Постанова
від 04.11.2019 по справі 440/1660/19
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 листопада 2019 р.Справа № 440/1660/19 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Головуючого судді: Присяжнюк О.В.,

Суддів: Любчич Л.В. , Спаскіна О.А. ,

за участю секретаря судового засідання Медяник А.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДПС у Полтавській області на рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 26.07.2019 року (ухвалене суддею Чеснокової А.О., повний текст якого складено 02.08.2019 року) по справі № 440/1660/19 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Полтавська логістична компанія" до Головного управління ДПС у Полтавській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Полтавська логістична компанія" (в подальшому - ТОВ "Полтавська логістична компанія") звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Полтавській області, в якому просило: визнати протиправним і скасувати податкове повідомлення-рішення від 26 квітня 2019 року № 0005141401.

Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 26 липня 2019 року позов задоволено.

Не погодившись із рішенням суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просив скасувати рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 26 липня 2019 та прийняти нове про відмову в задоволенні позову.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги, апелянт посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, а саме: вимог Конституції України, Податкового кодексу України, Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", Кодексу адміністративного судочинства України та на не відповідність висновків суду обставинам справи.

Позивач подав до суду апеляційної інстанції письмовий відзив на апеляційну скаргу, в якому, посилаючись на законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції, просив апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції залишити без змін.

Ухвалою Другого апеляйійного адміністративного суду, постановленою без виходу до нарадчої кімнати, проведено заміну відповідача у справі - Головного управління ДФС у Полтавській області правонаступником - Головним управління ДПС у Полтавській області.

У судовому засіданні представник відповідача вимоги апеляційної скарги підтримав та просив скасувати рішення суду першої інстанції.

У судовому засіданні представник позивача заперечував проти апеляційної скарги та просив рішення суду першої інстанції залишити без змін.

Суд, перевіривши підстави для апеляційного перегляду, вважає, що вимоги апеляційної скарги не підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Судовим розглядом встановлено, що за результатами проведеної контролюючим органом документальної позапланової невиїзної перевірки позивача з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01 січня 2016 року по 30 вересня 2018 року, валютного - за період з 01 січня 2016 року по 30 вересня 2018 року, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01 січня 2011 року по 30 вересня 2018 року, складено акт № 435/16-31-14-01-10/37592578 від 03 квітня 2019 р., висновками якого встановлені порушення позивачем підпункту 14.1.36 пункту 14.1 статті 14, підпункту 134.1.1 пункту 134.1 статті 134 Податкового кодексу України, Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 16 "Витрати" від 31 грудня 1999 року № 318.

На підставі вищевказаного акту, контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення № 0005141401 від 26 квітня 2019 року, яким збільшено суми грошового зобов`язання за платежем податок на прибуток приватних підприємств на 371152 грн. та застосовано штрафні (фінансових) санкції в розмірі 92788 грн.

Не погоджуючись з рішенням відповідача, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення необгрунтоване і протиправне, у зв`язку з чим підлягає скасуванню.

Суд апеляційної інстанції погоджується з таким висновком суду першої інстанції з наступних підстав.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із п. 44.1 ст. 44 Податкового кодексу України, для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Статтею 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" визначено, що первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію.

Відтак, будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції.

Згідно вимог статті 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" господарською операцією є дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства.

Таким чином, визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.

Згідно із п. п. 14.1.36, 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, господарська діяльність - діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Відповідно до пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 1934 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування є: прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього Кодексу. Якщо відповідно до цього розділу передбачено здійснення коригування шляхом збільшення фінансового результату до оподаткування, то в цьому разі відбувається: зменшення від`ємного значення фінансового результату до оподаткування (збитку); збільшення позитивного значення фінансового результату до оподаткування (прибутку). Якщо відповідно до цього розділу передбачено здійснення коригування шляхом зменшення фінансового результату до оподаткування, то в цьому разі відбувається: збільшення від`ємного значення фінансового результату до оподаткування (збитку); зменшення позитивного значення фінансового результату до оподаткування (прибутку). Для платників податку, у яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку за останній річний звітний (податковий) період не перевищує двадцяти мільйонів гривень, об`єкт оподаткування може визначатися без коригування фінансового результату до оподаткування на усі різниці (крім від`ємного значення об`єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років), визначені відповідно до положень цього розділу. Платник податку, у якого річний дохід (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку за останній річний звітний (податковий) період не перевищує двадцяти мільйонів гривень, має право прийняти рішення про незастосування коригувань фінансового результату до оподаткування на усі різниці (крім від`ємного значення об`єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років), визначені відповідно до положень цього розділу, не більше одного разу протягом безперервної сукупності років в кожному з яких виконується цей критерій щодо розміру доходу. Про прийняте рішення платник податку зазначає у податковій звітності з цього податку, що подається за перший рік в такій безперервній сукупності років. В подальші роки такої сукупності коригування фінансового результату також не застосовуються (крім від`ємного значення об`єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років). Якщо у платника, який прийняв рішення про незастосування коригувань фінансового результату до оподаткування на усі різниці (крім від`ємного значення об`єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років), визначені відповідно до положень цього розділу, в будь-якому наступному році річний дохід (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку за останній річний звітний (податковий) період перевищує двадцять мільйонів гривень, такий платник визначає об`єкт оподаткування починаючи з такого року шляхом коригування фінансового результату до оподаткування на усі різниці, визначені відповідно до положень цього розділу. Для цілей цього підпункту до річного доходу від будь-якої діяльності, визначеного за правилами бухгалтерського обліку, включається дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), інші операційні доходи, фінансові доходи та інші доходи.

Аналіз вищевказаних норм законодавства, вказує, що для набуття права на формування витрат за проведеними господарськими операціями та відображення їх у своєму бухгалтерському обліку, платник повинен мати первинні бухгалтерські документи, видані на реально отриманий товар (роботи, послуги), призначені для використання у власній господарській діяльності.

Крім того, відповідно до вимог ч. 2 ст. 3 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" податкова звітність ґрунтується на даних бухгалтерського обліку.

Згідно із ч. 1 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Таким чином, відображення господарської операції в податковому обліку повинно здійснюватись відповідно до її реального економічного змісту на підставі первинних документів бухгалтерського обліку.

Обов`язковою умовою для визнання правомірним відображення в бухгалтерському обліку платника тієї чи іншої господарської операції та включення її результатів до складу витрат є наявність зв`язку між фактом придбання товару (послуги) і подальшим його (її) використанням у господарській діяльності з метою отримання прибутку.

Зі змісту акта перевірки вбачається, що контролюючий орган вважає безпідставним віднесення позивачем до складу витрат, пов`язаних зі здійсненням власної господарської діяльності, господарських операцій з придбання маркетингових послуг у ТОВ "Сіріус МК", ТОВ "МК Трейд ТІМ", ТОВ "МК Трейд Профешінал", оскільки такі господарські операції призвели до отримання доходу третіми особами (мережі продуктових магазинів "Оптовичок" та "Маркетопт"), а не позивачем.

Судовим розглядом встановлено, що з метою збільшення обсягів збуту попередньо придбаних у ПАТ "Бель Шостка Україна", ДП "Лактіаліс-Україна", ТОВ "Комо Україна" та ТОВ "Фуд Девелопмент" за договорами дистриб`юції, продуктів харчування, ТОВ "Полтавська логістична компанія" залучила до співпраці спеціалізовані підприємства ТОВ "Сіріус МК", ТОВ "МК Трейд ТІМ" та ТОВ "МК Трейд Профешінал", основними видами економічної діяльності яких є саме дослідження кон`юнктури ринку та виявлення громадської думки, а також посередництво в розміщенні реклами в ЗМІ.

01 грудня 2017 року між ТОВ "Полтавська логістична компанія" (Замовник) та ТОВ "Сіріус МК" (Виконавець) укладено договір про надання послуг № 2, за умовами якого Виконавець зобов`язується в порядку та на умовах, визначених договором, надати Замовнику погоджені маркетингові послуги щодо збільшення обсягів реалізації продукції Замовника, а Замовник зобов`язується прийняти та оплатити Виконавцю належним чином надані послуги. За змістом пункту 1.2 Договору № 2 від 01 грудня 2017 року під продукцією Замовника розуміється товар, що виробляється/поставляється Замовником та/або дистриб`ютором в торгові мережі "Оптовичок" та "Маркетопт". У відповідності до пунктів 4.1-4.2 та 4.4-4.5 Договору № 2 від 01 грудня 2017 року приймання-передача послуг здійснюється шляхом складання та підписання уповноваженими представниками сторін акту приймання-передачі наданих послуг (Додаток № 2) та Звіту про надані маркетингові послуги (Додаток № 3). Виконавець надає Замовнику для підписання акт приймання-передачі наданих послуг. Замовник зобов`язаний протягом 5 (п`яти) календарних днів з моменту отримання підписати акт приймання-передачі наданих послуг або надати письмову вмотивовану відмову від його підписання. Звіт про надані маркетингові послуги (надалі Звіт) - інформація про продаж товару Замовника, яка надається Виконавцем Замовнику в письмовій формі. Сторони домовились, що звітний період в цьому договорі в кожному окремому випадку буде залежати від фактичної тривалості надання послуг, буде узгоджуватися Сторонами додатково та буде визначатися у відповідному Акті приймання-передачі наданих послуг та Звіті про надані маркетингові послуги.

Аналогічні за змістом договори позивачем укладено з ТОВ "МК Трейд ТІМ" (Договір про надання послуг № 2 від 02 травня 2018 року) та з ТОВ "МК Трейд Профешінал" (Договір про надання послуг № 24 від 30 жовтня 2017 року).

На підтвердження належного виконання умов Договору про надання послуг від 01 грудня 2017 року № 2, укладеного позивачем з ТОВ "Сіріус МК", складено та підписано наступні документи: додаток № 1 від 01 грудня 2017 року до Договору про надання послуг від 01 грудня 2017 року № 2, яким визначено перелік торгівельних точок для надання послуг, детальні умови надання послуг; акт надання послуг № 8 від 31 січня 2018 року на суму 180000,00 грн., Звіт про надані послуги за січень 2018 року на суму 180000,00 грн., додаток № 1 до Звіту про надання послуг за січень 2018 року від 31 січня 2018 року; акт надання послуг № 11 від 31 січня 2018 року на суму 66347,72 грн., Звіт про надані послуги за січень 2018 року на суму 66347,72 грн., додаток № 1 до Звіту про надання послуг за січень 2018 року від 31 січня 2018 року; акт надання послуг № 13 від 28 лютого 2018 року на суму 63400,00 грн., Звіт про надані послуги на суму 63400,00 грн., додаток № 1 до Звіту про надання послуг за лютий 2018 року від 28 лютого 2018 року, планограму розміщення продукції за лютий 2018 року; до актів надання послуг за січень 2018 року № 8 та № 11 сторонами підписано планограму розміщення продукції у січні 2018 року.

Додатком до договору від 02 січня 2018 року, визначено вид послуги, її кількість та вартість, строк надання. Таблицями (№ 1-4) до додатку від 01 січня 2018 року встановлено наступне: таблиця № 1 конкретизує місця розміщення стійок, їх вартість та кількість, найменування продукції; таблиця № 2 міститься інформація про місця розміщення кошиків та їх вартість; таблиця № 3 передбачає відомості про кількість розміщених банерів та адреси їх розміщення, інформацію про найменування домових оголошень, райони їх розміщення, а також відомості про кількість радіо сповіщень; крім того, Додатком до таблиці № 3 (за січень 2018 року) погоджено макети банера, листівок та домових оголошень; таблицею № 4 передбачено відомості розміщення фіксованих місць на полицях згідно наявної планограми.

Додатком до договору від 01 лютого 2018 року, визначено вид послуги, її кількість та вартість, строк надання. Таблицею № 1 до Додатку від 01 лютого 2018 року конкретизовано місця розміщення фіксованих місць на полицях, таблицею № 2 визначено кількість розміщених банерів та зазначено адреси їх розміщення, найменування домових оголошень та райони їх розміщення, кількість радіосповіщень. Додатком до Таблиці № 2 погоджено макети банера, листівок та домових оголошень.

Оплата наданих ТОВ "Сіріус МК" послуг здійснена позивачем на підставі платіжних доручень від 13 березня 2018 року № 495, від 04 квітня 2018 року № 566, №.

На підтвердження належного виконання умов Договору про надання послуг від 02 травня 2018 року № 2, укладеного позивачем з ТОВ "МК Трейд ТІМ", складено та підписано такі документи: додаток № 1 від 02 травня 2018 року до Договору про надання послуг від 02 травня 2018 року № 2, яким визначено перелік торгівельних точок для надання послуг, детальні умови надання послуг; акт надання послуг № 4 від 30 червня 2018 року на суму 88381,006 грн., Звіт про надані за травень-червень 2018 року послуги на суму 88381,00 грн., додаток № 1 до Звіту про надання послуг від 30 червня 2018 року; акт надання послуг № 5 від 30 червня 2018 року на суму 200000,00 грн., Звіт про надані послуги за травень-червень 2018 року на суму 200000,00 грн., додаток № 1 до Звіту про надання послуг від 30 червня 2018 року; до актів надання послуг за травень-червень 2018 року № 4 та № 5 сторонами підписано планограму розміщення продукції у травні 2018 року.

Додатком до договору від 02 травня 2018 року, визначено вид послуги, її кількість та вартість, строк надання. Таблицями (№ 1-4) до додатку від 02 травня 2018 року встановлено наступне: таблиця № 1 конкретизує місця розміщення стійок, їх вартість та кількість, найменування продукції; таблиця № 2 міститься інформація про місця розміщення кошиків та їх вартість; таблиця № 3 передбачає відомості про кількість розміщених банерів та адреси їх розміщення, інформацію про найменування домових оголошень, райони їх розміщення, а також відомості про кількість радіо сповіщень; таблиця № 4 містить відомості розміщення фіксованих місць на полицях згідно наявної планограми; крім того, Додатком до таблиці № 4 погоджено макети банера, листівок та домових оголошень.

На підтвердження належного виконання умов Договору про надання послуг від 02 травня 2018 року № 2 Сторонами складено та підписано наступні документи: акт надання послуг № 11 від 02 липня 2018 року на суму 93868,80 грн.; звіт про надані за червень-липень 2018 року послуги на суму 93868,80 грн.; додаток № 1 до Звіту про надання послуг від 02 липня 2018 року, до акта надання послуг за червень-липень 2018 року № 11 сторонами підписано планограму розміщення продукції у червні 2018 року.

Додатком до договору від 01 червня 2018 року, визначено вид послуги, її кількість та вартість, строк надання. Таблицею № 1 до додатку від 01 червня 2018 року передбачено відомості розміщення фіксованих місць на полицях згідно наявної планограми; крім того, Додатком до таблиці № 1 погоджено макети банера, листівок та домових оголошень.

На підтвердження належного виконання умов Договору про надання послуг від 02 травня 2018 року № 2 Сторонами складено та підписано наступні документи: акт надання послуг № 14 від 31 липня 2018 року на суму 91869,20 грн., звіт про надані за липень 2018 року послуги на суму 918669,20 грн., додаток № 1 до Звіту про надання послуг від 31 липня 2018 року; до акта надання послуг за липень 2018 року № 14 сторонами підписано планограму розміщення продукції у липні 2018 року.

Додатком до договору від 01 липня 2018 року, визначено вид послуги, її кількість та вартість, строк надання, а саме згідно таблицею № 1 до додатку від 01 червня 2018 року передбачено відомості розміщення фіксованих місць на полицях згідно наявної планограми; крім того, Додатком до таблиці № 1 погоджено макети банера, листівок та домових оголошень.

На підтвердження належного виконання умов Договору про надання послуг від 02 травня 2018 року № 2 Сторонами складено та підписано такі документи: акти надання послуг № 15 та № 17 від 31 серпня 2018 року на суми 108174,30 грн. та 281848,70 грн., Звіт про надані за серпень 2018 року послуги на суму 390023,00 грн., додатки № 1 та № 2 до Звіту про надання послуг від 31 серпня 2018 року; до актів надання послуг за серпень 2018 року № 15 та № 17 сторонами підписано планограму розміщення продукції у серпні 2018 року.

Додатком до договору від 01 серпня 2018 року, визначено вид послуги, її кількість та вартість, строк надання. Таблиця № 1 до додатку конкретизує місця розміщення стійок, їх вартість та кількість, найменування продукції. Таблиця № 2 міститься інформація про місця розміщення кошиків та їх вартість. Таблиця № 3 передбачає відомості про кількість розміщених гексагонів. Таблицею № 4 передбачено відомості розміщення банерів та адреси їх розміщення, інформацію про найменування домових оголошень, райони їх розміщення, а також відомості про кількість радіо сповіщень; крім того, Додатком до таблиці № 4 погоджено макети банера, листівок та домових оголошень.

На підтвердження належного виконання умов Договору про надання послуг від 02 травня 2018 року № 2 Сторонами складено та підписано такі документи: акт надання послуг № 18 від 30 вересня 2018 року на суму 90940,86 грн., Звіт про надані за вересень 2018 року послуги на суму 90940,86 грн., додаток № 1 до Звіту про надання послуг від 30 вересня 2018 року; до актів надання послуг за вересень 2018 року сторонами підписано планограму розміщення продукції у вересні 2018 року.

Додатком до договору від 01 вересня 2018 року, визначено вид послуги, її кількість та вартість, строк надання.

Оплата наданих ТОВ "МК Трейд ТІМ" послуг здійснена позивачем на підставі платіжних доручень від 11 липня 2018 року № 876, від 30 липня 2018 року № 929, від 29 серпня 2018 року № 1029, від 12 вересня 2018 року № 1091, від 19 вересня 2018 року № 1114.

На підтвердження належного виконання умов Договору про надання послуг від 30 жовтня 2017 року № 24, укладеного позивачем з ТОВ "МК Трейд Профешінал", складено та підписано такі документи: додаток № 1 від 01 грудня 2017 року до Договору про надання послуг від 30 жовтня 2017 року № 24, яким визначено перелік торгівельних точок для надання послуг, детальні умови надання послуг; акт надання послуг № 35 на суму 100000 грн., Звіт про надані у січні 2018 року послуги на суму 100000 грн., додаток № 1 до Звіту про надання послуг від 31 січня 2018 року; до акта надання послуг сторонами підписано планограму розміщення продукції; додатком до договору від 02 січня 2018 року, яким визначено вид послуги, її кількість та вартість, строк надання; акт надання послуг № 12 від 28 лютого 2018 року на суму 157000 грн., Звіт про надані у лютому 2018 року послуги на суму 157000 грн., додаток № 1 до Звіту про надання послуг від 28 лютого 2018 року; до акта надання послуг сторонами підписано планограму розміщення продукції.

Додатком до договору від 01 лютого 2018 року, визначено вид послуги, її кількість та вартість, строк надання. Таблиця № 1 до додатку від 01 лютого 2018 року конкретизує місця розміщення стійок, їх вартість та кількість, найменування продукції, таблиця № 2 міститься інформація про місця розміщення кошиків та їх вартість, таблиця № 3 місить відомості про кількість розміщених гексагонів, адреси їх розміщення.

На підтвердження належного виконання умов Договору про надання послуг від 30 жовтня 2017 року № 24 позивачем та ТОВ "МК Трейд Профешінал" складено та підписано наступні документи: акт надання послуг № 18 від 31 березня 2018 року на суму 200000 грн, Звіт про надані у березні 2018 року послуги на суму 200000 грн, додаток № 1 до Звіту про надання послуг від 31 березня 2018 року; акт надання послуг № 19 від 31 березня 2018 року на суму 71907,49 грн, Звіт про надані у березні 2018 року послуги на суму 71907,49 грн, додаток № 1 до Звіту про надання послуг від 31 березня 2018 року; до вищевказаних актів надання послуг сторонами підписано планограму розміщення продукції у березні 2018 року.

Додатком до договору від 01 березня 2018 року, визначено вид послуги, її кількість та вартість, строк надання. Таблиця № 1 до додатку від 01 березня 2018 року конкретизує місця розміщення стійок, їх вартість та кількість, найменування продукції, таблиця № 2 міститься інформація про місця розміщення кошиків та їх вартість, таблиця № 3 передбачає відомості про кількість розміщених гексагонів, адреси їх розміщення, таблицею № 4 передбачено відомості розміщення банерів та адреси їх розміщення, інформацію про найменування домових оголошень, райони їх розміщення, а також відомості про кількість радіо сповіщень. Крім того, Додатком до таблиці № 4 погоджено макети банера, листівок та домових оголошень.

На підтвердження належного виконання умов Договору про надання послуг від 30 жовтня 2017 року № 24 позивачем та ТОВ "МК Трейд Профешінал" складено та підписано такі документи: акт надання послуг № 25 від 30 квітня 2018 року на суму 68219,62 грн., Звіт про надані у квітні 2018 року послуги на суму 68219,62 грн, додаток № 1 до Звіту про надання послуг від 30 квітня 2018 року; акт надання послуг № 26 від 30 квітня 2018 року на суму 200000 грн, Звіт про надані у квітні 2018 року послуги на суму 200000 грн, додаток № 1 до Звіту про надання послуг від 30 квітня 2018 року до зазначених актів надання послуг сторонами підписано планограму розміщення продукції у квітні 2018 року.

Додатком до договору від 01 квітня 2018 року, визначено вид послуги, її кількість та вартість, строк надання. Таблиця № 1 до додатку від 01 квітня 2018 року конкретизує місця розміщення стійок, їх вартість та кількість, найменування продукції; таблиця № 2 міститься інформація про місця розміщення кошиків та їх вартість, таблиця № 3 передбачає відомості про кількість розміщених гексагонів, адреси їх , таблицею № 4 передбачено відомості розміщення банерів та адреси їх розміщення, інформацію про найменування домових оголошень, райони їх розміщення, а також відомості про кількість радіо сповіщень; крім того, Додатком до таблиці № 4 погоджено макети банера, листівок та домових оголошень.

Оплата наданих ТОВ "МК Трейд Профешінал" послуг здійснена позивачем на підставі платіжних доручень від 13 березня 2018 року № 493, від 31 травня 2018 року № 751, № 747, 746 та № 745, від 06 червня 2018 року № 768.

Із урахуванням вищевикладеного, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції, що вказані первинні документи, складені для документального оформлення господарських операцій з придбання позивачем маркетингових послуг у ТОВ "Сіріус МК" та ТОВ "МК Трейд ТІМ", ТОВ "МК Трейд Профешінал", одже відсутні підстави для визнання їх такими, що не відповідають вимогам оформлення первинних документів бухгалтерської та податкової звітності, у зв`язку з чим господарські операції позивача з ТОВ "Сіріус МК" та ТОВ "МК Трейд ТІМ", ТОВ "МК Трейд Профешінал" в охопленому перевіркою періоді мали реальний характер, викликаючи зміни в структурі активів позивача, належним чином підтверджені документами первинного бухгалтерського обліку, а також мали позитивний економічний ефект, а тому формування позивачем витрат з урахуванням вищевказаних господарських операцій ґрунтується на вимогах Податкового кодексу України.

Суд також позитивно оцінює обґрунтування позивача про необхідність залучення до співпраці ТОВ "Сіріус МК" та ТОВ "МК Трейд ТІМ", ТОВ "МК Трейд Профешінал", які спеціалізуються на рекламних та маркетингових послугах, оскільки таке залучення зумовлене неспроможністю позивача власними силами забезпечити необхідний рівень просування продукції в розрізі наявних трудових ресурсів, конкуренції та обсягів продукції.

Національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 1 "Загальні вимоги до фінансової звітності", затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 07 лютого 2013 року № 73, передбачено, що доходами є збільшення економічних вигод у вигляді збільшення активів або зменшення зобов`язань, яке призводить до зростання власного капіталу (за винятком зростання капіталу за рахунок внесків власників), а витратами - зменшення економічних вигод у вигляді зменшення активів або збільшення зобов`язань, що призводить до зменшення власного капіталу (за винятком зменшення капіталу за рахунок його вилучення або розподілення власниками).

Пунктом 5 Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 15 "Дохід", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29 листопада 1999 року № 290, визначено, що дохід визнається під час збільшення активу або зменшення зобов`язання, що зумовлює зростання власного капіталу (за винятком зростання капіталу за рахунок внесків учасників підприємства), за умови, що оцінка доходу може бути достовірно визначена. Критерії визнання доходу, наведені в цьому Положенні (стандарті), застосовуються окремо до кожної операції. Проте ці критерії потрібно застосовувати до окремих елементів однієї операції або до двох чи більше операцій разом, якщо це випливає із суті такої господарської операції (операцій).

Згідно із п. п. 6, 7, 19 Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 16 "Витрати", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31 грудня 1999 року № 318, витратами звітного періоду визнаються або зменшення активів, або збільшення зобов`язань, що призводить до зменшення власного капіталу підприємства (за винятком зменшення капіталу внаслідок його вилучення або розподілу власниками), за умови, що ці витрати можуть бути достовірно оцінені. Витрати визнаються витратами певного періоду одночасно з визнанням доходу, для отримання якого вони здійснені. Витрати, які неможливо прямо пов`язати з доходом певного періоду, відображаються у складі витрат того звітного періоду, в якому вони були здійснені. Витрати на збут включають такі витрати, пов`язані з реалізацією (збутом) продукції (товарів, робіт, послуг): витрати пакувальних матеріалів для затарювання готової продукції на складах готової продукції; витрати на ремонт тари; оплата праці та комісійні винагороди продавцям, торговим агентам та працівникам підрозділів, що забезпечують збут; витрати на рекламу та дослідження ринку (маркетинг); витрати на передпродажну підготовку товарів; витрати на відрядження працівників, зайнятих збутом; витрати на утримання основних засобів, інших матеріальних необоротних активів, пов`язаних зі збутом продукції, товарів, робіт, послуг (операційна оренда, страхування, амортизація, ремонт, опалення, освітлення, охорона); витрати на транспортування, перевалку і страхування готової продукції (товарів), транспортно-експедиційні та інші послуги, пов`язані з транспортуванням продукції (товарів) відповідно до умов договору (базису) поставки; витрати на гарантійний ремонт і гарантійне обслуговування; витрати на страхування призначеної для подальшої реалізації готової продукції (товарів), що зберігається на складі підприємства; витрати на транспортування готової продукції (товарів) між складами підрозділів (філій, представництв) підприємства; інші витрати, пов`язані зі збутом продукції, товарів, робіт, послуг. До складу витрат на збут у торговельних організаціях включаються витрати обігу, за винятком витрат, наведених у пунктах 18, 20 і 27 цього Положення (стандарту).

Підпунктом 14.1.108 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України передбачено, що маркетингові послуги (маркетинг) - послуги, що забезпечують функціонування діяльності платника податків у сфері вивчання ринку, стимулювання збуту продукції (робіт, послуг), політики цін, організації та управлінні руху продукції (робіт, послуг) до споживача та після продажного обслуговування споживача в межах господарської діяльності такого платника податків. До маркетингових послуг належать, у тому числі: послуги з розміщення продукції платника податку в місцях продажу, послуги з вивчення, дослідження та аналізу споживчого попиту, внесення продукції (робіт, послуг) платника податку до інформаційних баз продажу, послуги зі збору та розповсюдження інформації про продукцію (роботи, послуги).

Таким чином, маркетингові послуги належать до безтоварних операцій та за своєю правовою природою є витратами на збут, а тому, за умови реального їх отримання та належного документального оформлення, є витратами платника податків, пов`язаними зі здійсненням своєї господарської діяльності.

Із врахуванням вищевикладеного, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення протиправне та необґрунтоване, у зв`язку з чим підлягає скасуванню.

Згідно із ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, суд переглянувши, у межах апеляційної скарги, рішення суду першої інстанції, вважає, що суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, ретельно дослідив наявні докази, дав їм належну оцінку та прийняв законне та обґрунтоване рішення відповідно до вимог матеріального та процесуального права.

Відповідно до ст. 316 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 26 липня 2019 - без змін, оскільки суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Доводи апелянта спростовані приведеними вище обставинами та нормативно-правовим обґрунтуванням.

Керуючись ст. ст. 195, 242, 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -.

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Полтавській області залишити без задоволення.

Рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 26.07.2019 року по справі № 440/1660/19 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Головуючий суддя О.В. Присяжнюк Судді Л.В. Любчич О.А. Спаскін Повний текст постанови складено 08.11.2019 року

СудДругий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.11.2019
Оприлюднено11.11.2019
Номер документу85491695
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —440/1660/19

Ухвала від 02.07.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 19.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Постанова від 04.11.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Постанова від 04.11.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 27.09.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 27.09.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 12.09.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Рішення від 26.07.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.О. Чеснокова

Рішення від 26.07.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.О. Чеснокова

Ухвала від 21.05.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.О. Чеснокова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні