Рішення
від 22.10.2019 по справі 705/3148/19
УМАНСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №705/3148/19

2/705/1903/19

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 жовтня 2019 року м. Умань

Суддя Уманського міськрайонного суду Черкаської області Годік Л.С., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження справу за позовом ОСОБА_1 до Уманського краєзнавчого музею (УКМ), відділу культури Уманської міської ради про захист трудових прав і відшкодування матеріальної та моральної шкоди, завданих порушенням таких прав, -

ВСТАНОВИВ:

До Уманського міськрайонного суду Черкаської області звернулася ОСОБА_1 з позовом до Уманського краєзнавчого музею, відділу культури Уманської міської ради про захист трудових прав і відшкодування матеріальної та моральної шкоди, завданих порушенням таких прав.

Зазначає, що вона з 12.09.2001 працює на різних посадах в Уманському краєзнавчому музеї. 01.02.2019 директор музею попередив її про звільнення з 04.04.2019 у зв`язку зі скороченням штатної чисельності працівників УКМ шляхом ознайомлення із витягом із Наказу № 3-к від 01.02.2019 Про попередження працівників Уманського краєзнавчого музею про наступне звільнення у зв`язку з скороченням чисельності штату і наступного оформлення Додатку № 1 до нього - Відомості попередження про наступне звільнення.

Станом на 01.02.2019 вона працювала на посаді старшого наукового співробітника науково-дослідного відділу краєзнавства та історії Уманського краєзнавчого музею і займала одну штатну посаду - їй була встановлена оплата в розмірі 1 посадового окладу. Згідно із указаним вище Додатком № 1 до Наказу УКМ № 3-к від 01.02.2019 - Відомістю попередження про наступне звільнення - відповідач 01.02.2019 запропонував їй працевлаштування на вакантну посаду: 1. музейного доглядача - Музею-квартири ОСОБА_2 , 2. музейного доглядача - Музею діячів літератури та мистецтв Уманщини . Вона надала згоду на працевлаштування на запропоновану посаду, що підтверджує її підпис в цій Відомості, однак, у цій Відомості не було зазначено, що ця посада передбачає роботу на 0,5 ставки з неповним робочим днем, відповідач не повідомляв її про те, що посада музейного доглядача передбачає неповний робочий чає і пропорційне йому зменшення оплати праці. Крім того, згідно зі Штатним розписом на 2019 рік Уманського краєзнавчого музею станом на 01.01.2019, який діяв станом на 01.02.2019, була затверджена 1 штатна посада музейного доглядача Музею - квартири ОСОБА_2 із повною ставкою.

Всупереч наведеній вище угоді між нею і УКМ щодо умов її переведення на посаду музейного доглядача із 04.04.2019, директор Уманського краєзнавчого музею видала наказ № 14-к Про переведення працівника Уманського краєзнавчого музею , який містив зовсім інші умови праці на зазначеній посаді, ніж ті, на які вона - ОСОБА_1 , надала свою згоду. Так, пункт 2 цього Наказу містив умову про встановлення їй строку роботи на посаді музейного доглядача з 04.04.2019 по 15.10.2019, хоча з нею це взагалі не обговорювалося і не погоджувалося. Наступний пункт 3 визначає, що їй встановлений неповний 4-х годинний робочий день (0,5 ставки), хоча про такі умови праці відповідач її не попереджав і вона не давала на них своєї згоди 01.02.2019, коли їй запропонували переведення на посаду музейного доглядача.

10.04.2019 р. вона звернулася із заявою до Управління Держпраці у Черкаській області з повідомленням про порушення її трудових прав та отримала відповідь, що у травні 2019 року було проведене інспекційне відвідування УКМ, Управлінням було встановлено, що було порушено вимоги ст. 23 КЗпП України через встановлення наказом № 3-к строкового договору з нею, і це порушення було усунуте директором музею шляхом видання наказу від 11.05.2019 № 24-к.

Вона переконана у необгрунтованості і неправомірності наказу Уманського краєзнавчого музею № 3-к від 01.02.2019, наказу УКМ № 14-к від 02.04.2019 зі змінами, внесеними наказом УКМ № 24-к від 11.05.2019, і внесення змін до Штатного розпису на 2019 рік Уманського краєзнавчого музею станом на 04.04.2019 в частині виведення з 04.04.2019 із науково-дослідного відділу краєзнавства та історії Уманського краєзнавчого музею посади старшого наукового співробітника в кількості 1 штатна посада та введення з 04.04.2019 до науково-дослідного відділу краєзнавства та історії Уманського краєзнавчого музею посади провідного наукового співробітника в кількості 1 штатна посада. Зазначені документи, видані, затверджені відповідачами явно і грубо порушують її трудові права.

Так, Наказ УКМ № 3-к від 01.02.2019 Про попередження працівників Уманського краєзнавчого музею про наступне звільнення у зв`язку з скороченням чисельності штату був виданий відповідачем - УКМ через 14 днів після затвердження начальником відділу культури Уманської міської ради Штатного розпису на 2019 рік Уманського краєзнавчого музею станом на 01.01.2019. І цей Штатний розпис передбачав 3 штатні посади старшого наукового співробітника, одну з яких вона обіймала на той час, із посадовим окладом 3496,00 грн.

Безпідставним і явно незаконним є і внесення змін до Штатного розпису на 2019 рік Уманського краєзнавчого музею станом на 04.04.2019 в частині виведення з 04.04.2019 із науково-дослідного відділу краєзнавства та історії Уманського краєзнавчого музею посади старшого наукового співробітника в кількості 1 штатна посада та введення з 04.04.2019 до науково-дослідного відділу краєзнавства та історії Уманського краєзнавчого музею посади провідного наукового співробітника в кількості 1 штатна посада з посадовим окладом 3784,00 грн. Із новим Штатним розписом директор Музею її не ознайомила, після його затвердження. Затвердження відповідачем 2 зазначених змін до Штатного розпису на 2019 рік Уманського краєзнавчого музею не грунтується на нормах чинного законодавства України, не відповідає інтересам Музею і його працівників та вочевидь не переслідує жодної законної (легітимної) мети. Єдиною метою, яка прослідковується в діях відповідачів є мета її звільнення з роботи в УКМ в будь-який спосіб, у тому числі шляхом умисного безпідставного і протиправного внесення змін до Штатного розпису Музею. Внесення зазначеної зміни до Штатного розпису не призвело до підвищення ефективності роботи науково-дослідного відділу краєзнавства та історії - замість трьох працюючих старших наукових співробітників у відділі залишилося два таких співробітники, та посада провідного наукового співробітника є вакантною з 04.04.2019 відповідно до інформації відділу культури Уманської міської ради від 20.06.2019. Також, це не могло призвести і до економії бюджетних коштів, адже посадовий оклад за її скороченою посадою становив 3496,00 грн., а за введеною посадою він затверджений у розмірі 3784,00 грн., тобто вищий на 288,00 грн. При цьому, жодних фактичних змін після її переведення у роботі науково-дослідного відділу краєзнавства та історії Уманського краєзнавчого музею не відбулося.

Наказ УКМ Про переведення працівника Уманського краєзнавчого музею від 02.04.2019 № 14-к, зі змінами, є похідним від наказу № 3-к і від зміненого Штатного розпису станом на 04.04.2019, тому є неправомірним як наслідок незаконності перших двох рішень відповідачів. Також, наказ № 14-к про її переведення на посаду музейного доглядача є незаконним, як вказувала раніше, через те, що передбачені ним умови роботи на цій посаді не були попередньо погоджені з нею і були іншими, ніж ті, на які вона погодилася 01.02.2019.

Окрім того, слід також зазначити про те, що посилання в Наказі від 02.04.2019 № 14-к на те, що відповідач керувався примірними штатними розписами державних та комунальних музеїв, заповідників та закладів музейного типу , затвердженими наказом Міністерства культури України від 01.08.2012 № 823, є формальним, надуманим і не відповідає дійсному змісту цього наказу. Так, згідно із цим Наказом № 823 Мінкульту примірні штатні розписи державних та комунальних музеїв є рекомендованими при формуванні штатів комунальних музеїв, та не є обов`язковими (пункт 2 Наказу). І, що є важливим для цієї справи, пунктом 3 Наказу надано право керівникам державних і комунальних музеїв при необхідності вводити додаткові штатні одиниці, не передбачені примірними штатними розписами, за окремим рішенням засновника. Таким правом директор Музею скористалася, а саме: у відділі науково-дослідного відділу краєзнавства та історії було введено на одну штатну одиницю старшого наукового співробітника більше, ніж передбачено примірним штатним розписом, і це було погоджено рішенням засновника - Уманської міської ради, про що свідчить погодження трьох одиниць за посадою старшого наукового співробітника в Штатному розписі на 2019 рік станом на 01.01.2019.

На підставі наведеного вище вважає, що названі нею документи фактично були спрямовані на її усунення з посади старшого наукового співробітника науково-дослідного відділу краєзнавства та історії Уманського краєзнавчого музею та не мали під собою ніякого економічного (фінансового), правового підгрунтя і не були спрямовані на реальну зміну в структурі роботи відділу чи підвищення ефективності його роботи.

У зв`язку із незаконним переведенням її з посади старшого наукового співробітника науково-дослідного відділу краєзнавства та історії Уманського краєзнавчого музею на посаду музейного доглядача Музею-квартири ОСОБА_2 наказом УКМ від 02.04.2019 вона зазнала моральних страждань, що пов`язані зі значними переживаннями через втрату посади і роботи, якою займалася із 2006 року - понад 12 років; через зменшення у два рази її заробітної плати, необхідної для власного фізичного утримання, сплати комунальних послуг; складність знайти інше місце роботи в м. Умані в її віці і за спеціальністю і кваліфікацією; необхідністю докладати додаткових зусиль для поновлення своїх трудових прав шляхом звернення до органів місцевої влади, державних органів та суду. Рішення і дії відповідача щодо її переведення на іншу, нижчу, посаду із встановленням їй умов праці, які не були обумовлені їхньою попередньою домовленістю, призвело до погіршення їхніх відносин із колегами по роботі у науково-дослідному відділі краєзнавства та історії.

Через переведення відповідачем її на неповний робочий день і встановлення їй посадового окладу, який навіть менший за прожитковий мінімум для працездатної людини, не кажучи вже про мінімальну заробітну плату, вона змушена була піти вчитися на курси бухгалтерів для підвищення шансів на працевлаштування на іншій роботі. Таке навчання їй обійшлося в 1475,00 грн.

З урахуванням характеру і розміру заподіяної її трудовим правам шкоди, того, що вона багато років сумлінно виконувала свої трудові обов`язки у науково-дослідному відділі Музею, глибину перенесених нею душевних переживань, яких зазнала у зв`язку із незаконним позбавленням її улюбленої роботи, враховуючи засади розумності та справедливості, вважає, що їй завдана моральна шкода, розмір якої оцінює в 15000 грн.

У зв`язку із неправомірними рішеннями відповідачів вона змушена була понести матеріальні витрати, необхідні для поновлення її порушених трудових прав, які підлягають відшкодуванню їй Уманським краєзнавчим музеєм. Ці витрати складаються: із витрат на навчання на бухгалтерських курсах в сумі 1475,00 грн.; витрат на послуги Укрпошти на пересилання її заяв, скарг, запитів - всього в сумі 194,20 грн.

Станом на 02.07.2019 відповідачі не вжили жодних заходів для поновлення її порушених трудових прав, через що змушена звернутися до суду із цим позовом.

Ухвалою судді у справі відкрите спрощене позовне провадження, а також роз`яснено відповідачам їхнє право подати відзив на позовну заяву або пред`явити зустрічний позов до позивача у строк 15 днів з дня отримання копії ухвали судді про відкриття провадження у справі.

Відповідач Уманський краєзнавчий музей копію ухвали про відкриття провадження у справі та позовної заяви отримав 11.09.2019 року.

Відповідач відділ культури Уманської міської ради копію ухвали про відкриття провадження у справі та позовної заяви отримав 12.09.2019 року. Відзиву на позовну заяву ОСОБА_1 суду не подав.

20.09.2019 на адресу суду надійшов Відзив від директора Уманського краєзнавчого музею ОСОБА_7 на позовну заяву ОСОБА_1 в якому директор просить відмовити у задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 в повному обсязі. Зазначає, що викладені в позовній заяви обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги, є надуманими та безпідставними, дії адміністрації Уманського краєзнавчого музею по відношенню до позивача узгоджувались із самою ОСОБА_1 , відповідають вимогам чинного законодавства про працю України, а тому подана позовна заява не підлягає до задоволення у зв`язку з її невідповідністю вимогам чинного Кодексу законів про працю України, Цивільного кодексу України, відсутністю протиправних дій відповідача за позовом.

Органи державної влади та місцевого самоврядування, починаючи з 2014 року, реалізовують політику, направлену на оптимізацію державних та комунальних грошових коштів. На необхідності скорочення посади старшого наукового співробітника Уманського краєзнавчого музею засновник Уманська міська рада, звертав увагу задовго до грудня 2018 р. - квітня 2019 років. Так, згідно довідки виконавчого комітету Уманської міської ради № 4/17-02 від 12 червня 2018 року перевірки фінансово-господарської діяльності відділу культури Уманської міської ради за період з 01 січня 2015 року по 31 березня 2018 року, зазначено, що посада старшого наукового співробітника Уманського краєзнавчого музею є понаднормовою та утримується міським бюджетом незаконно. У зв`язку з цим, на виконання рішення сесії міської ради від 21.12.2018 р. № 2-57/7 Про міський бюджет на 2019 р. , розпорядження міського голови від 25 червня 2018 р. № 130-р Про усунення порушень відділом культури Уманської міської ради , наказу начальника відділу культури Уманської міської ради від 04.01.2019 р. № 3-к Про приведення видатків на утримання підвідомчих закладів культури міста у відповідність з бюджетними асигнуваннями , адміністрацією Уманського краєзнавчого музею було видано 2 накази, а саме: Наказ від 10.01.2019 р. № 12-о Про приведення посад у відповідність до примірник штатних розписів ; Наказ від 01.02.2019 р. №3-к Про попередження працівників Уманського краєзнавчого музею про наступне звільнення у зв`язку з скороченням чисельності штату .

Уманський краєзнавчий музей відповідно до п. 2 розділу 1 Статуту, який міститься в матеріалах справи, заснований на комунальній формі власності Уманською міською радою і безпосередньо підпорядкований відділу культури Уманської міської ради, а тому акти Уманської міської ради як засновника і акти відділу культури Уманської міської ради є обов`язковими для виконання та застосування в Уманському краєзнавчому музеї. Так, у п. 1 наказу начальника відділу культури Уманської міської ради від 04.01.2019 р. № 3-к Про приведення видатків на утримання підвідомчих закладів культури міста у відповідність з бюджетними асигнуваннями зазначається наступне: До 04 квітня 2019 року привести у відповідність штатну чисельність працівників Уманської міської централізованої системи бібліотек. Уманського краєзнавчого музею ... .

Для того аби привести штатну чисельність працівників Уманського краєзнавчого музею до вимог Уманської міської ради, та відділу культури Уманської міської ради, адміністрація відповідача видала накази № 12-о від 10 січня 2019 року, та № 3-к від 01 лютого 2019 року, які приймались у суворій відповідності до вимог чинного законодавства України про працю. Наведені обставини підтверджуються копіями документів, які містяться в матеріалах справи, та підтверджують неправомірність вимог позивача в частині визнання незаконним і нечинним наказу Уманського краєзнавчого музею від 01 лютого 2019 року № 3-к.

Оскаржувані позивачем накази та рішення адміністрації безпосередньо узгоджувались із самою позивачкою за позовом, відповідали її волі та особистому побажанню, а тому в діях співвідповідачів за позовом відсутні порушення чинного трудового законодавства.

Крім того, позовна заява ОСОБА_1 подана з недотриманням строків, передбачених ст. ст. 225, 233 КЗпП України, що підтверджується наступним.

01 лютого 2019 року ряд працівників, у тому числі позивачка особисто, були під власний підпис попереджені про наступне звільнення у зв`язку зі скороченням чисельності штату. Наведена обставина встановлена наявністю особистого підпису позивачки як на наказі від 01.02.2019 року, так і на додатку № 1 до наказу від 01.02.2019 р. № 3-к, та підтверджується поясненням інших працівників Уманського краєзнавчого музею.

З цього моменту починає відраховуватись передбачений ст. 233 КзпП України процесуальний строк на звернення до районного, районного у місті, міського чи міськрайонного суду за вирішенням трудових спорів, який у даному випадку становить 3 місяці, та спливає 01 травня 2019 року.

Як зазначалось вище, в подальшому, йдучи назустріч особистим побажанням позивача, за її особистого прохання та її особистої згоди, позивачці ОСОБА_1 була запропонована посада музейного доглядача Музею -квартири ОСОБА_2 .

Також, звертаємо увагу суду, що в подальшому співвідповідачами, відділом культури Уманської міської ради спільно з адміністрацією Уманського краєзнавчого музею була знайдена фінансова можливість для залишення позивачки на посаді музейного доглядача Музею -квартири ОСОБА_2 на постійній основі, на підставі безстрокового трудового договору.

Відповідно, з приводу оскарження позивачем наказу про переведення на посаду музейного доглядача Музею -квартири ОСОБА_2 , з моменту її ознайомлення з наказом, а саме з 03 квітня 2019 року починає відраховуватись передбачений ст. 233 КзпП України тримісячний процесуальний строк на звернення до районного, районного у місті, міського чи міськрайонного суду за вирішенням трудових спорів, який у даному випадку спливає 03 липня 2019 року.

20.09.2019 директор Уманського краєзнавчого музею Білоус Н .О. подала суду заяву про відмову у задоволенні позову ОСОБА_1 у зв`язку з пропуском передбаченого ч. 1 ст. 233 КЗпП України строку звернення до суду

30.09.2019 від ОСОБА_1 на адресу суду надійшла Відповідь на відзив. Вважає наведені в ньому заперечення щодо її позову необгрунтованими, наведені в ньому відомості та додані до нього документи не спростовують підстав її позовних вимог та не підтверджують законність рішень і дій цього відповідача щодо неї, які є предметом спору. У пункті другому свого Відзиву відповідач взагалі намагається перекласти відповідальність за свої неправомірні рішення і порушення трудового законодавства на неї, працівника, посилаючись на, начебто, відповідність таких дій її волі та особистому побажанню , на вигадане відповідачем1 звернення позивача з проханням віднайти можливість зберегти трудові відносини... . Такі виправдання відповідача1 для неї є обурливими і цинічними, та в жодній мірі не відповідають дійсності.

Пояснювальні записки працівників Уманського краєзнавчого музею на ім`я директора музею, які відповідач у Відзиві безпідставно назвав пояснення свідків не можуть бути доказами у справі, так як не відповідають критеріям допустимості (ст.78 ЦПК України) і достовірності (ст.79 ЦПК Укаїни) доказів.

Зазначає, що у позовній заяві вона вказувала на те, що 03.04.2019 ознайомилася із наказом від 02.04.2019. Тому, є зайвим і невмотивованим таке надмірне акцентування відповідачем1 уваги на цій обставині, факт ознайомлення її із наказом від 02.04.2019 аж ніяк не перетворює цей наказ на правомірний акт роботодавця.

Відповідач Уманський краєзнавчий музей разом із Відзивом надіслав Заяву від 20.09.2019, в якій просить суд відмовити в задоволенні позову у зв`язку з пропуском передбаченого ч. 1 ст. 233 КЗпП України строку звернення до суду. Відповідач зазначив, що позивач звернулася до суду 12.07.2019, та вважає, що строк звернення до суду сплив 01.05.2019щодо наказу від 01.02.2019 №3-к та 03.07.2019 щодо наказу від 02.04.2019.Така позиція є безпідставною і суперечить матеріалам справи. Позовна заява була подана з дотриманням передбаченого ст. 233 КЗпП України строку - направлена суду 02.07.2019 поштою, що підтверджується як датою на штампі поштового відділення, так і змістом ухвали Уманського міськрайонного суду Черкаської області (судді Кормана О.В.) від 15.07.2019.

Отже, Відзив Відповідача1 є невмотивованим і в жодному разі не спростовує обставин, які є підставою її позову, та не доводить законності рішень відповідачів щодо неї.

У відповідності до ст. 13 ЦПК України суд розглядає справу в межах заявлених вимог на підставі представлених доказів.

Суд, дослідивши матеріали справи, прийшов до таких висновків.

Судом встановлено, що згідно трудової книжки НОМЕР_2 від 03.09.1982 р. ОСОБА_1 була працевлаштована в Уманський краєзнавчий музей на посаду молодшого наукового співробітника 12.09.2001, з 01.01.2013 - старший науковий співробітник науково-дослідного відділу історії та природи (а.с.19).

01.02.2019 ОСОБА_1 отримала Витяг з Наказу директора № 3-к від 01.02.2019 Про попередження працівників Уманського краєзнавчого музею про наступне звільнення у зв`язку з скороченням чисельності штату (а.с.20).

Згідно Додатку № 1 до вказаного Наказу - Відомість попередження про наступне звільнення ОСОБА_1 01.02.2019 надала згоду про працевлаштування її на вакантну посаду: 1. музейного доглядача Музею-квартири ОСОБА_2 ; 2. музейного доглядача Музею діячів літератури та мистецтв Уманщини. При цьому, у Відомості не було зазначено розмір ставки, години роботи, посадовий оклад (а.с.21).

Згідно зі Штатним розписом на 2019 рік Уманського краєзнавчого музею станом на 01.01.2019, який діяв станом на 01.02.2019 (затверджений начальником відділу культури Уманської міської ради Гейко Т.М. 17.01.2019 і погоджений заступником начальника фінансового управління 18.01.2019 і рішенням виконавчого комітету Уманської міської ради 24.01.2019 № 23), була затверджена 1 штатна посада музейного доглядача Музею -квартири ОСОБА_2 із повною ставкою (а.с.25).

Однак, всупереч Відомості попередження про наступне звільнення ОСОБА_1 від 01.02.2019 та Штатного розпису на 2019 рік станом на 01.02.2019 директором Уманського краєзнавчого музею ОСОБА_7 було видано Наказ № 14-к від 02.04.2019 із змінами від 11.05.2019 № 24-к, в якому зазначено, зокрема, …Перевести з посади старшого наукового співробітника науково-дослідного відділу краєзнавства та історії ОСОБА_1 на посаду музейного доглядача Музею-квартири ОСОБА_2 з 04.04.2019 р. по 15.10.2019 р. (ст.23 п. 2, п. 3, ст. 36 п. 2, п.6 КЗпПУ). Встановити ОСОБА_1 музейному доглядачу Музею - квартири ОСОБА_2 відповідно до типового штатного розпису на 2019 р. Уманського краєзнавчого музею 4-х годинний робочий день (0.5 ставки)… (а.с.22,23).

Вказаний Наказ № 14-к від 02.04.2019 суперечить Штатному розпису на 2019 рік Уманського краєзнавчого музею станом на 01.01.2019, який діяв станом на 01.02.2019, оскільки у ньому зазначена штатна посада музейного доглядача відділу - музею-квартири ОСОБА_2 - 1, а не 0,5 ставки.

Крім того, в послідуючому були безпідставно внесені зміни до Штатного розпису на 2019 рік Уманського краєзнавчого музею станом на 04.04.2019 (затверджений начальником відділу культури Уманської міської ради Гейко Т.М . без зазначення дати і погоджений начальником фінансового управління Петриченко A.B. без зазначення дати та рішенням виконавчого комітету Уманської міської ради від 28.03.2019 № 157) в частині виведення з 04.04.2019 із науково-дослідного відділу краєзнавства та історії Уманського краєзнавчого музею посади старшого наукового співробітника в кількості 1 штатна посада та введення з 04.04.2019 до науково-дослідного відділу краєзнавства та історії Уманського краєзнавчого музею посади провідного наукового співробітника в кількості 1 штатна посада з посадовим окладом 3784,00 грн. (а.с.26). Внесення зазначеної зміни до Штатного розпису не призвело до підвищення ефективності роботи науково-дослідного відділу краєзнавства та історії - замість трьох працюючих старших наукових співробітників у відділі залишилося два таких співробітники, та посада провідного наукового співробітника є вакантною з 04.04.2019 відповідно до інформації відділу культури Уманської міської ради від 20.06.2019 (а.с.24). Також це не могло призвести і до економії бюджетних коштів, адже посадовий оклад за скороченою посадою становив 3496,00 грн., а за введеною посадою він затверджений у розмірі 3784,00 грн., тобто вищий на 288,00 грн. При цьому жодних фактичних змін після переведення ОСОБА_1 у роботі науково-дослідного відділу краєзнавства та історії Уманського краєзнавчого музею не відбулося.

Посилання директора УКЗ на Наказ Міністерства культури України № 823 від 01.08.2012 щодо затвердження примірного штатного розпису державних та комунальних музеїв, заповідників та закладів музейного типу не відповідає дійсному змісту цього наказу. Так, згідно з Наказом № 823 Міністерства культури України примірні штатні розписи державних та комунальних музеїв є рекомендованими при формуванні штатів комунальних музеїв, та не є обов`язковими (пункт 2 Наказу).

Пунктом 3 Наказу надано право керівникам державних і комунальних музеїв при необхідності вводити додаткові штатні одиниці, не передбачені примірними штатними розписами, за окремим рішенням засновника.

У відділі науково-дослідного відділу краєзнавства та історії директором УКМ було введено на одну штатну одиницю старшого наукового співробітника більше, ніж передбачено примірним штатним розписом, і це було погоджено рішенням засновника - Уманської міської ради, про що свідчить погодження трьох одиниць за посадою старшого наукового співробітника в Штатному розписі на 2019 рік станом на 01.01.2019.

З наведеного вище можна зробити висновок, що прийняті документи не мали під собою ніякого економічного (фінансового), правового підгрунтя і не були спрямовані на реальну зміну в структурі роботи відділу чи підвищення ефективності його роботи. Тобто, відповідачі приймаючи зазначені рішення (накази і штатний розпис) порушили щодо ОСОБА_1 гарантії, передбачені п. 1 ч. 1, ч. 2 ст. 40 КЗпП України про те, що звільнення (переведення) з посади можливе виключно у випадку реальної, дійсної зміни в організації виробництва і праці.

У позовній заяві ОСОБА_1 просить стягнути з Уманського краєзнавчого музею, заподіяну їй незаконним переведенням, моральну шкоду, яку оцінює у 15000,00 грн.

Згідно ст. 237 -1 КЗпП України відшкодування власником або уповноваженим ним органом моральної шкоди працівнику провадиться у разі, якщо порушення його законних прав призвели до моральних страждань, втрати нормальних життєвих зв`язків і вимагають від нього додаткових зусиль для організації свого життя.

Згідно ст. 23 ЦК України особа має право на відшкодування моральної шкоди, завданої внаслідок порушення її прав. Моральна шкода полягає: 1) у фізичному болю та стражданнях, яких фізична особа зазнала у зв`язку з каліцтвом або іншим ушкодженням здоров`я; 2) у душевних стражданнях, яких фізична особа зазнала у зв`язку з протиправною поведінкою щодо неї самої, членів її сім`ї чи близьких родичів; 3) у душевних стражданнях, яких фізична особа зазнала у зв`язку із знищенням чи пошкодженням її майна; 4) у приниженні честі та гідності фізичної особи, а також ділової репутації фізичної або юридичної особи. Моральна шкода відшкодовується грішми, іншим майном або в інший спосіб.

Згідно ст. 1167 ЦК України моральна шкода, завдана фізичній або юридичній особі неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю, відшкодовується особою, яка її завдала, за наявності її вини, крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті.

З урахуванням характеру і розміру заподіяної шкоди трудовим правам ОСОБА_1 , глибину перенесених нею душевних переживань, яких зазнала у зв`язку із незаконним позбавленням її роботи, враховуючи засади розумності та справедливості (ст. 3 ЦК України), суд частково задовольняє моральну шкоду у розмірі 2000,00 грн.

Відповідно до ст. 22 ЦК України з Уманського краєзнавчого музею підлягають стягненню на користь позивача понесені нею матеріальні витрати, необхідні для поновлення її порушених трудових прав: навчання на бухгалтерських курсах - 1475,00 грн., витрати на послуги Укрпошти - 194,20 грн. (а.с.38,39,40-44).

Таким чином, при викладених обставинах, у зв`язку з тим, що відповідачі порушили трудові права ОСОБА_1 , шляхом винесення неправомірних рішень, позовні вимоги знайшли своє підтвердження і позов підлягає до часткового задоволення.

Згідно з вимогами ст. 141 ЦПК України судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Інші судові витрати, пов`язані з розглядом справи, покладаються: у разі задоволення позову - на відповідача; у разі відмови в позові - на позивача; у разі часткового задоволення позову - на обидві сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Враховуючи, що позивачем не подано документів на підтвердження судових витрат які позивач понесла у зв`язку з розглядом справи, тому вимога щодо стягнення судових витрат з відповідача є необґрунтованою та не підлягає задоволенню.

На підставі ст.ст. 3, 22, 23, 1167 ЦК України, ст.ст. 40, 237 -1 КЗпП України, керуючись ст.ст. 13, 19, 76-81, 128, 141, 258-259, 263-265, 274-279 ЦПК України, суд

в и р і ш и в:

Позовну заяву ОСОБА_1 до Уманського краєзнавчого музею, відділу культури Уманської міської ради про захист трудових прав і відшкодування матеріальної та моральної шкоди, завданих порушенням таких прав - задоволити частково.

В изнати незаконним і нечинним наказ Уманського краєзнавчого музею № 3-к від 01.02.2019 Про попередження працівників Уманського краєзнавчого музею про наступне звільнення у зв`язку з скороченням чисельності штату в частині попередження ОСОБА_1 про те, що вона буде звільнена з роботи 04.04.2019 у зв`язку з скороченням штатної чисельності працівників музею.

Визнати незаконним внесення змін до Штатного розпису на 2019 рік Уманського краєзнавчого музею станом на 04.04.2019 (затверджений начальником відділу культури Уманської міської ради Гейко Т.М . без зазначення дати і погоджений начальником фінансового управління Петриченко A.B. без зазначення дати та рішенням виконавчого комітету Уманської міської ради від 28.03.2019 № 157) в частині виведення з 04.04.2019 із науково-дослідного відділу краєзнавства та історії Уманського краєзнавчого музею посади старшого наукового співробітника в кількості 1 штатна посада та введення з 04.04.2019 до науково-дослідного відділу краєзнавства та історії Уманського краєзнавчого музею посади провідного наукового співробітника в кількості 1 штатна посада.

Визнати незаконним і нечинним наказ Уманського краєзнавчого музею № 14-к від 02.04.2019 Про переведення працівника Уманського краєзнавчого музею зі змінами, внесеними наказом Уманського краєзнавчого музею № 24-к від 11.05.2019.

Поновити ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (адреса місця проживання та реєстрації: АДРЕСА_1 ; реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) на посаді старшого наукового співробітника науково-дослідного відділу краєзнавства та історії Уманського краєзнавчого музею.

Зобов`язати Уманський краєзнавчий музей здійснити розрахунок різниці в оплаті праці ОСОБА_1 між посадою музейного доглядача (0,5 ставки) та посадою старшого наукового співробітника науково-дослідного відділу краєзнавства та історії Уманського краєзнавчого музею (1 ставка) за період з 04.04.2019 по день поновлення ОСОБА_1 на посаді старшого наукового співробітника і виплатити ОСОБА_1 таку різницю, за вирахуванням обов`язкових податків і зборів.

Стягнути з Уманського краєзнавчого музею (код юридичної особи 02224117, вул. Незалежності, 31, м. Умань, Черкаська область) на користь ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (адреса місця проживання та реєстрації: АДРЕСА_1 ; реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) відшкодування матеріальної шкоди в сумі 1669,20 (одну тисячу шістсот шістдесят дев`ять) гривень 20 коп. та відшкодування моральної шкоди в сумі 2000 (одна тисяча) гривень.

Копію рішення направити сторонам.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. У разі розгляду справи без повідомлення учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Суддя Леся Сергіївна Годік

СудУманський міськрайонний суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення22.10.2019
Оприлюднено23.10.2019
Номер документу85097019
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —705/3148/19

Постанова від 19.12.2019

Цивільне

Черкаський апеляційний суд

Вініченко Б. Б.

Постанова від 19.12.2019

Цивільне

Черкаський апеляційний суд

Вініченко Б. Б.

Ухвала від 04.12.2019

Цивільне

Черкаський апеляційний суд

Вініченко Б. Б.

Ухвала від 25.11.2019

Цивільне

Черкаський апеляційний суд

Вініченко Б. Б.

Ухвала від 08.11.2019

Цивільне

Уманський міськрайонний суд Черкаської області

Годік Л. С.

Рішення від 22.10.2019

Цивільне

Уманський міськрайонний суд Черкаської області

Годік Л. С.

Ухвала від 03.09.2019

Цивільне

Уманський міськрайонний суд Черкаської області

Годік Л. С.

Ухвала від 21.08.2019

Цивільне

Уманський міськрайонний суд Черкаської області

Мазуренко Ю. В.

Ухвала від 05.08.2019

Цивільне

Уманський міськрайонний суд Черкаської області

Гудзенко В. Л.

Ухвала від 15.07.2019

Цивільне

Уманський міськрайонний суд Черкаської області

Корман О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні