Рішення
від 16.10.2019 по справі 140/2230/19
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 жовтня 2019 року ЛуцькСправа № 140/2230/19

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Волдінера Ф.А.,

розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг до Товариства з обмеженою відповідальністю Дельта Вест Ойл Груп про стягнення фінансових санкцій,

ВСТАНОВИВ:

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - НКРЕКП, позивач) звернулася з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Дельта Вест Ойл Груп (далі - ТзОВ Дельта Вест Ойл Груп , відповідач) про стягнення фінансових санкцій в сумі 170000 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач має заборгованість перед Державним бюджетом України у зв`язку з несплатою у добровільному порядку штрафу за порушення Умов та Правил здійснення підприємницької діяльності з виробництва електричної енергії, затверджених постановою Національної комісії з питань регулювання електроенергетики України від 08.02.1996 № 3, та Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 22.03.2017 № 309 та пені, а тому просить їх стягнути в судовому порядку.

Ухвалою судді від 09.08.2019 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито спрощене позовне провадження у справі, постановлено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

02.09.2019 представником відповідача подано до суду відзив на позовну заяву, згідно якого останній заперечує проти позову з тих підстав, що 23.05.2019 ТзОВ Дельта Вест Ойл Груп перерахувало до Державного бюджету штраф у розмірі 85 000,00 гривень, що підтверджується платіжним дорученням від 23.05.2019 № 967. Крім того, постанову позивача ТзОВ Дельта Вест Ойл Груп отримало 17.04.2019, тому пеня може бути стягнута лише за період з 18.04.2019 по 22.05.2019 (35 календарних днів).

09.09.2019 від НКРЕКП до суду надійшла заява про зменшення позовних вимог, згідно якої позивач просить зменшити позовні вимоги та замість 170 000,00 грн. просить стягнути з відповідача 45 900,00 грн. несплаченої пені, з огляду на те, що до відзиву на позовну заяву відповідачем було додано копію платіжного доручення від 23.05.2019 № 967 щодо сплати ТзОВ Дельта Вест Ойл Груп штрафу у розмірі 85 000,00 грн. Разом з тим, оскільки штраф не було сплачено у встановлений Законом України Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг строк, пеня станом на 23.05.2019 складає 45 900,00 грн., з яких:

1,5 відсотка суми штрафу = (1,5% *85 000 грн. 00 коп.)/100% = 1275 грн. 00 коп.

36 днів прострочення сплати штрафу, враховуючи, що постанова НКРЕКП від 05.03.2019 № 303 отримана ТзОВ Дельта Вест Ойл Груп 18.03.2019 (з 18.04.2019 по 23.05.2019).

Таким чином, пеня станом на 23.05.2019 = 1275 грн 00 коп. * 36 днів = 45 900 грн. 00 коп.

Також 09.09.2019 від НКРЕКП до суду надійшло клопотання про повернення судового збору.

Ухвалою суду від 16.10.2019 задоволено заяву Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг про повернення судового збору. Повернуто Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг судовий збір у розмірі 629 (шістсот двадцять дев`ять) гривень, сплачений згідно з платіжним дорученням від 30.07.2019 № 1059.

09.09.2019 від НКРЕКП до суду надійшла відповідь на відзив, в якій представник позивача зазначив, що до позовної заяви було додано копію повідомлення про вручення постанови представнику ТзОВ Дельта Вест Ойл Груп гр. Кравчук саме 18.03.2019, а відповідач, посилаючись на те, що ТзОВ Дельта Вест Ойл Груп отримало постанову 17.04.2019, не надає жодного доказу на підтвердження наведеного твердження. Відповідно до абзацу четвертого частини п`ятої статті 22 Закону про НКРЕКП протягом п`яти робочих днів з дня сплати штрафу суб`єкт господарювання зобов`язаний надіслати НКРЕКП документа, що підтверджують сплату штрафу. У разі відмови від сплати штрафу та пені їх примусове стягнення здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом НКРЕКП, крім випадків, встановлених частиною п`ятою статті 13 цього Закону.

Однак, станом на 06.09.2019 жодних документів на підтвердження оплати штрафу та пені від ТзОВ Дельта Вест Ойл Груп не надходило, та доказів такого відправлення на адресу НКРЕКП відповідачем до відзиву не додано.

Тому, позивач просить стягнути з відповідача, з врахуванням заяви про зменшення позовних вимог, 45 900,00 грн. в дохід Державного бюджету України (код бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції ).

Дослідивши письмові докази та письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд приходить до висновку, що позов слід задовольнити, враховуючи наступне.

Судом встановлено, що постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 05.03.2019 № 303 за порушення Умов та Правил здійснення підприємницької діяльності з виробництва електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 08.02.1996 № 3 (далі - Умови та Правила з виробництва електричної енергії), та Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 22.03.2017 № 309 (далі - Ліцензійні умови з виробництва електричної енергії), на ТзОВ Дельта Вест Ойл Груп накладено штраф у розмірі 85 000,00 грн. Постановою встановлено порушення:

підпункту 3.1.1 пункту 3.1 Умов та Правил з виробництва електричної енергії щодо обов`язку ліцензіата надавати НКРЕКП фінансову звітність, передбачену Мінфіном та Держстатом України, і додаткову звітність, визначену НКРЕКП в установленому порядку;

підпункту 3.6.1 пункту 3.6 Умов та Правил з виробництва електричної енергії щодо обов`язку ліцензіата діяти згідно з законодавством України та нормативно-технічними документами, а саме:

пунктом 4.1 Інструкції щодо заповнення форми звітності № 1-НКРЕ (місячна) Звіт про використання палива ліцензіатом з виробництва електричної та теплової енергії , затвердженої постановою НКРЕ від 04.10.2012 № 1257, у частині заповнення даних графи 1 рядка 17 згідно з показами приладів обліку за звітний місяць та в частині заповнення даних графи 2 рядка 17 згідно з показами приладів обліку за період з початку року,

пунктом 3.14 Інструкції щодо заповнення форми звітності № 6-НКРЕ- нерговиробництво (квартальна) Звіт про ліцензовану діяльність суб`єктів господарювання з виробництва електричної та теплової енергії , затвердженої постановою НКРЕ від 04.10.2012 № 1257, у частині заповнення даних у рядках 005 - 185 графи 3 згідно з фактичними даними з виробництва електричної енергії за період з початку року;

пункту 2.2 Ліцензійних умов з виробництва електричної енергії щодо обов`язку ліцензіата здійснювати господарську діяльність з виробництва електричної енергії відповідно до законів України Про електроенергетику , Про комбіноване виробництво теплової та електричної енергії (когенерацію) та використання скидного енергопотенціалу , Про ринок електричної енергії , Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг , інших нормативно-правових актів та нормативних документів, які регулюють діяльність в електроенергетиці, а саме:

пункту 4.1 Інструкції щодо заповнення форми звітності № 1-НКРЕ (місячна) Звіт про використання палива ліцензіатом з виробництва електричної та теплової енергії , затвердженої постановою НКРЕ від 04.10.2012 № 1257, у частині заповнення даних графи 1 рядка 17 згідно з показами приладів обліку за звітний місяць та в частині заповнення даних графи 2 рядка 17 згідно з показами приладів обліку за період з початку року,

пункту 3.14 Інструкції щодо заповнення форми звітності № 6-НКРЕ- енерговиробництво (квартальна) Звіт про ліцензовану діяльність суб`єктів господарювання з виробництва електричної та теплової енергії , затвердженої постановою НКРЕ від 04.10.2012 № 1257, у частині заповнення даних у рядках 005 - 185 графи 3 згідно з фактичними даними з виробництва електричної енергії за період з початку року;

підпункту 2 пункту 2.3 Ліцензійних умов з виробництва електричної енергії щодо обов`язку ліцензіата повідомляти НКРЕКП про всі зміни даних, які були зазначені в його документах, що додавалися до заяви про отримання ліцензії, у строк не пізніше ніж один місяць з дня настання таких змін;

підпункту 5 пункту 2.3 Ліцензійних умов з виробництва електричної енергії щодо обов`язку ліцензіата виконувати рішення НКРЕКП у строки, встановлені відповідним рішенням, а саме пунктом 2 постанови НКРЕКП від 22.03.2017 № 309 Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії щодо обов`язку ліцензіата привести свою господарську діяльність у відповідність до вимог цієї постанови та подати до НКРЕКП документи і відомості, визначені частиною третьою статті 15 Закону України Про ліцензування видів господарської діяльності , протягом трьох місяців з дня офіційного опублікування цієї постанови;

підпункту 7 пункту 2.3 Ліцензійних умов з виробництва електричної енергії щодо обов`язку ліцензіата сплачувати щоквартально, протягом перших 30 днів кварталу, наступного за звітним, внески на регулювання, що визначаються рішенням НКРЕКП;

підпункту 9 пункту 2.3 Ліцензійних умов з виробництва електричної енергії щодо обов`язку ліцензіата надавати НКРЕКП документи, інформацію та звітність, необхідні для виконання НКРЕКП своїх повноважень, в обсягах та у строки, встановлені НКРЕКП.

Зокрема, в постанові відповідачу роз`яснено про необхідність сплати суми штрафу у 30-ти денний строк з дня одержання копії рішення про накладення штрафу (а. с. 9-13).

Постанову Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 05.03.2019 № 303, Товариством з обмеженою відповідальністю Дельта Вест Ойл Груп отримано 18.03.2019, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення (а. с. 14).

У зв`язку із несплатою сум штрафів у встановлений строк позивачем здійснено нарахування пені у сумі 85 000,00 грн. за несплату штрафу відповідно до постанови від 05.03.2019 № 303. Таким чином, позивач нарахував відповідачу штраф та пеню в загальній сумі 170 000,00 грн., яку просить стягнути з відповідача в дохід Державного бюджету України.

23.05.2019 відповідачем сплачено штраф, накладений постановою НКРЕКП від 05.03.2019 № 303 у розмірі 85 000,00 грн., проте ТзОВ Дельта Вест Ойл Груп не проінформувало НКРЕКП про сплату накладеного штрафу у повному обсязі.

У зв`язку із сплатою відповідачем основної заборгованості у вигляді штрафу в розмірі 85 000,00 грн., НКРЕКП 09.09.2019 до суду в порядку частини першої статті 47 КАС України було подано заяву про зменшення позовних вимог, у відповідності до якої, у зв`язку із тим, що Товариство з обмеженою відповідальністю Дельта Вест Ойл Груп виплатило заборгованість зі штрафу поза межами встановленого строку, примусовому стягненню з відповідача в судовому порядку підлягає виключно заборгованість з пені у розмірі у сумі 45 900,00 грн. (а. с. 46-47).

Враховуючи наявність заборгованості зі сплати пені у розмірі у сумі 45 900,00 грн., яка ТзОВ Дельта Вест Ойл Груп у добровільному порядку погашена не була, НКРЕКП до суду звернулось із вказаним позовом до суду для її стягнення у судовому порядку.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Закон України Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг визначає правовий статус Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, її завдання, функції, повноваження та порядок їх здійснення.

Відповідно до частини першої статті 3 Закону України Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг регулятор здійснює державне регулювання з метою досягнення балансу інтересів споживачів, суб`єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, і держави, забезпечення енергетичної безпеки, європейської інтеграції ринків електричної енергії та природного газу України.

Регулятор здійснює державний контроль за дотриманням суб`єктами господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, законодавства у відповідних сферах та ліцензійних умов шляхом проведення планових та позапланових виїзних, а також невиїзних перевірок відповідно до затверджених ним порядків контролю (частина перша статті 19 Закону України Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг )

Відповідно до положень частини п`ятої статті 19 Закону України Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг за результатами перевірки складається акт у двох примірниках, який підписується членами комісії з перевірки.

Один примірник акта про результати перевірки передається суб`єкту господарювання, діяльність якого перевірялася, або уповноваженій ним особі.

У разі відмови суб`єкта господарювання або уповноваженої ним особи прийняти акт про результати перевірки такий акт надсилається суб`єкту господарювання рекомендованим листом протягом п`яти робочих днів з дня підписання акта членами комісії з перевірки.

Суб`єкт господарювання, діяльність якого перевірялася, має право надати письмові пояснення та обґрунтування щодо проведеної перевірки та/або виявлених порушень у строк до п`яти робочих днів з дня отримання акта про результати перевірки.

У разі виявлення порушень акт про результати перевірки вноситься на засідання Регулятора, за результатами якого Регулятор приймає рішення про застосування до суб`єкта господарювання, що провадить діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, санкції, передбаченої цим Законом.

Акт про результати перевірки разом із поясненнями та обґрунтуванням суб`єкта господарювання, діяльність якого перевірялася, підлягає оприлюдненню на офіційному веб-сайті Регулятора до розгляду акта на засіданні Регулятора.

Статтею 22 Закону України Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг передбачено, що за порушення законодавства у сферах енергетики та комунальних послуг до суб`єктів господарювання, що провадять діяльність у відповідній сфері, Регулятор може застосовувати санкції у вигляді:

1)застереження та/або попередження про необхідність усунення порушень;

2)накладення штрафу;

3)зупинення дії ліцензії;

4)анулювання ліцензії.

Суб`єкти господарювання, на яких накладено штраф, зобов`язані сплатити його у 30-денний строк з дня одержання копії рішення про накладення штрафу, крім випадків, встановлених частиною п`ятою статті 12 цього Закону.

За кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі 1,5 відсотка суми штрафу. Розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням Регулятора.

Суми стягнутих штрафів та пені зараховуються до Державного бюджету України.

Протягом п`яти робочих днів з дня сплати штрафу суб`єкт господарювання зобов`язаний надіслати Регулятору документи, що підтверджують сплату штрафу.

У разі відмови від сплати штрафу та пені їх примусове стягнення здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Регулятора, крім випадків, встановлених частиною п`ятою статті 13 цього Закону.

Таким чином, подання позову про стягнення суми штрафу та пені, які ліцензіат відмовляється сплатити, є способом реалізації виключної компетенції Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.

Так, постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 05.03.2019 № 303 на Товариство з обмеженою відповідальністю Дельта Вест Ойл Груп за порушення Умов та Правил здійснення підприємницької діяльності з виробництва електричної енергії, затверджених постановою Національної комісії з питань регулювання електроенергетики України від 08.02.1996 № 3, та Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 22.03.2017 № 309, було накладено штраф у розмірі 85 000,00 грн.

Постанову Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 05.03.2019 № 303 відповідачем отримано 18.03.2019

(а. с. 14).

Отже, враховуючи вимоги статті 22 Закону про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, відповідач мав сплатити штраф до 17.04.2019 включно.

Водночас, зазначена сума штрафу відповідачем сплачена не була, документи, що підтверджують сплату штрафу до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг не надходили.

Як було зазначено вище, відповідно до статті 22 Закону України Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг суб`єкти господарювання, на яких накладено штраф, зобов`язані сплатити його у 30-денний строк з дня одержання копії рішення про накладення штрафу, крім випадків, встановлених частиною п`ятою статті 13 цього Закону.

За кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі 1,5 відсотка суми штрафу. Розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням Регулятора.

Судом встановлено, що постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 05.03.2019 № 303 на Товариство з обмеженою відповідальністю Дельта Вест Ойл Груп було накладено штраф у розмірі 85 000,00 грн.

Оскільки штраф не було сплачено у встановлений Законом України Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг , строк, пеня станом на 16.07.2019 складає 114 750,00 грн., з яких:

1,5 відсотка суми штрафу = (1,5% * 85 000,00 грн.)/100% = 1275 грн.

90 днів прострочення сплати штрафу, враховуючи, що постанова Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 05.03.2019 № 303 отримана відповідачем 18.03.2019 (з 17.04.2019 по 16.07.2019).

Таким чином, пеня станом на 16.07.2019 = 1275 грн.* 90 днів = 114 750,00 грн., та враховуючи норму статті 22 вказаного Закону, що розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням регулятора 85 000,00 грн.

Таким чином, загальна сума позовних вимог на дату подання позовної заяви становила 85 000,00 грн. + 85 000,00 грн. =170 000 грн.

Проте, враховуючи те, що відповідачем до відзиву на позовну заяву було долучено платіжне доручення від 23.05.2019 № 967 про сплату до Державного бюджету штрафу у розмірі 85 000,00 грн., а також те, що позивачем подано до суду заяву про зменшення позовних вимог, загальна сума позовних вимог складає 45 900,00 грн.

Отже, з урахуванням вищезазначеного, суд дійшов висновку про те, що накладаючи на відповідача штрафні санкції, пеню та звертаючись до суду про їх стягнення, позивач діяв у межах повноважень, у порядку та в спосіб, що передбачені законодавством.

Беручи до уваги те, що відповідачем суму штрафних санкцій в сумі 85 000,00 грн. сплачено, доказів оскарження постанови про застосування штрафної санкції суду не надано, обов`язок сплати відповідачем суми штрафних санкцій підтверджено наявними у матеріалах справи доказами, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Згідно з статті 139 КАС України судові витрати до стягнення не підлягають.

Керуючись статтями 243, 245, 246, 262, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Закону України Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг , суд

ВИРІШИВ:

Позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (03057, місто Київ, вулиця Смоленка, 19, код ЄДРПОУ 39369133) до Товариства з обмеженою відповідальністю Дельта Вест Ойл Груп (43010, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Єршова, будинок 1, код ЄДРПОУ 35782357) про стягнення фінансових санкцій задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Дельта Вест Ойл Груп (43010, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Єршова, будинок 1, код ЄДРПОУ 35782357) 45 900 (сорок п`ять тисяч дев`ятсот) гривень несплаченої пені в дохід Державного бюджету України (код бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції ).

Рішення набирає законної сили в порядку та строки, визначені статтею 255, 295 КАС України, та може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя Ф.А. Волдінер

Дата ухвалення рішення16.10.2019
Оприлюднено21.10.2019
Номер документу84981910
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —140/2230/19

Ухвала від 02.11.2023

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Волдінер Фелікс Арнольдович

Ухвала від 16.10.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Волдінер Фелікс Арнольдович

Рішення від 16.10.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Волдінер Фелікс Арнольдович

Ухвала від 09.08.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Волдінер Фелікс Арнольдович

Ухвала від 24.07.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Волдінер Фелікс Арнольдович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні