ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
22 жовтня 2019 рокуСєвєродонецькСправа № 360/3964/19
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Пляшкова К.О., розглянувши за правилами загального позовного провадження у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, до Кредитної спілки Землевласник про стягнення штрафу,
ВСТАНОВИВ:
До Луганського окружного адміністративного суду 09 вересня 2019 року надійшов адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, (далі - позивач, Нацкомфінпослуг) до Кредитної спілки Землевласник (далі - відповідач, КС Землевласник ) про стягнення з відповідача до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106) штрафу у сумі 3400,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що відповідачем не подано до Нацкомфінпослуг звітність за 1 квартал 2018 року, 1 півріччя 2018 року, 9 місяців 2018 року та 2018 рік, про що складено акт про правопорушення, вчинені товариством на ринку фінансових послуг, від 12.04.2019 № 536/15-2/9.
Постановою від 22.05.2019 № 335/536-2/9-П до відповідача застосовано штрафну санкцію за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, та постановлено вимогу письмово повідомити Нацкомфінпослуг про виконання або про відмову від добровільного виконання постанови Нацкомфінпослуг у термін включно до 05.06.2019 з одночасним наданням у разі сплати штрафу документів, що підтверджують його сплату (оригінал квитанції або іншого платіжного документа). Постанова направлена відповідачу рекомендованим поштовим відправленням. На момент пред`явлення цього позову, документів, які б підтверджували виконання зазначеної постанови, до Нацкомфінпослуг не надходило, сума штрафу у розмірі 3400,00 грн не перерахована до Державного бюджету України.
З вищевказаних підстав, позивач просить позовні вимоги задовольнити повністю.
Ухвалою суду від 10 вересня 2019 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, визначено розглядати справу за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання у справі (арк. спр. 1-2).
Ухвалою суду від 30 вересня 2019 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті (арк. спр. 29).
Позивач явку свого повноважного представника у судове засідання не забезпечив, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надіслав заяву про розгляд адміністративної справи за його відсутності (арк. спр. 34-35).
Відповідач явку свого повноважного представника у судове засідання не забезпечив, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, причини неявки суду не повідомив, правом подати заперечення проти адміністративного позову не скористався (арк. спр. 33).
З огляду на положення частини дев`ятої статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд вважає за можливе розглянути справу у письмовому провадженні.
Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-76, 90 КАС України, суд встановив таке.
Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 22.10.2019 № 1005870668 КС Землевласник з 29.04.2005 зареєстрована як юридична особа, код за ЄДРПОУ 33199640, місцезнаходження юридичної особи: 92700, Луганська область, Старобільський район, місто Старобільськ, площа Базарна, будинок 5 (арк. спр. 38-40).
Посадовими особами Нацкомфінпослуг складено акт від 12.04.2019 № 536/15-2/9 про правопорушення, вчинені КС Землевласник на ринку фінансових послуг (арк. спр. 14-15).
Так, станом на дату складання акта КС Землевласник не подано до Нацкомфінпослуг звітність за 1 квартал 2018 року, і півріччя 2018 року, 9 місяців 2018 року та 2018 рік, що свідчить про порушення КС Землевласник вимог статті 14 Закону України від 12.07.2001 № 2664-III Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг (далі - Закон № 2664-III), абзаців другого та третього пункту 2.3 Порядку складання та подання звітності кредитними спілками та об`єднаними кредитними спілками до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 25.12.2003 № 177, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.01.2004 за № 69/8668 (далі - Порядок № 177).
Копія акта від 12.04.2019 № 536/15-2/9 разом з повідомленням про розгляд справи направлені 17.04.2019 КС Землевласник , що підтверджено списком згрупованих поштових відправлень (арк. спр. 17).
Постановою від 22.05.2019 № 335/536/15-2/9-П до КС Землевласник застосована штрафна санкція у розмірі 3400,00 грн, яка підлягає перерахуванню до Державного бюджету України. У постанові також зобов`язано КС Землевласник про виконання або про відмову від добровільного виконання постанови письмово повідомити Нацкомфінпослуг до 05.06.2019, з одночасним наданням, у разі сплати штрафу, документів, що підтверджують його сплату (арк. спр. 11-12).
Копію постанови 27.05.2019 рекомендованим поштовим відправленням направлено КС Землевласник , що підтверджено списком згрупованих поштових відправлень (арк. спр. 16).
За результатами пошуку поштового відправлення, судом з`ясовано, що поштове відправлення не вручено під час доставки з інших причин та повернуто за зворотною адресою (арк. спр. 41).
Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, надаючи оцінку обставинам (фактам), якими обґрунтовано вимоги і заперечення учасників справи, суд виходить з такого.
Відповідно до статті 1 Закону № 2664-III фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов`язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов`язані з наданням фінансових послуг. Не є фінансовими установами (не мають статусу фінансової установи) незалежні фінансові посередники, що надають послуги з видачі фінансових гарантій в порядку та на умовах, визначених Митним кодексом України.
Статтею 14 Закону № 2664-III визначено, що фінансова установа зобов`язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.
Згідно з частиною першою статті 21 Закону № 2664-III Державне регулювання ринків фінансових послуг здійснюється:
щодо ринку банківських послуг та діяльності з переказу коштів - Національним банком України;
щодо ринків цінних паперів та похідних цінних паперів (деривативів) - Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку;
щодо інших ринків фінансових послуг - національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.
Згідно з положеннями частини першої статті 28 Закону № 2664-III Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринкових послуг, у межах своєї компетенції:
- проводить самостійно чи разом з іншими державними органами перевірку діяльності учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) (пункт 9);
- у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення (пункт 10);
- звертається до суду та господарського суду з позовами (заявами) у зв`язку з порушенням законодавства України про фінансові послуги (пункт 11);
- надсилає фінансовим установам та саморегулівним організаціям обов`язкові до виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про фінансові послуги та вимагає надання необхідних документів (пункт 12).
Відповідно до статті 39 Закону № 2664-III у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.
Згідно з пунктом 3 частини першої статті 40 Закону № 2664-III Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 41 Закону № 2664-III Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку (частина третя статті 41 Закону № 2664-III).
Згідно з частиною першою статті 42 Закону № 2664-ІІІ штрафи, передбачені статтею 41 цього Закону, накладаються Головою, іншими членами національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, а також уповноваженими комісією посадовими особами після розгляду матеріалів, що засвідчують факт правопорушення.
Відповідно до пункту 1 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринкових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 № 1070, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринкових послуг (далі - Нацкомфінпослуг), є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.
За приписами пункту 3 цього Положення, основними завданнями Нацкомфінпослуг, в тому числі є здійснення в межах своїх повноважень державного регулювання та нагляду за наданням фінансових послуг і дотриманням законодавства у відповідній сфері; захист прав споживачів фінансових послуг шляхом застосування у межах своїх повноважень заходів впливу з метою запобігання і припинення порушень законодавства на ринку фінансових послуг.
Пунктом 2.3 Порядку № 177 визначено, що кредитна спілка до Нацкомфінпослуг подає у такі терміни:
річну звітність - не пізніше 28 лютого року, наступного за звітним;
проміжну звітність - не пізніше 25 числа місяця, що настає за звітним періодом.
Порядок та умови застосування заходів впливу за порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг (далі - заходи впливу), та забезпечення захисту прав споживачів фінансових послуг встановлений Положенням про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженим розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.11.2012 № 2319, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.12.2012 за № 2112/22424 (далі - Положення № 2319).
Відповідно до пункту 1.5 Положення № 2319 Нацкомфінпослуг як колегіальний орган або уповноважені особи Нацкомфінпослуг обирають і застосовують заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення законодавства про фінансові послуги, враховуючи наслідки порушення та застосування таких заходів.
Згідно з пунктом 1.6 Положення № 2319 Нацкомфінпослуг, уповноважені та посадові особи Нацкомфінпослуг в межах своїх повноважень зобов`язані в кожному випадку виявлення порушення законодавства про фінансові послуги вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту такого порушення, всебічно, повно та об`єктивно дослідити обставини справи про правопорушення, а також своєчасно прийняти рішення за справою про правопорушення та застосувати передбачені законодавством заходи впливу.
Відповідно до пункту 1.7 Положення № 2319 рішення у справі про правопорушення повинно бути законним та обґрунтованим.
У підпункті 3 пункту 2.1 Положення № 2319 зазначено, що Нацкомфінпослуг може застосовувати такі заходи впливу: накладати штрафи в розмірах, передбачених статтею 41 Закону № 2664-III.
Згідно з пунктом 5.1 Положення № 2319 рішення Нацкомфінпослуг про застосування заходу впливу, передбаченого підпунктом 3 пункту 2.1 розділу II цього Положення, може бути оскаржене особою до Нацкомфінпослуг як колегіального органу або до суду, а рішення Нацкомфінпослуг про застосування заходів впливу, передбачених підпунктами 1, 2, 4 - 9 пункту 2.1 розділу II цього Положення, - до суду.
Рішення Нацкомфінпослуг про застосування заходів впливу після набрання ними чинності є обов`язковими для виконання особами. У разі невиконання особами рішень про застосування заходів впливу Нацкомфінпослуг вживає заходів щодо виконання рішень у порядку, визначеному законодавством (пункт 5.9 Положення № 2319).
З вищеописаних доказів судом встановлено, що Нацкомфінпослуг винесено постанову від 22.05.2019 № 335/536/15-2/9-П про застосування до КС Землевласник штрафної санкції у розмірі 3400,00 грн.
У встановлений Нацкомфінпослуг строк, відповідач постанову про накладення штрафу у добровільному порядку не виконав, письмово не повідомив про це позивача.
Доказів на підтвердження сплати КС Землевласник штрафу чи оскарження постанови до Нацкомфінпослуг або до суду, станом на день розгляду та вирішення справи, відповідачем не надано.
Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини першої статті 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Доказів, які б спростовували доводи Нацкомфінпослуг, відповідачем суду не надано.
Враховуючи всі наведені обставини в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.
Питання про розподіл судових витрат судом не вирішується, оскільки відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз, а суду не надано доказів понесення позивачем таких витрат.
Керуючись статтями 72-77, 90, 132, 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, (місцезнаходження: 01001, місто Київ, вулиця Б. Грінченка, будинок 3, код за ЄДРПОУ 38062828) до Кредитної спілки Землевласник (місцезнаходження: 92700, Луганська область, Старобільський район, місто Старобільськ, площа Базарна, будинок 5, код за ЄДРПОУ 33199640) про стягнення штрафу задовольнити повністю.
Стягнути з Кредитної спілки Землевласник на користь Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106) штраф у сумі 3400,00 грн. (три тисячі чотириста гривень).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя К.О. Пляшкова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.10.2019 |
Оприлюднено | 24.10.2019 |
Номер документу | 85084172 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
К.О. Пляшкова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні