Постанова
від 11.10.2019 по справі 760/26119/19
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження № 3/760/7670/19

Справа №760/26119/19

ПОСТАНОВА

МЕНЕМ УКРАЇНИ

11 жовтня 2019 року суддя Солом`янського районного суду м. Києва Кушнір С.І., за участю секретаря Гаєвської С.В., представника Київської міської митниці ДФС Панькіна Д.В., представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності Кураєвої К.А. , розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника ТОВ Край Солодощів (01011, м. Київ, Печерський р-н, вул. Рибальська, буд. 11, кв . (оф) 2) код ЄДРПОУ 41916144), що проживає за адресою: АДРЕСА_2 , ідентифікаційний код НОМЕР_1 , за ознаками порушення митних правил, відповідальність за яке передбачена ст. 483 Митного кодексу України, -

В С Т А Н О В И В:

18.09.2019 р. до Солом`янського районного суду м. Києва надійшли матеріали від Київської міської митниці ДФС про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника ТОВ Край Солодощів (01011, м. Київ, Печерський р-н, вул. Рибальська, буд. 11, кв . (оф) 2) код ЄДРПОУ 41916144), що проживає за адресою: АДРЕСА_2 , ідентифікаційний код НОМЕР_1 , за ознаками порушення митних правил, відповідальність за яке передбачена ст. 483 Митного кодексу України.

Відповідно до протоколу № 0450/10000/19 про порушення митних правил від 19.06.2019 р., вбачається, що 20.05.2018 р. через митний кордон України, в зоні діяльності митного поста "Чорноморський", пункт пропуску "Іллічівський морський торговельний порт" Одеської митниці ДФС, автомобільним транспортом з р.н.з. НОМЕР_5/НОМЕР_6, з Туреччини на митну територію України ввезено товар кондитерські вироби з цукру, шоколадні вироби , у кількості 1929 місць, загальною вагою брутто 21534 кг.

Підставою для переміщення даного товару через митний кордон України були попередня митна декларація одержувача ТОВ Край Солодощів від 21.05.2018 № 100010/2018/535735 а також товаросупровідні документи: інвойс від 18.05.2018 № 016292, міжнародна автомобільна накладна (CMR) від 18.05.2018 №037965, про що свідчать відтиски штампів № 477 Під митним контролем Одеської митниці ДФС.

23.05.2018 р., після доставки у Київську міську митницю ДФС, зазначені товари, а саме:

Товар № 1. Кондитерські вироби з цукру, без вмісту какао: драже та аналогічні їм солодощі, у вигляді драже: Мильні бульбашки з драже Bubble Toy Candy 5gx24pcsx6boxes -300коробок; Мильні бульбашки з драже Bubble Toy 30mlx24pcsx24boxes-95коробок; Мильні бульбашки з драже Bubble Toy 30mlx24pcsx12boxes-159коробок; Цукерка драже "Олівці" Pencil Candy 5. 5gx100pcsx12jars-300коробок; Торгівельна марка - Prestige. Виробник - AYGE DIS TIC. GIDA SAN. LTD.STI. на підприємстві SAADET GIDA PAZARLAMA SAN. TIC. A.S. Країна виробництва: TR;

Товар № 2. Кондитерські вироби з цукру, без вмісту какао, у вигляді желе: Фруктове желе "Пастовий пудинг" Tooth paste puding 60xg30pcsx10boxes-320коробок; Жувальна цукерка "TOFFEES STICK" ассорті TOFFEES STICK SOFT CANDY (120 pieces)-ACETAT MIX 800GR*8-100коробок; Торгівельна марка - Prestige. Виробник - AYGE DIS TIC. GIDA SAN. LTD.STI. на підприємстві SAADET GIDA PAZARLAMA SAN. TIC. A.S. Країна виробництва: TR;

Товар № 3. Готові харчові продукти з вмістом какао, шоколадні вироби: Яйце сюрприз з кульками печива в глазурі та іграшкою всередині Chocolate egg 15gx24pcsx12boxes-655коробок; Торгівельна марка - Prestige. Виробник - AYGE DIS TIC. GIDA SAN. LTD.STI. на підприємстві SAADET GIDA PAZARLAMA SAN. TIC. A.S. Країна виробництва: TR, були заявлені декларантом ТОВ МСЛ-БРОК ОСОБА_3 (графа 54 МД) у вільний обіг на митному посту Західний за митною декларацією (далі - МД) №100010/2018/134543.

Разом із вказаними МД та товаросупровідними документами до митниці були подані: контракт від 03.03.2018 № 01-01UA/2018, укладений між продавцем - компанією AYGE DIS TIC. GIDA SAN. LTD.STI. (Cumhuriyet Mh. Cumhuriyet Cd. 1987. Sk Rayana Residence A Blok K:13 D :63 Esenyurt , Istambul , Туреччина) в особі директора ОСОБА_5 , з одного боку, та покупцем - ТОВ Край Солодощів (01011, м. Київ, Печерський р-н, вул. Рибальська, буд. 11, кв.(оф) 2) код ЄДРПОУ 41916144), в особі директора ОСОБА_2 , з іншого боку, сертифікат про походження товару форми А від 18.05.2018 № С 0512421, та інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення, документи, які зазначені в гр. 44 МД.

Відправником товарів виступала компанія AYGE DIS TIC. GIDA SAN. LTD.STI. (Туреччина).

Відповідно до інвойсу від 18.05.2018 № 016292, виставленого компанією AYGE DIS TIC. GIDA SAN. LTD.STI. (Туреччина) для ТОВ Край Солодощів , загальна вартість товарів становить 13 137,50 доларів США. (USD), що згідно курсу НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (20.05.2018) (1 USD - 26,188814 грн.) складає 344 055,54 грн. При доставці зазначених товарів на митну територію України застосовувались умови поставки згідно ІНКОТЕРМС СІР - UA Київ.

З метою перевірки автентичності документів, на підставі яких було здійснено митне оформлення товару кондитерські вироби з цукру, шоколадні вироби , у кількості 1929 місць, загальною вагою брутто 21534 кг., що були ввезені на митну територію України на адресу ТОВ Край Солодощів за МД від 23.05.2018 №100010/2018/134543, Департаментом адміністрування митних платежів Державної фіскальної служби України був направлений запит до митної адміністрації Республіки Туреччини (від 08.11.2018 вих. № 20407/5/99-99-19-06-02-16).

24.05.2019 р., листом Державної фіскальної служби України № 16562/7/99-99-19-06-02-17, на адресу Київської міської митниці ДФС надійшла відповідь митної адміністрації Республіки Туреччини (вх. № 2194/8-АІС).

Митна адміністрація Туреччини додатком до своєї відповіді № 29980007-724.01.03/UA-41691468-43202384 надала копію експортної декларації від 18.05.2018 № 18TR34200000018513, на підставі якої здійснювалось митне оформлення вказаних товарів та інвойс від 18.05.2018 № 016292.

В результаті вивчення документів, отриманих від митних органів Туреччини, та документів митного контролю та митного оформлення, наданих до Київської міської митниці ДФС, із співставленням відомостей, що містяться у них, встановлено, що співпадають: відомості щодо відправника та одержувача; дати та реєстраційні номера товаросупровідних документів (Carnet TIR, CMR, інвойс); найменування та асортимент товару, його кількість (кількість пакувальних місць - 1929, вага брутто - 21534 кг); але не співпадають відомості щодо вартості товару.

Згідно з даними, які відображені у інвойсі від 18.05.2018 № 016292 наданому митними органами Туреччини, загальна вартість товару кондитерські вироби з цукру, шоколадні вироби , у кількості 1 929 місць, загальною вагою брутто 21 534 кг становить - 40 005,00 доларів США.

Пунктом 1 частини четвертої ст. 335 МКУ встановлено, що для ввезення товарів на митну територію України надаються такі документи та/або відомості, у числі засобами інформаційних технологій:

а) заява встановленої форми про намір здійснити ввезення товарів на митну територію України (попереднє повідомлення або попередня митна декларація);

б) відомості про найменування, обсяг (кількість) та вартість товарів, які планується ввезти на митну територію України;… .

Згідно з п. 6 Постанови від 03.06.2005 № 8 Пленуму Верховного Суду України (зі змінами), судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів .

При цьому, згідно з абз. 4 цього пункту Постанови: Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності .

Таким чином, в результаті вивчення і співставлення всіх вищевказаних документів встановлено, що товари кондитерські вироби з цукру, шоколадні вироби , у кількості 1 929 місць, загальною вагою брутто 21 534 кг та загальною вартістю 40 005,00 доларів США, що згідно курсу НБУ на дату переміщення через митний кордон України (20.05.2018) (1 USD - 26,188814 грн.) складає 1 047 683,50 грн. , були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості (інвойс від 18.05.2018 № 016292).

Відповідно до ст. 459 МК України суб`єктом правопорушення можуть бути громадяни, які досягли 16-річного віку, а також посадові особи підприємств.

Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.

Відповідно до статті 65 Господарського кодексу України:

пункт 3 - для керівництва господарською діяльністю підприємства власник (власники) або уповноважений ним орган призначає (обирає) керівника підприємства.

пункт 5 - керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами.

Відповідно до облікової картки № 100/2018/1961 керівником ТОВ Край Солодощів (код ЄДРПОУ 41916144) є ОСОБА_2 .

Перебуваючи на посаді керівника підприємства, гр. ОСОБА_2 , відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства і зобов`язаний забезпечити надання до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.

Таким чином, дії громадянина України ОСОБА_2 , призвели до переміщення товарів загальною вартістю 1 047 683,50 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.

Відповідно до інформації, наявної в реєстрі порушників митних правил ЄАІС ДФС, гр. ОСОБА_2 не притягувався до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачено ст. 483 або ст. 482 Митного кодексу України.

Отже, в діях громадянина України ОСОБА_2 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч.1 ст. 483 Митного кодексу України.

Представник Київської міської митниці ДФС у судовому засіданні пояснив, що гр. України ОСОБА_2 порушив митні правила, у зв`язку з чим відносно останнього складено протокол про порушення митних правил №0450/10000/19 за ч. 1 ст. 483 МК України. Протокол підтримав в повному обсязі, вважав обставини, викладені в протоколі №0450/10000/19 від 19.06.2019 р. доведеними, просив гр. України ОСОБА_2 визнати винним за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України та застосувати до нього стягнення у виді накладення штрафу в розмірі 100% вартості товарів з конфіскацією цих товарів, посилаючись на те, що матеріали адміністративної справи містять достатньо доказів на підтвердження порушення митних правил з боку останнього.

В судовому засіданні представник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, просила матеріали справи, які надійшли від Київської митниці ДФС про притягнення ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України, повернути до Київської митниці ДФС для проведення додаткової перевірки, оскільки документи, які додані до протоколу про порушення митних правил викладені іноземною мовою.

Суд, заслухавши представника Київської міської митниці ДФС, представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, дослідивши матеріали справи, приходить до висновку про те, що адміністративний матеріал підлягає поверненню до Київської міської митниці ДФС України для проведення додаткової перевірки з наступних підстав.

Відповідно до частини другої статті 494 МК протокол про порушення митних правил повинен містити такі дані:

1) дату і місце його складення;

2) посаду, прізвище, ім`я, по батькові посадової особи, яка склала протокол;

3) необхідні для розгляду справи відомості про особу, яка притягується до відповідальності за порушення митних правил, якщо її встановлено;

4) місце, час вчинення, вид та характер порушення митних правил;

5) посилання на статтю цього Кодексу, що передбачає адміністративну відповідальність за таке порушення;

6) прізвища та адреси свідків, якщо вони є;

7) відомості щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення та документів, вилучених згідно із статтею 511 цього Кодексу;

8) інші необхідні для вирішення справи відомості.

З наведених норм закону вбачається, що суд може прийняти до провадження справу про порушення митних правил та розглянути її по суті, коли матеріали справи містять всі необхідні для вирішення справи відомості.

Статті 278 КУпАП передбачає, що орган (посадова особа) при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення вирішує такі питання: 1) чи належить до його компетенції розгляд даної справи; 2) чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення; 3) чи сповіщено осіб, які беруть участь у розгляді справи, про час і місце її розгляду; 4) чи витребувано необхідні додаткові матеріали; 5) чи підлягають задоволенню клопотання особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілого, їх законних представників і адвоката.

За правилами статті 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до частини першої статті 495 МК доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються:

1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; 2) поясненнями свідків; 3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; 4) висновком експерта; 5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

При цьому, згідно ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

За змістом ч. 1 ст. 508 МК України, отримання доказів у справі про порушення митних правил необхідних для правильного її вирішення проводиться шляхом проведення процесуальних дій визначених цією статтею. До процесуальних дій належать: 1) складення протоколу про порушення митних правил; 2) опитування осіб, які притягаються до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, свідків, інших осіб; 3) витребування документів, необхідних для провадження у справі про порушення митних правил, або належним чином завірених їх копій чи витягів з них; 4) тимчасове вилучення товарів, транспортних засобів, зазначених у пункті З статті 461 цього Кодексу, та документів на них; 5) митне обстеження; 6) пред`явлення товарів, транспортних засобів і документів для впізнання; 7) експертиза; 8) взяття проб та зразків для проведення дослідження (аналізу, експертизи).

Крім цього, статтею 489 МК України зобов`язано посадову особу при розгляді справи про порушення митних правил з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність та чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності.

З наведених норм закону випливає, що суд може прийняти до провадження справу про порушення митних правил та розглянути її по суті, коли особа, яка вчинила правопорушення, встановлена, та щодо неї складено протокол про адміністративне правопорушення.

У разі якщо особа не встановлена, суди, згідно з вимогами пункту 1 частини першої статті 527 МК України, повинні приймати рішення про проведення додаткової перевірки для встановлення особи, що вчинила правопорушення.

Як вбачається з матеріалів справи, протокол про порушення митних правил № 0450/10000/19 від 19.06.2019 р., було складено відносно громадянина України ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника ТОВ Край Солодощів (01011, м. Київ, Печерський р-н, вул. Рибальська, буд. 11, кв . (оф) 2) код ЄДРПОУ 41916144), що проживає за адресою: АДРЕСА_2 , ідентифікаційний код НОМЕР_1 , за ознаками порушення митних правил, відповідальність за яке передбачена ст. 483 Митного кодексу України, у зв`язку з його діями, що призвели до переміщення товарів загальною вартістю 1 047 683,50 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.

Відповідно до ч. 1 ст. 492 МК України, провадження у справі про порушення митних правил здійснюється державною мовою.

В порушення даної норми, документи, які додані до протоколу про порушення митних правил та на які посилається митний орган викладені іноземною мовою.

Так, висновки митного органу про те, що в результаті співставлення відомостей, що містяться у документах, отриманих від митних органів Туреччини, не співпадають відомості щодо митної вартості товару, ґрунтуються на підставі документів, складених іноземною мовою та в порушення вимог ст. 492 МК України переклад вказаних документів на державну мову в матеріалах справи відсутній.

Згідно ст. 252 КУпАП орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Зазначене унеможливлює повний, всебічний розгляд справи та ухвалення законного рішення суду у відповідності до вимог ст.ст. 252,280, 283 КУпАП, ст.ст. 489, 495, 527 МК України.

Отже, зважаючи на вищевикладене, суд вважає за необхідне направити справу до Київської міської митниці для проведення додаткової перевірки, в ході якої слід здійснити офіційний переклад вказаних вище документів, які були надані для митного оформлення та на підставі яких було складено протокол про порушення митних правил у відповідності до норм чинного Митного кодексу Українита інших нормативно-правових актів.

Статтею 527 МК України передбачено, що у справі про порушення митних правил орган доходів і зборів або суд (суддя), що розглядає справу, виносить одну з таких постанов:

1) про проведення додаткової перевірки;

2) про накладення адміністративного стягнення;

3) про закриття провадження у справі.

У постанові про проведення додаткової перевірки зазначаються конкретні суб`єкти, завдання та строки перевірки. Ці дії не повинні порушувати права громадянина, шкодити господарській діяльності юридичної особи.

На підставі вищевикладеного, дослідивши матеріали справи, прихожу до висновку, що матеріали справи, які надійшли від Київської міської митниці ДФС України про притягнення до адміністративної відповідальності керівника ТОВ Край Солодощів ОСОБА_2 за ч. 1 ст. 483 МК України повернути до Київської міської митниці ДФС України для проведення додаткової перевірки та надання перекладу документів, що були надані митними органами Туреччини на українську мову.

Керуючись ст.ст. 235, 458, 459, 486, 489, 494, 495, 508, 511, 522, 525-528 МК України, ст.ст. 256, 278,280 КУпАП, суддя -

П О С Т А Н О В И В:

Матеріали справи, які надійшли від Київської міської митниці ДФС України про притягнення до адміністративної відповідальності керівника ТОВ Край Солодощів ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , що проживає за адресою: АДРЕСА_2 , ідентифікаційний код НОМЕР_1 ), за ознаками порушення митних правил, відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, повернути до Київської міської митниці ДФС для проведення додаткової перевірки.

Встановити строк для проведення додаткової перевірки 1 (один) місяць.

Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи, прокурором або митним органом, який здійснював провадження у цій справі до Київського апеляційного суду протягом десяти днів з дня її проголошення.

Суддя: С.І. Кушнір

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення11.10.2019
Оприлюднено30.10.2019
Номер документу85280370
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/26119/19

Постанова від 17.01.2020

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Полосенко Василь Степанович

Постанова від 22.11.2019

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Кушнір С. І.

Постанова від 11.10.2019

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Кушнір С. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні