Справа №760/26119/19
Провадження №3/760/9504/19
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 листопада 2019 року суддя Солом`янського районного суду м. Києва Кушнір С.І., за участю секретаря Олех Ю.М., представника Київської міської митниці ДФС Грабчака П.В., представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 - Кураєвої К.А., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника ТОВ Край Солодощів (01011, м. Київ, Печерський р-н, вул. Рибальська, буд. 11, кв.(оф) 2) код ЄДРПОУ 41916144), що проживає за адресою: АДРЕСА_1 , ідентифікаційний код НОМЕР_1 , за ознаками порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, -
В С Т А Н О В И В:
18.09.2019 р. до Солом`янського районного суду м. Києва від Київської міської митниці ДФС надійшов адміністративний матеріал з протоколом про порушення митних правил №0450/10000/19 від 19.06.2019 року, складений відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника ТОВ Край Солодощів , за ознаками порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.
Відповідно до протоколу №0450/10000/19 про порушення митних правил від 19.06.2019 року, вбачається, що 20.05.2018 через митний кордон України, в зоні діяльності митного поста "Чорноморський", пункт пропуску "Іллічівський морський торговельний порт" Одеської митниці ДФС, автомобільним транспортом з р.н.з. НОМЕР_2 / НОМЕР_3 , з Туреччини на митну територію України ввезено товар кондитерські вироби з цукру, шоколадні вироби , у кількості 1929 місць, загальною вагою брутто 21534 кг.
Підставою для переміщення даного товару через митний кордон України були попередня митна декларація одержувача ТОВ Край Солодощів від 21.05.2018 № 100010/2018/535735 а також товаросупровідні документи: інвойс від 18.05.2018 № 016292, міжнародна автомобільна накладна (CMR) від 18.05.2018 №037965, про що свідчать відтиски штампів № 477 Під митним контролем Одеської митниці ДФС.
23.05.2018, після доставки у Київську міську митницю ДФС, зазначені товари, а саме:
Товар № 1. Кондитерські вироби з цукру, без вмісту какао: драже та аналогічні їм солодощі, у вигляді драже: Мильні бульбашки з драже Bubble Toy Candy 5gx24pcsx6boxes -300коробок; Мильні бульбашки з драже Bubble Toy 30mlx24pcsx24boxes-95коробок; Мильні бульбашки з драже Bubble Toy 30mlx24pcsx12boxes-159коробок; Цукерка драже "Олівці" Pencil Candy 5. 5gx100pcsx12jars-300коробок; Торгівельна марка - Prestige. Виробник - AYGE DIS TIC. GIDA SAN. LTD.STI. на підприємстві SAADET GIDA PAZARLAMA SAN. TIC. A.S. Країна виробництва: TR;
Товар № 2. Кондитерські вироби з цукру, без вмісту какао, у вигляді желе: Фруктове желе "Пастовий пудинг" Tooth paste puding 60xg30pcsx10boxes-320коробок; Жувальна цукерка "TOFFEES STICK" ассорті TOFFEES STICK SOFT CANDY (120 pieces)-ACETAT MIX 800GR*8-100коробок; Торгівельна марка - Prestige. Виробник - AYGE DIS TIC. GIDA SAN. LTD.STI. на підприємстві SAADET GIDA PAZARLAMA SAN. TIC. A.S. Країна виробництва: TR;
Товар № 3. Готові харчові продукти з вмістом какао, шоколадні вироби: Яйце сюрприз з кульками печива в глазурі та іграшкою всередині Chocolate egg 15gx24pcsx12boxes-655коробок; Торгівельна марка - Prestige. Виробник - AYGE DIS TIC. GIDA SAN. LTD.STI. на підприємстві SAADET GIDA PAZARLAMA SAN. TIC. A.S. Країна виробництва: TR, були заявлені декларантом ТОВ МСЛ-БРОК Максимовим А.В. (графа 54 МД) у вільний обіг на митному посту Західний за митною декларацією (далі - МД) №100010/2018/134543.
Разом із вказаними МД та товаросупровідними документами до митниці були подані: контракт від 03.03.2018 № 01-01UA/2018, укладений між продавцем - компанією AYGE DIS TIC. GIDA SAN. LTD.STI. (Cumhuriyet Mh. Cumhuriyet Cd. 1987. Sk Rayana Residence A Blok K:13 D:63 Esenyurt, Istambul, Туреччина) в особі директора Yuksel Polat, з одного боку, та покупцем - ТОВ Край Солодощів (01011, м. Київ, Печерський р-н, вул. Рибальська, буд. 11, кв.(оф) 2) код ЄДРПОУ 41916144), в особі директора ОСОБА_1 , з іншого боку, сертифікат про походження товару форми А від 18.05.2018 № С 0512421, та інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення, документи, які зазначені в гр. 44 МД.
Відправником товарів виступала компанія AYGE DIS TIC. GIDA SAN. LTD.STI. (Туреччина).
Відповідно до інвойсу від 18.05.2018 № 016292, виставленого компанією AYGE DIS TIC. GIDA SAN. LTD.STI. (Туреччина) для ТОВ Край Солодощів , загальна вартість товарів становить 13 137,50 доларів США. (USD), що згідно курсу НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (20.05.2018) (1 USD - 26,188814 грн.) складає 344 055,54 грн. При доставці зазначених товарів на митну територію України застосовувались умови поставки згідно ІНКОТЕРМС СІР - UA Київ.
З метою перевірки автентичності документів, на підставі яких було здійснено митне оформлення товару кондитерські вироби з цукру, шоколадні вироби , у кількості 1929 місць, загальною вагою брутто 21534 кг., що були ввезені на митну територію України на адресу ТОВ Край Солодощів за МД від 23.05.2018 №100010/2018/134543, Департаментом адміністрування митних платежів Державної фіскальної служби України був направлений запит до митної адміністрації Республіки Туреччини (від 08.11.2018 вих. № 20407/5/99-99-19-06-02-16).
24.05.2019, листом Державної фіскальної служби України № 16562/7/99-99-19-06-02-17, на адресу Київської міської митниці ДФС надійшла відповідь митної адміністрації Республіки Туреччини (вх. № 2194/8-АІС).
Митна адміністрація Туреччини додатком до своєї відповіді № 29980007-724.01.03/UA-41691468-43202384 надала копію експортної декларації від 18.05.2018 № 18TR34200000018513, на підставі якої здійснювалось митне оформлення вказаних товарів та інвойс від 18.05.2018 № 016292.
В результаті вивчення документів, отриманих від митних органів Туреччини, та документів митного контролю та митного оформлення, наданих до Київської міської митниці ДФС, із співставленням відомостей, що містяться у них, встановлено, що співпадають: відомості щодо відправника та одержувача; дати та реєстраційні номера товаросупровідних документів (Carnet TIR, CMR, інвойс); найменування та асортимент товару, його кількість (кількість пакувальних місць - 1929, вага брутто - 21534 кг); але не співпадають відомості щодо вартості товару.
Згідно з даними, які відображені у інвойсі від 18.05.2018 № 016292 наданому митними органами Туреччини, загальна вартість товару кондитерські вироби з цукру, шоколадні вироби , у кількості 1 929 місць, загальною вагою брутто 21 534 кг становить - 40 005,00 доларів США.
Таким чином, в результаті вивчення і співставлення всіх вищевказаних документів встановлено, що товари кондитерські вироби з цукру, шоколадні вироби , у кількості 1 929 місць, загальною вагою брутто 21 534 кг та загальною вартістю 40 005,00 доларів США, що згідно курсу НБУ на дату переміщення через митний кордон України (20.05.2018) (1 USD - 26,188814 грн.) складає 1 047 683,50 грн. , були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості (інвойс від 18.05.2018 № 016292).
Відповідно до ст. 459 МК України суб`єктом правопорушення можуть бути громадяни, які досягли 16-річного віку, а також посадові особи підприємств.
Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.
Відповідно до облікової картки № 100/2018/1961 керівником ТОВ Край Солодощів (код ЄДРПОУ 41916144) є ОСОБА_1 .
Перебуваючи на посаді керівника підприємства, гр. ОСОБА_1 , відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства і зобов`язаний забезпечити надання до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.
Таким чином, дії громадянина України ОСОБА_1 , призвели до переміщення товарів загальною вартістю 1 047 683,50 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.
Відповідно до інформації, наявної в реєстрі порушників митних правил ЄАІС ДФС, гр. ОСОБА_1 не притягувався до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачено ст. 483 або ст. 482 Митного кодексу України.
Отже, в діях громадянина України ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.
В зв`язку з чим, 19.06.2019 року працівниками Київської міської митниці ДФС України відносно громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника ТОВ Край Солодощів , складено протокол про порушення митних правил №0450/10000/19, за ознаками вчинення правопорушення, передбаченого ст. 483 Митного кодексу України.
Відповідно до матеріалів справи, безпосередні предмети порушення митних правил не вилучались та були випущені у вільний обіг, вартість предметів становить 1 047 683,50 грн.
Постановою Солом`янського районного суду м. Києва від 11.10.2019 р., - матеріали справи, які надійшли від Київської міської митниці ДФС України про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника ТОВ Край Солодощів , за ознаками порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, було повернуто до Київської міської митниці ДФС України для проведення додаткової перевірки.
Відповідно до зазначеної постанови суду, Київська міська митниця ДФС мала здійснити переклад документів, що були надані митними органами Туреччини на українську мову.
Так, вбачається, що в ході проведення додаткової перевірки вимоги суду виконані та документи, які викладені іноземною перекладені на державну мову (а.с. 69 - 72).
Представник Київської міської митниці ДФС України в судовому засіданні вважав обставини викладені в протоколі про порушення митних правил №0450/10000/19 від 19 червня 2019 року доведеними та просив притягнути гр. України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника ТОВ Край Солодощів , до адміністративної відповідальності за порушення митних правил за ч. 1 ст. 483 МК України, застосувавши до нього стягнення у виді накладення штрафу в розмірі 100% вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, а в разі неможливості конфіскації, просив вирішити питання про стягнення вартості безпосередніх предметів порушення митних правил, посилаючись на те, що матеріали адміністративної справи містять достатньо доказів на підтвердження порушення митних правил з боку останнього.
В судовому засіданні представник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, ОСОБА_1 - адвокат Кураєва К.А. подала письмові заперечення та просила закрити провадження у справі про порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, відносно ОСОБА_1 за відсутністю складу адміністративного правопорушення.
В обгрунтування своїх заперечень щодо протоколу про порушення митних правил представник зазначила, що попередню митну декларацію № 100010/2018/535735 було оформлено із зазначенням усіх необхідних даних згідно наявних у TOB Край Солодощів скан-копій товаросупровідних документів та із зазначенням усіх фактичних даних.
При цьому, як вбачається із митної декларації в графі №54 ІМ/40/ДЕ № UA100010/2018/134513, декларантом зазначений ОСОБА_2 , а TOB Край солодощів лише вказаний як особа відповідальна за фінансове врегулювання.
Таким чином, декларування товару під час митного оформлення здійснювалось ОСОБА_2 , а керівником TOB Край Солодощів дії щодо декларування товару не вчинялись.
У матеріалах справи відсутні будь-які дані чи належні докази на підтвердження того, що керівник ТОВ Край Солодощів ОСОБА_1 вчинив протиправні дії та має нести відповідальність за дані, що містяться у товаросупровідних документах на переміщення товарів на територію України. Тобто за дії, що були спрямовані на приховування від митного контролю та утворювали об`єктивну сторону правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
А тому, в діях ОСОБА_1 , як керівника TOB Край Солодощів відсутній склад правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, оскільки вся інформація, внесена до митної декларації, ґрунтувалась на одержаних від Компанії AYGE DIS TIC. GIDA SAN. LTD.STI. документах та фактичних даних, у зв`язку з чим, представник просила закрити провадження у справі про порушення митних правил відносно ОСОБА_1 , як директора TOB Край Солодощів .
Заслухавши пояснення представника митного органу, пояснення представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, дослідивши та оцінивши зібрані матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.
За змістом ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Згідно ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.
При цьому відповідно до пункту 6 постанови Пленуму Верховного Суду України Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил від 03.06.2005 року № 8, судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.
Згідно ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
У відповідності до ст. 252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
Відповідно до положень ст. 2 КУпАП, законодавство України про адміністративні правопорушення складається з цього Кодексу та інших законів України.
Згідно із ст. 487 МК України провадження у справі про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Завданнями провадження у справах про порушення митних правил, як це передбачено ст. 486 МК України, є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону.
Судом встановлено, що 20.05.2018 через митний кордон України, в зоні діяльності митного поста "Чорноморський", пункт пропуску "Іллічівський морський торговельний порт" Одеської митниці ДФС, автомобільним транспортом з р.н.з. НОМЕР_2 / НОМЕР_3 , з Туреччини на митну територію України ввезено товар кондитерські вироби з цукру, шоколадні вироби , у кількості 1929 місць, загальною вагою брутто 21534 кг.
Підставою для переміщення даного товару через митний кордон України були попередня митна декларація одержувача ТОВ Край Солодощів від 21.05.2018 № 100010/2018/535735 а також товаросупровідні документи: інвойс від 18.05.2018 № 016292, міжнародна автомобільна накладна (CMR) від 18.05.2018 №037965, про що свідчать відтиски штампів № 477 Під митним контролем Одеської митниці ДФС.
23.05.2018, після доставки у Київську міську митницю ДФС, зазначені товари, а саме:
Товар № 1. Кондитерські вироби з цукру, без вмісту какао: драже та аналогічні їм солодощі, у вигляді драже: Мильні бульбашки з драже Bubble Toy Candy 5gx24pcsx6boxes -300коробок; Мильні бульбашки з драже Bubble Toy 30mlx24pcsx24boxes-95коробок; Мильні бульбашки з драже Bubble Toy 30mlx24pcsx12boxes-159коробок; Цукерка драже "Олівці" Pencil Candy 5. 5gx100pcsx12jars-300коробок; Торгівельна марка - Prestige. Виробник - AYGE DIS TIC. GIDA SAN. LTD.STI. на підприємстві SAADET GIDA PAZARLAMA SAN. TIC. A.S. Країна виробництва: TR;
Товар № 2. Кондитерські вироби з цукру, без вмісту какао, у вигляді желе: Фруктове желе "Пастовий пудинг" Tooth paste puding 60xg30pcsx10boxes-320коробок; Жувальна цукерка "TOFFEES STICK" ассорті TOFFEES STICK SOFT CANDY (120 pieces)-ACETAT MIX 800GR*8-100коробок; Торгівельна марка - Prestige. Виробник - AYGE DIS TIC. GIDA SAN. LTD.STI. на підприємстві SAADET GIDA PAZARLAMA SAN. TIC. A.S. Країна виробництва: TR;
Товар № 3. Готові харчові продукти з вмістом какао, шоколадні вироби: Яйце сюрприз з кульками печива в глазурі та іграшкою всередині Chocolate egg 15gx24pcsx12boxes-655коробок; Торгівельна марка - Prestige. Виробник - AYGE DIS TIC. GIDA SAN. LTD.STI. на підприємстві SAADET GIDA PAZARLAMA SAN. TIC. A.S. Країна виробництва: TR, були заявлені декларантом ТОВ МСЛ-БРОК Максимовим А.В. (графа 54 МД) у вільний обіг на митному посту Західний за митною декларацією (далі - МД) №100010/2018/134543.
Разом із вказаними МД та товаросупровідними документами до митниці були подані: контракт від 03.03.2018 № 01-01UA/2018, укладений між продавцем - компанією AYGE DIS TIC. GIDA SAN. LTD.STI. (Cumhuriyet Mh. Cumhuriyet Cd. 1987. Sk Rayana Residence A Blok K:13 D:63 Esenyurt, Istambul, Туреччина) в особі директора Yuksel Polat, з одного боку, та покупцем - ТОВ Край Солодощів (01011, м. Київ, Печерський р-н, вул. Рибальська, буд. 11, кв.(оф) 2) код ЄДРПОУ 41916144), в особі директора ОСОБА_1 , з іншого боку, сертифікат про походження товару форми А від 18.05.2018 № С 0512421, та інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення, документи, які зазначені в гр. 44 МД.
Відправником товарів виступала компанія AYGE DIS TIC. GIDA SAN. LTD.STI. (Туреччина).
Відповідно до інвойсу від 18.05.2018 № 016292, виставленого компанією AYGE DIS TIC. GIDA SAN. LTD.STI. (Туреччина) для ТОВ Край Солодощів , загальна вартість товарів становить 13 137,50 доларів США. (USD), що згідно курсу НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (20.05.2018) (1 USD - 26,188814 грн.) складає 344 055,54 грн. При доставці зазначених товарів на митну територію України застосовувались умови поставки згідно ІНКОТЕРМС СІР - UA Київ.
З метою перевірки автентичності документів, на підставі яких було здійснено митне оформлення товару кондитерські вироби з цукру, шоколадні вироби , у кількості 1929 місць, загальною вагою брутто 21534 кг., що були ввезені на митну територію України на адресу ТОВ Край Солодощів за МД від 23.05.2018 №100010/2018/134543, Департаментом адміністрування митних платежів Державної фіскальної служби України був направлений запит до митної адміністрації Республіки Туреччини (від 08.11.2018 вих. № 20407/5/99-99-19-06-02-16).
24.05.2019, листом Державної фіскальної служби України № 16562/7/99-99-19-06-02-17, на адресу Київської міської митниці ДФС надійшла відповідь митної адміністрації Республіки Туреччини (вх. № 2194/8-АІС).
Митна адміністрація Туреччини додатком до своєї відповіді № 29980007-724.01.03/UA-41691468-43202384 надала копію експортної декларації від 18.05.2018 № 18TR34200000018513, на підставі якої здійснювалось митне оформлення вказаних товарів та інвойс від 18.05.2018 № 016292.
В результаті вивчення документів, отриманих від митних органів Туреччини, та документів митного контролю та митного оформлення, наданих до Київської міської митниці ДФС, із співставленням відомостей, що містяться у них, митним органом встановлено, що співпадають: відомості щодо відправника та одержувача; дати та реєстраційні номера товаросупровідних документів (Carnet TIR, CMR, інвойс); найменування та асортимент товару, його кількість (кількість пакувальних місць - 1929, вага брутто - 21534 кг); але не співпадають відомості щодо вартості товару.
Згідно з даними, які відображені у інвойсі від 18.05.2018 № 016292 наданому митними органами Туреччини, загальна вартість товару кондитерські вироби з цукру, шоколадні вироби , у кількості 1 929 місць, загальною вагою брутто 21 534 кг становить - 40 005,00 доларів США.
Таким чином, в результаті вивчення і співставлення всіх вищевказаних документів митним органом Київської міської митниці ДФС встановлено, що товари кондитерські вироби з цукру, шоколадні вироби , у кількості 1 929 місць, загальною вагою брутто 21 534 кг та загальною вартістю 40 005,00 доларів США, що згідно курсу НБУ на дату переміщення через митний кордон України (20.05.2018) (1 USD - 26,188814 грн.) складає 1 047 683,50 грн. , були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості (інвойс від 18.05.2018 № 016292).
Відповідно до ст. 459 МК України суб`єктом правопорушення можуть бути громадяни, які досягли 16-річного віку, а також посадові особи підприємств.
Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.
Відповідно до облікової картки № 100/2018/1961 керівником ТОВ Край Солодощів (код ЄДРПОУ 41916144) є ОСОБА_1 .
Перебуваючи на посаді керівника підприємства, гр. ОСОБА_1 , відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства і зобов`язаний забезпечити надання до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.
Таким чином, митний орган прийшов до висновку, що дії громадянина України ОСОБА_1 , призвели до переміщення товарів загальною вартістю 1 047 683,50 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.
В зв`язку з чим, 19.06.2019 року працівниками Київської міської митниці ДФС України відносно громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника ТОВ Край Солодощів , складено протокол про порушення митних правил №0450/10000/19, за ознаками вчинення правопорушення, передбаченого ст. 483 Митного кодексу України.
Частиною першою статті 483 МК України передбачено відповідальність особи за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару, згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
У цьому розумінні переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю може бути вчинено одним із способів, перелічених у ст. 483 МК України
Таким чином, основним безпосереднім об`єктом є встановлений порядок переміщення товарів та ТЗ через митний кордон України.
Об`єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.
Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.
Необхідно враховувати, що підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митниці на пропуск предметів через митний кордон.
Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів тощо.
Відповідно до постанови Пленуму Верховного Суду України №8 від 03 червня 2005 року Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил документами, що містять неправдиві дані, є такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості предметів, щодо їх відправника чи одержувача, щодо держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, тощо не відповідають дійсності.
Суб`єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.
Митний кодекс України нормою ст. 257 вичерпно формулює поняття декларування , яке здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Заявлення таких відомостей здійснюється за встановленою законом формою в ході процедури декларування, повноваженнями щодо якого відповідно до положень ст. 265 МК України наділений декларант. Виходячи з аналізу цих положень, особа може брати участь у митних відносинах як декларант у двох випадках: коли вона особисто здійснює декларування товарів або як його власник або як уповноважений власником. Декларант може здійснювати декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення самостійно або уповноважувати інших осіб на здійснення декларування від свого імені.
У разі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом передбачену цим Кодексом відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант.
Особа, уповноважена на декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення від імені декларанта, має такі самі обов`язки, права і несе таку саму відповідальність, що й декларант.
Як вбачається з протоколу про порушення митних правил №0450/10000/19, складеного 19.06.2019 р., в результаті вивчення документів, отриманих від митних органів Туреччини, та документів митного контролю та митного оформлення, наданих до Київської міської митниці ДФС, із співставленням відомостей, що містяться у них, митним органом встановлено, що співпадають: відомості щодо відправника та одержувача; дати та реєстраційні номера товаросупровідних документів (Carnet TIR, CMR, інвойс); найменування та асортимент товару, його кількість (кількість пакувальних місць - 1929, вага брутто - 21534 кг); але не співпадають відомості щодо вартості товару.
Таким чином, в результаті вивчення і співставлення всіх вищевказаних документів митним органом Київської міської митниці ДФС встановлено, що товари кондитерські вироби з цукру, шоколадні вироби , у кількості 1 929 місць, загальною вагою брутто 21 534 кг та загальною вартістю 40 005,00 доларів США, що згідно курсу НБУ на дату переміщення через митний кордон України (20.05.2018) (1 USD - 26,188814 грн.) складає 1 047 683,50 грн. , були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості (інвойс від 18.05.2018 № 016292).
При цьому, судом встановлено, що 03.03.2018 р. укладено міжнародний Контракт № 01-01UA/2018 між турецькою компанією AYGE DIS TIC. GIDA SAN. LTD.STI. (Продавець) та директором ТОВ Край Солодощів ОСОБА_1 .
18.05.2018 р. засобами електронного зв`язку TOB Край Солодощів одержано від AYGE DIS TIC. GIDA SAN. LTD.STI. (Продавця) інвойс № 016292 від 18.05.2018 р. до Контракту № 01-01UA/2018 від 03.03.2018 р. на загальну суму 13 137,50 дол. США, а також пакувальний лист до інвойсу № 016292 від 18.05.2018 р.
21.05.2018 року для переміщення товару через митний кордон України, в зоні діяльності митного поста Чорноморський , пункт пропуску Іллічівський морський торговельний порт Одеської митниці ДФС, декларантом, ТОВ МСЛ-БРОК , було подано попередню митну декларацію одержувача TOB Край Солодощів № 100010/2018/535735, а також одержані від Продавця AYGE DIS TIC. GIDA SAN. LTD.STI. товаросупровідні документа:
-інвойс № 016292 від 18.05.2018 p. на суму 13 137,50 дол. США.
-міжнародну автомобільну накладну CMR №037965 від 18.05.2018 року.
08.11.2018 р. вказаний рахунок-фактура (інвойс) був оплачений TOB Край Солодощів одним траншем, а саме: 08.11.2018 р. на суму - 13 137,50 дол. США, що підтверджується платіжним дорученням AT УКРСИББАНК від 08.11.2018 р. № 12, а також виписками AT УКРСИББАНК за особовим рахунком № 26007878822360 за періоди з 18.05.2018 року по 18.10.2018 року та з 18.10.2018 року по 01.02.2019 року, які містяться в матеріалах справи.
Сума оплати з призначенням згідно інвойсу № 016292 від 18.05.2018 р. повністю кореспондується з вказаною ціною в інвойсі № 016292 від 18.05.2018 p., який був наданий декларантом митному органу в якості підстави для переміщення товару через митний кордон України.
Отже, саме суму 13 137,50 доларів США, керівником TOB Край Солодощів ОСОБА_1 було фактично сплачено за товар, який надійшов від компанії AYGE DIS TIC. GIDA SAN. LTD.STI. (Туреччина).
Подані до попередньої митної декларації одержувача товаросупровідні документи, зокрема інвойс від № 016292 від 18.05.2018 p., який був виставлений компанією AYGE DIS TIC. GIDA SAN. LTD.STI. (Туреччина) на адресу TOB Край Солодощів , не містили розбіжностей, ознак підробки та містили всі відомості, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів та відомості щодо ціни, що була фактично сплачена за ці товари.
Відповідно до ч. 1 ст. 54 МК України контроль правильності визначення митної вартості товарів здійснюється органом доходів і зборів під час проведення митного контролю і митного оформлення шляхом перевірки числового значення заявленої митної вартості.
Частиною третьою цієї ж статті передбачено, що за результатами здійснення контролю правильності визначення митної вартості товарів орган доходів і зборів визнає заявлену декларантом або уповноваженою ним особою митну вартість чи приймає письмове рішення про її коригування відповідно до положень статті 55 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 4 ст. 54 МК України орган доходів і зборів під час здійснення контролю правильності визначення митної вартості товарів зобов`язаний, зокрема, здійснювати контроль заявленої декларантом або уповноваженою ним особою митної вартості товарів шляхом перевірки числового значення заявленої митної вартості, наявності в поданих зазначеними особами документах усіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари; випускати у вільний обіг товари, що декларуються.
Виходячи зі змісту положень ч. 5 ст. 54 МК України, в ході виконання вказаних обов`язків, орган доходів і зборів має право, зокрема, упевнюватися в достовірності або точності будь-якої заяви, документа чи розрахунку, поданих для цілей визначення митної вартості; у випадках, встановлених МК України, письмово запитувати від декларанта або уповноваженої ним особи встановлені статтею 53 цього Кодексу додаткові документи та відомості, якщо це необхідно для прийняття рішення про визнання заявленої митної вартості.
Таким чином, як встановлено судом, що в ході виконання своїх обов`язків при митному оформленні товарів в даній операції з поставки, органом доходів і зборів у відповідності до вимог наведених вище норм законодавства, після здійснення контролю за правильністю визначення митної вартості товарів, на підставі поданих товаросупровідних документів було здійснено митне оформлення та випущено у вільний обіг товари за попередньою митною декларацією одержувача ТОВ Край Солодощів від 21.05.2018 № 100010/2018/535735.
При цьому жодних рішень про коригування митної вартості товарів органом доходів і зборів не приймалось.
Ці обставини вказують на те, що митний орган при здійсненні своїх повноважень щодо контролю правильності визначення митної вартості товарів в рамках ст. 54 МК України, при здійсненні митного оформлення товарів дійшов висновку, в тому числі про вірність визначення митної вартості та випустив товари у вільний обіг. Такий факт в свою чергу підтверджує, що декларант належним чином виконав всі обов`язки в процедурі митного оформлення товарів, включаючи правильність визначення митної вартості товару.
Окрім того, як вбачається з листа від 19.11.2019 року на запит TOB Край Солодощів одержаного від AYGE DIS TIC. GIDA SAN. LTD.STI. ), продавцем зазначено наступне:
18.11.2018 року компанією AYGE DIS TIC. GIDA SAN. LTD.STI. було отримано на безготівковий рахунок від COUNTRY OF SWEETS LLC (EDRPOU 41916144) 13 137,50 дол. США, в якості оплати за товари згідно інвойсу №016292 від 18.05.2018.
Станом на 18.11.2019 року Компанія AYGE DIS TIC. GIDA SAN. LTD.STI. не одержувала інших платежів від COUNTRY OF SWEETS LLC (EDRPOU 41916144) в якості оплати за товари згідно інвойсу № 016292 від 18.05.2018.
Станом на 18.11.2019 року Компанія AYGE DIS TIC. GIDA SAN. LTD.STI. підтверджує відсутність непогашених фінансових зобов`язань з боку COUNTRY OF SWEETS LLC (EDRPOU 41916144) за поставку товару згідно інвойсу № 016292 від 18.05.2018. .
Таким чином, виходячи з наведених вище обставин, суд приходить до висновку, що попередню митну декларацію № 100010/2018/535735 було оформлено із зазначенням усіх необхідних даних згідно наявних у TOB Край Солодощів скан-копій товаросупровідних документів та із зазначенням усіх фактичних даних.
Крім того, з точки зору закону зокрема ст.ст. 345-355 МК України митні органи мають право здійснювати митний контроль правильності заповнення митних декларацій, декларації митної вартості та достовірності зазначених у них даних, законності ввезення товарів на митну територію України тощо, результати якої оформлюються актом (довідкою), в яких за наявності зазначаються такі факти.
Митний кодекс України, зокрема нормою ст. 257 вичерпно формулює поняття декларування , яке здійснюється шляхом заявления за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Заявления таких відомостей здійснюється за Встановленою законом формою в ході процедури декларування, повноваженнями щодо якого відповідно до положень ст. 265 МК України наділений декларант. Виходячи з аналізу цих положень, особа може брати участь у митних відносинах як декларант у двох випадках: коли вона особисто здійснює декларування товарів або як його власник або як уповноважений власником. Декларант може здійснювати декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення самостійно або уповноважувати інших осіб на здійснення декларування від свого імені.
Як вбачається із митної декларації в графі №54 ІМ/40/ДЕ № UA100010/2018/134513, декларантом зазначений ОСОБА_2 , а TOB Край Солодощів лише вказаний як особа відповідальна за фінансове врегулювання.
Таким чином, декларування товару під час митного оформлення здійснювалось ОСОБА_2 , а керівником TOB Край Солодощів дії щодо декларування товару не вчинялись.
У матеріалах справи відсутні будь-які дані чи належні докази на підтвердження того, що ОСОБА_1 вчинив протиправні дії та має нести відповідальність за дані, що містяться у товаросупровідних документах на переміщення товарів на територію України. Тобто за дії, що були спрямовані на приховування від митного контролю та утворювали об`єктивну сторону правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
Матеріали справи не містять доказів того, що ОСОБА_1 , як директор TOB Край Солодощів вчинив будь-які конкретні дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення цих товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника товару та його митної вартості, про що вказано у протоколі про порушенню митних правил, усвідомлював будь-яке своє діяння щодо переміщуваного вантажу як протиправне, передбачав або повинен був і міг передбачити порушення своїми діяннями встановленого порядку переміщення вантажу через митний кордон України або можливість такого порушення, бажав, свідомо допускав його, або легковажно розраховував на його відвернення.
Згідно роз`яснень Пленуму Верховного Суду України, що містяться в п. 6 постанови від 3 червня 2005 р. № 8 Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил порушення митних правил не можливе, якщо в діях особи відсутній умисел на вчинення таких дій.
В постанові Пленуму Верховного Суду України від 03.06.2005 р. №8 зазначено, що особи, що вчиняють контрабанду та порушують митні правила, посягають на встановлений законодавством України порядок переміщення товарів і транспортних засобів через митний кордон України, внаслідок чого завдають шкоду економіці держави, її культурній спадщині, здоров`ю населення та громадській безпеці, сприяють розширенню тіньового сектора економіки.
Для притягнення до відповідальності, згідно з статтею 483 МК України необхідне доведення факту заявлення в митній декларації, в даному випадку неправдивих відомостей та/або надання документів, що містять неправдиві відомості, вини у формі прямого умислу.
Таким чином, у матеріалах справи відсутні та не надавались у судовому засіданні будь-які дані чи належні докази на підтвердження того, що ОСОБА_1 вчинив протиправні дії та має нести відповідальність за дані, що містяться у товаросупровідних документах на переміщення товарів на територію України. Тобто за дії, що були спрямовані на приховування від митного контролю та утворювали об`єктивну сторону правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
Досліджені в суді матеріали справи у їх сукупності свідчать про відсутність в діях гр. ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
Таким чином, встановлюючи у відповідності до ст. 251 КУпАП, наявність чи відсутність адміністративного правопорушення в діях особи, щодо якої складено протокол, та даючи оцінку фактичним даним, наявним в матеріалах справи, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, з огляду на відсутність достовірних і достатніх відомостей про вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, враховуючи те, що інформація, внесена до митної декларації № 100010/2018/535735, ґрунтувалась на одержаних від Компанії AYGE DIS TIC. GIDA SAN. LTD.STI. документах та фактичних даних, суд приходить до висновку, що провадження в справі підлягає закриттю в зв`язку з відсутністю складу правопорушення.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 9, 247, 280, 283, 284 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст.ст. 3, 235, 236, 268, 458, 465, 467, 483, 527-529 Митного кодексу України, суддя,-
П О С Т А Н О В И В:
Провадження в справі про притягнення громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника ТОВ Край Солодощів (01011, м. Київ, Печерський р-н, вул. Рибальська, буд. 11, кв.(оф) 2) код ЄДРПОУ 41916144), що проживає за адресою: АДРЕСА_1 , ідентифікаційний код НОМЕР_1 , до адміністративної відповідальності за частиною 1 статті 483 Митного кодексу України -закрити за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи, прокурором або митним органом, який здійснював провадження у цій справі до Київського апеляційного суду протягом десяти днів з дня її проголошення.
Суддя: С.І. Кушнір
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 22.11.2019 |
Оприлюднено | 12.12.2019 |
Номер документу | 86266907 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Солом'янський районний суд міста Києва
Кушнір С. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні