Постанова
від 27.09.2019 по справі 521/15440/19
МАЛИНОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа №521/15440/19

Номер провадження 3/521/6459/19

ПОСТАНОВА

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 вересня 2019 року Малиновський районний суд міста Одеси у складі:

головуючого Граніна В.Л.

при секретарі Шкребтієнко Г.М.

за участю:

представника Одеської митниці ДФС Ковташа Д.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Одесі справу, що надійшла з Одеської митниці ДФС за протоколом складеним відносно громадянина Республіки Польща ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ), ІНФОРМАЦІЯ_1 , працюючого капітаном т/х KURPIE , прапор Багами, який мешкає за адресою: АДРЕСА_1 , про порушення митних правил, передбаченого ст. 472 МК України, -

ВСТАНОВИВ:

До Малиновського районного суду м. Одеси надійшов протокол №1502/50000/19 від 14.06.2019 року, про порушення митних правил з відповідними матеріалами, у відношенні гр. ОСОБА_1 , за ознаками скоєння правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України.

З вищезазначеного протоколу про порушення митних правил вбачається, що відділом портового контролю та комунікації з правоохоронними органами управління протидії контрабанді (програма контролю контейнерів ССР), в рамках проведення операції Бастіон , 14.06.2019 року в зоні митного контролю м/п Чорноморський в пункті контролю Чорноморський судноремонтний завод, причал № 3, при здійснені спільного прикордонно - митного контролю та оформлення т/х „KURPIE» , прапор Багами, який прибув з порту Констанца (Румунія), капітан вказаного судна гр. ОСОБА_3 НОМЕР_1 заявив в Декларації про суднові припаси (ІМО SHIP' S STORES DECLARATION від 14.06.2019) про наявність на борту судна 380,60 тон паливного мазуту (Fuel Oil 380,60 mts).

Того ж дня, під час огляду паливних танків вказаного судна встановлено, що фактично на судні знаходиться 406,558 тон паливного мазуту, що на 25,958 тон паливного мазуту більше, ніж було задекларовано капітаном т/х „KURPIE» , прапор Багами, гр. ОСОБА_3 НОМЕР_1 .

Таким чином, на думку митного органу, 14.06.2019 року при здійсненні митного оформлення прибуття в України т/х „ KURPIE » , прапор Багами, капітан вказаного судна гр. MALOZIEC ОСОБА_4 НОМЕР_1 не заявив за встановленою формою точні та достовірні відомості про кількість на борту судна паливного мазуту, в кількості 25,958 тон, при переміщенні через митний кордон України.

За вказаним фактом складено протокол про порушення митних правил №1502/50000/19 за статтею 472 МК України.

Згідно з висновком Одеського управління з питань експертиз та досліджень від 08.07.2019 року №59.1-003-Т вартість виявленого предмету правопорушення складає 236 420,09 грн.

У судовому засіданні гр. ОСОБА_1 , про дату, час та місце розгляду справи був сповіщений у встановленому законом порядку. Згідно наданих пояснень свою вину фактично визнав.

Представник митниці у судовому засіданні вважав, що особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, винна у вчиненні адміністративного правопорушення зазначеного у протоколі про порушення митних правил, її вина підтверджується зібраними у справі доказами, і тому необхідно притягнути її до адміністративної відповідальності за ст. 472 МК України, та застосувати до неї адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 100 відсотків вартості товару - безпосереднього предмету правопорушення з конфіскацією цього товару.

Дослідивши матеріали справи про адміністративні правопорушення, оцінивши в сукупності зібрані докази, вислухавши думку учасників процесу, суд дійшов висновку, що в діях, особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, присутні ознаки складу адміністративного правопорушення, передбачені ст. 472 МК України, за кваліфікуючими ознаками: недекларування товарів, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних відомостей про кількість та найменування товару, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.

Судом встановлено, що відділом портового контролю та комунікації з правоохоронними органами управління протидії контрабанді (програма контролю контейнерів ССР), в рамках проведення операції Бастіон , 14.06.2019 року в зоні митного контролю м/п Чорноморський в пункті контролю Чорноморський судноремонтний завод, причал № 3, при здійснені спільного прикордонно - митного контролю та оформлення т/х „KURPIE» , прапор Багами, який прибув з порту Констанца (Румунія), капітан вказаного судна гр. ОСОБА_3 НОМЕР_1 заявив в Декларації про суднові припаси (ІМО SHIP' S STORES DECLARATION від 14.06.2019) про наявність на борту судна 380,60 тон паливного мазуту (Fuel Oil 380,60 mts).

Того ж дня, під час огляду паливних танків вказаного судна встановлено, що фактично на судні знаходиться 406,558 тон паливного мазуту, що на 25,958 тон паливного мазуту більше, ніж було задекларовано капітаном т/х „KURPIE» , прапор Багами, гр. ОСОБА_3 JAN.

Відповідно до Типової технологічної схеми здійснення контролю водних транспортних засобів перевізників і товарів, що перемішуються ними, у пунктах пропуску через державний кордон , затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 № 451 (далі - Технологічна схема) капітан судна (представник судновласника, морський агент, оператор морського термінала, який обслуговує яхти) заздалегідь, щонайменше за чотири години до приходу або відходу судна, звертається з використанням наявних засобів комунікації до адміністрації порту, підрозділу охорони державного кордону, митного органу та інших контролюючих органів та надає документи, передбачені Конвенцією про полегшення міжнародного морського судноплавства 1965 року, для здійснення прикордонного, митного, санітарного, ветеринарного, фітосанітарного контролю.

Технологічною схемою встановлено, що інформаційна система портового співтовариства (далі - ІСПС) - організаційно-технічна система, що дає можливість портовому співтовариству за допомогою технічних і програмних засобів накопичувати, перевіряти, обробляти, зберігати, обмінюватися та передавати в електронній формі інформацію і документи, необхідні для здійснення прикордонного, митного та інших видів контролю та оформлення осіб, товарів, у тому числі вантажу і багажу, і транспортних засобів, відповідає законодавству про електронний документообіг та враховує принцип "єдиного вікна" міжнародної практики, рекомендації міжнародних організацій.

У разі коли є підстави вважати, що судна закордонного плавання і товари переміщуються через митний кордон з порушенням норм Митного кодексу України та інших законодавчих актів з питань митної справи, здійснюється митний огляд суден, а також транспортних засобів перевізників, товарів та особистих речей, що переміщуються ними.

Відповідно до ст. 225 Митного кодексу України, інформація, що зазначається у митній декларації на припаси, які ввозяться на митну територію України, обмежується мінімумом відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю. Але жодних відомостей про товари: 5 бронежилетів та 5 касок в деклараціях капітаном судна не зазначено.

У митній декларації на припаси або в документі, що її замінює, які подаються під час прибуття транспортного засобу на митну територію України, повинна враховуватися кількість припасів, які видаються з дозволу органу доходів і зборів з числа припасів, що знаходяться на борту цього засобу, при цьому на зазначену кількість припасів окрема митна декларація або документ, що її замінює, не подаються.

Капітан несе відповідальність за всю документацію на судні, у тому числі несе відповідальність за декларування майна, яке знаходиться на судні

Відповідно до п. 16 Типової технологічної схеми здійснення контролю водних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними, у пунктах пропуску через державний кордон , затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 року №451, для здійснення митного контролю капітан судна або інша особа, що входить до командного складу судна і належним чином уповноважена на це капітаном, подає документи, передбачені Митним кодексом України.

Відповідно до вимог ст. 334 МК України, особи, які переміщують товари через митний кордон України, зобов`язані надавати митним органам документи та відомості, необхідні для здійснення митного контролю.

Статтею 335 МК України, встановлено, що під час переміщення товарів через митний кордон України водним транспортом, митному органу подаються відомості про наявність (відсутність) на борту судна товарів, ввезення яких на митну територію України заборонено чи обмежено, включаючи лікарські засоби, до складу яких входять наркотичні, сильнодіючі засоби, психотропні та отруйні речовини.

Викладені вище обставини встановлені при провадженні по даній справі та підтверджуються наступними доказами: протокол по справі про порушення митних правил, доповідною запискою інспектора митниці, описом вилучених предметів, поясненнями правопорушника.

У відповідності до ст. 487 МК України, провадження у справах про порушення митних правил, здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до ст. 23 КУпАП, адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень, як самим правопорушником, так і іншими особами.

Враховуючи вищевикладене, суд накладає на правопорушника стягнення, відповідно до санкції ст. 472 МК України у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів, з конфіскацією зазначених товарів, які переміщувалися через митний кордон України та не були заявлені у декларації.

Керуючись ст. 4 ЗУ Про судовий збір , ст. ст. 257, 458, 459, 461, 472, 487 МК України, ст. ст. 23, 33, 252, 280, 283, 284 КУпАП, -

ПОСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України, та накласти адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі 100 відсотків вартості товару, а саме: 236 420 (двісті тридцять шість тисяч чотириста двадцять) гривень 09 (дев`ять) копійок, з конфіскацією товару, вилученого згідно протоколу про порушення митних правил.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір у розмірі 384 (триста вісімдесят чотири) гривні 20 (двадцять) копійок.

Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або митним органом, який здійснював провадження у цій справі. Порядок оскарження постанови суду (судді) у справі про порушення митних правил визначається Кодексом України про адміністративні правопорушення та іншими законами України.

Суддя

СудМалиновський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення27.09.2019
Оприлюднено24.10.2019
Номер документу85114101
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —521/15440/19

Постанова від 07.05.2020

Адмінправопорушення

Малиновський районний суд м.Одеси

Гранін В. Л.

Ухвала від 31.01.2020

Адмінправопорушення

Одеський апеляційний суд

Дрішлюк А. І.

Постанова від 13.03.2020

Адмінправопорушення

Одеський апеляційний суд

Дрішлюк А. І.

Постанова від 10.03.2020

Адмінправопорушення

Одеський апеляційний суд

Дрішлюк А. І.

Постанова від 13.03.2020

Адмінправопорушення

Одеський апеляційний суд

Дрішлюк А. І.

Постанова від 10.03.2020

Адмінправопорушення

Одеський апеляційний суд

Дрішлюк А. І.

Постанова від 09.01.2020

Адмінправопорушення

Малиновський районний суд м.Одеси

Гранін В. Л.

Постанова від 27.09.2019

Адмінправопорушення

Малиновський районний суд м.Одеси

Гранін В. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні