Справа № 297/2313/19
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 жовтня 2019 року м. Берегове
Слідчий суддя Берегівського районного суду Закарпатської області ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , розглянувши клопотання старшого слідчого СВ Берегівського відділу поліції ГУНП України в Закарпатській області ОСОБА_4 , погоджене прокурором Берегівської місцевої прокуратури ОСОБА_3 , про надання дозволу на проведення обшуку житла чи іншого володіння особи по кримінальному провадженню № 32019070000000040 від 22.10.2019 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 212 КК України,
встановив:
Старший слідчий СВ Берегівського ВП ГУНП в Закарпатській області ОСОБА_4 звернувся до суду з клопотанням, погодженим прокуроромБерегівської місцевоїпрокуратури ОСОБА_3 ,про надання дозволу на проведення обшуку житла чи іншого володіння особи по кримінальному провадженню № 32019070000000040 від 22.10.2019 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 212 КК України.
В обґрунтування клопотання слідчий посилається на те, що у провадженні слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС у Закарпатській області перебувають матеріали досудового розслідування за №32019070000000040, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 22.10.2019 року, за рапортом старшого оперуповноваженого з особливо важливих справ відділу викриття кримінальних правопорушень у митній сфері оперативного управління ГУ ДФС у Закарпатській області ОСОБА_5 , відповідно до якого невстановлені особи упродовж 2019 року умисно ухилились від сплати митних платежів, організувавши групи людей з метою незаконного ввезення через пункти пропуску Закарпатської митниці ДФС великих партій товарів шляхом їх подрібнення на такі, що не підлягають декларуванню та ввозяться нібито для особистих потреб громадян, що призвело до ненадходження до державного бюджету коштів у значних розмірах в сумі 3 млн. грн..
Попередня правова кваліфікація вчиненого кримінального правопорушення визначена за ч.1 ст. 212 КК України.
В ході досудового розслідування на адресу ОУ ГУ ДФС у Закарпатській області скеровано доручення за №37/07-16-23-02 від 22.10.2019 року з метою встановлення та допиту осіб, причетних до схеми незаконного ввезення через пункти пропуску Закарпатської митниці великих партій товарів, а також встановлення місць накопичення товару, незаконно ввезеного на територію України.
Так, на виконання доручення №37/07-16-23-02 від 22.10.2019 року на адресу СУ ФР ГУ ДФС у Закарпатській області від ОУ ГУ ДФС у Закарпатській області за №979/07-16-21-11 від 23.10.2019 року надійшли матеріали відпрацювання, відповідно до яких встановлено, що через пункти пропуску Закарпатської митниці ДФС пасажирськими та вантажно-пасажирськими мікроавтобусами, систематично ввозиться одяг та взуття китайського виробництва, шляхом їх подрібнення на партії, у межах норми, нібито для особистих потреб громадян.
При перетині пункту пропуску водіями мікроавтобусів обирається порядок проходження митного контролю по смузі руху «зелений коридор», що передбачає відсутність будь-яких товарів та предметів, які підлягають митному контролю. При цьому ними здійснюється пошук малозабезпечених жителів прикордонних районів, які погоджуються за винагороду в розмірі 500-600 грн. перемістити товари комерційного призначення на митну територію України, шляхом їх подрібнення на дозволені законодавством партії, що дає змогу ухилятися від сплати митних платежів.
Таким чином, в своїй злочинній діяльності, яка полягає в переміщенні комерційних товарів, шляхом їх подрібнення на партії у межах норми, нібито для особистих потреб громадян та подальшого ухилення від сплати податків при реалізації таких товарів на території України, вищевказані водії мікроавтобусів користуються пільгою передбаченою ст. 191 Податкового кодексу України, в редакції згідно Закону України № 2628-VIII від 23.11.2018 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів», згідно якої «у разі ввезення на митну територію України у ручній поклажі та/або у супроводжуваному багажі товарів (крім підакцизних товарів та особистих речей), сумарна фактурна вартість яких не перевищує еквівалент 500 євро та сумарна вага яких не перевищує 50 кг, через інші, ніж відкриті для повітряного сполучення, пункти пропуску через державний кордон України фізичною особою, яка була відсутня в Україні менше ніж 24 години або яка в`їжджає в Україну частіше одного разу протягом 72 годин, базою оподаткування є частина сумарної фактурної вартості таких товарів, що перевищує еквівалент 50 євро, з урахуванням мита, що підлягає сплаті».
Одразу після перетину державного кордону, пасажири мікроавтобусів, які за винагороду перемістили товари на митну територію України, нібито для особистих потреб, виходять з транспортних засобів, а переміщені товари транспортуються за місцем їх накопичення - Закарпатська область, Ужгородський район, територія Тисаашванської сільської ради за межами населеного пункту, в складських приміщеннях, які знаходяться на земельній ділянці з кадастровим номером 2124884200:01:004:0001.
Згідно інформації з Державного земельного кадастру про право власності та речові права земельна ділянка з кадастровим номером 2124884200:01:004:0001, на якій знаходиться вищевказані складські приміщення, загальною площею 0,5739 га, власником земельної ділянки являється Ужгородська районна державна адміністрація (код ЄДРПОУ 4053849).
Тобто, з матеріалів вбачається, що невстановлені особи, а також їх спільники у складських приміщеннях на земельній ділянці з кадастровим номером 2124884200:01:004:0001 за адресою: Закарпатська область, Ужгородський район, територія Тисаашванської сільської ради за межами населеного пункту, зберігають незаконно ввезенні на територію України комерційні товари китайського виробництва(взуття, одяг тощо) для їх подальшої реалізації по всій території України без відображення реальних об`ємів реалізації товарів.
Враховуючи вищевикладене та те, що за вказаною адресою зберігаються та реалізовуються незаконно ввезені на територію України, без сплати будь-яких митних платежів товари комерційного призначення китайського виробництва, для досягнення мети кримінального провадження, у тому числі усунення негативних наслідків для економіки країни, для забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування, а також з метою збереження речей і документів та відомостей, які в них містяться, так як існує реальна загроза їх знищення, виникла необхідність у проведенні обшуку складських приміщень на земельній ділянці з кадастровим номером 2124884200:01:004:0001 за адресою: Закарпатська область, Ужгородський район, територія Тисаашванської сільської ради за межами населеного пункту, оскільки іншим способом досягнути таких результатів неможливо.
Необхідність такої слідчої дії обґрунтовується тим, що невстановлені особи та їх спільники будучи добре обізнані про методи та форми роботи правоохоронних органів, можуть здійснювати свою протиправну діяльність конспіративно, при цьому проведення саме такої слідчої дії дасть можливість слідству запобігти їх спробам сховати чи знешкодити речі і документи, які містять сліди кримінального правопорушення, чи в інший спосіб укрити вчинення злочину та у комплексі з іншими такими діями дасть можливість слідству отримати під час її проведення докази, які самостійно або в сукупності з іншими доказами можуть мати суттєве значення для отримання інформації та фіксації відомостей про обставини незаконної діяльності, а також встановлення осіб, що причетні до ввезення товарів на митну територію України для їх подальшої реалізації, без відображення об`ємів продажу в податковій та бухгалтерській звітності.
Прокурор ОСОБА_3 в судовому засіданні клопотання підтримав та просив його задовольнити з підстав наведених у ньому.
Заслухавши прокурора, дослідивши клопотання, копії матеріалів, якими слідчий обґрунтовує доводи клопотання, слідчий суддя дійшов до висновку, що у його задоволенні слід відмовити, виходячи з наступного.
Згідно до ч. 2 ст. 8 КПК України принцип верховенства права у кримінальному провадженні застосовується з урахуванням практики Європейського суду з прав людини.
Так, згідно п. 50 Рішення ЄВРОПЕЙСЬКОГО СУДУ З ПРАВ ЛЮДИНИ у справі «Багієва проти України» (Заява № 41085/05) зазначено, що Суд нагадує, що коли країни-учасниці вважають за необхідне вдаватися до таких заходів як проведення обшуків житлових приміщень з метою отримання доказів вчинення правопорушень, Суд оцінюватиме, чи були підстави, наведені для виправдання таких заходів, відповідними і достатніми, та чи було дотримано принцип пропорційності.
Відповідно до п. 4 ч. 5 ст. 234 КПК України слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не доведе наявність достатніх підстав вважати, що відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи.
Так, ні в матеріалах клопотання, ні прокурором в судовому засіданні не доведено, що товари завезені на територію України зберігаються в складських приміщеннях, ким і на яких транспортних засобах перевозяться з пунктів пропуску Закарпатської митниці товари до даних приміщень, які знаходяться на вказаній у клопотанні земельній ділянці. Крім цього, слідчим не встановлено чи зареєстровано складські приміщення за ким-небудь, якщо так, хто і на підставі якого договору є володільцем вказаних складських приміщень.
Отже, враховуючи вищенаведену норму КПК України та практику Європейського Суду з прав людини, слідчий суддя дійшов до висновку, що у задоволенні клопотання про проведення обшуку слід відмовити.
На підставі викладеного, керуючись ч. 2 ст. 8, п. 4 ч. 5 ст. 234 КПК України,
ухвалив:
У задоволенні клопотання старшого слідчого СВ Берегівського відділу поліції ГУНП України в Закарпатській області ОСОБА_4 , погоджене прокурором Берегівської місцевої прокуратури ОСОБА_3 , про надання дозволу на проведення обшуку житла чи іншого володіння особи по кримінальному провадженню № 32019070000000040 від 22.10.2019 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 212 КК України, а саме складських приміщень, транспортних засобів, а також інших приміщень, що знаходяться на земельній ділянці з кадастровим номером 2124884200:01:004:0001 за адресою: Закарпатська область, Ужгородський район, територія Тисаашванської сільської ради за межами населеного пункту відмовити.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Берегівський районний суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 28.10.2019 |
Оприлюднено | 22.02.2023 |
Номер документу | 85255139 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи |
Кримінальне
Берегівський районний суд Закарпатської області
Гал Л. Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні