Ухвала
від 24.10.2019 по справі 466/2200/19
ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа № 466/2200/19

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 жовтня 2019 року м. Львів

Шевченківський районний суд м. Львова

в складі: головуючого судді ОСОБА_1

при секретарі ОСОБА_2

з участю прокурора ОСОБА_3

обвинуваченого ОСОБА_4

захисника ОСОБА_5

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Львові матеріали кримінального провадження про обвинувачення

ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с. Розвадів Миколаївського району Львівської області, українця, громадянина України, фактично проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , -

у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 212 КК України, -

в с т а н о в и в:

19 липня 2019 року із Львівського апеляційного суду надійшли матеріали кримінального провадження № 32018100000000273 від 05.12.2018 про обвинувачення ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 212 КК України.

Протоколом № 2 загальних зборів учасників ТОВ - Фірма «Язьм» від 24.06.2005, ОСОБА_4 призначено на посаду директора ТОВ - Фірма «Язьм» з 25.06.2005.

На підставі наказу №2 від 25.06.2005, ОСОБА_4 приступив до виконання обов`язків директора ТОВ - Фірма «Язьм».

У відповідності до пункту 10.12 статті 10 Статуту ТОВ Фірма «Язьм» «ДИРЕКТОР», виконавчим органом Товариства є Директор.

Відповідно до пункту 10.15 статті 10 «ДИРЕКТОР» Статуту ТОВ Фірма «Язьм», директор у відповідності до чинного законодавства та цього статуту розпоряджається майном Товариства, укладає будь - які угоди та інші юридичні акти без довіреності, відкриває у банках поточні та інші рахунки Товариства, визначає склад та обсяг відомостей, що є комерційною таємницею, та порядок їх захисту.

Так, обвинувачений ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , як директор Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма «Язьм» (ЄДР 31978707) (далі - ТОВ «Фірма «Язьм» або Товариство), ігноруючи власні обов`язки службової особи ТОВ - Фірма «Язьм» вчинив в період 2015-2016 років умисне ухилення від сплати податків, що входять у систему оподаткування, введених у встановленому законом порядку, вчинене службовою особою підприємства, незалежно від форм власності, а саме орендної плати за землю в значних розмірах.

ТОВ - Фірма «Язьм» має в користуванні (оренді) земельні ділянки, загальна площа земельних ділянок, становить 7, 8716 га (кадастровий номер 4610137500:11:002:0004), а загальна сума нормативної грошової оцінки земельних ділянок на 2015 рік становила 47 419 858, 08 грн., відповідно, загальний розмір річної суми орендної плати за землю, що становить 3% (три відсотки) від нормативної грошової оцінки земельних ділянок, яка підлягає сплаті за 2015 рік мала становити 1 422 595,75 грн.

Обвинувачений ОСОБА_4 , будучи службовою особою - директором ТОВ - Фірма «Язьм», в лютому 2015 року, ігноруючи загальнообов`язкові ставки податку на землю визначені Податковим кодексом України, обрахував розмір орендної плати за землю із застосуванням понижуючого коефіцієнту 0,6 що становить 1,8% нормативно-грошової оцінки на земельну ділянку за адресою: м. Львів, вул. Брюховецька, 35, площа 7,8267 га, землі призначені для обслуговування виробничих будівель, кадастровий номер 4610137500:11:002:0004.

Відповідно до декларації з плати на землю, яку він подав 20.02.2015 ДПІ у Личаківському районі ГУ ДФС у Львівській області за адресою: м.Львів, вул. Стрийська, 35, сума становить 854 259,42 грн, що становить 1,8% нормативно-грошової оцінки на земельну ділянку, однак обвинувачений ОСОБА_4 повинен був застосовувати 3% (три відсотки) від нормативної грошової оцінки земельних ділянок, яка підлягає сплаті за 2015 рік та повинна становити 1 422 595,75 грн. Тим самим обвинувачений ОСОБА_4 не сплатив податок на майно, а саме плату за землю, що справляється у формі орендної плати за земельні ділянки у 2015 році в розмірі 564 151,67 грн.

Також ТОВ - Фірма «Язьм» має в користуванні (оренді) земельні ділянки, загальна площа земельних ділянок, становить 7,8716 га (кадастровий номер 4610137500:11:002:0004), а загальна сума нормативної грошової оцінки земельних ділянок на 2016 рік становить 67 375 364, 28 грн., відповідно, загальний розмір річної суми орендної плати за землю, що становить 3% (три відсотки) від нормативної грошової оцінки земельних ділянок, яка підлягає сплаті за 2016 рік має становити 2 021 260, 93 грн.

В подальшому, обвинувачений ОСОБА_4 при невстановлених слідством обставинах, в травні 2016 року, ігноруючи загальнообов`язкові ставки податку на землю визначені Податковим кодексом України, обрахував розмір орендної плати за землю із застосуванням понижуючого коефіцієнту 0,6 що становить 1,8% нормативно-грошової оцінки на земельну ділянку за адресою: м. Львів, вул. Брюховецька, 35, площа 7,8267 га, землі призначені для обслуговування виробничих будівель, кадастровий номер 4610137500:11:002:0004.

Відповідно до декларації з плати на землю, яку обвинувачений ОСОБА_4 подав 06.05.2016 до ДШ у Личаківському районі ГУ ДФС у Львівській області, сума становить 1 228 544,59 грн., що складає 1,8% нормативно-грошової оцінки на земельну ділянку. Однак обвинувачений ОСОБА_4 повинен був застосовувати 3% (три відсотки) від нормативної грошової оцінки земельних ділянок, яка підлягає сплаті за 2016 рік та повинна становити 2 037 048, 96 грн. Тим самим обвинувачений ОСОБА_4 не сплатив податок на майно, а саме плату за землю, що справляється у формі орендної плати за земельні ділянки у 2016 році у розмірі 808 504,37 грн.

Відповідно до п. 284.1 ст. 284 ПК України Верховна Рада Автономної Республіки Крим та органи місцевого самоврядування встановлюють ставки плати за землю та пільги щодо земельного податку, що сплачується на відповідній території.

Згідно з п. 288.1 ст. 288 ПК України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Відповідно до п.288.4 ст.288 ПК України розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

Водночас, не зважаючи на договірний характер користування земельною ділянкою комунальної форми власності, розмір орендної плати обмежений законодавчо, а саме: пунктом 288.5 ст.288 ПК України (в редакції, чинній на момент виникнення спірного зобов`язання) розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу: згідно з п.п.288.5.1 - не може бути меншою трьох відсотків нормативно-грошової оцінки; не може бути меншою розміру земельного податку, встановленого для відповідної категорії земельних ділянок на відповідній території; згідно з п.п.288.5.2 - не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Тобто, законодавець визначив нижню граничну межу річної суми платежу по орендній платі за земельні ділянки, незалежно від того, чи збігається її розмір в визначеним у договорі.

Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених вказаним Кодексом та законами з питань митної справи.

З набранням чинності ПК України річний розмір орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, який підлягає перерахуванню до бюджету, має відповідати вимогам підпункту 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 вказаного Кодексу та є підставою для перегляду встановленого розміру орендної плати.

При цьому виходячи із принципу пріоритетності норм ПК України над нормами інших актів у разі їх суперечності, який закріплений у пункті 5.2 статті 5 ПК України, до моменту внесення до такого договору відповідних змін розмір орендної плати в жодному разі не може бути меншим, ніж встановлений підпунктом 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 ПК України.

Таким чином, директор ТОВ «Фірма - «Язьм» обвинувачений ОСОБА_4 , в порушення вищезазначених Податкового кодексу України, перебуваючи в офісному приміщенні ТОВ «Фірма - «Язьм» за адресою: м. Львів, вул. Брюховицька, буд. 35, використовуючи свій електронний цифрові підпис, 20.02.2015 та 06.05.2016 подав в електронному вигляді до Личаківської ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області (Шевченківське відділення) за адресою: м. Львів, вул. Стрийська, 35, податкові декларації з орендної плати за землю, за звітні періоди в 2015 та 2016 роках, як офіційні звітні документи ТОВ «Фірма - «Язьм», а саме:

1. Податкова декларація з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) нова звітна для орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності за 2015 рік, дата заповнення декларації 20.02.2015.

2. Податкова декларація з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) уточнююча для орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності за 2015 рік, дата заповнення декларації 04.11.2015.

3. Податкова декларація з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) звітна для орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності за 2016 рік, дата заповнення декларації 20.01.2016.

4. Податкова декларація з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) уточнююча для орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності за 2016 рік, дата заповнення декларації 06.05.2016.

В результаті протиправних дій директора ТОВ-Фірма "Язьм" обвинуваченого ОСОБА_4 до Державного бюджету України у 2015-2016 роках не надійшло орендної плати за землю на загальну суму 1 372 656, 04 грн., що є значним розміром, оскільки в тисячу і більше разів перевищують установлений законодавством неоподатковуваний мінімум доходів громадян.

Дії обвинуваченого ОСОБА_4 кваліфікуються як умисне ухилення від сплати податку на майно, а саме плату за землю, що справляється у формі орендної плати за земельні ділянки, що входять у систему оподаткування, введених у встановленому законом порядку, вчинене службовою особою підприємства, незалежно від форм власності, що призвело до фактичного ненадходження до бюджету коштів у значних розмірах.

У судовому засіданні захисник обвинуваченого ОСОБА_4 адвокат ОСОБА_5 заявила клопотання про закриття кримінального провадження у зв`язку із декриміналізацією діяння.

25.09.2019 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Кримінального кодексу України та Кримінального процесуального кодексу України щодо зменшення тиску на бізнес» від 18.09.2019.

Вказаним Законом примітку до ст. 212 КК України викладено у новій редакції - «Під значним розміром коштів слід розуміти суми податків, зборів і інших обов`язкових платежів, які в три тисячі і більше разів перевищують установлений законодавством неоподатковуваний мінімум доходів громадян, під великим розміром коштів слід розуміти суми податків, зборів і інших обов`язкових платежів, які в п`ять тисяч і більше разів перевищують установлений законодавством неоподатковуваний мінімум доходів громадян, під особливо великим розміром коштів слід розуміти суми податків, зборів, інших обов`язкових платежів, які в сім тисяч і більше разів перевищують установлений законодавством неоподатковуваний мінімум доходів громадян».

Таким чином, статтею 212 КК України в діючій на сьогоднішній день редакції, відповідальність може наступити лише у випадку за умисне ухилення від сплати податку на майно, а саме плату за землю, що справляється у формі орендної плати за земельні ділянки, що входять у систему оподаткування, введених у встановленому законом порядку, вчинене службовою особою підприємства, незалежно від форм власності, що призвело до фактичного ненадходження до бюджету коштів у значних розмірах, які в три тисячі і більше разів перевищують установлений законодавством неоподатковуваний мінімум доходів громадян.

ОСОБА_4 інкримінується умисне ухилення від сплати податку на майно, а саме плату за землю, що справляється у формі орендної плати за земельні ділянки, що входять у систему оподаткування, введених у встановленому законом порядку, вчинене службовою особою підприємства, незалежно від форм власності, що призвело до фактичного ненадходження до бюджету коштів у значних розмірах.

Із матеріалів кримінального провадження вбачається, що ОСОБА_4 не сплатив податок на майно у 2015 році в розмірі 564151,64 грн., що становить 926,36 (564153,24грн.) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а у 2016 році - в розмірі 808507,05 грн., що становить 1173,45 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Тобто, загальний розмір неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, якими визначається інкримінована ОСОБА_4 об`єктивна сторона кримінального правопорушення, становить 2099,81 (926,36+1173,45).

З об`єктивної сторони, кримінальне правопорушення, передбачене ст. 212 КК України в діючій редакції, може бути вчинене лише коли розмір коштів (сума несплачених податків), необхідних для кваліфікації діяння за ч. 1 ст. 212 КК України, повинен в три тисячі і більше разів перевищувати установлений законодавством неоподатковуваний мінімум доходів громадян, а відтак, діяння в якому обвинувачується ОСОБА_4 , не є кримінальним правопорушенням.

Таким чином, в даному випадку має місце декриміналізація як вид скасування кримінальної відповідальності, оскільки змінено мінімальний розмір суми коштів, який був необхідним для кваліфікації діяння за ч. 1 ст. 212 КК України. Тобто, інкриміноване ОСОБА_4 діяння на сьогоднішній день не є кримінальним правопорушенням.

Відповідно до ч. 1 ст. 5 КК України закон про кримінальну відповідальність, що скасовує злочинність діяння, пом`якшує кримінальну відповідальність або іншим чином поліпшує становище особи, має зворотну дію у часі.

Згідно з п. 4 ч. 1 ст. 284 КПК України кримінальне провадження закривається в разі, якщо, зокрема, набрав чинності закон, яким скасовано кримінальну відповідальність за діяння, вчинене особою.

Оскільки Закон України «Про внесення змін до Кримінального кодексу України та Кримінального процесуального кодексу України щодо зменшення тиску на бізнес» № 101-1Х від 18.09.2019 скасував злочинність інкримінованого ОСОБА_4 діяння, а тому кримінальне провадження, відкрите за фактом вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 212 КК України, підлягає закриттю.

З`ясувавши думку учасників процесу, думку прокурора ОСОБА_3 , який підтримав клопотання захисника, суд приходить до висновку, що клопотання захисника обвинуваченого ОСОБА_4 адвоката ОСОБА_5 підлягає до задоволення та вважає, що кримінальне провадження про обвинувачення ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 212 КК України слід закрити у зв`язку із декриміналізацією діяння.

На підставі вищевикладеного та керуючись Законом України «Про внесення змін до Кримінального кодексу України та Кримінального процесуального кодексу України щодо зменшення тиску на бізнес» № 101-1Х від 18.09.2019, п. 4 ч. 1 ст. 284, 370, 372, 376 КПК України, ст. 5 КК України, суд, -

п о с т а н о в и в:

клопотання захисника обвинуваченого ОСОБА_4 адвоката ОСОБА_5 про закриття кримінального провадження у зв`язку із декриміналізацією діяння задовольнити.

Кримінальне провадження відносно ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 212 КК України закрити на підставі п. 4 ч. 1 ст.284 КПК України у зв`язку з набранням чинності Закону України «Про внесення змін до Кримінального кодексу України та Кримінального процесуального кодексу України щодо зменшення тиску на бізнес» №101-ІХ від 18.09.2019.

Ухвала може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду протягом семи днів з дня її оголошення через Шевченківський районний суд м. Львова.

Повний текст ухвали складено 24 жовтня 2019 року.

Суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення24.10.2019
Оприлюднено22.02.2023
Номер документу85171373
СудочинствоКримінальне
Сутьобвинувачення ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с. Розвадів Миколаївського району Львівської області, українця, громадянина України, фактично проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , - у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 212 КК України

Судовий реєстр по справі —466/2200/19

Ухвала від 09.04.2021

Кримінальне

Львівський апеляційний суд

Белена А. В.

Ухвала від 09.04.2021

Кримінальне

Львівський апеляційний суд

Белена А. В.

Ухвала від 19.05.2020

Кримінальне

Львівський апеляційний суд

Белена А. В.

Ухвала від 19.05.2020

Кримінальне

Львівський апеляційний суд

Белена А. В.

Ухвала від 05.06.2020

Кримінальне

Львівський апеляційний суд

Белена А. В.

Ухвала від 22.05.2020

Кримінальне

Львівський апеляційний суд

Белена А. В.

Постанова від 18.03.2020

Кримінальне

Касаційний кримінальний суд Верховного Суду

Іваненко Ігор Володимирович

Постанова від 18.03.2020

Кримінальне

Касаційний кримінальний суд Верховного Суду

Іваненко Ігор Володимирович

Ухвала від 16.03.2020

Кримінальне

Касаційний кримінальний суд Верховного Суду

Іваненко Ігор Володимирович

Ухвала від 24.02.2020

Кримінальне

Касаційний кримінальний суд Верховного Суду

Іваненко Ігор Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні