ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 500/1607/19
22 жовтня 2019 рокум.Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі:
Головуючого судді Баб`юка П.М
за участю:
секретаря судового засідання Косюк О.П.
представника позивача Гонти М.С.,
представника відповідачів Живчик В.Т.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕР САН ЕНЕРДЖІ" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Тернопільській області про визнання дій протиправними, скасування рішення та зобов`язати вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "ТЕР САН ЕНЕРДЖІ" звернулось до Тернопільського окружного адміністративного суду з позовом до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Тернопільській області, в якому із врахування клопотання про уточнення позовних вимог просить суд:
- визнати протиправними дії Державної фіскальної служби України та Головного управління ДФС у Тернопільській області щодо відмови у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної товариства з обмеженою відповідальністю ТЕР САН ЕНЕРДЖІ № 2 від 28.11.2018;
- скасувати Рішення Головного управління ДФС у Тернопільській області №1052478/42440231 від 16.01.2019 про відмову у реєстрації податкової накладної від 28.11.2018 №2 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ ТЕР САН ЕНЕРДЖІ від 28.11.2018 №2.
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що Товариством з обмеженою відповідальністю "ТЕР САН ЕНЕРДЖІ" надіслано на реєстрацію в Єдиний реєстр податкових накладних податкову накладну №2 від 28.11.2018 складену за наслідками здійснення господарської операції із Товариством з обмеженою відповідальністю РОССА . Реєстрацію вказаної податкової накладної зупинено та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.
На вимогу фіскального органу позивач надав до відповідача пояснення та документи на підтвердження реальності господарської операції по податковій накладній. Проте, за результатами розгляду поданих пояснень та документів, прийнято рішення №1052478/42440231 від 16.01.2019 про відмову у реєстрації податкової накладної. Позивач вважає, що оскаржуване рішення прийнято відповідачем з порушенням чинного податкового законодавства та підлягає скасуванню, оскільки подані до органу ДФС документи складені без порушень, є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної та у повній мірі відображають достовірність, реальність господарської операції.
Ухвалою суду від 10.09.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) учасників справи.
Ухвалами суду від 16.09.2019 та 01.10.2019, проголошеними без виходу в нарадчу кімнату, занесеними до протоколів судового засідання, допущено процесуальне правонаступництво відповідачів з Головного управління ДФС у Тернопільській області на Головне управління ДПС у Тернопільській області та з Державної фіскальної служби України на Державну податкову службу України.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив суд задовольнити в повному обсязі, посилаючись на мотиви, викладені в позовній заяві.
Представник відповідачів в судовому засіданні позов не визнала, проти його задоволення заперечила з мотивів викладені у відзиві на позов та вказала, що відповідно до інформації щодо Товариства з обмеженою відповідальністю ТЕР САН ЕНЕРДЖІ , яка міститься у інформаційній системі Податковий блок. Облік платників податків , а саме: розділ Реєстраційні дані , відомо, що позивач зареєстрований як платник ПДВ 01.10.2018. Таким чином, оскільки податкова накладна №2 від 28.11.2018 була надіслана на реєстрацію 13.12.2018, позивач підпав під критерії ризиковості платників податку, а саме платник податку зареєстрований платником ПДВ менше трьох місяців, і, відповідно, реєстрація даних накладних була зупинена.
Крім того представник відповідачів вказала що в податкового органу були обґрунтовані підстави для відмови у реєстрації податкової накладної №2 від 28.11.2018 складеної за наслідками здійснення господарської операції із Товариством з обмеженою відповідальністю РОССА , оскільки надані позивачем документи не були достатніми для прийняття рішення про реєстрацію спірної податкової накладної, а саме, до поданої податкової накладної не додано специфікації, яка згідно умов договору є його невід`ємною частиною.
Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступні обставини справи.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю ТЕР САН ЕНЕРДЖІ (ЄДРПОУ 42440231), зареєстроване як суб`єкт господарської діяльності.
Основними видами діяльності позивача згідно КВЕД-2010 є: Код КВЕД 43.21 Електромонтажні роботи; Код КВЕД 43.29 Інші будівельно-монтажні роботи; Код КВЕД 46.52 Оптова торгівля електронним і телекомунікаційним устаткуванням, деталями до нього Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; Код КВЕД 46.74 Оптова торгівля залізними виробами, водопровідним і опалювальним устаткуванням і приладдям до нього: Код КВЕД 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля.
Як слідує з матеріалів справи, в межах господарської діяльності позивачем укладено договір поставки від 27.11.2018 №3, згідно якого Товариство з обмеженою відповідальністю ТЕР САН ЕНЕРДЖІ (Постачальник) зобов`язується поставити, а Товариство з обмеженою відповідальністю РОССА (Покупець) прийняти товар на загальну суму 326699,98 грн. Покупцем здійснено сплату за поставлений товар, що підтверджується платіжним дорученням №1864 від 28.11. 2018. На виконання умов договору поставки від 27.11.2018 №3 реалізація товару мала відбутись в січні 2019 року.
Позивачем за результатами вказаної господарської операції складено податкову накладну №2 від 28.11.2018 на предоплату за матеріали згідно платіжного доручення №1864 від 28.11.2018 та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно отриманої квитанції від 26.12.2017 про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних та вартісних показників до податкової накладної - податкову накладну №2 від 28.11.2018 прийнято, але реєстрацію зупинено. Виявлено помилки: Відповідно до п.201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 28.11.2018 №2 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .
На підтвердження реальності здійснення операцій 09.01.2019 позивач подав до Кременецької ОДПІ (Збаразьке відділення) Повідомлення № 1 з наданням пояснень стосовно господарських операцій з товариством з обмеженою відповідальністю РОССА та долучено документи на які посилалися в поясненні, а саме: договір поставки №3 від 27.11.2018; платіжне доручення №1864 від 28.11.2018; рахунок на оплату по замовленню №3 від 19.11.2018; договір купівлі-продажу №19 від 03.12.2018; видаткову накладну №14 від 21.12.2018; рахунок-фактуру №19 від 03.12.2018; платіжне доручення №9 від 03.12.2018; договір поставки №5 від 30.11.2018; рахунок-фактуру №2018500005 від 05.12.2018; рахунок-фактуру №2019500005 від 27.12.2018; платіжне доручення №12 від 05.12.2018; договір поставки №680040/12-18 від 03.12.2018; видаткову накладну №245361 від 05.12.2018; видаткову накладну №245267 від 03.12.2018; договір №38 від 24.10.2018; видаткову накладну №253 від 12.11.2018; рахунок на оплату №118 від 05.12.2018; платіжне доручення №11 від 05.12.2018.
16.01.2019 позивачем отримано рішення ГУ ДФС у Тернопільській області №1052478/42440231 про відмову в реєстрації вищезазначеної податкової накладної з причини ненадання платником податку копій документів, договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них .
17.01.2019 позивачем в порядку адміністративного оскарження було подано відповідачу скаргу на Рішення комісії №1052478/42440231 від 16.01.2019 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 28.11.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних вказавши, що в пункті 1.1 Договору поставки №3 від 27.11.2018 з товариством з обмеженою відповідальністю РОССА зазначено, що "Специфікаціями Сторони визнають рахунок фактуру рахунок Постачальника або будь-яку належним чином оформлену угоду, що містить дату, найменування товару, асортимент, кількість, вартість". В документі №1 від 10.01.2019 ТОВ "РОССА Покупець" було надано Договір, платіжне доручення та Рахунок постачальника стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній №2 від 28.11.2019.
Рішенням комісії з питань розгляду скарг Державної фіскальної служби України від 04.02.2019 № 6584/42440231/2 залишено скаргу без задоволення та рішення комісії ДФС від 16.01.2019 без змін.
Підставою відмови зазначено: відсутні копії документів, що підтверджують факт придбання, виготовлення, вирощування або переробки ТМЦ чи можливість надання послуг, виконання робіт.
Не погоджуючись із такими висновками та прийнятим рішенням позивач звернувся до суду із даним позовом.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року №1246 Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок № 1246) податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (пункт 13 Порядку № 1246).
Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117.
Відповідно до пунктів 5, 6 Порядку № 117 податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.
У разі, коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади.
ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (п. 10 Порядку № 117).
За приписами п. 12, 13 Порядку № 117 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складання податкової накладної/розрахунку коригування;
2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД /послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;
3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Пунктом 14 Порядку № 117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Згідно із пунктами 18-21 Порядку № 117 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.
Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).
Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Відповідно до Критеріїв ризиковості платника податку від 21.03.2018 року № 959/99-99-07-18 платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо (пункт 1.6): платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим); дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації; платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України; наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.
При цьому, Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв. Ризиковість платника податку може бути встановлено у разі виконання хоча б одного з критеріїв, визначених у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв.
Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення. Якщо платник податків, якого внесено до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв, такого платника податків виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання в день отримання/виявлення такої інформації.
У разі якщо платник податків внесений до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пункті 1.6 цих Критеріїв, платника виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання за рішенням комісій головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС.
Як вже зазначалося, у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, контролюючим органом було сформовано висновок про відповідність податкових накладних позивача пп. 1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку. При цьому, жодного посилання на конкретний критерій, визначений у пункті 1.6. не наведено.
Також, у вказані квитанції відповідачем запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН. Проте, фіскальним органом, не вказано у квитанції конкретного переліку документів.
На пропозицію податкового органу позивачем було подано зазначені вище документи, що підтверджують реальність здійснених операцій.
З пояснень представника відповідачів та відзиву слідує, що підставою для прийняття оскаржуваного рішення слугувало ненадання позивачем до податкової накладної специфікації, яка згідно умов договору є його невід`ємною частиною.
Суд вважає помилковим висновок відповідача щодо ненадання специфікації до Договору поставки №3 від 27.11.2018, оскільки в пункті 1.1 умов вказаного Договору поставки зазначено, що: "Специфікаціями Сторони визнають рахунок фактуру, рахунок Постачальника або будь-яку належним чином оформлену угоду, що містить дату, найменування товару, асортимент, кількість, вартість". Як вбачається із матеріалів справи позивачем було надано платіжне доручення №1864 від 28.11. 2018 та Рахунок на оплату по замовленню №3 від 19.11.2018 стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній №2 від 28.11.2019.
Отже, на підставі викладеного, суд приходить до висновку, що позивачем були надані необхідні документи, які були достатніми для прийняття рішення про реєстрацію спірної податкової накладної, у зв`язку з чим наявні підстави для визнання рішення Головного управління ДФС у Тернопільській області №1052478/42440231 від 16.01.2019 про відмову у реєстрації податкової накладної від 28.11.2018 №2 в Єдиному реєстрі податкових накладних протиправними та скасування.
Щодо позовної вимоги про зобов`язання відповідача зареєструвати податкову накладну, суд зазначає наступне.
Суд вважає, що ефективним захистом прав позивача у відповідності до ст.13 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод є зобов`язання відповідача-суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Відповідно до підпункту 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:
а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
У першому випадку податкова накладна, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, яке ухвалюється саме комісією ДФС України.
У другому випадку податкова накладна, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної.
Таким чином, нормами Податкового кодексу України чітко визначено настання такої події, як набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної.
Пунктом 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 встановлено, що у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Частинами третьою та четвертою статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
З огляду на зазначене та з метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, та з метою дотримання судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, суд дійшов висновку, що для повного захисту порушених прав позивача достатньо визнання протиправним і скасування рішення про відмову у реєстрації податкової накладної від 28.11.2018 №2 в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язання зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 28.11.2018 №2.
При цьому, дії відповідача щодо відмови у реєстрації податкової накладної виразились у винесенні ним рішення та його підписання, і самі по собі не впливають на права та інтереси позивача та не можуть вважатись очевидно протиправними, враховуючи, що право на прийняття такого рішення відноситься до повноважень відповідача.
Крім цього, Державна податкова служба України (як і Державна фіскальна служба України) жодних дій по відношенню до позивача на вчиняли. Оскаржене рішення винесене ГУ ДФС у Тернопільській області.
В даному випадку визнання протиправним і скасування рішення ГУ ДФС у Тернопільській області та зобов`язання ДПС України зареєструвати подану податкову накладну є достатнім для захисту та відновлення порушених прав позивача.
Таким чином, позов підлягає частковому задоволенню, в частині визнання протиправним і скасування оскарженого рішення та зобов`язання вчинити дії.
Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Сплачений позивачем судовий збір підлягає стягненню за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Тернопільській області, оскільки саме рішення цього відповідача призвело до порушення прав позивача.
Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги задовольнити частково.
Визнати протиправним і скасувати рішення Головного управління ДФС у Тернопільській області від 16.01.2019 №1052478/42440231 про відмову в реєстрації податкової накладної.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕР САН ЕНЕРДЖІ" від 28.11.2018 №2.
В задоволенні позовних вимог в частині визнання протиправними дій відповідачів - відмовити.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Тернопільській області у користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕР САН ЕНЕРДЖІ" сплачений при поданні позову судовий збір в сумі 1921,00 грн. (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна гривня нуль копійок).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 26 жовтня 2019 року.
Реквізити учасників справи:
- Товариство з обмеженою відповідальністю "ТЕР САН ЕНЕРДЖІ": місцезнаходження: вул. Старозбаразька, 2А, с. Старий Збараж, Збаразький район, Тернопільська область, 47386, ЄДРПОУ / ІПН: 42440231;
- Головне управління ДПС у Тернопільській області: місцезнаходження: вул. Білецька, 1, м. Тернопіль, 46003, код ЄДРПОУ:43142763;
- Державна податкова служба України: місцезнаходження: Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ:43005393.
Головуючий суддя Баб`юк П.М.
копія вірна
Суддя Баб`юк П.М.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.10.2019 |
Оприлюднено | 28.10.2019 |
Номер документу | 85202009 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Багрій Василь Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Багрій Василь Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Багрій Василь Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Багрій Василь Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Багрій Василь Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Багрій Василь Миколайович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Баб'юк Петро Михайлович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні