Рішення
від 23.10.2019 по справі 916/2083/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"23" жовтня 2019 р.м. Одеса Справа № 916/2083/19

Господарський суд Одеської області у складі судді Невінгловська Ю.М.

при секретарі судового засідання: Горнович Л.О.

за участю представників:

від Товариства з обмеженою відповідальністю "Хаппі Тайм": Саєвська О.П. (на підставі ордеру);

від Управління комунальної власності та земельних відносин Чорноморської міської ради Одеської області: не з`явились;

від Комунального підприємства "Міське управління житлово-комунального господарства" Чорноморської міської: Котик М.Ф. (на підставі ордеру);

від Чорноморської міської ради Одеської області: Дабіжа В.І. (на підставі довіреності);

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу:

за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "Хаппі Тайм" (68001, Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. 1-го Травня, буд. 3);

до відповідачів: 1. Управління комунальної власності та земельних відносин Чорноморської міської ради Одеської області (68003, Одеська обл., м. Чорноморськ, пр-т Миру, 33);

2.Комунального підприємства „Міське управління житлово-комунального господарства" Чорноморської міської ради Одеської області (68002, Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Олександрівська, 2-Б);

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідачів: Чорноморської міської ради Одеської області (68003, м. Чорноморськ, пр-т Миру, 33;)

про визнання договору укладеним та зобов`язання вчинити певні дії

ВСТАНОВИВ:

Суть спору: 22.07.2019 року позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Хаппі Тайм" звернувся до Господарського суду Одеської області з позовною заявою (вх. ГСОО №2137/19) до відповідачів - Управління комунальної власності та земельних відносин Чорноморської міської ради Одеської області та Комунального підприємства „Міське управління житлово-комунального господарства" Чорноморської міської ради Одеської області, в якій просив суд визнати укладеним договір оренди нерухомого майна, що перебуває в комунальній власності Чорноморської територіальної громади в особі Чорноморської міської ради Одеської області №2 від 26.03.2018 року між Управлінням комунальної власності та земельних відносин Чорноморської міської ради Одеської області, Комунального підприємство „Міське управління житлово-комунального господарства" Чорноморської міської ради Одеської області та Товариством з обмеженою відповідальністю "Хаппі Тайм" на умовах визначених відповідним договором та зобов`язати відповідачів передати нежитлове вбудовано-прибудоване приміщення, загальною площею 309,5 кв.м. (прим. №1-30. згідно технічного паспорту від 05.06.2006р.) розміщене за адресою: м. Чорноморськ, пр-т Миру 41/328-Н за актом приймання-передачі на умовах, визначених договором оренди нерухомого майна, що перебуває в комунальній власності Чорноморської територіальної громади в особі Чорноморської міської ради Одеської області №2 від 26.03.2018р., а також стягнути судові витрати.

В обґрунтування заявлених вимог позивач посилається на неправомірну відмову відповідача-2 від підписання спірного договору, проект якого був підписаний відповідачем-1, при цьому зазначає, що ініціатором надання відповідного об`єкту в оренду був відповідач-1 за погодженням з відповідачем-2, тоді як розпорядження балансоутримувача (відповідача-2) в силу приписів ст.ст. 2, 4 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні" щодо його повноважень з приводу розпорядження майна не є абсолютно дискреційними, а тому вважає що даний договір має бути визнаний судом укладеним в порядку ч. 2 ст.12 Закону України Закону України „Про оренду державного та комунального майна".

Ухвалою суду від 29.07.2019 року за даним позовом було відкрито провадження у справі №916/2083/19 в порядку загального позовного провадження із призначенням підготовчого засідання. Крім того, даною ухвалою суду, за клопотанням позивача, в порядку ст. 50 Господарського процесуального кодексу України, Чорноморську міську раду Одеської області було залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідачів.

12.08.2019 року до суду від Управління комунальної власності та земельних відносин Чорноморської міської ради Одеської області, в порядку ст. 165 Господарського процесуального кодексу України надійшов відзив на позовну заяву вх. ГСОО №16023/19, в якому відповідач посилається на те, що ним було вжито усі необхідні дії щодо укладення з позивачем договору оренди нерухомого майна, що перебуває в комунальній власності Чорноморської територіальної громади, в особі Чорноморської міської ради Одеської області на умовах зазначених у ньому, однак КП „Міське управління житлово-комунального господарства" Чорноморської міської ради Одеської області повідомило про незгоду передавати майно в оренду позивачу та не повернуло до управління примірники підписаних договорів оренди та актів приймання-передачі. При цьому, Управління комунальної власності та земельних відносин Чорноморської міської ради Одеської області наполягає, що процедура щодо передачі нежитлового приміщення в оренду за адресою: м. Чорноморське, пр-т Миру, 41/328-н площею 309,5 кв.м. проводилася згідно із Законом України „Про оренду державного та комунального майна" та „Положення про порядок передачі в оренду майна, що перебуває в комунальній власності Чорноморської територіальної громади в особі Чорноморської міської ради", затвердженого рішенням виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеської області від 29.12.2011 року за №962. Більш того, відповідач-1 стверджує, що нежитлове приміщення за адресою: м. Чорноморськ, пр-т Миру, 41/328-н площею 309,5 кв.м. позивачу фактично не передавалось, між тим, позивачем з дня підпису ТОВ "Хаппі Тайм" та Управлінням відповідного договору здійснювалась сплата грошових коштів за оренду майна за березень - 203,89 грн., квітень - 1061,57 грн., травень - 1061,88 грн. та червень 2018 року - 1061,88 грн., що становить 30% від орендної плати згідно пп. 3.1.1 відповідного договору.

У судовому засіданні від 19.08.2019р. судом було постановлено протокольну ухвалу про відкладення підготовчого засідання, в порядку ст. 183 Господарського процесуального кодексу України, на 11.09.2019 року.

27.08.2019 року до суду від КП „Міське управління житлово-комунального господарства" Чорноморської міської ради Одеської області надійшов відзив на позовну заяву вх. ГСОО №17116/19, в порядку ст. 165 Господарського процесуального кодексу України, згідно якого відповідач позов вважає необґрунтованим, в зв`язку з чим просить суд відмовити у задоволені позову з огляду на таке. Так, відповідач-2 наполягає, що позивач згідно своєї реєстрації як юридичної особи, не є фізкультурно-спортивною організацією, тому надання йому у користування відповідного нежитлового приміщення із розрахунку орендної плати 1% буде суперечити нормам Положення „Про порядок передачі в оренду майна, що перебуває в комунальній власності Чорноморської територіальної громади в особі Чорноморської міської ради" затвердженого рішенням №962 від 29.12.2011р. виконавчого комітету Чорноморської міської ради (надалі - Положення). При цьому зазначає, що в супереч положенням п. 4.6 Положення під час підготовки передання відповідного приміщення орендодавцем не було узгоджено з балансоутримувачем даного приміщення необхідні документи, які пов`язані з його передачею, чим було позбавлено балансоутримувача права та обов`язку підготувати орендодавцю на затвердження розрахунок орендної плати згідно з Методикою розрахунку орендної плати за майно, шо перебуває у комунальній власності Чорноморської територіальної громади в особі Чорноморської міської ради та договір оренди майна, що за думкою комунального підприємства є порушенням п. 4.6 Положення. Більш того, відповідач-2 посилається на несвоєчасну передачу відповідачем-1, як орендодавцем, відповідного договору для підписання та наполягає, що зазначені обставини суперечать діючому законодавству та ставлять під сумнів дотримання процедури надання комунального майна в оренду та можливість укладення спірного договору, оскільки такий договір у відповідності до п. 7.2 Положення має бути укладено протягом 7-ми календарних днів з дня прийняття орендодавцем відповідного наказу. Водночас, відповідач-2 також стверджує, що відповідно до п. 5.2 Положення, оцінка об`єкту передує укладенню договору оренди. Разом з тим, відповідач-2 наполягає, що позивач був зареєстрований, як юридична особа лише 05.01.2018р., а тому задоволення його заяви від 21.11.2017 року є порушення п. 4.1 Положення та на момент звернення з відповідною заявою, нежитлове приміщення було відсутнє в переліку вільних. З урахуванням викладеного, комунальне підприємство вважає, що для уникнення неправомірного надання переваги в наданні в оренду майна, що перебуває в комунальній власності Чорноморської територіальної громади в особі Чорноморської міської ради та порушення діючого законодавства у сфері надання комунального майна в оренду, укладення договору оренди нежитлового приміщення площею 309,50 кв.м по проспекту Мира, 41/328-Н, м. Чорноморська є таким, що суперечить діючому законодавству.

02.09.2019 року до суду від Чорноморської міської ради Одеської області надійшли пояснення вх. ГСОО №17595/19, в порядку ст. 168 Господарського процесуального кодексу України, в яких третя особа проти позову заперечує та зазначає, що повністю підтримує позицію комунального підприємства та звертає увагу суду на існування між сторонами відповідного спору, оцінка якому вже була надана господарським судом в межах розгляду справи №916/1668/18. При цьому, міська рада вважає, що укладення спірного договору оренди нерухомого майна, що перебуває в комунальній власності Чорноморської територіальної громади, в особі Чорноморської міської ради Одеської області між Управлінням комунальної власності та земельних відносин Чорноморської міської ради Одеської області та ТОВ "Хаппі Тайм" на умовах зазначених у ньому є неможливим, оскільки сторонами не було дотримано умов Положення, які визначають умови укладення договору нерухомого майна.

06.09.2019 року до суду від позивача надійшла відповідь на відзив вх. ГСОО №18009/19, згідно якої позивач не погоджується з доводами комунального підприємства викладеними у відзиві на позовну заяву з огляду на таке. Так, позивач наполягає, що методика розрахунку орендної плати залежить від цільового використання орендарем об`єкта оренди, а ніяким чином не пов`язана з кодом класифікації видів економічної діяльності, які відображені у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та стверджує, що статут товариства передбачає можливість здійснення діяльності у сфері спорту. Більш того, позивач стверджує, що зміст п. 7.2 Положення відповідачем-2 трактується невірно, оскільки обов`язок щодо укладення договору у відповідний строк в залежності від дати наказу орендодавця встановлений саме для орендодавця та балансоутримувача, а не орендаря. При цьому, позивач наполягає, що саме 09.02.2018 року звернувся до управління з заявою про надання майна в орендне користування, тобто на дату звернення товариство вже було зареєстровано, як юридична особа. Разом з тим, позивач стверджує, що ініціатива надання в оренду відповідного майна надходила перш за все від відповідача-2, як балансоутримувача, а тому вважає, що оголошенню в газеті передував лист відповідача-2 відповідачу-1. Поряд з цим, позивач стверджує, що умови спірного договору відповідають формі типового договору оренди нерухомого майна, затвердженого рішенням виконавчого комітету Іллічівської міської ради від 29.12.2011р. Отже, позивач вказує, що ним були здійсненні усі дії передбачені законом та він не може відповідати за те, чи є всі необхідні документи у орендодавця для укладення договору оренди, оскільки ініціатива надходила саме від нього, а договір оренди відповідає типовій формі, а розрахунок орендної плати відповідній методиці.

Ухвалою суду від 11.09.2019 року, в порядку ст. 177 Господарського процесуального кодексу України строк підготовчого провадження було продовжено на 30 днів. Водночас, ухвалою суду підготовче засідання було відкладено, в порядку ст. 183 Господарського процесуального кодексу України, на 09.10.2019 року.

У судовому засіданні 09.10.2019 року судом було постановлено протокольну ухвалу, в порядку ст. 185 Господарського процесуального кодексу України, якою підготовче провадження у даній справі було закрито та призначено розгляд справи по суті на 23.10.2019 року.

У судовому засіданні 23.10.2019 року представник позивача позовні вимоги підтримав та просив суд позов задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідача - КП „Міське управління житлово-комунального господарства" Чорноморської міської ради Одеської області у судовому засіданні 23.10.2019 року проти позову заперечував та просив суд у задоволенні позову відмовити в повному обсязі.

Відповідач - Управління комунальної власності та земельних відносин Чорноморської міської ради Одеської області про дату, час та місце судових засідань повідомлявся належним чином шляхом направлення ухвал суду, які були отримані відповідачем про, що свідчать наявні в матеріалах справи поштові повідомлення про вручення судових відправлень. Враховуючи відсутність жодних повідомлень щодо причин неявки представника відповідача у судові засідання, за наявності в матеріалах справи відзиву в якому викладено управлінням свою позиції щодо суті спору, суд вважає за можливе розглянути справу без участі відповідача.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмету спору на стороні відповідачів - Чорноморської міської ради Одеської області щодо задоволення судом позовних вимог заперечував.

В судовому засіданні 23.10.2019 року було оголошено вступну та резолютивну частини рішення та повідомлено, що повне рішення буде складено 31.10.2019 року.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, оцінивши належність, допустимість доказів, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, повно, всебічно і об`єктивно з`ясувавши обставини справи, суд дійшов таких висновків:

Завданням суду при здійсненні правосуддя, в силу ст. 2 Закону України „Про судоустрій і статус суддів" є, зокрема, забезпечення гарантованих Конституцією України та законами, прав і законних інтересів кожного.

Правосуддя за своєю суттю визнається таким лише за умови, що воно відповідає вимогам справедливості і забезпечує ефективне поновлення в правах (рішення Конституційного Суду України від 30.01.2003р.).

В Україні основоположним принципом судочинства згідно Конституції України та Закону України "Про судоустрій і статус суддів" є принцип верховенства права.

Як вказано у Рішенні Конституційного Суду України від 02.11.2004 року №15-рп/2004 верховенство права - це панування права в суспільстві. Одним з проявів верховенства права є те, що право не обмежується лише законодавством як однією з його форм, а включає й інші соціальні регулятори, зокрема норми моралі, традиції, звичаї тощо, які легітимовані суспільством і зумовлені історично досягнутим культурним рівнем суспільства. Всі ці елементи права об`єднуються якістю, що відповідає ідеології справедливості, ідеї права, яка значною мірою дістала відображення в Конституції України.

Відповідно до статті 55 Конституції України, права і свободи людини і громадянина захищаються судом. Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.

Захист, відновлення порушеного або оспорюваного права чи охоронюваного законом інтересу відбувається, в тому числі, шляхом звернення з позовом до суду відповідно до статті 16 Цивільного кодексу України, положення якої кореспондуються з положеннями статті 20 Господарського кодексу України, якими встановлено, що кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Вказаними нормами матеріального права визначено способи захисту прав та інтересів, і цей перелік не є вичерпним.

Отже, суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом.

Розпорядження своїм правом на захист є диспозитивною нормою цивільного законодавства, яке полягає у наданні особі, яка вважає свої права порушеними, невизнаними або оспорюваними, можливості застосувати способи захисту, визначені законом або договором.

При цьому, суд зазначає, що під предметом позову розуміється певна матеріально-правова вимога позивача до відповідача, стосовно якої позивач просить прийняти судове рішення, тоді як підставу позову становлять обставини, якими позивач обґрунтовує свої вимоги щодо захисту права та охоронюваного законом інтересу.

Як вбачається з матеріалів справи, позовні вимоги ТОВ "Хаппі Тайм" направлені на визнання договору оренди нерухомого майна, що перебуває в комунальній власності Чорноморської територіальної громади в особі Чорноморської міської ради Одеської області №2 від 26 березня 2019 року - укладеним, в зв`язку з необґрунтованою відмовою балансоутримувача від підписання відповідного договору.

Так, організаційні відносини, пов`язані з передачею в оренду майна державних підприємств, установ та організацій, підприємств, заснованих на майні, що належить Автономній Республіці Крим або перебуває у комунальній власності (далі - підприємства), їх структурних підрозділів, та іншого окремого індивідуально визначеного майна, що перебуває в державній та комунальній власності, унормовані Законом України „Про оренду державного та комунального майна".

Відповідно до ст. 4 Закону України „Про оренду державного та комунального майна", об`єктами оренди за цим Законом, з поміж іншого, є нерухоме майно (будівлі, споруди, нежитлові приміщення) та інше окреме індивідуально визначене майно підприємств.

Згідно ч. 1 ст. 12 Закону України „Про оренду державного та комунального майна", договір оренди вважається укладеним з моменту досягнення домовленості з усіх істотних умов і підписання сторонами тексту договору.

Частина 2 цієї статті передбачає, що у разі передачі спору на розгляд суду договір оренди вважається укладеним з моменту набрання чинності рішенням суду про укладення договору оренди і на умовах, зазначених у ньому.

Отже, вказані норми права прямо передбачають, що у відносинах з приводу укладення договору оренди комунального майна, вимога про визнання договору укладеним є належним способом захисту.

Аналогічної позиції дотримується Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду, яка викладена в постанові від 09.07.2019 у справі №916/1668/18.

Як встановлено судом, нежитлове вбудовано-прибудоване приміщення розташоване за адресою: м. Чорноморськ, проспект Миру 41/328-Н, загальною площею 309,5 кв.м. належить КП „Міське управління житлово-комунального господарства" Чорноморської міської ради Одеської області на праві повного господарського відання, що вбачається з рішення Іллічівської міської ради №431-VI від 25.12.2013р., яке міститься в Інтернет-ресурсі за посиланням: https:cmr.gov.ua/prozora/documents/type/RishennyaDepKom/show1596/.

Тобто, КП „Міське управління житлово-комунального господарства" Чорноморської міської ради Одеської області є балансоутримувачем вказаного приміщення, що ніяким чином не заперечується сторонами у справі.

Водночас, порядок передачі в оренду комунального майна Іллічівської територіальної громади в особі Іллічівської міської ради визначено Положенням „Про порядок передачі в оренду майна, що перебуває в комунальній власності Іллічівської територіальної громади в особі Іллічівської міської ради" затвердженого рішенням виконавчого комітету Іллічівської міської ради від 29.12.2011 року №962 (далі за текстом - Положення).

Згідно п. 2.4 Положення органи, уповноважені Іллічівською міською радою управляти майном, що перебуває в комунальній власності Іллічівської територіальної громади в особі Іллічівської міської ради, зокрема, відділ комунальної власності та земельних відносин Іллічівської міської ради є орендодавцем.

Згідно рішення Іллічівської міської ради 431-VIвід 25.12.2013 року Управління комунальної власності та земельних відносин Чорноморської міської ради Одеської області є органом, уповноваженим управляти майном, що перебуває в комунальній власності Іллічівської територіальної громади в особі Іллічівської міської ради та орендарем майна, яке знаходиться на балансі Комунального підприємства „Міське управління житлово-комунального господарства" Чорноморської міської ради Одеської області і перевищує 200 квадратних метрів.

Відповідно до п. 2.6 Положення визначено, серед іншого, що орендарями можуть бути господарські товариства, створені членами трудового колективу підприємства, його структурного підрозділу, інші юридичні особи та громадяни України, фізичні та юридичні особи іноземних держав, міжнародні організації та особи без громадянства.

Згідно абз. 2 п. 14.2 Положення юридичні особи комунальної форми власності (згідно з пунктами 2.4, 2.5 цього Положення), на балансі яких перебуває майно Іллічівської територіальної громади, щоквартально надають відділу комунальної власності та земельних відносин Іллічівської міської ради за формою, встановленою відділом, інформацію про майно, яке передане в оренду, та про майно, яке не використовується і може бути передане в оренду.

За умовами п. 3.2 Положення, пропозиція щодо оренди комунального майна, може надходити від орендодавців, зазначених у п. 2.4 цього положення. Орендодавець може оголосити про передачу майна в оренду в порядку, встановленому цим Положенням.

Аналогічну норму містить ст. 7 Закону України „Про оренду державного та комунального майна".

Згідно п. 4.4 Положення, протягом 10 (десяти) робочих днів після розміщення оголошення орендодавець приймає заяви про оренду майна, що перебуває в комунальній власності Іллічівської територіальної громади.

При цьому, протягом 3 (трьох) робочих днів після закінчення строку приймання заяв, орендодавець своїм наказом ухвалює рішення за результатами визначення попиту на об`єкт оренди комунального майна. У разі якщо подано лише одну заяву, конкурс на право оренди майна, що перебуває у комунальній власності Іллічівської територіальної громади, не проводиться і договір оренди укладається із заявником на підставі наказу (п. 4.5 Положення).

Пунктом 7.2 Положення, зокрема, передбачено, що договір повинен бути укладений протягом 7 (семи) календарних днів з дня прийняття наказу орендодавця (у разі, якщо надійшла лише одна заява).

Як встановлено судом, 19.12.2017 року КП „Міське управління житлово-комунального господарства" Чорноморської міської ради Одеської області листом за вих. №1213 повідомило Управління комунальної власності та земельних відносин Чорноморської міської ради Одеської області перелік вільних приміщень станом на 18.12.2017 року, серед яких міститься і приміщення розташоване за адресою: пр-т Миру, 41/328-Н загальною площею 309,5 кв.м. що знаходиться на 1 поверсі (том І а.с. 126).

Водночас, з матеріалів справи вбачається, що 27.01.2018 року Управлінням комунальної власності та земельних відносин Чорноморської міської ради Одеської області було розміщено в газеті „Чорноморський маяк" оголошення про намір передати в оренду, зокрема, майно за спірним договором (том І а.с. 35).

09.02.2018 року позивач звернувся до Управління комунальної власності та земельних відносин Чорноморської міської ради Одеської області із заявою про передачу в оренду майна, що розташоване за адресою: м. Чорноморськ, пр-т Миру 41/328-Н, загальною площею 309,5 кв.м., - для використання за цільовим призначенням - розміщення фізкультурно- спортивної організації для населення.

При цьому, суд критично розцінює твердження відповідача-2, що з відповідною заявою ТОВ "Хаппі Тайм" звернулось до Управління у 2017 році до моменту реєстрації, як юридичної особи, оскільки такі твердження не підтвердженні належними доказами у розумінні ст.ст. 73, 74 Господарського процесуального кодексу України, фактично має місце описка в листуванні сторін та відповідачем не спростовано даний факт.

Водночас, матеріалами справи встановлено, що 14.02.2018 року Управління комунальної власності та земельних відносин Чорноморської міської ради Одеської області прийнято наказ № 5 (том І а.с. 37-38), яким вирішено не проводити конкурс на об`єкти оренди відносно яких подано лише одну заяву та договір оренди укласти із заявником, зокрема, щодо об`єкту за адресою: м. Чорноморськ, пр-т Миру 41/328-Н, загальною площею 309,5 кв.м. з TOB "Хаппі Тайм".

Листом за вих. №68 від 16.02.2018р. Управління повідомило позивача про те, що до Управління комунальної власності та земельних відносин Чорноморської міської ради Одеської області надійшла лише одна заява на передачу в оренду нежитлового приміщення за адресою: м. Чорноморськ, пр-т Миру 41/328-Н, загальною площею 309,5 кв.м., конкурс на право оренди майна, не буде проводитись і договір оренди буде укладений з ТОВ "Хаппі Тайм", а також зазначило, що найближчим часом буде проведено конкурс з відбору суб`єктів оціночної діяльності.

Згідно проведеного конкурсу, який відбувся 12.03.2018 року з відбору суб`єкта оціночної діяльності - виконавця робіт з оцінки комунального майна, яке належить до комунальної власності Чорноморської територіальної громади в особі Чорноморської міської ради Одеської області переможцем конкурсу з метою проведення оцінки - визначення ринкової вартості об`єкта для розрахунку орендної плати на об`єкт оцінки нежитлове вбудовано-прибудоване приміщення площею 309,5 кв.м. за адресою: м. Чорноморськ, пр-т Миру 41/328-Н визнано ПП „Дельта-Консалтінг".

13.03.2019 року між ПП „Дельта-Консалтінг", Управлінням комунальної власності та земельних відносин Чорноморської міської ради Одеської області та ТОВ "Хаппі Тайм" було укладено договір на проведення незалежної оцінки протягом п`яти днів (том І а.с. 42-44).

Так, 19.03.2019 року на виконання умов договору щодо проведення відповідної оцінки, було складено акт приймання-передачі виконаних робіт з оцінки майна, що перебуває у комунальній власності Чорноморської територіальної громади (том І а.с. 45).

В подальшому, 26.03.2018 року між Управлінням комунальної власності та земельних відносин Чорноморської міської ради Одеської області, як орендодавцем, та ТОВ "Хаппі Тайм", як орендарем, було підписано акт приймання-передачі та Договір оренди нерухомого майна, що перебуває в комунальній власності Чорноморської територіальної громади, в особі Чорноморської міської ради Одеської області №2 та передано його для подальшого узгодження до Комунального підприємства „Міське управління житлово-комунального господарства" Чорноморської міської ради Одеської області, що підтверджується листом за вих. № 117 від 28.03.2018р. (том І а.с. 124)

Листом від 23.05.2018р. за №239 відповідач-1 повторно звернувся до відповідача-2 щодо термінового вирішення питання з приводу підписання договору оренди №2.

Листом №457 від 04.05.2018 року відповідач-2 повідомив відповідача-1 про неможливість надання в орендне користування позивача відповідне нежитлове приміщення, як таке, оскільки зазначене буде суперечити Положенню „Про порядок передачі в оренду майна, що перебуває в комунальній власності Чорноморської територіальної громади в особі Чорноморської міської ради", затвердженого рішенням виконавчого комітету Чорноморської міської ради від 29.12.2011р. №962 (том І а.с.164-165).

З огляду на викладене, з матеріалів справи вбачається, що у даній справі, ініціатива щодо укладення договору оренди надходила від орендодавця, при цьому, волевиявлення балансоутримувача щодо передачі вільного приміщення за адресою: м. Чорноморськ, пр-т Миру 41/328-Н в оренду підтверджується листом останнього від 19.12.2017 року.

Таким чином, оскільки щодо оспорюваного приміщення надійшла лише одна заява, що ніяким чином не заперечується учасниками справи, договір оренди мав бути підписаний на протязі семи днів після прийняття наказу орендодавцем згідно п. 7.2 Положення.

При цьому, судом встановлено, що ні Законом України „Про оренду державного та комунального майна", ні Положенням не передбачено право орендодавця або балансоутримувача не підписувати договір оренди після прийняття вказаного наказу.

З приводу тверджень комунального підприємства щодо порушення семиденного строку на укладення договору оренди суд зазначає, що такі дії виникли не з вини орендаря, отже, підстави для застосування підпункт 7.2.1 пункту 7.2 Положення відсутні, оскільки матеріалами справи підтверджується, що після прийняття наказу орендодавцем, останній провів оцінку об`єкта оренди, що безпосередньо входить до його обов`язків.

Так, у п.п. 7.2.1 п. 7.2 Положення зазначено, що у разі не укладання договору оренди у встановлений термін з вини орендаря, наказ орендодавця або протокол конкурсної комісії, втрачає чинність.

При цьому, оцінка об`єкта оренди передує укладенню договору оренди (п. 5.2 Положення). Аналогічне зазначено у ст. 11 Закону України „Про оренду державного та комунального майна".

Згідно ст. 11 Закону України „Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні", договір на проведення оцінки майна укладається в письмовій формі та може бути двостороннім або багатостороннім. Під час укладання багатостороннього договору крім замовника оцінки стороною договору може виступати особа-платник, якщо оплату послуг суб`єкта оціночної діяльності здійснює інша особа, а не замовник. У цьому випадку на платника як сторону договору поширюються обмеження, зазначені в статті 8 цього Закону.

Враховуючи наведене, суд дійшов висновку, що оскільки процедура надання нерухомого майна комунальної власності, яке розташоване за адресою: м. Чорноморськ, пр-т Миру 41/328-Н, відбулась у відповідності до вимог чинного законодавства України, за ініціативою орендодавця, з поданням лише одної заяви, а наказ Управління комунальної власності та земельних відносин Чорноморської міської ради Одеської області № 5 від 14.02.2018 року, яким було вирішено укласти договір оренди із заявником, є дійсними і в судовому порядку не оскаржувався, в той час як чинне законодавство України встановлює, що після прийняття наказу, відповідачі зобов`язані укласти з заявником відповідний договір оренди чого зроблено відповідачем-2 не було, як і не було надано законної, обґрунтованої відмови відносно здійснення таких дій, тому вимога позивача про визнання договору оренди №2 укладеним в редакції, зазначеній у позовній заяві, є обґрунтованою і такою, що підлягає задоволенню.

Згідно п. 7.3 Положення договір оренди вважається укладеним з моменту досягнення домовленості з усіх істотних умов і підписання сторонами тексту договору.

Так, вичерпного переліку умов, істотних для договорів оренди комунального майна Положення не містить.

Разом з тим, ч. 1 ст. 10 Закону України „Про оренду державного та комунального майна" визначає умови, які є істотними для таких договорів. У частині 2 цієї статті зазначено, що укладений сторонами договір оренди в частині істотних умов повинен відповідати типовому договору оренди відповідного майна. Типові договори оренди державного майна розробляє і затверджує Фонд державного майна України, типові договори оренди майна, що належить Автономній Республіці Крим або перебуває у комунальній власності, затверджують відповідно Верховна Рада Автономної Республіки Крим та органи місцевого самоврядування.

Так, судом встановлено, що договір оренди №2 від 26 березня 2018 року відповідає формі типового договору оренди нерухомого майна, що перебуває в комунальній власності Іллічівської територіальної громади в особі Іллічівської міської ради затвердженому рішенням виконавчого комітету Іллічівської міської ради №962 від 29.12.2011 року у т.ч. в частині істотних умов.

Відповідно до п. 1.1 рішення виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеської області №53 від 22.02.2018 року Про внесення змін до рішення виконавчого комітету Іллічівської міської ради від 29.12.2011 року №961 Про методику розрахунку орендної плати за майно, що перебуває в комунальній власності Іллічівської територіальної громадив особі Іллічівської міської ради, та пропозиції її розподілу розміщення фізкультурно-спортивних організацій для населення не більше як 350 кв.м. надається в оренду під 1%.Отже, договір містить всі істотні умови для договору такого виду.

Враховуючи наведене, суд вважає, що договір оренди №2 від 26.03.2019 року можна вважати укладеним.

При цьому, суд відхиляє доводи відповідача-2, що сторони не дійшли згоди з усіх істотних умов, з мотивів викладених вище.

Також судом не приймаються доводи відповідача-2 в частині того, що в порушення п. 4.6 Положення, балансоутримувача було позбавлено права та обов`язку підготувати орендодавцю на затвердження розрахунок орендної плати та договір оренди, оскільки відповідачем не надано до матеріалів справи належних доказів, підтверджуючих наявність заперечень з боку відповідача-2, відповідно до положень ст. 181 Господарського кодексу України.

Посилання відповідача-2 на те, що позивач не є фізкультурно-спортивною організацією суд також відхиляє з приводу того, що статутом позивача (том І а.с.81-95) передбачено види діяльності до яких зокрема, віднесено діяльність у сфері спорту.

Щодо посилання відповідача-2 на відсутність довідки балансоутримувача із погодженням та з підтвердженням про наявність на його балансі зазначеного в заяві майна, яке передбачається в оренду, із наданням копії плану приміщення за технічним паспортом, то суд зазначає, що виходячи з аналізу Положення, такий документ обов`язковий для отримання у випадку підписання договору оренди за ініціативою орендаря, тоді як у даній справі, ініціатива щодо передачі спірного приміщення в оренду надходила від орендодавця, який беззаперечно обізнаний про знаходження об`єкту оренди на балансі відповідача-2 про що було, зокрема, зазначено у оголошенні про наміри передання майна в оренду.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ст. 2 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні", місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

Одним із основних принципів місцевого самоврядування є законність (ст. 4 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні").

Відповідно до ст.17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" суди застосовують при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод (далі - Конвенція) та практику Європейського суду з прав людини як джерело права.

У рішенні Європейського Суду з прав людини від 09.01.2013р. у справі „Волков проти України" зазначено, що в країнах повинен діяти принцип правової визначеності, який зобов`язує держави та їх органи здійснювати реалізацію прав та їх захист шляхом прийняття законодавства з чітким правовим визначенням спірних правовідносин та гарантує громадянам очікувати від держав та їх органів своєчасних та вичерпних дій відповідно до вимог чинного законодавства.

Згідно з усталеною прецедентною практикою Європейського Суду з прав людини основу принципу правової визначеності утворює ідея передбачуваності (очікуваності) суб`єктом відносин визначених правових наслідків (правового результату) своєї поведінки, яка відповідає існуючим в суспільстві нормативним приписам.

На державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок ("Лелас проти Хорватії", від 20.05.2010р. і "Тошкуце та інші проти Румунії", від 25.11.2008р.) і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах ("Онер`їлдіз проти Туреччини", та "Беєлер проти Італії"). Ризик будь-якої помилки державного органу повинен покладатися на саму державу, а помилки не можуть виправлятися за рахунок осіб, яких вони стосуються.

Державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов`язків ("Лелас проти Хорватії").

Разом з цим, Європейській суд з прав людини вказував, що поняття "майно" в розумінні статті 1 Першого протоколу Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод охоплює поняття "правомірні очікування" тобто законні сподівання вчиняти певні дії відповідно до виданого державними органами дозволу. ("Пайн Велі Девелопмент Лтд. та інші проти Ірландії").

За таких обставин, суд зазначає, що повноваження балансоутримувача з розпорядження майном не є абсолютно дискреційними, оскільки вказані органи зобов`язані діяти у правовому полі. Вони зобов`язані зважати на вимоги закону.

При цьому суд зазначає, що позивач, як єдиний орендар, який виявив бажання на встановлення між сторонами орендних правовідносин щодо відповідного майна, за наявності наказу Управління комунальної власності та земельних відносин Чорноморської міської ради Одеської області № 5 від 14.02.2018 року мав "законні очікування" на легітимність, добросовісність та "належне урядування" балансоутримувача у спірних правовідносинах, зокрема щодо підписання спірного договору.

Приймаючи до уваги вищевикладене, суд дійшов висновку щодо наявності підстав для задоволення позовних вимог ТОВ "Хаппі Тайм" про визнання договору оренди №2 від 26.03.2018 року укладеним, на умовах визначених у позовній заяві.

При цьому, згідно ч. 1 ст. 13 Закону України „Про оренду державного та комунального майна", передача об`єкта оренди орендодавцем орендареві здійснюється у строки і на умовах, визначених у договорі оренди.

Якщо орендодавець у строки і на умовах, визначених у договорі оренди, не передасть орендареві об`єкт оренди, орендар має право вимагати від орендодавця передачі об`єкта та відшкодування збитків, завданих затриманням передачі, або відмовитися від договору і вимагати відшкодування збитків, завданих йому невиконанням договору оренди (ч. 3 ст. 13 Закону України „Про оренду державного та комунального майна").

Враховуючи вищевикладене, заявлені ТОВ "Хаппі Тайм" позовні вимоги про зобов`язання відповідачів передати об`єкт оренди у користування позивача згідно акту приймання-передачі також підлягають задоволенню.

Приймаючи до уваги, що спір виник внаслідок неправомірних дій Комунального підприємства „Міське управління житлово-комунального господарства" Чорноморської міської ради Одеської області, на підставі ст.129 Господарського процесуального кодексу України, витрати по сплаті судового збору покладаються на зазначеного відповідача.

Керуючись ст.ст. 129, 232, 233, 236-238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України,

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2.Визнати укладеним договір оренди нерухомого майна, що перебуває в комунальній власності Чорноморської територіальної громади в особі Чорноморської міської ради Одеської області №2 від 26 березня 2018 року на умовах, визначених договором:

Договір оренди №2

нерухомого майна, що перебуває в комунальній власності Чорноморської територіальної громади в особі Чорноморської міської ради Одеської області

м. Чорноморськ 26 березня 2018 р.

Ми, що нижче підписалися Управління комунальної власності та земельних відносин Чорноморської міської ради Одеської області, код ЄДРПОУ 25427633 (далі - Орендодавець), місцезнаходження якого Одеська область, м. Чорноморськ, проспект Миру, 33, в особі начальника Маляренка Олексія Сергійовича, який діє на підставі Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні", Положення про управління комунальної власності та земельних відносин Чорноморської міської ради Одеської області, затвердженого рішенням Чорноморської міської ради Одеської області від 10.06.2016р. № 95-VII, на підставі рішення Чорноморської міської ради Одеської області від 25.12.2013р. №431-VI Про внесення змін до рішення Чорноморської міської ради Одеської області від 16.12.2011р. № 127- VI Про приведення нормативно-правових актів з орендних відносин, пов`язаних з передачею в оренду майна, що перебуває в комунальній власності Чорноморської територіальної громади в особі Чорноморської міської ради Одеської області, у відповідність до норм чинного законодавства , з однієї сторони,

Комунальне підприємство Міське управління житлово-комунального господарства Чорноморської міської ради Одеської області, код ЄДРПОУ 03363789 (в подальшому іменований Балансоутримувач), місцезнаходження якого Одеська область, м. Чорноморськ, вул. Олександрійська, 2-Б, в особі начальника Мизи Сергія Васильовича, який діє на підставі Статуту, з другої сторони, та

Товариство з обмеженою відповідальністю ХАППІ ТАЙМ , код ЄДРПОУ 41851323 (в подальшому Орендар), місцезнаходження якого: м. Чорноморськ, вул. 1 Травня, б. 3, в особі директора Горюшкіна Євгена Вікторовича, який діє на підставі Статуту, уклали цей Договір про наведене нижче:

1. ПРЕДМЕТ ДОГОВОРУ.

1.1. Орендодавець передає, а Орендар приймає в строкове платне користування майно, що перебуває в комунальній власності Чорноморської територіальної громади в особі Чорноморської міської ради Одеської області, а саме: нежитлове вбудовано-прибудоване приміщення, загальною площею 309,50 кв. м., (приміщ.№ 1-30, згідно технічного паспорту від 05.06.2006р.) (далі - Майно), розміщене за адресою: м. Чорноморськ, проспект Миру, 41/328-Н , та перебуває на балансі комунального підприємства Міське управління житлово-комунального господарства Чорноморської міської ради Одеської області, (далі - Балансоутримувач), вартість якого визначена згідно зі звітом про незалежну оцінку, що була проведена ПП Дельта-Консалтінг станом на 28.02.2018р. і становить 4 093 788 грн. (чотири мільйони дев`яносто три тисячі сімсот вісімдесят вісім гривень) 00 коп., без ПДВ.

1.2. Майно передається в оренду з метою: розміщення фізкультурно-спортивних організацій для населення.

1.3. Стан Майна на момент укладення договору визначається в акті приймання-передачі за узгодженням Балансоутримувача та Орендаря.

2. УМОВИ ПЕРЕДАЧІ ОРЕНДОВАНОГО МАЙНА.

2.1. Орендар вступає у строкове платне користування Майном у термін, указаний у Договорі, але не раніше дати підписання Сторонами цього Договору оренди та акту приймання-передавання майна.

2.2. Передача Майна в оренду не тягне за собою виникнення в Орендаря права власності на це Майно.

Власником Майна залишається Чорноморська територіальна громада в особі Чорноморської міської ради, а Орендар користується ним протягом строку оренди.

2.3. Орендоване Майно залишається на балансі Балансоутримувача із зазначенням того, що цей об`єкт є орендованим.

3. ОРЕНДНА ПЛАТА.

3.1. Орендна плата визначається на підставі Методики розрахунку орендної плати за майно, що перебуває в комунальній власності Чорноморської територіальної громади в особі Чорноморської міської ради Одеської області та пропорції її розподілу, затвердженою рішенням № 961 виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеської області від 29.12.2011 року і становить без ПДВ за базовий місяць оренди лютий 2018 року - 3442,19 грн. (три тисячі чотириста сорок дві гривні 19 коп.).

3.1.1. Орендна плата за базовий місяць (лютий 2018 року) розподіляється:

а) у співвідношенні до міського бюджету - 30% (УКВ та ЗВ) в місяць 1032,66 гривень;

б) у співвідношенні до балансоутримувача - 70% (МУЖКГ) в місяць 2409,53 гривень;

Орендна плата за перший місяць оренди (березень 2018 року) визначається шляхом коригування орендної плати за базовий місяць (лютий 2018 року) на індекс інфляції (березень 2018 року) включно.

3.2. Нарахування ПДВ на суму орендної плати здійснюється у порядку, визначеному чинним законодавством.

3.3. Орендна плата за кожний наступний місяць визначається шляхом коригування орендної плати за попередній місяць на індекс інфляції за поточний місяць.

3.4. Орендна плата перераховується Орендарем незалежно від наслідків його господарської діяльності, не пізніше 15 числа місяця, наступного за звітним місяцем, відповідно до отриманих рахунків:

а) до міського бюджету без ПДВ - 30% на розрахунковий рахунок: р/р НОМЕР_1 , в ГУ ДКСУ в Одеській області, МФО 828011,

б) до балансоутримувача з ПДВ (на рахунок КП МУЖКГ ) - 70% та суму ПДВ на частку орендної плати - 30%: комунального підприємства Міське управління житлово-комунального господарства Чорноморської міської ради Одеської області р/р НОМЕР_2 , МФО 328168, ЄДРПОУ 03363789, щомісячно не пізніше 15 числа місяця, наступного за звітним місяцем.

3.5. Розрахунки орендної плати за базовий місяць оренди є невід`ємною частиною Договору оренди.

3.6. Розмір орендної плати підлягає перерахунку на вимогу однієї із сторін у разі змін чинного законодавства, Методики її розрахунку, та в інших випадках, передбачених чинним законодавством України.

3.7. Орендна плата, перерахована несвоєчасно або не в повному обсязі, підлягає індексації і стягується до міського бюджету та Балансоутримувачу у визначеному пунктом 3.4. співвідношенні, з урахуванням пені в розмірі подвійної облікової ставки НБУ на дату нарахування пені від суми заборгованості за кожний день прострочення, включаючи день оплати.

3.7.1. Стягнення заборгованості з орендної плати, штрафів та пені вирішуються в законному порядку.

3.8. У разі виникнення заборгованості з орендної плати, що виникла у минулий період, встановлюється наступний порядок погашення заборгованості за Договором оренди:

- поточні платежі, які сплачені за Об`єкт оренди, насамперед спрямовуються на погашення заборгованості з орендної плати, яка виникла у минулі періоди, а потім - у рахунок поточних платежів.

3.9. Зайва сума орендної плати, що надійшла до міського бюджету та Балансоутримувачу, підлягає заліку в рахунок подальших платежів або у встановленому порядку поверненню Орендарю.

3.10. У разі припинення (розірвання) Договору оренди Орендар сплачує орендну плату до дня повернення Майна за актом приймання-передавання включно. Закінчення строку дії Договору оренди не звільняє Орендаря від обов`язку сплатити заборгованість за орендною платою, якщо така виникла, у повному обсязі, в враховуючи санкції, до міського бюджету та Балансоутримувачу.

4. ВИКОРИСТАННЯ АМОРТИЗАЦІЙНИХ ВІДРАХУВАНЬ.

4.1. Передбачені законодавством амортизаційні відрахування на орендоване Майно нараховуються згідно чинного законодавства і використовуються на повне відновлення орендованих основних фондів.

4.2. Відновлення орендованого Майна здійснюється орендарем відповідно до пунктів 5.3, 5.4 цього Договору.

5. ОБОВ`ЯЗКИ ОРЕНДАРЯ.

Орендар зобов`язується:

5.1. Використовувати орендоване Майно відповідно до мети його використання (п.1.2.) та умов цього Договору.

5.2. Своєчасно і у повному обсязі сплачувати орендну плату.

5.3. Забезпечити збереження орендованого Майна, запобігати його пошкодженню і псуванню, тримати Майно в порядку, передбаченому санітарними нормами та правилами пожежної безпеки, підтримувати орендоване Майно в належному стані, не гіршому, ніж на момент передачі його в оренду, з врахуванням нормального фізичного зносу, здійснювати заходи протипожежної безпеки.

5.4. Своєчасно здійснювати за власний рахунок поточний та інші види ремонтів орендованого Майна. Ця умова Договору не розглядається як дозвіл (згода) на здійснення поліпшень орендованого Майна (створення нової речі) за власний рахунок і не тягне за собою зобов`язання Орендодавця щодо компенсації вартості поліпшень (відповідних витрат).

5.5. Протягом місяця після укладення цього Договору застрахувати орендоване Майно на весь термін дії договору оренди на суму не менше ніж на його вартість за звітом про незалежну оцінку на користь Балансоутримувача , який несе ризик випадкової загибелі чи пошкодження об`єкта оренди, у порядку. Визначеному законодавством, і надати Орендодавцю копії страхового полісу і платіжного доручення. Поновлювати договір страхування таким чином, щоб увесь строк оренди Майно було застрахованим.

Невиконання цієї умови є підставою для розірвання договору оренди.

5.6. У разі припинення або розірвання Договору повернути Орендодавцю об`єкт оренди у належному стані, не гіршому ніж на момент передачі його в оренду, з врахуванням нормального фізичного зносу, та відшкодувати Орендодавцю збитки у разі погіршення стану або втрати (повної або часткової) Об`єкту оренди з вини Орендаря.

5.7. Здійснювати витрати, пов`язані з утриманням орендованого Майна. Протягом 7 (семи) робочих днів після підписання цього Договору укласти з Балансоутримувачем орендованого Майна договір про відшкодування витрат Балансоутримувача на утримання орендованого Майна та надання комунальних послуг Орендарю, в т.ч. вивезення побутових відходів.

5.8. Укласти договори щодо отримання комунальних та інших послуг з водо-, тепло-, енергозабезпечуючими та іншими організаціями щодо отримання комунальних чи інших послуг.

5.9. Орендар не має права передавати об`єкт оренди у суборенду без згоди Орендодавця.

5.10. Нести відповідальність за дотримання правил експлуатації інженерних мереж, пожежної безпеки і санітарії в приміщеннях згідно із законодавством.

5.11. Забезпечувати безперешкодний доступ на об`єкт оренди представників Орендодавця-Балансоутримувача з метою перевірки його стану і відповідності напрямку використання за цільовим призначенням, визначеному цим Договором.

5.12. На вимогу орендодавця проводити звіряння взаєморозрахунків по орендних платежах і оформляти відповідні акти звіряння.

5.13. У разі зміни рахунку, назви підприємства, телефону, юридичної адреси повідомляти про це Орендодавця у тижневий строк.

6. ПРАВА ОРЕНДАРЯ.

Орендар має право:

6.1. Використовувати орендоване Майно згідно з метою використання (п.1.2) та умовам цього Договору.

6.2. Самостійно розподіляти доходи, отримані в результаті використання орендованого Майна, створювати спеціальні фонди (розвитку виробництва, соціально-культурних заходів, тощо).

7. ОБОВ`ЯЗКИ ОРЕНДОДАВЦЯ ТА БАЛАНСОУТРИМУВАЧА.

Орендодавець та Балансоутримувач зобов`язуються:

7.1. За участю Балансоутримувача передати Орендарю в оренду Майно згідно з цим Договором за актом приймання-передавання майна, який підписується одночасно з цим Договором.

7.2. Не вчиняти дій, які б перешкоджали Орендарю користуватися орендованим Майном на умовах цього Договору.

7.3. У разі якщо власник має намір використовувати зазначене майно для власних потреб, він повинен письмово попередити про це орендаря не пізніше ніж за три місяці до закінчення терміну договору.

8. ПРАВА ОРЕНДОДАВЦЯ ТА БАЛАНСОУТРИМУВАЧА

Орендодавець та Балансоутримувач мають право:

8.1. Контролювати умови цього Договору, у тому числі: наявність, стан, напрями та ефективність використання Майна, переданого в оренду за цим Договором.

8.2. Виступати з ініціативою щодо внесення змін до цього Договору, стягнення збитків по заборгованості з орендної плати, пені, неустойки, його розірвання в разі погіршення стану Об`єкту оренди, а також його втрати (повної або часткової) внаслідок невиконання або неналежного виконання умов цього Договору.

8.3. Здійснювати контроль за станом Майна шляхом візуального обстеження зі складанням акта обстеження.

9. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ І ВИРІШЕННЯ СПОРІВ ЗА ДОГОВОРОМ.

9.1. За невиконання або неналежне виконання зобов`язань за цим Договором Сторони несуть відповідальність згідно з чинним законодавством України.

9.2. Орендодавець не відповідає за зобов`язаннями Орендаря. Орендар не відповідає за зобов`язаннями Орендодавця, якщо інше не передбачено цим Договором.

Орендар відповідає за своїми зобов`язаннями і за зобов`язаннями, за якими він є правонаступником, виключно власним майном. Стягнення за цими зобов`язаннями не може бути звернене на орендоване Майно, що перебуває у комунальній власності Чорноморської територіальної громади в особі Чорноморської міської ради Одеської області.

9.2.1. Спори, які виникають за цим Договором або в зв`язку з ним, не вирішені у порядку досудового врегулювання, вирішуються в судовому порядку.

9.3. Орендодавець має право вимагати розірвання договору оренди та (або) відшкодування збитків у разі, якщо Орендар:

а) без дозволу Орендодавця передав Об`єкт оренди у користування у суборенду;

б) своїми діями створює загрозу пошкодження Об`єкту оренди;

в) не здійснив страхування Об`єкту оренди відповідно п.5.5 та не застрахував Об`єкт оренди у подальшому на весь термін дії цього договору;

г) не сплачує орендну плату, що призводить до затримання сплати орендної плати протягом 3-х місяців підряд;

д) змінив мету використання Об`єкту оренди без дозволу Орендодавця;

є) перешкоджає або протидіє Орендодавцю у проведенні перевірки використання, збереження Об`єкту оренди та умов виконання Договору;

ж) не укладає Договір про відшкодування витрат Балансоутримувачу на утримання Об`єкту оренди, надання комунальних послуг Орендарю;

з) не виконує вимоги протипожежної безпеки;

і) в інших випадках передбачених чинним законодавством.

9.4. У випадку нецільового використання Об`єкта Орендар сплачує Орендодавцю штраф у розмірі 10% від розміру орендної плати, визначеної у цьому Договорі (з урахуванням індексу інфляції на день прострочення платежу), за кожний день використання Об`єкта за нецільовим використанням.

9.5. У разі, якщо на дату сплати орендної плати заборгованість за нею становить загалом не менше ніж три місяці, Орендар також сплачує штраф у розмірі 10 % від суми заборгованості.

9.6. Орендодавець не несе відповідальності за збитки, завдані Орендарю внаслідок аварії інженерних комунікацій, які знаходяться на Об`єкті або за його межами, якщо вину Орендодавця не встановлено.

9.7. Орендар відшкодовує Орендодавцю збитки, завдані неналежним поточним ремонтом або експлуатацією Об`єкта.

9.8. При погіршенні стану знищення Об`єкта з вини Орендаря він відшкодовує Орендодавцю збитки в розмірі вартості ремонту або відновлення майна, крім випадків, коли відповідні ризики було застраховано і розмір страхового відшкодування більше розміру завданих збитків.

9.9. Орендар несе повну матеріальну відповідальність за збитки, завдані у разі звільнення ним Об`єкта без письмового попередження Орендодавця або без складання Акта приймання-передавання Об`єкта Орендодавцю.

9.10. У разі невиконання Орендарем своїх зобов`язань за цим Договором, Орендодавець вправі стягнути заподіяні йому збитки за рахунок майна та коштів Орендаря у встановленому законодавством України порядку.

10. СТРОК ЧИННОСТІ, УМОВИ ЗМІНИ, ПРИПИНЕННЯ ДОГОВОРУ ТА ПОВЕРНЕННЯ ОБ`ЄКТУ ОРЕНДИ

10.1. Цей Договір укладено терміном на 2 роки 11 місяців, тобто з 26 березня 2018 року по 25 лютого 2021 року включно , який діє з моменту його підписання Сторонами.

10.2. Умови цього Договору зберігають силу протягом всього терміну його дії, втому числі у випадках, коли після його укладення, законодавством встановлено правила, що погіршують становище Орендаря, а в частині зобов`язань Орендаря щодо орендної плати - до виконання зобов`язань.

10.3. Зміни до умов цього Договору або його розірвання допускаються за взаємної згоди Сторін. Зміни, що пропонуються внести, розглядаються протягом одного місяця з дати їх подання до розгляду іншою Стороною, укладаються у вигляді Договору про внесення змін.

10.4. За ініціативою однієї із сторін цей Договір може бути розірвано рішенням господарського суду у випадках, передбачених чинним законодавством.

10.5. У разі припинення, розірвання Договору оренди, поліпшення Об`єкту оренди, здійснені Орендарем за рахунок власних коштів без дозволу Орендодавця, які неможливо відокремити від Об`єкту оренди без заподіяння йому шкоди, є комунальною власністю Чорноморської територіальної громади.

10.6. У разі припинення цього Договору Об`єкт оренди повертається Орендарем Орендодавцю згідно з порядком, встановленим чинним законодавством на момент повернення орендованого майна.

10.7. Об`єкт оренди вважається поверненим Орендодавцю з моменту підписання сторонами акту приймання-передавання.

10.8. Якщо Орендар затримав повернення Об`єкту оренди Орендодавцю, ризик випадкового знищення або пошкодження Об`єкту оренди несе Орендар.

10.9. За декілька місяців до закінчення строку чинності цього Договору та у разі належного виконання Орендарем умов цього Договору, Орендар може звернутись з заявою про продовження терміну дії Договору, яка буде розглянута Орендодавцем.

10.10. Реорганізація Орендодавця або перехід права власності на Об`єкт оренди третім особам не визнається підставою для зміни або припинення чинності цього Договору, і він зберігає свою чинність для нового власника Об`єкта оренди (його правонаступників).

10.11. Чинність цього Договору припиняється внаслідок:

- закінчення строку, на який його було укладено;

- загибелі Об`єкту оренди;

- достроково за взаємною згодою сторін або за рішенням господарського суду;

- ліквідації юридичної особи, яка була Орендарем або Орендодавцем / у разі смерті фізичної особи, яка є Орендарем;

- банкрутства Орендаря та в інших випадках, прямо передбачених чинним законодавством України;

- приватизації об`єкта оренди Орендарем (за участю Орендаря).

10.12. Взаємовідносини Сторін, не врегульовані цим Договором, регулюються чинним законодавством України.

11. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ.

11.1. Додаткові угоди та додатки (розрахунок орендної плати, акт приймання-передавання орендованого Майна) до цього Договору є його невід`ємними частинами і мають юридичну силу, якщо вони укладені у тій самій формі, що й цей Договір.

11.2. Цей Договір укладено в 3-х (трьох) примірниках, кожен з яких має однакову юридичну силу: 1 - Орендодавцю;

1 - Балансоутримувачу;

1 - Орендарю.

12. ПОШТОВІ РЕКВІЗИТИ СТОРІН

Орендодавець: 68003, Одеська обл., м. Чорноморськ, Проспект Миру, 33

Балансоутримувач: 68002, Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Олександрійська, 2-Б

Орендар: 68002, Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. 1 Травня, б.3

13. МІСЦЕЗНАХОДЖЕННЯ І РЕКВІЗИТИ СТОРІН.

ОРЕНДОДАВЕЦЬ:

Управління комунальної власності

та земельних відносин Чорноморської

міської ради Одеської області

код ЄДРПОУ 25427633

68003, Одеська область,

м. Чорноморськ, Проспект

Миру, 33, каб. 206,210

тел.: (НОМЕР_4

Начальник


О.С. Маляренко

М.П.

ОРЕНДАР:

ТОВ ХАППІ ТАЙМ

код ЄДРПОУ 41851323

68000, Одеська область, м. Чорноморськ, вул. 1 Травня, б.3

тел.: (НОМЕР_3

Директор


Є.В. Горюшкін

М.П.

БАЛАНСОУТРИМУВАЧ:

Комунальне підприємство Міське управління житлово-комунального господарства Чорноморської міської ради Одеської області

Код ЄДРПОУ 03363789

68002, Одеська область, м. Чорноморськ, вул. Олександрійська 2-Б

тел.: (НОМЕР_5

Начальник


С.В. Миза

М.П.

Погоджено Затверджено

Начальник КП МУЖКГ С.В.Миза Начальник УКВ та ЗВ О.С.Маляренко

з 26 березня 2018 р.

Розрахунок

орендної плати за нежитлове приміщення

Назва організації: ТОВ ХАППІ ТАЙМ

Місто знаходження: м. Чорономорськ, проспект Миру, 41/328-Н,

Мета використання: розміщення фізкультурно- спортивних організацій

для населення

№ п/п ПоказникиВартість грн 1Вартість приміщення за незалежною оцінкою на час оцінки об`єкта 28 лютого 2018р. 4093788,00 2Площа орендованого приміщення 309,5 3Орендна ставка за видом діяльності в % 1 4Індекс інфляції до визначення експертної оцінки 100,90 5Орендна плата за базовий місяць без ПДВ 3442,19 Розподілення орендної плати 6Орендодавець 30% Орендна плата (без ПДВ) за базовий місяць Орендна плата за базовий місяць з ПДВ 1032,66 1239,19 7Балансоутримувач 70% Орендна плата (без ПДВ) за базовий місяць Орендна плата за базовий місяць з ПДВ 2409,53 2891,44

Примітка: орендна плата за перший місяць (березень 2018 р.) визначається

шляхом коригування орендної плати за базовий місяць (лютий 2018р.) на індекс

інфляції за березень 2018р.

Головний спеціаліст І .І . Ігнатенко

АКТ

ПРИЙМАННЯ- ПЕРЕДАЧІ ОБ`ЄКТА ОРЕНДИ

до договору оренди №2 від 26.03.2018р.

нерухомого майна, що перебуває в комунальній власності Чорноморської територіальної громади в особі Чорноморської міської ради Одеської області

м. Чорноморськ 26 березня 2018 р.

Ми, що нижче підписалися Управління комунальної власності та земельних відносин Чорноморської міської ради Одеської області, код ЄДРПОУ 25427633 (далі - Орендодавець), місцезнаходження якого Одеська область, м. Чорноморськ, проспект Миру, 33, в особі начальника Маляренка Олексія Сергійовича, який діє на підставі Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , Положення про управління комунальної власності та земельних відносин Чорноморської міської ради Одеської області, затвердженого рішенням Чорноморської міської ради Одеської області від 10.06.2016р. № 95-VII, на підставі рішення Чорноморської міської ради Одеської області від 25.12.2013р. №431-VI Про внесення змін до рішення Чорноморської міської ради Одеської області від 16.12.2011р. № 127- VI Про приведення нормативно-правових актів з орендних відносин, пов`язаних з передачею в оренду майна, що перебуває в комунальній власності Чорноморської територіальної громади в особі Чорноморської міської ради Одеської області, у відповідність до норм чинного законодавства , з однієї сторони,

Комунальне підприємство Міське управління житлово-комунального господарства Чорноморської міської ради Одеської області, код ЄДРПОУ 03363789 (в подальшому іменований Балансоутримувач), місцезнаходження якого Одеська область, м. Чорноморськ, вул.. Олександрійська, 2-Б, в особі начальника Мизи Сергія Васильовича, який діє на підставі Статуту, з другої сторони, та

Товариство з обмеженою відповідальністю ХАППІ ТАЙМ , код ЄДРПОУ 41851323 (в подальшому Орендар), місцезнаходження якого: м. Чорноморськ, вул. 1 Травня, б. 3, в особі директора Горюшкіна Євгена Вікторовича, який діє на підставі Статуту, разом іменовані Сторони ,що уклали цей акт про наведене нижче:

1. Орендодавець та Балансоутримувач передали, а Орендар прийняв нежитлове вбудовано-прибудоване приміщення, загальною площею 309,50 кв. м. , (приміщ.№ 1-30, згідно тех. паспорту від 05.06.2006р.) (далі - Майно), розташоване за адресою: м. Чорноморськ, проспект Миру, 41/328-Н.

2. Сторони підтверджують, що вказане вище нерухоме майно на момент передач знаходиться в задовільному стані та придатне для експлуатації його за цільовим призначенням.

Акт приймання-передачі складений в 3-х примірниках, для кожної із Сторін , та має однакову юридичну силу.

РЕКВІЗИТИ СТОРІН

ОРЕНДОДАВЕЦЬ: Управління комунальної власності та земельних відносин Чорноморської міської ради Одеської області код ЄДРПОУ 25427633 68003, Одеська область, м. Чорноморськ, Проспект Миру, 33, каб. 206,210 тел.: (НОМЕР_4 Начальник


О.С. Маляренко М.П.ОРЕНДАР: ТОВ ХАППІ ТАЙМ код ЄДРПОУ 41851323 68000, Одеська область, м. Чорноморськ, вул. 1 Травня, б.3 тел.: (НОМЕР_3 Директор
Є.В. Горюшкін М.П . БАЛАНСОУТРИМУВАЧ: Комунальне підприємство Міське управління житлово-комунального господарства Чорноморської міської ради Одеської області Код ЄДРПОУ 03363789 68002, Одеська область, м. Чорноморськ, вул. Олександрійська 2-Б тел.: (НОМЕР_5 Начальник
С.В. Миза М.П.

3. Зобов`язати Управління комунальної власності та земельних відносин Чорноморської міської ради Одеської області (68003, Одеська область, м. Чорноморськ, пр-т Миру, 33; код ЄДРПОУ: 25427633) та Комунальне підприємство „Міське управління житлово-комунального господарства" Чорноморської міської ради Одеської області (68002, Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Олександрівська, 2-Б код ЄДРПОУ: 03363789) передати Товариству з обмеженою відповідальністю "Хаппі Тайм" (68001, Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. 1-го Травня, буд. 3; код ЄДРПОУ: 41851323) нежитлове вбудовано-прибудоване приміщення, загальною площею 309,5кв.м. (прим. №1-30, згідно технічного паспорту від 05.06.2006р.) розміщене за адресою: м. Чорноморськ, проспект Миру 41/328-Н за актом приймання-передачі на умовах, визначених договором оренди нерухомого майна, що перебуває в комунальній власності Чорноморської територіальної громади в особі Чорноморської міської ради Одеської області №2 від 26 березня 2018 року.

4. Стягнути з Комунального підприємства „Міське управління житлово-комунального господарства" Чорноморської міської ради Одеської області (68002, Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Олександрівська, 2-Б код ЄДРПОУ: 03363789) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Хаппі Тайм" (68001, Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. 1-го Травня, буд. 3; код ЄДРПОУ: 41851323) 1921/одна тисяча дев`ятсот двадцять одна/грн. судового збору.

Рішення господарського суду набирає законної сили в порядку ст.241 Господарського процесуального кодексу України і може бути оскаржено в апеляційному порядку до Південно-західного апеляційного господарського суду через господарський суд Одеської області шляхом подачі апеляційної скарги протягом 20 днів з дня складання повного рішення.

Повне рішення складено 31 жовтня 2019 р.

Суддя Ю.М. Невінгловська

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення23.10.2019
Оприлюднено01.11.2019
Номер документу85328696
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —916/2083/19

Ухвала від 19.02.2020

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Таран С.В.

Ухвала від 18.02.2020

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Таран С.В.

Ухвала від 06.02.2020

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Таран С.В.

Ухвала від 06.02.2020

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Таран С.В.

Ухвала від 29.01.2020

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Таран С.В.

Ухвала від 26.12.2019

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Таран С.В.

Ухвала від 09.12.2019

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Таран С.В.

Ухвала від 02.12.2019

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Таран С.В.

Рішення від 23.10.2019

Господарське

Господарський суд Одеської області

Невінгловська Ю.М.

Ухвала від 09.10.2019

Господарське

Господарський суд Одеської області

Невінгловська Ю.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні