Справа № 487/6546/19
Провадження № 1-кс/487/8021/19
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08.10.2019 року м.Миколаїв
Слідчий суддя Заводського районного суду міста Миколаєва ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , слідчого ОСОБА_3 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Миколаєва клопотання слідчого Другого слідчого відділу Слідчого управління Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Миколаєві ОСОБА_3 у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 06.06.2019 року за № 62019150000000441 за ознаками злочину, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, про арешт майна
ВСТАНОВИВ:
04.10.2019року,слідчий Другогослідчого відділуСлідчого управлінняТериторіального управлінняДержавного бюророзслідувань,розташованого ум.Миколаєві ОСОБА_3 звернувся дослідчого суддіз клопотаннямв якомупросивнакластиарешт на майно виявлене та вилучене 24.09.2019 року, в період часу з 10 год. 18 хв. по 12 год. 42 хв., під час проведення обшуку в офісі ТОВ «Іріш Авео», розташованому за адресою: Одеська область м. Чорноморськ вул. Хантадзе, 4, кв. 1, а саме на: 8 актів № б/н від 09.2019 «Про невідповідність товарів відомостям, зазначених у потрібних для здійснення митного контролю документах, про пошкодження товарів чи їх упаковки або маркування» ( Одержувач ТОВ «Іріш Авео» та ТОВ «Блек саунд»).; Пакет документів на автомобіль з номерами НОМЕР_1 на 6 арк, в якому перебуває інвойс № 141780 від 19.09.2019 року на 1 арк., акт про не відповідність від 23.09.2019 року на 2 арк., акт огляду товарі та інших предметів № 1965/3 від 23.09.2019 року на 1 арк. та інші супровідні митні документи на 2 арк.; Пакет документів на автомобіль з номерами НОМЕР_2 на 31 арк., в якому перебуває інвойс № 141790 від 21.09.2019 року на 1 арк. та додаток до нього на 2 арк., контракт №F07V від 13.09.2019 року на 6 арк., декларація № 11428 на 5 арк., контракт № F07V від 13.09.2019 року на 6 арк., декларація № 11428 на 6 арк. та інші супровідні митні документи на 5 арк.; 2 пакети документів на автомобіль з номерами НОМЕР_3 на 32 арк., в якому перебуває інвойс № 2900-22-123 від 21.09.2019 року на 1 арк. та додаток до нього на 1 арк., декларація №11435 на 9 арк., декларація № 11438 на 7 арк., контракт № 6474 від 04.09.2019 року на 5 арк., інвойс № 2900-53-123 від 21.09.2019 року на 1 арк., та інші супровідні митні документи на 8 арк.; Довіреність ТОВ «Іріш Авео» від 16.09.2019 року видана на ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , для представництва інтересів в Одеській митниці ДФС, дійсна до 31.12.2019 на 1 арк.; Пакет документів на машину з номерами НОМЕР_4 на 29 арк., в якому перебуває інвойс № 141792 від 21.09.2019 року на 1 арк., з додатком на 3 арк., контракт № F07V від 13.09.2019 року на 6 арк., інвойс № 141792/1 від 22.09.2019 року на 1 арк., з додатком на 4 арк., декларація № 11449 на 12 арк., та інші супровідні митні документи на 2 арк.; Пакет документів на автомобіль НОМЕР_5 на 38 арк., в якому перебуває інвойс № 062605 від 21.09.2019 року разом із додатком на 3 арк, контакт № 6472 від 02.09.2019 року на 5 арк., інвойс № 062605/1 від 22.09.2019 року разом з додатками на 8 арк., декларація № 11441 на 18 арк., та інші супровідні митні документи на 4 арк.; 2 пакети документів на автомобіль з номерами НОМЕР_6 на 38 арк., в якому перебуває інвойс №2900-22-122/1 від 22.09.2019 року разом з додатком на 6 арк., декларація № 11445 на 9 арк., інвойс № 2900-22-122 від 21.09.2019 року разом з додатком на 3 арк., контракт № 6473 від 03.09.2019 на 5 арк., інвойс № 2900-53-122/1 від 22.09.2019 року разом з додатком на 2 арк., декларація № 11443 на 9 арк., інвойс № 2900-53-122 від 21.09.2019 року з додатком на 2 арк. та інші супровідні документи на 2 арк.; 5 аркушів чорнових записів, в яких вказано логіни, паролі та електроні пошти невстановлених осіб, які можливо є співробітниками ТОВ «Іріш Авео».; Копію автомобільно транспортної накладної №465853 на 1 арк.; Моноблок «LENOVO», з серійним номером CS01055162.; Системний блок «DELL», з серійний номером FY7B04J.; Моноблок «LENOVO», з серійний номером CS01053608.
З наданого слідчим клопотання вбачається, що у проваджені Другого слідчого відділу Слідчого управління Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Миколаєві перебуває кримінальне провадження № 62019150000000441 від 06.06.2019 року за ознаками кримінального правопорушення (злочину), передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
В ході досудового розслідування встановлено, що керівництво Одеської митниці ДФС з метою особистого збагачення схиляє суб`єктів ЗЕД до сплати незаконної грошової винагороди, шляхом створення штучних перешкод у вигляді затягування митного оформлення з боку співробітників оформлюючих відділів добавлення форм митного контролю, окрім згенерованих автоматизованою системою аналізу та управління ризиками, затримки пов`язані з безпідставністю перевіркою митної вартості та/або класифікації товарів, безпідставні відбори зразків товарів та проведення лабораторних досліджень.
Одночасно із здійснення впливу на суб`єктів ЗЕД через вантажні відділи, аналогічні дії вчиняються за допомогою співробітників Управління протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Одеської митниці ДФС проводяться додаткові митні огляди вантажів співробітниками вказаного підрозділу, які мотивуються ризиковістю зовнішньоекономічних операцій, до моменту схилення суб`єктів ЗЕД до сплати незаконної грошової винагороди.
Крім того встановлено, що керівництво митниці впровадило протиправну схему переміщення вантажів із підміною товарної номенклатури, якісних характеристик, із заниженням ваги вантажів. Окремі суб`єкти ЗЕД здійснюють зазначені протиправні дії за попереднім погодженням із керівництвом митниці, які через підконтрольних їм начальників структурних підрозділів митниці надають вказівки здійснювати оформлення таких вантажів із порушеннями митного законодавства або з формальним відпрацюванням форм митного контролю.
В результаті зазначених протиправних дій посадових осіб Одеської митниці ДФС до державного бюджету України не сплачуються обов`язкові митні платежі та збори у повному обсязі, а в окремих випадках цей розмір перевищує 250 (двісті п`ятдесят) і більше разів неоподаткований мінімум доходів громадян, що спричиняє для держави тяжкі наслідки. За своє сприяння посадові особи Одеської митниці отримують від зазначених суб`єктів ЗЕД неправомірну вигоду у вигляді грошових коштів.
Таким чином, дії посадових осіб Одеської митниці ДФС, разом іншими посадовими особами, шляхом надання дозволу на зміну митного режиму та вивезення контейнерів без проведення їх огляду з Одеського порту, можуть спричинити шкоду державному бюджету України у вигляді несплачених митних платежів та зборів.
24.09.2019 року, в період часу з 10 год. 18 хв. по 12 год. 42 хв., слідчим Другого слідчого відділу Слідчого управління Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Миколаєві, ОСОБА_8 , проведено обшук в офісі ТОВ «Іріш Авео», розташованому за адресою: АДРЕСА_1 .
З урахуваннямзазначеного,під часдосудового розслідуваннякримінального провадженнявиникла необхідністьу накладеніарешту намайно виявленета вилученепід часпроведення обшукув офісіТОВ «ІрішАвео»,розташованому заадресою: АДРЕСА_1 ,з метоюогляду тазняття відповідноїінформації,яка стосуєтьсявказаного кримінальногопровадження тамає суттєвезначення дляпроведення повного,всебічного досудовогорозслідування злочину,а безнакладення арештута проведеннявідповідних судовихекспертиз неможливовиявити таоглянути інформацію,яка міститьсяна вилученихречах тадокументах.
В судовому засіданні слідчий обставини викладені в клопотанні підтвердив та просив задовольнити в повному обсязі.
Представники власника майна, до судового засідання не з`явились, про час та місце розгляду справи були повідомленні належним чином, про поважність причини неявки не повідомили.
Клопотання було розглянуто за відсутності представника власника майна, що не суперечить положенням ч.1 ст.171 КПК України.
Вислухавши пояснення слідчого, дослідивши клопотання та докази, якими воно обґрунтовується, слідчий суддя приходить до наступних висновків.
У проваджені Другого слідчого відділу Слідчого управління Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Миколаєві перебуває кримінальне провадження № 62019150000000441 від 06.06.2019 року за ознаками кримінального правопорушення (злочину) передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
Ухвалою слідчого судді Заводського районного суду м.Миколаєва від 21.09.2019 року групі слідчих Другого слідчого відділу СУ ТУ ДБР розташованого у м.Миколаєві було надано дозвіл на проведення обшуку за місцем фактичного розташування офісу ТОВ «Іріш Авео» зв адресою АДРЕСА_1 .
За результатами проведення обшуку за місцем фактичного розташування офісу ТОВ «Іріш Авео» зв адресою АДРЕСА_1 . , слідчий Другого слідчого відділу Слідчого управління Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Миколаєві, ОСОБА_8 , відповідно до вимог ст.ст. 170, 171 КПК України, звернувся до слідчого судді Заводського районного суду м. Миколаєва з клопотанням про арешт майна, яке було виявлено та вилучено під час проведення обшуку за вищезазначеною адресою, яке ухвалою слідчого судді від 02.10.2019 року було повернуто слідчому та встановлено строк в сімдесят дві години для усунення наявних у ньому недоліків.
У встановлений строк, 04.10.2019 року, слідчим Другого слідчого відділу Слідчого управління Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м.Миколаєві ОСОБА_3 було подано зазначене клопотання.
Як вбачається з клопотання, досудовим розслідуванням у кримінальному проваджені встановлено, що керівництво Одеської митниці ДФС обґрунтовано підозрюється в тому, що з метою особистого збагачення схиляє суб`єктів ЗЕД до сплати незаконної грошової винагороди, шляхом створення штучних перешкод у вигляді затягування митного оформлення з боку співробітників оформлюючих відділів добавлення форм митного контролю, окрім згенерованих автоматизованою системою аналізу та управління ризиками, затримки пов`язані з безпідставністю перевіркою митної вартості та/або класифікації товарів, безпідставні відбори зразків товарів та проведення лабораторних досліджень.
Одночасно із здійснення впливу на суб`єктів ЗЕД через вантажні відділи, аналогічні дії вчиняються за допомогою співробітників Управління протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Одеської митниці ДФС проводяться додаткові митні огляди вантажів співробітниками вказаного підрозділу, які мотивуються ризиковістю зовнішньоекономічних операцій, до моменту схилення суб`єктів ЗЕД до сплати незаконної грошової винагороди.
В ході досудового розслідування, 11.06.2019 слідчим надано доручення оперативному підрозділу ГВ БКОЗ УСБУ в Одеській області на проведення слідчих (розшукових) дій щодо встановлення анкетних даних осіб, які можуть бути причетними до вчинення вказаного правопорушення та інших слідчих дій.
На виконання зазначеного доручення отримано відповідь, що керівництво митниці впровадило протиправну схему переміщення вантажів із підміною товарної номенклатури, якісних характеристик, із заниженням ваги вантажів. Окремі суб`єкти ЗЕД здійснюють зазначені протиправні дії за попереднім погодженням із керівництвом митниці, які через підконтрольних їм начальників структурних підрозділів митниці надають вказівки здійснювати оформлення таких вантажів із порушеннями митного законодавства або з формальним відпрацюванням форм митного контролю.
В результаті зазначених протиправних дій посадових осіб Одеської митниці ДФС до державного бюджету України не сплачуються обов`язкові митні платежі та збори у повному обсязі, а в окремих випадках цей розмір перевищує 250 (двісті п`ятдесят) і більше разів неоподаткований мінімум доходів громадян, що спричиняє для держави тяжкі наслідки. За своє сприяння посадові особи Одеської митниці отримують від зазначених суб`єктів ЗЕД неправомірну вигоду у вигляді грошових коштів.
Іншим механізмом протиправної діяльності посадових осіб Одеської митниці ДФС, являється надання сприяння окремим суб`єктам ЗЕД оформлення вантажів за митною вартістю нижчою за так звані «ризики» (митна вартість окремих товарів, яка визначена автоматичною системою управління ризиками «Асаур»). Зазначена схема впроваджена митними підрозділами під час митного оформлення вантажів, які надходять у контейнерах до морських портів Одеського регіону так і під час оформлення легкових транспортних засобів митним постом «Спеціалізований».
В ході виконання вказаного доручення оперативними співробітниками ГВ БКОЗ УСБУ в Одеській області встановлено, що виконуючий обов`язки директора Департаменту адміністрування митних платежів та митно-тарифного регулювання ДФС України ОСОБА_9 разом з іншими посадовими особами, зловживаючи своїм службовим становищем, всупереч інтересам служби, з метою особистого збагачення, налагодили протиправний механізм отримання неправомірної вигоди із суб`єктів ЗЕД під час здійснення останніми імпортних операцій в зоні діяльності регіональних митниць України, зокрема і в Одеській митниці ДФС.
Вказані особи через своїх підлеглих здійснюють постійний моніторинг митного оформлення вантажів в режимі «імпорт», які надходять у контейнерах до морських портів Одеського регіону та вантажним транспортом до митних підрозділів Одеської митниці ДФС. Так, за вказівкою ОСОБА_9 , співробітники департаменту штучно добавляють («в ручному режимі») форми контролю № «105» та № «106» в додаток до форм контролю, яке генерує АСАУР (автоматизована система управління ризиками) при формуванні митної декларації. Зазначені форми контролю передбачають всебічну перевірку митної вартості вантажу, при цьому закриття таких форм можливе лише за погодженням вказаного департаменту.
На даний час практика штучного додавання таких форм набула масового характеру, з 01.08.2019 року вказані форми контролю, за вказівкою ОСОБА_9 використовувались при здійсненні митного оформлення вантажів, які надходили на адресу таких суб`єктів ЗЄД як: ТОВ «Максимус Інвест» (ЄДРПОУ 42649044), ТОВ «Алькор Інвест груп» (ЄДРПОУ 42648302), ТОВ «Веданта-імпорт» (ЄДРПОУ 40610900), ТОВ «Буревій карго логістик» (ЄДРПОУ 38241953), ТОВ «Нолос» (ЄДРПОУ 42624695), ТОВ «Торгівельна компанія юніон групп» (ЄДРПОУ 43096047), ТОВ «Батіста Групп» (ЄДРПОУ 42677663), ТОВ «Віп преміям консалтинг» (ЄДРПОУ 42126171), ТОВ «Голд преміум» (ЄДРПОУ 42934845), ТОВ «Лаунж естет» (ЄДРПОУ 42698568), ТОВ «Араон» (ЄДРПОУ 42688408) та інших.
При відпрацюванні цих форм контролю співробітниками митниці штучно затягується час встановлення митної вартості, витребовуються фото вантажу, додаткові документи на вантаж тощо. Час перевірки в деяких випадках досягає декількох тижнів. У зв`язку з цим, суб`єкті зовнішньо¬економічної діяльності отримують значні збитки внаслідок простою автотранспорту, контейнерів, оплати роботи водіїв/вантажників тощо.
За отриманою оперативною інформацією, в приватних бесідах ОСОБА_9 вимагає від підприємців за «вирішення питання» та зняти підприємство з контролю департаменту можливо у разі сплати вказаним особам близько 200 доларів США за один контейнер.
Крім того, відповідно до інформації ГВ БКОЗ УСБУ в Одеській області встановлено, що після призначення ОСОБА_9 на посаду в.о. начальника Одеської митниці ДФС, останній надав негласну вказівку підлеглим щодо створення штучних перешкод переважній більшості суб`єктів ЗЕД під час митного оформлення товарів, з метою систематичного отримання неправомірної вигоди та щодо сприяння окремим імпортерам у незаконному переміщенні товарів з порушеннями митного законодавства (приховування від митного контролю, порушення прав інтелектуальної власності, заниження вагових та кількісних характеристик, недекларування окремих товарів тощо). Одним з таких близьких зв`язків ОСОБА_9 є ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який організовує протиправне переміщення товарів в Україну через низку підконтрольних йому підприємств, серед яких є ТОВ «Іріш Авео» (код ЄДРПОУ 42995096, зареєстровано за адресою: м. Львів, проспект В`ячеслава Чорновола, буд. 38, фактично офіс розташований у м. Одеса, проспект Олександрівський, буд. 27).
Таким чином, дії посадових осіб Одеської митниці ДФС, разом іншими посадовими особами, шляхом надання дозволу на зміну митного режиму та вивезення контейнерів без проведення їх огляду з Одеського порту, можуть спричинити шкоду державному бюджету України у вигляді несплачених митних платежів та зборів.
24.09.2019 року, в період часу з 10 год. 18 хв. по 12 год. 42 хв., слідчим Другого слідчого відділу Слідчого управління Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Миколаєві, ОСОБА_8 , проведено обшук в офісі ТОВ «Іріш Авео», розташованому за адресою: Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Хантадзе, 4, кв. 1.
Під час обшуку в центральній кімнаті, вищезазначеного офісу виявлено та вилучено 8 актів № б/н, моноблок LENOVO, серійний номер CS01055162, системний блок DELL, серійний номер FY7B04J, моноблок LENOVO серійний номер CS01053608, пакет документів на автомобіль з номерами НОМЕР_1 на 6 арк., пакет документів на автомобіль з номерами НОМЕР_2 на 32 арк., 2 пакети документів на автомобіль з номерами НОМЕР_3 на 30 арк., документи на автотранспорт на 2 арк., копія довіреності ТОВ «Іріш Авео» на 1 арк., пакет документів на машину з номерами НОМЕР_4 на 29 арк., пакет документів на автомобіль НОМЕР_5 на 37 арк., 2 пакети документів на автомобіль з номерами НОМЕР_6 на 38 арк., 5 аркушів чорнових записів.
У коридорі вказаного офісу знаходиться МФУ «Xerox» у результати обшуку якого виявлено та вилучено автомобільну транспортну накладну №465853 на 1 арк..
Документація вилучена в ході обшуку поміщена до сейф-пакету за №0034482.
Моноблоки та системний блок вилучено та поміщено до чорних пакетів, які опломбовані та опечатані.
24.09.2019 року слідчим Другого слідчого відділу Слідчого управління Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Миколаєві, ОСОБА_11 речі та документи, які було виявлено та вилучено під час проведення обшуку оглянуто, про що складено відповідний протокол огляду.
Під час проведення огляду встановлено, що на речах та документах, які вилучені під час проведення обшуків містяться ідентифіковані відомості, а саме :
- 8 актів № б/н, які запаковано до сейф-пакету №0034462. Під час огляду встановлено, що на вказаних актах відсутній відповідний номер та зазначено дата від 09.2019 та надпис «про невідповідність товарів відомостям, зазначених у потрібних для здійснення митного контролю документах, про пошкодження товарів чи їх упаковки або маркування» ( Одержувач ТОВ «Іріш Авео» та ТОВ «Блек саунд»). За результатами огляду вказані документи поміщені до сейф-пакету №0035454;
- Пакет документів на автомобіль з номерами НОМЕР_1 на 6 арк, які запаковано до сейф-пакету №0034462. Під час огляду встановлено, що в пакеті документів наявний інвойс № 141780 від 19.09.2019 року на 1 арк., акт про не відповідність від 23.09.2019 року на 2 арк., акт огляду товарі та інших предметів № 1965/3 від 23.09.2019 року на 1 арк. та інші супровідні митні документи на 2 арк. За результатами огляду вказані документи поміщені до сейф-пакету №0035454;
- Пакет документів на автомобіль з номерами НОМЕР_2 на 31 арк., які запаковано до сейф-пакету №0034462. Під час огляду встановлено, що в пакеті документів наявний інвойс № 141790 від 21.09.2019 року на 1 арк. та додаток до нього на 2 арк., контракт № F07V від 13.09.2019 на 6 арк., декларація № 11428 на 5 арк., контракт № F07V від 13.09.2019 на 6 арк., декларація № 11428 на 6 арк. та інші супровідні митні документи на 5 арк. За результатами огляду поміщені до сейф-пакету №0035454;
- 2 пакети документів на автомобіль з номерами НОМЕР_3 на 32 арк., які запаковано до сейф-пакету №0034462. Під час огляду встановлено, що в пакеті документів міститься інвойс № 2900-22-123 від 21.09.2019 року на 1 арк. та додаток до нього на 1 арк., декларація № 11435 на 9 арк., декларація № 11438 на 7 арк., контракт № 6474 від 04.09.2019 року на 5 арк., інвойс № 2900-53-123 від 21.09.2019 року на 1 арк., та інші супровідні митні документи на 8 арк. За результатами огляду вказані документи поміщено до сейф-пакету №0035454;
- Копія довіреності ТОВ «Іріш Авео» на 1 арк, яка запакована до сейф-пакету №0034462. Під час огляду встановлено, що довіреність ТОВ «Іріш Авео» від 16.09.2019 року видана на ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , для представництва інтересів в Одеській митниці ДФС, дійсна до 31.12.2019 року. За результатами огляду її поміщені до сейф-пакету №0035454;
- Пакет документів на машину з номерами НОМЕР_4 на 29 арк., які запаковано до сейф-пакету №0034462. Під час огляду встановлено, що в пакеті документів наявний інвойс № 141792 від 21.09.2019 року на 1 арк., з додатком на 3 арк., контракт № F07V від 13.09.2019 на 6 арк., інвойс № 141792/1 від 22.09.2019 року на 1 арк., з додатком на 4 арк., декларація № 11449 на 12 арк., та інші супровідні митні документи на 2 арк. За результатами огляду вказані документи поміщені до сейф-пакету №0035454;
- Пакет документів на автомобіль НОМЕР_5 на 38 арк., які запаковано до сейф-пакету №0034462. Під час огляду встановлено, що в пакеті документів наявний інвойс № 062605 від 21.09.2019 разом із додатком на 3 арк, контакт № 6472 від 02.09.2019 року на 5 арк., інвойс № 062605/1 від 22.09.2019 року разом з додатками на 8 арк., декларація № 11441 на 18 арк., та інші супровідні митні документи на 4 арк. За результатами огляду вказані документи поміщено до сейф-пакету №0035454;
- 2 пакети документів на автомобіль з номерами НОМЕР_6 на 38 арк., які запаковано до сейф-пакету №0034462. Під час огляду встановлено, що в пакеті документів наявний інвойс № 2900-22-122/1 від 22.09.2019 року разом з додатком на 6 арк., декларація № 11445 на 9 арк., інвойс № 2900-22-122 від 21.09.2019 разом з додатком на 3 арк., контракт № 6473 від 03.09.2019 року на 5 арк., інвойс № 2900-53-122/1 від 22.09.2019 року разом з додатком на 2 арк., декларація № 11443 на 9 арк., інвойс № 2900-53-122 від 21.09.2019 року з додатком на 2 арк. та інші супровідні документи на 2 арк. За результатами огляду вказані документи поміщено до сейф-пакету №0035454;
- 5 аркушів чорнових записів, які запаковано до сейф-пакету №0034462. Під час огляду встановлено, що на записках у кількості 5 шт. вказано логіни, паролі та електроні пошти невстановлених осіб, які можливо є співробітниками ТОВ «Іріш Авео». За результатами огляду вказані чорнові записи поміщені до сейф-пакету №0035454;
- Копія автомобільно транспортної накладної №465853 на 1 арк., яка запаковано до сейф-пакету №0034462. Під час огляду встановлено, що це можливо автомобільно транспортна накладна за №465852 на 1 арк. За результатами огляду поміщені до сейф-пакету №0035454;
- Моноблок LENOVO, який запаковано до чорного пакету, опечатано та опломбовано. Під час огляду встановлено, що моноблок Lenovo з серійним номером CS01055162. За результатами огляду вказаний моноблок поміщений до чорного пакету, опечатано та опломбовано;
- Системний блок DELL, серійний номер FY7B04J, який запаковано до чорного пакету, опечатано та опломбовано. Під час огляду встановлено, що системний блок DELL, Optiplex 330, на якому міститься серійний номер FY7B04J. За результатами огляду вказаний системний блок поміщено до чорного пакету, який опечатано та опломбовано;
- Моноблок LENOVO, який запаковано до чорного пакету, опечатано та опломбовано. Під час огляду встановлено, що на моноблоку LENOVO міститься серійний номер CS01053608. За результатами огляду, вказаний моноблок поміщено до чорного пакету, який опечатано та опломбовано.
Вищевказані речі та документи, які було виявлено та вилучено під час проведення обшуку оглянуто та визнано речовими доказами у кримінальному провадженні, про що 24.09.2019 винесено відповідну постанову.
При розслідуванні злочинів указаної категорії, слідчий, прокурор зобов`язані вжити заходи забезпечення кримінального провадження, передбачені ст. 131 КПК України, з метою досягнення дієвості цього провадження.
Статтею 170 КПК України, передбачено, що арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.
Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.
Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 170 КПК України арешт майна допускається з метою забезпечення збереження речових доказів.
Статтею 98 КПК України, визначено, що речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.
Таким чином, завданням накладення арешту майна, є у тому числі збереження речових доказів.
Застосування заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді арешту майна вилученого під час обшуку, слідчим обґрунтовано метою його збереження та в послідуючому отримання інформації з комп`ютерної техніки та терміналів мобільного зв`язку відомостей, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, а саме інформації яка міститься в інтернет програмах (месенджерів) «WhatsApp», «Viber», «Telegram», з можливістю копіювання інформації, дзвінків, СМС спілкувань, обміну фото та документів між суб`єктами ЗЕД та співробітниками Одеської митниці ДФС, та зберегла на собі сліди кримінального правопорушення та може бути використана як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження.
Вищезазначені речі та документи, у тому числі мобільні термінали та комп`ютерна техніка, мають суттєве значення для проведення досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні, оскільки, на них можливо міститься інформація щодо протиправної діяльності суб`єктів ЗЕД та працівників Одеської митниці ДФС, у зв`язку з чим, під час проведення досудового розслідування кримінального провадження планується проведення відповідних судових експертиз, а саме :
- 10.9 «Дослідження комп`ютерної техніки та програмних продуктів», яка проводиться з метою установлення робочого стану комп`ютерно-технічних засобів, установлення обставин, пов`язаних з використанням комп`ютерно-технічних засобів, інформації та програмного забезпечення, виявлення інформації та програмного забезпечення, що містяться на комп`ютерних носіях;
- 10.17 «Дослідження телекомунікаційних систем (обладнання) та засобів» завданням якої є визначення характеристик та параметрів телекомунікаційних систем та засобів; встановлення фактів та способів передачі (отримання) інформації в телекомунікаційних системах; встановлення фактів та способів доступу до систем, ресурсів та інформації у сфері телекомунікацій.
Такимчином, зурахуванням положень ч. 3 ст. 170 КПК України, є достатні підстави вважати, що зазначені речі та майно, вилучені під час проведення обшуку, відповідають критеріям, зазначеним у ст. 98 КПК України.
При цьому, слідчим доведено існування обставин визначених положеннями ч.11 ст.170 КПК України, для застосування вищезазначеного заходу забезпечення кримінального провадження.
З урахуванням вище зазначеного, слідчий суддя дійшов висновку про обґрунтованість клопотання та наявність достатніх підстав для застосування заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді арешту, та вважає таке обмеження права власника майна розумним та спів мірним із завданнями кримінального провадження.
Керуючись ст. ст. 98, 131-132, 167, 170-173, 309, 395 КПК України, слідчий суддя
УХВАЛИВ:
Клопотання слідчого Другого слідчого відділу Слідчого управління Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Миколаєві ОСОБА_3 у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 06.06.2019 року за № 62019150000000441 за ознаками злочину, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, про арешт майна задовольнити.
Накласти арешт на майно виявлене та вилучене 24.09.2019 року, в період часу з 10 год. 18 хв. по 12 год. 42 хв., під час проведення обшуку в офісі ТОВ «Іріш Авео», розташованому за адресою: Одеська обасть м. Чорноморськ вул. Хантадзе, 4, кв. 1, а саме на:
- 8 актів № б/н від 09.2019 року «Про невідповідність товарів відомостям, зазначених у потрібних для здійснення митного контролю документах, про пошкодження товарів чи їх упаковки або маркування» ( Одержувач ТОВ «Іріш Авео» та ТОВ «Блек саунд»).
- Пакет документів на автомобіль з номерами НОМЕР_1 на 6 арк, в якому перебуває інвойс № 141780 від 19.09.2019 року на 1 арк., акт про не відповідність від 23.09.2019 року на 2 арк., акт огляду товарі та інших предметів № 1965/3 від 23.09.2019 року на 1 арк. та інші супровідні митні документи на 2 арк.
- Пакет документів на автомобіль з номерами НОМЕР_2 на 31 арк., в якому перебуває інвойс № 141790 від 21.09.2019 року на 1 арк. та додаток до нього на 2 арк., контракт № F07V від 13.09.2019 року на 6 арк., декларація № 11428 на 5 арк., контракт № F07V від 13.09.2019 року на 6 арк., декларація № 11428 на 6 арк. та інші супровідні митні документи на 5 арк.
- 2 пакети документів на автомобіль з номерами НОМЕР_3 на 32 арк., в якому перебуває інвойс № 2900-22-123 від 21.09.2019 року на 1 арк. та додаток до нього на 1 арк., декларація № 11435 на 9 арк., декларація № 11438 на 7 арк., контракт № 6474 від 04.09.2019 року на 5 арк., інвойс № 2900-53-123 від 21.09.2019 року на 1 арк., та інші супровідні митні документи на 8 арк.
- Довіреність ТОВ «Іріш Авео» від 16.09.2019 року видана на ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , для представництва інтересів в Одеській митниці ДФС, дійсна до 31.12.2019 року на 1 арк.
- Пакет документів на машину з номерами НОМЕР_4 на 29 арк., в якому перебуває інвойс № 141792 від 21.09.2019 року на 1 арк., з додатком на 3 арк., контракт № F07V від 13.09.2019 на 6 арк., інвойс № 141792/1 від 22.09.2019 року на 1 арк., з додатком на 4 арк., - Пакет документів на автомобіль з номерним знаком НОМЕР_5 на 38 арк., в якому перебуває інвойс № 062605 від 21.09.2019 року разом із додатком на 3 арк, контакт № 6472 від 02.09.2019 року на 5 арк., інвойс № 062605/1 від 22.09.2019 року разом з додатками на 8 арк., декларація № 11441 на 18 арк., та інші супровідні митні документи на 4 арк.
- 2 пакети документів на автомобіль з номерами НОМЕР_6 на 38 арк., в якому перебуває інвойс № 2900-22-122/1 від 22.09.2019 року разом з додатком на 6 арк., декларація № 11445 на 9 арк., інвойс № 2900-22-122 від 21.09.2019 року разом з додатком на 3 арк., контракт № 6473 від 03.09.2019 року на 5 арк., інвойс № 2900-53-122/1 від 22.09.2019 року разом з додатком на 2 арк., декларація № 11443 на 9 арк., інвойс № 2900-53-122 від 21.09.2019 року з додатком на 2 арк.
- 5 аркушів чорнових записів, в яких вказано логіни, паролі та електроні пошти невстановлених осіб, які можливо є співробітниками ТОВ «Іріш Авео».
- Копію автомобільно транспортної накладної №465853 на 1 арк.
- Моноблок «LENOVO», з серійним номером CS01055162.
- Системний блок «DELL», з серійний номером FY7B04J.
- Моноблок «LENOVO», з серійний номером CS01053608.
Ухвала підлягає негайному виконанню, яке доручити слідчому Другого слідчого відділу Слідчого управління Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Миколаєві ОСОБА_3 .
Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Миколаївського апеляційного суду протягом 5 днів з дня її оголошення.
Підозрюваний, обвинувачений, їх захисник, законний представник, інший власник або володілець майна, представник юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, які не були присутні при розгляді питання про арешт майна, мають право заявити клопотання про скасування арешту майна повністю або частково. Таке клопотання під час досудового розслідування розглядається слідчим суддею, а під час судового провадження - судом.
Оскарження ухвали не зупиняє її виконання.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Заводський районний суд м. Миколаєва |
Дата ухвалення рішення | 08.10.2019 |
Оприлюднено | 21.02.2023 |
Номер документу | 84796136 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні