Рішення
від 04.11.2019 по справі 1.380.2019.004831
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №1.380.2019.004831

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 листопада 2019 року м. Львів

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючий суддя Кравців О.Р.,

секретар судового засідання Шийович Р.Я.,

від позивача Галайський О.В.,

від відповідача Козоріз О.О.,

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Рух до Головного управління ДФС у Львівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення.

Суть справи.

До Львівського окружного адміністративного суду звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю Компанія Рух (далі - позивач, ТОВ Компанія Рух ) із позовною заявою до Головного управління ДФС у Львівській області (далі - відповідач. ГУ ДФС у Львівській області), в якій просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №0037165312 від 12.04.2019.

Підставою позову є незгода позивача із оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням та застосованим до позивача штрафом за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів у сумі 10166,67 грн. зазначив, що ним таке порушення допущено не було, а реєстрація відбулась із запізненням через технічні причини та з вини відповідача. Позивач зауважує, що податкові накладні скеровані позивачем слід вважати зареєстрованими у день їх фактичного надходження, тобто протягом операційного дня, коли їх було скеровано платником податків на адресу контролюючого органу. Оскільки порушення позивачем вимог податкового законодавства немає, відсутні підстави для застосування до позивача штрафу на підставі протиправного податкового повідомлення-рішення.

Ухвалою суду від 24.09.2019 провадження у справі відкрито та призначено її до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження у судовому засіданні, з повідомленням (викликом) сторін.

15.10.2019 за вх. №37318 від відповідача надійшов відзив на позовну заяву /а.с.31-33/. Зазначив, що відповідачем проведено камеральну перевірку позивача з щодо дотримання вимог ст. 201 Податкового кодексу України за період з 01.12.2018 по 31.01.2019, результати якої оформлені у акті перевірки від 18.03.2019 №521/53.1-15/40675994.

У зв`язку з виявленими порушеннями, що зафіксовані у цьому акті, а саме порушення терміну реєстрації податкової накладної (з затримкою на 3 дні), контролюючим органом прийнято оскаржуване податкове повідомлення-рішення, яким до позивача застосовано штраф у сумі 10166,67 грн.

Відповідач вважає оскаржуване податкове повідомлення-рішення правомірним, винесених у порядку і спосіб встановлені чинним законодавством, просив залишити таке в силі.

21.10.2019 за вх. №38140 від позивача надійшла відповідь на відзив /а.с.42-43/. Позивач вказав, що відповідач не заперечує, що 15.01.2019 були наявними проблеми з реєстрацією податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних. Одночасно відповідач формує незрозумілий висновок про те, що враховуючи вищенаведені обставини у позивача була технічна можливість своєчасної реєстрації податкової накладної. Позивач подав податкову накладну на реєстрацію своєчасно, однак таку не тещо не зареєстровано вчасно, а не зареєстровано взагалі.

Незважаючи на приписи Податкового кодексу України про те, що ця податкова накладна вважається зареєстрованою вчасно, ПН №11 від 22.12.2018 у Єдиному реєстрі податкових накладних не з`явиться, відтак, з метою дотримання покладених на позивача обов`язків як контрагента за договором підряду та як платника податків, позивач був змушений подати на реєстрацію податкову накладну №11 від 22.12.2018 поторно.

Сам факт того, що податкова накладна №11 від 22.12.2018 зареєстрована 18.01.2019 позивачем не заперечується, однак вказане стало наслідком не через недбалість чи умисні дії позивача, а через проблеми з серверами ДФС, які мали місце 15.01.2019. з позиції позивача застосування до нього негативних наслідків невчасної реєстрації податкової накладної до позивача є протиправним та безпідставним..

Також незрозумілими є покликання на неподання позивачем скарг та відповідні покликання на приписи п 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України.

Саме позивач був виконавцем робіт за договором підряду і саме на нього покладено обов`язок скласти податкову накладну та зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вважає податкове повідомлення-рішення протиправним, просив таке визнати протиправним та скасувати.

В судовому засіданні представник відповідача подав заперечення /а.с.45/, відповідно до якого зазначив, що зміст повідомлення прес-служби ДФС від 15.01.2019 стосовно перенавантаження серверу ДФС спростоване ДФС України 20.02.2019 в індивідуальній податковій консультації. Отже перенавантаження серверу вплинуло лише на обробку запитів щодо отримання відомостей з Єдиного реєстру податкових накладних та не вплинуло на прийом податкових накладних/розрахунку коригування та на роботу Єдиного реєстру податкових накладних, про що чітко вказано в самому повідомленні.

Належним та допустимими доказом реєстрації податкової накладної є квитанція, в якій фіксується дата та час надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Отже дата та час надіслання на реєстрацію податкової накладної підтверджується наявною у матеріалах справи квитанцією 3 1, згідно з якою податкова накладна 3 11 від 22.11.2018 доставлена до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику 18.01.2019 о 09:58 год. Відповідач вважає доводи позивача безпідставними та необґрунтованими.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю, з підстав, що викладені у позовній заяві, відповіді на відзив на позовну заяву. Просив позов задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечив повністю, з підстав, що викладені у відзиві на позовну заяву та запереченні, просив у задоволенні позову відмовити повністю.

Суд заслухав вступне слово представників сторін, з`ясував фактичні обставини справи та відповідні їм правовідносини, дослідив письмові докази, та, -

в с т а н о в и в :

ТОВ Компанія Рух зареєстроване як юридична особа 21.07.2016, ідентифікаційний код юридичної особи: 40675994.

08.11.2018 між товариством з обмеженою відповідальністю Будівельна компанія Інтергал-Буд та позивачем укладено договір підряду №ШК081118 /а.с.24-26/.

За результатам господарських відносин з ТОВ Будівельна компанія Інтергал-Буд та позивачем складено податкову накладну №11 від 22.12.2018 на суму 508333,33 грн., в т.ч. ПДВ101666,67 грн. - виконання робіт згідно договору підряду №ШК081118 від 08.11.2018; штукатурні роботи багатоповерхового житлового будинку №5 кварталу житлової забудови із супутніми об`єктами соціально-побутової інфраструктури по вул. Т. Шевченка, 60 /а.с.18/.

На виконання ст. 201 Податкового кодексу України, дану податкову накладну надіслана ДФС України на реєстрацію в Єдиний реєстр податкових накладних 15.01.2019 о 17:02 год., що підтверджується відповідними витягами та скрін-шотами з системи /а.с.21-22, 19/.

У зв`язку з неодержанням від контролюючого органу жодних повідомлень впродовж трьох днів, та тим, що податкова накладна залишалась незареєстрованою, позивач подав цю податкову накладну повторно на реєстрацію 18.01.2019.

Позивач 01.02.2019 звернувся до Виконуючого обов`язки Голови Державної фіскальної служби України з зверненням №3.01/02/19, у якому вказав про те, що у зв`язку з поганою роботою системи електронної реєстрації податкових накладних в ТОВ Компанія Рух виникла проблема з реєстрацією податкової накладної. Крім цього описано обставини скерування на реєстрацію податкової накладної №11 від 22.12.2018 та вказано, що позивач не порушив умов реєстрації податкової накладної.

Позивач висловив сподівання, що ДФС України візьме на себе відповідальність за технічні проблеми у роботі системи електронної реєстрації податкових накладних, розрахунків коригування , запитів щодо суми податку, на яку платник податків має право зареєструвати податкові накладні, які зумовили протермінування реєстрації податкової накладної /а.с.10/.

04.03.2019 ДФС повідомила позивачу, зокрема, про те, що податкова накладна №11 від 22.12.2018 зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних 18.01.2019, про що товариству скеровано відповідну квитанцію /а.с.11/.

ГУ ДФС у Львівській області проведено камеральну перевірку позивача щодо своєчасності реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних за період з 01.12.2018 по 31.01.2019, про що складено акт №521/53.12-15/40675994 /а.с.12/.

Перевіркою встановлено, що платником порушено граничні терміни реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, чим порушено п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України.

У зв`язку із затримкою реєстрації цієї податкової накладної на 3 три дні (зареєстровано 18.01.2019) контролюючим органом розраховано штраф у сумі 10166,67 грн. /а.с.13/

Позивач не погоджуючись із висновками про порушення, що викладені у акті від 18.03.2019 та розрахунком штрафу, він подав заперечення до акту перевірки /а.с.14/.

11.04.2019 Головним управлінням ДФС позивачу надано відповідь на заперечення, відповідно до якого вказано. Що при розгляді заперечення до акту перевірки №521/53.12-15/40675994 від 18.03.2019 по ТОВ Компанія Рух встановлено, що штрафні санкції в сумі 10166,67 грн., щодо порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних нараховані правомірно відповідно до ст. 201 Податкового кодексу України, оскільки у позивача була наявною технічна можливість своєчасної реєстрації податкової накладної від 22.12.2018 №11 на суму ПДВ 101666,67 грн. /а.с.15-16/.

12.04.2019 Головним управлінням ДФС у Львівській області винесено податкове повідомлення-рішення №0037165312, відповідно до якого за даними Єдиного реєстру податкових накладних за звітний період 12.2018 встановлено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених ст. 201 та згідно зі ст. 120-1 Податкового кодексу України за затримку реєстрації податкових накладних /розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ101666,67 грн. застосовано штраф у розмірі 10% у сумі 10166,67 грн. /а.с.17/.

Позивач не погоджуючись із вказаним податковим повідомленням-рішення, вважаючи таке протиправним та таким, що порушує права позивача, звернувся до суду із цим позовом.

Вирішуючи справу, суд керується таким.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України.

Відповідно до підпункту 14.1.60 п. 14.1 ст. 14 ПК України Єдиний реєстр податкових накладних це реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконаної влади, що реалізує державну податкову політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Пунктами 201.1 і 201.4 ст. 201 ПК України визначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до приписів п. 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов`язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі порушення цього терміну застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних (абзац 13 п. 201.10 ст. 201 ПК України).

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних в інші терміни, ніж встановлено статтею 201 Податкового кодексу України, є порушенням порядку їх реєстрації в ЄРПН.

Пунктом 120-1.1 ст.120-1 ПК України передбачено, що порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів.

Таким чином для наявності в діях платника податку податкового порушення, передбаченого п. 120-1.1 ст. 120-1 ПК України, останній повинен вчинити бездіяльність, яка полягає в тому, що він протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов`язань, відображених у відповідній податковій накладній, не вчинив ніяких дій щодо реєстрації такої податкової накладної.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН) здійснюється відповідно до Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок №1246).

Відповідно до вимог п. 5 Порядку №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 201.3, 201.9 статті 201 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 ПК України, а також з урахуванням Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.

Пунктом 12 Порядку №1246 визначено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 201.3 і 201.9 статті 201 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Згідно з п.п. 13, 14 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі квитанція). Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України також встановлено, що датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Відповідно до приписів п. 2 Порядку №1296 операційний день частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації.

При цьому, згідно з п. 3 Порядку №1296 операційний день триває в робочі дні з 8-ї до 20-ї години. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо 15 число або останній день місяця припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.

Підсумовуючи викладене, строки, визначені для реєстрації податкових накладних, встановлені у календарних днях, при цьому право платника податку для реєстрації податкових накладних пов`язане виключно з операційним днем, який відповідно до Порядку №1246 триває з 8-ї до 20-ї години. Податковий орган в будь-якому випадку зобов`язаний протягом операційного дня надіслати платнику податку одну з квитанцій: або про прийняття податкової накладної, або про її неприйняття із зазначенням відповідних причин, або зупинення реєстрації податкової накладної. Разом з тим, якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в ЄРПН.

Актом перевірки позивача №521/53.12-15/40675994 від 18.03.2019 відповідачем зафіксовано порушення граничного терміну реєстрації податкової накладної в ЄРПН, чим порушено п. 201.10 ст. 201 ПК України.

Згідно з розрахунком штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН: податкова накладна №11 від 22.12.2018 на суму ПДВ 101666,67 грн., дата реєстрації - 18.01.2019 року, кількість днів затримки 3 дні, сума штрафу - 10166,67 грн. /а.с.12, 13/

Обґрунтовуючи свої позовні вимоги, позивач покликається на інформацію, розміщену на офіційних сайтах ДФС України щодо технічних проблем з сервером ДФС.

У відзиві на позовну заяву вказано, що 15.01.2019 на офіційному сайті ДФС України розміщено оголошення наступного змісту: Повідомляємо, що у зв`язку із перевантаженням серверу ДФС та необхідністю своєчасного прийому податкових накладних/розрахунків коригування, запити щодо отримання відомостей з ЄРПН обробляються із затримкою в часі. Просимо вибачення за тимчасові незручності .

Відповідач вважає, що з огляду на викладене у позивача була технічна можливість своєчасної реєстрації податкової накладної, щодо якої виникли спірні правовідносини.

Відповідно до хронології подій, які відбувались при відправленні податкової накладної №11 від 28.12.2018, суд встановив, що вказана податкова накладна на суму 610000,00 грн., в тому числі ПДВ 101666,67 грн. відправлена на реєстрацію 15.01.2019 о 17:02, що підтверджується квитанцією про відправку. За даними електронного кабінету платника, сума реєстраційного ліміту в ТОВ Компанія РУХ станом на 15.01.2019 о 16:16 становила 102372,96 грн. /а.с.19-22/

Оскільки затримка реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних виникла не з вини позивача, висновок контролюючого органу про застосування штрафних санкцій за вказаний період є неправомірним, адже ризик будь-якої помилки державного органу повинен покладатися на саму державу.

З позиції суду безпідставними є покликання відповідача на те, що зміст повідомлення про перенавантаження серверу ДФС спростоване ДФС України 20.02.2019 №639/6/99-99-15-03-15/ІПК в індивідуальній податковій консультації. Отже перенавантаження серверу вплинуло лише на обробку запитів щодо отримання відомостей з ЄРПН та не вплинуло на прийом податкових накладних/розрахунків коригування та на роботу ЄРПН, про що чітко вказано у самому повідомленні, оскільки індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 ПК України).

Оскільки позивач не отримав квитанції №1, що підтверджує факт приймання/неприймання/призупинення податкової накладної до кінця операційного дня, позивач вимушено відправив цю податкову накладну для реєстрації повторно та зареєстрована 18.01.2019.

Крім цього позивач звернувся з листом до В.о. голови ДФС України із зверненням від 01.02.2019, у якому просив не вважати реєстрацію податкової накладної від 28.12.2018 простроченою /а.с.10/

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що позивач 15.01.2019 вчинив усі необхідні та залежні від нього дії щодо надсилання на реєстрацію податкової накладної через автоматизовану систему М.Е.Dос зазначеної податкової накладної у строк визначений Податковим кодексом України.

Суд також зазначає, що відповідачем, ані у відзиві на позовну заяву та в жодному доказі наданому відповідачем до суду, не спростовано твердження позивача щодо своєчасної реєстрації податкової накладної №11 від 28.12.2019.

Таким чином податкове повідомлення-рішення №0037165312 від 12.04.2019, яким до позивача застосовано штрафні санкції на суму 10166,67 грн. за порушення термінів реєстрації податкової накладної №11 від 28.12.2018 на три дні, з огляду на критерії правомірності визначені ч. 2 ст. 2 КАС України є протиправним та підлягає скасуванню.

У постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 18.01.2018 у справі №804/5153/17, зазначено, що у разі вчинення платником податку з метою своєчасної реєстрації податкової накладної всіх необхідних дій, натомість її реєстрація була здійснена з порушенням граничного терміну з незалежних від платника податку причин, то в такому разі відсутні підстави для застосування штрафу за порушення граничних термінів реєстрації податкової накладної.

Крім того, суд зазначає, що Європейський суд з прав людини неодноразово підкреслював особливу важливість принципу належного урядування . Він передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб (рішення у справах Беєлер проти Італії , Онер`їлдіз проти Туреччини , Megadat.com S.r.l. проти Молдови , Москаль проти Польщі ).

На державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок (рішення у справах Лелас проти Хорватії , Тошкуце та інші проти Румунії ) і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах (рішення у справах Онер`їлдіз проти Туреччини , Беєлер проти Італії ).

Частиною 1 ст. 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно ч. 1 ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

З огляду на викладене, позивачем у повному обсязі підтверджено долученими до матеріалів справи вимоги позовної заяви, а тому суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Оскільки при зверненні до суду позивач поніс витрати у виді судового збору, сплачені відповідно до платіжного доручення №2432 від 19.09.2019 на суму 1921,00 грн. такі належить стягнути на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись ст.ст. 19, 22, 25, 72-77, 90, 139, 241-246, 255, 294, 295, п.п. 15.5 п. 15 розділу VII «Перехідні положення» КАС України, суд -

в и р і ш и в :

1. Позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Львівській області №0037165312 від 12.04.2019.

3. Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю КОМПАНІЯ РУХ (80001, Львівська область, м. Сокаль, вул. Шептицького, 155/5; код ЄДРПОУ: 40675994) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Львівській області (79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35; код ЄДРПОУ: 39462700) судові витрати у виді судового збору у сумі 1921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) грн. 00 коп.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення через Львівський окружний адміністративний суд до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

В судовому засіданні проголошено вступну і резолютивну частини рішення.

Повний текст рішення складено та підписано 11.11.2019.

Суддя Кравців О.Р.

Дата ухвалення рішення04.11.2019
Оприлюднено14.11.2019
Номер документу85569948
СудочинствоАдміністративне
Сутьщо чітко вказано в самому повідомленні. Належним та допустимими доказом реєстрації податкової накладної є квитанція, в якій фіксується дата та час надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Отже дата та час надіслання на реєстрацію податкової накладної підтверджується наявною у матеріалах справи квитанцією 3 1, згідно з якою податкова накладна 3 11 від 22.11.2018 доставлена до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику 18.01.2019 о 09:58 год. Відповідач вважає доводи позивача безпідставними та необґрунтованими. Представник позивача в судовому засіданні

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.004831

Ухвала від 13.08.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Ухвала від 20.03.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 20.03.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 27.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 04.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Ухвала від 04.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Постанова від 16.01.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Багрій Василь Миколайович

Постанова від 26.12.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Багрій Василь Миколайович

Постанова від 26.12.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Багрій Василь Миколайович

Ухвала від 13.12.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Багрій Василь Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні