Постанова
від 10.10.2019 по справі 520/10526/18
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 жовтня 2019 р.Справа № 520/10526/18 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Головуючого судді: Жигилія С.П.,

Суддів: Чалого І.С. , Перцової Т.С. ,

за участю: секретаря судового засідання - Ващук Ю.О.

представника позивача - Свиридова М.В.

представника відповідача - Єрохіна І.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДФС у Харківській області на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 18.03.2019 року (суддя Супрун Ю.О.; м. Харків; повний текст рішення складено 28.03.2019) по справі № 520/10526/18

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Транспортна компанія СКОРПІОН-С"

до Головного управління ДФС у Харківській області

про скасування податкових повідомлень-рішень,

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю Транспортна компанія СКОРПІОН-С , (надалі за текстом - ТОВ Транспортна компанія СКОРПІОН-С , позивач) звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області (надалі за текстом - ГУДФС у Харківській області, відповідач), в якому просить суд:

- скасувати податкове повідомлення - рішення від 31.08.18р. № 00000521421, яким TOB "ТК СКОРПІОН-С" збільшено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість на загальну суму 270711,25 грн., у тому числі 216569 грн. - за податковим зобов`язанням, 54142,25 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями;

- скасувати податкове повідомлення - рішення від 31.08.18р. № 00000531421, яким TOB "ТК СКОРПІОН-С" зменшено суму податкового зобов`язання у розмірі 351293 грн., та зменшено суму податкового кредиту у розмірі 346693 грн.;

- скасувати податкове повідомлення - рішення від 31.08.18р. № 00000541421, яким до ТОВ "ТК СКОРПІОН-С" застосовані штрафні (фінансові) санкції у розмірі 510 грн..

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що висновки перевірки, на підставі яких були винесені оскаржувані податкові повідомлення - рішення, ґрунтуються лише на припущеннях та спростовуються наявними у нього первинними документами бухгалтерського та податкового обліку, які, в свою чергу, свідчать про реальне здійснення спірних господарських операцій. Таким чином, позивач вважає, що оскаржувані податкові повідомлення - рішення не відповідають вимогам чинного законодавства України, а тому є протиправними та такими, що підлягають скасуванню.

Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 18 березня 2019 року адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Транспортна компанія СКОРПІОН-С" - задоволено.

Скасовано податкове повідомлення - рішення від 31.08.2018 року № 00000521421, яким Товариства з обмеженою відповідальністю "Транспортна компанія СКОРПІОН-С" (код ЄДРПОУ 38551328, 61153, м. Харків, вул. Гвардійців Широнінців, 7 А, офіс 31) збільшено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість на загальну суму 270711 грн., 25 коп., у тому числі 216569 грн., 00 коп. - за податковим зобов`язанням, 54142 грн., 25 коп. - за штрафними (фінансовими) санкціями.

Скасовано податкове повідомлення - рішення від 31.08.2018 року № 00000531421, яким Товариства з обмеженою відповідальністю "Транспортна компанія СКОРПІОН-С" (код ЄДРПОУ 38551328, 61153, м. Харків, вул. Гвардійців Широнінців, 7 А, офіс 31) зменшено суму податкового зобов`язання у розмірі 351293 грн., 00 коп., та зменшено суму податкового кредиту у розмірі 346693 грн., 00 коп..

Скасовано податкове повідомлення - рішення від 31.08.2018 року № 00000541421, яким до Товариства з обмеженою відповідальністю "Транспортна компанія СКОРПІОН-С" (код ЄДРПОУ 38551328, 61153, м. Харків, вул. Гвардійців Широнінців, 7 А, офіс 31) застосовані штрафні (фінансові) санкції у розмірі 510 грн., 00 коп..

Стягнуто на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Транспортна компанія СКОРПІОН-С" (код ЄДРПОУ 38551328, 61153, м. Харків, вул. Гвардійців Широнінців, 7 А, офіс 31) сплачену суму судового збору в розмірі 5830 (п`ять тисяч вісімсот тридцять) гривень 33 копійок, за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області (код 39599198, 61057, вул. Пушкінська, 46).

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, відповідачем подано апеляційну скаргу в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, невідповідність висновків суду обставинам справи, просить суд апеляційної інстанції скасувати рішення Харківського окружного адміністративного суду від 18.03.2019 та прийняти нове судове рішення, яким у задоволенні позову ТОВ "ТК Скорпіон-С" відмовити.

Обґрунтовуючи вимоги апеляційної скарги відповідач посилається на відсутність реального характеру господарських операцій між позивачем та його контрагентами: ТОВ Інтер Торг Груп (податковий номер 32706205) за квітень 2016 року, ТОВ Файлекомп (податковий номер 39528017) за травень 2016 року, ПП Ніфар (податковий номер 32279468) за грудень 2016 року, ТОВ Самміт- Агро-Трейд (податковий номер 41147764) за травень - липень 2017 року, з ТОВ Івамар Трейд (податковий номер 41380072) за серпень - вересень 2017 року, з огляду на неможливість підтвердити реальності придбання ТОВ "ТК Скорпіон-С" товарів від постачальників.

Позивачем подано відзив на апеляційну скаргу в якому, наполягаючи на законності та обґрунтованості рішення суду першої інстанції, просить залишити апеляційну скаргу без задоволення, а оскаржуване рішення без змін.

Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника позивача та представника відповідача, перевіривши, в межах апеляційної скарги, рішення суду першої інстанції та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що контролюючим органом проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ Транспортна компанія СКОРПІОН-С з питань правильності визначення повноти нарахування та сплати податку на додану вартість по взаємовідносинах з ТОВ Інтер Торг Груп (податковий номер 32706205) за квітень 2016 року, ТОВ Файлекомп (податковий номер 39528017) за травень 2016 року, ПП Ніфар (податковий номер 32279468) за грудень 2016 року, ТОВ Самміт- Агро-Трейд (податковий номер 41147764) за травень - липень 2017 року, з ТОВ Івамар Трейд (податковий номер 41380072) за серпень - вересень 2017 року, а також податкових зобов`язань по ланцюгу постачання.

Результати перевірки відображені в акті ГУДФС у Харківській області від 09.08.2018 року № 3235/20-40-14-21-07 про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ Транспортна компанія СКОРПІОН-С з питань правильності визначення повноти нарахування та сплати податку на додану вартість по взаємовідносинах з ТОВ Інтер Торг Груп (податковий номер 32706205) за квітень 2016 року, ТОВ Файлекомп (податковий номер 39528017) за травень 2016 року, ПП Ніфар (податковий номер 32279468) за грудень 2016 року, ТОВ Самміт- Агро-Трейд (податковий номер 41147764) за травень - липень 2017 року, з ТОВ Івамар Трейд (податковий номер 41380072) за серпень - вересень 2017 року, а також податкових зобов`язань по ланцюгу постачання.

За висновками вказаного Акту перевірки встановлено порушення ТОВ Транспортна компанія СКОРПІОН-С :

- п. 185.1 ст. 185 та п. 187.1 ст. 187 п.201.1, п. 201.7 ст.201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI (зі змінами та доповненнями) в результаті чого завищено податкові зобов`язання з податку на додану вартість на загальну суму 351293,32 грн., у тому числі за квітень 2016 року у сумі 14183,33 грн., за травень у сумі 17763,35 грн. за грудень 2016 року у сумі 46413,33 грн., за травень 2017 року у сумі 28050,00 грн., за червень 2017 року 53083,32 грн., липень 2017 року у сумі 38500,00 грн., за серпень 2017 року у сумі 53833.33 грн. за вересень 2017 року у сумі 99466,66 грн.;

- п.п. а п. 198.1, п. 198.3 ст.198, п.201.1, п. 201.7 ст.201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (із змінами і доповненнями) в результаті чого встановлено завищення податкового кредиту на загальну суму 563262,50 грн., в тому числі за квітень 2016 року в сумі 14000,02 грн. по взаємовідносинам з ТОВ Інтер Торг Груп (податковий номер 32706205), за травень 2016 року в сумі 17580,00 грн. по взаємовідносинам з ТОВ Файлекомп (податковий номер 39528017), за грудень 2016 року в сумі 45946,66 грн., по взаємовідносинам ПП Ніфар (податковий номер 32279468), за травень 2017 року в сумі 53449.99 грн., за червень 2017 року в сумі 235299,94 грн. за липень 2017 року в сумі 40055,97 грн. по взаємовідносинам із ТОВ Самміт-Агро-Трєйд (податковий номер 41147764), за серпень 2017 року в сумі 58496,62 грн., за вересень 2017 року в сумі 98433,23 грн., по взаємовідносинам з ТОВ Івамар Трейд (податковий номер 41380072).

На підставі висновків вказаного акту перевірки відносно позивача складено наступні податкові повідомлення - рішення: від 31.08.18р. №00000521421, яким збільшено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість на загальну суму 270711,25 грн., у тому числі 216569 грн. - за податковим зобов`язанням, 54142,25 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями; від 31.08.18р. №00000531421, яким зменшено суму податкового зобов`язання у розмірі 351293 грн., та зменшено суму податкового кредиту у розмірі 346693 грн.; від 31.08.18р. №00000541421, яким до позивача застосовані штрафні (фінансові) санкції у розмірі 510,00 грн..

У судовому засіданні представник позивача пояснив, що ТОВ Транспортна компанія СКОРПІОН-С 10.11.2018 року за результатами адміністративного оскарження сум податкових зобов`язань отримало з ДФСУ рішення від 07.11.18р. № 36319/6/99-99-1101-02-25 про відмову в задоволенні скарги платника ТОВ ТК Скорпіон-С .

Вказані обставини та незгода позивача з вказаними податковими повідомленнями - рішеннями, слугувала підставою його звернення до суду.

Приймаючи рішення про задоволення позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що податковим органом не було доведено належними і допустимими доказами обставин та фактів, на які він посилається в обґрунтування відповідності нормам чинного законодавства прийнятих ним оскаржуваних рішень.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та висновкам суду першої інстанції, колегія суддів виходить з такого.

Згідно із п. 185.1. ст. 185 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю.

Згідно п. 187.1. ст. 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до п. 198.1 ст. 198 Податкового кодексу України до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.

Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи); ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України. Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду. (п. 198.3 ст. 198 Податкового кодексу України). До внесення змін Законом № 1797-VIII від 21.12.2016р., в наступній редакції - податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті. Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Відповідно до п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу. У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними у абзаці першому цього пункту документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу. Податкові накладні, отримані з Єдиного реєстру податкових накладних, є для отримувача товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Згідно п. 201.1, 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін. При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Відповідно до п. 44.1 ст. 44 Податкового кодексу України - для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Відповідно до статті 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" (далі - Закон) первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію (згідно із Законом 1724-VIII від 03.11.2016р., до внесення змін Законом № 1724-VIII від 03.11.2016 року в наступній редакції - первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення).

З урахуванням пункту 2 статті 3 Закону фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Відповідно до пунктів 1 та 2 статті 9 Закону підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції (згідно із Законом № 1724-VIII від 03.11.2016 року, до внесення змін Законом № 1724-VIII від 03.11.2016 року в наступній редакції - підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис, аналог власноручного підпису або підпис, прирівняний до власноручного підпису відповідно до Закону України "Про електронний цифровий підпис", або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Згідно з пунктом 2.1 та 2.4 "Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року № 88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 червня 1995 року за № 168/704 (далі - Положення), в редакції чинній на момент виникнення спірних відносин, первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення. Первинні документи повинні мати такі обов`язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата і місце складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий чи електронний підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Отже, будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції. Якщо ж фактичного здійснення господарської операції не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені чинним законодавством.

З урахуванням викладеного, для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції.

Таким чином, визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.

Вимога щодо реальних змін майнового стану платника податків як обов`язкова ознака господарської операції кореспондує з нормами Податкового кодексу України.

Аналіз наведених норм свідчить, що господарські операції для визначення податкового кредиту мають бути фактично здійсненими та підтвердженими належним чином оформленими первинними бухгалтерськими документами, які відображають реальність таких операцій, та спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.

Як свідчать матеріали справи, у перевіряємому періоді позивач мав господарські взаємовідносини з ТОВ Інтер Торг Груп , ТОВ Файлекомп , ПП Ніфар , ТОВ Самміт-Агро-Трєйд , ТОВ Івамар Трейд .

Щодо проведених господарських взаємовідносин з ТОВ Інтер Торг Груп , судом встановлено наступне.

Між ТОВ ТК Скорпіон-С (Експедитор 1) та ТОВ Інтер Торг Груп (Експедитор 2) було укладено договір з організації перевезень вантажів автомобільним транспортом у міжнародному, міжміському та міському сполученні № 2004 від 20.04.2016 року, предметом якого є взаємовідносини сторін, які виникають при перевезенні та транспортно-експедиторському обслуговуванні вантажів, що надаються Експедитором -1.

Придбані транспортно-експедиційні послуги від постачальника ТОВ Інтер Торг Груп були відображені у актах виконаних робіт Оу-0803 від 27.04.2016 р. на суму 5100.00 грн., Оу-0799 від 27. 04.2016 р. на суму 8500.00 грн., Оу-0800 від 27 04.2016 р. на суму 8500.00 грн., Оу-0801 від 27.04.2016 р. на суму 18400.00 грн., Оу-0802 від 27.04.2016 р. на суму 6400,00 грн., Оу-00798 від 27.04.2016 р. на суму 5100,00 грн., Оу-0760 від 26.04.2016 р. на суму 8500.00 грн., Оу-0761 від 26.04 2016р. на суму 5100.00 грн., Оу-0745 від 25.04.2016 р. на суму 6400.00 грн., Оу-0659 від 23 04.2016 р. на суму 5100.00 грн., Оу-00642 від 22.04.2016р. на суму 6 900.00 грн. ( т. 1 а.с.

На адресу позивача за період було виписано податкові накладні на загальну суму 84000,00 грн..

У відповідності до умов вказаного договору, підприємство ТОВ ТК Скорпіон-С у травні 2016 року здійснило оплату за придбані транспортно-експедиційні послуги від постачальника ТОВ Інтер Торг Груп на суму 84000,00 грн., ПДВ 20% 13999,99 грн., підприємству правонаступнику ТОВ Будівельно-Дізайнерська Група згідно платіжних доручень № 1011 від 18.05.2016 р. на суму 32000,00 грн., № 1026 від 23.05.2016 р. на суму 26900,00 грн., № 1036 від 24.05.2016 р. на суму 25100,00 грн..

З пояснень позивача встановлено, що договір з організації перевезень вантажів автомобільним транспортом у міжнародному, міжміському та міському сполученні № 2004 від 20.04.2016 року, було укладено з метою виконання позивачем договорів транспортно - експедиторського обслуговування вантажів, укладених між ТОВ "ТС Скорпіон-С" та ТОВ Заммлер Україна , ТОВ Долина - Центр , ТОВ Диад - Логістик , ПП Ліком , на підтвердження чого позивачем надано до матеріалів справи копії відповідних договорів, товарно-транспортні накладні, акти виконаних робіт, податкові накладні (т. 4 а.с. 86-249, 250, т. 5 а.с. 1-250, т. 6 а.с. 1-6, 9-12, 15-19, 24-28).

Щодо проведених господарських взаємовідносин з ТОВ Файлекомп , судом встановлено наступне.

Між ТОВ ТК Скорпіон-С (Експедитор 1) та ТОВ Файлекомп (Експедитор 2) було укладено договір з організації перевезень вантажів автомобільним транспортом у міжнародному, міжміському та міському сполученні № 2405/02 від 24.05.2016 року, предметом якого є взаємовідносини сторін, які виникають при перевезенні та транспортно-експедиторському обслуговуванні вантажів, що надаються Експедитором -1 для Експедитора - 2.

Придбані транспортно-експедиційні послуги від постачальника ТОВ Файлекомп були відображені у актах виконаних робіт Оу-33 від 31.05.2016 р. на суму 8400.00 грн., Оу-000035 від 31.05.2016 р. на суму 9400.00 грн., Oу-32 від 31.05.2016 р. на суму 5900,00 грн., Оу-000034 від 31.05.2016 р. на суму 16200.00 грн., Oу-29 від 30.05.2016 р. на суму 9900.00 грн., Oу-30 від 30.05.2016 р. на суму 12200.00 грн., Оу-28 від 30.05.2016 р. на суму 9900.00 грн., Оу-27 від 30.05.2016 р. на суму 9900.00 грн., Oу-31 від 30.05 2016 р. на суму 5100.00 грн., Оу-25 від 28.05.2016 р. на суму 13480.00 грн., Оу-26 від 28 05.2016 р. на суму 5100.00 грн..

На адресу позивача за період було виписано податкові накладні на загальну суму 105480,00 грн., у т.ч. ПДВ 17580,00 грн..

У відповідності до умов вказаного договору, підприємство ТОВ ТК Скорпіон-С у серпні 2016 року здійснило оплату за придбані транспортно-експедиційні послуги від постачальника ТОВ Файлекомп на суму 105480,00 грн., ПДВ 20% 17580,00 грн., підприємству правонаступнику ТОВ Всі згідно платіжних доручень № 1187 від 02.08.2016р. на суму 24600,00 грн., № 1184 від 02.08.2016 р. на суму 28480,00 грн., №1186 від 03.08.2016р. на суму 20400,00 грн., №1185 від 03.08.2016р. на суму 32000,00 грн..

З пояснень позивача встановлено, що договір № 2405/02 від 24.05.2016 року було укладено з метою виконання позивачем договорів транспортно - експедиторського обслуговування вантажів, укладених між ТОВ "ТС Скорпіон-С" та ТОВ Файлекомп транспортно-експедиційні послуги були реалізовані на адресу ПП Ліком , ТОВ Фоззі-Фуд , ТОВ Конструктив-Трейд , ТОВ ДМС Транс , ТОВ Еколь Логістікс , на підтвердження чого позивачем надано до матеріалів справи копії відповідних договорів, товарно-транспортні накладні, акти виконаних робіт, податкові накладні.

Щодо проведених господарських взаємовідносин з ПП Ніфар , судом встановлено наступне.

Між ТОВ ТК Скорпіон-С (Експедитор 1) та ПП Ніфар (Експедитор 2) було укладено договір з організації перевезень вантажів автомобільним транспортом у міжнародному, міжміському та міському сполученні № 0112.1 від 01.12.2016 року, предметом якого є взаємовідносини сторін, які виникають при перевезенні та транспортно-експедиторському обслуговуванні вантажів, що надаються Експедитором -1 для Експедитора - 2.

Придбані транспортно-експедиційні послуги від постачальника ПП Ніфар були відображені у актах виконаних робіт Нф-0000116 від 27.12 2016 на суму 5400.00грн., Нф-0000119 від 28 12.2016 на суму 17100.00 грн., Нф-0000129 від 28 12.2016 на суму 4300,00 грн., Нф-0000135 від 28 12.2016 на суму 13400,00 грн., Нф-0000139 від 28.12.2016 на суму 13900,00 грн., Нф-0000127 від28.12.2016 на суму 12900.00 грн., Нф-0000121 від 28.12.2016 на суму 7400.00 грн., Нф-0000084 від 27.12.2016 на суму 3500,00 грн., Нф-0000110 від 27 12.2016 на суму 7400.00 грн., Нф-0000098 від 27.12.2016 на суму 10900.00 грн., Нф-0000105 від 27.12 2016 на суму 15900.00 грн., Нф-0000089 від 27.12.2016 на суму 7400.00 грн., Нф-0000093 від 27 12.2016 на суму 13480,00 грн., Нф-0000100 від 27.12 2016 на суму 10900,00 грн., Нф-0000080 від 26.12.2016 на суму 10900.00 грн., Нф-0000078 від 26.12.2016 на суму 10900.00 грн., Нф-0000073 від 26.12.2016 на суму 8100,00 грн., Нф-0000053 від 19.12.2016 на суму 13900.00 грн., Нф-0000050 від 18.12.2016 на суму 8900.00 грн., Нф-0000047 від 18.12.2016 на суму 7800.00 грн., Нф-0000040 від 17.12.2016 на суму 5400.00 грн., Нф-0000036 від 17.12.2016 на суму 9200.00 грн., Нф-0000019 від 16.12.2016 на суму 9200,00 грн., Нф-0000028 від 16.12.2016 на суму 13900.00 грн., Нф-0000024 від 16.12.2016 на суму 8900.00 грн., Нф-0000001 від 16.12.2016 на суму 8900.00 грн., Нф-0000015 від 15.12.2016 на суму 8900.00 грн., Нф-0000014 від 15.12.2016 на суму 6900.00 грн..

На адресу позивача за період було виписано податкові накладні на загальну суму 275680,00 грн., у т.ч. ПДВ 45 946,66 грн..

У відповідності до умов вказаного договору, підприємство ТОВ ТК Скорпіон-С у грудні 2016 року та січні 2017 року здійснило оплату за придбані транспортно-експедиційні послуги від постачальника ПП Ніфар на суму 295980,00 грн., ПДВ 20% 49012,81 грн., підприємствам правонаступникам згідно платіжних доручень № 1551 від 22.12.2016 на суму 38703,00 грн., № 1550 від 22.12.2016 на суму 36800,00 грн., № 1569 від 28.12.2016 на суму 46700,00 грн., № 1568 від 28.12.2016 на суму 43800.00 грн., № 1570 від 28.12.2016 на суму 15200,00 грн., № 1613 від 12.01.2017 на суму 19377,00 грн., № 1612 від 12.01.2017 на суму 19500,00 грн., № 1582 від 11.01.2017 на суму 33100,00 грн., № 1579 від 11.01.2017 на суму 42800,00 грн..

З пояснень позивача встановлено, що договір № 0112.1 від 01.12.2016 року було укладено з метою виконання позивачем договорів транспортно - експедиторського обслуговування вантажів, укладених між ТОВ "ТС Скорпіон-С" та ПП Кері Транс , ПП Ліком , ТОВ Конструктив - Трейд , ТОВ Сільпо Фуд , ТОВ А-Тек ., на підтвердження чого позивачем надано до матеріалів справи копії відповідних договорів, товарно-транспортні накладні, акти виконаних робіт, податкові накладні.

Щодо проведених господарських взаємовідносин з ТОВ Самміт-Агро-Трейд , судом встановлено наступне.

Між ТОВ ТК Скорпіон-С (Експедитор 1) та ТОВ Самміт-Агро-Трейд (Експедитор 2) було укладено договір з організації перевезень вантажів автомобільним транспортом у міжнародному, міжміському та міському сполученні № 2804.1 від 24.04.2017 року, предметом якого є взаємовідносини сторін, які виникають при перевезенні та транспортно-експедиторському обслуговуванні вантажів, що надаються Експедитором -1 для Експедитора - 2.

Придбані транспортно-експедиційні послуги від постачальника ТОВ Самміт-Агро-Трейд були відображені у актах виконаних робіт Са-0000860 від 31.07.2017 на суму 12036.00 грн., Са-0000680 від 15.07.2017 на суму 5400,00 грн., Са-0000683 від 15.07.2017 на суму 5900,00 грн., Са-0000675 від 14.07.2017 на суму 8900,00 грн., Са-0000669 від 14.07.2017 на суму 4900,00 грн., Са-0000672 від 14.07.2017 на суму 8900,00 грн., Са-0000665 від 13.07.2017 на суму 5900,00 грн., Са-0000661 від 12.07.2017 на суму 8900,00 грн., Са-0000653 від 11.07.2017 на суму 7100.00 грн., Са-0000650 від 11.07.2017 на суму 8900.00 грн., Са-0000656 від 11.07.2017 на суму 8400.00 грн., Са-0000658 від 11.07.2017 на суму 10900.00 грн., Са-0000646 від 10.07.2017 на суму 10900,00 грн., Са-0000643 від 10.07.2017 на суму 13900,00 грн., Са-0000638 від 07.07.2017 на суму 8900,00 грн., Са-0000631 від 06.07.2017 на суму 5400.00 грн., Са-0000625 від 05.07.2017 на суму 5400.00 грн., Са-0000618 від 05.07.2017 на суму 12900,00 грн., Са-0000617 від 05.07.2017 на суму 9400,00 грн., Са-0000628 від 05.07.2017 на суму 8900,00 грн., Са-0000615 від 04.07.2017 на суму 3200.00 грн., Са-0000609 від 04.07.2017 на суму 13900,00 грн., Са-0000616 від 04.07.2017 на суму 5400,00 грн., Са-0000612 від 04.07.2017 на суму 8900,00 грн., Са-0000604 від 03.07.2017 на суму 13400,00 грн., Са-0000605 від 03.07.2017 на суму 11900,00 грн., Са-0000608 від 03.07.2017 на суму 5900.00 грн., Са-0000601 від 02.07.2017 на суму 5900,00 грн., Са-0000445 від 15.06.2017 на суму 8900,00 грн., Са-0000435 від 15.06.2017 на суму 4900,00 грн., Са-0000440 від 15.06 2017 на суму 11200,00 грн., Са-0000438 від 15.06.2017 на суму 5900,00 грн., Са-0000430 від 14.06.2017 на суму 8900.00 грн., Са-0000421 від 14.06.2017 на суму 8900,00 грн., Са-0000424 від 14.06.2017 на суму 9900,00 грн., Са-0000427 від 14.06.2017 на суму 5900,00 грн., Са-0000415 від 13.06.2017 на суму 20900,00 грн., Са-0000411 від 13.06.2017 на суму 8900,00 грн., Са-0000412 від 13.06.2017 на суму 2900.00 грн., Са-0000416 від 13.06.2017 на суму 1600,00 грн., Са-0000418 від 13.06.2017 на суму 7600.00 грн., Са-0000401 від 12.06.2017 на суму 8900.00 грн., Са-0000399 від 12.06.2017 на суму 10900,00 грн., Са-0000407 від 12.06.2017 на суму 9400.00 грн.,Са-0000405 від 12 06 2017 на суму 8100,00 грн., Са-0000369 від 09.06.2017 на суму 5900,00 грн., Са-0000367 від 09.06.2017 на суму 10700.00 грн., Са-0000368 від 09.06.2017 на суму 8900.00 грн., Са-0000363 від 08.06.2017 на суму 8900,00 грн., Са-0000365 від 08.06.2017 на суму 8900,00 грн., Са-0000362 від 08 06.2017 на суму 12900.00 грн., Са-0000366 від 08.06.2017 на суму 5900,00 грн., Са-0000316 від 07.06.2017 на суму 20900.00 грн., Са-0000317 від 07.06.2017 на суму 10500.00 грн., Са-0000358 від 07.06.2017 на суму 32900.00 грн., Са-0000327 від 07.06.2017 на суму 27900,00 грн., Са-0000329 від 07.06.2017 на суму 27900.00 грн., Са-0000322 від 07.06.2017 на суму 27900.00 грн., Са-0000320 від 07.06.2017 на суму 27900,00 грн., Са-0000326 від 07.06.2017 на суму 27900,00 грн., Са-0000321 від 07.06.2017 на суму 27900.00 грн., Са-0000359 від 07.06.2017 на суму 10400,00 грн., Са-0000319 від 07.06.2017 на суму 27900.00 грн., Са-0000323 від 07.06.2017 на суму 27900.00 грн., Са-0000318 від 07.06.2017 на суму 16900.00 грн., Са-0000324 від 07.06.2017 на суму 27900,00 грн., Са-0000325 від 07.06.2017 на суму 27900.00 грн., Са-0000351 від 07.06 2017 на суму 27900,00 грн., Са-0000334 від 07 06.2017 на суму 27900.00 грн., Са-0000357 від 07 06.2017 на суму 27900,00 грн., Са-0000350 від 07.06.2017 на суму 27900,00 грн., Са-0000346 від 07.06.2017 на суму 27900,00 грн., Са-0000345 від 07.06.2017 на суму 27900,00 грн., Са-0000331 від 07.06.2017 на суму 27900,00 грн., Са-0000336 від 07.06.2017 на суму 27900,00 грн., Са-0000354 від 07.06.2017 на суму 27900,00 грн., Са-0000330 від 07.06.2017 на суму 27900,00 грн., Са-0000332 від 07.06.2017 на суму 27900,00 грн., Са-0000355 від 07.06.2017 на суму 27900,00 грн., Са-0000349 від 07.06.2017 на суму 27900,00 грн., Са-0000352 від 07.06.2017 на суму 27900,00 грн., Са-0000339 від 07.06.2017 на суму 27900,00 грн., Са-0000341 від 07.06.2017 на суму 27900,00 грн., Са-0000333 від 07.06.2017 на суму 27900,00 грн., Са-000035 від 07.06.2017 на суму 27900,00 грн., Са-0000347 від 07.06.2017 на суму 27900,00 грн., Са-0000338 від 07.06.2017 на суму 27900.00 грн., Са-0000337 від 07.06.2017 на суму 27900,00 грн., Са-0000282 від 06.06.2017 на суму 8900,00 грн., Са-0000288 від 06.06.2017 на суму 8100,00 грн., Са-0000296 від 06.06.2017 на суму 17900,00 грн., Са-0000304 від 06.06.2017 на суму 17900,00 грн., Са-0000300 від 06.06.2017 на суму 17900.00 грн., Са-0000305 від 06.06.2017 на суму 17900,00 грн., Са-0000291 від 06.06.2017 на суму 9400.00 грн., Са-0000299 від 06.06.2017 на суму 17900,00 грн., Са-0000297 від 06.06.2017 на суму 17900,00 грн., Са-0000294 від 06.06.2017 на суму 9400.00 грн., Са-0000310 від 06.06.2017 на суму 17900.00 грн., Са-0000311 від 06.06.2017 на суму 17900,00 грн., Са-0000313 від 06.06.2017 на суму 17900.00 грн., Са-0000280 від 05.06.2017 на суму 14200.00 грн., Са-0000276 від 03.06.2017 на суму 4900.00 грн., Са-0000279 від 03.06.2017 на суму 4900.00 грн., Са-0000269 від 02.06.2017 на суму 5400.00 грн., Са-0000272 від 02.06.2017 на суму 8900.00 грн., Са-0000264 від 01.06.2017 на суму 5400,00 грн., Са-0000266 від 01.06.2017 на суму 8900,00 грн., Са-0000255 від 29.05.2017 на суму 10900.00 грн., Са-0000250 від 29.05.2017 на суму 9900.00 грн., Са-0000259 від 29.05.2017 на суму 4900,00 грн., Са-0000246 від 27.05.2017 на суму 4900.00 грн., Са-0000424 від 27.05.2017 на суму 9900.00 грн., Са-0000230 від 26.05.2017 на суму 5900,00 грн., Са-0000236 від 26.05.2017 на суму 8900,00 грн., Са-0000220 від 26.05.2017 на суму 8900.00 грн., Са-0000232 від 26.05.2017 на суму 13400,00 грн., Са-0000211 від 24.05.2017 на суму 8900.00 грн., Са-0000208 від 24.05.2017 на суму 18400.00 грн., Са-0000206 від 24.05.2017 на суму 8400.00 грн., Са-0000202 від 23.05.2017 на суму 14400,00 грн., Са-0000200 від 23.05.2017 на суму 9200,00 грн., Са-0000198 від 22.05.2017 на суму 8900,00 грн., Са-0000192 від 22.05.2017 на суму 8900.00 грн., Са-0000190 від 21.05.2017 на суму 4900,00 грн., Са-0000189 від 21.05.2017 на суму 13400.00 грн., Са-0000179 від 20.05.2017 на суму 14400,00 грн., Са-0000183 від 20.05.2017 на суму 5400.00 грн., Са-0000172 від 19.05.2017 на суму 9400.00 грн., Са-0000175 від 19.05.2017 на суму 5900,00 грн., Са-0000168 від 18.05.2017 на суму 8900.00 грн., Са-0000166 від 18.05.2017 на суму 4000.00 грн., Са-0000140 від 17.05.2017 на суму 4900,00 грн., Са-0000138 від 17.05.2017 на суму 13900,00 грн., Са-0000148 від 17.05.2017 на суму 5900,00 грн., Са-0000156 від 17.05.2017 на суму 14400,00 грн., Са-0000160 від 17.05.2017 на суму 10700,00 грн., Са-0000150 від 17.05.2017 на суму 5400.00 грн., Са-0000131 від 16.05.2017 на суму 12400.00 грн., Са-0000126 від 16.05.2017 на суму 8500.00 грн., Са-0000130 від 16.05.2017 на суму 8900.00 грн., Са-0000135 від 16.05.2017 на суму 8900,00 грн., Са-0000128 від 16.05.2017 на суму 4900,00 грн..

На адресу позивача за період травень - липень 2017 року виписано податкові накладні на загальну суму 1972836,00 грн., у т.ч. ПДВ 328805,90 грн.

У відповідності до умов вказаного договору, підприємство ТОВ ТК Скорпіон-С у червні та липні 2017 року здійснило оплату за придбані транспортно-експедиційні послуги від постачальника ТОВ Самміт-Агро-Трейд на суму 1971536,00 грн., у т.ч. ПДВ 328589,32 грн., підприємствам правонаступникам ТОВ Самміт-Агро-Трейд .

З пояснень позивача встановлено, що договір № 2804.1 від 24.04.2017 було укладено з метою виконання позивачем договорів транспортно - експедиторського обслуговування вантажів, укладених між ТОВ "ТС Скорпіон-С" та ТОВ ДМС Транс , ПрАТ ККПК , ТОВ Еколь Логістик , ПП Ліком , ТОВ 2Рабен Україна", ПП "Кері Транс", ЬТОВ "Сільпо Фуд", ТОВ "Полтаваукртранс", на підтвердження чого позивачем надано до матеріалів справи копії відповідних договорів, товарно-транспортні накладні, акти виконаних робіт, податкові накладні.

Щодо проведених господарських взаємовідносин з ТОВ Івамар Трейд , судом встановлено наступне.

Між ТОВ ТК Скорпіон-С (Експедитор 1) та ТОВ Івамар Трейд (Експедитор 2) було укладено договір з організації перевезень вантажів автомобільним транспортом у міжнародному, міжміському та міському сполученні № 10/08.1 від 10.08.2017 року, предметом якого є взаємовідносини сторін, які виникають при перевезенні та транспортно-експедиторському обслуговуванні вантажів, що надаються Експедитором -1 для Експедитора - 2.

Придбані транспортно-експедиційні послуги від постачальника ТОВ Івамар Трейд були відображені у актах виконаних робіт Іт-0000801 від 30.09.2017 на суму 8900,00 грн., Іт-0000799 від 30.09.2017 на суму 15100.00 грн., Іт-0000792 від 29.09.2017 на суму 8900,00 грн., Іт-0000796 від 29.09.2017 на суму 14900.00 грн., Іт-0000794 від 29.09.2017 на суму 13400.00 грн., Іт-0000786 від 28.09.2017 на суму 8900.00 грн., Іт-0000788 від 28.09.2017 на суму 4900,00 грн., Іт-0000776 від 27.09.2017 на суму 8900.00 грн., Іт-0000778 від 27.09.2017 на суму 8900.00 грн., Іт-0000773 від 27.09.2017 на суму 14900.00 грн., Іт-0000760 від 26.09.2017 на суму 3200 00 грн., Іт-0000757 від 26.09.2017 на суму 13400,00 грн., Іт-0000764 від 26.09.2017 на суму 6400.00 грн., Іт-0000750 від 26.09.2017 на суму 20900.00 грн., Іт-0000752 від 26.09.2017 на суму 8900,00 грн., Іт-0000746 від 25.09.2017 на суму 5900,00 грн., Іт-0000742 від 25.09.2017 на суму 4900.00 грн., Іт-0000738 від 25.09.2017 на суму 8900,00 грн., Іт-0000734 від 23.09.2017 на суму 8900.00 грн., Іт-0000732 від 23.09.2017 на суму 8900.00 грн., Іт-0000730 від 22.09.2017 на суму 4900.00 грн., Іт-0000728 від 22.09.2017 на суму 8900.00 грн., Іт-0000727 від 22.09.2017 на суму 5900.00 грн., Іт-0000713 від 21.09.2017 на суму 14600.00 грн., Іт-0000726 від 21.09.2017 на суму 3700.00 грн., Іт-0000710 від 21.09.2017 на суму 12900.00 грн., Іт-0000715 від 21.09.2017 на суму 9900,00 грн., Іт-0000722 від 21.09.2017 на суму 5900.00 грн., Іт-0000719 від 21.09.2017 на суму 13400,00 грн., Іт-0000704 від 20.09.2017 на суму 5900,00 грн., Іт-0000703 від 20.09.2017 на суму 8400.00 грн., Іт-0000690 від 19.09.2017 на суму 12900,00 грн., Іт-0000695 від 19.09.2017 на суму 13400.00 грн., Іт-0000699 від 19.09.2017 на суму 7500.00 грн., Іт-0000693 від 19.09.2017 на суму 8900.00 грн., Іт-0000685 від 18.09.2017 на суму 4900.00 грн., Іт-0000677 від 15.09.2017 на суму 8900,00 грн., Іт-0000676 від 14.09.2017 на суму 5900.00 грн., Iт-0000673 від 13.09.2017 на суму 4900.00 грн., Іт-0000672 від 13.09.2017 на суму 8900.00 грн., Іт-0000666 від 12.09.2017 на суму 20900,00 грн., Іт-0000669 від 12.09.2017 на суму 8900,00 грн., Іт-0000660 від 11.09.2017 на суму 3200.00 грн., Іт-0000665 від 08.09.2017 на суму 8100,00 грн., Іт-0000658 від 08.09.2017 на суму 8900.00 грн., Іт-0000653 від 07.09.2017 на суму 8900.00 грн., Іт-0000648 від 07.09.2017 на суму 8900.00 грн., Іт-0000645 від 07.09.2017 на суму 20900.00 грн., Іт-0000650 від 07.09.2017 на суму 8900.00 грн., Іт-0000638 від 06.09.2017 на суму 12900.00 грн., Іт-0000639 від 06.09.2017 на суму 8900.00 грн., Іт-0000633 від 06.09.2017 на суму 8900.00 грн., Іт-0000625 від 05.09.2017 на суму 8900.00 грн., Іт-0000628 від 05.09.2017 на суму 13400.00 грн., Іт-0000629 від 04.09.2017 на суму 8900.00 грн., Іт-0000620 від 04.09.2017 на суму 12900,00 грн., Іт-0000622 від 04.09.2017 на суму 4900,00 грн., Іт-0000615 від 04.09.2017 на суму 9900.00 грн., Іт-0000617 від 04.09.2017 на суму 10900.00 грн., Іт-0000607 від 02.09.2017 на суму 8900.00 грн., Іт-0000605 від 01.09.2017 на суму 5900.00 грн., Іт-0000602 від 01.09.2017 на суму 9100,00 грн., Іт-0000550 від 31.08.2017 на суму 8900.00 грн., Іт-0000544 від 31.08.2017 на суму 5900.00 грн., Іт-0000539 від 31.08.2017 на суму 14400,00 грн., Іт-0000585 від 31.08.2017 на суму 8580.00 грн., Іт-0000579 від 31.08.2017 на суму 15000,00 грн., Іт-0000519 від 30.08.2017 на суму 13600,00 грн., Іт-0000528 від 30.08.2017 на суму 4900,00 грн., Іт-0000522 від 30.08.2017 на суму 20900.00 грн., Іт-0000533 від 30.08.2017 на суму 5900,00 грн., Іт-0000509 від 29.08.2017 на суму 8900,00 грн., Іт-0000501 від 28.08.2017 на суму 7100,00 грн., Іт-0000463 від 25.08.2017 на суму 8900.00 грн., Іт-0000460 від 25.08.2017 на суму 8900.00 грн., Іт-0000454 від 24.08.2017 на суму 18900.00 грн., Іт-0000450 від 23.08.2017на суму 8900.00 грн., Іт-0000449 від 23.08.2017 на суму 9900,00 грн., Іт-0000451 від 23.08 2017 на суму 11100,00 грн., Іт-0000446 від 22.08 2017 на суму 9900,00 грн., Іт-0000445 від 22.08.2017 на суму 8900,00 грн., Іт-0000447 від 22.08.2017 на суму 8900,00 грн., Іт-0000448 від 22.08.2017 на суму 7100,00 грн., Іт-0000444 від 21.08.2017 на суму 10900,00 грн., Іт-0000443 від 21.08.2017 на суму 3200.00 грн., Іт-0000442 від 20.08.2017 на суму 9700.00 грн., Іт-0000441 від 18.08.2017 на суму 11900.00 грн., Іт-0000440 від 17.08.2017 на суму 23300,00 грн., Іт-0000439 від 16.08.2017 на суму 8900,00 грн., Іт-0000438 від 16.08.2017 на суму 13400.00 грн., Іт-0000206 від 15.08.2017 на суму 8900.00 грн., Іт-0000205 від 15.08.2017 на суму 8900,00 грн., Іт-0000203 від 14.08.2017 на суму 8700.00 грн., Іт-0000204 від 14.08.2017 на суму 2900,00 грн., Іт-0000202 від 13.08.2017 на суму 9700,00 грн., Іт-0000200 від 12.08.2017 на суму 9700.00 грн., Іт-0000201 від 12.08.2017 на суму 5400.00 грн..

На адресу позивача за період серпень - вересень 2017 року було виписано податкові накладні на загальну суму 941580,00 грн., у т.ч. ПДВ 156 929,85 грн..

У відповідності до умов вказаного договору, підприємство ТОВ ТК Скорпіон-С у вересні та жовтні 2017 року здійснило оплату за придбані транспортно-експедиційні послуги від постачальника ТОВ Івамар Трейд на суму 941580,00 грн., у т.ч. ПДВ 156929,98 грн., підприємствам правонаступникам згідно платіжних доручень.

З пояснень позивача встановлено, що договір № 10/08.1 від 10.08.2017 року було укладено з метою виконання позивачем договорів транспортно - експедиторського обслуговування вантажів, укладених між ТОВ "ТС Скорпіон-С" та ПП Ліком , ТОВ Бізнес Груп К , ТОВ Аква-Поляна , ПрАТ ККПК , ТОВ ДМС Транс , ТОВ Логістик-Плюс , ТОВ Еколь Логістікс , ТОВ СД Логістик Плюс , ТОВ Макстек , ТОВ Рабен Україна , ТОВ Заммлер Україна , ПП Кері Транс , ТОВ Пан Логістик , ТОВ Аграрій , Посольство Швейцарської конфедерації в Україні, на підтвердження чого позивачем надано до матеріалів справи копії відповідних договорів, товарно-транспортні накладні, акти виконаних робіт, податкові накладні.

Також між ТОВ "ТК Скорпіон-С" (Замовник) та ТОВ "Івамар Трейд" (Виконавець) укладено договір щодо надання маркетингових послуг № 18/08.2 від 18.08.2017 за умовами якого Замовник доручає, а Виконавець зобов`язується надати останньому послуги з проведення маркетингових досліджень за напрямками, що цікавлять Замовника. (т. 2 а.с. 216)

На підтвердження виконання умов зазначеного договору позивачем надано акт № ІТ-000585 здачі-прийняття робіт (надання послуг) згідно якого Виконавцем надано послуги щодо досліджування ринку та подібни послуги суму яких визначено у розмірі 7150,00 грн. (т. 2 а.с. 220)

Жодних інших первинних документів бухгалтерського та податкового обліку на підтвердження фактичного виконання умов зазначеного договору позивачем до суду не надано.

Крім того, між ТОВ "ТК Скорпіон-С" (Замовник) та ТОВ "Івамар Трейд" (Виконавець) укладено договір щодо надання інформаційних (консультативних) послуг № 18/08.1 від 18.08.2017 за умовами якого Замовник доручає, а Виконавець зобов`язується надати йому, у відповідності до умов Даного Договор, спеціальну інформацію (кваліфіковану консультацію), а Замовник зобов`язується прийняти послугу та оплатити її. (т. 2 а.с. 217)

На підтвердження виконання умов зазначеного договору позивачем надано акт № ІТ-000579 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 31.08.2017 згідно якого Виконавцем надано інформаційно-консультаційні послуги з питань обліку та оподаткування вартістю 12500 грн. (т. 2 а.с. 221).

Жодних інших первинних документів бухгалтерського та податкового обліку на підтвердження фактичного виконання умов зазначеного договору позивачем до суду не надано.

Дослідивши надані позивачем первинні документи, на підтвердження реального виконання умов вищезазначених договорів, колегія суддів зазначає наступне.

Законом України Про транспортно-експедиторську діяльність транспортно-експедиторська діяльність визначена, як підприємницька діяльність із надання транспортно-експедиторських послуг з організації та забезпечення перевезень експортних, імпортних, транзитних або інших вантажів (стаття 1 Закону).

Експедитор (транспортний експедитор) - суб`єкт господарювання, який за дорученням клієнта та за його рахунок виконує або організовує виконання транспортно-експедиторських послуг, визначених договором транспортного експедирування.

Клієнт - споживач послуг експедитора (юридична або фізична особа), який за договором транспортного експедирування самостійно або через представника, що діє від його імені, доручає експедитору виконати чи організувати або забезпечити виконання визначених договором транспортного експедирування послуг та оплачує їх, включаючи плату експедитору.

Перевізник - юридична або фізична особа, яка взяла на себе зобов`язання і відповідальність за договором перевезення вантажу за доставку до місця призначення довіреного їй вантажу, перевезення вантажів та їх видачу (передачу) вантажоодержувачу або іншій особі, зазначеній у документі, що регулює відносини між експедитором та перевізником.

Учасники транспортно-експедиторської діяльності - клієнти, перевізники, експедитори, транспортні агенти, порти, залізничні станції, об`єднання та спеціалізовані підприємства залізничного, авіаційного, автомобільного, річкового та морського транспорту, митні брокери та інші особи, що виконують роботи (надають послуги) при перевезенні вантажів.

У разі залучення експедитором до виконання його зобов`язань за договором транспортного експедирування іншої особи у відносинах з нею експедитор може виступати від свого імені або від імені клієнта.

За договором транспортного експедирування експедитор може організувати перевезення за одним товарно-транспортним документом вантажів кількох різних клієнтів, які прямують з одного пункту відправлення та/чи в один пункт призначення, за умови, що експедитор виступає від імені усіх цих клієнтів як вантажовідправник та/чи вантажоодержувач.

Платою експедитору вважаються кошти, сплачені клієнтом експедитору за належне виконання договору транспортного експедирування.

У плату експедитору не включаються витрати експедитора на оплату послуг (робіт) інших осіб, залучених до виконання договору транспортного експедирування, на оплату зборів (обов`язкових платежів), що сплачуються при виконанні договору транспортного експедирування.

Підтвердженням витрат експедитора є документи (рахунки, накладні тощо), видані суб`єктами господарювання, що залучалися до виконання договору транспортного експедирування, або органами влади.

Перевезення вантажів супроводжується товарно-транспортними документами, складеними мовою міжнародного спілкування залежно від обраного виду транспорту або державною мовою, якщо вантажі перевозяться в Україні.

Такими документами можуть бути: авіаційна вантажна накладна (Air Waybill); міжнародна автомобільна накладна (CMR); накладна СМГС (накладна УМВС); коносамент (Bill of Lading); накладна ЦІМ (CIM); вантажна відомість (Cargo Manifest); інші документи, визначені законами України.

Факт надання послуги експедитора при перевезенні підтверджується єдиним транспортним документом або комплектом документів (залізничних, автомобільних, авіаційних накладних, коносаментів тощо), які відображають шлях прямування вантажу від пункту його відправлення до пункту його призначення.

Відповідно до пункту 1 статті 929 Цивільного кодексу України за договором транспортного експедирування одна сторона (експедитор) зобов`язується за плату і за рахунок другої сторони (клієнта) виконати або організувати виконання визначених договором послуг, пов`язаних з перевезенням вантажу. Договором транспортного експедирування може бути встановлено обов`язок експедитора організувати перевезення вантажу транспортом і за маршрутом, вибраним експедитором або клієнтом, зобов`язання експедитора укласти від свого імені або від імені клієнта договір перевезення вантажу, забезпечити відправку і одержання вантажу, а також інші зобов`язання, пов`язані з перевезенням.

Колегія суддів зазначає, що за умовами договорів укладених між позивачем (Експедитор-1) та його контрагентами - ТОВ Інтер Торг Груп , ТОВ Файлекомп , ПП Ніфар , ТОВ Самміт-Агро-Трєйд , ТОВ Івамар Трейд (Експедиор-2), Експедитор-2 зобов`язується доставити довірений йому вантаж в пункт призначення та видати його уповноваженій особі на отримання вантажу особі, а Експедитор-1 зобов`язується оплатити вартість послуг Експедитора-2.

Крім того, за умовами вказаних договорів визначено права та обов`язки Експедитора-1 та Експедитора-2, згідно яких:

Експедитор-1 зобов`язується.

Організувати підготовку вантажу для перевезення з урахуванням встановлених обмежень щодо загальної ваги вантажів та навантаження на вісь транспортного засобу, що виключає псування чи пошкодження вантажу при транспортуванні.

Забезпечити належне оформлення повного комплекту товаросупровідних документів, які необхідні для приймання/видачі вантажу та безперешкодного руху транспортного засобу по маршруту перевезення.

Якщо перевезення окремого виду вантажу (групи вантажів) вимагає додаткових товаросупровідних документів, Експедитор-1 зазначає перелік таких документи письмово.

Експедитор-2 зобов`язується:

Своєчасно подати технічно справний та придатний для перевезення обумовленого вантажу транспортний засіб, який забезпечить доставку вантажу у відповідності до вимог нормативних актів, що регулюють перевезення вантажів автомобільним транспортом, надати всі необхідні документи для оформлення та виконання перевезення.

Забезпечити обов`язкову присутність водія при завантаженні/розвантаженні транспортного засобу, контроль за розміщенням і кріпленням вантажу на вантажній платформі з метою уникнення пошкодження вантажу і рухомого складу під час транспортування.

Забезпечити перевірку кількості вантажу, завантаженого на транспортний засіб, з кількістю вантажу, зазначеного в товарно-транспортній накладній, його маркування, зовнішнього вигляду і упакування. У випадку виявлення розбіжностей, зробити необхідні застереження в усіх примірниках товарно-транспортної накладної.

Негайно інформувати Експедитора-1 і не приступати без його дозволу до перевезення в разі невідповідності даних про характер вантажу, маршрут перевезення, фактичному стану вантажу та інструкціям Вантажовідправника та/або Вантажоотримувача.

Також сторонами погоджено, що ціни є договірними і визначаються виходячи з актуальної ситуації на ринку вантажних перевезень.

Разом з тим, позивачем не надано ані до перевірки, ані до суду жодних належним чином складених транспортних та супроводжувальних документів, передбачених Законом України "Про транспортно-експедиторську діяльність", які відображають факт приймання контрагентами позивача на виконання умов укладених договорів вантажу для перевезення, навантаження товару, шлях прямування вантажу від пункту його відправлення до пункту його призначення автомобільним транспортом, розвантаження товару, та підтверджують факт надання послуги Експедитора-2 при перевезенні ТМЦ.

З наданих позивачем документів неможливо встановити яким чином сторони узгоджували дати перевезення вантажу, з урахуванням назви та характеристики вантажу, його обсягу та ваги, адреси завантаження та часу подачі транспортного засобу тощо.

Як вбачається з наданих позивачем копій актів здачі прийняття робіт (виконаних послуг) складених між Замовником (ТОВ ТК Скорпіон-С") та його контрагентами ТОВ Інтер Торг Груп , ТОВ Файлекомп , ПП Ніфар , ТОВ Самміт-Агро-Трєйд , ТОВ Івамар Трейд в якості Виконавця, вони не містять жодних відомостей про вантажовідправника та вантажоодержувача товару, відсутня інформація стосовно осіб, які надавали послугу, відсутня інформація щодо вантажу, перевезення якого здійснювалось, відсутнє обґрунтування вартості перевезень, обсягу наданих послуг, з розрахунку яких визначено ціну за їх виконання. Надані акти містять лише загальні посилання щодо надання транспортно-експедиційних послуг за договором із зазначенням населених пунктів.

Згідно з пунктом 1 Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 14.10.1997 № 363 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 20.02.1998 за № 128/2568) (далі - Правила № 363), перевізник - особа, яка надає послуги з перевезення вантажу автомобільним транспортом загального користування; товарно-транспортна накладна - це єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, що призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу.

Основними документами на перевезення вантажів є товарно-транспортні накладні та дорожні листи вантажного автомобіля (пункт 11.1 цих Правил).

Як встановлено пунктом 11.7 цих Правил, перший екземпляр товарно-транспортної накладної залишається у замовника (вантажовідправника), другий - передається водієм (експедитором) вантажоодержувачу, третій і четвертий екземпляри, засвідчені підписом вантажоодержувача (у разі потреби й печаткою або штампом), передається перевізнику. За змістом цієї норми товарно-транспортні накладні повинні у всякому разі бути в наявності як у покупця так і у продавця, безвідносно до умов договору поставки про зобов`язану сторону щодо доставки товару.

Отже, в даному випадку саме наявність належним чином оформленої товарно-транспортної накладної є обов`язковою умовою для висновку про наявність фактичного руху активів в процесі здійснення господарської взаємодії з надання експедиторських послуг, оскільки витрати з послуг по перевезенню вантажів мають бути підтверджені відповідною транспортною документацією.

Позивачем надано до матеріалів справи товарно-транспортні накладні на підтвердження надання послуг з перевезення вантажу його контрагентам: ТОВ Заммлер Україна , ТОВ Долина - Центр ; ТОВ Диад - Логістик ; ПП Ліком ; ТОВ Фоззі-Фуд ; ТОВ Конструктив - Трейд ; ТОВ ДМС Транс ; ТОВ Еколь Логістікс ; ПП Кері Транс ; ТОВ Сільпо Фуд ; ТОВ А-Тек ; ПрАТ ККПК ; Посольство Швейцарської конфедерації в Україні; ТОВ Рабен Україна ; ТОВ Полтаваукртранс ; ТОВ Бізнес Груп К ; ТОВ Аква-Поляна ; ТОВ Логістик Плюс ; ТОВ СД Логістик Плюс ; ТОВ Макстек ; ТОВ Пан Логістик , за договорами з організації перевезення вантажів, з метою виконання зобов`язань за якими позивачем було залучено в якості експедиторів ТМЦ ТОВ Інтер Торг Груп , ТОВ Файлекомп , ПП Ніфар , ТОВ Самміт-Агро-Трєйд , ТОВ Івамар Трейд . Однак, згідно наданих ТТН автомобільним перевізником є ТОВ "ТК Скорпіон-С".

Таким чином, позивачем не надано жодних доказів зв`язку вчинення ТОВ Інтер Торг Груп , ТОВ Файлекомп , ПП Ніфар , ТОВ Самміт-Агро-Трєйд , ТОВ Івамар Трейд будь-яких дій задля організації та здійснення перевезень вантажів для позивача, окрім як наявності податкових накладних та актів здачі - прийняття робіт, а тому у суду відсутні правові підстави для висновку про реальний характер надання експедиторських послуг вказаними підприємствами, отже і про правомірність формування податкового кредиту на підставі виписаних ними податкових накладних.

З приводу виявленого в ході перевірки порушення позивачем вимог п. 121.1 ст. 121 Податкового кодексу України, колегія суддів зазначає наступне.

Платники податків зобов`язані забезпечити зберігання документів, визначених пунктом 44.1 цієї статті, а також документів, пов`язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом не менш як 1095 днів (2555 днів - для документів та інформації, необхідної для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до статті 39 цього Кодексу) з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а в разі її неподання - з передбаченого цим Кодексом граничного терміну подання такої звітності.

У разі втрати, пошкодження або дострокового знищення документів, зазначених в пунктах 44.1 і 44.3 цієї статті, платник податків зобов`язаний у п`ятиденний строк з дня такої події письмово повідомити контролюючий орган за місцем обліку в порядку, встановленому цим Кодексом для подання податкової звітності, та контролюючий орган, яким було здійснено митне оформлення відповідної митної декларації.

Платник податків зобов`язаний відновити втрачені документи протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючого органу.

Відповідно до п. 121.1 ст. 121 ПКУ, незабезпечення платником податків зберігання первинних документів, облікових та інших регістрів, бухгалтерської та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів протягом установлених статтею 44 цього Кодексу строків їх зберігання та/або ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів (крім документів, отриманих з Єдиного реєстру податкових накладних) чи їх копій при здійсненні податкового контролю у випадках, передбачених цим Кодексом, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 510 гривень.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень.

Аналіз вищенаведених законодавчих приписів дає підстави для висновку, що нормами Податкового кодексу України передбачено фінансову відповідальність платників податку за неподання, або несвоєчасне подання до контролюючого органу документів при здійсненні податкового контролю.

Як вбачається з акту перевірки від 09.08.2018 № 3235/20-40-14-21-07, під час виходу контролюючим органом на перевірку 27.04.2018 ТОВ "ТК Скорпіон-С" не надано будь-яких первинних документів для її проведення у зв`язку із утратою їх 26.04.2018 біля торгівельного центру "Компас", про що зазначено у заяві ГУНП в Харківській області від 26.04.2018, згідно якої керівник Стасевич Д.Г. просить органи поліції вжити заходи по розшуку первинних бухгалтерських та фінансових документів за період з квітня 2016 року по березень 2018 року, втрату яких він виявив 26.04.2018. Також Стасевич Д.Г. повідомив, що 27.04.2018 ним було подано лист щодо втрачених документів до загального відділу ГУ ДФС у Харківській області.

Фахівцями ГУ ДФС у Харківській області складено акт про "Ненадання документів" від 27.04.2018 № 3081/20-40-14-21-07/38551328 ТОВ "ТК Скорпіон-С", а позапланову документальну перевірку станом на 27.04.2018 було призупинено.

Враховуючи зазначені обставини, колегія суддів вважає, що відповідачем правомірно застосовано до ТОВ "ТК Скорпіон-С" штрафні санкції за незабезпечення зберігання платником податків первинних документів протягом строків визначених ПКУ, оскільки положеннями п. 121.1 ст. 121 Податкового кодексу України передбачено відповідальність за вказане порушення.

При цьому, суд не приймає до уваги доводи позивача, щодо відсутності у діях ТОВ "ТК Скорпіон-С" складу правопорушення, оскільки диспозиція п.п. 121.1 ст. 121 ПК України застосовується в тому числі і у випадку вчинення бездіяльності щодо організації належного та безпечного зберігання первинних документів та не пов`язує накладення штрафу з безпосередньо протиправними діями спрямованими на пошкодження документів.

Дії платника податків щодо повідомлення контролюючого органу про втрату, пошкодження або дострокове знищення документів, зазначених в пунктах 44.1, 44.3 статті 44 Податкового кодексу України, не звільняють його від відповідальності, а лише дають можливість з дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючого органу, протягом 90 календарних днів відновити втрачені документи.

Зазначені висновки суду відповідають висновкам, що наведені у постанові Верховного Суду від 12.09.2018 року у справі № 815/7386/16.

Таким чином, підсумовуючи викладене, колегія суддів дійшла висновку, що позовні вимоги ТОВ "ТК "Скорпіон-С" є необґрунтованими і такими, що не підлягають задоволенню.

У відповідності до ст. 242 КАС України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 315 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити нове судове рішення у відповідній частині або змінити судове рішення.

Згідно п. 4 ч. 1, ч. 2 ст. 317 КАС України, підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

Неправильним застосуванням норм матеріального права вважається: неправильне тлумачення закону або застосування закону, який не підлягає застосуванню, або незастосування закону, який підлягав застосуванню.

Враховуючи допущені судом першої інстанції порушення норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, колегія суддів дійшла висновку, що рішення суду першої інстанції підлягає скасуванню з прийняттям постанови про відмову у задоволенні позову.

Керуючись ст.ст. 229, 241, 243, 250, 308, 310, 315, 317, 321, 322, 325, 327-329 Кодексу адміністративного судочинства України суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Харківській області задовольнити.

Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 18.03.2019 року по справі № 520/10526/18 скасувати.

Прийняти постанову, якою в задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Транспортна компанія СКОРПІОН-С" - відмовити в повному обсязі.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Головуючий суддя (підпис)С.П. Жигилій Судді (підпис) (підпис) І.С. Чалий Т.С. Перцова Повний текст постанови складено 15.10.2019 року

СудДругий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.10.2019
Оприлюднено17.10.2019
Номер документу84953115
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/10526/18

Ухвала від 16.08.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 23.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 23.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 31.01.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 28.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Постанова від 10.10.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Постанова від 10.10.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 11.07.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 25.06.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 03.06.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні