Постанова
від 07.11.2019 по справі 320/978/19
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 320/978/19 Суддя (судді) першої інстанції: Лисенко В.І.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 листопада 2019 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд в складі: головуючого - судді Лічевецького І.О., суддів - Аліменка В.О., Сорочка Є.О., при секретарі - Рейтаровській О.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Приватного підприємства СІМІХ на рішення Київського окружного адміністративного суду від 02 липня 2019 року адміністративну справу за позовом Приватного підприємства СІМІХ до Виконавчого комітету Переяслав-Хмельницької міської ради Київської області про зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ

Приватне підприємство СІМІХ (надалі за текстом - ПП "Сіміх") звернулося до суду з позовом до Виконавчого комітету Переяслав-Хмельницької міської ради Київської області, у якому, з урахуванням уточнених позовних вимог просило:

- визнати протиправним рішення Виконавчого комітету Переяслав-Хмельницької міської ради Київської області від 28.09.2018 №330-17 "Про відмову ПП "Сіміх" у наданні містобудівних умов і обмежень на забудову земельної ділянки під будівництво офісного-виробничого приміщення по вул. Богдана Хмельницького, 137 у м. Переяслав-Хмельницькому;

- визнати протиправною відмову Виконавчого комітету Переяслав-Хмельницької міської ради Київської області від 06.02.2019 №07-23/319/2-19;

- зобов`язати Виконавчий комітет Переяслав-Хмельницької міської ради Київської області видати Приватному підприємству "СІМІХ" містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва офісно-виробничого приміщення по вул. Богдана Хмельницького, 137 в м. Переяслав-Хмельницький, Київської області.

На обґрунтування позовних вимог позивач зазначав, що рішення про відмову у наданні вихідних даних для проектування, а саме - містобудівних умов та обмежень від 28.09.2018 №330-17, прийнято за відсутності правових підстав, оскільки позивачем, з метою отримання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки для проектування об`єкта будівництва - офісно-виробничого приміщення, було подано повний пакет документів, визначений чинним законодавством.

Окрім цього, позивач вказав на те, що законодавством визначено вичерпний перелік підстав для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень, втім, відмова відповідача є протиправною, оскільки не містить таких підстав.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 02 липня 2019 року у задоволенні позову відмовлено повністю.

В апеляційній скарзі ПП СІМІХ , посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить скасувати вказане судове рішення і прийняти нову постанову про задоволення позовних вимог позивача.

Зокрема, скаржник зазначає, що судом першої інстанції неповно досліджено Генеральний план та не встановлено час нанесення червоних ліній на Генеральний план. Наголосив на тому, що на момент звернення позивача із заявою про надання містобудівних вимог червоні лінії на Генеральному плані були відсутні.

Перевіривши повноту встановлення окружним адміністративним судом фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, Шостий апеляційний адміністративний суд дійшов наступного.

Судом першої інстанції встановлено, що між ПП "Сіміх" та Переяслав-Хмельницькою міською радою Київської області було укладено договір оренди землі від 10 січня 2006 року, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 14.02.2006 №040633200009.

В пункті 1 вказаного договору зазначено, що предметом договору є те, що орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку під виробничу базу, яка знаходиться у м. Переяслав-Хмельницький, вул. Богдана Хмельницького, 137.

Відповідно до пункту 2 договору оренди об`єктом оренди є земельна ділянка загальною площею 0,293 га.

У подальшому директор ПП "Сіміх" ОСОБА_1 та гр. ОСОБА_2 звернулися до відповідача із спільною заявою про затвердження технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної машинобудівної та іншої промисловості.

Рішенням Переяслав-Хмельницької міської ради Київської області від 20 грудня 2018 року припинено дію договору оренди земельної ділянки від 15.02.2006 №359, площею 0,2933 га, що знаходиться в м. Переяслав-Хмельницький, вул. Богдана Хмельницького, 137 шляхом розірвання. Передано ПП СІМІХ із земель комунальної власності в оренду земельну ділянку за кадастровим номером 3211000000:01:036:0081, для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель і споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості, площею 0,2847 га. Терміном на 5 років.

07 серпня 2018 року ПП СІМІХ звернулося до міського голови Переяслав-Хмельницької міської ради із заявою про надання містобудівних умов для будівництва офісно-виробничого приміщення по вул. Б.Хмельницького ,137.

Рішенням Переяслав-Хмельницької міської ради Київської області від 28.09.2018 №330-17 "Про відмову ПП "Сіміх" у наданні містобудівних умов та обмежень на забудову земельної ділянки під будівництво офісно-виробничого приміщення по вул . Богдана Хмельницького , 137 у м. Переяслав-Хмельницький було відмовлено ПП СІМІХ у наданні містобудівних умов і обмежень на забудову земельної ділянки під будівництво офісно-виробничого приміщення по вул. Б.Хмельницького,137 у м. Переяславі - Хмельницькому .

Відмова Переяслав-Хмельницької міської ради Київської області вмотивована відсутністю відступів від об`єкта проектування до червоних ліній регулювання забудови, організації під`їздів до будівлі, місць паркувань та необхідних відомостей містобудівного розрахунку, а саме відсоток забудови земельної ділянки відповідно до абзацу 4 частини першої статті 14 Закону України Про основи містобудування та частини четвертої статті 29 Закону України Про регулювання Про регулювання містобудівної діяльності .

В подальшому, 08 січня 2019 року ПП "Сіміх" повторно звернулось до відповідача з проханням надати містобудівні умови для будівництва офісно-виробничого приміщення по вул. Б.Хмельницького.

Листом від 06.02.2019 №07-23/319/2-19 Виконавчий комітет Переяслав-Хмельницької міської ради Київської області повідомив про відмову у задоволенні вказаного звернення та зазначив, про наявність порушень з боку позивача, а також наявність рішення Виконавчого комітету Переяслав-Хмельницької міської ради Київської області від 28.09.2018 №330-17 "Про відмову ПП "Сіміх" у наданні містобудівних умов та обмежень на забудову земельної ділянки під будівництво офісно-виробничого приміщення по вул . Богдана Хмельницького, 137 у м. Переяслав-Хмельницький . Крім того, Виконавчий комітет Переяслав-Хмельницької міської ради Київської області у відповіді вказав на невідповідність намірів забудови земельної ділянки містобудівній документації на місцевому рівні.

Пункт 8 частини 1 статті 1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності від 17 лютого 2011 року № 3038-VI (надалі за текстом - Закон № 3038-VI ) визначає, що містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки - це документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об`єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.

Згідно з положеннями статті 1 Закону України від 16 листопада 1992 року № 2780-XII Про основи містобудування (далі - Закон № 2780-XII) містобудування (містобудівна діяльність) - це цілеспрямована діяльність державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, громадян, об`єднань громадян по створенню та підтриманню повноцінного життєвого середовища, яка включає прогнозування розвитку населених пунктів і територій, планування, забудову та інше використання територій, проектування, будівництво об`єктів містобудування, спорудження інших об`єктів, реконструкцію історичних населених пунктів при збереженні традиційного характеру середовища, реставрацію та реабілітацію об`єктів культурної спадщини, створення інженерної та транспортної інфраструктури.

Статтями 17 та 18 Закону № 2780-XII передбачено, що містобудівна документація регулює планування, забудову та інше використання територій, є основою для вирішення питань раціонального використання територій, вирішення питань щодо розташування та проектування нового будівництва, здійснення реконструкції, реставрації, капітального ремонту об`єктів містобудування та упорядкування територій; вирішення питань вибору, вилучення (викупу), надання у власність чи користування земель для містобудівних потреб.

За змістом статті 5 Закону № 2780-XII при здійсненні містобудівної діяльності повинні бути забезпечені, крім іншого, розробка містобудівної документації, проектів конкретних об`єктів згідно з вихідними даними на проектування, з дотриманням державних стандартів, норм і правил; розміщення і будівництво об`єктів відповідно до затверджених у встановленому порядку містобудівної документації та проектів цих об`єктів тощо.

Частинами четвертою та п`ятою статті 26 Закону № 3038-VI встановлено, що право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.

Проектування та будівництво об`єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку:

1) отримання замовником або проектувальником вихідних даних;

2) розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи;

3) затвердження проектної документації;

4) виконання підготовчих та будівельних робіт;

5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів;

6) реєстрація права власності на об`єкт містобудування.

Згідно з положеннями статті 29 Закону № 3038-VI основними складовими вихідних даних є:

1) містобудівні умови та обмеження;

2) технічні умови;

3) завдання на проектування.

Пунктом 8 частини першої статті 1 Закону № 3038-VI визначено, що містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об`єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.

Враховуючи викладене, можна дійти висновку, що містобудівні умови та обмеження є складовою вихідних даних, отримання яких є необхідною умовою для набуття власниками земельних ділянок або землекористувачами права на забудову земельної ділянки. Містобудівні умови та обмеження є видом містобудівної документації та визначають комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва, дотримання яких є обов`язковим для всіх суб`єктів містобудівної діяльності.

Згідно частин другої-п`ятої статті 29 Закону № 3038-VI фізична або юридична особа, яка подала виконавчому органові сільської, селищної, міської ради або у разі розміщення земельної ділянки за межами населених пунктів - районній державній адміністрації заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва.

Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними спеціально уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі.

Спеціально уповноважений орган містобудування та архітектури визначає відповідність намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

Розгляд заяви і надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову у їх наданні здійснюються спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури протягом семи робочих днів з дня реєстрації заяви.

Рішення про відмову у наданні містобудівних умов та обмежень приймається у разі невідповідності намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

На виконання частини четвертої та дев`ятої статті 29 Закону № 3038-VI Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України наказом від 07 липня 2011 року № 109 затвердило Порядок № 109, який визначає процедуру надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст.

Підпунктом 2.2 Порядку № 109 передбачено, що для отримання містобудівних умов та обмежень до заяви замовником додаються: засвідчена в установленому порядку копія документа про право власності (користування) земельною ділянкою; ситуаційний план (схема) щодо місцезнаходження земельної ділянки (у довільній формі); викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000; кадастрова довідка з містобудівного кадастру (у разі наявності); черговий кадастровий план (витяг із земельного кадастру - за умови відсутності містобудівного кадастру); фотофіксація земельної ділянки (з оточенням); містобудівний розрахунок з техніко-економічними показниками запланованого об`єкта будівництва.

Таким чином, містобудівні умови та обмеження видаються на підставі містобудівної документації (в даному випадку місцевого рівня) при зверненні зацікавленої особи до уповноваженого органу з поданням визначеної документації.

При цьому, підставою відмови в наданні містобудівних умов та обмежень, є невідповідність намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні.

Відповідно до статті 24 № 3038-VI, забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства.

Натомість, як вбачається з витягу державного земельного кадастру про земельну ділянку від 30.10.2018 3 НВ03212795842018 цільове призначення земельної ділянки 11.02 Для розміщення та експлуатації основних підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної машинобудівної та іншої промисловості. Категорія земель - землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення. Вид користування для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості.

В даному витягу чітко зазначено, які об`єкти будівництва можливо будувати на земельній ділянці по вул.. Б. Хмельницького, 137.

Згідно розділу ІІ КЛАСИФІКАЦІЇ видів цільового призначення земель, затвердженого Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів 23.07.2010 № 548 будівництво таких об`єктів можливе на землях житлової та громадської забудови цільове призначення 03.10.

Землі громадської забудови (землі, які використовуються для розміщення громадських будівель і споруд (готелів, офісних будівель, торгівельних будівель, для публічних виступів, для музеїв та бібліотек, для навчальних та дослідних закладів, для лікарень та оздоровчих закладів), інших об`єктів загального користування).

Таким чином, вказана земельна ділянка не передбачає будівництво об`єктів офісно-виробничих приміщень.

Разом з тим, усупереч зазначеному апелянт наполягає на тому, що будівництво офісно-виробничого приміщення відповідає містобудівній документації на місцевому рівні.

Крім того, Департамент Державної архітектурно-будівельної інспекції у в Київській області неодноразово здійснював перевірки ПП СІМІХ , під час яких було встановлено порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, що виявилося у виконанні будівельних робіт по вул. Б.Хмельницького, 137 в місті Переяславі-Хмельницькому без дозвільних документів на проведення будівельних робіт, без здійснення авторського та технічного нагляду під час будівництва, без отримання вихідних даних забудови земельної ділянки та розроблення та погодження проектної документації.

Стосовно доводів позивача, що рішення Переяслав-Хмельницької міської ради Київської області Про затвердження містобудівної документації Плану червоних ліній Переяслав-Хмельницького прийнятого лише 31.01.2019 №17-63-VIІ, а тому відповідачем неправомірно відмовлено у наданні містобудівних вимог колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до частини першої статті 17 Закону № 3038-VI генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.

На підставі затвердженого генерального плану населеного пункту розробляється план земельно-господарського устрою, який після його затвердження стає невід`ємною частиною генерального плану.

Послідовність виконання робіт з розроблення генерального плану населеного пункту та документації із землеустрою визначається будівельними нормами, державними стандартами і правилами та завданням на розроблення (внесення змін, оновлення) містобудівної документації, яке складається і затверджується її замовником за погодженням з розробником.

Згідно частини першої та третьою Закону № 2780-XII до компетенції сільських, селищних, міських рад у сфері містобудування на відповідній території належить затвердження відповідно до законодавства місцевих програм, генеральних планів відповідних населених пунктів, планів зонування територій, а за відсутності затверджених в установленому законом порядку планів зонування території - детальних планів територій.

Місцеві ради вирішують інші питання у сфері містобудування відповідно до закону, а також можуть делегувати вирішення питань, що належать до їх компетенції, своїм виконавчим органам або відповідним місцевим державним адміністраціям.

На підставі вищевикладеного Рішенням міської ради від 20.10.2015 № 08-79VІ Про затвердження містобудівної документації Генеральний план м. Переяслав-Хмельницький Київської області та його розділу Інженерно-технічні заходи цивільного захисту (цивільної оборони) . Вказаним рішенням затверджено Генеральний план міста Переяслава-Хмельницького. Який є чинним на не скасований у судовому порядку.

Крім того, рішенням міської ради від 28.01.2016 №12-06-VІІ Про затвердження містобудівної документації План зонування (зонінг) території м. Переяслав-Хмельницький . Вказаним рішенням затверджено План зонування м. Переяслава-Хмельницького.

Відповідно до частини першої статті 19 Закону № 3038-VI детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території.

Зокрема, детальний план території визначає червоні лінії та лінії регулювання забудови (пункт 2 частини четвертої статті 19 Закону № 3038-VI).

Так, відповідно до пункту 14 статті 1 Закону № 3038-VI червоні лінії - це визначені в містобудівній документації щодо пунктів геодезичної мережі межі існуючих та запроектованих вулиць, доріг, майданів, які розділяють території забудови та території іншого призначення.

Лінії регулювання забудови - це визначені в містобудівній документації межі розташування будинків і споруд відносно червоних ліній, меж окремих земельних ділянок, природних меж та інших територій (пункт 6 статті 1 Закону № 3038-VI).

Згідно із частиною третьою статті 2 Закону № 3038-VI містобудівна документація розробляється на паперових і електронних носіях на оновленій картографічній основі в цифровій формі як набори профільних геопросторових даних у державній геодезичній системі координат УСК-2000 і єдиній системі класифікації та кодування об`єктів будівництва для формування баз даних містобудівного кадастру.

Виходячи з аналізу вказаних норм, червоні лінії є складовою даних містобудівної документації на місцевому рівні, а невідповідність вказаним вимогам містобудівної документації на місцевому рівні - межам червоних ліній, намірів щодо забудови земельної ділянки, є підставою для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень в розумінні частини п`ятої статті 29 Закону № 3038-VI.

Правова позиція з цього питання викладена в постанові Верховного Суду від 24.01.2019 у справі №200/1438/16-а .

Таким чином, прийняття відповідачем рішення Про затвердження містобудівної документації Плану червоних ліній Переяслав-Хмельницького 31.01.2019 не свідчить про те, що частина земельної ділянки, на якій позивач планував розмістити об`єкт будівництва, знаходиться поза габаритами червоних ліній та ліній регулювання забудови по вул. Б. Хмельницького та не доводить протиправність відмови відповідача.

Натомість, підтвердженням того, що об`єкт будівництва позивача розташовується за межею червоної лінії свідчить збірний план земельних ділянок, розташованих за адресою: м. Переяслав-Хмельницький, вул. Хмельницького Богдана, 137 із нанесенням червоної лінії згідно встановленого каталогу координат.

Також це відображено у графічних документах наданих відповідачем під час розгляду справи судом апеляційної інстанції.

Крім того, колегія суддів наголошує на тому, що підставою для відмови у наданні містобудівних вимог слугувала саме невідповідність намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, а невідповідність межам червоних ліній, що є підставою для відмови у надання містобудівних умов та обмежень.

За таких обставин, слід погодитися з висновком суду першої інстанції, що Виконавчий комітет Переяслав-Хмельницької міської ради Київської області, відмовляючи позивачу у наданні містобудівних умов та обмежень, діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, а відтак, рішення від 28.09.2018 №330-17 "Про відмову ПП "Сіміх" у наданні містобудівних умов і обмежень на забудову земельної ділянки під будівництво офісного-виробничого приміщення по вул. Богдана Хмельницького, 137 у м. Переяслав-Хмельницькому, є правомірним.

Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що окружним адміністративним судом при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини чи порушено норми процесуального права.

За правилами ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись статтями 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ

Апеляційну скаргу Приватного підприємства СІМІХ залишити без задоволення, а рішення Київського окружного адміністративного суду від 02 липня 2019 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття.

Касаційна скарга на постанову суду може бути подана безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Постанова складена в повному обсязі 12 листопада 2019 р.

Головуючий суддя І.О.Лічевецький

суддя В.О.Аліменко

суддя Є.О.Сорочко

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.11.2019
Оприлюднено14.11.2019
Номер документу85612698
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/978/19

Постанова від 27.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 26.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 27.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Постанова від 07.11.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Постанова від 07.11.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Ухвала від 27.08.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Ухвала від 27.08.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Рішення від 02.07.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лисенко В.І.

Рішення від 02.07.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лисенко В.І.

Ухвала від 11.03.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лисенко В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні