ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про заміну сторони виконавчого провадження її правонаступником
26 січня 2021 року СєвєродонецькСправа № 360/3964/19
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Пляшкова К.О., розглянувши у письмовому провадженні заяву Національного банку України про заміну сторони виконавчого провадження у справі № 360/3964/19 за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, до Кредитної спілки Землевласник про стягнення штрафу,
ВСТАНОВИВ:
До Луганського окружного адміністративного суду 16 січня 2021 року надійшла заява Національного банку України про заміну сторони виконавчого провадження у справі № 360/3964/19 за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, до Кредитної спілки Землевласник про стягнення штрафу.
В обґрунтування заяви зазначено, що 12 вересня 2019 року Верховною Радою України прийнято Закон України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг . Як вбачається зі змісту згаданого закону, метою його ухвалення є скорочення кількості регуляторних та контролюючих органів на ринках небанківських фінансових послуг шляхом розподілу функцій Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, між іншими органами, що здійснюють державне регулювання ринків фінансових послуг. Повноваження Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, передається до Національного банку України. Національний банк на підставі Закону № 79-ІХ стає регулятором страхових, лізингових, фінансових компаній, кредитних спілок, ломбардів та бюро кредитних історій, а НКЦПФР регулюватиме недержавні пенсійні фонди та фонди фінансування будівництва.
З посиланням на статтю 379 Кодексу адміністративного судочинства України заявник просив суд замінити сторону виконавчого провадження з Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, на Національний банк України.
Представники сторін у судове засідання не прибули, про дату, час та місце судового розгляду повідомлені належним чином (арк. спр. 103-104), представник заявника у заяві про заміну сторони виконавчого провадження просив розгляд заяви провести за його відсутності (арк. спр. 105-106).
Згідно з частиною другою статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Відповідно до частини дев`ятої статті 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Оскільки сторони про час, дату та місце судового розгляду повідомлені належним чином, відсутня потреба заслухати свідка чи експерта, суд вважає за можливе розглянути заяву у письмовому провадженні на підставі наявних у справі доказів.
Розглянувши заяву про заміну сторони виконавчого провадження та дослідивши матеріали справи, суд встановив таке.
Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 22 жовтня 2019 року у справі № 360/3694/19 адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, до Кредитної спілки Землевласник про стягнення штрафу задоволено повністю. Стягнуто з Кредитної спілки Землевласник на користь Державного бюджету України штраф у сумі 3400,00 грн (арк. спр. 42-44).
Виконавчий лист по адміністративній справі № 360/3694/19 виданий 21.01.2020 (арк. спр. 89-90).
Постановою начальника відділу Старобільського районного відділу державної виконавчої служби Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції від 24.12.2020 відкрито виконавче провадження з примусового виконання виконавчого листа № 360/3964/19 від 21.01.2020 ВП № 61302989, що підтверджено копією цієї постанови, наявною у матеріалах справи (арк. спр. 87).
Відповідно до статті 1 Закону України від 02.06.2016 № 1404-VIII Про виконавче провадження (далі - Закон № 1404-VIII) виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
Відповідно до частин першої, другої статті 15 Закону № 1404-VIII сторонами виконавчого провадження є стягувач і боржник. Стягувачем є фізична або юридична особа чи держава, на користь чи в інтересах яких видано виконавчий документ. Боржником є визначена виконавчим документом фізична або юридична особа, держава, на яких покладається обов`язок щодо виконання рішення.
За рішеннями про стягнення в дохід держави коштів або вчинення інших дій на користь чи в інтересах держави, що приймаються судами у справах, які розглядаються в порядку цивільного, адміністративного та господарського судочинства, стягувачем виступає державний орган, за позовом якого судом прийнято відповідне рішення (частини третя статті 15 Закону № 1404-VIII).
Частиною п`ятою статті 15 Закону № 1404-VIII встановлено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Судом встановлено, що 19 жовтня 2019 року набрав чинності Закон України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг , яким здійснено законодавче закріплення перерозподілу та консолідації функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг та внесено зміни до відповідних законодавчих актів, якими передбачено передачу повноважень Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у частині регулювання та нагляду у системі накопичувального пенсійного забезпечення, регулювання та нагляду за функціонуванням фінансово-кредитних механізмів і управлінні майном при будівництві житла та операціях з нерухомістю до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Решта повноважень Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, передається до Національного банку України.
Отже, вказаним Законом передбачено ліквідацію Національної комісії з регулювання ринків фінансових послуг та розподіл повноважень з регулювання фінансового ринку між Національним банком України та Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку (далі - НКЦПФР).
Зокрема, Національний банк України на підставі цього Закону став регулятором страхових, лізингових, фінансових компаній, кредитних спілок, ломбардів та бюро кредитних історій, а НКЦПФР - регулятором недержавних пенсійних фондів та фондів фінансування будівництва.
Вказаний Закон передбачив перехідний період, упродовж якого відбуватиметься передача функцій від Національної комісії з регулювання ринків фінансових послуг до Національного банку України та НКЦПФР, який тривав до 01 липня 2020 року (п. 1 розд. II Прикінцеві положення цього Закону).
Пунктом 8 розділу II Прикінцеві положення вказаного Закону визначено, що з 1 липня 2020 року Національний банк України, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є процесуальними правонаступниками Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у судах у межах повноважень, встановлених Законом України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг .
Відповідно до наведеного правонаступником стягувача є Національний банк України.
Відповідно до частини першої статті 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Відповідно до частини четвертої статті 379 КАС України положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
Отже, враховуючи вищевикладене, суд вважає за необхідне задовольнити заяву Національного банку України про заміну сторони у виконавчому провадженні з Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, на Національний банк України.
Керуючись статтями 241, 248, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Заяву Національного банку України про заміну сторони у виконавчому провадженні по справі № 360/3964/19 за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Кредитної спілки Землевласник про стягнення штраф задовольнити.
Замінити стягувача у виконавчому провадженні з примусового виконання виконавчого листа, виданого Луганським окружним адміністративним судом 21.01.2020 у справі № 360/3964/19, з Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, на його правонаступника - Національний банк України (ідентифікаційний код 00032106, місцезнаходження юридичної особи: 01601, місто Київ, вулиця Інститутська, будинок 9).
Ухвала набирає законної сили з моменту підписання суддею та може бути оскаржена в апеляційному порядку.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.
СуддяК.О. Пляшкова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.01.2021 |
Оприлюднено | 28.01.2021 |
Номер документу | 94411104 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
К.О. Пляшкова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні