р. № 405 про зупинення дії спеціального дозволу, а надрокористувачу надано 30 днів на усунення порушень. Проте КП "Олешки" Цюрупинської районної ради порушення не усунуло. Оскільки вищевказані порушення є порушенням вимог, передбачених спеціальним дозволом, наявні підстави для анулювання дозволу згідно ст.26 Кодексу України про надра та п.23 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами. Держгеонадра 19.03.2019 р. направило відповідачу лист № 5148/03/14-19 з проханням надати у 15-денний строк з моменту отримання листа власну позицію (згоду/незгоду) на припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами у зв`язку з порушенням вимог, передбачених спеціальним дозволом. Інформація щодо згоди на анулювання спеціального дозволу на користування надрами до Держгеонадр не надходила, а тому самостійно анулювати дозвіл позивач не має можливості. З огляду на те, що відповідач не надав згоди на припинення права користування надрами, наявні підстави для припинення цього права у судовому порядку.

Ухвалою від 02.07.19 р. відкрито спрощене провадження в адміністративній справі та призначено судове засідання на 26.07.19 р. на 13:00 год.

22.07.2019 р. від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до якого просить відмовити в задоволенні позовних вимог. Вказує на те, що з моменту отримання спеціального дозволу постійно займається виконанням умов Угоди про умови користування надрами з метою видобування корисних копалин та вимог, встановлених надрокористувачу законодавством: подається щорічна звітність ДНВП "Геоінформ України" згідно з формою 5-гр, сплачуються всі обов`язкові платежі, здійснюється документальне оформлення початку користування надрами шляхом звернення з листами та запитами до ОМС та органів державної влади. Відповідач не отримав до сьогодні всіх необхідних документів для початку користування надрами не з власної вини, а тому вважає, що наразі немає підстав для анулювання спеціального дозволу на користування надрами.

Ухвалою від 26.07.2019 р. за заявою представника відповідача відкладено розгляд справи на 09.08.2019 р. на 09:00 год.

Ухвалою від 09.08.2019 р. суд перейшов до розгляду адміністративної справи за правилами загального позовного провадження, продовжено строк підготовчого провадження на тридцять днів та призначено підготовче засідання на 24.09.2019 р. на 14:00 год.

Ухвалою від 24.09.2019 р. відмовлено в задоволенні клопотань представника відповідача про витребування оригіналів документів та про залишення позовної заяви без розгляду.

Ухвалою від 24.09.2019 р. закрито підготовче провадження та призначити судове засідання на 01.10.2019 р. на 15:00 год.

22.07.2019 р., 08.08.2019 р., 09.09.2019 р. від представника позивача надійшли клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Згідно ч.4 ст.194 КАС України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності.

Представник відповідача в судове засідання не з`явився, про причини неявки суд не повідомив, хоча належним чином був повідомлений про дату, час та місце судового розгляду справи, про що свідчить наявний у матеріалах справи лист-повідомлення.

Частиною 1 статті 205 КАС України визначено, що неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки (п.1 ч.3 ст.205 КАС України).

Згідно ч.7 ст.194 КАС України перерва у зв`язку із неявкою учасника справи або його представника може бути оголошена тільки з підстав, визначених пунктами 1, 2, 5 частини другої статті 205 цього Кодексу.

Представник відповідача був належним чином повідомлений про дату судового засідання, призначеного на 01.10.2019 р., що підтверджується листом-повідомленням, однак в судове засідання не з`явився, про причини неявки суд не повідомив. За таких обставин у суду відсутні підстави для перерви та відкладення розгляду справи, визначені ч.7 ст.194, ст.205 КАС України.

Відповідно до ч.9 ст.205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи те, що від представника позивача надійшли клопотання про розгляд справи за його відсутності, представник відповідача, будучи належним чином повідомлений про дату, час і місце судового розгляду, в судове засідання не з`явився, про причини неявки суд не повідомив, суд розглядає справу в порядку письмового провадження.

Дослідивши наявні у справі докази, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог виходячи з наступного.

Судом встановлено, що КП "Олешки" Цюрупинської районної ради надано спеціальний дозвіл на користування надрами від 20.03.2012 р. № 5496 з метою видобування пісків, придатних в якості компонента в`яжучого щільних силікатних бетонів, для рекультивації, благоустрою та планування.

23.12.2015 р. між Держгеонадра та КП "Олешки" Цюрупинської районної ради укладено Угоду про умови користування надрами з метою видобування корисних копалин та затверджено Програму робіт з видобування будівельних пісків родовища "Саги".

Наказом Держгеонадра від 28.11.2017 р. № 523 затверджено Річний план здійснення заходів державного нагляду (контролю) Державною службою геології та надр України на 2018 рік, до якого включено відповідача.

Наказом Держгеонадра від 08.06.2018 р. № 207 Департаменту державного геологічного контролю доручено провести планові перевірки надрокористувачів, щодо яких буде здійснюватися державний геологічний контроль у липні 2018 року. Відтак на адресу відповідача скеровано письмове повідомлення про проведення планової перевірки від 13.06.2018 р. № 10437/03/14-18, яке отримано відповідачем 19.06.2018 р.

12.07.2018 р. позивачем проведено перевірку КП "Олешки" Цюрупинської районної ради з питань дотримання вимог законодавства у сфері видобування корисних копалин, за результатами якої складено акт № 28/5496-Х та яким встановлено наступні порушення:

- не виконуються вимоги пп.5.3 Угоди про умови користування надрами від 23.12.2015 р. № 5496 щодо: проводити та фінансувати роботи у терміни та в межах, зазначених у Програмі робіт; дотримуватися вимог законодавства України, чинних стандартів, правил, норм виконання робіт, пов`язаних з користуванням надрами; дотримуватися вимог, передбачених Дозволом та Угодою;

- не виконується: п.1 Програми робіт - внесення змін до спеціального дозволу та програми робіт на користування надрами. Строк проведення робіт - ІV кв. 2015 р. Не внесені зміни до спеціального дозволу; п.3 Програми робіт - складання проекту земельного відводу і відвід. Строк проведення робіт - ІІ кв. 2016 р. Відсутній земельний відвід; п.4 Програми робіт - підготовка родовища до розробки (проходка в`їзних, розрізних траншей та утворення площадок першочергової відробки, проходження гірничих виробок, буріння та облаштування свердловин). Строк проведення робіт - І кв. 2017 р. - ІІ кв. 2017 р. Роботи на родовищі не проводяться;

- не внесено зміни до спеціального дозволу на користування надрами у разі зміни особливих умов та інших умов, визначених у спеціальному дозволі на користування надрами та угоди про умови користування надрами щодо скасування обов`язкового моніторингу та наукового супроводження виконання особливих умов, передбачених дозволом та угодою про умови користування надрами відповідно до ПКМУ від 28.01.2015 р. № 42;

- не виконуються вимоги пп.7.1 Угоди про умови користування надрами від 12.04.2016 р. щодо щорічного надання до Держгеонадр інформації про стан виконання Програми робіт;

- не виконується п.1 особливих умов спеціального дозволу на користування надрами від 20.03.2012 р. № 5496: виконання умов Держгірпромнагляду України від 31.01.2012 р. № 757/3.1-6/12 щодо погодження щорічних планів розвитку гірничих робіт з органами Держгіопромнагляду, ведення маркшейдерських робіт відповідно до нормативних документів та виконання вимог чинного законодавства про надра. Відсутні плани розвитку гірничих робіт на 2017 та 2018 роки, погоджені у встановленому порядку, та відсутня маркшейдерське обслуговування та маркшейдерська документація.

Вказаний акт перевірки підписаний директором КП "Олешки" Цюрупинської районної ради.

На підставі акту перевірки складено припис від 12.07.2018 р. № 229-14/01, яким відповідачу надано строк до 13.08.2018 р. для усунення порушень законодавства у сфері надрокористування.

Наказом Держгеонадра від 31.10.2018 р. № 405 зупинено дію наданого КП "Олешки" Цюрупинської районної ради дозволу від 20.03.2012 р. № 5496 та надано надрокористувачу 30 календарних днів для усунення порушень, про що повідомлено відповідача листом від 08.11.2018 р. за № 22416/03/14-18.

19.03.2019 р. Держгеонадра направило КП "Олешки" Цюрупинської районної ради листа за № 5148/03/14-19 щодо надання згоди/незгоди на припинення права користування надрами у 15-денний строк.

Оскільки інформації щодо згоди на анулювання спеціального дозволу на користування надрами до Держгеонадра не надходило, позивач звернувся з позовною заявою до суду про припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 20.03.2019 р. № 5496.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступних приписів законодавства.

Відповідно до п.1 Положення про Державну службу геології та надр України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 р. № 1174 (далі - Положення № 1174, в редакції, яка була чинною на час виникнення спірних правовідносин), Державна служба геології та надр України (Держгеонадра) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів і який реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр.

Згідно пп.10, 12 п.4 Положення № 1174 Держгеонадра відповідно до покладених на неї завдань: зупиняє та анулює в установленому порядку дію спеціальних дозволів на користування надрами (у тому числі на користування нафтогазоносними надрами), поновлює їх дію у разі зупинення; здійснює державний контроль за геологічним вивченням надр (державний геологічний контроль) та раціональним і ефективним їх використанням.

Частиною 1 статті 19 Кодексу України про надра визначено, що надра надаються у користування підприємствам, установам, організаціям і громадянам лише за наявності у них спеціального дозволу на користування ділянкою надр. Право на користування надрами засвідчується актом про надання гірничого відводу.

В силу приписів ч.2 ст.24 Кодексу України про надра користувачі надр зобов`язані: 1) використовувати надра відповідно до цілей, для яких їх було надано; 2) забезпечувати повноту геологічного вивчення, раціональне, комплексне використання та охорону надр; 3) забезпечувати безпеку людей, майна та навколишнього природного середовища; 4) приводити земельні ділянки, порушені при користуванні надрами, в стан, придатний для подальшого їх використання у суспільному виробництві; 4-1) надавати та оприлюднювати інформацію про загальнодержавні та місцеві податки і збори, інші платежі, а також про виробничу (господарську) діяльність, необхідну для забезпечення прозорості у видобувних галузях, відповідно до порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України; 5) виконувати інші вимоги щодо користування надрами, встановлені законодавством України та угодою про розподіл продукції.

Згідно ч.1 ст.26 Кодексу України про надра право користування надрами припиняється у разі: 1) якщо відпала потреба у користуванні надрами; 2) закінчення встановленого строку користування надрами; 3) припинення діяльності користувачів надр, яким їх було надано у користування; 4) користування надрами з застосуванням методів і способів, що негативно впливають на стан надр, призводять до забруднення навколишнього природного середовища або шкідливих наслідків для здоров`я населення; 5) використання надр не для тієї мети, для якої їх було надано, порушення інших вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр; 6) якщо користувач без поважних причин протягом двох років не приступив до користування надрами; 7) вилучення у встановленому законодавством порядку наданої у користування ділянки надр.

Відповідно до ч.2 ст.26 Кодексу України про надра право користування надрами припиняється органом, який надав надра у користування, а у випадках, передбачених пунктами 4, 5, 6 цієї статті, у разі незгоди користувачів, - у судовому порядку.

Питання надання спеціальних дозволів на користування надрами у межах території України, її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони, а також процедуру продовження строку дії, переоформлення, зупинення дії чи анулювання дозволу та внесення до нього змін регулює Порядок надання спеціальних дозволів на користування надрами, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 р. № 615 (далі - Порядок № 615).

Підпунктами 1, 4 пункту 22 Порядку № 615 визначено, що дія дозволу зупиняється органом з питань надання дозволу безпосередньо або за поданням Мінприроди, центральних органів виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері здійснення державного гірничого нагляду, епідеміологічного нагляду (спостереження), державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, органів місцевого самоврядування, органів ДФС у разі: порушення надрокористувачем умов користування надрами, передбачених дозволом або угодою про умови користування ділянкою надр; невиконання в установлений строк приписів уповноважених органів щодо усунення порушень законодавства у сфері надрокористування або охорони навколишнього природного середовища.

Згідно п.23 Порядку № 615 право користування надрами припиняється з підстав та у порядку, передбаченому Кодексом України про надра та законом України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності".

Відповідно до п.2 ч.7 ст.4-1 Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" від 06.09.2005 р. № 2806-IV дозвільний орган, що видав документ дозвільного характеру, може звернутися до адміністративного суду з позовом про застосування заходу реагування у виді анулювання документа дозвільного характеру за наявності хоча б однієї з таких підстав: здійснення суб`єктом господарювання певних дій щодо провадження господарської діяльності або видів господарської діяльності, на які отримано документ дозвільного характеру, з порушенням вимог законодавства, щодо яких дозвільний орган видавав припис про їх усунення із наданням достатнього часу для їх усунення.

Таким чином, орган, який надав надра у користування (Держгеонадра), повноважний припинити право користування надрами у випадку, передбаченому п.5 ч.1 ст.26 Кодексу України про надра, лише за наявності згоди на це користувача надрами.

Водночас згідно з правовими висновками Верховного Суду (постанови від 10.05.2018 р.у справі № 802/4846/13-а, від 26.06.2018 р. у справі № 802/923/14-а, від 06.11.2018 р. у справі № 805/4098/17-а) право користування надрами припиняється органом, який надав надра у користування, самостійно або у судовому порядку. У разі відсутності спору відповідач має право у випадках, передбачених пунктами 1, 2, 3, 7 частини першої статті 26 Кодексу, самостійно припиняти право користування надрами, а у випадках, передбачених пунктами 4, 5, 6 цієї статті, у разі незгоди користувачів, це право припиняється у судовому порядку.

Як вже зазначалось, надрокористувач - КП "Олешки" Цюрупинської районної ради, не надавав згоду на припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу від 20.03.2012 р. № 5496, про що також свідчить і відзив на позовну заяву.

Відтак суд вважає, що позивач правомірно та з дотриманням вимог закону звернувся до суду з позовом про припинення вказаного права у судовому порядку.

Крім того, позивач належними та допустимими доказами довів наявність законних підстав для задоволення позовних вимог.

Так, виходячи з наведених вище положень Кодексу України про надра, Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" та Порядку № 615, анулювання раніше зупиненого спеціального дозволу можливе, зокрема, у разі, якщо надрокористувачем не усунуто порушення, які стали підставою для видання уповноваженим органом припису про їх усунення та зупинення дії дозволу.

Суд зауважує, що КП "Олешки" Цюрупинської районної ради не заперечує наявність порушень, вказаних в акті перевірки від 12.07.2018 р. № 28/5496, не оскаржувало ні припис про усунення порушень від 12.07.2018 р. № 229-14/01, ні наказ від 31.10.2018 р. № 405 про зупинення дії дозволу.

З долучених до відзиву матеріалів, зокрема, інформаційної довідки, яка є додатком до поданої відповідачем до Держгеонадра заяви від 07.06.2019 р. № 28 (а.с.69-73), слідує, що КП "Олешки" Цюрупинської районної ради підтверджує не усунення тих порушень, які вказано у приписі від 12.07.2018 р. № 229-14/01, та які в подальшому стали підставою для прийняття наказу від 31.10.2018 р. № 405 про зупинення дії дозволу на користування надрами від 20.03.2012 р. № 5496.

Тобто, відповідачем до теперішнього часу не усунуто порушення, які були виявлені під час проведення планової перевірки КП "Олешки" Цюрупинської районної ради, так як жодних доказів зворотного відповідачем до суду не надано.

При цьому суд враховує сукупність таких порушень і ту обставину, що з часу їх виявлення минуло більше року, відповідачу надавався значний строк для вчинення дій на усунення порушень, тоді як згідно з вимогами закону надрокористувач зобов`язаний своєчасно усувати виявлені порушення.

Твердження відповідача про те, що ним вживають заходи для усунення порушень, а в задоволенні позову слід відмовити, суд не бере до уваги, оскільки надані відповідачем документи (листи, адресовані Управлінню містобудування та архітектури у Херсонській області від 05.05.2015 р. № 37, заступнику голови Олешківської районної державної адміністрації від 27.09.2016 р. № 21, від 29.12.2016 р. № 28, голові Херсонської обласної державної адміністрації від 05.01.2017 № 1, від 17.12.2018 р. № 74, рішення Цюрупинської районної ради від 19.05.2015 р. № 932, розпорядження Олешківської районної державної адміністрації від 04.11.2016 р. № 511, від 03.01.2017 р. № 1, лист Міністерства екології та природних ресурсів України від 03.04.2017 р. № 8-05-290-17, заява від 07.06.2019 р. № 28) не підтверджують факту усунення тих порушень, про які зазначено в акті перевірки від 12.07.2018 р. № 28/5496-Х. Зміст цих документів вказує на те, що відповідач вчиняв певні дії для усунення окремих порушень. Водночас такі дії не свідчать про усунення тих порушень, що стали підставою для звернення позивача до суду, а також не спростовують обґрунтованість заявлених позовних вимог.

Підсумовуючи, суд зазначає, що факт невиконання відповідачем положень Угоди про умови користування надрами, як невід`ємної частини спеціального дозволу, Програми робіт, так само як і факт не усунення відповідачем виявлених під час перевірки порушень, повністю доведений позивачем, підтверджується матеріалами справи та не спростований відповідачем.

Відтак, враховуючи те, що відповідач: 1) порушив вимоги, передбачені спеціальним дозволом на користування надрами, 2) не усунув порушення, що стали підставою для зупинення дії спеціального дозволу, 3) у встановлений позивачем строк, який був достатнім та загалом становив більше одного року, не виконав вимог припису від 12.07.2018 р. № 229-14/01 та не усунув порушення законодавства в сфері надрокористування, зафіксовані актом перевірки від 12.07.2018 р. № 28/5496-Х, суд приходить до переконання про наявність підстав для анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 20.03.2012 р. № 5496, виданого КП "Олешки" Цюрупинської районної ради, у відповідності до ст.26 Кодексу України про надра та п.23 Порядку № 615.

Відповідно до ч.1 ст.9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних справах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення (ч.1 ст.77 КАС України), а згідно із ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Перевіривши обґрунтованість доводів сторін, оцінивши наявні у справі докази, суд доходить висновку про обґрунтованість позовних вимог Держгеонадра, а тому позовна заява підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст.9, 14, 73-78, 90, 143, 242-246, 250, 255 КАС України, суд -

вирішив:

Позовну заяву Державної служби геології та надр України (03057, м.Київ, вул.Антона Цедіка, 16, код ЄДРПОУ 37536031) до Комунального підприємства "Олешки" Цюрупинської районної ради (75100, Херсонська область, м.Олешки, вул.Гвардійська, 23, кв.76, код ЄДРПОУ 34988304) про анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 20.03.2012 р. № 5496 - задовольнити.

Припинити право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 20.03.2012 р. № 5496, наданого Комунальному підприємству "Олешки" Цюрупинської районної ради.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до пп.15.5 п.15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Бездрабко О.І.

кат. 108010200

Дата ухвалення рішення01.10.2019
Оприлюднено03.10.2019
Номер документу84671306
СудочинствоАдміністративне
Сутьанулювання спеціального дозволу на користування надрами від 20.03.2012 р. № 5496

Судовий реєстр по справі —540/1296/19

Постанова від 20.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Постанова від 20.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 16.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 22.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 05.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 26.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Постанова від 04.12.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 24.10.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 24.10.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Рішення від 01.10.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні