Ухвала
від 17.10.2019 по справі 420/4864/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/4864/19

УХВАЛА

17 жовтня 2019 року м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Потоцької Н.В.

за участі секретаря Захарчук О.В.

сторін:

позивача не з`явився

представника позивача ОСОБА_1 .

представника відповідача Самокиш А.Б.

представника третьої особи не з`явився

представника третьої особи не з`явився

розглянувши в порядку загального позовного провадження (у підготовчому засіданні) клопотання позивача від 17.10.2019 року про забезпечення позову,

ВСТАНОВИВ:

17.10.2019 року у підготовчому засіданні в порядку загального позовного провадження представником позивача Данилюк А.Б. подано клопотання про забезпечення позову шляхом:

зупинення дії Наказу Головного управління Держгеокадастру в Одеській області №15-3461/13-1 від 27.06.2019 року Про затвердження документації із землеустрою щодо інвентаризації земель та Наказу Головного управління Держгеокадастру в Одеській області № 300 від 27.06.2019 року Про доповнення переліку земельних ділянок ;

зупинення дії Наказу Головного управління Держгеокадастру в Одеській області №15-4250/13-19-СГ від 06.08.2019 року в частині виставлення на електроні земельні торги для передачі у користування на умовах оренди земельної ділянки з кадастровим номером 5121883800:01:001:0745, розташованої на території Северинівської сільської ради Іванівського району Одеської області (за межами населеного пункту) (Лот № 2253 Додатку № 1 до Наказу Головного управління Держгеокадастру в Одеській області № 15-4250/13- 19-СГ від 06.08.2019 року);

заборони уповноваженим органам, в тому числі Головному управлінню Держгеокадастру у Одеській області, його структурним підрозділам, Державному підприємству Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою приймати будь які рішення, пов`язані із документами щодо земельної ділянки з кадастровим номером 5121883800:01:001:0745, в тому числі рішення про її передачу у власність, користування, відчуження шляхом проведення земельних торгів;

встановлення заборони органам/особам, уповноваженим на проведення земельних торгів, в тому числі але не обмежуючись Державному підприємству Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою , заступнику начальника головного управління Держгеокадастру в Одеській області Вербовщуку Сергію ОСОБА_2 вчиняти дії щодо відчуження (продаж) права власності та/або права користування (оренди) на земельну ділянку з кадастровим номером 5121883800:01:001:0745, підписувати протоколи електронних земельних торгів, договорів оренди щодо вказаної земельної ділянки.

Клопотання обґрунтовано наступним:

Позивач 20 лютого 2019 року звернувся до Головного управління Держгеокадастру в Одеській області з відповідним клопотанням про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства площею 2.0 га на території Северинівської сільської ради Іванівського району Одеської області.

До заяви Позивачем було надано весь пакет необхідної документації, в тому числі і графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки.

18 березня 2019 року Головним управлінням Держгеокадастру в Одеській області надано Позивачу відмову за № г-2106/0-1645/0/37-19 у надані дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Як на підставу надання відповідної відмови Позивачу, Головним управлінням Держгеокадастру в Одеській області зазначено, що при розгляді клопотання з`ясовано, що на земельний масив надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, в тому числі і на бажану до відведення Позивачем земельну ділянку.

Не погоджуючись з вказаним прийнятим рішенням, Позивач звернувся 23 квітня 2019 року до Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру з відповідною скаргою.

Листом за № Г-1118/0-0.1-1886/6-19 від 10.05.2019 року скаржника повідомлено про розгляд скарги та зазначено, що за інформацією Головного управління Держгеокадастру в Одеській області за результатами розгляду клопотання про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства на території Одеської області головним управлінням надано відмови.

Разом з тим Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру зазначено, що відмова у надані дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки не позбавляє зацікавлену особу права повторно звернутися до Головного управління з клопотанням щодо відведення у власність іншої земельної ділянки в порядку, встановленому законодавством.

Держгеокадастром доручено Головному управлінню розібратися у ситуації, що склалася під час розгляду клопотання Позивача, вжити відповідних заходів реагування та у разі повторного надходження клопотання стосовно надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства розглянути його відповідно до вимог законодавства.

Беручи до уваги зазначене, Позивач 22 травня 2019 року звернувся до Головного управління Держгеокадастру в Одеській області з клопотанням про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки безоплатно у власність для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2.0 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності на території Северинівської сільської ради Іванівського району Одеської області (за межами населеного пункту).

Листом за № Г-5841/0-3682/0/37-19 від 14.06.2019 року Головним управлінням Держгеокадастру в Одеській області відмовлено у надані дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Як на підставу вказаної відмови, Відповідачем зазначається, що з огляду графічної частини, долученої до клопотання, а також згідно інформації наявної у Головному управлінні Держгеокадастру в Одеській області на визначену ОСОБА_3 земельну ділянку вже надано дозвіл іншим особам.

Позивач зазначає, що як було зазначено вище, Наказ № 15-1299/13-19-СГ Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою від 13 березня 2019 року повинен був видаватися з дотриманням вимог чинного та той час законодавства, підзаконних актів інших нормотворчих документів.

Як зазначено Головним управлінням Держгеокадастру в Одеській області у відповіді на адвокатський запит від 23.07.2019 року за № 29-15-0.3-6428/2-19, відповідно до наказу Держгеокадастру від 21.02.2019 року за № 59 Про проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності необхідно провести у 2019 році інвентаризацію земель сільськогосподарського призначення державної власності на території областей України.

Тим не менше Позивач зазначає, що відповідно то п. 1 Наказу Держгеокадастру від 21.02.2019 року за № 59 Про проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності виникла необхідність проведення у 2019 році інвентаризації на території об`єднаних територіальних громад згідно з додатком 1, несформованих земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності та земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, відомості про які відсутні у Державному земельному кадастрі, крім земель, які знаходяться в постійному користуванні державних підприємств, установ та організацій.

Відповідно до рядка 65/66/67 Додатку № 1 до Наказу Держгеокадастру від 21.02.2019 року за № 59 Про проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності інвентаризація провина відбутися у трьох об`єднаних територіальних громадах Одеської області (Кілійська міська об`єднана територіальна громада, Любашівська міська об`єднана територіальна громада, Окнянська міська об`єднана територіальна громада).

Обов`язок щодо проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності на території областей України (несформованих земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності та земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, відомості про які відсутні у Державному земельному кадастрі) виник лише на підставі Наказу Держгеокадастру від 13.05.2019 року за № 129 Про деякі питання проведення заходу з інвентаризації земель державної власності , яким було внесено зміни до наказу Держгеокадастру від 21.02.2019 №59 Про проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності , тобто після того як Головним управлінням Держгеокадастру в Одеській області видано Наказ № 15-1299/13-19-СГ Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою від 13 березня 2019 року.

Таким чином, Головне управління Держгеокадастру в Одеській області, видаючи наказ № 15-1299/13-19-СГ Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою від 13 березня 2019 року вийшло за рамки наданих йому повноважень, чим вчинило порушення законодавства.

В подальшому, 27 червня 2019 року за результатами виконання незаконного Наказу № 15-1299/13-19-СГ Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою від 13 березня 2019 року Наказом № 15-3461/13-1 було затверджено технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації земель та земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності загальною площею 21,5736 га, що складаються із земельних ділянок: кадастровий номер з/д 5121883800:01:001:0745 та з/д 5121883800:01:001:0746 які розташовані на території Северинівської сільської ради Іванівського району Одеської області (за межами населених пунктів).

Того ж дня, в результаті за результатами виконання незаконного Наказу №15- 1299/13-19-СГ Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою від 13 березня 2019 року, видачі незаконного Наказу № 15-3461/13-1 Про затвердження документації із землеустрою щодо інвентаризації земель , Головним управлінням Держгеокадастру в Одеській області прийнято Наказ № 300, яким Доповнено перелік земельних ділянок, права оренди на які виставляються на земельні торги окремими лотами згідно Додатку № 1, затвердженого Наказом ГУ Держземагенства в Одеській області Про затвердження переліку земельних ділянок № 77 від 18.09.2014 року, земельними ділянками з кадастровим номерами 5121883800:01:001:0745 та 5121883800:01:001:0746 які розташовані на території Северинівської сільської ради Іванівського району Одеської області (за межами населених пунктів).

Таким чином в результаті:

Прийняття Відповідачем Наказу № 15-1299/13-19-СГ Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою від 13 березня 2019 року з перевищенням власних повноважень та в супереч вимогам тодішнього законодавства та інших нормативних актів (Наказу Держгеокадастру від 13.05.2019 року за № 129 Про деякі питання проведення заходу з інвентаризації земель державної власності , яким було внесено зміни до наказу Держгеокадастру від 21.02.2019 № 59 Про проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності );

Прийняття Відповідачем Наказу № 15-3461/13-1 від 27.06.2019 року про затвердження документації із землеустрою щодо інвентаризації земель в результаті виконання незаконного Наказу № 15-1299/13-19-СГ Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою від 13 березня 2019 року;

Прийняття Відповідачем Наказу № 300 про доповнення переліку земельних ділянок 06 серпня 2019 року Головним управління Держгеокадастру в Одеській області прийнятий Наказ за № 15-4250/13-19-СГ про проведення електронних земельних торгів, згідно якого (Додаток № 1) земельна ділянка з кадастровим № 5121883800:01:001:0745 підлягає відчуженню (відчужується право оренди на земельну ділянку).

Отже, в результаті незаконних та протиправних дій Відповідача щодо земельної ділянки з кадастровим № 5121883800:01:001:0745 позивач позбавлений права щодо отримання вказаної земельної ділянки у власність, як то передбачено ст. 118 ЗК України.

В якості додатка до клопотання про забезпечення позову від 17.10.2019 року за вх.№38119/19 позивачем надано роздруківку з офіційного сайту Держгеокадастру України щодо проведення земельних торгів (лот №40905 Аукціону №21210) призначених на 13.11.2019 року по земельній ділянці за кадастровим номером 5121883800:01:001:0745, місце розташування: Одеська область, Іванівський район, Северинівська сільська рада (за межами населеного пункту).

Представник позивача підтримав надане клопотання та просив суд задовольнити заяву про забезпечення позову.

Представник відповідача заперечувала щодо задоволення клопотання про забезпечення адміністративного позову.

Вирішуючи питання про забезпечення позову, суддя виходить з наступного.

Першочергово позивач звернувся із клопотанням про забезпечення позову 16.08.2019 р. (вхід. №29425/19).

У наданому клопотанні про забезпечення позову ОСОБА_3 просив забезпечити позов шляхом:

накладення арешту на земельну ділянку з кадастровим номером 5121883800:01:001:0745, місце розташування: Одеська область, Іванівський район, Северинівська сільська рада (за межами населених пунктів), цільове призначення: для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, площа земельної ділянки - 6,9019га;

заборони уповноваженим органам, в тому числі Головному управлінню Держгеокадастру у Одеській області, його структурним підрозділам, Державному підприємству «Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» приймати будь які рішення, пов`язані із документами щодо земельної ділянки з кадастровим номером 5121883800:01:001:0745, в тому числі рішення про її передачу у власність, користування, відчуження шляхом проведення земельних торгів;

встановити заборону органам/ особам, уповноваженим на вчинення реєстраційних дій щодо проведення державної реєстрації права власності та/або права користування (оренди) на земельну ділянку з кадастровим номером 5121883800:01:001:0745;

встановити заборону органам/ особам, уповноваженим на проведення земельних торгів, в тому числі але не обмежуючись Державному підприємству «Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» щодо відчуження (продаж) права власності та/або права користування (оренди) на земельну ділянку з кадастровим номером 5121883800:01:001:0745.

Ухвалою суду від 19.08.2019 року відмовлено у задоволенні клопотання позивача за вхід. №29425/19 від 16.08.2019 р. про забезпечення позову.

Ухвалою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 30.09.2019 року відкрито апеляційне провадження за скаргою ОСОБА_3 на ухвалу Одеського окружного адміністративного суду від 19 серпня 2019 року про відмову у задоволенні клопотання про забезпечення позову.

Ухвалою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 16.10.2019 року апеляційну скаргу ОСОБА_3 на ухвалу Одеського окружного адміністративного суду від 19 серпня 2019 року призначено до розгляду у відкритому судовому засіданні на 06 листопада 2019 року.

19.09.2019 року ОСОБА_3 вдруге звернувся із клопотанням (вхід. №ЕП/33846/19) про забезпечення позову.

У наданому клопотанні про забезпечення позову ОСОБА_3 просив забезпечити позов шляхом:

зупинення дії Наказу Головного управління Держгеокадастру в Одеській області №15-3461/13-1 від 27.06.2019 року «Про затвердження документації із землеустрою щодо інвентаризації земель» та Наказу Головного управління Держгеокадастру в Одеській області № 300 від 27.06.2019 року «Про доповнення переліку земельних ділянок» ;

зупинення дії Наказу Головного управління Держгеокадастру в Одеській області №15-4250/13-19-СГ від 06.08.2019 року в частині виставлення на електроні земельні торги для передачі у користування на умовах оренди земельної ділянки з кадастровим номером 5121883800:01:001:0745, розташованої на території Северинівської сільської ради Іванівського району Одеської області (за межами населеного пункту) (Лот № 2253 Додатку № 1 до Наказу Головного управління Держгеокадастру в Одеській області № 15-4250/13- 19-СГ від 06.08.2019 року);

заборони уповноваженим органам, в тому числі Головному управлінню Держгеокадастру у Одеській області, його структурним підрозділам, Державному підприємству «Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» приймати будь які рішення, пов`язані із документами щодо земельної ділянки з кадастровим номером 5121883800:01:001:0745, в тому числі рішення про її передачу у власність, користування, відчуження шляхом проведення земельних торгів;

встановлення заборони органам/особам, уповноваженим на проведення земельних торгів, в тому числі але не обмежуючись Державному підприємству «Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» , заступнику начальника головного управління Держгеокадастру в Одеській області Вербовщуку ОСОБА_4 вчиняти дії щодо відчуження (продаж) права власності та/або права користування (оренди) на земельну ділянку з кадастровим номером 5121883800:01:001:0745, підписувати протоколи електронних земельних торгів, договорів оренди щодо вказаної земельної ділянки.

Ухвалою суду від 20.09.2019 року відмовлено у задоволенні клопотання позивача за вхід. №ЕП/33846/19 від 19.09.2019 р. про забезпечення позову.

Ухвалу суду від 20.09.2019 року отримано ОСОБА_3 05.10.2019 року.

Апеляційну скаргу на ухвалу Одеського окружного адміністративного суду від 20.09.2019 року на даний час не подано.

Разом з цим, суд зазначає, що клопотання про забезпечення адміністративного позову у справі №420/4864/19 від 19.09.2019 року та клопотання від 17.10.2019 року є абсолютно ідентичними .

В ухвалі від 20.09.2019 року про відмову в задоволенні клопотання від 19.09.2019 року про забезпечення позову судом надано оцінку доводам представника позивача, які полягають, зокрема, у наступному:

Позивач заявляє про необхідність забезпечення позову:

По перше: шляхом зупинення дії

Наказу Головного управління Держгеокадастру в Одеській області № 15-3461/13-1 від 27.06.2019 року Про затвердження документації із землеустрою щодо інвентаризації земель ,

Наказу Головного управління Держгеокадастру в Одеській області № 300 від 27.06.2019 року Про доповнення переліку земельних ділянок ;

Наказу Головного управління Держгеокадастру в Одеській області № 15-4250/13-19-СГ від 06.08.2019 року в частині виставлення на електроні земельні торги для передачі у користування на умовах оренди земельної ділянки з кадастровим номером 5121883800:01:001:0745, розташованої на території Северинівської сільської ради Іванівського району Одеської області (за межами населеного пункту) (Лот № 2253 Додатку № 1 до Наказу Головного управління Держгеокадастру в Одеській області № 15-4250/13- 19-СГ від 06.08.2019 року).

Заявником у заяві не доведено існування жодної з обставин, передбачених частиною 2 статті 150 Кодексу адміністративного судочинства України, за наявності яких суд може вжити заходи забезпечення позову шляхом зупинення дії Наказу Головного управління Держгеокадастру в Одеській області № 15-3461/13-1 від 27.06.2019 року Про затвердження документації із землеустрою щодо інвентаризації земель , Наказу Головного управління Держгеокадастру в Одеській області № 300 від 27.06.2019 року Про доповнення переліку земельних ділянок , Наказу Головного управління Держгеокадастру в Одеській області № 15-4250/13-19-СГ від 06.08.2019 року в частині .

Разом з цим, вирішуючи питання щодо вжиття заходів забезпечення позову, суд враховує співмірність заходів забезпечення позову заявленим позовним вимогам, а саме: позивач звернувся із клопотанням про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства площею 2,0 га , тоді як просить вжити заходи забезпечення щодо земельної ділянки площею 6,9019 га , що не є співмірним.

Крім цьому, суд звертає увагу, що у спірних правовідносинах така обов`язкова умова для забезпечення адміністративного позову, як наявність очевидних ознак протиправності дій відповідача у спірних правовідносинах може бути виявлена судом тільки на підставі з`ясування фактичних обставин справи, а також оцінки належності, допустимості і достовірності, як кожного доказу окремо, так і достатності та взаємного зв`язку наявних у матеріалах справи доказів у їх сукупності.

Отже, суд відзначає, що забезпечуючи такий позов шляхом зупинення дії вказаних наказів до вирішення спору, до вирішення справи по суті, і яким ще не надано офіційну правову оцінку в межах оскарження та без застосування принципів адміністративного судочинства, зокрема, таких як гласності і відкритості, змагальності тощо, суд фактично ухвалює рішення без розгляду справи по суті, що не відповідає меті застосування правового інституту забезпечення позову.

По друге: шляхом встановлення заборони органам/особам, уповноваженим на проведення земельних торгів, в тому числі але не обмежуючись Державному підприємству Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою , заступнику начальника головного управління Держгеокадастру в Одеській області Вербовщуку ОСОБА_4 вчиняти дії щодо відчуження (продаж) права власності та/або права користування (оренди) на земельну ділянку з кадастровим номером 5121883800:01:001:0745, підписувати протоколи електронних земельних торгів, договорів оренди щодо вказаної земельної ділянки.

Суд звертає увагу, що вказані заборони стосуються наявності/відсутності речових прав.

Відповідно статті 124 Конституції України юрисдикція судів поширюється на будь-який юридичний спір та будь-яке кримінальне обвинувачення. У передбачених законом випадках суди розглядають також інші справи.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України , завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно ст. 3 КАС України, порядок здійснення адміністративного судочинства встановлюється Конституцією України, цим Кодексом та міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

Таким чином, визначальною ознакою справи адміністративної юрисдикції є те, що вона повинна містити у собі публічно - правовий спір.

Неправомірні рішення, дії чи бездіяльність суб`єктів владних повноважень, прийняті з порушенням прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб, можуть бути оскаржені відповідно до ч. 2 ст. 55 Конституції України та ст. 5 КАС України в порядку адміністративного судочинства.

Отже, до компетенції адміністративних судів належать спори фізичних чи юридичних осіб з органом державної влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою або службовою особою, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб), відповідно, прийнятих або вчинених ними при здійсненні владних управлінських функцій.

За правилами ч. 1 ст. 19 Цивільного процесуального кодексу України, суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства.

Суди розглядають у порядку цивільного судочинства також вимоги щодо реєстрації майна та майнових прав, інших реєстраційних дій, якщо такі вимоги є похідними від спору щодо такого майна або майнових прав, якщо цей спір підлягає розгляду в місцевому загальному суді і переданий на його розгляд з такими вимогами.

Приписами КАС України не віднесено до юрисдикції адмінсудів вирішення питань, які походять в невизнаних майнових прав.

По третє: шляхом встановлення заборони уповноваженим органам, в тому числі Головному управлінню Держгеокадастру у Одеській області, його структурним підрозділам, Державному підприємству Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою приймати будь які рішення, пов`язані із документами щодо земельної ділянки з кадастровим номером 5121883800:01:001:0745, в тому числі рішення про її передачу у власність, користування, відчуження шляхом проведення земельних торгів.

Метою забезпечення позову є вжиття судом заходів щодо охорони матеріально-правових інтересів заявника від можливих недобросовісних дій з боку суб`єкта владних повноважень, щоб забезпечити позивачу реальне та ефективне виконання судового рішення, якщо воно буде прийняте на користь позивача, у тому числі з метою запобігання потенційним труднощам у подальшому виконанні такого рішення.

Забезпечення позову по суті - це обмеження суб`єктивних прав, свобод та інтересів відповідача або пов`язаних з ним інших осіб з метою забезпечення реалізації в майбутньому актів правосуддя і задоволених вимог позивачів (заявників).

Тобто, прийняття такого рішення доцільно та можливе лише у разі наявності достатньо обґрунтованого припущення, що невжиття таких заходів може в майбутньому ускладнити виконання судового рішення чи привести до потреби докласти значні зусилля для відновлення прав позивачів.

Отже, першою умовою є припущення, що невжиття таких заходів може в майбутньому ускладнити виконання судового рішення.

Другою умовою забезпечення позову є що невжиття таких заходів може в майбутньому привести до потреби докласти значні зусилля для відновлення прав позивача.

З огляду на це відсутні підстави забезпечення позову, передбачені у п. 1 ч. 2 ст. 150 КАС України.

Заявником у заяві не доведено існування жодної з обставин, передбачених частиною 2 статті 150 Кодексу адміністративного судочинства України, за наявності яких суд може вжити заходи забезпечення позову шляхом заборони уповноваженим органам, в тому числі Головному управлінню Держгеокадастру у Одеській області, його структурним підрозділам, Державному підприємству Одеський науково - дослідний та проектний інститут землеустрою приймати будь які рішення, пов`язані із документами щодо земельної ділянки з кадастровим номером 5121883800:01:001:0745, в тому числі рішення про її передачу у власність, користування, відчуження шляхом проведення земельних торгів до вирішення спору.

Крім цьому, суд звертає увагу, що у даному випадку така обов`язкова умова для забезпечення адміністративного позову, як наявність очевидних ознак протиправності дій відповідача у спірних правовідносинах може бути виявлена судом тільки на підставі з`ясування фактичних обставин справи, а також оцінки належності, допустимості і достовірності, як кожного доказу окремо, так і достатності та взаємного зв`язку наявних у матеріалах справи доказів у їх сукупності.

Суд не приймає доводи заявника, оскільки останні стосуються питання обґрунтованості заявлених позовних вимог і є предметом дослідження судом під час розгляду спору по суті і не вирішуються ним під час розгляду клопотання про забезпечення позову.

Отже, суд відзначає, що забезпечуючи такий позов шляхом заборони уповноваженим органам, в тому числі Головному управлінню Держгеокадастру у Одеській області, його структурним підрозділам, Державному підприємству Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою приймати будь які рішення, пов`язані із документами щодо земельної ділянки з кадастровим номером 5121883800:01:001:0745, в тому числі рішення про її передачу у власність, користування, відчуження шляхом проведення земельних торгів до вирішення справи по суті, і якому ще не надано офіційну правову оцінку в межах оскарження та без застосування принципів адміністративного судочинства, зокрема, таких як гласності і відкритості, змагальності тощо, суд фактично ухвалює рішення без розгляду справи по суті, що не відповідає меті застосування правового інституту забезпечення позову. Отже, суд не вбачає підстав для задоволення заяви про забезпечення позову.

Разом з цим, в доповнення підстав для забезпечення позову представник позивача посилається на те, що відповідно до інформації, розміщеної на офіційному сайті Держгеокадастру, земельні торги щодо реалізації права оренди на земельну ділянку з кадастровим номером 5121883800:01:001:0745 повинні проходити 13.11.2019 року.

Надаючи оцінку вказаному доводу представника позивача, суд зазначає, що з інформації, розміщеної на офіційному сайті Держгеокадастру, вбачається, що земельні торги призначені на 13.11.2019 року.

Відповідно до п.4.4 Правил проведення електронних земельних торгів у формі аукціону, заява про участь в електронних земельних торгах подається не пізніше ніж за три робочих дні до їх проведення. Заяви, подані після завершення зазначеного строку, виконавцем електронних земельних торгів не приймаються.

Відтак, прийом заявок по Аукціону №21210 Лот №40905 здійснюється до 07.11.2019 року включно.

А тому, стверджувати про те, що Аукціон №21210 відбудеться не має підстав, зважаючи на те, що попередні земельні торги щодо земельної ділянки за кадастровим номером 5121883800:01:001:0745 (реєстраційний номер лота 4446), призначені на 11.09.2019 року не відбулись через відсутність допущених учасників торгів (Протокол №4865 про проведення електронних торгів за посиланням land.setam.net.ua/auction/4341 ).

Керуючись ст.ст. 9, 12, 150, 151, 154, 243, 248, 256, 295, 297 КАС України, суддя,

УХВАЛИВ:

Відмовити у задоволенні клопотання позивача від 17.10.2019 р. про забезпечення позову.

Ухвала з питань забезпечення адміністративного позову може бути оскаржена.

Приписами ч. 2 ст. 256 КАС України встановлено, що ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Відповідно до ч. 1 ст. 256 КАС України, ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення.

Ухвала суду може бути оскаржена в апеляційному порядку окремо від рішення суду повністю або частково у випадках, визначених статтею 294 цього Кодексу. Оскарження ухвали суду, яка не передбачена статтею 294 цього Кодексу, окремо від рішення суду не допускається.

Головуючий суддя Потоцька Н.В.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.10.2019
Оприлюднено19.10.2019
Номер документу85026883
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/4864/19

Ухвала від 08.04.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 23.03.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 11.03.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 10.02.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 13.01.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Рішення від 29.11.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н. В.

Ухвала від 07.11.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н. В.

Постанова від 06.11.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 17.10.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н. В.

Ухвала від 17.10.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні