Постанова
від 31.10.2019 по справі 824/517/19-а
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 824/517/19-а

Головуючий суддя 1-ої інстанції - Лелюк О.П.

Суддя-доповідач - Шидловський В.Б.

31 жовтня 2019 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Шидловського В.Б.

суддів: Матохнюка Д.Б. Боровицького О. А. ,

за участю:

секретаря судового засідання: Ткач В.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 08 липня 2019 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління інфраструктури та туризму Чернівецької обласної державної адміністрації, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Чернівецька обласна державна адміністрація про стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу у зв`язку з порушенням строків його виплати,

В С Т А Н О В И В :

У травні 2019 року ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом у якому просив:

- стягнути з Управління інфраструктури Чернівецької обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 39513105) на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) середній заробіток за час вимушеного прогулу за період з 18 червня 2008 року по 30 квітня 2019 року у сумі 216 966, 60 грн.;

- стягнути з Управління інфраструктури Чернівецької обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 39513105) на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) компенсацію втрати невиплаченого середнього заробітку за час вимушеного прогулу у зв`язку з порушенням строків його виплати в розмірі 255 254, 52 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем як правонаступником Управління інфраструктури та туризму Чернівецької обласної державної адміністрації тривалий час не виконується рішення суду (справа №2а/2470/3517/11), що набрало законної сили, про поновлення його на роботі та стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу. При цьому позивачем вживались заходи щодо примусового виконання названого судового рішення, однак ОСОБА_1 не був поновлений на посаді, з якої його було незаконно звільнено, й не отримав середній заробіток за час вимушеного прогулу. У зв`язку з цим ОСОБА_1 вважав про наявність права на стягнення на свою користь з Управління інфраструктури Чернівецької обласної державної адміністрації середнього заробітку за час вимушеного прогулу та компенсації втрати невиплаченого середнього заробітку за час вимушеного прогулу у зв`язку з порушенням строків його виплати, посилаючись на норми Кодексу законів про працю України, Закону України «Про оплату праці» , Закону України «Про індексацію грошових доходів населення» , Закону України «Про компенсацію громадянам втрати частини доходів у зв`язку із порушенням строків її виплати» .

Рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду від 08 липня 2019 року в задоволенні позовних вимог відмовлено.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, позивачем подано апеляційну скаргу, в якій він просить скасувати оскаржуване рішення та ухвалити нове, яким задовольнити позовні вимоги повністю.

Обґрунтовуючи вимоги апеляційної скарги апелянт посилається на порушення судом першої інстанції, при прийнятті рішення, норм матеріального та процесуального права, також неповне з`ясування обставин, що мають значення для справи, з обставин і обґрунтувань, викладених в апеляційній скарзі.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши рішення суду та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що в провадженні Чернівецького окружного адміністративного суду перебувала справа № 2а/2470/3517/11 за позовом ОСОБА_1 до Чернівецької обласної державної адміністрації, Управління інфраструктури та туризму Чернівецької обласної державної адміністрації про визнання незаконним наказу про звільнення з посади, поновлення на роботі, стягнення заробітку за час вимушеного прогулу та понесених судових витрат.

Постановою Чернівецького окружного адміністративного суду у справі № 2а/2470/3517/11 від 14 вересня 2012 року адміністративний позов задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано наказ управління промисловості та розвитку інфраструктури Чернівецької обласної держаної адміністрації від 17 червня 2008 року № 13 - ОС про звільнення ОСОБА_1 з посади головного спеціаліста відділу енергетики та енергозбереження Управління промисловості та розвитку інфраструктури обласної держаної адміністрації. Зобов`язано відповідача 2 - Управління інфраструктури та туризму Чернівецької обласної державної адміністрації, як правонаступника Управління промисловості та розвитку інфраструктури Чернівецької обласної держаної адміністрації, поновити ОСОБА_1 на роботі на рівнозначній посаді в Управлінні інфраструктури та туризму Чернівецької обласної державної адміністрації. Стягнуто з Управління інфраструктури та туризму Чернівецької обласної державної адміністрації, як правонаступника Управління промисловості та розвитку інфраструктури Чернівецької обласної держаної адміністрації на користь ОСОБА_1 середньомісячний заробіток за час вимушеного прогулу, починаючи з 18 червня 2008 року по день поновлення на роботі. В іншій частині позовних вимог відмовлено.

Постанова Чернівецького окружного адміністративного суду у справі № 2а/2470/3517/11 від 14 вересня 2012 року набрала законної сили 20 листопада 2012 року.

Позивачем вживались заходи щодо примусового виконання названого судового рішення, однак ОСОБА_1 станом на час звернення до суду з цим позовом не був поновлений на посаді, з якої його було незаконно звільнено, й не отримав середній заробіток за час вимушеного прогулу.

Постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 19 березня 2019 року апеляційну скаргу ОСОБА_1 задоволено частково. Ухвалу Чернівецького окружного адміністративного суду від 24 вересня 2018 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Чернівецької обласної державної адміністрації, Управління інфраструктури та туризму Чернівецької обласної державної адміністрації про визнання протиправним наказу, поновлення на роботі та стягнення заробітної плати скасовано в частині відмови у задоволенні заяви ОСОБА_1 про поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого листа з виконання постанови Чернівецького окружного адміністративного суду від 14.09.2012 у справі № 2а/2470/3517/11. Постановлено в цій частині нову ухвалу, якою задоволено дану заяву позивача і поновлено строк для пред`явлення виконавчого листа до виконання. Поновлено ОСОБА_1 пропущений строк для пред`явлення виконавчого листа № 2а/2470/3517/11 до виконання. У іншій частині ухвалу Чернівецького окружного адміністративного суду від 24 вересня 2018 року у справі №2а/2470/3517/11 залишено без змін.

Поновлення строку пред`явлення виконавчого листа до виконання є підставою для початку процедури примусового виконання рішення суду від 14 вересня 2012 року у справі №2а/2470/3517/11.

Із матеріалів справи слідує, що 18 травня 2013 року Чернівецькою обласною державною адміністрацією прийнято розпорядження № 290-р «Про зміни у структурі обласної державної адміністрації» .

Пунктом 1 даного розпорядження визначено ліквідувати юридичні особи публічного права: 1.1. Управління інфраструктури та туризму Чернівецької обласної державної адміністрації з чисельністю 18 штатних одиниць; 1.2 Департамент містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Чернівецької обласної державної адміністрації з чисельністю 27 штатних одиниць.

Згідно пункту 2 розпорядження утворено юридичну особу публічного права: Департамент містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Чернівецької обласної державної адміністрації (місцезнаходження: м. Чернівці, вул. Грушевського, 1) з чисельністю 45 штатних одиниць на базі майна та коштів Управління інфраструктури та туризму Чернівецької обласної державної адміністрації та Департаменту містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Чернівецької обласної державної адміністрації, зазначених у пункті 1 цього розпорядження.

Установлено, що утворений, згідно із цим розпорядженням, структурний підрозділ Чернівецької обласної державної адміністрації, зазначений у пункті 2, є юридичною особою і правонаступником - відповідно до актів прийому - передачі майна та справ - майнових та інших прав та обов`язків структурних підрозділів обласної державної адміністрації, зазначених у пункті 1 цього розпорядження, а також управління регіонального розвитку, містобудування та архітектури Чернівецької обласної державної адміністрації та управління житлово-комунального господарства Чернівецької обласної державної адміністрації, зазначених у підпунктах 1.6-1.7 розпорядження обласної державної адміністрації від 31 травня 2012 року № 353-р «Про структуру обласної державної адміністрації» .

Згідно розпорядження Чернівецької обласної державної адміністрації № 419 - р від 18 серпня 2014 року «Про зміни у структурі обласної державної адміністрації» припинено діяльність Департаменту інфраструктури, містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Чернівецької обласної державної адміністрації (юридичної особи публічного права) з чисельністю 39 штатних одиниць шляхом реорганізації (поділу) на:

1) Управління інфраструктури Чернівецької обласної державної адміністрації (місцезнаходження: м.Чернівці, вул. Грушевського, 1) з чисельністю 13 штатних одиниць на базі майна та коштів Департаменту інфраструктури, містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Чернівецької обласної державної адміністрації, зазначеного у цьому розпорядженні.

2) Управління регіонального розвитку, містобудування та архітектури Чернівецької обласної державної адміністрації (місцезнаходження: м. Чернівці, вул. Грушевського, 1) з чисельністю 13 штатних одиниць на базі майна та коштів Департаменту інфраструктури, містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Чернівецької обласної державної адміністрації, зазначеного у цьому розпорядженні.

3) Управління житлово-комунального господарства Чернівецької обласної державної адміністрації (місцезнаходження: м.Чернівці, вул.Л.Кобилиці, 21-а) з чисельністю 13 штатних одиниць на базі майна та коштів Департаменту інфраструктури, містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Чернівецької обласної державної адміністрації, зазначеного у цьому розпорядженні.

Згідно пункту 2 розпорядження затверджено склад комісії з припинення діяльності Департаменту інфраструктури, містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Чернівецької обласної державної адміністрації.

Установлено, що утворені, згідно із цим розпорядженням, структурні підрозділи Чернівецької обласної державної адміністрації є юридичними особами і правонаступниками - відповідно до актів прийому-передачі майна та справ - майнових та інших прав і обов`язків структурного підрозділу обласної державної адміністрації, що припиняє свою діяльність (пункту 3 розпорядження).

28 вересня 2017 року головою обласної державної адміністрації затверджено структуру Управління інфраструктури Чернівецької обласної державної адміністрації до якої входить Відділ енергетики та енергозбереження і Відділ транспорту та зв`язку.

Згідно Положення про Управління інфраструктури Чернівецької обласної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням обласної державної адміністрації 05 липня 2018 року № 657-/г, Управління інфраструктури Чернівецької обласної державної адміністрації утворюється головою Чернівецької обласної державної адміністрації, входить до її складу та є правонаступником в частині своїх повноважень Департаменту інфраструктури, містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Чернівецької обласної державної адміністрації.

Таким чином, із наведеного вбачається, що правонаступником Управління інфраструктури та туризму Чернівецької обласної державної адміністрації був Департамент інфраструктури, містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Чернівецької обласної державної адміністрації, діяльність якого згодом припинено шляхом реорганізації на, зокрема, Управління інфраструктури Чернівецької обласної державної адміністрації, яке є правонаступником названого департаменту.

Колегія суддів погоджується із тим, що Управління інфраструктури Чернівецької обласної державної адміністрації є правонаступником Управління інфраструктури та туризму Чернівецької обласної державної адміністрації.

Колегія суддів наголошує на тому, що ухвалою суду від 24 червня 2019 року закрито провадження у даній справі в частині позовних вимог про стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу, отже, розгляду по суті підлягають позовні вимоги про стягнення з відповідача компенсації втрати невиплаченого середнього заробітку за час вимушеного прогулу у зв`язку з порушенням строків його виплати.

Надаючи юридичну оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами колегія суддів зазначає наступне.

Колегія суду погоджується з висновком суду І інстанції, що позовні вимоги в частині стягнення з відповідача компенсації втрати невиплаченого середнього заробітку за час вимушеного прогулу у зв`язку з порушенням строків його виплати, не підлягають задоволенню.

Колегія суддів вважає, що така позовна вимога заявлена передчасно, оскільки, на даний час між сторонами спору з приводу компенсації втрати частини доходу не існує.

Так, відповідно до ч.1 ст.2 Закону України Про компенсацію громадянам втрати частини доходів у зв`язку з порушенням строків їх виплати від 19 жовтня 2000 року № 2050-III компенсація громадянам втрати частини доходів у зв`язку з порушенням строків їх виплати (далі - компенсація) провадиться у разі затримки на один і більше календарних місяців виплати доходів, нарахованих громадянам за період починаючи з дня набрання чинності цим Законом.

Статтею 4 вказаного Закону визначено, що виплата громадянам суми компенсації провадиться у тому ж місяці, у якому здійснюється виплата заборгованості за відповідний місяць.

Згідно зі ст.7 Закону України Про компенсацію громадянам втрати частини доходів у зв`язку з порушенням строків їх виплати відмова власника або уповноваженого ним органу (особи) від виплати компенсації може бути оскаржена громадянином у судовому порядку.

Відповідальність власника або уповноваженого ним органу (особи) за несвоєчасну виплату доходів визначається відповідно до законодавства.

Доказів відмови у виплаті компенсації позивачем не надано. Таким чином, позивач лише припускає, що така відмова може мати місце у майбутньому та фактично просить суд вирішити не існуючий спір.

Доводи апелянта, викладені в апеляційній скарзі є не обґрунтованими, у зв`язку з чим, колегія суддів приходить до висновку про відмову в задоволенні апеляційної скарги позивача та залишення в силі рішення суду І інстанції.

Таким чином, на думку колегії суддів апеляційної інстанції, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про відмову в задоволенні позовних вимог.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.315, 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення, а рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 08 липня 2019 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.

Постанова суду складена в повному обсязі 05 листопада 2019 року.

Головуючий Шидловський В.Б. Судді Матохнюк Д.Б. Боровицький О. А.

СудСьомий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.10.2019
Оприлюднено06.11.2019
Номер документу85425096
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/517/19-а

Ухвала від 20.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Соколов В.М.

Постанова від 31.10.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Постанова від 31.10.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 26.09.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 11.09.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 29.08.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Рішення від 08.07.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Лелюк Олександр Петрович

Ухвала від 24.06.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Лелюк Олександр Петрович

Ухвала від 11.06.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Лелюк Олександр Петрович

Ухвала від 17.05.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Лелюк Олександр Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні