Справа № 297/2313/19
УХВАЛА
про надання дозволу на проведення обшуку
28 жовтня 2019 року м. Берегове
Слідчий суддяБерегівського районногосуду Закарпатськоїобласті ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , розглянувши клопотання старшого слідчого СВ Берегівського відділу поліції ГУНП України в Закарпатській області ОСОБА_4 , погоджене прокурором Берегівської місцевої прокуратури ОСОБА_3 , про надання дозволу на проведення обшуку житла чи іншого володіння особи по кримінальному провадженню № 32019070000000040 від 22.10.2019 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 212 КК України,
встановив:
Старший слідчий СВ Берегівського ВП ГУНП в Закарпатській області ОСОБА_4 звернувся до суду з клопотанням, погодженим прокуроромБерегівської місцевоїпрокуратури ОСОБА_3 ,про надання дозволу на проведення обшуку житла чи іншого володіння особи по кримінальному провадженню № 32019070000000040 від 22.10.2019 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 212 КК України.
В обґрунтування клопотання слідчий посилається на те, що у провадженні слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС у Закарпатській області перебувають матеріали досудового розслідування за №32019070000000040, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 22.10.2019 року, за рапортом старшого оперуповноваженого з особливо важливих справ відділу викриття кримінальних правопорушень у митній сфері оперативного управління ГУ ДФС у Закарпатській області ОСОБА_5 , відповідно до якого невстановлені особи упродовж 2019 року умисно ухилились від сплати митних платежів, організувавши групи людей з метою незаконного ввезення через пункти пропуску Закарпатської митниці ДФС великих партій товарів шляхом їх подрібнення на такі, що не підлягають декларуванню та ввозяться нібито для особистих потреб громадян, що призвело до ненадходження до державного бюджету коштів у значних розмірах в сумі 3 млн. грн..
Попередня правова кваліфікація вчиненого кримінального правопорушення визначена за ч.1 ст. 212 КК України.
В ході досудового розслідування на адресу ОУ ГУ ДФС у Закарпатській області скеровано доручення за №37/07-16-23-02 від 22.10.2019 року з метою встановлення та допиту осіб, причетних до схеми незаконного ввезення через пункти пропуску Закарпатської митниці великих партій товарів, а також встановлення місць накопичення товару, незаконно ввезеного на територію України.
Так, на виконання доручення №37/07-16-23-02 від 22.10.2019 року на адресу СУ ФР ГУ ДФС у Закарпатській області від ОУ ГУ ДФС у Закарпатській області за №979/07-16-21-11 від 23.10.2019 року надійшли матеріали відпрацювання, відповідно до яких встановлено, що через пункт пропуску «Чоп-Захонь» митного поста «Тиса» Закарпатської митниці ДФС пасажирськими та вантажно-пасажирським мікроавтобусами з номерними знаками « НОМЕР_1 » та « НОМЕР_2 » систематично ввозиться одяг та взуття китайського виробництва, шляхом їх подрібнення на партії, у межах норми, нібито для особистих потреб громадян.
Переважно керування вказаними транспортними засобами при перетині державного кордону здійснюють ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , та ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , які не зареєстровані фізичною особою - підприємцем.
При перетині пункту пропуску вищевказаними водіями мікроавтобусів обирається порядок проходження митного контролю по смузі руху «зелений коридор», що передбачає відсутність будь-яких товарів та предметів, які підлягають митному контролю. При цьому ними здійснюється пошук малозабезпечених жителів прикордонних районів, які погоджуються за винагороду в розмірі 500-600 грн. перемістити одяг та взуття китайського виробництва на митну територію України, шляхом їх подрібнення на дозволені законодавством партії, що дає змогу ухилятися від сплати митних платежів.
Таким чином, в своїй злочинній діяльності, яка полягає в переміщенні комерційних товарів, шляхом їх подрібнення на партії у межах норми, нібито для особистих потреб громадян та подальшого ухилення від сплати податків при реалізації таких товарів на території України, вищевказані водії мікроавтобусів користуються пільгою передбаченою ст. 191 Податкового кодексу України, в редакції згідно Закону України № 2628-VIII від 23.11.2018 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів», згідно якої «у разі ввезення на митну територію України у ручній поклажі та/або у супроводжуваному багажі товарів (крім підакцизних товарів та особистих речей), сумарна фактурна вартість яких не перевищує еквівалент 500 євро та сумарна вага яких не перевищує 50 кг, через інші, ніж відкриті для повітряного сполучення, пункти пропуску через державний кордон України фізичною особою, яка була відсутня в Україні менше ніж 24 години або яка в`їжджає в Україну частіше одного разу протягом 72 годин, базою оподаткування є частина сумарної фактурної вартості таких товарів, що перевищує еквівалент 50 євро, з урахуванням мита, що підлягає сплаті».
Одразу після перетину державного кордону, пасажири мікроавтобусів, які за винагороду перемістили товари на митну територію України, нібито для особистих потреб, виходять з транспортного засобу, а переміщені товари транспортуються за місцем реєстрації ОСОБА_6 - АДРЕСА_1 , де накопичуються на термін переміщення всієї партії товарів.
Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно площа домоволодіння за адресою: АДРЕСА_1 , становить 211,6 кв.м, а його власником є ОСОБА_6 (частка власності 1/1).
Тобто, з матеріалів вбачається, що ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , та ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , а також їх спільники за адресою АДРЕСА_1 , зберігають незаконно ввезенні на територію України комерційні товари китайського виробництва(взуття, одяг тощо) для їх подальшої реалізації по всій території України без відображення реальних об`ємів реалізації товарів.
Враховуючи вищевикладене та те, що за вказаною адресою зберігаються незаконно ввезені на територію України, без сплати будь-яких митних платежів комерційні товари китайського виробництва, для досягнення мети кримінального провадження, у тому числі усунення негативних наслідків для економіки країни, для забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування, а також з метою збереження речей і документів та відомостей, які в них містяться, так як існує реальна загроза їх знищення, виникла необхідність у проведенні обшуку домоволодіння за адресою: АДРЕСА_1 , оскільки іншим способом досягнути таких результатів неможливо.
Необхідність такої слідчої дії обґрунтовується тим, що ОСОБА_6 , ОСОБА_7 та їх спільники будучи добре обізнані про методи та форми роботи правоохоронних органів, можуть здійснювати свою протиправну діяльність конспіративно, при цьому проведення саме такої слідчої дії дасть можливість слідству запобігти їх спробам сховати чи знешкодити речі і документи, які містять сліди кримінального правопорушення, чи в інший спосіб укрити вчинення злочину та у комплексі з іншими такими діями дасть можливість слідству отримати під час її проведення докази, які самостійно або в сукупності з іншими доказами можуть мати суттєве значення для отримання інформації та фіксації відомостей про обставини незаконної діяльності, а також встановлення осіб, що причетні до ввезення товарів на митну територію України та їх подальшої реалізації, без відображення об`ємів продажу в податковій та бухгалтерській звітності.
Прокурор ОСОБА_3 в судовому засіданні клопотання підтримав та просив його задовольнити з підстав наведених у ньому.
Заслухавши прокурора, дослідивши клопотання, копії матеріалів, якими слідчий обґрунтовує доводи клопотання, слідчий суддя дійшов до висновку, що клопотання є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Згідно до ч. 2 ст. 8 КПК України принцип верховенства права у кримінальному провадженні застосовується з урахуванням практики Європейського суду з прав людини.
Так, згідно п. 50 Рішення ЄВРОПЕЙСЬКОГО СУДУ З ПРАВ ЛЮДИНИ у справі «Багієва проти України» (Заява № 41085/05) зазначено, що Суд нагадує, що коли країни-учасниці вважають за необхідне вдаватися до таких заходів як проведення обшуків житлових приміщень з метою отримання доказів вчинення правопорушень, Суд оцінюватиме, чи були підстави, наведені для виправдання таких заходів, відповідними і достатніми, та чи було дотримано принцип пропорційності.
Відповідно до ст. 234 КПК України, обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.
Відповідно до ч. 1ст. 235 КПК Україниухвала слідчого судді про дозвіл на обшук житла чи іншого володіння особи з підстав, зазначених у клопотанні прокурора, слідчого, надає право проникнути до житла чи іншого володіння особи лише один раз.
Так, матеріалами клопотання та прокурором в судовому засіданні було доведено необхідність у проведенні обшуку житла чи іншого володіння особи, а саме поясненнями прокурора у судовому засіданні, постановою про доручення здійснення досудового розслідування іншому органу досудового розслідування від 23.10.2019 року, рапортом старшого оперуповноваженого з ОВС ВВКПМС оперативного управління ГУ ДФС у Закарпатській області від 23.10.2019 року та фото таблицями до нього, копією електронного журналу пасажирського ПП, інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна від 17.10.2019 року.
Отже, враховуючи норми законодавства України та практику Європейського Суду з прав людини, слідчий суддя дійшов до висновку, що клопотання про проведення обшуку, підлягає задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ч. 2 ст. 8, ст. 234, ч. 1 ст. 235 КПК України,
ухвалив:
Клопотання старшого слідчого СВ Берегівського відділу поліції ГУНП України в Закарпатській області ОСОБА_4 , погоджене прокурором Берегівської місцевої прокуратури ОСОБА_3 , про надання дозволу на проведення обшуку житла чи іншого володіння особи по кримінальному провадженню № 32019070000000040 від 22.10.2019 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 212 КК України задовольнити.
Надати дозвіл прокурору та слідчим слідчої групи дозвіл на проведення обшуку домоволодіння, його надвірних та підсобних приміщень, а також транспортних засобів, що знаходяться за адресою: АДРЕСА_1 , власником якого є ОСОБА_6 , з метою вилучення незаконно ввезених на територію України товарів комерційного призначення, та інших незаконно ввезених на територію України речей, а також документів, що мають значення для досудового розслідування, а їх перебування в місці безпосереднього виявлення дасть змогу виявити та зафіксувати відомості про обставини та спосіб вчинення кримінального правопорушення, що мають значення для досудового розслідування.
Ухвала слідчого судді про дозвіл на обшук володіння з підстав, зазначених у клопотанні слідчого, надає право проникнути до володіння особи лише один раз, у межах строку дії ухвали.
Ухвала про дозвіл на обшук володіння особи може бути виконана слідчим чи прокурором.
Ухвала діє до 27 листопада 2019 року включно.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Берегівський районний суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 28.10.2019 |
Оприлюднено | 22.02.2023 |
Номер документу | 85255138 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи |
Кримінальне
Берегівський районний суд Закарпатської області
Гал Л. Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні