Рішення
від 25.10.2019 по справі 400/2136/19
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 жовтня 2019 р. № 400/2136/19 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Гордієнко Т. О. розглянув у письмовому провадженні адміністративну справу

за позовом:Товариства з обмеженою відповідальністю "ТПК "ЄВРО-ПЛАСТ", вул. Нікольська, 52, оф. 304, м. Миколаїв, 54001

до відповідача:Головного управління ДФС у Миколаївській області, вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001

про:скасування податкових повідомлень-рішень від 21.03.2019 р. № 00018611402, № 00018621402,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом до ГУ ДФС у Миколаївській області про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень від 21.03.2019 № 00018611402, № 00018621402.

Позивач обґрунтовує позовні вимоги тим, що угоди, укладені з його контрагентами були реальними, що підтверджується первинними документами.

Відповідач надав заперечення проти позову, просить у задоволенні позову відмовити, оскільки при проведенні перевірки були встановлені порушення позивачем норм Податкового кодексу та нереальність угод, укладених з його контрагентами.

Дослідив докази, суд дійшов висновку:

Актом від 28.01.2019 Про результати документальної планової виїзної перевірки ТОВ ТПК Європласт за період діяльності з 01.01.2015 по 30.06.2018 № 124/14-29-14-02/36061419 встановлено порушення п.44.1, п.44.2 ст.44, пп.134.1.1, п.134.1 ст.134, п.135.1 ст.135 ПК України в результаті чого занижено податок на прибуток в період, що перевірявся на суму 1 193 945 грн., п.198.1,п.198.3,п.198.6 ст.198, п.200.1, п.200.2, ст.200 ПК України, в результаті чого занижено податок на додану вартість в періоді, що перевірявся на загальну суму 1326605грн.

На підставі акта перевірки були прийняті податкові повідомлення-рішення від 21.03.2019:

- № 00018621402, яким збільшено суму грошового зобов`язання з податку на прибуток на суму 1193945грн. основного зобов`язання та 298486,25 грн. штрафні санкції,

- № 00018611402, яким збільшено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість в сумі 1326605грн. та 331651,25 грн. штрафні санкції.

Позивач здійснює діяльність з будівництва житлових і нежитлових будівель ( код КВЕД 41.20).

Перевіркою встановлено, що в перевіряємому періоді ТОВ ТПК Євро-пласт документально оформлювало взаємовідносини з ТОВ ІНТЕХ К , ТОВ БУД СТРОЙ ЛТД , ТОВ КЕЙМЕЛ , ТОВ КВАНТОС , ТОВ ДИМАКС ЮГ , ТОВ ЦЕНТРТОРГ-ЮГ ,ТОВ ТОРГОПТ СК , ТОВ ЕНЕРГОБУДКАРГО , ТОВ ОЛЛІСА , ТОВ ТРЕЙДФОНІК , ТОВ ЧЕСТ КОМПАНІ , ТОВ СВАРОГ ТРЕЙД , ТОВ КОЛОР ЕКСПО щодо придбання будівельних послуг та будівельних матеріалів, які перевіркою не підтверджено.

1.Позивачем (замовником) укладено з ТОВ ІНТЕХ К (підрядник) договір на виконання робіт № 41 від 30.05.2016, договір на виконання робіт №47 від 09.06.2016, договір на виконання робіт №54 від 22.06.2016, за умовами яких підрядник приймає на себе обов`язки по виконанню будівельних робіт. ТОВ ІНТЕХ К виписано акти виконаних робіт на постачання будівельно-монтажних робіт та зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 27.07.2016, 28.07.2016, 29.07.2016 на загальну суму 224220,20 грн. Розрахунок проведено шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок ТОВ ІНТЕХ К . Договори та акти виконаних робіт підписано директором ТОВ ІНТЕХ К ОСОБА_1 . Відповідно до ІС Податковий блок по контрагенту-постачальнику ТОВ ІНТЕХ К встановлено, що воно не подавало декларацію з податку на прибуток за 2016 рік, неможливо підтвердити фактичне виконання будівельних робіт (штукатурка стін поверх 10,11,15, шпаклювання по штукатурці поверх 10,11,15, штукатурка балконів поверх 10,11,15, влаштування плитки підлоги поверх 4) в обсягах вказаних ТОВ ІНТЕХ К в актах виконаних робіт за липень 2016, оскільки неможливо виконати такий обсяг будівельних робіт при наявності 1 працевлаштованої особи. Складені акти виконаних робіт не містять інформації щодо витрат праці робітників-будівельників на обсяг робіт (люд.-год.) Акти КБ2, складені не за формою КБ2, містять лише інформацію щодо найменування робіт, їх кількість та вартість, підсумкові відомості до перевірки не надавались. Тому контролюючий орган дійшов висновку, що складені первинні документи не відповідають дійсності та не підтверджують реальність факту здійснення господарської діяльності при відсутності трудових ресурсів.

Святошинським районним судом м. Києва винесено обвинувальний вирок від 22.08.2017 по справі № 1-кп/759/780/17, яким ОСОБА_1 визнана винною у вчиненні кримінального правопорушення передбаченого ч.5 ст.ст.27, ч.1 ст.205 КК України Фіктивне підприємництво , а саме пособництво у створенні суб`єкта підприємницької діяльності ТОВ Інтех К з метою прикриття незаконної діяльності.

Статус фіктивного, нелегального підприємства несумісний з легальною підприємницькою діяльністю. Господарські операції не можуть бути легалізовані навіть за формального підтвердження документами бухгалтерського обліку, тому угоди укладені з цим контрагентом є нереальними.

2) Позивач при перевірці по взаємовідносинах з ТОВ БУД СТРОЙ ЛТД надав договір на виконання робіт № 280 від 11.04.2016, № 1143 від 14.04.2016, № 82 від 18.04.2016, договір № 213 від 21.04.2016, договір на виконання робіт № 283 від 28.04.2016, за умовами якого Підрядник (ТОВ БУД СТРОЙ ЛТД ) приймає на себе обов`язки по виконанню будівельних робіт. Усі договори підписані директором ОСОБА_2 ТОВ БУД СТРОЙ ЛТД виписано акти виконаних робіт на постачання будівельних робіт та податкові накладні від 30.05.2016, 27.05.2016, 26.05.2016, 25.05.2016, 23.06.2016, 24.06.2016, 25.06.2016, 29.06.2016. Розрахунки між сторонами на суму 2 550 738,50грн. проведені.

Відповідно ІС Податковий блок по контрагенту постачальнику ТОВ БУД СТРОЙ ЛТД встановлено, що декларації з податку на прибуток за 2016, розрахунок за формою 1-ДФ не подає, декларація з податку на додану вартість подана лише за листопад-грудень 2015, січень-липень 2016. Акти виконаних робіт не містять інформацію щодо витрат труда робітників-будівельників на обсяг робіт. Складені первинні документи не відповідають дійсності, не підтверджують реальність факту здійснення господарської діяльності при відсутності трудових ресурсів.

Відповідно до отриманої податкової інформації встановлено, що в провадженні СУФР ГУ ДФС у м. Києві перебуває кримінальне провадження від 09.10.2018 за фактом ухилення від сплати податків у великих розмірах передбаченого ч.2 ст.212 КК України відносно посадових осіб ТОВ БУД СТРОЙ ЛТД .

Відповідно до протоколу допиту свідка від 19.11.2018 опитано ОСОБА_2 , яка на момент допиту перебувала у Київському слідчому ізоляторі за обвинувачення по ст.185 Крадіжка пояснила, що втратила паспорт наприкінці 2016, про що правоохоронні органи не повідомляла. ТОВ БУД СТРОЙ ЛТД їй невідомо, посаду директора не займала та засновником не була. Фінансово-господарською діяльністю не займалась, ніякі договори, бухгалтерські документи не підписувала.

Ваговим аргументом у доказовій базі щодо не реальності операцій з придбання позивачем будівельних послуг у ТОВ БУД СТРОЙ ЛТД стало : невідповідність первинних документів, у зв`язку з зазначенням у них відомостей, які перевіркою не підтверджено, повна відсутність трудових і матеріальних ресурсів для здійснення реальної господарської діяльності у ТОВ БУД СТРОЙ ЛТД , неналежність псевдопостачальників до суб`єктів реального сектору економіки, не придбання ТОВ БУД СТРОЙ ЛТД будь-яких послуг і продукції необхідних для її ведення(комунальні послуги, оренда приміщень), наявність одночасного оформлення у багатомільйонних обсягах вочевидь нереальних операцій з придбання переважно цигарок, цукру, продуктів харчування, м`ясо курей, наявність кримінального провадження за фактом ухилення від сплати податків відносно ТОВ БУД СТРОЙ ЛТД , наявність протоколу допиту засновника, директора ТОВ БУД СТРОЙ ЛТД ОСОБА_2 .

3) Перевіркою встановлено взаємовідносини ТОВ ТПК Євро-пласт з ТОВ КЕЙМЕЛ , з яким позивачем укладено договір поставки товару № 0111 від 11.11.2017. Відповідно до умов договору продавець зобов`язується передати у власність покупця продукцію, у кількості та номенклатурі і по ціні, згідно виставлених рахунків, а Покупець зобов`язується прийняти та оплатити товар - будівельні матеріали. Сума договору складає 1 000110 грн.

ТОВ КЕЙМЕЛ виписано наступні видаткові накладні на постачання будівельних матеріалів та зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 17.11.2017 № 5,6,7,8,9,10,11,12 - моделююча штукатурка Бауміт. Видаткові накладні підписані директором ОСОБА_3

ТОВ КЕЙМЕЛ не подана декларація з податку на прибуток , податку на додану вартість, реєструє податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних контрагентам-покупцям без підтвердження факту реального придбання відповідної номенклатури та обсягу ідентифікованого товару.

Відповідно до наявної податкової інформації встановлено, що реєстрація на ім`я ОСОБА_3 підприємства ТОВ КЕЙМЕЛ здійснено без мети ведення фінансово-господарської діяльності.

До перевірки не надано документів, які підтверджують транспортування будівельних матеріалів: ТТН, подорожні листи.

В ході перевірки позивач надав пояснення, що постачальник самостійно здійснює постачання товарів на склад покупця.

У ТОВ КЕЙМЕЛ відсутні трудові і матеріальні ресурси для здійснення реальної господарської діяльності, не придбання ТОВ КЕЙМЕЛ будь-яких послуг і продукції необхідної для її ведення, відсутність документів, щодо транспортування будівельних матеріалів, пояснення засновника, директора ОСОБА_3 , який повідомив про непричетність до реєстрації та ведення фінансово-господарської діяльності підприємства.

Оскільки діяльність ТОВ КЕЙМЕЛ спрямована на виключну реалізацію будівельних матеріалів по формуванню неправомірної податкової вигоди третім особам, тому угода, укладена з ним позивачем є нереальною.

4) ТОВ ТПК ЄВРО-ПЛАСТ уклав з ТОВ ЧЕСТ КОМПАНІ договір на виконання робіт № 05/09 від 05.09.2017, № 12/09/17 від 12.09.2017, № 4/09/17 від 14.09.2017, № 18/09/17 від 18.09.2017, відповідно до умов яких Підрядник приймає на себе обов`язки по виконанню будівельних робіт, договір поставки товару № 305 від 12.10.2017 відповідно до якого Продавець зобов`язується передати у власність Покупця продукцію у кількості та номенклатурі і по ціні, згідно виставлених рахунків, а покупець зобов`язується прийняти товар (будівельні матеріали) та оплатити його на умовах даного договору.

ТОВ ЧЕСТ КОМПАНІ виписано наступні акти виконаних робіт на постачання будівельних робіт, видаткову накладну на постачання товару та зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні, видаткові накладні, акти виконаних робіт від 30.10.2017,27.10.201726.10.2017, 17.10.2017.

ТОВ ЧЕСТ КОМПАНІ декларацію з податку на прибуток не подало за 2017,фінансовий звіт суб`єкта малого підприємництва до ДПІ не подано. Податкові розрахунки форми 1-ДФ та звіти про суми нарахованої заробітної плати за ІІІ та ІV кв. 2017 не надано.

Обсяги задекларованих операцій ТОВ ЧЕСТ КОМПАНІ з придбання різноманітних товарів (чай, сигарети, чіпси) та реалізація послуг та товарів (будівельні послуги та матеріали) вказують на нереальність здійснення господарських операцій при відсутності трудових та виробничих ресурсів.

5) Позивачем при перевірці були надані контролюючому органу договори на виконання робіт, укладені з ТОВ КВАНТОС № 0102 від 01.02.2016, №0502 від 05.02.2016, № 0303 від 03.03.2016, № 0403 від 04.03.2016, відповідно до умов якого Підрядник приймає на себе обов`язки по виконанню будівельних робіт.

ТОВ КВАНТОС виписано наступні акти виконаних робіт на постачання будівельних робіт та зареєстровано в ЄРПН податкові накладні від 25.03.2016, 24.03.2016, 29.03.2016, 28.03.2016. Операції з придбання послуг відображені у бухгалтерському обліку. Розрахунки з постачальником проведені.

ТОВ КВАНТОС декларації з податку на прибуток за І кв.2016, півріччя 2016, ІІІ кв.2016, 2016, фінансові звіти суб`єкта малого підприємництва до ДПІ за місцем обліку не подано. Відповідно до 1-ДФ за І кв.2016 працювало 3 особи.

6) В ході перевірки було встановлено документальне оформлення позивачем взаємовідносин з ТОВ ТОРГОПТ-СК . Надано договір на виконання робіт № 34Т від 01.06.2017, відповідно до якого Підрядник приймає на себе обов`язки по виконанню будівельних робіт. ТОВ ТОРГОПТ-СК виписано наступні акти виконаних робіт на постачання будівельних робіт та зареєстровано в ЄРПН податкова накладна від 15.06.2017 № 181 та надано акт виконаних робіт від 15.06.2017. Операції відображені в бухгалтерському обліку. Розрахунки проведені.

ТОВ ТОРГОПТ-СК декларацію з податку на прибуток за 2017, додатки до неї, фінансовий звіт суб`єкта малого підприємництва, звіти форми 1-ДФ не подавались. В зв`язку з відсутністю трудових ресурсів неможливо виконати обсяг роботи, зазначеної в актах виконаних робіт.

7) В ході перевірки було встановлено документальне оформлення ТОВ ТПК ЄВРО-ПЛАСТ правовідносин з ТОВ ЦЕНТРТОРГ ЮГ . До перевірки надано договір виконаних робіт № 1705 від 17.05.2017, за умовами якого підрядник приймає на себе обов`язки по виконанню будівельних робіт. ТОВ ЦЕНТРТОРГ ЮГ виписано наступні акти виконаних робіт на постачання будівельних робіт та податкова накладна від 29.06.2017 № 340. Операції відображені у бухгалтерському обліку. Розрахунки проведені.

ТОВ ЦЕНТРТОРГ ЮГ декларацію з податку на прибуток за 2017, додатки до неї, фінансовий звіт суб`єкта малого підприємництва, звіти форми 1-ДФ не подавались. В зв`язку з відсутністю трудових ресурсів неможливо виконати обсяг роботи, зазначеної в актах виконаних робіт.

8) ТОВ ТПК ЄВРО-ПЛАСТ укладено договір на виконання робіт № 07/07/17 від 07.07.2017 з ТОВ ЕНЕРГОБУД КАРГО , відповідно до якого Підрядник приймає на себе обов`язки по виконанню будівельних робіт, договір поставки товару № 216 від 21.06.2017, відповідно до якого Продавець зобов`язується передати у власність Покупця продукцію.

ТОВ ЕНЕРГОБУД КАРГО виписано акти виконаних робіт на постачання будівельних послуг та зареєстровано в ЄРПН податкові накладні від 30.08.2017 № 179, від 18.08.2017 № 178, від 17.07.2017 № 18. Розрахунки здійсненні. Операції з придбання послуг та товару відображені у бухгалтерському обліку.

ТОВ ЕНЕРГОБУД КАРГО декларацію з податку на прибуток за 2017, додатки до неї, фінансовий звіт суб`єкта малого підприємництва, звіти форми 1-ДФ не подавались. В зв`язку з відсутністю трудових ресурсів неможливо виконати обсяг роботи, зазначеної в актах виконаних робіт.

9) По взаємовідносинах з ТОВ ДИМАКС-ЮГ позивач надав при перевірці договір купівлі-продажу товару № 156 від 15.06.2017, за умовами якого Продавець зобов`язується передати у власність Покупця товар: будівельні матеріали.

ТОВ ДИМАКС-ЮГ виписало податкові накладні від 16.06.2017 № 206. Операції з придбання товарів відображено у бухгалтерському обліку. Розрахунки проведені.

ТОВ ДИМАКС-ЮГ податкові декларації з податку на прибуток та фінансові звіти суб`єкта малого підприємництва, звіт форми 1-ДФ у 2017 році не подані. У підприємства відсутні основні засоби та інші необоротні активи, необхідні для здійснення підприємством фінансово-господарської діяльності.

10) По взаємовідносинах з ТОВ КОЛОР ЕКСПО надано договір поставки товару № 270 від 27.10.2017, за умовами якого продавець зобов`язується передати у власність покупця продукцію: будівельні матеріали. ТОВ КОЛОР ЕКСПО виписано податкову накладну від 17.11.2017 № 8. Розрахунки між сторони договору виконані. Операція відображена у бухгалтерському обліку.

ТОВ КОЛОР ЕКСПО у 2017 році податкові декларації з податку на прибуток та фінансові звіти суб`єкта малого підприємництва не подані до ДПІ. Декларація з ПДВ подана лише за серпень-вересень 2017. Податковий розрахунок форми 1-ДФ до ДПІ не подано. До перевірки не надано документи, що підтверджують транспортування будівельних матеріалів (ТТН, подорожні листи).

11) Позивачем укладено договір з ТОВ ОЛЛІСА на виконання будівельних робіт № 08/06-1 від 08.06.2017. ТОВ ОЛЛІСА виписано акти виконаних робіт та податкову накладну від 29.08.2017 № 26. Розрахунки між контрагентами проведені. Операції у бухгалтерському обліку відображені.

ТОВ ОЛЛІСА звітність до ДПІ не подавало. Звіти, які містять в собі показники відносно основних фондів не надавались, що свідчить про відсутність на підприємстві власних основних засобів та інших необоротних активів, необхідних для здійснення господарської діяльності. В зв`язку з відсутністю трудових ресурсів неможливо виконати обсяг робіт, зазначених в актах виконаних робіт.

12) Договір на виконання будівельних робіт № 16/07/17 від 16.07.2017, укладений позивачем з ТОВ ТРЕЙДФОНІК , договір на виконання будівельних робіт № 20/07/17 від 20.07.2017 свідчить, що підрядник зобов`язується виконати будівельні роботи.

ТОВ ТРЕЙДФОНІК виписано акти виконаних робіт та податкові накладні від 23.08.2017 № 22, від 28.08.2017 № 30. Розрахунки здійснені. Операції відображені в бухгалтерському обліку.

ТОВ ТРЕЙДФОНІК звітність не подає, трудові ресурси відсутні, неможливо виконати обсяги робіт передбачені актами виконаних робіт.

13) ТОВ СВАРОГ-ТРЕЙД укладено договір купівлі-продажу з позивачем № 0609 від 06.09.2017. ТОВ СВАРОГ-ТРЕЙД виписано наступні видаткові накладні на постачання будівельних матеріалів та податкові накладні № 14,17 від 17.11.2017. Розрахунки проведені. Операції відображені у бухгалтерському обліку.

До перевірки не надані документи, що підтверджують постачання товарів. На запит контролюючого органу по всіх договорах купівлі-продажу позивач повідомив, що ТТН та подорожні листи відсутні, оскільки товар продавець самостійно доставляє на склад покупця-позивача, отримання товару підтверджується підписаною позивачем видатковою накладною.

Контролюючий орган в акті перевірки дійшов висновку, що неможливо підтвердити факт придбання товарів ТОВ ТПК Євро-ПЛАСТ у контрагента-постачальника ТОВ ЧЕСТ КОМПАНІ , ТОВ КВАНТОС, ТОВ ЦЕНТРТОРГ ЮГ , ТОВ ЕНЕРГОБУД КАРГО , ТОВ ДИМАКС-ЮГ , ТОВ КОЛОР ЕКСПО , ТОВ ОЛЛІСА , ТОВ ТРЕЙДФОНІК , ТОВ СВАРОГ-ТРЕЙД в зв`язку з : невідповідністю первинних документів, у зв`язку із зазначенням у них відомостей, які перевіркою не підтверджено, повна відсутність трудових і матеріальних ресурсів для здійснення реальної господарської діяльності, не придбання будь-яких послуг і продукції необхідних для її ведення (комунальні послуги, оренда приміщень), наявність одночасного оформлення у багатомільйонних обсягах вочевидь нереальних операцій, відсутність джерела походження товарів та неможливість надання послуг наявними ресурсами, неналежність псевдопостачальників до суб`єктів реального сектора економіки, спрямованість їх діяльності виключно на надання неправомірної податкової вигоди третім особам.

Відповідно до ст.1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" ( в редакції чинній на момент виникнення правовідносин) первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

При цьому, будь-які документи мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції. Якщо ж фактичного здійснення господарської операції не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені чинним законодавством.

Вимога щодо реальних змін майнового стану платника податків як обов`язкова ознака господарської операції кореспондує з нормами Податкового Кодексу України.

Відповідно до п.198.1, п.198.2, п.198.3, п.198.6 ПК України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг. Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг протягом такого звітного періоду у зв`язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку. Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами.

Згідно з п.135.1 ст.135 ПК України базою оподаткування є грошове вираження об`єкту оподаткування, визначеного згідно із статтею 134 цього Кодексу з урахуванням положень цього Кодексу.

Профільним видом діяльності позивача є будівництво житлових і нежитлових будівель.

Позивачем був укладений договір № 01/07 від 01.07.2015 з ТОВ ГЕОС-УКД , за умовами якого виконавець ТОВ ТПК ЄВРО-ПЛАСТ зобов`язується на свій ризик з своїх матеріалів та матеріалів Замовника виконати роботи з монтажу та пусконаладки зовнішніх мереж на об`єкті замовника Житловий будинок .

З метою забезпечення умов договору, позивачем залучені для виконання робіт на об`єктах будівництва субпідрядників.

Позивач надав суду штатний розпис, який свідчить, що протягом 2016-2017 року у позивача працювало 9-10 осіб.

Також позивач надав суду листи його контрагентів, які надавали будівельні послуги, які свідчать , що підприємством залучались до виконання робіт від 3до9 осіб за цивільно-правовими договорами.

В зв`язку з відсутністю звітів форми 1-ДФ контролюючий орган дійшов висновку про відсутність у підприємств трудових ресурсів, але це свідчить тільки про порушення контрагентами позивача норм Податкового Кодексу, який встановлює строки та порядок надання звітності платниками податків.

Відповідач зазначає, що в актах виконаних робіт зазначено обсяг робіт, який фактично виконати при наявності 1 працевлаштованої особи неможливо. Надані до перевірки акти виконаних робіт, складені не за формою КБ2, містять інформацію лише щодо найменування робіт, їх кількість та вартість, підсумкові відомості не надано. Не містять інформації щодо витрати праці робітників-будівельників на обсяг робіт (люд.-год).Отже складені первинні документи не відповідають дійсності та не підтверджують реальність факту здійснення господарської діяльності при повній відсутності трудових ресурсів.

Відсутність у спірних контрагентів матеріальних та трудових ресурсів не виключає можливості реального виконання ним господарської операції, оскільки залучення працівників є можливим за договорами цивільно-правового характеру, аутсорсингу та аутстафінгу (оренда персоналу). (Постанова ВС від 08.05.2018 справа № 814/937/15).

Порушення постачальниками товару у ланцюгу постачання вимог податкового законодавства чи правил ведення господарської діяльності не може бути підставою для висновку про порушення покупцем товару вимог закону щодо формування витрат та податкового кредиту, за можливу неправомірну діяльність його контрагентів, оскільки в Україні діє індивідуальна юридична відповідальність.

Відсутність ТТН та подорожніх листів не можуть свідчити про нереальність операцій, оскільки ТТН є доказом факту перевезення товару, натомість факт передання товару та відповідно набуття права власності на нього має підтверджуватись видатковою накладною.

Видаткові накладні були надані позивачем при перевірці. Товар, який придбавався позивачем - будівельні матеріали притаманний його діяльності та використовувався у господарській діяльності позивача.

Посилання контролюючого органу на вирок суду від 22.08.2017 по контрагенту ТОВ Інтех К відносно директора та засновника ОСОБА_1 , яка визнана винною у вчиненні кримінального правопорушення передбаченого ч.5 ст.ст.27, ч.1 ст.205 КК України Фіктивне підприємництво , не приймається судом до уваги, оскільки Законом України № 101 від 18.09.2019, який набрав чинності 25.09.2019 Про внесення змін до Кримінального Кодексу України та Кримінально-процесуального кодексу України щодо зменшення тиску на бізнес ст.205 КК України виключено.

Станом на день розгляду справи кримінальне правопорушення, яке здійснила контрагент позивача ОСОБА_1 декриміналізовано.

Посилання відповідача, як на підставу нереальності угоди укладеної позивачем з ТОВ БУД СТРОЙ ЛТД , в зв`язку з наявністю інформації про кримінальне провадження від 09.10.2018 за фактом ухилення від сплати податків у великих розмірах передбаченого ч.2 ст.212 КК України відносно посадових осіб ТОВ БУД СТРОЙ ЛТД та пояснень ОСОБА_2 , яка допитана в якості свідка та заперечувала свою причетність до підприємства ТОВ БУД СТРОЙ ЛТД , не приймається судом до уваги, оскільки наявність кримінального провадження не спростовує факти реального здійснення угоди, укладеної позивачем та ТОВ, не ґрунтується на нормах Податкового Кодексу.

Також суд не приймає доводи відповідача, як на підставу визнання угоди нереальної, укладену позивачем з ТОВ КЕЙМЕЛ в зв`язку з тим, що директор ОСОБА_3 повідомив про його непричетність до реєстрації та ведення фінансово-господарської діяльності підприємства. Надані відповідачем документи не містять інформації в межах, якої кримінальної справи відбувались ці слідчі дії.

Посилання контролюючого органу на нереальність господарських операцій по контрагентах, з якими укладені договори купівлі-продажу будівельних матеріалів та ті, які після 01.07.2017 зареєстрували податкову накладну, не можуть визнаватись нереальними, оскільки відповідно до абз. 3 п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01.07.2017 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, для покупця таких товарів/послуг є достатньою підставою для нарахування сум податку, що належать до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Згідно з п.201.16 ст.201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Відтак, на етапі реєстрації податкової накладної контролюючий орган - ДФС повинен перевірити накладну на відповідність вимогам податкового законодавства, а її реєстрація підтверджує те, що податкова накладна була складена платником ПДВ за реальною операцією.

З урахуванням викладеного, суд вважає, що угоди, які були укладені між позивачем та ТОВ ТПК Євро-ПЛАСТ у контрагента-постачальника ТОВ ЧЕСТ КОМПАНІ , ТОВ КВАНТОС, ТОВ ЦЕНТРТОРГ ЮГ , ТОВ ЕНЕРГОБУД КАРГО , ТОВ ДИМАКС-ЮГ , ТОВ КОЛОР ЕКСПО , ТОВ ОЛЛІСА , ТОВ ТРЕЙДФОНІК , ТОВ СВАРОГ-ТРЕЙД спрямовані на реальне настання наслідків, умовлених ними, виконана сторонами в повному обсязі та відповідає положенням цивільного, господарського і податкового законодавства, що підтверджено належним чином оформленими первинними документами бухгалтерського та податкового обліку. Товар та послуги, який придбавав позивач притаманний його господарській діяльності та використовувалися ним для здійснення господарської діяльності, тому формування позивачем податкового кредиту та витрат за результатами господарської діяльності з його контрагентами є правомірним.

Ті недоліки актів за формою КБ2 не можуть вплинути на правомірність формування позивачем податкового кредиту.

Відповідно до ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідач не довів суду, що податкові повідомлення-рішення є правомірними, тому їх належить скасувати.

Враховуючи викладене, позовні вимоги належить задовольнити.

Судові витрати розподіляються відповідно до ст.139 КАС України.

Керуючись ст. 2, 19, 139, 194, 241 - 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ТПК "ЄВРО-ПЛАСТ" (вул. Нікольська, 52, оф. 304, м. Миколаїв, 54001, ідентифікаційний код 36061419) до Головного управління ДФС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001, ідентифікаційний код 39394277) задовольнити.

2. Скасувати податкові повідомлення-рішення від 21.03.2019 р. № 00018611402, № 00018621402.

3. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001, ідентифікаційний код 39394277) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ТПК "ЄВРО-ПЛАСТ" (вул. Нікольська, 52, оф. 304, м. Миколаїв, 54001, ідентифікаційний код 36061419) судовий збір у сумі 19210,00 грн. (дев`ятнадцять тисяч двісті десять гривень), сплачений платіжний дорученням № 1794 від 26.06.2019 року.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Строк на апеляційне оскарження рішення суду - 30 днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження - 30 днів з дня складання повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається в порядку та строки, визначені ст.ст. 295-297 КАС України і п. 15.5 Перехідних положень КАС України.

Суддя Т. О. Гордієнко

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.10.2019
Оприлюднено27.10.2019
Номер документу85201412
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —400/2136/19

Постанова від 17.11.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 16.11.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 04.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 28.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 18.11.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 27.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 05.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Ухвала від 28.07.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Ухвала від 01.06.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Ухвала від 15.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні