Постанова
від 07.10.2019 по справі 824/1/19-а
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 824/1/19-а

Головуючий суддя 1-ої інстанції - Дембіцький Павло Дмитрович

Суддя-доповідач - Кузьменко Л.В.

08 жовтня 2019 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Кузьменко Л.В.

суддів: Франовської К.С. Совгири Д. І. ,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу ІНФОРМАЦІЯ_1 на рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 26 червня 2019 року (рішення ухвалено суддею Дембіцьким П.Д. 26.06.2019 року в м.Чернівці, дату складення повного судового рішення не зазначено) у справі за адміністративним позовом ІНФОРМАЦІЯ_1 до Завідувача - державного реєстратора сектору з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Кельменецької районної державної адміністрації Дворнічен С.В. про зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В :

У січні 2019 року позивач звернувся до суду з позовом до відповідача, в якому просив :

- зобов`язати завідувача-державного реєстратора сектору з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Кельменецької районної державної адміністрації Дворнічена С.В. виключити з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань реєстраційний запис за номером: 1 031 120 0000 000129 про державну реєстрацію Кельменецько - Сокирянського об`єднаного районного військового комісаріату Чернівецької області західного оперативного командування, код ЄДРПОУ 09562389.

Позовні вимоги мотивовано тим, що Кельменецько-Сокирянський об`єднаний військовий комісаріат Чернівецької області Західного оперативного командування зареєстрований в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб та громадських формувань як юридична особа, код ЄДРПОУ 09562389. Позивач посилається на положення Закону України «Про державну таємницю», яким встановлено, що окремі відомості про військову частину віднесені до державної таємниці. У зв`язку з цим та відповідно до вимог рішення державного секретаря Міністерства оброни України від 20.07.2018 року №503/6/3270, керівників військових частин, установ та організацій Збройних Сил України зобов`язано вжити заходів щодо виключення з державних реєстрів відкритої інформації про військові частини, установи і організації Збройних Сил України. Позивач звернувся до державного реєстратора з заявою від 14.11.2018 року №945 до Кельменецької районної державної адміністрації щодо виключення з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб та громадських формувань Кельменецько - Сокирянський об`єднаного військового комісаріату.

Кельменецька районна державна адміністрація листом №01-28/2091 листом за №945 від 14.11.2018 року зазначила, що для виключення Кельменецько - Сокирянського об`єднаного військового комісаріату Чернівецької області Західного оперативного командування (код ЄДРПОУ 09562389) з державного реєстру юридичних осіб необхідно подати державному реєстратору наступні документи: наказ (рішення засновників), в якому затверджено персональний склад комісії з припинення Кельменецько - Сокирянського об`єднаного військового комісаріату Чернівецької області Західного оперативного командування, де передбачено термін вимог кредиторів (від двох до шести місяців); заяву Ф7 (після закінчення терміну від двох до шести місяців оприлюднення) та довідку з архівної установи про прийняття документів згаданої установи на довгострокове зберігання.

Позивач вважає, що вилучення інформації з реєстру пов`язане не з ліквідацією чи припиненням діяльності районного військкомату, а у зв`язку із безпідставним внесенням реєстраційних даних до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб та громадських формувань, оскільки постановою КМУ від 03.05.2000 року №749 затверджено Порядок реєстрації військових частин як суб`єктів господарської діяльності у Збройних Силах України і вказаним Порядком повноваження щодо проведення такої реєстрації військових частин покладено на Міністерство Оборони України, відтак, на думку позивача, реєстрацію проведено неналежним суб`ктом, а тому реєстраційний запис за номером: 1 031 120 0000 000129 про державну реєстрацію Кельменецько - Сокирянського об`єднаного районного військового комісаріату Чернівецької області західного оперативного командування підлягає вилученню з Державного реєстру.

Рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду від 26 червня 2019 року в задоволенні позову відмовлено.

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що при проведенні реєстраційних дій стосовно юридичної особи - Кельменецько - Сокирянського об`єднаного районного військового комісаріату Чернівецької області західного оперативного командування ( код ЄДРПОУ 09562389) державний реєстратор діяв в межах повноважень та у спосіб, що передбачені вимогами чинного законодавства України; всі документи, які було надано державному реєстратору для проведення реєстраційних дій, надавались юридичною особою через представника з дотриманням порядку, встановленого законом. Суд дійшов висновку, що порядок звернення до державного реєстратора для внесення змін до відомостей про юридичну особу позивачем дотримано не було, відтак, у державного реєстратора були відсутні підстави для здійснення спірної реєстрації.

Позивач не погодився з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій з підстав порушення судом першої інстанції норм матеріального права та невідповідності висновків суду першої інстанції обставинам справи, недоведеності обставин, що мають значення для правильного вирішення справи, просить скасувати рішення Чернівецького окружного адміністративного суду та ухвалити нове про задоволення позовних вимог. Зокрема, зазначає, що відповідач не допустив протиправних дій і діяв відповідно до приписів Закону, проте суд першої інстанції не врахував, що відомості про позивача не можуть міститись в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а тому відповідно до приписів ч.2 ст.5 КАСУ суд має здійснити ефективний спосіб захисту інтересів позивача.

В судове засідання сторони не з`явились, поважних представників не направили, хоча були належним чином повідомлені про дату, час та місце апеляційного розгляду справи, що підтверджується матеріалами справи. В заяві до суду відповідач просить розглядати справу за його відсутності.

Особиста участь сторін, а також особи, яка подала апеляційну скаргу та їх представників в судовому засіданні суду апеляційної інстанції обов`язковою не визнавалась.

Відповідно до приписів п. 1, 2 ч. 1 ст. 311 КАС України суд апеляційної інстанції вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Заслухавши суддю-доповідача, обговоривши доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення з огляду на таке.

Судом першої інстанції на підставі наявних у матеріалах справи доказів встановлено, що 13.10.1997 року Міністерством оборони України було проведено реєстрацію Кельменецько-Сокирянський обєднаний районний військовий комісаріат, як суб`єкта господарської діяльності у Збройних Силах України, та внесені дані до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, ідентифікаційний код 09562389. (а. с.38).

Крім того, 24.02.2006 року позивачем до державного реєстратора були надані наступні документи: реєстраційна картка про підтвердження відомостей про юридичну особу, про що державним реєстратором було складено опис документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для включення відомостей про юридичну особу до ЄДР.(а.с.40-46).

02.03.2006 року на підставі зазначених документів державним реєстратором було проведено реєстраційну дію «Включення відомостей про юридичну особу» стосовно юридичної особи Кельменецько-Сокирянський об`єднаний районний військовий комісаріат. (а.с. 45).

Кельменецький районний військовий комісаріат зареєстровано як юридичну особу за адресою: Чернівецька область, смт. Кельменці, код ЄДРПОУ 09562389 з 21.12.2005 року, дата запису 02.03.2006 року № 10311200000000129. (а.с. 38).

Відповідно до вимог рішення Державного секретаря міністерства оброни України від 20.04.2018 року 3 503/6/3270 керівників військових частин, установ та організацій Збройних Сил України зобов`язано вжити заходів щодо виключення з державних реєстрів відкритої інформації про військові частини, установи і організації Збройних Сил України.

03.07.2018 року Кельменецький районний військовий комісаріат Чернівецької області листом № 577 звернувся до відповідача з повідомленням про необхідність скасувати незаконну реєстрацію Кельменецького районного військового комісаріату в ЄДР. (а.с. 10).

29.08.2018 року Кельменецький районний військовий комісаріат Чернівецької області листом № 715 звернувся до відповідача з повідомленням про необхідність скасувати незаконну реєстрацію Кельменецького районного військового комісаріату в ЄДР. (а.с. 11).

14.11.2018 року Кельменецький районний військовий комісаріат Чернівецької області звернувся з листом №945 до Голови Кельменецької районної державної адміністрації в якому просив виключити з Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань інформації про реєстрацію Кельменецько - Сокирянського об`єднаного військового комісаріату. (а. с. 12).

29.10.2018 року Чернівецький обласний військовий комісаріат листом №5274 звернувся до відповідача, в якому просив виключити з Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань інформацію про реєстрацію Кельменецько - Сокирянського об`єднаного військового комісаріату. (а.с. 13).

20.11.2018 року Кельменецька районна державна адміністрація листом №01-28/2091 повідомила позивача, що для зняття Кельменецько-Сокирянського об`єднаного військового комісаріату Чернівецької області Західного оперативного командування (код ЄДРПОУ 09562389) з державної реєстрації юридичних осіб, необхідно подати державному реєстратору наступні документи: наказ (рішення засновників), в якому затверджено персональний склад комісії з припинення Кельменецько - Сокирянського об`єднаного військового комісаріату Чернівецької області Західного оперативного командування, де передбачено термін вимог кредиторів (від двох до шести місяців); заяву Ф7 (після закінчення терміну від двох до шести місяців оприлюднення) та довідку з архівної установи про прийняття документів згаданої установи на довгострокове зберігання. (а. с. 14).

Вважаючи дії відповідача протиправними, позивач звернувся до суду з вказаним позовом.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Повноваження державного реєстратора у спірних правовідносинах регулюються, зокрема, Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань».

Так, статтею 3 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» (у редакції, чинній на момент проведення державної реєстрації) передбачено, що дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб-підприємців.

Відповідно до частини першої статті 24 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» (у редакції, чинній на момент проведення державної реєстрації) для проведення державної реєстрації юридичної особи засновник (засновники) або уповноважена ними особа повинні особисто подати державному реєстратору (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи:

заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації юридичної особи;

копію рішення засновників або уповноваженого ними органу про створення юридичної особи у випадках, передбачених законом;

два примірники установчих документів;

документ, що засвідчує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації юридичної особи.

Частиною другою статті 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» (у редакції, чинній на момент проведення державної реєстрації) було встановлено, що порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема:

перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці;

перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації;

внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу - підприємця до Єдиного державного реєстру;

оформлення і видачу свідоцтва про державну реєстрацію та виписки з Єдиного державного реєстру.

Сторони не оспорюють, що відповідачем на момент вчинення реєстраційної дії вказаних приписів Закону дотримано, передбачений Законом пакет документів позивачем надано. Вказане випливає зі змісту апеляційної скарги, в якій позивач зазначає, що відповідач діяв з дотриманням приписів Закону.

Разом з тим, відповідно до пункту 7 частини першої статті 1 Закону №755-IV (в редакції, чинній на час звернення позивача з листом № 945 від 14.11.2018 року до Голови Кельменецької районної державної адміністрації про виключення з Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань інформації про реєстрацію ІНФОРМАЦІЯ_2 ) Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр) - єдина державна інформаційна система, що забезпечує збирання, накопичення, обробку, захист, облік та надання інформації про юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадські формування, що не мають статусу юридичної особи.

Частиною 1 статті 4 Закону №755-IV встановлено, що державна реєстрація базується на таких основних принципах: 1) обов`язковості державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі; 2) публічності державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі та документів, що стали підставою для її проведення; 3) врегулювання відносин, пов`язаних з державною реєстрацією, та особливостей державної реєстрації виключно цим Законом; 4) державної реєстрації за заявницьким принципом; 5) пункт 5 частини першої статті 4 виключено; 6) єдності методології державної реєстрації; 7) об`єктивності, достовірності та повноти відомостей у Єдиному державному реєстрі; 8) внесення відомостей до Єдиного державного реєстру виключно на підставі та відповідно до цього Закону; 9) відкритості та доступності відомостей Єдиного державного реєстру.

Згідно з частиною 4 статті 10 зазначеного Закону відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі, використовуються для ідентифікації юридичної особи або її відокремленого підрозділу, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, фізичної особи - підприємця, у тому числі під час провадження ними господарської діяльності та відкриття рахунків у банках та інших фінансових установах.

Статтею 3 Закону № 755-IV в редакції, чинній на час включення позивача до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (02.03.2006 року) було передбачено, що Дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців.

Законом можуть бути встановлені особливості державної реєстрації об`єднань громадян (у тому числі професійних спілок), благодійних організацій, партій, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій.

Об`єднання громадян (у тому числі професійні спілки), благодійні організації, партії, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, банки, торгово-промислові палати, фінансові установи (у тому числі кредитні спілки), біржі, інші установи та організації, для яких законом встановлені особливості державної реєстрації, набувають статусу юридичної особи лише з моменту їх державної реєстрації у порядку, встановленому цим Законом.

Згідно з ч. 1 ст. 4 Закону № 755-IV (в редакції, чинній на 02.03.2006 року) державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

У відповідності до ч. 2 ст. 4 Закону №755-IV (в редакції, чинній на 02.03.2006 року) Порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема: перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці; перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації; внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу - підприємця до Єдиного державного реєстру; оформлення і видачу свідоцтва про державну реєстрацію та виписки з Єдиного державного реєстру.

Частиною 1 статті 17 Закону №755-IV(в редакції, чинній на 02.03.2006 року) було визначено, що Відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток.

Порядок проведення державної реєстрації юридичної особи урегульовано статтею 25 Закону №755-IV, відповідно до ч. ч. 1-4 вказаної статті (в редакції, чинній на 02.03.2006 року) державний реєстратор за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації юридичної особи, без розгляду зобов`язаний перевірити ці документи на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи, які передбачені частиною першою статті 27 цього Закону.

Перевірка на відсутність підстав для відмови, які передбачені абзацами п`ятим - восьмим частини першої статті 27 цього Закону, здійснюється з використанням відомостей з Єдиного державного реєстру.

За відсутності підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи державний реєстратор повинен внести до реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи ідентифікаційний код заявника відповідно до вимог Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України та внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації юридичної особи на підставі відомостей цієї реєстраційної картки.

Дата внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації юридичної особи є датою державної реєстрації юридичної особи.

За приписами ч. 1 ст. 27 Закону № 755-IV (в редакції, чинній на 02.03.2006 року) підставами для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи є: невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи; невідповідність установчих документів вимогам частини третьої статті 8 цього Закону; порушення порядку створення юридичної особи, який встановлено законом, зокрема: наявність обмежень на зайняття відповідних посад, встановлених законом щодо осіб, які зазначені як посадові особи органу управління юридичної особи; невідповідність відомостей про засновників (учасників) юридичної особи відомостям щодо них, які містяться в Єдиному державному реєстрі; наявність обмежень щодо вчинення засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженою ними особою юридичних дій, які встановлені абзацом четвертим частини другої статті 35 цього Закону; наявність в Єдиному державному реєстрі найменування, яке тотожне найменуванню юридичної особи, яка має намір зареєструватися; використання у найменуванні юридичної особи повного чи скороченого найменування органу державної влади або органу місцевого самоврядування, або похідних від цих найменувань, або історичного державного найменування, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Відмова у проведенні державної реєстрації юридичної особи з інших підстав не допускається.

Як вбачається з матеріалів справи 24.02.2006 року позивачем до державного реєстратора були надані наступні документи: реєстраційна картка про підтвердження відомостей про юридичну особу, про що державним реєстратором було складено опис документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для включення відомостей про юридичну особу до ЄДР. (а. с. 40-46).

02.03.2006 року на підставі зазначених документів державним реєстратором було проведено реєстраційну дію «Включення відомостей про юридичну особу» стосовно юридичної особи Кельменецько-Сокирянський об`єднаний районний військовий комісаріат. (а. с. 45).

Крім того, суд звертає увагу, що 13.10.1997 року Міністерством оборони України було проведено реєстрацію Кельменецько-Сокирянський об`єднаний районний військовий комісаріат, як суб`єкта господарської діяльності у Збройних Силах України, та внесені дані до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, ідентифікаційний код 09562389. (а. с. 38)

Разом з тим, як вбачається з матеріалів справи, відомості про юридичну особу Кельменецько-Сокирянський об`єднаний районний військовий комісаріат станом 02.03.2006 року наявні у Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України, а не Єдиному державному реєстрі юридичних та фізичних осіб, який сформовано лише з прийняттям Закону №755-IV.

Станом на 02.03.2006 року відомості про позивача як юридичну особу в ЄДР ЮО та ФОП були відсутні.

При цьому, як зазначалось вище, відповідно до ст.25 Закону № 755-IV перевірка на відсутність підстав для відмови, які передбачені абзацами п`ятим - восьмим частини першої ст. 27 цього Закону, здійснюється з використанням відомостей з Єдиного державного реєстру, тобто, ЄДР ЮО та ФОП.

Відтак, суд першої інстанції правильно вказав на відсутність у відповідача підстав для відмови у проведенні вищезазначених реєстраційних дій станом на 02.03.2006 року.

Відмова у проведенні державної реєстрації юридичної особи з інших підстав не допускається.

Системний аналіз викладених правових норм дає підстави дійти до висновку, що законодавством регламентовано перелік підстав для відмови у державній реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, який є виключним і не підлягає розширеному тлумаченню.

Даний висновок узгоджується з правовою позицією, що викладена Верховним Судом, зокрема, у постанові від 27 березня 2018 року у справі № 826/4947/16.

Крім того, в своїх письмових поясненнях представник позивача зазначив, що державний реєстратор під час проведення реєстрації зазначеного військового комісаріату виконував дії відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» та не був проінформованим про те, що така реєстрація вже була у 1997 році та здійснена Міністерством оборони України, а також про те, що відомості вносяться до державного реєстру про військовий комісаріат становлять державну таємницю. (а. с. 92-93).

Стосовно доводів скаржника з приводу того, що відомості про Кельменецько-Сокирянський об`єднаний районний військовий комісаріат, відповідно до частини першої статті 8 Закону України «Про державну таємницю» ( у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), пункту 1.4.4 Зводу відомостей, що становлять державну таємницю, затвердженого наказом Служби безпеки України від 12 серпня 2005 року №440 (далі - Звід відомостей №440), становлять державну таємниці, у зв`язку з чим підлягають видаленню з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до частини першої статті 8 Закону України «Про державну таємницю», пункту 1.4.4 Зводу № 440 відомості про організаційно-штатну структуру, дислокацію, систему охорони, оборони, чисельність особового складу військових частин (установ) Збройних Сил України на мирний час, а також їх підпорядкованості становить державну таємницю.

Частиною шостою статті 5 Закону України «Про державну таємницю» забезпечення охорони державної таємниці відповідно до вимог режиму секретності в державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, діяльність яких пов`язана з державною таємницею, покладається на керівників зазначених органів, підприємств, установ і організацій.

Крім того, частиною п`ятою статті 5 Закону України «Про Збройні Сили України» передбачено, що відомості про особовий склад Сил спеціальних операцій Збройних Сил України, а також про осіб, які співпрацюють або раніше співпрацювали на конфіденційній основі із Силами спеціальних операцій Збройних Сил України, становлять державну таємницю і підлягають захисту відповідно до Закону України «Про державну таємницю».

Згідно з положеннями статті 15 Закону України «Про державну таємницю» засекречування матеріальних носіїв інформації здійснюється шляхом надання на підставі Зводу відомостей, що становлять державну таємницю (розгорнутих переліків відомостей, що становлять державну таємницю), відповідному документу, виробу або іншому матеріальному носію інформації грифа секретності посадовою особою, яка готує або створює документ, виріб або інший матеріальний носій інформації. Засекречування документів здійснюється лише в частині відомостей, що становлять державну таємницю. У разі подання запиту на документ, частина якого засекречена, доступ до такого документа забезпечується в частині, що не засекречена.

З аналізу наведених правових норм вбачається, що забезпечення охорони державної таємниці покладається на керівників відповідних органів. При цьому, у разі віднесення конкретної інформації до державної таємниці, у тому числі на підставі Зводу відомостей, така інформація, носії інформації підлягають засекречуванню у встановленому порядку.

Суд зазначає, що реєстрація Кельменецько-Сокирянського об`єднаного районного військового комісаріату, як юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України та присвоєння їй ідентифікаційного номеру відбулась 13.10.1997 року, тобто, до набрання чинності як Зводом відомостей так і Закону № 755-IV (01.01.2004 року).

Відповідно до п.1 Положення про Єдиний державний реєстр підприємств та організацій України, затвердженого постановою Кабінету міністрів України №118 від 22.01.1996 року, Єдиний державний реєстр підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) -це автоматизована система збирання, накопичення та опрацювання даних про юридичних осіб всіх форм власності та організаційно правових форм господарювання, відокремлені підрозділи юридичних осіб, що знаходяться на території України, а також відокремлені підрозділи юридичних осіб України, що знаходяться за її межами.

Згідно п. 2 зазначеного Положенням суб`єктами Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (далі - Реєстр) є юридичні особи та відокремлені підрозділи юридичних осіб всіх форм власності та організаційно-правових форм господарювання, що находяться на території України та провадять свою діяльність на підставі її законодавства (далі - суб`єкти).

Інформаційний фонд Реєстру містить такі дані: ідентифікаційні - ідентифікаційний код та найменування суб`єкта;

класифікаційні - види економічної діяльності, територіальна належність, форма власності, організаційно-правова форма господарювання, інституційний сектор економіки, найменування органу, до сфери управління якого належить суб`єкт, тощо;

довідкові - місцезнаходження, телефон, телефакс, прізвище керівника, засновників тощо;

реєстраційні - відомості про створення, припинення суб`єктів та вчинення інших реєстраційних дій щодо них;

економічні - виробничі та фінансово-економічні показники діяльності суб`єкта (п.4 Положення про ЄДРПОУ).

Згідно з п.6 Положення про ЄДРПОУ (в редакції, чинній на час реєстрації позивача в ЄДРПОУ) створення і ведення Державного реєстру здійснюється Держкомстатом, що також є його розпорядником.

Розпорядником територіальних рівнів Державного реєстру є відповідні органи державної статистики в Автономній Республіці Крим, областях і м. Києві.

У відповідності до п.14 Положення про ЄДРПОУ присвоєння ідентифікаційних кодів та видача довідки про включення до Державного реєстру суб`єктам господарської діяльності, відомості про які становлять державну таємницю, здійснюються відповідними міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади, яким Держкомстат передає ідентифікаційні коди для ведення відомчого обліку та здійснює контроль за їх використанням. Включення (виключення) до (з) Державного реєстру інших суб`єктів господарської діяльності, підпорядкованих цим міністерствам та іншим центральним органам виконавчої влади, здійснюється на загальних засадах, визначених цим Положенням.

У разі включення суб`єкта господарської діяльності до Державного реєстру йому присвоюються ідентифікаційний код і коди класифікаційних ознак. Ідентифікаційний код є єдиним для всього інформаційного простору України і зберігається за суб`єктом протягом усього періоду його існування (п.15 Положення про ЄДРПОУ).

Таким чином, станом на час реєстрації позивача в ЄДРПОУ та присвоєння йому ідентифікаційного номеру, Положенням про ЄДРПОУ не було заборонено внесення до нього відомостей, що становлять державну таємницю, а лише запроваджено певні особливості присвоєння ідентифікаційного номеру юридичним особам, відомості про які є державною таємницею.

Позивач, маючи реєстраційний номер в ЄДРПОУ, присвоєний Міністерством оборони України в порядку відомчого обліку, з набранням чинності Законом №755-IV самостійно, з власної ініціативи, подав документи для реєстрації в ЄДР ЮО та ФОП (реєстраційну картку та довідку з ЄДРПОУ), а державний реєстратор, отримавши подані документи та не виявивши підстав для відмови у державній реєстрації, вніс відомості про Кельменецько-Сокирянський об`єднаний районний військовий комісаріат до ЄДР ЮО та ФОП.

Так, статтею 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» визначено перелік документів, які подаються юридичною особою для державної реєстрації створення, припинення юридичної особи, внесення змін до відомостей про юридичну особу у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, виділу юридичної особи, припинення юридичної особи в результаті її реорганізації або ліквідації. Разом з тим, такої дії, як виключити з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань не передбачено.

Даний висновок узгоджується з правовою позицією Верховного Суду України викладеною в постанові від 06.03.2019 року справа № 820/4603/18.

Відповідно до частини 5 статті 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Окрім вказаного, відмову відповідача у виключенні відомостей з реєстру позивач не оскаржує. Жодних доводів щодо порушень відповідачем під час здійснення реєстрації, як і при відмові у виключенні відомостей з реєстру, позивачем не наведено.

Перевірка рішення суду першої інстанції на підставі доводів апеляційної скарги дала змогу дійти висновку про відсутність неправильного застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права судом першої інстанції при розгляді цієї справи.

Частиною другою статті 6 КАС України передбачено, що суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Закон України «Про судоустрій і статус суддів» встановлює, що здійснення правосуддя в Україні функціонує на засадах верховенства права відповідно до європейських стандартів, спрямоване на забезпечення права кожного на справедливий суд.

Відповідно до статей 1 та 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» суди застосовують як джерело права при розгляді справ положення Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та протоколів до неї, а також практику Європейського суду з прав людини та Європейської комісії з прав людини.

Суд також враховує позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану, зокрема у справах «Салов проти України» (заява № 65518/01; від 6 вересня 2005 року; пункт 89), «Проніна проти України» (заява № 63566/00; 18 липня 2006 року; пункт 23) та «Серявін та інші проти України» (заява № 4909/04; від 10 лютого 2010 року; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» (Ruiz Torija v. Spain) серія A. 303-A; 09 грудня 1994 року, пункт 29).

За наведених вище обставин, колегія суддів приходить до переконання, що рішення суду першої інстанції у цій справі є законним та обґрунтованим і не підлягає скасуванню.

Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції.

Таким чином, на думку колегії суддів апеляційної інстанції, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про відмову в задоволенні позовних вимог.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315, 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу ІНФОРМАЦІЯ_1 залишити без задоволення, а рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 26 червня 2019 року - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом 30 днів, з урахуванням положень ст.329 КАС України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Постанова суду складена в повному обсязі 08 жовтня 2019 року.

Головуючий Кузьменко Л.В. Судді Франовська К.С. Совгира Д. І.

СудСьомий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.10.2019
Оприлюднено14.09.2022
Номер документу84827712
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/1/19-а

Постанова від 21.12.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 20.12.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 09.01.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Саприкіна І.В.

Ухвала від 02.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Саприкіна І.В.

Постанова від 07.10.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Л.В.

Ухвала від 07.10.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Л.В.

Ухвала від 22.09.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Л.В.

Ухвала від 22.08.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Л.В.

Рішення від 25.06.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

Ухвала від 19.02.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні