Рішення
від 15.10.2019 по справі 913/425/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 61022 м. Харків, пр. Науки, буд.5, тел./факс 702-10-79 inbox@lg.arbitr.gov.ua


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

15 жовтня 2019 року Справа № 913/425/19

м.Харків Провадження №33/913/425/19

За позовом керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області, вул.Монастирська, буд.15, м.Старобільськ Лунанської області, 92700 в інтересах держави в особі позивача Старобільської районної ради, вул.Центральна, буд.35, м.Старобільськ Луганської області, 92703

до відповідача-1: Комунальної установи "Старобільське районне територіальне медичне об`єднання" Старобільської районної ради, вул.Монастирська, буд.67, м.Старобільськ Луганської області, 92700

відповідача-2: Приватного акціонерного товариства "ВФ Україна", вул.Лейпцизька, буд.15, м.Київ, 01601

про визнання недійсним договору оренди нерухомого майна

Суддя Драгнєвіч О.В.

Секретар судового засідання Славич В.І.

У засіданні брали участь:

від органу прокуратури: прокурор відділу прокуратури Харківської області Алекаєв Ю.В., службове посвідчення №042342 від 29.03.16;

від позивача: представник не прибув;

від відповідача-1: представник не прибув;

від відповідача-2: представник не прибув.

С У Т Ь С П О Р У:

Керівник Старобільської місцевої прокуратури Луганської області звернувся із позовом до Господарського суду Луганської області в інтересах держави в особі позивача Старобільської районної ради до відповідачів Комунальної установи "Старобільське районне територіальне медичне об`єднання" Старобільської ради та Приватного акціонерного товариства "ВФ Україна", в якому просить:

- визнати недійсним договір оренди нерухомого майна, що належить до спільної власності територіальної громади Старобільського району, №9 від 02.04.2018, укладений між Комунальною установою "Старобільське районне територіальне медичне об`єднання " Старобільської районної ради та Приватним акціонерним товариством "ВФ Україна";

- зобов`язати Приватне акціонерне товариство "ВФ Україна" повернути Комунальній установі "Старобільське районне територіальне медичне об`єднання" Старобільської районної ради частину приміщень технічного поверху площею 16,8 кв.м. та частину даху площею 8,0 кв.м., загальною вартістю 40002 грн 00 коп., які розміщені у будівлі Старобільської районної центральної поліклініки (Поліклініка на 240 відвідувань на зміну), розташованої за адресою: Луганська область, м.Старобільськ, вул.Світличного І.М., 5.

На обґрунтування заявлених позовних вимог прокурор зазначає, що договір оренди нерухомого майна №9 від 02.04.2018 укладено всупереч вимогам щодо обов`язкового проведення конкурсу на оренду комунального майна, зокрема порушено процедуру укладення договору передбачену ст.9 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» , п.п.4, 6 Порядку проведення конкурсу на право оренди майна, що знаходиться в управлінні Старобільської районної ради, який є невід`ємним додатком до Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду майна спільної власності територіальних громад Старобільського району» , затвердженої рішенням Старобільської районної ради від 24.12.2013 №31/18 (із змінами). Зазначене призвело до порушення конкурсних засад передачі комунального майна в оренду та звуження кола потенційних орендарів. Крім того, орендна плата визначена на основі незалежної оцінки, яка не затверджена органом, що уповноважений управляти майном, що не відповідає п.19 Методики оцінки об`єктів оренди, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 10.08.1995 року №629.

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 07.08.2019 позовну заяву за вих.№114/3614вих.19 від 01.08.2019 керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області залишено без руху на підставі ч.1 ст.174 Господарського процесуального кодексу України у зв`язку із недодержання вимог п.п. 8, 9 ч.3 ст.162, ч.2 ст.164 Господарського процесуального кодексу України; встановлено строк - протягом 3 днів з дня вручення ухвали суду усунути недоліки позовної заяви.

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 20.08.2019 після усунення органом прокуратури недоліків позову, прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі. Підтверджено підстави представництва керівником Старобільської місцевої прокуратури Луганської області інтересів держави в особі Старобільської районної ради заявленим позовним вимогам. Вирішено справу розглядати за правилами загального позовного провадження. Підготовче засідання призначено на 12.09.2019 року.

Позивач, Старобільська районна рада, звернувся із письмовим клопотанням за вих. №407 від 02.09.2019 про розгляд справи без участі його представника, яке було задоволено судом.

В поданому клопотанні позивач також зазначив про те, що заявлені позовні вимоги про визнання недійним договору та повернення орендованого майна підтримуються позивачем повністю (а.с.140).

Відповідач-1, Комунальна установа "Старобільське районне територіальне медичне об`єднання", у відзиві на позовну заяву за вих.№01-06/1164, заперечив проти позову, просить відмовити в його задоволенні за необгрунтованістю. На обґрунтування власної позиції зазначає, що Комунальною установою "Старобільське районне територіальне медичне об`єднання" Старобільської районної ради та Приватним акціонерним товариством "ВФ Україна" добровільно розірвано договір оренди нерухомого майна №9 від 02.04.2018 згідно укладеної сторонами додаткової угоди №1 від 08.08.2019 та повернуто майно орендодавцю на підставі акту приймання-передачі від 08.08.2019. Враховуючи викладене, правовідносини між сторонами припинились, тому такий договір, за твердженням відповідача, неможливо визнати недійсним (а.с 134-135).

Відповідач-2, Приватне акціонерне товариство "ВФ Україна" в заяві б/н від 11.09.2019 про закриття провадження у справі в порядку п.2 ч.1 ст.231 Господарського процесуального кодексу України, повідомив про те, що між сторонами 08.08.2019 підписано додаткову угоду №1 до оспорюваного договору оренди нерухомого майна №9 від 02.04.2018 та акт приймання-передавання державного майна, у зв`язку з чим відсутній предмет спору (а.с.142-143).

Від органу прокуратури 12.09.2019 через канцелярію суду надійшла відповідь на відзив відповідача-1 за вих.№ 34-139 вих.19 від 11.09.2019, та заява за вих.№34-140 вих.19 від 11.09.2019 про закриття провадження у справі в частині позовних вимог щодо зобов`язання Приватного акціонерного товариства "ВФ Україна" повернути Комунальній установі "Старобільське районне територіальне медичне об`єднання" Старобільської районної ради орендоване майно.

Орган прокуратури 12.09.2019 у відповіді на відзив відповідача-1 за вих.№ 34-139 вих.19 від 11.09.2019, та заява за вих.№34-140 вих.19 від 11.09.2019 про закриття провадження у справі в частині позовних вимог щодо зобов`язання Приватного акціонерного товариства "ВФ Україна" повернути Комунальній установі "Старобільське районне територіальне медичне об`єднання" Старобільської районної ради орендоване майно. Прокурор з посиланням на положення ст.236 Цивільного кодексу України та постанову Пленуму Вищого господарського суду України «Про деякі питання визнання правочинів (господарських договорів) недійсними» від 29.05.2013 №11, зазначає що оскільки предметом спору у справі є недійсність договору і такий договір визнається недійсним з моменту його укладення, під час судового розгляду необхідно з`ясувати в чому саме полягає неправомірність дій сторін та яким нормам не відповідає оспорюваний правочин; укладення ж сторонами додаткової угоди про розірвання договору, не можуть розцінюватися підставою для закриття провадження у зв`язку з відсутністю предмету спору (а.с.149-153; 164-167).

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 12.09.2019 закрито провадження у справі №913/425/19 в частині заявленої вимоги про зобов`язання Приватне акціонерне товариство "ВФ Україна" повернути Комунальній установі "Старобільське районне територіальне медичне об`єднання" Старобільської районної ради частину приміщень технічного поверху площею 16,8 кв.м. та частину даху площею 8,0 кв.м., загальною вартістю 40002 грн 00 коп., які розміщені у будівлі Старобільської районної центральної поліклініки (Поліклініка на 240 відвідувань на зміну), розташованої за адресою: Луганська область, м.Старобільськ, вул.Світличного І.М., 5. (а.с.181-182).

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 12.09.2019 підготовче засідання у справі в частині заявленої вимоги про визнання недійсним договору оренди нерухомого майна відкладено на 30.09.2019.

Відповідачем-2 подана заява б/н від 25.09.2019 про проведення судових засідань у справі без участі його представника, яка судом задоволена (а.с.199).

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 30.09.2019 закрито підготовче провадження справи, справу призначено до судового розгляду по суті на 15.10.2019.

В судове засідання 15.10.2019 прибув лише прокурор, який надав пояснення з приводу предмету та підстав заявлених позовних вимог.

Сторони повноважних представників в судове засідання не направили.

Разом з тим, від позивача через канцелярію суду 07.10.2019 надійшло клопотання за вих.№478 від 07.10.2019 про розгляд справи без участі його представника (а.с.204), яке судом задоволено.

За висновком суду, неприбуття представників сторін в судове засідання не перешкоджає розгляду спору враховуючи належне їх повідомлення, та заявлені позивачем, відповідачем-2, клопотання про розгляд справи без участі їх представників.

В судовому засіданні 15.10.2019 проголошено вступну та резолютивну частини судового рішення.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення прокурора, суд

В С Т А Н О В И В:

29.12.2017 між Старобільською районною радою, як власником, та Комунальною установою «Старобільське районне територіальне медичне об`єднання» Старобільської районної ради, як користувачем, було укладено Договір на закріплення майна, що перебуває у спільній власності територіальних громад Старобільського району на праві оперативного управління Комунальній установі «Старобільське районне територіальне медичне об`єднання» Старобільської районної ради (далі - Договір, а.с.52-55).

Згідно з пунктом 1.1. Договору, його предметом є передача власником користувачеві на підставі рішення районної ради від 22.12.2017 №24/11 «Про делегування повноважень по оперативному управлінню об`єктами спільної власності територіальних громад Старобільського району Комунальній установі «Старобільське районне територіальне медичне об`єднання» Старобільської районної ради та Комунальній установі «Старобільський районний центр первинної медико-санітарної допомоги» Старобільської районної ради Луганської області в оперативне управління майна спільної власності територіальних громад Старобільського району для здійснення некомерційної господарської діяльності згідно додатку 1 (далі-майно).

У п. 1.2. Договору визначено, що власник передає користувачеві в оперативне управління майно згідно додатку 1, яке оформляється актом приймання - передачі від 29.12.2017 за формою, що додається (Додаток 2).

Згідно з Додатком 1 до Договору до оперативного управління КУ «Старобільське районне територіальне медичне об`єднання» Старобільської районної ради входить, зокрема, нерухоме майно:

- Старобільська районна центральна лікарня (багатопрофільна) з комплексом будівель, за адресою: м.старобільськ, вул.Монастирська, 67;

- Старобільська районна центральна поліклініка (поліклініка на 240 відвідувань за зміну) за адресою: м. Старобільськ, вул. І.М.Світличного, буд. 5;

- Старобільський районний шкірно - венерологічний диспансер з комплексом будівель, за адресою:м.Старобільськ, вул.Айдарська, буд.14;

- Стоматологічне поліклінічне відділення з комплексом будівель, за адресою: м.Старобільськ, вул.Велика Садова, 18;

- Протитуберкульозний кабінет з комплексом будівель, за адресою: м.Старобільск, вул.Трудова, 9.

Умовами передачі та повернення майна, зокрема п. 2.2. Договору, сторони узгодили, що передача майна не тягне за собою виникнення у користувача права власності на передане майно.

Пунктом 4.5. договору встановлено, що користувач зобов`язаний у порядку визначеному законодавством, погоджувати з власником питання передачі зазначеного майна в оренду та розрахунок розміру орендної плати.

Розділом 6 договору сторони передбачили права користувача, зокрема здійснювати користування майном на праві оперативного управління для забезпечення своєї некомерційної господарської діяльності (п.6.1. договору), за погодженням з власником передавати майно в оренду (п.6.2. договору).

Договір набуває чинності з моменту підписання Акту приймання - передачі. Дія договору припиняється у разі реорганізації або ліквідації сторін або зміну правового режиму майна, яке було закріплене за користувачем на праві оперативного управління (п.п. 8.1., 8.2. договору).

На виконання умов договору, 29.12.2017 сторонами підписаний Акт приймання - передачі, в тому числі, Старобільської районної центральної поліклініки (поліклініка на 240 відвідувань за зміну) за адресою: м. Старобільськ, вул. І.М.Світличного, буд. 5, закріпленої на правах оперативного управління.

02.04.2018 Комунальна установа «Старобільське районне територіальне медичне об`єднання» Старобільської районної ради (відповідач-1), як орендодавець, та Приватне акціонерне товариство "ВФ Україна" (відповідач-2), як орендар, уклали договір оренди нерухомого майна №9 (далі - Договір оренди; а.с.28-34).

Згідно з п. 1.1 Договору оренди, орендодавець передає, а орендар приймає по акту прийому - передачі, який є невід`ємною частиною цього договору, в оренду частину приміщень технічного поверху площею 16,8 кв.м. та частину даху площею 8,0 кв.м., в будівлі «Поліклініка на 240 відвідувань на зміну» за адресою: м. Старобільськ, вул. Світличного І.М., (вулиця Урицького), буд. 5.

Пунктом 1.2. Договору оренди сторони погодили, що вартість майна визначена згідно зі звітом про оцінку від 02.03.2018 і становить за незалежною оцінкою 40 002,00 грн.

Зазначене в п.1.1. договору майно орендодавець передає орендарю виключно для розміщення обладнання базової станції мобільного зв`язку (п.1.3. договору).

Сторони пунктом 2.2. договору оренди передбачили, що передача майна в оренду не тягне за собою виникнення в орендаря права власності на це майно. Власником майна залишається територіальна громада Старобільського району, а орендар користується ним протягом строку оренди.

Відповідно до п.3.1. договору оренди, орендна плата визначається на підставі «Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду майна спільної власності територіальних громад Старобільського району» , затвердженої рішенням районної ради від 24.12.2013 №31/18 (із змінами) і складає за базовий місяць оренди 1009,05 грн. ПДВ немає.

Згідно з п.10.1 договору оренди, договір набуває чинності з 02 квітня 2018 року і діє 28 лютого 2021 року включно.

На виконання умов договору сторонами 02.04.2018 підписано Акт прийому - передачі нежитлового приміщення, відповідно до якого, орендодавець передав, а орендар прийняв в оренду майно - частину приміщень технічного поверху площею 16,8 кв.м та частину даху площею 8,0 кв.м, в будівлі «Поліклініка на 240 відвідувань на зміну» за адресою: м. Старобільськ, вул. Світличного І.М., (вулиця Урицького), буд. 5.

Вартість майна, що передано в оренду, згідно незалежної експертної оцінки становить 40 002,00 грн.

На виконання вимог п.3.1. договору оренди, Комунальною установою «Старобільське районне територіальне медичне об`єднання" Старобільської районної ради визначена оренда плата, шляхом проведення незалежної оцінки.

На підставі незалежної оцінки, проведеної ТОВ Агенство по нерухомості «Дісконт» 28.02.2018 станом на 02.03.2018, складено Висновок про вартість майна, вартість приміщення відповідно до вказаного звіту складає 40002,00 грн.

З позовних матеріалів вбачається, що Старобільською місцевою прокуратурою Луганської області було вивчено вказаний договір оренди та встановлено, що він укладений з порушення вимог чинного законодавства.

Зокрема, прокуратурою встановлено, що сторони всупереч Порядку проведення конкурсу на право оренди майна, що знаходиться в управлінні Старобільської районної ради, який є невід`ємним додатком до Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду майна спільної власності територіальних громад Старобільського району та Закону України "Про оренду державного та комунального майна» без проведення конкурсу на оренду комунального майна уклали договір оренди нерухомого майна, що належить до спільної власності територіальних громад Старобільського району.

Крім того, під час укладання вказаного договору орендна плата була визначена на основі незалежної оцінки, яка не була подана на затвердження органу, уповноваженого управляти цим майном. Враховуючи викладені обставини, керівник Старобільської місцевої прокуратури Луганської області звернувся до суду із відповідним позовом.

Надаючи юридичну оцінку правомірності звернення з даним позовом до суду керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області в інтересах держави в особі органу уповноваженого здійснювати відповідні функції у спірних відносинах - Старобільської районної ради, суд зазначає наступне.

Згідно ч.4 ст.53 Господарського процесуального кодексу України прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. Невиконання цих вимог має наслідком застосування положень, передбачених статтею 174 цього Кодексу.

Частиною 4 ст.23 Закону України "Про прокуратуру" передбачено, що наявність підстав для представництва має бути обґрунтована прокурором у суді. Прокурор здійснює представництво інтересів громадянина або держави в суді виключно після підтвердження судом підстав для представництва. Прокурор зобов`язаний попередньо, до звернення до суду, повідомити про це громадянина та його законного представника або відповідного суб`єкта владних повноважень. У разі підтвердження судом наявності підстав для представництва прокурор користується процесуальними повноваженнями відповідної сторони процесу. Наявність підстав для представництва може бути оскаржена громадянином чи її законним представником або суб`єктом владних повноважень.

З огляду на викладене, зверненню прокурора з позовом до суду має передувати підтвердження підстав представництва інтересів держави в суді.

Обґрунтовуючи підстави представництва інтересів держави, прокурор посилається на те, що Старобільська районна рада, яка виступає від імені територіальних громад Старобільського району та є власником майна за оспорюваним договором, не вжила належних заходів для визнання недійсним договору оренди комунального майна та його повернення орендодавцю, що призводить до порушення інтересів територіальної громади, оскільки передача об`єкта комунальної власності в оренду відбулася з порушенням вимог чинного законодавства.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» право комунальної власності - це право територіальної громади володіти, доцільно, економно, ефективно користуватися і розпоряджатися на свій розсуд і в своїх інтересах майном, що належить їй, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування.

Відповідно до ст. 16 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» , матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у комунальній власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об`єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.

Частиною 5 статті 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад наділено правомочностями щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об`єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об`єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.

Згідно положень ст. 327 Цивільного кодексу України, управління майном, яке знаходиться в комунальній власності, здійснюють безпосередньо територіальна громада та створені нею органи місцевого самоврядування. Об`єктами права комунальної власності являються об`єкти житлово - комунального господарства та інше майно, необхідне для забезпечення економічного та соціального розвитку відповідної території.

Відповідно до статуту Комунальної установи «Старобільське районне територіальне медичне об`єднання", затвердженого рішенням районної ради № 5/5 від 23.02.2016, її власником є територіальна громада Старобільського району в особі Старобільської районної ради Луганської області.

Відповідно до ст. 17 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на засадах їх підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності органам місцевого самоврядування.

Згідно з п.п. 5.1, 5.2 договору про закріплення майна, що перебуває у спільній власності територіальних громад Старобільського району на праві оперативного управління Комунальної установи «Старобільське районне територіальне медичне об`єднання" від 29.12.2017, Старобільська районна рада як власник майна, від імені територіальних громад Старобільського району, має право контролювати наявність, технічний стан, напрямки та ефективність використання майна, переданого в оперативне управління; отримувати у користувача (комунальної установи) звітність про рух майна згідно балансу, а також іншу необхідну інформацію стосовно переданого в управління майна; у разі передачі майна в оренду контролювати виконання договорів оренди.

Зокрема, відповідно до інформації щодо оренди нежитлових приміщень від 22.07.2019 №365 Старобільської районної ради, Комунальною установою «Старобільське районне територіальне медичне об`єднання" надавалися звіт про укладені договори оренди за І півріччя 2018 року та річний звіт за 2018 рік. У зв`язку з тим, що до районної ради не надходило звернень від комунальної установи щодо оголошення та проведення конкурсу на право оренди вищевказаного нерухомого комунального майна, конкурс не проводився (а.с.62-68).

Прокурор зазначає, що Старобільська районна рада була обізнана про укладення оспорюваного договору оренди №9 від 02.04.2018, зокрема те, що договір оренди нерухомого майна укладено без проведення конкурсу на право оренди майна, що знаходиться в управлінні Старобільської районної ради.

Одним із основних принципів місцевого самоврядування згідно ст. 4 Закону України «Про місцеве самоврядування в України» , є судовий захист прав місцевого самоврядування.

Відповідно до положень ст. 18-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в України» , орган місцевого самоврядування має право звертатися до суду, якщо це необхідно для реалізації його повноважень і забезпечення виконання функцій місцевого самоврядування.

Враховуючи вищевикладене, підставами для звернення керівника Старобільської місцевої прокурори Луганської області до суду в інтересах держави в особі Старобільської районної ради є невжиття уповноваженим органом належних заходів з метою повернення майна, яке належить до комунальної власності територіальної громади Старобільського району, яке було передане в оренду з порушенням вимог чинного законодавства.

Вказані обставини обумовили представництво прокурором інтересів держави в особі Старобільської районної ради відповідно до ч.3 ст. 131-1 Конституції України, ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» , ст. 53 Господарського процесуального кодексу України, звернення до суду із позовом про визнання недійсним договору оренди нерухомого майна, що належить до спільної власності територіальної громади Старобільського району, №9 від 02.04.2018, укладеного між Комунальною установою "Старобільське районне територіальне медичне об`єднання " Старобільської районної ради та Приватним акціонерним товариством "ВФ Україна" та зобов`язання Приватне акціонерне товариство "ВФ Україна" повернути Комунальній установі "Старобільське районне територіальне медичне об`єднання" орендоване майно.

Як вбачається з матеріалів справи, вже після звернення прокурора до суду із відповідним позовом, відкриття провадження у справі, відповідачами 08.08.2019 підписано додаткову угоду №1 до договору оренди нерухомого майна №9 від 02.04.2018, в п.1 якого сторони за взаємною згодою домовились достроково з 08.08.2019 розірвати договір нерухомого майна №9 від 02.04.2018.

За актом приймання-передавання, підписаним сторонами 08.08.2019, Комунальна установа "Старобільське районне територіальне медичне об`єднання" Старобільської районної ради передало, а Приватне акціонерне товариство "ВФ Україна" прийняло майно - частину приміщень технічного поверху площею 16,8 кв.м. та частину даху площею 8,0 кв.м. в будівлі «Поліклініка на 240 відвідувань на зміну» за адресою: м.Старобільськ, вул.Світличного І.М. (вул.Урицького, буд.5).

Вказані обставини свідчать про припинення існування предмету спору на стадії підготовчого провадження в частині позовних вимог щодо зобов`язання Приватного акціонерного товариства "ВФ Україна" повернути Комунальній установі "Старобільське районне територіальне медичне об`єднання" Старобільської районної ради орендоване майно, а отже є підставою для закриття провадження у справі в цій частині на підставі п. 2 ч. 1 статті 231 Господарського процесуального кодексу України.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам сторін, судом було враховано, що прокурор наполягав на продовженні розгляду справи за вимогою про визнання недійсним договору оренди нерухомого майна №9 від 02.04.2018, який в подальшому сторони добровільно розірвали, уклавши додаткову угоду №1 від 08.08.2019.

Статтею 236 Цивільного кодексу України визначено, що нікчемний правочин або правочин, визнаний судом недійсним, є недійсним з моменту його вчинення. Якщо за недійсним правочином права та обов`язки передбачалися лише на майбутнє, можливість настання їх у майбутньому припиняється.

Отже, законодавець встановлює, що наявність підстав для визнання правочину недійсним має визначатися судом на момент його вчинення. І відповідно до статті 236 Цивільного кодексу України нікчемний правочин або правочин, визнаний судом недійсним, є недійсним з моменту його вчинення.

Вирішуючи спори про визнання правочинів (господарських договорів) недійсними, господарський суд повинен встановити наявність фактичних обставин, з якими закон пов`язує визнання таких правочинів (господарських договорів) недійсними на момент їх вчинення (укладення) і настання відповідних наслідків, та в разі задоволення позовних вимог зазначати в судовому рішенні, в чому конкретно полягає неправомірність дій сторони та яким нормам законодавства не відповідає оспорюваний правочин.

Враховуючи вищевикладене, суд погодився з доводами прокурора про те, що оскільки предметом спору у справі є недійсність договору і такий договір визнається недійсним з моменту вчинення, укладення сторонами додаткової угоди про дострокове розірвання такого договору та повернення майна не може розцінюватися як підстава для припинення провадження у справі у зв`язку з відсутністю предмета спору п.2 ч.1 ст.231 ГПК України.

Розірвання сторонами договору, виконаного повністю або частково, не позбавляє сторони права на звернення до суду з позовом про визнання такого договору недійсним.

Зазначене відповідає висновкам, викладеним Великою Палатою Верховного Суду у постанові від 27.11.2018 у справі №905/1227/17, які враховані судом.

Враховуючи наведені обставини, суд ухвалою від 12.09.2019 закрив провадження у справі №913/425/19 в частині заявленої вимоги про зобов`язання Приватне акціонерне товариство "ВФ Україна" повернути Комунальній установі "Старобільське районне територіальне медичне об`єднання" Старобільської районної ради частину приміщень технічного поверху площею 16,8 кв.м. та частину даху площею 8,0 кв.м., загальною вартістю 40002 грн 00 коп., які розміщені у будівлі Старобільської районної центральної поліклініки (Поліклініка на 240 відвідувань на зміну), розташованої за адресою: Луганська область, м.Старобільськ, вул.Світличного І.М., 5.

Подальшому розгляду підлягає вимога органу прокуратури про визнання недійсним договору оренди нерухомого майна №9 від 02.04.2018, укладений між Комунальною установою "Старобільське районне територіальне медичне об`єднання" Старобільської районної ради та Приватним акціонерним товариством "ВФ Україна".

З приводу заявленої прокурором вимоги про визнання недійсним договору оренди нерухомого майна суд зазначає наступне.

Частиною 2 ст. 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 1 статті 10 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Частиною 5 статті 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об`єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об`єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.

Відповідно до частини 7 статті 179 Господарського кодексу України господарські договори укладаються за правилами, встановленими Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим кодексом, іншими нормативно-правовими актами щодо окремих видів договорів.

Згідно зі статтею 204 Цивільного кодексу України правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним.

Відносини, пов`язані з передачею в оренду майна державних підприємств, установ та організацій регулюються Законом України "Про оренду державного і комунального майна".

Відповідно до ст. 203 Цивільного кодексу України зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам. Правочин має вчинятися у формі, встановленій законом.

Відповідно до ч.1 ст. 9 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» фізичні та юридичні особи, які бажають укласти договір оренди, направляють заяву, проект договору оренди, а також інші документи згідно з переліком, що визначається Фондом державного майна України, відповідному орендодавцеві, зазначеному у статті 5 цього Закону.

Відповідно до ч.4 ст. 9 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» орендодавець протягом п`яти днів після погодження умов договору оренди з органом, уповноваженим управляти відповідним майном (у випадках, передбачених цим Законом, - органом Антимонопольного комітету України), а в разі якщо заява про оренду майна не потребує узгодження (щодо оренди окремого індивідуально визначеного майна, крім нерухомого), протягом 15 днів після дати її реєстрації розміщує в офіційних друкованих засобах масової інформації та на веб-сайтах орендодавців оголошення про намір передати майно в оренду або відмовляє в укладенні договору оренди і повідомляє про це заявника. Протягом 10 робочих днів після розміщення оголошення орендодавець приймає заяви про оренду відповідного майна.

Частиною 6 вказаної статті встановлено, що порядок проведення конкурсу визначається: Кабінетом Міністрів України - для об`єктів, що перебувають у державній власності; органами, визначеними Верховною Радою Автономної Республіки Крим, - для об`єктів, що належать Автономній Республіці Крим; органами місцевого самоврядування - для об`єктів, що перебувають у комунальній власності.

На виконання вимог закону, 24.12.2013 рішенням Старобільської районної ради №31/18 затверджено Методику розрахунку і порядку використання плати за оренду майна спільної власності територіальних громад Старобільського району (далі - Методика).

Додатком до затвердженої Методики є затверджений рішенням Старобільської районної ради Порядок проведення конкурсу на право оренди майна, що знаходиться в управлінні Старобільської районної ради (далі - Порядок проведення конкурсу).

Пунктом 4 Порядку проведення конкурсу встановлено, що конкурс оголошується за ініціативою: голови районної ради та його заступників; постійної комісії районної ради з питань бюджету, фінансів та комунальної власності; постійно діючої конкурсної комісії; підприємств, організацій, установ, закладів спільної власності територіальних громад району, що мають можливість передати в оренду майно; районної державної адміністрації; або при наявності двох або більше заяв про оренду від юридичних осіб чи фізичних осіб - суб`єктів господарської діяльності (за умови відсутності серед поданих заяв заяви про оренду від господарського товариства, створеного членами трудового колективу підприємства, організацій, їх структурного підрозділу в разі оренди цілісного майнового комплексу, від бюджетної установи, організації - в разі оренди нерухомого майна).

Відповідно до п. 6 Порядку проведення конкурсу оголошення про його проведення публікується в засобах масової інформації та/або web - сторінці Старобільської районної ради, не пізніше за 7 календарних днів до дати проведення конкурсу, а у виключних випадках - не пізніше ніж за 1 день до дати проведення конкурсу, і повинно містити такі відомості: інформацію про об`єкт (назва, місцезнаходження, площа); умови конкурсу; дата, час і місце проведення конкурсу, контактний телефон; кінцевий термін прийняття пропозицій учасників конкурсу (заяв про оренду пропозицій щодо договору оренди, що відповідають вимогам конкурсу).

Пунктом 7 Порядку проведення конкурсу, зокрема встановлено, що умови конкурсу розробляються та затверджуються комісією, виходячи з пропозицій, наданих юридичною особою, на балансі якої знаходиться об`єкт оренди.

Для участі в конкурсі учасник подає на розгляд конкурсної комісії такі матеріали: заяву про участь у конкурсі; проект договору оренди об`єкта із зобов`язаннями (пропозиціями) щодо виконання умов конкурсу; додаткові пропозиції до договору оренди; пропозиції щодо гарантій сплати орендної плати (завдаток, гарантія тощо - відображаються в проекті договору оренди); відомості про учасника конкурсу для учасників, які є юридичними особами: документи, що посвідчують повноваження представника юридичної особи; копії установчих документів; відомості про фінансове становище (платоспроможність) учасника конкурсу, з урахуванням дебіторської і кредиторської заборгованостей (п.9 Порядку проведення конкурсу).

Прийняття конкурсних пропозицій починається та закінчується в термін, вказаний в оголошенні щодо проведення конкурсу (п.17 Порядку проведення конкурсу).

Комісія визначає переможця більшістю голосів присутніх на засіданні членів комісії (п.22 Порядку проведення конкурсу).

Після закінчення засідання конкурсної комісії складається протокол, у якому зазначаються: відомості про учасників; пропозиції та зобов`язання учасників; рішення про визначення переможця (п.23. Порядку проведення конкурсу).

Пунктом 24 Порядку проведення конкурсу встановлено, що результати конкурсу доводяться до відома всіх учасників та оприлюднюють у засобах масової інформації та/або на web - сторінці Старобільської районної ради.

Пунктом 26 Порядку проведення конкурсу передбачено, що конкурс проводиться за наявності пропозицій від двох або більше фізичних чи юридичних осіб. У разі надходження однієї пропозиції комісія приймає протокольне рішення про визначення переможцем єдиного заявника.

З аналізу п. 26 Порядку проведення конкурсу встановлюється, що підставою для визначення переможцем єдиного заявника є рішення конкурсної комісії щодо визначення переможця конкурсу.

За таких обставин, у разі надходження однієї пропозиції проведення конкурсу є обов`язковим за для прийняття конкурсною комісією протокольного рішення про переможця.

Водночас, як вбачається з документів, наданих прокурором, та неспростованих відповідачами, вони в порушення конкурсної процедури, визначеної у Порядку проведення конкурсу та норм Закону України «Про оренду державного та комунального майна» без проведення конкурсу на оренду комунального майна уклали спірний договір оренди.

Факт непроведення конкурсу підтверджується інформацією, наданою Комунальною установою «Старобільське районне територіальне медичне об`єднання" та Старобільською районною радою в листах №01-06/858 від 21.06.2019 та №365 від 22.07.2019, згідно яких оголошення про проведення конкурсу в офіційних друкованих засобах масової інформації або на веб - сайті районної ради не розміщувалось, договір оренди укладено без проведення конкурсу (а.с.60, 62).

Відповідно до частини 1 статті 10 Закону України «Про оренду державного і комунального майна» істотними умовами договору оренди є об`єкт оренди (склад і вартість майна з урахуванням її індексації).

Статтею 11 Закону України «Про оренду державного і комунального майна» визначено, що оцінка об`єкта оренди здійснюється за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.

Оцінка об`єкта оренди передує укладенню договору оренди. У разі якщо на момент продовження дії договору оренди остання оцінка об`єкта оренди була зроблена більш як три роки тому, для продовження (поновлення) договору оренди провадиться оцінка об`єкта оренди.

Частиною 2 статті 284 Господарського кодексу України передбачено, що оцінка об`єкта оренди здійснюються за відновною вартістю, крім об`єктів оренди державної та комунальної власності, оцінка яких здійснюється за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.

Абзацом 2 п. 2 Методики затвердженої постановою Кабінету Міністрів України №629 від 10.08.1995 «Про затвердження Методики оцінки об`єктів оренди, Порядку викупу орендарем оборотних матеріальних засобів та Порядку надання в кредит орендареві коштів та цінних паперів» , оцінка обов`язково проводиться перед укладенням договору оренди та перед продовженням (поновленням) договору оренди у разі, коли на момент продовження дії такого договору остання оцінка об`єкта оренди була проведена більш як три роки тому.

Пунктом 1 Методики оцінки об`єктів оренди, затвердженої постановою Кабінету міністрів України № 629 від 10.08.1995 (далі - Методика) передбачено, що відповідно до цієї Методики проводиться оцінка майна державних підприємств, установ та організацій, іншого окремого індивідуально визначеного майна, що перебуває в державній та комунальній власності, підприємств, заснованих на майні, що належить Автономній Республіці Крим або перебуває у комунальній власності (далі - підприємства), що передається в оренду.

Пунктом 2 вказаної Методики встановлено, що оцінка об`єктів оренди проводиться з метою визначення вартості таких об`єктів згідно з положеннями (національними стандартами) оцінки майна та цією Методикою з урахуванням положень (стандартів) бухгалтерського обліку для відображення її в договорі оренди та використання під час розрахунку орендної плати.

Оцінка обов`язково проводиться перед укладенням договору оренди та перед продовженням (поновленням) договору оренди у разі, коли на момент продовження дії такого договору остання оцінка об`єкта оренди була проведена більш як три роки тому та те, що передбачені цією Методикою послуги з проведення незалежної оцінки об`єкта оренди (активів, що входять до складу об`єкта оренди) та аудиторської перевірки об`єкта оренди оплачує орендар.

Згідно з пунктом 19 Методики, у разі оренди нерухомого та іншого окремого індивідуально визначеного майна здійснюється його незалежна оцінка.

Відповідно до пункту 3 Методики, поняття "незалежна оцінка" вживається у значенні, наведеному у Законі України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні".

Згідно зі ст. 3 Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" незалежною оцінкою майна вважається оцінка, що проведена суб`єктом оціночної діяльності - суб`єктом господарювання.

Відповідно до ч. 1 ст. 12 Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» звіт про оцінку майна є документом, що містить висновки про вартість майна та підтверджує виконані процедури з оцінки майна суб`єктом оціночної діяльності - суб`єктом господарювання відповідно до договору. Звіт підписується оцінювачами, які безпосередньо проводили оцінку майна, і скріплюється підписом керівника суб`єкта оціночної діяльності.

Як зазначено у ч.ч. 1, 3 ст. 13 Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» , рецензування звіту про оцінку майна (акта оцінки майна) здійснюється на вимогу особи, яка використовує оцінку майна та її результати для прийняття рішень, у тому числі на вимогу замовників (платників) оцінки майна, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, судів та інших осіб, які мають заінтересованість у неупередженому критичному розгляді оцінки майна, а також за власною ініціативою суб`єкта оціночної діяльності. Підставою для проведення рецензування є письмовий запит до осіб, які відповідно до цієї статті мають право здійснювати рецензування звіту про оцінку майна (акта оцінки майна). Рецензування звіту про оцінку майна (акта оцінки майна), якщо зазначена оцінка погоджується, затверджується або приймається органом державної влади або органом місцевого самоврядування, є обов`язковим.

Пунктом 19 ч. 1 ст. 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлено, що виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються такі питання, зокрема, про вирішення за дорученням відповідних рад питань про продаж, передачу в оренду, концесію або під заставу об`єктів комунальної власності, які забезпечують спільні потреби територіальних громад і перебувають в управлінні районних, обласних рад, а також придбання таких об`єктів в установленому законом порядку.

Частиною 5 ст. 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об`єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об`єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.

Пунктом 62 постанови Кабінету Міністрів України від 10.09.2003 №1440 «Про затвердження Національного стандарту № 1 «Загальні засади оцінки майна і майнових прав» передбачено, що рецензування звіту про оцінку майна здійснюється на вимогу особи, яка використовує оцінку майна та її результати для прийняття рішень, у тому числі на вимогу замовників (платників) оцінки майна, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, судів та осіб, які заінтересовані у неупередженому критичному розгляді оцінки майна, а також за власною ініціативою суб`єкта оціночної діяльності. Підставою для проведення рецензування є письмовий запит до осіб, які відповідно до Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" мають право здійснювати рецензування звіту про оцінку майна. Рецензування полягає у неупередженому об`єктивному розгляді оцінки майна особою, яка не має особистої матеріальної або іншої заінтересованості в результатах такої оцінки, відповідно до напряму та спеціалізації її кваліфікаційного свідоцтва.

Судом встановлено, що 28.02.2018 суб`єктом оціночної діяльності - ТОВ Агенство по нерухомості «Дісконт» проведено незалежну оцінку нерухомого майна - приміщення технічного поверху площею 16,8 кв.м. та частини даху площею 8,0 кв.м., які розміщені у будівлі Старобільської районної центральної поліклініки (Поліклініка на 240 відвідувань на зміну), розташованої за адресою: Луганська область, м.Старобільськ, вул.Світличного І.М., 5, та складено звіт про оцінку майна, відповідно до якого вартість вказаного нерухомого майна складає 40002,00 грн.

Водночас, висновок про вартість вказаного нерухомого майна ані Старобільською районною радою, ані Комунальною установою «Старобільське районне територіальне медичне об`єднання" не затверджувався, що підтверджується інформацією у листах Старобільської районної ради №365 від 22.07.2019 та Комунальної установи «Старобільське районне територіальне медичне об`єднання" №01-06/858 від 21.06.2019.

З системного аналізу вказаних вище норм Закон України "Про оренду державного та комунального майна", ст. 13 Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» , Методики оцінки об`єктів оренди, затвердженої постановою Кабінет Міністрів України від 10.08.1995 №629, Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду майна спільної власності територіальних громад Старобільського району, затвердженого рішенням Старобільської районної ради від 24.12.2013 №31/18, при укладанні сторонами договору оренди нерухомого майна, що належить до комунальної власності, висновок про вартість майна мав бути затверджений (рецензований) районною радою в управлінні якої перебуває комунальне майно, що є предметом договору оренди нерухомого майна.

Таким чином, сторонами під час укладання договору оренди нерухомого майна, що належить до комунальної власності, не дотримано вимог чинного законодавства, а саме: ст. 9 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» , п.п. 4,6 Порядку проведення конкурсу на право оренди майна, що знаходиться і управлінні Старобільської районної ради, п.19 Методики оцінки об`єктів оренди, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 10.08.1995 №629 щодо затвердження висновку про вартість майна органом, в управлінні якої перебуває комунальне майно.

Частиною 1 ст. 203 Цивільного кодексу України встановлено, що зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам.

Згідно з ч. 1 та ч. 3 ст. 215 Цивільного кодексу України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п`ятою та шостою статті 203 цього Кодексу. Якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна із сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оспорюваний правочин).

У відповідності до положень ст.216 ЦК України, недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов`язані з його недійсністю.

Судом також враховано, що відповідно до приписів ст.236 Цивільного кодексу України нікчемний правочин або правочин, визнаний судом недійсним, є недійсним з моменту його вчинення. Відповідно до положень ч. 3 ст.207 Господарського кодексу України, господарське зобов`язання, визнане судом недійсним, також вважається недійсним з моменту його виникнення. Якщо ж за змістом зобов`язання воно може бути припинено лише на майбутнє, таке зобов`язання визнається недійсним з моменту його виникнення і припиняється на майбутнє.

З огляду на викладені вище обставини та норми чинного законодавства, господарський суд дійшов до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог про визнання недійсним договору оренди нерухомого майна №9 від 02.04.2018, що належить до спільної власності територіальних громад Старобільського району, оскільки вказаний договір суперечить ст.ст. 9 Закону України "Про оренду державного та комунального майна", п. 19 Методиці оцінки об`єктів оренди, затвердженої постановою Кабінет Міністрів України від 10.08.1995 №629, та п.п. 4, 6 Порядку проведення конкурсу на право оренди майна, що знаходиться в управлінні Старобільської районної ради, затвердженим рішенням сесії Старобільської районної від 24.12.2013 №31/18.

З огляду на вказане, позов підлягає задоволенню з віднесенням судового збору пропорційно на відповідачів, відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 129 Господарського процесуального кодексу України.

Керуючись ст.ст. 129, 232-233, 238, 240-241 Господарського процесуального кодексу України, суд

В И Р І Ш И В :

1. Позов про визнання недійсним договору оренди нерухомого майна задовольнити.

2. Визнати недійсним договір оренди нерухомого майна, що належить до спільної власності територіальної громади Старобільського району, №9 від 02.04.2018, укладений між Комунальною установою "Старобільське районне територіальне медичне об`єднання "Старобільської районної ради (ідентифікаційний код 01983714) та Приватним акціонерним товариством "ВФ Україна" (ідентифікаційний код 14333937).

3. Стягнути з Комунальної установи «Старобільське районне територіальне медичне об`єднання» Старобільської районної ради, вул. Монастирська, 67, м.Старобільськ Луганської області, 92700, ідентифікаційний код 01983714, на користь Прокуратури Луганської області, 93400, м. Сєвєродонецьк Луганської області, вул. Б.Ліщини, 27, ідентифікаційний код 02909921, витрати зі сплати судового збору в сумі 960 грн 50 коп.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

4. Стягнути з Приватного акціонерного товариства "ВФ Україна", вул.Лейпцизька, буд.15, м.Київ, 01601, ідентифікаційний код 14333937, на користь Прокуратури Луганської області, 93400, м. Сєвєродонецьк Луганської області, вул. Б.Ліщини, 27, ідентифікаційний код 02909921, витрати зі сплати судового збору в сумі 960 грн 50 коп.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Відповідно до статті 241 Господарського процесуального кодексу України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Східного апеляційного господарського суду згідно положень ст.256 Господарського процесуального кодексу України протягом двадцяти днів з дня складання повного тексту судового рішення (з урахуванням положень п.17.5 Перехідних положень Господарського процесуального кодексу України).

Повний текст рішення підписано 16.10.2019.

Суддя О.В. Драгнєвіч

Дата ухвалення рішення15.10.2019
Оприлюднено17.10.2019
Номер документу84943523
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —913/425/19

Рішення від 15.10.2019

Господарське

Господарський суд Луганської області

Драгнєвіч О.В.

Ухвала від 30.09.2019

Господарське

Господарський суд Луганської області

Драгнєвіч О.В.

Ухвала від 12.09.2019

Господарське

Господарський суд Луганської області

Драгнєвіч О.В.

Ухвала від 12.09.2019

Господарське

Господарський суд Луганської області

Драгнєвіч О.В.

Ухвала від 13.09.2019

Господарське

Господарський суд Луганської області

Драгнєвіч О.В.

Ухвала від 20.08.2019

Господарське

Господарський суд Луганської області

Драгнєвіч О.В.

Ухвала від 07.08.2019

Господарське

Господарський суд Луганської області

Драгнєвіч О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні