ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 810/942/18 Головуючий у 1-й інстанції: Кушнова А.О.
Суддя-доповідач: Василенко Я.М.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 жовтня 2019 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого Василенка Я.М.,
суддів Ганечко О.М., Шурка О.І.,
при секретарі Баглай О.Є.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби на рішення Київського окружного адміністративного суду від 14.05.2018 у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю Овостар до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -
В С Т А Н О В И В:
ТОВ Овостар звернулось до суду першої інстанції з позовом, в якому просило:
- визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Офісу великих платників Державної фіскальної служби форми В1 від 21.11.2017 № 0000614102, форми В4 від 21.11.2017 № 0000624102.
Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 14.05.2018 позов задоволено.
Не погоджуючись з вказаним рішенням Офіс великих платників податків Державної фіскальної служби звернувся із апеляційною скаргою, в якій просить скасувати оскаржуване рішення, як таке, що прийняте із порушенням норм матеріального і процесуального права, та прийняти нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення сторін, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступних підстав.
З матеріалів справи вбачається, що товариство з обмеженою відповідальністю Овостар (ідентифікаційний код: 32086437, місцезнаходження: 08635, Київська обл., Васильківський р-н., с. Крушинка, вул. Колгоспна, буд. 11) зареєстроване в якості юридичної особи 31.07.2002, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 12.12.2017 №1003358581 (т.1, а.с.15-21) та довідкою з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) АБ №582108 від 10.12.2012 (т.1, а.с.22-23).
ТОВ Овостар 25.08.2002 було зареєстроване платником податку на додану вартість за індивідуальним податковим номером 320864310070, що підтверджується свідоцтвом про реєстрацію платника податку на додану вартість № 100341028, виданого 21.06.2011 (т.1, а.с. 43).
З матеріалів справи вбачається, що товариством з обмеженою відповідальністю Овостар було подано до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби звітну податкову декларацію з податку на додану вартість за червень 2017 року від 20.07.2017 з додатками, в якій зазначено:
- усього податкових зобов`язань у сумі: зі знаком - 5 649 936,00 грн. (ряд.9);
- усього податкового кредиту у сумі: 12 197 422, 00 грн. (ряд.17);
- від`ємне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та податкового кредиту поточного звітного періоду у сумі: 17 847 358,00 грн. (ряд.19);
- сума від`ємного значення, що не перевищує суму, обчислену відповідно до п.2001.3 ст.2001 Кодексу на момент подання податкової декларації, яка підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку у розмірі: 16 149 926, 00 грн. (ряд.20.2, 20.2.1);
- сума від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду у розмірі: 1 697 432, 00 грн. (ряд.21).
У період з 21.07.2017 по 19.08.2017 Офісом великих платників податків Державної фіскальної служби було проведено камеральну перевірку товариства з обмеженою відповідальністю Овостар (код ЄДРПОУ 32086437) з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на поточний рахунок платника податку, що сплачується до державного бюджету за червень 2017 року, за результатами якої було складено акт від 19.08.2017 №2858/28-10-41-02/32086437 (т. 1, а.с.44-52).
В акті перевірки від 19.08.2017 № 2858/28-10-41-02/32086437 посадові особи контролюючого органу зазначили про те, що при відображенні ТОВ Овостар у декларації за червень 2017 року від`ємного значення між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту у сумі 17 847 358, 00 грн. (ряд.19 декларації), сума від`ємного значення попередніх та поточного звітного (податкового) періоду, що не перевищує суму, обчислену відповідно до п.200-1.3 ст.200-1 Кодексу на момент подання податкової декларації у сумі 18 225 579, 00 грн. (ряд. 19.1 декларації), суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду у сумі 1 697 432,00 грн. (ряд. 21 декларації), бюджетного відшкодування ПДВ на рахунок платника у банку у сумі 16 149 926, 00 грн. (ряд.20.2.1 декларації) встановлено порушення правомірності формування суми бюджетного відшкодування у розмірі 6 715 461,80 грн., а саме: у додатку 3 Розрахунок сум бюджетного відшкодування до декларації за червень 2017 року включено суму ПДВ по контрагенту ТОВ Ясенсвіт у загальному обсязі ПДВ 15 511 186, 00 грн., яка складається із: сум, відображених у податковому кредиті у розмірі 8 795 725, 20 грн.; від`ємних податкових зобов`язань з ПДВ у розмірі 6 715 461, 80 грн., сформованих за рахунок коригувань податкових зобов`язань за попередні періоди.
В акті перевірки від 19.08.2017 № 2858/28-10-41-02/32086437 зазначено, що по операціях (попередня оплата за товар) за березень 2016, листопад 2016 року та грудень 2016 року, ТОВ Овостар сформовано податкові зобов`язання за відповідні періоди, які відкориговані у червні 2017 року.
Таким чином, сума ПДВ у розмірі 10 348 634, 50 грн. не є фактично сплаченою отримувачем товару (ТОВ Ясенсвіт ) до Державного бюджету.
Враховуючи факт, що фактично сплачена сума ПДВ отримувачем товару (ТОВ Ясенсвіт ) становить 8 795 725, 20 грн., відповідно до бюджетного відшкодування може бути задекларована лише та сума, яка не перевищує цей розмір.
У зв`язку з цим, в акті перевірки від 19.08.2017 №2858/28-10-41-02/32086437 податковий орган дійшов висновку про те, що в порушення пп. б п.200.4 ст.200 ПК України позивачем завищено розмір суми, яка підлягає бюджетному відшкодуванню на суму 6 715 461, 80 грн.
Також, в акті перевірки від 19.08.2017 № 2858/28-10-41-02/32086437 зазначено, що ТОВ Овостар неправомірно включено до податкового кредиту суму ПДВ у розмірі 613, 34 грн. по контрагенту з індивідуальним податковим номером 38546032655. Згідно з даними Єдиного реєстру податкових накладних у червні 2017 реєстрація податкових накладних на адресу ТОВ Овостар від контрагента з індивідуальним податковим номером 38546032655 не відбувалась. У зв`язку з цим, в акті перевірки від 19.08.2017 №2858/28-10-41-02/32086437 податковий орган дійшов висновку про неправомірне сформований податковий кредит у розмірі 613, 34 грн., що призвело до завищення від`ємного значення між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту (ряд.19, 21 декларації).
У висновках акта перевірки від 19.08.2017 № 2858/28-10-41-02/32086437 податковий орган зазначив, що камеральною перевіркою встановлено порушення ТОВ Овостар вимог п.198.1, п.198.3, п.198.6 ст.198, п.200.1, абз. б п.200.4 ст.200 Податкового кодексу України, що призвело до:
- завищення податкового кредиту за червень 2017 року на суму ПДВ 613, 00 грн., внаслідок чого завищено від`ємне значення різниці між сумою податкового зобов`язання і сумою податкового кредиту на 613 грн. (ряд.19 декларації);
- завищення суми ПДВ, заявленої до відшкодування з бюджету на суму 6 715 462, 00 грн.;
- заниження суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (ряд.21 декларації) у сумі 6 714 849, 00 грн. (т.1, а.с.52).
Не погоджуючись з висновками, які викладені в акті камеральної перевірки від 19.08.2017 № 2858/28-10-41-02/32086437, ТОВ Овостар звернулось до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби із запереченнями на цей акт перевірки, у яких позивач просив контролюючий орган розглянути заперечення та прийняти аргументоване рішення, а також внести відповідні зміни до висновків акту камеральної перевірки від 19.08.2017 №2858/28-10-41-02/32086437 (т.1, а.с.55-60).
Офіс великих платників податків Державної фіскальної служби факсограмою від 06.09.2017 №47205/28-10-41-02-12 повідомив ТОВ Овостар про те, що розгляд вказаних заперечень позивача буде здійснюватися 12.09.2017 о 16 год. 00 хв. (т.1, а.с.62).
З матеріалів справи вбачається, що ТОВ Овостар було подано до контролюючого органу доповнення до письмових заперечень на акт камеральної перевірки від 13.09.2017 № ОВ-13/09/17-23 (т.1, а.с.63).
22.08.2017 Головним управлінням Державної казначейської служби у м. Києві позивачу було повернуто бюджетне відшкодування по податковій декларації з ПДВ за червень 2017 року на рахунок платника податку у банку у сумі 16 149 926, 00 грн., про що свідчить реєстр заяв на бюджетне відшкодування та банківська виписка по рахунку позивача (т.3, а.с. 127-129, 162-166).
18.09.2017 Офісом великих платників податків Державної фіскальної служби було видано наказ № 2044 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки , яким головному державному ревізору-інспектору відділу податкового супроводження підприємств харчової та переробної промисловості управління податкового супроводження підприємств виробничої сфери - ОСОБА_4 та головному державному ревізору-інспектору відділу податкового супроводження підприємств харчової та переробної промисловості управління податкового супроводження підприємств виробничої сфери - ОСОБА_3 доручено провести документальну позапланову виїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю Овостар з питань, що стали предметом заперечення до акта камеральної перевірки з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на поточний рахунок платника податку за червень 2017 року від 19.08.2017 № 2858/28-10-41-02/32086437 (т.1, а.с.64-65).
На підставі вказаного наказу у період з 19.09.2017 по 24.10.2017 вказаними посадовими особами контролюючого органу було проведено документальну позапланову виїзну перевірку товариства з обмеженою відповідальністю Овостар (код ЄДРПОУ 32086437) з питань, що стали предметом оскарження до акта камеральної перевірки від 19.08.2017 № 2858/28-10-41-02/32086437 з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування ПДВ на поточний рахунок платника податку за червень 2017 року, за результатами якої складено акт від 31.10.2017 №3647/28-10-41-02/32086437 (т.1, а.с.66-81).
В акті перевірки посадові особи контролюючого органу зазначили про те, що під час проведення виїзної перевірки ТОВ Овостар надано первинні бухгалтерські документи стосовно взаємовідносин з ТОВ Сервал Груп (код ЄДРПОУ 38546035) за червень 2017 року; стосовно взаємовідносин з ТОВ Ясенсвіт (код ЄДРПОУ 32619343) за періоди березень, листопад, грудень 2016 року, червень 2017 року.
В акті перевірки вказано, що ТОВ Овостар включено до податкового кредиту з податку на додану вартість за червень 2017 року суму 613, 34 грн. ПДВ по контрагенту з індивідуальним податковим номером 38546032655, що відображено у рядку 114 Таблиці 2 Операції з придбання з податком на додану вартість, які підлягають оподаткуванню за основною ставкою та ставкою 7% Розділу ІІ Податковий кредит Додатку 5 Розшифровки податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів до податкової декларації з податку на додану вартість за червень 2017 року від 20.07.2017 № 9141392210).
За інформацією баз даних Державної фіскальної служби не зареєстровано платника податку на додану вартість з індивідуальним податковим номером 38546032655. Відповідно, податкові накладні в ЄРПН платником з індивідуальним податковим номером 38546032655 не реєструвались та не могли бути включені до податкового кредиту покупців.
В акті перевірки є посилання на те, що у запереченні ТОВ Овостар від 05.09.2017 № ОВ-05/09/17-13 зазначено про те, що при формуванні податкової звітності з ПДВ за червень 2017 року було допущено помилку в коді ІПН контрагента постачальника.
Податковий орган в акті перевірки зазначив, що згідно даних Єдиного реєстру податкових накладних ТОВ Сервал Груп (код ЄДРПОУ 38546035) зареєстровано податкову накладну від 26.06.2017 № 50 за реєстраційним номером від 13.07.2017 № 9134481761 на загальну суму 3 680, 04 грн., у т.ч. ПДВ - 613, 34 грн. Податкова накладна виписана по першій події (попередня оплата), вчасно зареєстрована.
В акті перевірки посадові особи податкового органу зазначили, що оскільки підприємством при заповненні декларації було допущено помилку в ІПН контрагента - постачальника та ТОВ Овостар не скористалось правом, наданим п.50.1 ст.50 ПК України, в ході перевірки не підтверджується правомірність формування податкового кредиту за червень 2017 року у розмірі 613, 34 грн., що в свою чергу на думку відповідача призвело до завищення від`ємного значення між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту (ряд.19 декларації).
Також, в акті перевірки вказано, що перевіркою показників податкової декларації з податку на додану вартість від 20.07.2017 № 9141392210 встановлено завищення розміру суми, яка підлягає бюджетному відшкодуванню на 10 171 769, 00 грн. в результаті взаємовідносин з ТОВ Ясенсвіт .
Так, зокрема, відповідно до податкової декларації ТОВ Овостар з податку на додану вартість за червень 2017 року від 20.07.2017 № 9141392210 у рядку 7 Коригування податкових зобов`язання ТОВ Овостар задекларовано значення -10790923 грн. З них, сума -10348634,50 грн. сформована за рахунок розрахунків коригувань кількісних і вартісних показників, виписаних ТОВ Овостар у зв`язку з поверненням попередньої оплати покупцю ТОВ Ясенсвіт .
В акті перевірки вказано, що відповідно до податкової декларації з податку на додану вартість за червень 2017 року від 20.07.2017 № 9141392210 та додатків до неї, ТОВ Овостар задекларовано:
- згідно рядка 58 Таблиці 2 Операції з придбання з податком на додану вартість, які підлягають оподаткуванню за основною ставкою та ставкою 7% Розділ ІІ Податковий період Додатку 5 (Д5) Розшифровки податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів до декларації з ПДВ ТОВ Овостар за червень 2017 року до податкового кредиту по постачальнику ТОВ Ясенсвіт включено 8 795 724,20 грн. ПДВ, періодом виписки податкових накладних зазначено червень 2017 року (інші суми ПДВ по ТОВ Ясенсвіт до податкового кредиту до декларації з ПДВ ТОВ Овостар за червень 2017 року не включались);
- згідно рядка 1 Таблиці 2 Розшифровка суми податку, фактично сплаченої у попередніх та звітному (податкових) періодах постачальникам товарів/послуг або до Державного бюджету України Додатку 3 Розрахунок суми бюджетного відшкодування до декларації з ПДВ ТОВ Овостар за червень 2017 року із загальної суми 16149926,00 грн., заявленої до відшкодування з бюджету, сума 15 511 186, 00 грн. ПДВ задекларована як оплачена постачальнику ТОВ Ясенсвіт (звітним періодом в якому виникло від`ємне значення зазначено червень 2017 року);
- згідно декларації з ПДВ ТОВ Овостар за червень 2017 року від`ємне значення попередніх періодів не переносилось, оскільки рядок 16 дорівнює 0 грн.
Перевіркою фактичної сплати суми 15 511 186, 00 грн. ПДВ постачальнику ТОВ Ясенсвіт встановлено, що оплата на адресу ТОВ Ясенсвіт згідно наданих до перевірки документів проводилась по договорах на постачання яєць № ЯС-17/01/11-1 від 17.01.2011, № ЯС-14/07/16-1 від 14.07.2016.
Згідно витягу з реєстру платежів, проведених на адресу постачальника ТОВ Ясенсвіт за червень 2017 року ТОВ Овостар сплачено на рахунки ТОВ Ясенсвіт по податкових накладних, включених до податкового кредиту за червень 2017 року ПДВ у сумі 5 339 417, 32 грн.
Відповідачем в акті перевірки проаналізовані умови договорів поставки від 17.01.2011 № ЯС-17/01/11-1 та від 14.07.2016 № ЯС-4/07-16-1, за якими ТОВ Ясенсвіт є постачальником, а ТОВ Овостар - покупцем. Відповідач зауважив, що враховуючи факт, що фактично сплачена сума ПДВ отримувачем товару (ТОВ Овостар ) становить 5 339 417, 32 грн., відповідно до бюджетного відшкодування може бути задекларована лише та сума, яка не перевищує цей розмір.
Перевіркою ТОВ Овостар не підтверджується факт сплати у червні 2017 року суми 10171769 грн. ПДВ постачальнику ТОВ Ясенсвіт , тому на порушення абз. б) п.200.4 ст.200 ПКУ ТОВ Овостар завищено розмір сум, які підлягають бюджетному відшкодуванню на суму 10 171 769, 00 грн.
У висновках акта перевірки зазначено, що перевіркою встановлено порушення:
- п.198.1, п.198.3, п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України, що призвело до завищення податкового кредиту за червень 2017 року на суму ПДВ 613, 00 грн.;
- п.200.1 ст.200 Податкового кодексу України, що призвело до завищення від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання і сумою податкового кредиту на 613 грн. (ряд.19 декларації);
- абз. б п.200.4 ст.200 Податкового кодексу України, що призвело до завищення суми ПДВ, заявленої до відшкодування з бюджету на суму 10 171 769,00 грн.;
- абз. в п.200.4 ст.200 Податкового кодексу України, що призвело до заниження суми від`ємного значення, що зараховуються до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (ряд.21 декларації) у сумі 10 171 156,00 грн.
Даний акт перевірки підписаний позивачем із запереченнями.
З матеріалів справи слідує, що не погоджуючись з правомірністю висновків, викладених в акті перевірки від 31.10.2017 №3647/28-10-41-02/32086437, позивачем було подано до податкового органу письмові заперечення вих.№ ОВ-07/11/17-1478 від 07.11.2017, в яких позивач просив розглянути письмові заперечення та прийняте аргументоване рішення, внести відповідні зміни до висновків акту перевірки від 31.10.2017 № 3647/28-10-41-02/32086437 та врахувати викладені у письмових запереченнях факти, до винесення податкового повідомлення-рішення (т.1, а.с.101-107).
Офіс великих платників податків Державної фіскальної служби листом від 31.10.2017 № 56069/10/28-10-41-02-12 у відповідь на заперечення ТОВ Овостар від 05.09.2017 № ОВ-05/09/17-03 до акту камеральної перевірки від 19.08.2017 №2858/28-10-41-02/32086437, враховуючи доповнення до письмових заперечень від 13.09.2017 №ОВ-13/09/17-23, надав відповідь про проведення Офісом великих платників податків ДФС на підставі наказу від 18.09.2017 №2044 документальної позапланової перевірки ТОВ Овостар з питань, що стали предметом заперечень та повідомив позивачу про те, що на підставі висновків акта перевірки від 31.10.2017 № 3647/28-10-41-02/32086437 податковим органом будуть прийняті податкові повідомлення-рішення (т.1, а.с.97-98).
Листом Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби від 03.11.2017 №56813/10/28-10-41-02-12 було доповнено вказаний лист від 31.10.2017 №56069/10/28-10-41-02-12, шляхом виключення з його змісту останніх двох абзаців (т.1, а.с.99).
Розглянувши заперечення позивача від 07.11.2017 № ОВ-07/11/17-1478 до акта від 31.10.2017 №3647/28-10-41-02/32086437 Офісом великих платників податків ДФС було прийнято рішення від 16.11.2017 №59137/10/28-10-41-02-12 залишити висновки акта перевірки без змін (т.1, а.с.108-112).
На підставі висновків акта перевірки Офісом великих платників податків Державної фіскальної служби були прийнятті наступні податкові повідомлення-рішення:
- від 21.11.2017 № 0000614102, яким позивачу зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, задекларованого на рахунок платника у банку за червень 2017 року у розмірі 10 171 769,00 грн. та нараховано штрафні (фінансові) санкції у розмірі 5 085 884, 50 грн. (т.1, а.с.114-115);
- від 21.11.2017 № 0000624102, яким позивачу зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 613, 00 грн. (т.1, а.с.116-117).
Не погоджуючись з правомірністю прийняття вказаних податкових повідомлень-рішень, звернувся до Державної фіскальної служби України зі скаргою від 30.11.2017 № ОВ-30/11/17-1622 про їх скасування (т.1, а.с.118-126).
Державна фіскальна служба України рішенням від 04.01.2018 №193/6/99-99-11-01-02-25 продовжила строк розгляду скарги до 15.02.2018 (включно) (т.1, а.с.128).
Рішенням Державної фіскальної служби України від 13.02.2018 №5073/5/99-99-11-01-02-25 податкові повідомлення-рішення від 21.11.2017 № 0000614102 та № 0000624102 залишено без змін, а скаргу позивача - без задоволення (т.1, а.с.130-133).
Позивач вважаючи податкові повідомлення-рішення протиправними та такими, що підлягають скасуванню, звернувся до суду першої інстанції з даним позовом.
Суд першої інстанції мотивував своє рішення тим, що оскільки відповідачем під час розгляду справи не було надано належних та допустимих доказів на підтвердження наведених в акті перевірки висновків, то прийняття Офісом великих платників податків Державної фіскальної служби податкового повідомлення-рішення від 21.11.2017 № 0000614102 є безпідставним та воно підлягає скасуванню. Крім того, технічна помилка в ідентифікаційному номері контрагента, який зазначений в податковій декларації з ПДВ за червень 2017 року, не є підставою для висновків про завищення ТОВ Овостар суми податкового кредиту на 613, 34 грн., у зв`язку із чим податкове повідомлення-рішення від 21.11.2017 № 0000624102 є протиправним та підлягає скасуванню.
Апелянт у своїй скарзі зазначає, що відповідач діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені законодавством України. Податкові повідомлення-рішення є обґрунтованими, оскільки у ході перевірки встановлено порушення вимог податкового законодавства, що свідчить про заниження позивачем податкових зобов`язань.
Колегія суддів погоджується з рішенням суду першої інстанції та вважає доводи апелянта безпідставними, враховуючи наступне.
Відповідно до пп.14.1.18 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України бюджетне відшкодування - це відшкодування від`ємного значення податку на додану вартість на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами перевірки платника, у тому числі автоматичне бюджетне відшкодування у порядку та за критеріями, визначеними у розділі V Податкового кодексу України.
Відповідно до п.200.1 ст.200 Податкового кодексу України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
Згідно з п.200.2 ст.200 Податкового кодексу України при позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом. Для перерахування податку до бюджету центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, надсилає центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, реєстр платників, в якому зазначаються назва платника, податковий номер та індивідуальний податковий номер платника, звітний період та сума податку, що підлягає перерахуванню до бюджету.
На підставі такого реєстру центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, не пізніше останнього дня строку, встановленого цим Кодексом для самостійної сплати податкових зобов`язань, перераховує суми податку до бюджету.
Пунктом 200.4 ст.200 Податкового кодексу України визначено, що при від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума:
а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200 1.3 статті 200 1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу -
б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200 1.3 статті 200 1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету,
в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.
Відповідно до п.200.7 ст.200 Податкового кодексу України платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.
Формування Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування здійснюється на підставі баз даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує податкову і митну політику, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів. До такого Реєстру вносяться такі дані: 1) найменування платника податку та його індивідуальний податковий номер; 2) дата подання заяви про повернення суми бюджетного відшкодування на рахунок платника у банку, поданої у складі податкової декларації або уточнюючого розрахунку (в разі їх подання); 3) сума податку, заявленого до бюджетного відшкодування, зазначена у кожній заяві, поданій у складі податкової декларації або уточнюючого розрахунку (в разі їх подання), у тому числі окремо, яка підлягає перерахуванню на рахунок платника податку у банку та/або в рахунок сплати грошових зобов`язань, та/або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету; 4) сума податку, заявленого до бюджетного відшкодування, зменшена на суму податкового боргу; 5) реквізити поточного рахунка платника податку для перерахування бюджетного відшкодування; 6) реквізити бюджетних рахунків для перерахування у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету; 7) реквізити бюджетного рахунка, з якого здійснюється бюджетне відшкодування податку; 8) дата початку та закінчення проведення перевірки даних, зазначених у податковій декларації або уточнюючому розрахунку (в разі їх подання), в складі яких подана заява про повернення суми бюджетного відшкодування, з обов`язковою відміткою щодо виду перевірки (камеральна, документальна); 9) сума податку, заявленого до бюджетного відшкодування, та дата поданої до контролюючого органу заяви в разі виникнення у платника податку необхідності змінити напрям узгодженого бюджетного відшкодування; 10) дата складення та вручення платнику податків акта перевірки; 11) дата та номер податкового повідомлення-рішення та сума бюджетного відшкодування за кожною заявою з урахуванням (у разі подання) уточнюючого розрахунку, неузгоджена контролюючим органом; 12) дата початку оскарження податкового повідомлення-рішення та сума бюджетного відшкодування, що оскаржується; 13) дата закінчення оскарження податкового повідомлення-рішення та сума бюджетного відшкодування, узгоджена за результатами оскарження; 14) сума узгодженого контролюючим органом бюджетного відшкодування за кожною заявою та дата її узгодження; 15) дата та сума повернення бюджетного відшкодування на рахунок платника у банку; 16) дата та сума зарахування (перерахування) в рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету.
Внесення даних до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування посадовими особами відповідних органів здійснюється з дотриманням вимог законів щодо електронного підпису та електронного документообігу.
Порядок ведення та форма Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування затверджуються Кабінетом Міністрів України (пп.200.7.1 п.200.7 ст.200 Податкового кодексу України.
Згідно з п.200.7.2 п.200.7 ст.200 Податкового кодексу України заяви про повернення сум бюджетного відшкодування автоматично вносяться до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування протягом операційного дня їх отримання у хронологічному порядку їх надходження.
Повернення узгоджених сум бюджетного відшкодування здійснюється у хронологічному порядку відповідно до черговості внесення до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування.
Пунктом 200.9 ст.200 Податкового кодексу України визначено, що форма заяви про відшкодування та форма розрахунку суми бюджетного відшкодування визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.
У строк, передбачений абзацом першим пункту 76.3 статті 76 цього Кодексу, контролюючий орган проводить камеральну перевірку даних податкової декларації або уточнюючих розрахунків (в разі їх подання).
Платники податку, які мають право на бюджетне відшкодування відповідно до цієї статті та подали заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, отримують таке бюджетне відшкодування в разі узгодження контролюючим органом заявленої суми бюджетного відшкодування за результатами камеральної перевірки, а у випадках, визначених пунктом 200.11 цієї статті, - за результатами перевірки, зазначеної у такому пункті, що проводяться відповідно до цього Кодексу (п.200.10 ст.200 ПК України).
Відповідно до п.200.11 ст.200 Податкового кодексу України контролюючий орган має право протягом 60 календарних днів, що настають за граничним строком подання податкової декларації, а в разі якщо така податкова декларація надана після закінчення граничного строку - за днем її фактичного подання, провести документальну перевірку платника податку в разі, якщо розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено за рахунок від`ємного значення, сформованого за операціями: за періоди до 1 липня 2015 року, що не підтверджені документальними перевірками; з придбання товарів/послуг за період до 1 січня 2017 року у платників податку, що використовували спеціальний режим оподаткування, визначений відповідно до статті 209 цього Кодексу.
Рішення про проведення документальної перевірки має бути прийнято не пізніше закінчення граничного строку проведення камеральної перевірки.
Згідно з п.200.12 ст.200 Податкового кодексу України зазначена у заяві сума бюджетного відшкодування вважається узгодженою в Реєстрі заяв про повернення суми бюджетного відшкодування з однієї із таких дат: а) з дня, наступного за днем закінчення граничного строку проведення перевірки, в разі, якщо контролюючим органом внесені до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування відомості про відсутність порушень під час такої перевірки; б) з дня, наступного за днем закінчення граничного строку проведення камеральної перевірки, в разі, якщо контролюючим органом не внесені до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування відомості про дату початку та закінчення проведення перевірки даних, зазначених у податковій декларації або уточнюючому розрахунку, з обов`язковою відміткою щодо виду перевірки (камеральна, документальна); в) з дня, наступного за днем закінчення граничного строку, передбаченого цим Кодексом для складення акта перевірки, в разі, якщо контролюючим органом не внесені до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування відомості про дату складення акта перевірки; г) з дня, наступного за днем закінчення граничного строку, передбаченого цим Кодексом для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення, в разі, якщо контролюючим органом не внесені до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування відомості про дату та номер податкового повідомлення-рішення; ґ) з дня визнання протиправним та/або скасування податкового повідомлення-рішення.
У випадках, передбачених підпунктами "б" і "в" цього пункту, інформація про узгодженість бюджетного відшкодування та його суму відображається в Реєстрі заяв про повернення суми бюджетного відшкодування в автоматичному режимі на наступний робочий день після виникнення такого випадку.
У випадках, передбачених підпунктами "а", "г" і "ґ" цього пункту, інформація про узгодженість бюджетного відшкодування та його суму відображається в Реєстрі заяв про повернення суми бюджетного відшкодування контролюючим органом на наступний робочий день після виникнення такого випадку.
Узгоджена сума бюджетного відшкодування стає доступною органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, для виконання на наступний операційний день за днем її відображення в Реєстрі заяв про повернення суми бюджетного відшкодування та перераховується органом, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, у строки, передбачені пунктом 200.13 цієї статті, на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку та/або на бюджетні рахунки для перерахування у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до Державного бюджету України.
У разі наявності у платника податку податкового боргу бюджетному відшкодуванню підлягає заявлена сума податку, зменшена на суму такого податкового боргу.
Пунктом 200.13 ст.200 Податкового кодексу України передбачено, що на підставі даних Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, після дня набуття статусу узгодженої суми бюджетного відшкодування перераховує таку суму з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку та/або на бюджетні рахунки для перерахування у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету, протягом п`яти операційних днів.
Відповідно до п.200.14 ст.200 Податкового кодексу України якщо за результатами камеральної або документальної перевірки, контролюючий орган виявляє невідповідність суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, то такий орган: а) виключено; б) у разі перевищення заявленої платником податку суми бюджетного відшкодування над сумою, визначеною контролюючим органом за результатами перевірок, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються сума такого перевищення та підстави для її вирахування; в) у разі з`ясування за результатами проведення перевірок факту, за яким платник податку не має права на отримання бюджетного відшкодування, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються підстави відмови в наданні бюджетного відшкодування.
Джерелом сплати бюджетного відшкодування (у тому числі заборгованості бюджету) є доходи бюджету, до якого сплачується податок.
Забороняється обумовлювати або обмежувати виплату бюджетного відшкодування наявністю або відсутністю доходів, отриманих від цього податку в окремих регіонах України (п.200.17 ст.200 Податкового кодексу України).
Механізм ведення Мінфіном інформаційного ресурсу Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість (далі - Реєстр) за формою згідно з додатком, визначений Порядком ведення Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 25.01.2017 №26 (далі-Порядок №26).
Відповідно до п.5 Порядку № 26 заяви виключаються з Реєстру згідно з пунктом 48.7 статті 48, пунктом 49.11 статті 49 і пунктом 50.1 статті 50 Податкового кодексу України.
Заяви автоматично вносяться до Реєстру протягом операційного дня їх отримання у хронологічному порядку їх надходження.
Згідно з п.6 Порядку №26 повернення узгоджених сум бюджетного відшкодування здійснюється у хронологічному порядку відповідно до черговості внесення заяв до Реєстру.
Абзацом 1 п.7 Порядку №26 визначено, що інформація про узгодженість бюджетного відшкодування та його суму відображається в Реєстрі органом ДФС на наступний робочий день після виникнення такого випадку.
Узгоджена сума бюджетного відшкодування стає доступною органу Казначейства для виконання на наступний операційний день за днем її відображення в Реєстрі та перераховується органом Казначейства у строки, передбачені пунктом 200.13 статті 200 Податкового кодексу України, на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку та/або на бюджетні рахунки для перерахування у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету.
При цьому, органу казначейства стають доступними для виконання узгоджені суми бюджетного відшкодування, зазначені в Реєстрі, які підлягають поверненню (п.12 Порядку № 26).
Як зазначено вище, в акті перевірки податковий орган дійшов висновку про завищення позивачем суми ПДВ, заявленої до відшкодування з бюджету на суму 10 171 769,00 грн.
Щодо вказаний висновків податкового органу, колегія суддів зазначає наступне.
Як зазначалося вище, ТОВ Овостар у рядку 19 податкової декларації з ПДВ за червень 2017 року відображена сума від`ємного значення між сумою податкового зобов`язання та податкового кредиту поточного звітного періоду у сумі 17 847 358,00 грн.
У рядку 9 податкової декларації з ПДВ за червень 2017 року позивачем задекларовано суму, яке має від`ємне значення у розмірі -5 649 936,00 грн. , яке виникло внаслідок коригування податкових зобов`язань у розмірі -10 790 923, 00 грн. , сформованих за рахунок розрахунків коригувань кількісних та вартісних показників, виписаних ТОВ Овостар у зв`язку з поверненням попередньої оплати покупцю ТОВ Ясенсвіт .
Відповідно до договору поставки від 01.06.2013 № ОВ-01/06/13-13 з додатками на постачання ТОВ Овостар в адресу ТОВ Ясенсвіт олії соняшникової, ріпакової та супутніх продуктів виробництва позивача, у 2016 році ТОВ Овостар отримано попередню оплату за товар, в тому числі, від ТОВ Ясенсвіт .
На суму отриманої попередньої оплати, ТОВ Овостар складені та зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні, які включені до складу податкових зобов`язань позивача відповідних звітних (податкових) періодів, на загальну суму ПДВ у розмірі 16 546 868,59 грн.
Між ТОВ Ясенсвіт та ТОВ Овостар були укладені договори поставки від 17.01.2011 № ЯС-17/01/11-1 (т.2, а.с.110-111) та від 14.07.2016 № ЯС-14/07-16-1 (т.2, а.с.112-113), за умовами яких товариство з обмеженою відповідальністю Ясенсвіт було зобов`язано поставити, а товариство з обмеженою відповідальністю Овостар прийняти та оплатити поставлений товар (яйце куряче харчове та тару) на умовах, визначених договором.
З матеріалів справи вбачається, що на виконання умов вказаних договорів ТОВ Ясенсвіт у березні, листопаді та грудні 2016 року було поставлено ТОВ Овостар товар на загальну суму 229 402 463, 25 грн., про що свідчать видаткові накладні, копії яких долучені до матеріалів справи (т.2, а.с115-250, т.3, а.с.1-117).
В свою чергу, позивач розрахувався за отриманий товар, що підтверджується копіями платіжних доручень (т.1, а.с.151-250, т.2, а.с.1).
Відповідно до реєстрів отриманих податкових накладних ТОВ Ясенсвіт були виписані позивачу податкові накладні на загальну суму 17 9482 961, 31 грн. (т.3, а.с.118-121).
В свою чергу, відповідно до реєстру отриманих податкових накладних за червень 2017 року ТОВ Ясенсвіт були виписані позивачу у червні 2017 року податкові накладні на загальну суму 52 774 345,11 грн. (у т.ч. ПДВ - 8 795 724,20 грн.) (т.3, а.с.122).
У зв`язку з чим у звітних (податкових) періодах березень, листопад та грудень 2016 року позивачем було сформовано податковий кредит на загальну суму ПДВ у розмірі 29 913 826, 97 грн., у тому числі: у березні 2016 року на суму ПДВ - 8 624 833, 70 грн.; у листопаді 2016 року - 12 818 707,02 грн. та у грудні 2016 року на суму ПДВ 8 470 286, 24 грн. (т.3, а.с.118-121).
Разом з цим, у червні 2017 року сума попередньої оплати частково була повернута позивачем ТОВ Ясенсвіт , у зв`язку з чим ТОВ Овостар складені та своєчасно зареєстровані розрахунки коригування до податкових зобов`язань попередніх періодів, які включені до додатку № 1 (Д1) до податкової декларації з ПДВ за червень 2017 року на загальну суму -10 348 634, 50 грн. , в т.ч. по періодах: за березень 2016 року на суму ПДВ - 181 967, 84 грн.; за листопад 2016 року на суму ПДВ - 5 066 666,66 грн.; за грудень 2016 року на суму ПДВ - 5 100 000, 00 грн.
Отже, внаслідок складання та реєстрації у поточному податковому періоді - червні 2017 року розрахунків коригування (зменшення) податкових зобов`язань за попередні періоди, зокрема, березень, листопад та грудень 2016 року, в червні 2017 року підприємством сформовано від`ємне значення з податку на додану вартість, у тому числі за рахунок вивільнення оплаченого грошовими коштами податкового кредиту з ПДВ попередніх звітних (податкових) періодів:
- податковий кредит березня 2016 року: сума ПДВ - 181 967, 84 грн. (сплачена грошовими коштами у попередньому періоді - березні 2016 року);
- податковий кредит листопада 2016 року: сума ПДВ - 5 066 666, 66 грн. (сплачена грошовими коштами у попередньому періоді - листопаді 2016 року);
- податковий кредит грудня 2016 року: сума ПДВ - 5 100 000, 00 грн. (сплачена грошовими коштами у попередньому періоді - грудні 2016 року).
У рядку 17 податкової декларації з ПДВ за червень 2017 року позивачем задекларовано суму податкового кредиту з ПДВ у розмірі 12 197 422,00 грн., у тому числі при придбанні товару у ТОВ Ясенсвіт на суму ПДВ - 8 795 724 ,20 грн., з якого у поточному періоді сплачено 5339724,20 грн.
Отже, з огляду на те, що право на вивільнений оплачений податковий кредит попередніх періодів виникло у ТОВ Овостар лише після здійснення у червні 2017 року в результаті повернення ТОВ Ясенсвіт попередньої оплати та проведення відповідного коригування податкових зобов`язань, під час розшифровки суми податку, фактично сплаченої у попередніх та звітному (податкових) періодах постачальникам товарів/послуг, задекларовано суму ПДВ на загальну суму 1 614 926, 00 грн.
Частина задекларованого від`ємного значення, відображена у декларації з ПДВ за червень 2017 року, сформована за рахунок податкового кредиту постачальника ТОВ Ясенсвіт - 15 511 186, 00 грн., а саме: за березень 2016 року ПДВ у сумі 181 967, 84 грн., за листопад 2016 року ПДВ у сумі 5 066 666, 66 грн., за грудень 2016 року ПДВ у сумі 5 100 000, 00 грн., за червень 2017 року - 5 162 551, 50 грн.
Таким чином, у податковій декларації з ПДВ за червень 2017 року позивачем правомірно з додержанням вимог п.200.1 та п.200.4 ст.200 ПК України заявлено до бюджетного відшкодування суму від`ємного значення, яка фактично сплачена грошовими коштами постачальнику ТОВ Ясенсвіт у попередніх (березень, листопад і грудень 2016 року) та звітному (червень 2017 року) податкових періодах в розмірі 15 511 186, 00 грн., що вірно було встановлено судом першої інстанції.
Доводи апелянта про те, що до бюджетного відшкодування може бути задекларована сума ПДВ виключно по податковим накладних, що включені до податкового кредиту у звітному податковому періоді (червень 2017 року), та яка не перевищує розмір фактично сплаченої суми ПДВ у звітному податковому періоді 5 339 417, 32 грн., колегія суддів не бере до уваги, оскільки законодавцем передбачено дві обов`язкові умови декларування бюджетного відшкодування, а саме наявність суми від`ємного значення як від`ємної різниці між сумою податкового зобов`язання та податкового кредиту, а також фактична сплата податку грошовими коштами постачальникам товарів як у звітному, так і попередніх податкових періодах, що як вірно було встановлено судом першої інстанції, позивачем було повністю дотримано.
При цьому, допитані у судовому засіданні суду першої інстанції в якості свідків головні державні ревізори-інспектори відділу податкового супроводження підприємств харчової та переробної промисловості управління податкового супроводження підприємств виробничої сфери ОСОБА_4 та ОСОБА_3 підтвердили правомірність та достовірність формування позивачем суми від`ємного значення ПДВ по декларації за червень 2017 року у розмірі 17 847 358,00 грн., з яких задекларовано до бюджетного відшкодування 16 149 926, 00 грн., наявність фактичної сплати ПДВ грошовими коштами в рахунок постачальників, у тому числі ТОВ Ясенсвіт у звітному поточному (червень 2017 року) та у попередніх звітних податкових періодах (березень, листопад - грудень 2017 року), про що відображено в акті перевірки та відповідних додатках до нього.
Крім того, колегія суддів звертає увагу, що 22.08.2017 Головним управлінням Державної казначейської служби у м. Києві позивачу було повернуто бюджетне відшкодування по податковій декларації з ПДВ за червень 2017 року на рахунок платника податку у банку у сумі 16 149 926,00 грн., про що свідчить Реєстр заяв на бюджетне відшкодування та банківська виписка по рахунку позивача (т.3, а.с. 127-129, 162-166).
При цьому, колегія суддів зауважує, що датою узгодження повернутого платнику податків бюджетного відшкодування по податковій декларації з ПДВ за червень 2017 року у сумі 16 149 926, 00 грн. в Реєстрі заяв на бюджетне відшкодування зазначено 19.08.2017, тобто день складання акту камеральної перевірки від 19.08.2017 № 2858/28-10-41-02/32086437, що своєю чергою свідчить про встановлення податковим органом факту правомірного декларування позивачем у декларації з ПДВ за червень 2017 року суми, яка підлягає бюджетному відшкодуванню.
Враховуючи вищенаведене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про протиправність податкового повідомлення-рішення від 21.11.2017 № 0000614102 та наявність підстав для його скасування.
Щодо висновків податкового органу про завищення ТОВ Овостар від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання і сумою податкового кредиту на суму 613,00 грн., колегія суддів зазначає наступне.
В акті перевірки посадові особи податкового органу зазначили, що оскільки при заповненні декларації було допущено помилку в ІПН контрагента - постачальника та ТОВ Овостар не скористалось правом, наданим п.50.1 ст.50 ПК України, то в ході перевірки не підтверджується правомірність формування податкового кредиту за червень 2017 року у розмірі 613, 34 грн.
Наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21 затверджено Порядок заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість (далі-Порядок № 21).
Так, відповідно до п.6 розділу І Порядку №21 до податкової звітності з податку на додану вартість (далі - податкова звітність) належать: податкова декларація з податку на додану вартість з додатками; уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок з додатками; розрахунок податкових зобов`язань, нарахованих отримувачем послуг, не зареєстрованим як платник податку на додану вартість, які постачаються нерезидентами, у тому числі їх постійними представництвами, не зареєстрованими платниками податків, на митній території України.
В силу положень п.10 Розділу ІІІ Порядку №21 одним із додатків до декларації є розшифровки податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5) (додаток 5).
З матеріалів справи вбачається, що товариством з обмеженою відповідальністю Сервал Груп по видатковій накладній № 275 від 29.06.2017 було поставлено, а ТОВ Овостар прийнято товар на загальну суму 3 680, 04 грн., у т.ч. ПДВ - 613, 34 грн. (т.2, а.с.3).
ТОВ Сервал Груп , як постачальником товару, було виписано позивачу податкову накладну від 26.06.2017 № 50 на суму 3 680, 04 грн., у т.ч. ПДВ - 613, 34 грн.) (т.2, а.с.4), сума ПДВ за якою була включена позивачем до складу податкового кредиту за червень 2017 року (Додаток 5 (Розшифровка податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5) (т.1, а.с.145-150).
При цьому, зі змісту Додатку 5 до податкової декларації з ПДВ за червень 2017 року ТОВ Овостар , колегією суддів встановлено, що позивачем в якості індивідуального податкового номеру постачальника, ТОВ Сервал Груп , зазначено 38546032655 (т.1, а.с.149).
Однак, з матеріалів справи вбачається, що індивідуальним податковим номером товариства з обмеженою відповідальністю Сервал Груп є 385460326551.
Отже, матеріали справи свідчать про те, що позивачем під час оформлення податкової декларації з ПДВ за червень 2017 року було допущено помилку в індивідуальному податковому номері контрагента - постачальника.
Відповідно до п.198.1 ст.198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій, зокрема, з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.
Пунктом 198.2 ст.198 Податкового кодексу України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Згідно з п.198.3 ст.198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг (у разі здійснення контрольованих операцій - не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу) та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з:придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
При цьому, відповідно до п.198.6 ст.198 Податкового Кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
Згідно з п.201.7 Податкового кодексу України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Відповідно до п.201.8 ст.201 Податкового кодексу України право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу.
Податкова накладна видається платником податку, якій здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту (п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України).
До обов`язкових реквізитів податкової накладної, перелік яких закріплений в підпункті 201.1 ст.201 Податкового кодексу України, законодавець відносить: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата виписування податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця); ґ) місцезнаходження юридичної особи - продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку; д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; и) вид цивільно-правового договору; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України).
Матеріали справи свідчать, що податковий кредит на суму 613, 34 грн., за результатом здійснення господарських операцій з ТОВ Сервал Груп був сформований позивачем на підставі належних документів, оформлених згідно з вимогами чинного законодавства.
З огляду на вказане, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що наявність технічної помилки в додатку 5 до податкової декларації позивача з податку на додану вартість за червень 2017 року, не є достатньою підставою для висновку про порушення позивачем п.198.1, п.198.3, п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України.
При цьому, аргументи, які викладені в апеляційній скарзі відповідача є безпідставними та необґрунтованими, носять формальний характер і не ґрунтуються ні на фактичних обставинах, ні на вимогах закону та спростовуються матеріалами справи. Крім того, апеляційна скарга не містить посилань на обставини, передбачені статтями 317-319 КАС України, за яких рішення суду підлягає скасуванню.
Також, судом апеляційної інстанції враховується, що згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.
Таким чином, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції ухвалив законне та обґрунтоване рішення, з дотриманням норм матеріального та процесуального права.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Апелянт не надав до суду належних доказів, що б підтверджували факт протиправності рішення суду першої інстанції.
Таким чином, колегія суддів вирішила згідно ст. 316 КАС України залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду - без змін, з урахуванням того, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.
Керуючись ст.ст. 243, 244, 250, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби залишити без задоволення, а рішення Київського окружного адміністративного суду від 14.05.2018 - без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду в порядку та строки, встановлені ст.ст. 328-331 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий: Василенко Я.М.
Судді: Ганечко О.М.
Шурко О.І.
Повний текст постанови виготовлений 02.10.2019.
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.10.2019 |
Оприлюднено | 04.10.2019 |
Номер документу | 84703354 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні