Постанова
від 05.03.2010 по справі 2-а-12-10-1012
ІВАНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2-а- 112 /2010

ПОСТАНОВА

Іменем України

05 березня 2010 року суддя Іванківського районного суду Київської області Тетервак Н.А., розглянувши у письмовому провадженні справу №2-а- 112/10 за адміністративним позовом ОСОБА_1 до УПРАВЛІННЯ ПРАЦІ ТА

СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ ІВАНКІВСЬКОЇ РДА , УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОГО КАЗНАЧЕЙСТВА в Іванівському районі та ГОРН ОСТ АЙГПЛЬСЬКОГО будинку-інтернату для людей похилого віку та інвалідів про стягнення невиплачених коштів, передбачених Законом України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи ,

ВСТАНОВИЛА:

Позивачка звернулася до суду з позовом до відповідача Управління праці та соціального захисту населення, Державного казначейства про визнання дій неправомірними та стягнення допомоги у зв`язку з обмеженням споживання продуктів харчування місцевого виробництва за період з 31.12.2008 рою,- по 30.12. 2009 року в сумі 3028 грн.60 коп. та доплати до заробітної плати за період з 04.08. 1997 року по 26.05. 2002 року в сумі 6881

Позивачка посилається на те, що з 1991 року проживає в с.Горностайпіль Іванківського району Київської області.

З 04.08. 1997 року по 26.05. 2002 року працювала в Горностайпільському будинку- інтернаті для людей похилого віку та інвалідів.

Постановою Кабінету Міністрів України №106 від 23.07. 1991 року зі змінами і

доповненнями село Горностайпіль віднесено до зони гарантованого добровільного відселення.

Відповідно до Закону України №796-Х11 Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи на час виникнення спірних правовідносин вона мала право на отримання виплат і доплат, передбачених:

- ст.. 37 Закону №796-Х11-громадянам, які проживають на територіях радіоактивного забрудненім у зоні гарантованого добровільного відселення-40% від мінімальної заробітної плати;

-ст. 39 Закону №79б-Х11-громадянам, які працюють на територіях радіоактивного забруднення, провадиться доплата у зоні гарантованого добровільного відселення - 2 мінімальні заробітні плати.

Відповідно до ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування. їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України.

Однак, всупереч Закону №79б-Х11, який визначає кратність компенсацій і доплат в залежності від розміру мінімальної заробітної плати, яка визначається законом, вона отримувала зазначені виплати в розмірах, встановлених Постановою Кабінету Міністрів України від 26 липня 1996 року № 836, якою встановлені конкретні розміри компенсацій і доплат,зокрема:

-доплата у зв`язку з обмеженням споживання продуктів харчування громадянам, які проживають на територіях радіоактивного забруднення у зоні гарантованого добровільного відселення-210 тис крб.( 2 грн. 10 коп).;

-доплата громадянам , які працюють на територіях радіоактивного забруднення у зоні гарантованого добровільного відселення-1050 тис. крб.( 10 грн. 50 коп.).

Законом України № 796-Х11 Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи визначено вказані вг.плати в конкретному розмірі від мінімальної заробітної плати в Україні. Даним Законом) ст.. 62, ст.. 67 ) Кабінету Міністрів надано право проводити лише роз`яснення порядку застосування цього Закону, та підвищувати розміри доплат, пенсій і компенсацій, передбачених цим Законом, відповідно до зміни індексу вартості життя і зростання мінімальної заробітної платч, але не зменшення їх та встановлення їх у твердій сумі, яка не відповідає Закону.

Позивачка вважає дії відповідача неправомірними , так як обмеження компенсацій і доплат, передбачених Законом, є неправомірними, що підтверджено рішеннями Конституційного Суду України №5-рп/2002 від 20.03. 2002 року;№20-рп/2004 від 01.12. 2004 року, №I- рп/2008 від 22.05. 2008 року , просить визнати протиправними дії Управління праці та соціального захисту населення Іванківської районної державної адміністрації при нарахуванні та виплаті їй допомоги та доплати .передбачених ст..ст. 37,39 Закону України Про статус і

ч соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» в розмірах, передбачених Постановою КМ України від 26.07. 1996 року № 836 та стягнути з відповідача на її користь допомогу у зв`язку з обмеженням споживання продуктів харчування місцевого виробництва за період з 31.12. 2008 року по 30.12. 2009 року в сумі 3028 грн. 60 коп. та доплату" до заробітної плати за період з 04.08. 1997 року по 26.05. 2002 року в сумі 6881 грн.

Зобов`язати Управління державного казначейства в Іванівському районі Київської області забезпечити розрахунково-касове обслуговування Управління праці та соціального захисту населення Іванівської РДА та контроль за здійсненням бюджетних повноважень при зарахуванні надходжень і проведенні їй платежів по виплаті недоплачених їй допомоги та доплати, передбачених ст..ст. 37, 39 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» .

При підготовці справи до розгляду суд залучив до участі у справі, в частині стягнення доплати до заробітної плати, в якості відповідача - ГОРНОСТАЙШЛЬСЬКИЙ будинок - інтернат д\я людей похилого віку та інвалідів .

В судове засідання позивачка не з»явилася. Подала письмову заяву, в якій позовні вимоги підтримує та просить розгядати справу у її відсутності.

Відповідач -Управління праці та соціального захисту населення в Іванівському районі, - до суду не з`явився. Подали заяву,в якій позов не визнають та просять справу розглядати без представника управління праці та соціального захисту населення та застосувати норму ч.2 ст. 99 КАС України.

Управління державного казначейства в Іванківському районі до суду не з`явився. Подали заперечення проти позову - та заяву про заміну відповідача, так як Управління не є юридичною особою.

Представник Горностайпільського будинку -інтернату для людей похилого віку та інвалідів до суду не з явився. Подали письмове заперечення проти позову та заяву про розгляд справи у відсутності представника.. Просять застосувати ст..ст. 99, 100 КАС України.

Вивчивши матеріали справи, суд прийшов до слідуючого.

Відповідно до ст. 37 Закону України Про статусе і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (далі-Закон) передбачено виплату компенсацій громадянам, які проживають на територіях радіоактивного забруднення, зокрема, в зоні гарантованого добровільного відселення - 40% від мінімальної заробітної плати.

Позивачка надала копію паспорта Серії НОМЕР_1 ,з якого слідує, що ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженка м. Фастів Київської області з 13 липня 1991 року зареєстрована в с. Горностайпіль Іванківського район ' Київської області.

Управління прятті та соціального захисту населення надало довідку від 15.02. 2010 року, в якій фактично визнає, що в 2008 році та 2009 році виплачувало позивачці грошову допомогу у зв`язку з обмеженням споживання продуктів місцевого виробництва та особистого підсобного господарства - в розмірі 2 грн. 10 коп. (щомісяця).

Чи зберігається у позивачки реєстрація в с.Горностайпіль Іванківського району та чи вона фактично проживає на території зони радіоактивного забруднення, позивачка не надала ніяких підтверджуючих документів.

З позовної заяви ОСОБА_2 слідує, що вона проживає(адреса для листування) - в АДРЕСА_1 .

Відповідно до ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

з

Поскільки допомога у зв`язку з обмеженням споживання продуктів місцевого

виробництва, відповідно до ст.. 37 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи передбачена особам, які проживають на відповідних територіях, а позивачка не довела, що вона проживає в с.Горностайпіль Іванківського району Київської області, то в задоволенні даної вимоги слід відмовити.

Крім того, позивачка просить стягнути з Управління праці та соціального захисту населення доплату за роботу в Горностайпільському будинку -інтернаті для людей похилого віку та інвалідів за період з 04.08. 1997 року по 26.05. 2002 рою.' в сумі 6881 грн.

З Постанови Кабінету Міністрів УРСР від 23 липня 1991 року №106 слідує,що с. Горностайпіль Іванківського району Київської області віднесено до 3-ої зони ( гарантованого добровільного відселення).

Відповідно до ст. 39 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи громадянам, які працюють на територіях радіоактивного забрудненя, проводиться доплата в таких розмірах:

у зоні гарантованого добровільного відселення -дві мінімальні заробітні плати.

З ксерокопії трудової книжки ОСОБА_3 слідує,що вона з 04.08. 1997 року по 26.05. 2002 року працювала санітаркою -нянею Горностайпільського будинку-інтернату.

Даний факт Горностайпільським будинком-інтернатом д\я людей похилого віку та інвалідів не оспорюється.

Із заперечення від 02.03. 2010 року слідує,що ОСОБА_2 дійсно працювала санітаркою в Горностайпільському будинку-інтернаті з 04.08. 1997 року по 26.05. 2002 року та отримувала доплату до заробітної плати у зоні гарантованого добровільного відселення у розмірі 10 грн. 50 коп.

Доплату до заробітної плати працюючим у зоні гарантованого добровільного відселення до 30.12. 2005 року здійснював відділ у справах захисту населення від наслідків аварії Чорнобильської катастрофи Іванівської РДА, з 01.01. 2006 року розпорядником коштів являється управління праці та соціального захисту' населення Іванківської РДА. Доплата проводиться по місцю роботи.

Горностайпільський будинок-інтернат здійснював відповідні доплати в тому розмірі, в якому їх відшкодовував відділ у справах захисту населення від наслідків аварії Чорнобильської катастрофи Іванівської РДА.

Виплата здійснювалася відповідно до п.2 Постанови Кабінету Міністрів України від 26 липня 1996 року 7 №836 Про компенсаційні виплати особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи в розмірі 1050 тис. крб.( після грошової реформи - 10,50 грн.). Дана постанова є чинною і на даний час.

Відповідно до ст.. 117 Конституції України передбачено, що Кабінет Міністрів України в межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, які є обов`язковими до виконання.

Ст.. 62 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи вказує, що порядок застосування цього Закону провадиться у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, рішення якого є обов`язковими для виконання міністерствами та іншими центральними органами державної виконавчої влади, всіма суб`єктами господарювання незалежно від їх відомчої підпорядкованості та форм власності.

Цей порядок і визначений Постановою Кабінету Міністрів України від 26 липня 1996 року № 836 Про компенсаційні виплати особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи .

Згідно ч.2 ст. 95 Конституції України виключно Законом України Про Державний бюджет України визначаються будь-які видатки на загально-суспільні потреби, розмір і цільове спрямування цих видатків.

Отже,Горностійпільський будинок-інтернат для людей похилого віку та інвалідів не здійснював виплату доплати до заробітної плати, а тому не може нести за це відповідальність.

Відповідач просить застосувати наслідки ст..ст. 99 ,100 КАС України.

З копії трудової книжки, пояснень відповідача слідує,що ОСОБА_2 дійсно

працювала в Горностайпільському будинку -інтернаті для людей похилого віку та інвалідів з 04.08. 1997 року по 26.05. 2002 року, а отже, могла претендувати до виплату їй доплати, як особа, що працювала в зоні гарантованого добровільного відселення- в розмірі двох мінімальних заробітних плат.

Відповідач в своїх запереченнях не погоджується з доводами позивачки, посилаючись на те, що при виплаті вказаних компенсацій Горностайпільский будинок-інтернат для людей похилого віку керувався Законом України Про державний бюджет ,Постановою Кабінету Міністрів України №836 від 26.07. 1996 року , крім того, в ст. 62 ЗУ Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи вказано,що роз`яснення порядку застосування цього Закону покладено на Кабінет Міністрів України, рішення якого є обов`язковими, тобто, при нарахуванні та виплаті доплати до зарплати відповідач не міг не виконати вказівки Кабінету 7 Міністрів України.

Позивачка вірно посилається на ч.2 ст. 19 Конституції України, відповідно до якої , органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі та в межах повноважень та у спосіб, що передбачено Конституцією та Законами України.

Доплату до заробітної плати в зоні гарантованого добровільного відселення відповідач Горностайпільський будинок-інтернат для людей похилого віку здійснював відповідно до Постанови КМУ та Розпоряджень Кабінету Міністрів України, тобто, в межах своїх повноважень.

Постанова КМ України №836 від 26.07. 1996 року залишається чинною і на даний час. Відповідно до ст.. 117 Конституції України постанови КМ України є обов`язковими до виконання.

Отже, суд вважає,що дії Горностайпільського будинку -інтернату для людей похилого віку щодо виплати ОСОБА_2 доплати до заробітку за період з 04.08. 1997 року по 26.05. 2002 року не є протиправними, поскільки останній діяв в межах своїх повноважень.

Крім того, відповідно до ст.. 99 КАС України встановлено річний строк позовної давності для звернення до суду за захистом своїх прав, на якому наполягає відповідач.

Річний строк позовної давності закінчився в 2003 році, а отже, в позові слід відмовити.

На підставі наведеного, ст..ст. 37,39, 62 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи , ст..ст. 19 ч.2, 95,117

Конституції України , ст.ст. 99, 100, 122, 158- 163 Кодексу адміністративного судочинства

України, суд

ПОСТАНОВИВ:

ОСОБА_2 в позові відмовити.

Постанова набирає чинності через 10 днів, якщо у вказаний термін не буде подана апеляційна скарга або заява про апеляційне оскарження та на протязі 20 днів після подачі заяви про апеляційне оскарження не буде подана апеляційна скарга до Київського Апеляційного адміністративного суду через Івані авський районний суд.

Суддя:

СудІванківський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення05.03.2010
Оприлюднено16.11.2019
Номер документу85661032
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-12-10-1012

Ухвала від 12.01.2010

Адміністративне

Іванківський районний суд Київської області

Тетервак Н. А.

Постанова від 05.03.2010

Адміністративне

Іванківський районний суд Київської області

Тетервак Н. А.

Ухвала від 29.01.2010

Адміністративне

Іванківський районний суд Київської області

Тетервак Н. А.

Постанова від 05.03.2010

Адміністративне

Іванківський районний суд Київської області

Тетервак Н. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні