Рішення
від 09.10.2019 по справі 904/3262/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49600

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09.10.2019м. ДніпроСправа № 904/3262/19

Господарський суд Дніпропетровської області у складі судді Назаренко Н.Г. за участю секретаря судового засідання Вязовської К.В., розглянувши справу

за позовом Кам`янської міської ради Дніпропетровської області, м. Кам`янське, Дніпропетровська область

до Акціонерного товариства "ДТЕК Дніпровські електромережі", м. Дніпро

про внесення змін до договору оренди земельної ділянки

Представники:

від позивача: Змітріченко Ю.П. - представник

від відповідача: не з`явився.

СУТЬ СПОРУ:

Кам`янська міська рада Дніпропетровської області звернулась до Господарського суду Дніпропетровської області з позовом до Акціонерного товариства "ДТЕК Дніпровські електромережі" в якому просить суд:

1. Внести зміни до пунктів 2.2. та 4.1. договору оренди земельної ділянки №12330 від 18.05.2012р., (державна реєстрація права оренди земельної ділянки від за № 11085458 від 02.09.2015р.), яка розташована за адресою: вул. Дніпробудівська, м. Кам`янське, загальна площа 1,8078 га, кадастровий номер 1210400000:01:022:0112 для розміщення комплексу нежитлових будівель та споруд, укладеного м Кам`янською міською радою (код ЄДРПОУ 24604168) та Акціонерним товаристві ДТЕК Дніпровські Електромережі (код ЄДРПОУ 23359034), виклавши їх у наступ редакції:

2.2. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки на 15.11.2018р. становить 4 243 701,95 грн.

4.1. Орендна плата вноситься Орендарем виключно у грошовій формі на рахунок місцевого бюджету у розмірі 169 748,08 грн./рік без ПДВ, яка визначається відповідно, рішень міської ради від 12.07.2013 №842-38/VІ Про затвердження нормативи грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ , від 29.09.2017 №816-19/VІІ Про затвердження Положення про порядок обчислення та сплати орендної плати за земель ділянки у межах міста , від 22.06.2018 №1105-25/VП Про ставки земельного податку розмір орендної плати за землю, пільги зі сплати земельного податку на території міста .

Ухвалою суду від 01.08.2019 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 27.08.2019 о 10:30 год.

20.08.2019 відповідач подав до суду відзив на позовну заяву, в якому просив суд у задоволенні позову відмовити, посилаючись на те, що позивач та відповідач дійшли згоди щодо зміни суттєвих умов Договору оренди земельної ділянки № 12330 від 18.05.2012р., про внесення змін в які, просить позивач у позові.

В судовому засіданні 27.08.2019 представник позивача підтримав позовні вимоги в повному обсязі та заявив, що відзив на позов він не отримував.

Ухвалою суду від 27.08.2019 підготовче судове засідання відкладено до 09.09.2019.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги в повному обсязі та надав усні пояснення.

Представник відповідача в призначене судове засідання не з`явився.

Ухвалою суду від 09.09.2019 розгляд справи відкладено до 30.09.2019.

02.09.2019 позивач подав до суду відповідь на відзив, в якій заперечив проти доводів відповідача, викладених у відзиві на позовну заяву та зазначив, що відповідач в добровільному порядку відмовляється вносити зміни у договір оренди земельної ділянки, у зв`язку з чим позивач був вимушений звернутися до суду із цим позовом. Просив суд позов задовольнити.

12.09.2019 відповідач надав до суду заперечення, в яких зазначив про те, що Позивач та Відповідач дійшли згоди щодо зміни суттєвих умов Договорів оренди земельних ділянок №№ 12330, 12331, від 18.05.2012р. та просить суд відмовити в задоволенні позовних вимог.

В судове засідання 30.09.2019 представник Відповідача не з`явився, про час та місце судового засідання повідомлений належним чином.

30.09.2019 представник Позивача надав письмові пояснення щодо чинності рішення міської ради № 842-38/VI від 12.07.2013, зазначивши, що у відповідності до даних, які розміщені в мережі Інтернет та на сайті Кам`янської міської ради, відсутні будь-які відомості щодо скасування, втрати чинності або оскарження зазначеного рішення.

Також, представник Позивача не заперечив проти закриття підготовчого провадження та призначення справи для розгляду по суті.

Ухвалою суду від 30.09.2019 закрито підготовче провадження та призначено судове засідання для розгляду справи по суті. Справу призначено до розгляду по суті в засіданні на 09.10.2019.

У судовому засіданні 09.10.2019 представник позивача підтримав позовні вимоги у повному обсязі, просив суд позов задовольнити, надав для долучення до матеріалів справи копію рішення Кам`янської міської ради від 04.10.2019 №1543-36/VІІ.

Представник відповідача в призначене судове засідання не з`явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується наявним в матеріалах справи поштовим повідомленням про вручення поштового відправлення.

Судовий процес фіксувався за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

При розгляді справи судом досліджені письмові докази, що містяться в матеріалах справи.

В судовому засіданні 09.10.2019 оголошено вступну та резолютивну частини судового рішення в порядку ст. 240 ГПК України.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, заслухавши пояснення представника позивача, господарський суд, -

ВСТАНОВИВ:

18.05.2012 між Дніпродзержинською (Кам`янською) міською радою (орендодавець -позивач) та Публічним акціонерним товариством "Енергопостачальна компанія "Дніпрообленерго" (назву якого змінено на Акціонерне товариство "ДТЕК Дніпровські електромережі") (орендар - відповідач) укладено договір оренди земельної ділянки №12330.

Відповідно до п. 1.1. договору, орендодавець надає, а орендар приймає у строкове, платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення, що знаходиться за адресою: вул. Дніпробудівська, 26, м.Дніпродзержинськ, згідно з планом земельної ділянки, що додається.

Відповідно до п. 1.2. договору, підставою для надання земельної ділянки в оренду є рішення Дніпродзержинської міської ради від 27.01.2012 №339-18//VІ.

Пунктом 2.1. договору визначено, що в оренду передається земельна ділянка загальною площею 1,8078 га для розміщення комплексу нежитлових будівель та споруд.

Нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 27.02.2012 становить 4203713,50 грн. (п. 2.2. договору).

Згідно з п.3.1. договору, договір укладається строком до 27.01.2022. Після закінчення строку договору орендар має переважне право на поновлення його на новий строк.

Орендна плата вноситься орендарем виключно у грошовій формі на рахунок місцевого бюджету у розмірі 126 111,42 грн/рік без ПДВ, а з урахуванням пільги - у розмірі 88 278,00 грн/рік без ПДВ, яка застосовується відповідно до рішення Дніпродзержинської міської ради від 27.05.2011 №116-08/УІ Про плату за землю (п. 4.1. договору).

Відповідно до п. 4.2. договору, обчислення розміру орендної плати за земельну ділянку здійснюється з урахуванням її цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, за затвердженими Кабінетом Міністрів України формами, що заповнюються під час укладення або зміни умов договору оренди чи продовження його дії.

Пунктом 4.3. договору, орендна плата сплачується за фактичне користування земельною ділянкою у строки визначені Податковим кодексом України. Розмір орендної плати підлягає перерахуванню при зміні функціонального або цільового використання земельної ділянки.

Відповідно до п. 4.4. договору, розмір орендної плати щорічно переглядається у випадках і з моменту: зміни умов господарювання, передбачених договором; зміни розмірів ставки земельного податку, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; в інших випадках, передбачених законодавчими актами України.

Згідно з п. 5.1. договору, в оренду передається земельна ділянка загальною 1,8078 га для розміщення комплексу нежитлових будівель та споруд.

Відповідно до п. 6.2. договору, передача земельної ділянки орендареві здійснюється у день підписання договору оренди земельної ділянки за актом приймання-передачі.

Згідно з п. 9.2.3 договору, орендодавець має право вимагати від орендаря збільшення розмірів орендної плати у різі збільшення відповідно до законодавства розмірів земельного податку та з інших мотивів, визначених умовами цього договору.

Відповідно до п. 12.1. договору, зміна умов договору оренди здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір вирішується у судовому порядку.

18.05.2012 позивач передав в оренду відповідачу земельну ділянку площею 1,8078 га., що підтверджується актом приймання-передачі земельної ділянки.

01.08.2014 між позивачем та відповідачем було укладено додаткову угоду № 6288, відповідно до умов якої сторони внесли зміни у п. 2.2. договору, та виклали його зміст у наступній редакції: нормативна грошова оцінка земельної ділянки на 28.02.2014 становить 2 236 971,72 грн.

Цією додатковою угодою сторони внесли зміни до п. 4.1. договору та виклали його в наступній редакції: "4.1. Орендна плата вноситься Орендарем виключно у грошовій формі на рахунок місцевого бюджету у розмірі 67109.15 грн./рік без ПДВ, яка визначається відповідно до рішення міської ради від 12.07.2013 №842-38/У1 Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ , ст. 288 Податкового кодексу України.".

Крім того, зазначеною додатковою угодою, сторони виклали п. 4.4. договору у такій редакції: "4.4. Розмір орендної плати переглядається у разі:

4.4.1. Зміни умов господарювання, передбачених договором.

4.4.2. Зміни розмірів земельного податку.

4.4.3. Підвищення цін, тарифів, у тому числі внаслідок інфляції; зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством.

4.4.4. Погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини Орендаря , що підтверджено документами.

4.4.5. Прийняття Орендодавцем рішення про збільшення або зменшення орендної плати відповідності до чинного законодавства.

4.4.6. Затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

4.4.7. В інших випадках, передбачених законом.".

Також, додатковою угодою № 6288 від 01.08.2014 сторони доповнили договір оренди земельної ділянки пунктом 9.6.14. наступного змісту: 9.6.14. У випадку зміни нормативної грошової оцінки землі, розміру ставок (ставки) земельного податку, орендної плати Орендар протягом місяця з моменту прийняття такого рішення Орендодавцем або вступу в дію відповідного нормативно-правового акта зобов`язаний звернутись до Орендодавця із заявою про внесення змін до пункту 4.1. договору оренди землі щодо зміни розміру орендної плати за цим договором, а також здійснити всі необхідні дії для виготовлення, укладення та державної реєстрації додаткової угоди про зміну розміру орендної плати за договором оренди землі, та подати цю додаткову угоду до податкових органів. .

З 01.01.2011 року набув чинності Податковий кодекс України. Статтею 288 Податкового кодексу України встановлено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Згідно з пунктом 288.4., підпунктами 288.5.1., 288.5.2. пункту 288.5. статті 288 Податкового кодексу України розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем. Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу: не може бути меншою за розмір земельного податку: для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено, - у розмірі не більше 3 відсотків їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування - не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки ; не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв`язку з прийняттям Податкового кодексу України від 02.12.2010р. № 2756-VI, який набрав чинності з дня набрання чинності Податковим кодексом України, до частини другої ст. 21 Закону України Про оренду землі внесені зміни, в силу яких розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

Таким чином, Податковий кодекс України встановлює не конкретний розмір орендної плати за землю, який має бути зазначений у договорі оренди, а лише порядок її визначення та граничні розміри орендної плати.

Приписами ст. 144 Конституції України передбачено, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території. У разі прийняття відповідним органом рішення про внесення змін щодо ставок орендної плати за користування земельними ділянками, такі обставини можуть бути не взяті судом до уваги лише у разі скасування такого рішення органу місцевого самоврядування у встановленому законом порядку (п. 2.19 постанови пленуму Вищого господарського суду України від 17.05.2011р. № 6 Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин з подальшими змінами).

На підставі вищезазначених приписів Податкового кодексу України Дніпродзержинська (Кам`янська) міська рада 12.07.13р. прийняла рішення № 842-38/VI Про затвердження нормативно грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ , в якому зокрема, затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ із застосуванням базової вартості 1 кв.м. в розмірі 199,64 грн. та введено в дію з 01.01.14р. Пунктом 3.1. вищезазначеного рішення передбачена необхідність одержання землекористувачами у відділі Держземагенства у м. Дніпродзержинську Дніпропетровської області витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, які знаходяться в їх користуванні (власності) та надання їх до департаменту комунальної власності та земельних відносин міської ради для підготовки документів щодо перегляду річної орендної плати в чинних договорах оренди земельних ділянок (а.с.34-35).

Також, Кам`янською міською радою Дніпропетровської області прийнято рішення №816-19/VII від 29.09.2017р. Про затвердження Положення про порядок обчислення та сплати орендної плати за земельні ділянки у межах міста . З умов пункту 2 зазначеного рішення вбачається, що воно набирає чинності з 01 жовтня 2017 року. Пунктом 5 вищезазначеного Положення визначено розмір орендної плати за земельні ділянки у відсотках від нормативної грошової оцінки, а саме пунктом 5.1 визначено ставки орендної плати за земельні ділянки, які використовуються для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд - 3% від нормативної грошової оцінки, пунктом 5.2 визначено ставки орендної плати за земельні ділянки, які не зазначені в пунктах 5.1., 5.3. - 4% від нормативної грошової оцінки, пунктом 5.3 визначено, що ставки орендної плати за земельні ділянки, які використовуються для розміщення об`єктів торгівлі (посередництво в торгівлі) пальним та паливом та за земельні ділянки, які використовуються для розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності - 12% від нормативної грошової оцінки (а.с.36-37).

Відповідно до рішення Кам`янської міської ради від 22.06.18р. №1105-25/VII Про ставки земельного податку, розмір орендної плати за землю, пільги зі сплати земельного податку на території міста установлено на території міста ставки земельного податку та розмір орендної плати за землю (пункт 1.1), а також установлено, що рішення міської ради від 27.07.17р. №790-18/VII Про затвердження Положення про порядок обчислення та сплати земельного податку та рішення міської ради від 29.09.17р. №816-19/VII Про затвердження Положення про порядок обчислення та сплати орендної плати за земельні ділянки у межах міста зі змінами або доповненнями, інші нормативно-правові акти міської ради стосовно плати за землю та пільг із земельного податку, які прийнято до набрання чинності цим рішенням, діють у частинах, що не суперечать нормам цього рішення (а.с.38).

Позивач зазначає, що відділом у м.Кам`янське міськрайонного управління у Петриківському районі та у місті Кам`янське головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області надано витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки розташованої у м.Кам`янське, вул. Дніпробудівська, 26 (кадастровий номер 1210400000:01:022:0112), відповідно до якого станом на 15.11.2018р. нормативна грошова оцінка відповідної земельної ділянки становить 4 243701,95 грн.(а.с.18).

За розрахунком позивача, розмір орендної плати при ставці 4 % від нормативно грошової оцінки за оренду зазначеної земельної ділянки становить: 4 243 701,95 х 4% = 169 748,08 грн.

Враховуючи викладені обставини, позивач вважає, що умови договору укладеного між позивачем та відповідачем, в частині розміру орендної плати не відповідають вимогам чанного законодавства та підлягають зміні.

22.12.2018 позивач направив відповідачу лист №09-02/3199, в якому просив погодити проект додаткової угоди до договору №12330 від 18.05.2012, яким внесено зміни до п. 2.2. та п. 4.1. договору. (а.с. 90, 93-94).

29.03.2019 відповідач направив позивачу лист №13937/1001, в якому повідомив, що проект додаткової угоди, направлений позивачем, не відповідає типовій формі договору оренди землі, яка затверджена Постановою КМУ "Про затвердження типового договору оренди землі" №220 від 03.03.2004. У зв`язку з чим відповідач направив позивачу ля підписання проект додаткової угоди до договору оренди земельної ділянки №12330 від 18.05.2012 (а.с.96, 98).

06.05.2019 позивач направив відповідачу лист №2вих-09/10, в якому просив погодити проект додаткової угоди про внесення змін до п. 2.2, п.4.1, договору оренди земельної ділянки від 18.05.2012 № 12330, за редакцією Кам`янської міської ради, оскільки внесення змін до договору зумовлено зміною розміру орендної плати за земельну ділянку у відсотках від нормативної грошової оцінки, а саме відносно користування земельними ділянками за адресою: м. Кам`янське, вулиця Дніпробудівська, 26 за ставкою 4% від нормативної грошової оцінки (землі енергетики, цільове призначення 14.02 - для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів передачі електричної та теплової енергії).

Станом на час розгляду спору, сторонами не було внесено відповідних змін в умови п.2.2. та п. 4.1. договору оренди земельної ділянки від 18.05.2012 № 12330.

Приймаючи рішення господарський суд виходив з наступного.

Відносини, пов`язані з орендою землі, регулюються Земельним, Податковим та Цивільним кодексами України, іншими законами України та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі. Сторони в договорі не можуть відступити від положень актів цивільного законодавства, якщо в цих актах прямо зазначено про це, а також у разі, якщо обов`язковість для сторін положень актів цивільного законодавства випливає з їх змісту або із суті відносин між сторонами (ст. 6 Цивільного кодексу України).

Відповідно до змісту статей 759 та 762 Цивільного кодексу України, законом можуть бути передбачені особливості укладання та виконання договору найму (оренди), і договором або законом може бути встановлено періодичний перегляд, зміну (індексацію) розміру плати за користування майном .

Відповідно до ст. 21 Закону України Про оренду землі розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України.

Згідно ст. 15 Закону України Про оренду землі орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату є однією із суттєвих умов договору оренди.

Зміна умов договору оренди здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розглядається у судовому порядку (ст. 30 Закону України Про оренду землі ).

Відповідно до ст. 654 Цивільного кодексу України зміна умов договору вчинюється в такій самій формі, що й договір, що змінюється, якщо інше не встановлено договором, законом чи не випливає із звичаїв ділового обороту.

Відповідно до частини другої статті 651 Цивільного кодексу України договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.

Частиною 3 ст. 653 Цивільного кодексу України передбачено, що у разі зміни або розірвання договору зобов`язання змінюється або припиняється з моменту досягнення домовленості про зміну або розірвання договору, якщо інше не встановлено договором чи не обумовлено характером його зміни. Якщо договір змінюється або розривається у судовому порядку, зобов`язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішенням суду про зміну або розірвання договору законної сили.

Враховуючи, факт прийняття Кам`янською міською радою рішення від 22.06.18р. №1105-25/VII Про ставки земельного податку, розмір орендної плати за землю, пільги зі сплати земельного податку на території міста про зміну розміру орендної плати за землю; суд вважає правомірними та такими, що підлягають задоволенню позовні вимоги Кам`янської міської ради про внесення змін до пунктів 2.2 та 4.1. договору оренди земельної ділянки №12330 від 18.05.2012р.

Аналогічної правової позиції дотримується Верховний Суд у постанові від 23.10.18р. у справі №922/201/18

Суд критично відноситься до тверджень відповідача, викладених у відзиві на позовну заяву, стосовно того, що відповідачем у проекті додаткової угоди, направленої на адресу позивача 29.03.2019, було погоджено умови п. 4.1. та 2.2. договору, оскільки у зазначеній угоді відповідачем було змінено також і інші пункти договору (п.4.4. та п. 9.6.14), які не погоджені позивачем та у які позивач зміни не вносив, а зазначені пункти договору не є предметом розгляду цього спору.

Відповідно до частини 3 ст. 653 ЦК України, у разі зміни або розірвання договору зобов`язання змінюється або припиняється з моменту досягнення домовленості про зміну або розірвання договору, якщо інше не встановлено договором чи не обумовлено характером його зміни.

Зміна або розірвання договору вчиняється в такій самій формі, що й договір, що змінюється або розривається, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає із звичаїв ділового обороту (ст. 654 ЦК України).

Таким чином, додаткова угода до договору оренди земельної ділянки підлягає обов`язковій державній реєстрації, як і договір оренди земельної ділянки.

З матеріалів справи вбачається, що сторонами не було проведено державну реєстрацію додаткової угоди до договору оренди земельної ділянки, а тому у сторін цієї додаткової угоди не виникли права та обов`язки, які нею визначені.

Отже, погодження відповідачем з внесенням змін до п. 4.1. та 2.2. договору не є доказом укладання додаткової угоди до договору оренди земельної ділянки №12330 від 18.05.2012 у встановленому законом порядку.

Щодо посилань відповідача на те, що позивачем у проекті додаткової угоди було зазначено нове найменування відповідача, проте не внесено у договір відповідних змін, суд зазначає, що з пояснень відповідача, оскільки відповідачем не було своєчасно повідомлено про зміну найменування відповідача, про даний факт позивач дізнався з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, та зважаючи, що за кодом ЄДРПОУ, який був у Публічного акціонерного товариства "Енергопостачальна компанія "Дніпрообленерго" тепер значиться Акціонерне товариство "ДТЕК Дніпровські електромережі", позивач сам вніс зміни в назву орендаря.

При цьому, суд зазначає, що відповідно до ч.4 ст. 16 Закону України "Про оренду землі" зміна найменування сторін договору оренди землі, зокрема внаслідок реорганізації юридичної особи або зміни типу акціонерного товариства, не є підставою для внесення змін до договору оренди землі та/або його переоформлення.

Відповідно до ч. 1 ст. 73 ГПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Згідно до ст. 74, 77 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Відповідно до ч. 1 ст. 86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Обов`язок із доказування слід розуміти як закріплену в процесуальному та матеріальному законодавстві міру належної поведінки особи, що бере участь у судовому процесі, із збирання та надання доказів для підтвердження свого суб`єктивного права, що має за мету усунення невизначеності, яка виникає в правовідносинах у разі неможливості достовірно з`ясувати обставини, які мають значення для справи.

У відповідності до статті 13 Господарського процесуального кодексу України, судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Принцип змагальності тісно пов`язаний з процесуальною рівністю сторін і забезпечує повноту фактичного й доказового матеріалу, наявність якого є важливою умовою з`ясування обставин справи. Відповідно до вказаного принципу, особи, зацікавлені в результаті справи, вправі відстоювати свою правоту у спорі шляхом подання доказів; участі в дослідженні доказів, наданих іншими особами шляхом висловлення своєї думки з усіх питань, що підлягають розгляду у судовому засіданні. Змагальність є різновидом активності зацікавленої особи (сторони). Особи, які беруть участь у справі, вправі вільно розпоряджатися своїми матеріальними і процесуальними правами й активно впливати на процес з метою захисту прав і охоронюваних законом інтересів.

На підставі викладеного позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Згідно з приписами ст. 129 ГПК України, витрати зі сплати судового збору покладаються на відповідача.

Керуючись статтями 2, 73, 74, 76-79, 86, 91, 129, 233, 236, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

ВИРІШИВ:

Позов Кам`янської міської ради Дніпропетровської області до Акціонерного товариства "ДТЕК Дніпровські електромережі" про внесення змін до договору оренди земельної ділянки №12330 від 18.05.2012р. - задовольнити у повному обсязі.

Внести зміни до пунктів 2.2. та 4.1. договору оренди земельної ділянки №12330 від 18.05.2012р., (державна реєстрація права оренди земельної ділянки від за № 11085458 від 02.09.2015р.), яка розташована за адресою: вул. Дніпробудівська, м. Кам`янське, загальна площа 1,8078 га, кадастровий номер 1210400000:01:022:0112 для розміщення комплексу нежитлових будівель та споруд, укладеного м Кам`янською міською радою (код ЄДРПОУ 24604168) та Акціонерним товаристві ДТЕК Дніпровські Електромережі (код ЄДРПОУ 23359034), виклавши їх у наступ редакції:

2.2. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки на 15.11.2018р. становить 4 243 701,95 грн.

4.1. Орендна плата вноситься Орендарем виключно у грошовій формі на рахунок місцевого бюджету у розмірі 169 748,08 грн./рік без ПДВ, яка визначається відповідно, рішень міської ради від 12.07.2013 №842-38/VІ Про затвердження нормативи грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ , від 29.09.2017 №816-19/VІІ Про затвердження Положення про порядок обчислення та сплати орендної плати за земель ділянки у межах міста , від 22.06.2018 №1105-25/VП Про ставки земельного податку розмір орендної плати за землю, пільги зі сплати земельного податку на території міста .

Стягнути з Акціонерного товариства "ДТЕК Дніпровські електромережі" (49107, м. Дніпро, шосе Запорізьке, б. 22, код ЄДРПОУ 23359034) на користь Кам`янської міської ради Дніпропетровської області (51931, Дніпропетровська область, м. Кам`янське, м-н. Петра Калнишевського, 2, код ЄДРПОУ 24604168) витрати по сплаті судового збору у розмірі 1921 грн. (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна грн. 00 коп.), про що видати наказ.

Видати наказ після набрання чинності рішенням.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судові рішення у справі набирають законної сили відповідно до ст.ст. 241, 284 Господарського процесуального кодексу України.

Рішення суду може бути оскаржено до Центрального апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 18.10.2019

Суддя Н.Г. Назаренко

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення09.10.2019
Оприлюднено21.10.2019
Номер документу85012244
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/3262/19

Постанова від 03.06.2020

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Міщенко І.С.

Ухвала від 23.04.2020

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Міщенко І.С.

Ухвала від 26.03.2020

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Міщенко І.С.

Ухвала від 28.02.2020

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Міщенко І.С.

Постанова від 03.02.2020

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Орєшкіна Еліна Валеріївна

Ухвала від 15.01.2020

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Орєшкіна Еліна Валеріївна

Ухвала від 02.12.2019

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Орєшкіна Еліна Валеріївна

Судовий наказ від 08.11.2019

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Назаренко Наталія Григорівна

Рішення від 09.10.2019

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Назаренко Наталія Григорівна

Ухвала від 30.09.2019

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Назаренко Наталія Григорівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні