Постанова
від 04.12.2019 по справі 540/1296/19
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 грудня 2019 р.м.ОдесаСправа № 540/1296/19 Головуючий в 1 інстанції: Бездрабко О.І.

Дата і місце ухвалення 01.10.2019р., м. Херсон

П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді: Бойка А.В.,

суддів: Федусика А.Г,

Шевчук О.А.,

розглянувши в порядку письмового провадження в місті Одесі апеляційну скаргу Комунального підприємства "Олешки" Цюрупинської районної ради на рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 01 жовтня 2019 року по справі за позовом Державної служби геології та надр України до Комунального підприємства "Олешки" Цюрупинської районної ради про анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 20.03.2012 року № 5496, -

В С Т А Н О В И В:

26.06.2019 року Державна служба геології та надр України звернулась до суду першої інстанції з адміністративним позовом до Комунального підприємства "Олешки" Цюрупинської районної ради від 20.03.2012 року № 5496

Рішенням Херсонського окружного адміністративного суду від 01.10.2019 року позов задоволено.

Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, Комунальне підприємство "Олешки" Цюрупинської районної ради подало апеляційну скаргу, в якій посилалось на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, неповне з`ясування обставин по справі.

Апелянт зазначив, що в даному випадку у Державної служби геології та надр України не було підстав для анулювання спеціального дозволу на користування надрами, оскільки з моменту отримання вказаного дозволу позивач постійно займається виконанням умов Угоди про умови користування надрами з метою видобування корисних копалин та вимог встановлених надрокористувачу законодавством і вимог відповідної погодженої Програми. Відповідач посилається на те, що не з власної вини він не отримав на сьогодні всіх необхідних документів для початку користування надрами. Апелянт вважає, що суд першої інстанції під час прийняття спірного рішення безпідставно не прийняв до уваги доводів та доказів відповідача щодо відсутності в його діях вини щодо невиконання в строк умов угоди та програми.

Крім того, апелянт зазначив, що судом першої інстанції в порушення норм законодавства не прийнято до уваги його заяву про порушення позивачем строків позовної давності при зверненні до суду з даним позовом та не застосовано до спору наслідків пропуску строків позовної давності.

З огляду на зазначене, апелянт вважає, що рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 01.10.2019 року є незаконним та необґрунтованим, а тому підлягає скасуванню, з ухваленням нового рішення про відмову у задоволенні позовних вимог.

18.11.2019 року на адресу П`ятого апеляційного адміністративного суду надійшов відзив Державної служби геології та надр України на апеляційну скаргу, в якому позивач виклав доводи проти задоволення поданої апеляційної скарги. Позивач вважає, що судом першої інстанції було встановлено всі обставини, що мали значення для справи та надано їм правову оцінку, а рішення суду відповідає нормам матеріального права. На підставі викладеного позивач просив залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 01.10.2019 року без змін.

Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, перевіривши законність та обґрунтованість судового рішення в межах апеляційної скарги, вивчивши матеріали справи колегія суддів дійшла наступного:

Судом першої інстанції встановлено, що Державною службою геології та надр 20.03.2012 року було надано комунальному підприємству "Олешки" Цюрупинської районної ради спеціальний дозвіл на користування надрами № 5496 з метою видобування пісків, придатних в якості компонента в`яжучого щільних силікатних бетонів, для рекультивації, благоустрою та планування, на родовищі "Саги".

23.12.2015 року між Держгеонадра та КП "Олешки" Цюрупинської районної ради було укладено Угоду про умови користування надрами з метою видобування корисних копалин та затверджено Програму робіт з видобування будівельних пісків родовища "Саги", які є додатками до спеціального дозволу на користування надрами, наданого з метою видобудування будівельних пісків родовища "Саги".

Наказом Держгеонадра від 08.06.2018 р. № 207 Департаменту державного геологічного контролю доручено провести планові перевірки надрокористувачів, щодо яких буде здійснюватися державний геологічний контроль у липні 2018 року.

На підставі вказаного наказу, 12.07.2018 року Азово-Чорноморським міжрегіональним відділом Департаменту державного геологічного контролю Державної служби геології та надр України було проведено перевірку КП "Олешки" Цюрупинської районної ради з питань дотримання вимог законодавства у сфері видобування корисних копалин, за наслідками якої складено акт № 28/5496-Х.

За результатами проведення перевірки були встановлені наступні порушення, допущені КП "Олешки" Цюрупинської районної ради:

- не виконуються вимоги пп.5.3 Угоди про умови користування надрами від 23.12.2015 р. № 5496 щодо: проводити та фінансувати роботи у терміни та в межах, зазначених у Програмі робіт; дотримуватися вимог законодавства України, чинних стандартів, правил, норм виконання робіт, пов`язаних з користуванням надрами; дотримуватися вимог, передбачених Дозволом та Угодою;

- не виконується: п.1 Програми робіт - внесення змін до спеціального дозволу та програми робіт на користування надрами. Строк проведення робіт - ІV кв. 2015 р. Не внесені зміни до спеціального дозволу; п.3 Програми робіт - складання проекту земельного відводу і відвід. Строк проведення робіт - ІІ кв. 2016 р. Відсутній земельний відвід; п.4 Програми робіт - підготовка родовища до розробки (проходка в`їзних, розрізних траншей та утворення площадок першочергової відробки, проходження гірничих виробок, буріння та облаштування свердловин). Строк проведення робіт - І кв. 2017 р. - ІІ кв. 2017 р. Роботи на родовищі не проводяться;

- не внесено зміни до спеціального дозволу на користування надрами у разі зміни особливих умов та інших умов, визначених у спеціальному дозволі на користування надрами та угоди про умови користування надрами щодо скасування обов`язкового моніторингу та наукового супроводження виконання особливих умов, передбачених дозволом та угодою про умови користування надрами відповідно до ПКМУ від 28.01.2015 р. № 42;

- не виконуються вимоги пп.7.1 Угоди про умови користування надрами від 12.04.2016 р. щодо щорічного надання до Держгеонадр інформації про стан виконання Програми робіт;

- не виконується п.1 особливих умов спеціального дозволу на користування надрами від 20.03.2012 р. № 5496: виконання умов Держгірпромнагляду України від 31.01.2012 р. № 757/3.1-6/12 щодо погодження щорічних планів розвитку гірничих робіт з органами Держгіопромнагляду, ведення маркшейдерських робіт відповідно до нормативних документів та виконання вимог чинного законодавства про надра. Відсутні плани розвитку гірничих робіт на 2017 та 2018 роки, погоджені у встановленому порядку, та відсутня маркшейдерське обслуговування та маркшейдерська документація.

Також з матеріалів справи встановлено, що на підставі акту перевірки Азово-Чорноморським міжрегіональним відділом Департаменту державного геологічного контролю Державної служби геології та надр України складено припис від 12.07.2018 року № 229-14/01, яким відповідачу надано строк до 13.08.2018 року для усунення порушень законодавства у сфері надрокористування та подати в письмовій формі матеріали, які підтверджують факт усунення порушень.

Наказом Державної служби геології та надр України від 31.10.2018 року № 405 було зупинено дію наданого КП "Олешки" Цюрупинської районної ради дозволу від 20.03.2012 року № 5496 та надано надрокористувачу 30 календарних днів для усунення порушень.

Про прийняття вищевказаного наказу відповідача повідомлено листом від 08.11.2018 року за № 22416/03/14-18, направленим на адресу КП "Олешки" - м. Олешки, вул. Гвардійська. 2, кв. 76. Вказаний лист був повернутий на адресу відправника у зв`язку із закінченням встановленого строку зберігання.

У зв`язку з не усуненням причин зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами № 5496 від 20.03.2012 року, за результатами розгляду питання щодо подальшої дії зазначеного спеціального дозволу, 19.03.2019 року Державною службою геології та надр України було направлено КП "Олешки" Цюрупинської районної ради лист за № 5148/03/14-19 щодо надання згоди/незгоди на припинення права користування надрами у 15-денний строк.

Оскільки інформації щодо згоди на анулювання спеціального дозволу на користування надрами до Держгеонадра не надходило, позивач звернувся з позовною заявою до суду про припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 20.03.2019 р. № 5496.

Таким чином, позивачем було дотримано умови, за яких Державній службі геології та надр України надано право на звернення до суду з позовом про анулювання спеціального дозволу на користування надрами.

Колегія суддів суду апеляційної інстанції погоджується з думкою суду першої інстанції стосовно наявності підстав для задоволення позовних вимог Державної служби геології та надр України, з огляду на наступне:

Відповідно до п.1 Положення про Державну службу геології та надр України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 р. № 1174 (далі - Положення № 1174, в редакції, яка була чинною на час виникнення спірних правовідносин), Державна служба геології та надр України (Держгеонадра) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів і який реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр.

Згідно пп.10, 12 п.4 Положення № 1174 Держгеонадра відповідно до покладених на неї завдань: зупиняє та анулює в установленому порядку дію спеціальних дозволів на користування надрами (у тому числі на користування нафтогазоносними надрами), поновлює їх дію у разі зупинення; здійснює державний контроль за геологічним вивченням надр (державний геологічний контроль) та раціональним і ефективним їх використанням.

За визначенням статті 1 Кодексу України про надра, надра - це частина земної кори, що розташована під поверхнею суші та дном водоймищ і простягається до глибин, доступних для геологічного вивчення та освоєння.

Надра є виключною власністю Українського народу і надаються тільки у користування. Угоди або дії, які в прямій або прихованій формі порушують право власності Українського народу на надра, є недійсними. Український народ здійснює право власності на надра через Верховну Раду України, Верховну Раду Автономної Республіки Крим і місцеві ради (частина перша статті 4 Кодексу України про надра).

За приписами частини першої статті 11 Кодексу України про надра Державне управління у галузі геологічного вивчення, використання і охорони надр здійснюють Кабінет Міністрів України, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, органи влади Автономної Республіки Крим, місцеві органи виконавчої влади, інші державні органи та органи місцевого самоврядування відповідно до законодавства України.

Згідно ч.1 ст.26 Кодексу України про надра право користування надрами припиняється у разі: 1) якщо відпала потреба у користуванні надрами; 2) закінчення встановленого строку користування надрами; 3) припинення діяльності користувачів надр, яким їх було надано у користування; 4) користування надрами з застосуванням методів і способів, що негативно впливають на стан надр, призводять до забруднення навколишнього природного середовища або шкідливих наслідків для здоров`я населення; 5) використання надр не для тієї мети, для якої їх було надано, порушення інших вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр; 6) якщо користувач без поважних причин протягом двох років не приступив до користування надрами; 7) вилучення у встановленому законодавством порядку наданої у користування ділянки надр.

Відповідно до ч.2 ст.26 Кодексу України про надра право користування надрами припиняється органом, який надав надра у користування, а у випадках, передбачених пунктами 4, 5, 6 цієї статті, у разі незгоди користувачів, - у судовому порядку.

Питання надання спеціальних дозволів на користування надрами у межах території України, її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони, а також процедуру продовження строку дії, переоформлення, зупинення дії чи анулювання дозволу та внесення до нього змін регулює Порядок надання спеціальних дозволів на користування надрами, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 р. № 615 (далі - Порядок № 615).

Підпунктами 1, 4 пункту 22 Порядку № 615 визначено, що дія дозволу зупиняється органом з питань надання дозволу безпосередньо або за поданням Мінприроди, центральних органів виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері здійснення державного гірничого нагляду, епідеміологічного нагляду (спостереження), державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, органів місцевого самоврядування, органів ДФС у разі: порушення надрокористувачем умов користування надрами, передбачених дозволом або угодою про умови користування ділянкою надр; невиконання в установлений строк приписів уповноважених органів щодо усунення порушень законодавства у сфері надрокористування або охорони навколишнього природного середовища.

Згідно п.23 Порядку № 615 право користування надрами припиняється з підстав та у порядку, передбаченому Кодексом України про надра та законом України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності".

Відповідно до п.2 ч.7 ст.4-1 Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" від 06.09.2005 р. № 2806-IV дозвільний орган, що видав документ дозвільного характеру, може звернутися до адміністративного суду з позовом про застосування заходу реагування у виді анулювання документа дозвільного характеру за наявності хоча б однієї з таких підстав: здійснення суб`єктом господарювання певних дій щодо провадження господарської діяльності або видів господарської діяльності, на які отримано документ дозвільного характеру, з порушенням вимог законодавства, щодо яких дозвільний орган видавав припис про їх усунення із наданням достатнього часу для їх усунення.

Підставою для звернення позивача з позовом про анулювання спеціального дозволу на користування надрами № 5496 від 20.03.2012 року, наданого Комунальному підприємству "Олешки", став факт виявлення порушень надрокористувачем умов користування надрами, передбачених дозволом або угодою про умови користування ділянкою надр та невиконання в установлений строк приписів уповноважених органів щодо усунення порушень законодавства у сфері надрокористування або охорони навколишнього природного середовища.

Відповідно до частини 1 статті 19 Кодексу України про надра, надра надаються у користування підприємствам, установам, організаціям і громадянам лише за наявності у них спеціального дозволу на користування ділянкою надр. Право на користування надрами засвідчується актом про надання гірничого відводу.

В силу приписів ч.2 ст.24 Кодексу України про надра, користувачі надр зобов`язані: 1) використовувати надра відповідно до цілей, для яких їх було надано; 2) забезпечувати повноту геологічного вивчення, раціональне, комплексне використання та охорону надр; 3) забезпечувати безпеку людей, майна та навколишнього природного середовища; 4) приводити земельні ділянки, порушені при користуванні надрами, в стан, придатний для подальшого їх використання у суспільному виробництві; 4-1) надавати та оприлюднювати інформацію про загальнодержавні та місцеві податки і збори, інші платежі, а також про виробничу (господарську) діяльність, необхідну для забезпечення прозорості у видобувних галузях, відповідно до порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України; 5) виконувати інші вимоги щодо користування надрами, встановлені законодавством України та угодою про розподіл продукції.

Як встановлено судом, за наслідками проведення 12.07.2018 року планової перевірки дотримання КП "Олешки" Цюрупинської районної ради вимог законодавства у сфері видобування корисних копалин, спеціалістами Азово-Чорноморського міжрегіонального відділу Департаменту державного геологічного контролю Державної служби геології та надр України було виявлено ряд порушень відповідачем вимог Угоди про умови користування надрами та Програми робіт з видобування будівельних пісків родовища "Саги", у зв`язку з чим позивачем було прийнято припис про усунення виявлених порушень.

Відповідно до ст. 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, припис - обов`язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб`єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб`єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.

Розпорядчі документи щодо усунення порушень вимог законодавства можуть бути оскаржені до відповідного центрального органу виконавчої влади або суду в установленому законом порядку.

У разі виконання в повному обсязі та у встановлений строк припису, розпорядження, рішення, іншого розпорядчого документа про усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу нагляду (контролю), фінансові та адміністративні санкції, заходи реагування до суб`єкта господарювання, його посадових осіб не застосовуються.

Статтею 9 зазначеного Закону визначено, що орган державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, під час здійснення державного нагляду (контролю) має право, зокрема, вимагати від суб`єкта господарювання усунення виявлених порушень вимог законодавства.

З матеріалів справи вбачається, що припис про усунення порушень від 12.07.2018 року був отриманий директором КП "Олешки" Г.В. Журавко 12.07.2018 року.

Вказаний припис оскаржений відповідачем до суду не був.

Судом першої інстанції встановлено, що КП "Олешки" Цюрупинської районної ради ні у строк встановлений уповноваженим органом, ні до цього часу вимоги припису не виконало, порушення не усунуло.

При цьому, як вірно встановлено судом першої інстанції, відповідач не заперечує наявність порушень, вказаних в акті перевірки від 12.07.2018 року № 28/5496. Так, зокрема, з інформаційної довідки, яка є додатком до поданої відповідачем до Держгеонадра заяви від 07.06.2019 р. № 28 (а.с.69-73), вбачається, що КП "Олешки" Цюрупинської районної ради підтверджує не усунення тих порушень, які вказано у приписі від 12.07.2018 р. № 229-14/01, та які в подальшому стали підставою для прийняття наказу від 31.10.2018 р. № 405 про зупинення дії дозволу на користування надрами від 20.03.2012 р. № 5496, а вказує лише на те, що вказані порушення неусунені не з вини підприємства.

Колегія суддів вважає вказані доводи відповідача необґрунтованими, з огляду на наступне:

Так, у підтвердження вжиття заходів щодо виконання Угоди про умови користування надрами № 5496 від 23.12.2015 року та Програми робіт з видобування будівельних пісків родовища "Саги" відповідачем були надані листи, адресовані начальнику управління містобудування та архітектури у Херсонській області, Цюрупинській районній державній адміністрації Херсонської області. Вказані документи підтверджують одноразові звернення відповідача до Цюрупинської районної ради (Олешківської районної ради) у 2015, 2016 та 2017 роках з приводу надання дозволу на розробку детального плану та його затвердження. При цьому, з вказаних листів вбачається, що після затвердження відповідного детального плану території земельних ділянок, відповідач протягом майже двох років не вживав жодних дій, направлених на відведення земельної ділянки. Лише у грудні 2018 року КП "Олешки" направило звернення до Херсонської обласної державної адміністрації. Доказів вжиття будь-яких заходів, в тому числі, протягом 2019 року відповідачем не надано.

Колегія суддів звертає увагу на те, що Угодою про умови користування надрами з метою видобування корисних копалин № 5496 від 23.12.2015 року передбачено, що Програма робіт у цілому або окремі її показники, у разі потреби можуть уточнюватись або змінюватись за взаємною згодою сторін у межах дії дозволу та цієї угоди. Сторона яка ініціює внесення змін та/або доповнень до Програми робіт, зобов`язана надати іншій стороні відповідні письмові обґрунтування (п. 3.2 та п. 3.3 Угоди).

Доказів звернення до позивача із відповідним письмовим обґрунтуванням про наявність об`єктивних причин для внесення змін до Програми робіт, зокрема і в частині зміни строків проведення робіт відповідачем також не надано.

Слід зазначити, що в ході проведення планової перевірки органом Державної служби геології та надр України було виявлено ряд порушень відповідача, в тому числі невиконання п.п.5.3 Угоди про умови користування надрами від 23.12.2015 р. № 5496, не виконання вимог Програми в частині внесення змін до спеціального дозволу на користування надрами; не виконання вимог Угоди щодо щорічного надання до Держгеонадр інформації про стан виконання Програми робіт; невиконання особливих умов спеціального дозволу на користування надрами в частині погодження щорічних планів розвитку гірничих робіт з органами Держгіопромнагляду, ведення маркшейдерських робіт відповідно до нормативних документів та виконання вимог чинного законодавства про надра, встановлено відсутність планів розвитку гірничих робіт на 2017 та 2018 роки, погоджених у встановленому порядку, маркшейдерського обслуговування та маркшейдерської документації.

Вказані порушення також не були усунені відповідачем у визначені позивачем строки, доказів наявності поважних причин неможливості усунути вказані порушення відповідачем до суду також не надані, хоча як вірно встановлено судом першої інстанції, відповідачу надавався значний строк для вчинення дій на усунення порушень.

Враховуючи все вищезазначене колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції стовно наявності підстав для задоволення позову Державної служби геології та надр України.

Що стосується посилань відповідача на пропуск позивачем строку звернення до суду, слід зазначити наступне:

Відповідно до ст.122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень встановлюється тримісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб`єкту владних повноважень право на пред`явлення визначених законом вимог.

22.07.2019 р. представником КП "Олешки" було подано до суду першої інстанції заяву про застосування строків позовної давності, обґрунтовану тим, що підстави на звернення з даним позовом виникли у Держгеонадра через 30 днів з моменту вручення підприємству листа від 08.11.2018 р., приблизно в кінці грудня 2018 року, а не після направлення листа відповідачу 19.03.2019 р. про надання згоди/незгоди на припинення права користування надрами.

Ухвалою Херсонського окружного адміністративного суду від 24.09.2019 року у задоволенні вказаної заяви відмовлено.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції стосовно дотримання позивачем встановлених строків звернення до суду.

Як вже було встановлено в ході розгляду справи, після проведення планової перевірки і винесення припису про усунення порушень, у зв`язку з невиконанням вимог припису, Державною службою геології та надр України було прийнято наказ від 31.10.2018 р. № 405 щодо зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами від 20.03.2012 р. № 5496., про що відповідача повідомлено, шляхом направлення на його юридичну адресу листа від 08.11.2018 р. № 22416/03/14-18.

Згідно ст. 26 Кодексу України про надра, право користування надрами припиняється органом, який надав надра у користування, а у випадках, передбачених пунктами 4, 5, 6 цієї статті, у разі незгоди користувачів, - у судовому порядку.

Таким чином, право на звернення до суду з відповідним позовом виникає у Державної служби геології та надр України лише у разі неотримання відповідного погодження від надрокористувача про припинення права користування надрами.

З цією метою позивачем було направлено на адресу КП "Олешки" лист від 19.03.2019 р. № 5148/13/14-19 з проханням надати до Держгеонадр України у п`ятнадцятиденний строк, з моменту отримання листа, власну позицію (згоду/незгоду) на припинення права користування надрами, шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами у зв`язку з порушення вимог передбачених спеціальним дозволом.

Вказане відправлення повернулось до Держгеонадра з відміткою "за закінченням встановленого строку зберігання". Протягом встановленого п`ятнадцятиденного строку позивачем не отримано повідомлення від відповідача.

В рішенні від 09.10.2018 року у справі № 820/1864/17 Верховний Суд зазначив, що добросовісний платник податків зобов`язаний забезпечити отримання ним кореспонденції за адресою місцезнаходження, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. У разі невиконання цього обов`язку платник не вправі посилатись на неотримання ним документів як на обставину, що звільняє його від настання у зв`язку з цим негативних для такого платника наслідків.

Судом першої інстанції вірно зазначено, що оскільки жодної інформації від КП "Олешки" не надходило, а примусове припинення права користування надрами у судовому порядку здійснюється лише після отримання незгоди користувача, то перебіг тримісячного строку для подання позовної заяви починається зі спливом п`ятнадцятиденного строку, встановленого Держгеонадрами для надання позиції надрокористувачем, а саме, 12.05.2019 р.

З позовом до суду першої інстанції позивач звернувся 26.06.2019 року, що підтверджується копією поштового конверту з відміткою штемпеля установи поштового зв`язку. Таким чином, позивачем дотримано тримісячний строк звернення до суду, а тому в даному випадку відсутні підстави для застосування наслідків пропущення строків звернення до адміністративного суду, передбачених ст. 123 КАС України.

Відповідно до ст. 316 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду - без змін.

Колегія суддів вважає, що судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи та постановлено судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, тому, відповідно до ст. 316 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду - без змін.

Згідно п.2 ч.5 ст.328 КАС України, не підлягають касаційному оскарженню судові рішення у справах незначної складності.

Керуючись ст.ст. 308, 310, 31, 316, 321, 325, 327, 329 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Комунального підприємства "Олешки" Цюрупинської районної ради залишити без задоволення, а рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 01 жовтня 2019 року - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її підписання та оскарженню в касаційному порядку не підлягає

Суддя-доповідач: А.В. Бойко

Суддя: А.Г. Федусик

Суддя: О.А. Шевчук

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.12.2019
Оприлюднено06.12.2019
Номер документу86102077
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/1296/19

Постанова від 20.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Постанова від 20.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 16.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 22.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 05.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 26.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Постанова від 04.12.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 24.10.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 24.10.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Рішення від 01.10.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні