Рішення
від 30.09.2019 по справі 140/2017/19
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 вересня 2019 року ЛуцькСправа № 140/2017/19

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Андрусенко О. О.,

при секретарі судового засідання Шопік М. М.,

за участю представника позивача Тарана О. П.,

представника відповідача Федорчук І. Ю.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Приватного підприємства Діос Авто до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство Діос Авто (далі - ПП Діос Авто , позивач) звернулося в суд з позовом до Головного управління ДПС у Волинській області (далі - ГУ ДПС у Волинській області, відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення Комісії Головного управління ДФС у Волинській області №135 від 17.10.2018 року в частині включення до переліку ризикових платників податків, зобов`язання виключити з переліку підприємств, які відповідають критеріям ризиковості платника податків.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскаржуване рішення відповідача винесено необґрунтовано, без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, упереджено та без дотримання принципу розсудливості, пропорційності, без урахування права особи на участь у процесі прийняття рішення вчинилися дії щодо включення ПП Діос Авто до переліку ризикових платників податків, що призвело до перешкоджання господарської діяльності позивача. Крім цього, внаслідок такого рішення зупинена реєстрація усіх податкових накладних, що призвело до неможливості позивачем реєстрації зобов`язання та фактично збільшенням вартості їхньої продукції на 20%, що робить таке підприємство не конкурентоспроможними на ринку та в подальшому призведе до неминучого банкрутства та несплати податків , або сплати їх у меншому розмірі. З наведених підстав позивач просив позов задовольнити.

Ухвалою суду від 01.07.2019 року заяву позивача про забезпечення позову задоволено, зупинено дію рішення комісії Головного управління ДФС у Волинській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, оформленого протоколом від 17.10.2018 року №135, в частині внесення до переліку ризикових платників податків ПП Діос Авто .

Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 01.07.2019 року позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі, постановлено розгляд справи проводити за правилами загального позовного провадження.

У відзиві на позовну заяву представник відповідача не погоджується з даним позовом, оскільки ПП Діос Авто внесено до переліку ризикових платників податків згідно протоколу від 17.10.2018 року №135 засідання комісії ГУ ДФС у Волинській області щодо прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації в зв`язку із відповідністю абзацу 8 підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку, затверджених ДФС України 05.11.2018 року, а саме, у зв`язку із наявною податковою інформацією, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником. Зокрема, комісією ГУ ДФС у Волинській області щодо прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від правління моніторингу доходів та обліково-звітних систем отримано податкову інформацію про включення до переліку ризикових ПП Діос-Авто , яка викладена у службовій записці від 17.10.2018 року №690/03-20-07-03-11. Представник відповідача зазначає, що основним видом діяльності позивача є торгівля автомобілями та легковими автотранспортними засобами. У вересні платником реалізовано 3 транспортні засоби в адресу ТзОВ ФЛОРА ТОРГ . Однак, за даними Сервісного центру МВС України інформація щодо реєстрації вищевказаних транспортних засобів ТзОВ ФЛОРА ТОРГ відсутня. За даними ЄРПН ТзОВ ФЛОРА ТОРГ реалізацію автомобілів не здійснювало. А тому, зазначене може свідчити про нереальність операцій, проведених ПП Діос-Авто .

Таким чином, на засіданні комісії ГУ ДФС у Волинській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, у зв`язку із отримання даної податкової інформації, прийнято рішення про включення ПП Діос-Авто до переліку ризикових платників.

Відтак, з наведених підстав відповідач вважає, що віднесення ПП Діос-Авто до переліку ризикових платників податків є обґрунтованим, а тому просив у задоволенні позову відмовити.

Ухвалою суду від 30.08.2019 року закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду по суті на 30.09.2019 року.

Крім того, ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 30.09.2019 року замінено первісного відповідача ГУ ДФС у Волинській області його правонаступником Головним управлінням ДПС у Волинській області.

У судовому засіданні представник позивача позов підтримав з підстав, викладених у позовній заяві, позовні вимоги просив задовольнити. У свою чергу представник відповідача просила відмовити у задоволенні позовних вимог із підстав, викладених у відзиві на позовну заяву .

Суд, заслухавши усні пояснення представників сторін (вступне слово), дослідивши доводи сторін, викладені у заявах по суті справи, та письмові докази, встановив такі обставини.

Судом встановлено, що відповідно до витягу з протоколу засідання комісії ГУ ДФС у Волинській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 17.10.2018 року №135, ПП Діос-Авто включено до переліку ризикових платників податків ІС Податковий блок , оскільки позивач відповідає підпункту 1.6 Критеріїв ризиковості платника податку (а.с.46).

Представник позивача звернувся до відповідача з адвокатським запитом, на який отримав відповідь, що ПП Діос-Авто внесено до переліку ризикових платників податків згідно протоколу від 17.10.2018 року №135 засідання комісії ГУ ДФС у Волинській області щодо прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації у зв`язку із відповідністю абзацу 8 підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку, затверджених ДФС України 05.11.2018 року, а саме у зв`язку із наявною податковою інформацією, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником. Крім того, відповідач повідомив, що запитувані підтверджуючі документи (рішення, протоколи) є внутрівідомчою службовою кореспонденцією, які пов`язані з прийняттям в ході службової діяльності ДФС управлінських рішень і передують їх прийняттю. Також зазначив, що окремі документи містять ряд відомостей про платників податків та їх безпосередню діяльність, які не підлягають розголошенню посадовими особами контролюючого органу, без попередньої письмової згоди на це суб`єктів господарювання (а.с.7-8).

Як встановлено в судовому засіданні, включення ПП Діос-Авто до переліку ризикових платників податків відбулося на підставі службової записки начальника управління моніторингу доходів та обліково-звітних системи від 17.10.2018 року №690/03-20-07-03-11 (а.с.47-49).

Вважаючи вищезазначене рішення комісії ГУ ДФС у Волинській області в частині включення ПП Діос-Авто до переліку ризикових платників податків протиправним, позивач звернувся до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до пункту 201 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Як зазначено у пункті 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року №117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації; Порядок розгляду скарг на рішення комісій регіонального рівня, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

Організаційні та процедурні засади діяльності комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - комісії контролюючих органів), а також права та обов`язки її членів визначає Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

Відповідно до пунктів 2, 3 Порядку роботи комісій комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). Комісія контролюючого органу діє в межах повноважень, визначених у Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з пунктом 6 Порядку взаємодії Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, структурних підрозділів ДФС та головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС, затверджений наказом Державної фіскальної служби України від 03.08.2018 року №523 (далі - Порядок №523), комісіями регіонального рівня здійснюється, зокрема, розгляд питань щодо внесення/виключення платників податку до (з) переліку ризикових платників податків згідно з пунктом 1.6 Критеріїв ризиковості платника податку, які затверджено Державною фіскальною службою України та погоджено з Міністерством фінансів України (далі - Критерії).

Засідання комісій регіонального рівня щодо розгляду питань про внесення/виключення платників податку до (з) переліку ризикових платників податків проводиться згідно з Порядком роботи комісії (пункт 7 Порядку №523).

Відповідно до пунктів 8, 9 Порядку № 523 до протоколу засідання комісій регіонального рівня обов`язково додаються: перелік платників податків, щодо яких виявлено ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 Критеріїв; матеріали, на підставі яких платників податків внесено до переліку ризикових платників податків; інша інформація, що розглядається комісіями регіонального рівня. Інформація щодо внесення/виключення платників податку до (з) переліку ризикових платників податків згідно з пунктом 1.6 Критеріїв вноситься секретарями комісій регіонального рівня до АІС Податковий блок .

При цьому прийняття рішення у формі окремого документа чинним законодавством не передбачено, у зв`язку з чим суд зазначає, що протокол є формою рішення суб`єкта владних повноважень.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначає Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

За змістом пунктів 5-7 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

У разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна/розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Згідно з пунктом 10 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади.

Мінфін у дводенний строк погоджує або надсилає ДФС на доопрацювання визначені у цьому пункті критерії та перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

Про визначені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, ДФС інформує Комітет Верховної Ради України з питань податкової та митної політики.

ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

Критерії ризиковості платника податку і здійснення операцій, затверджені в.о. Голови Державної фіскальної служби України 05.11.2018 року (розповсюджено у формі листа).

Згідно із пункту 1.6 зазначених Критеріїв платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо: комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:

платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях і тимчасово окупованій території, в розумінні Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» ;

платник податку зареєстрований платником ПДВ менше трьох місяців;

платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);

платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;

платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;

платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс);

наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Однак, суд звертає увагу, що фіскальним органом у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних (а.с.9-24) не зазначено конкретного та чіткого критерію ризиковості платника податку, достатнього для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, на підставі якого здійснено зупинення реєстрації податкових накладних.

Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв.

Відповідність платника податку Критеріям ризиковості платників податку може бути встановлено у разі виконання хоча б одного з критеріїв, визначених у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв.

Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.

Якщо платник податків, якого внесено до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв, такого платника податків виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання в день отримання/виявлення такої інформації.

У разі якщо платник податків, внесений до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пункті 1.6 цих Критеріїв, платника виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання за рішенням комісій головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС.

Інформація про внесення/виключення платника податку до/з переліку ризикових платників податків, відповідно до пунктів 1.1-1.6 цих Критеріїв, стає доступною платнику в Електронному кабінеті.

Разом з тим, суд звертає увагу, що на момент прийняття оскаржуваного рішення Критерії ризиковості платників податків існують виключно у вигляді листа Державної фіскальної служби України та не затверджені будь-яким наказом Державної фіскальної служби України, не погоджено з Міністерством фінансів України, що суперечить вимогам пункту 10 Порядку №117.

Крім того, відповідно до Указу Президента України від 03.10.1992 року №493/92 Про державну реєстрацію нормативно-правових актів Міністерств та інших органів виконавчої влади передбачено, що з 1 січня 1993 року нормативно-правові акти, які видаються міністерствами, іншими органами виконавчої влади, органами господарського управління та контролю і які зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, підлягають державній реєстрації.

З огляду на відсутність державної реєстрації вказаний лист не може вважатись актом управління довгострокового та неодноразового застосування, який встановлює, змінює або припиняє загальні правила регулювання однотипних відносин щодо широкого кола осіб, а тому має виключно інформативно-рекомендаційний характер.

При розгляді справи суд враховує висновки, викладені у постанові Верховного Суду від 02.04.2019 року по справі №822/1878/18, зокрема що листи міністерств, інших органів виконавчої влади не є нормативно-правовими актами у розумінні статті 117 Конституції України, а відтак не є джерелом права відповідно до статті 7 КАС України. Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття. Крім того, акти, що затверджують критерії ризиковості здійснення операцій мають на меті встановити норми права, які зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян, а відтак підлягають обов`язковій реєстрації у порядку, визначеному діючим законодавством.

Як уже було встановлено судом, протоколом комісії ГУ ДФС у Волинській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 17.10.2018 року №135 ПП Діос-Авто включено до переліку ризикових платників податків.

Водночас, суд зазначає, що належної мотивації підстав та причин віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до підпункту 1.6 пункту 1 листа Державної фіскальної служби України від 05.11.2018 року протокольне рішення ГУ ДФС у Волинській області не містить.

Суд звертає увагу, що в оскаржуваному рішенні відсутня будь-яка інформація на підставі чого ПП Діос-Авто внесено до переліку ризикових платників податків, відсутнє навіть посилання на службову записку від 17.10.2018 року 690/03-20-07-03-11, на підставі якої позивача внесено до переліку ризикових платників податків. Крім того, в оскаржуваному рішенні відсутнє посилання якому саме абзацу підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості відповідає платник податків.

Разом з тим, як було встановлено у ході судового розгляду справи, вказане рішення прийнято за результатом розгляду службової записки управління моніторингу доходів та обліково-звітних систем ГУ ДФС у Волинській області від 17.10.2018 року №690/03-20-07-03-11.

Як вбачається зі змісту службової записки управління моніторингу доходів та обліково-звітних систем ГУ ДФС у Волинській області від 17.10.2018 року, основним видом діяльності ПП Діос-Авто є торгівля автомобілями та легковими автотранспортними засобами. Платник імпортує автотранспорті засоби з Польщі, Грузії та в подальшому здійснює їх реалізацію на митній території України. У вересні платником було реалізовано три транспортні засоби в адресу ТзОВ ФЛОРА ТОРГ . В номенклатурі товарів у зареєстрованих податкових накладних ПП Діос-Авто автомобілі ідентифіковано по назві та моделі, за даними Сервісного центру МВС України інформація щодо реєстрації вищевказаних транспортних засобів ТзОВ ФЛОРА ТОРГ відсутня. Проведеним аналізом фінансово-господарської діяльності ТзОВ ФЛОРА ТОРГ у 2018 році встановлено, що платником експортовано пиломатеріали обрізні до Італії, Німеччини та реалізовано палетну заготовку, брус на митній території України. За даними ЄРПН ТзОВ ФЛОРА ТОРГ реалізацію автомобілів не здійснювало. Таким чином, управління моніторингу доходів та обліково-звітних систем зробило висновок про участь платників у схемі формування паперового кредиту по операціях у вересні 2018 року. ПП Діос-Авто визнано вигодоформуючим суб`єктом , ТзОВ ФЛОРА ТОРГ - вигодонабувачем .

За таких обставин контролюючий орган, приймаючи оскаржуване рішення, вважав службову записку управління моніторингу доходів та обліково-звітних систем ГУ ДФС у Волинській області від 17.10.2018 року податковою інформацією, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Проте, вищевказана службова записка містить лише припущення посадових осіб контролюючого органу про участь ПП Діос-Авто у схемі формування паперового кредиту по операціях за вересень 2018 року. Жодних доказів на підтвердження обставин зазначених у даній службовій записці представником відповідача не було надано ні до відзиву на позов, ні під час судового розгляду справи.

Таким чином, рішення комісії ГУ ДФС у Волинській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, оформлене протоколом №135 від 17.10.2018 року в частині внесення ПП Діос-Авто до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості, не відповідає вимогам пунктів 1, 3 частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки винесене необґрунтовано.

Разом з цим суд зазначає, що внесення позивача до переліку ризикових платників, перешкоджає провадженню господарської діяльності останнього з огляду на те, що усі податкові накладні, які реєструє позивач в Єдиному державному реєстрі податкових накладних, автоматично зупиняються і це створює перешкоди в здійсненні господарських операцій (а саме необхідність постійно витрачати додатковий час, трудові та матеріальні ресурси на підготовку пояснень та копій документів з метою розблокування податкових накладних), а також шкодить діловій репутації позивача перед контрагентами.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що рішення комісії ГУ ДФС у Волинській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, оформлене протоколом №135 від 17.10.2018 року в частині внесення ПП Діос-Авто до переліку ризикових платників податків є протиправним та підлягає скасуванню.

З огляду на висновки суду щодо протиправності оскаржуваного рішення та для належного відновлення порушених прав позивача, суд вважає за необхідне задовольнити також позовні вимоги в частині зобов`язання ГУ ДПС у Волинській області виключити ПП Діос-Авто з переліку ризикових платників податків.

Частиною першою та другою статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Всупереч зазначеним положенням, відповідачем не доведено, що він діяв на підставі та у спосіб визначений Конституцією та законами України, а тому позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Крім того, відповідно до статті 244 КАС України суд під час ухвалення рішення вирішує, як розподілити між сторонами судові витрати.

Згідно з частиною першою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як вбачається із матеріалів справи позивач за подання даного позову сплатив судовий збір в сумі 1921,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням від 20.06.2019 року №548 (а.с.2) та в сумі 576,30 грн. за подання клопотання про забезпечення позову згідно із платіжним дорученням від 20.06.2019 року №547 (а.с.3).

Відтак, оскільки цим рішенням позов задоволено повністю та ухвалою суду від 01.07.2019 року задоволено заяву про забезпечення позову, тому з відповідача за рахунок його бюджетних асигнувань на користь позивача необхідно присудити судові витрати в сумі 2497,30 грн. (1921,00 грн. + 576,30 грн. = 2497,30 грн.).

Керуючись статтями 243 ч. 3, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Волинській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, оформлене протоколом №135 від 17 жовтня 2018 року в частині внесення Приватного підприємства Діос Авто (код ЄДРПОУ 41817502) до переліку ризикових платників податків.

Зобов`язати Головне управління ДПС у Волинській області виключити Приватне підприємство Діос Авто (код ЄДРПОУ 41817502) з переліку ризикових платників податків.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Волинській області (43010, Волинська область, місто Луцьк, Київський майдан, будинок 4, ідентифікаційний код 43143484) на користь Приватного підприємства Діос Авто (45601, Волинська область, Луцький район, село Липини, вулиця Рівненська, 75, код ЄДРПОУ 41817502) судовий збір у розмірі 2497,30 грн. (дві тисячі чотириста дев`яносто сім грн. 30 коп.).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий-суддя О. О. Андрусенко

Повний текст судового рішення складено 07.10.2019 року.

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.09.2019
Оприлюднено09.10.2019
Номер документу84782084
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —140/2017/19

Постанова від 12.02.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Ухвала від 17.01.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Ухвала від 27.12.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Ухвала від 29.11.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Рішення від 30.09.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Андрусенко Оксана Орестівна

Ухвала від 30.09.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Андрусенко Оксана Орестівна

Рішення від 30.09.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Андрусенко Оксана Орестівна

Ухвала від 30.09.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Андрусенко Оксана Орестівна

Постанова від 11.09.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Ухвала від 30.08.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Андрусенко Оксана Орестівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні