Постанова
від 22.03.2010 по справі 2а-1951/10/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 ЛЬВІВСЬКИЙ  ОКРУЖНИЙ  АДМІНІСТРАТИВНИЙ  СУД

справа №2а-1951/10/1370

П О С Т А Н О В А

 І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

22 березня 2010 року                                                        

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді                         Мартинюка В.Я.

при секретарі                         Новосад В.М.

з участю представників:    

від позивача –   Лазорак І.М.,

від відповідача – не з’явився,

               

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Львові адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції (надалі ДПІ) у м.Бориславі Львівської області до профспілкового комітету Відкритого акціонерного товариства (надалі ВАТ) «Бориславської фабрики клеєних нетканих матеріалів» про припинення юридичної особи, -

в с т а н о в и в :

ДПІ у м.Бориславі звернулася до суду з позовом про припинення юридичної особи - профспілкового комітету ВАТ «Бориславської фабрики клеєних нетканих матеріалів».

    Підставами позову є  не подання відповідачем обов'язкової податкової звітності протягом року.

    Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просить позов задоволити з викладених підстав.

      Відповідач явку уповноваженої особи не забезпечив хоча належним чином повідомлявся про день та час судового розгляду справи підтвердженням чого є повідомлення про вручення за №5865094.

    Заслухавши представника позивача, розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, суд даючи правову оцінку спірним правовідносинам виходив з наступного.

    Профспілковий комітет ВАТ «Бориславської фабрики клеєних нетканих матеріалів» зареєстровано Виконавчим комітетом Бориславської міської ради народних депутатів Львівської області, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію господарського формування за №22401260.

            Згідно довідки ДПІ у м.Бориславі від 17.02.2010 року за №1431/10/15-009, відповідач з 01.01.2008 року не подає податкову звітність, пов'язану із нарахуванням та сплатою податків, у зв'язку з чим порушує п.2 ст.9 Закону України "Про систему оподаткування" від 25.06.1991 року, з наступними змінами та доповненнями, щодо обов'язків платника податків і зборів подавати податковому органу декларації, бухгалтерську звітність та інші документи й відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів.

Як вбачається із наявної в матеріалах справи довідки, відповідач заборгованості зі сплати податків та заборгованості зі сплати зборів (обов‘язкових платежів) не має.

           Не можна залишити поза увагою і той факт, що пунктом 1.1. статуту професійної спілки працівників текстильної та легкої промисловості України передбачено, що професійна спілка – добровільна громадська організація, яка діє у відповідності з Конституцією і законами України (Республіки Крим для Кримської організації), керується актами Міжнародного права та рішеннями з’їзду.

    Діяльність громадських організацій в Україні регулюється спеціальним законодавством, а саме Законом України "Про об'єднання громадян" від 16 червня 1992 року за № 2460-XII (з наступними змінами та доповненнями).

         Відповідно до згаданого Закону, об'єднанням громадян є добровільне громадське формування, створене на основі єдності інтересів для спільної реалізації громадянами своїх прав і свобод. Об'єднання громадян, незалежно від назви (рух, конгрес, асоціація, фонд, спілка тощо) відповідно до цього Закону визнається політичною партією або громадською організацією.

           Згідно ст.3 цього ж Закону, громадською організацією є об'єднання громадян для задоволення та захисту своїх законних соціальних, економічних, творчих, вікових, національно-культурних, спортивних та інших спільних інтересів.      

           Також, законом передбачається, що держава забезпечує додержання прав і законних інтересів об'єднань громадян, легалізованих у порядку. Втручання державних органів та службових осіб у діяльність об'єднань громадян, так само як і втручання об'єднань громадян у діяльність державних органів, службових осіб та у діяльність інших об'єднань громадян, не допускається, крім випадків, передбачених Законом.

           Відповідно до ст.19 Закону України "Про об'єднання громадян" припинення діяльності об'єднання громадян може бути проведено шляхом його реорганізації або ліквідації (саморозпуску, примусового розпуску).    

           У відповідності до вимог ст. 28 згаданого Закону, за порушення законодавства до об'єднання громадян можуть бути застосовані такі стягнення: попередження, штраф, тимчасова заборона (зупинення) окремих видів діяльності, тимчасова заборона (зупинення) діяльності, примусовий розпуск (ліквідація).

           Згідно ст. 32 Закону України "Про об'єднання громадян" примусовий розпуск (ліквідація) об'єднання громадян здійснюється за поданням легалізуючого органу або прокурора рішенням суду у випадках:

         - вчинення дій, передбачених статтею 4 цього Закону, а саме: зміна шляхом насильства конституційного ладу і в будь-якій протизаконній формі територіальної цілісності держави, підрив безпеки держави у формі ведення діяльності на користь іноземних держав, пропаганда війни, насильства чи жорстокості, фашизму та неофашизму, розпалювання національної та релігійної ворожнечі, створення незаконних воєнізованих формувань, обмеження загальновизнаних прав людини.

         - систематичного або грубого порушення вимог статті 22 цього Закону, що передбачає заборону політичним партіям, їх установам та організаціям прямо чи опосередковано одержувати кошти та інше майно від іноземних держав та організацій, міжнародних організацій, іноземних громадян та осіб без громадянства, державних органів, державних підприємств, установ та організацій, крім випадків, передбачених законами України, підприємств, створених на основі змішаної форми власності, якщо участь держави або іноземного учасника в них перевищує 20 відсотків, нелегалізованих об'єднань громадян, анонімних пожертвувачів.

         - продовження протиправної діяльності після накладення стягнень, передбачених цим Законом.

         - зменшення кількості членів політичної партії до числа, коли вона не визнається як така.

         Як вбачається з вищенаведеної норми, законом не передбачено такої підстави для припинення громадської організації (об'єднання громадян), як неподання податкової звітності протягом року.

          Окрім того, відповідно до положень ст.1 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» від 15.09.1999 року за №1045-XIV (з наступними змінами та доповненнями) передбачено, професійна спілка (профспілка) - добровільна неприбуткова громадська організація, що об'єднує громадян, пов'язаних спільними інтересами за родом їх професійної (трудової) діяльності (навчання).

    Як передбачено ст.4 Закону України «Про систему оподаткування» від    25.06.1991 року за №1251-XII (з наступними змінами та доповненнями), платниками податків і зборів (обов'язкових платежів) є юридичні і фізичні особи, на яких згідно з законами України покладено обов'язок сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі).

           Підпунктом 2.1.1 пункту 2.1 статті 2 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» 28.12.1994 року за №334/94-ВР (з наступними змінами та доповненнями), передбачено, що платниками податку на прибуток є, зокрема,   суб'єкти господарської діяльності, бюджетні, громадські та інші підприємства, установи та організації, які здійснюють діяльність, спрямовану на отримання прибутку як на території України, так і за її межами.      

           Як зазначено в абз.1 п.16.4 ст.16 згаданого Закону, платники податку у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону.

          З огляду на викладені норми закону, необхідною умовою для подання податкових декларацій є здійнення діяльності спрямованої на одержання прибутку.

           Таким чином, у громадської організації – відповідача відсутній обов’язок подавати податкові декларації, оскільки її діяльність не передбачає отримання прибутків.    

          За таких обставин, суд вважає, що позовні вимоги безпідставні і необґрунтовані, а тому в адміністративному позові належить відмовити.

           Щодо судових витрат, то у відповідності до вимог ст.94 КАС України, такі не належить стягувати із сторін.

           Керуючись ст.ст. 21, 69, 70, 160-163 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В :

1. В задоволенні позову відмовити.

2. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

3.  Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

    Повний текст постанови виготовлений та підписаний 22 березня 2010 року.

      Суддя                                                                             В.Я.Мартинюк

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.03.2010
Оприлюднено23.10.2010
Номер документу8569686
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1951/10/1370

Постанова від 12.06.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 11.06.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 16.01.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 17.03.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Довга О.І.

Постанова від 22.03.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мартинюк Віталій Ярославович

Ухвала від 01.03.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мартинюк Віталій Ярославович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні