Ухвала
від 12.11.2019 по справі 825/2376/18
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

12 листопада 2019 року Чернігів Справа № 825/2376/18

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді Ткаченко О.Є.,

за участі секретаря Скиди В.А.,

представників заявника Обуховського О.Г. , Кокоши Д.Ю. ,

представника Косачівської ЗОШ Мірошниченко О.А.,

розглянувши в судовому засіданні в приміщенні суду заяву про поновлення пропущеного строку пред`явлення виконавчого листа до виконання у справі за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області до Косачівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Деснянської селищної ради Чернігівської області про застосування заходів реагування ,

У С Т А Н О В И В:

до Чернігівського окружного адміністративного суду надійшла заява представника Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області про поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання у справі №825/2376/18 за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області до Косачівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Деснянської селищної ради Чернігівської області про застосування заходів реагування.

В обґрунтування своєї заяви Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області посилається на те, що є необхідність у поновленні пропущеного строку для пред`явлення виконавчого документу до виконання, як такий, що пропущено з поважних причин.

В своїх запереченнях на заяву про поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання представник Косачівської ЗОШ зазначила, що поважних причин пропуску строку пред`явлення виконавчого листа до виконання стягувачем не вказано; документів, які б свідчили про поважні причини пропуску даного строку до суду не подано; жодних доказів наявності об`єктивних обставин, що перешкоджали стягувачу звернутись до виконавчої служби з виконавчим листом до суду не надано.

Представники Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області в судовому засіданні заяву про поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання підтримали та просили її задовольнити.

Представник Косачівської ЗОШ проти задоволення заяви заперечував та просив суд відмовити у її задоволенні.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши заяву та матеріали справи, суд зазначає наступне.

В провадженні Чернігівського окружного адміністративного суду перебувала справа №825/2376/18 за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області до Косачівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Деснянської селищної ради Чернігівської області про застосування заходів реагування.

Рішенням Чернігівського окружного адміністративного суду від 12.07.2018 позов Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області задоволено повністю. Застосовано заходи реагування у вигляді зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, експлуатації будівлі корпусу №1 Косачівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Деснянської селищної ради Чернігівської області.

20.08.2019 на підставі рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 12.07.2018 видано виконавчий лист по справі №825/2376/18 зі строком пред`явлення до виконання - 17.11.2018.

Відповідно до частини 1 статті 12 Закону України Про виконавче провадження виконавчі документи, за якими стягувачем є держава або державний орган, можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох місяців.

Виконавче провадження з виконання виконавчого листа по справі №825/2376/18 відкрито не було, оскільки 21.08.2018 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис № 10461120009000124 про державну реєстрацію припинення Косачівської ЗОШ. Правонаступником Косачівської ЗОШ став Тужарський заклад загальної середньої освіти І-ІП ступенів Деснянської селищної ради Чернігівської області. У зв`язку з цим, Управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області 22.10.2018 подано до суду заяву про заміну боржника у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 30.10.2018 у задоволенні заяви про заміну боржника у виконавчому листі відмовлено.

Разом з цим, рішенням Чернігівського окружного адміністративного суду від 28.11.2018 у справі № 2540/2701/18 скасовано запис від 21.08.2018 № 10461120009000124 про державну реєстрацію припинення Косачівської ЗОШ шляхом реорганізації (злиття) та про юридичну особу-правонаступника: Тужарський заклад загальної середньої освіти І-1ІІ ступенів Деснянської селищної ради Чернігівської області. Скасування реєстраційної дії за судовим рішенням відбулось 19.04.2019.

Як встановлено в судовому засіданні, дана інформація стала відома Управлінню Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області у зв`язку з проведенням перевірок закладів освіти за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері пожежної і техногенної безпеки на підставі листа ДСНС України від 02.07.2019 № 03-9253/261 Про забезпечення пожежної безпеки у закладах освіти .

Відповідно до статті 376 Кодексу адміністративного судочинства України стягувачам, які пропустили строк для пред`явлення виконавчого листа до виконання з причин, визнаних судом поважними, пропущений строк може бути поновлено. Заява про поновлення пропущеного строку подається до суду, який розглядав справу як суд першої інстанції.

Невиконання заходів реагування у будівлі корпусу № Косачівської ЗОШ та подальша її експлуатація становлять високий ризик для нормального та безпечного функціонування закладу освіти. Як наслідок, не усунувши порушення, боржник ризикує взагалі припинити своє існування, що може завдати набагато більше шкоди як правам тих, хто там навчається, працює, так і їх життю та здоров`ю.

Разом з тим, необхідно врахувати, що відповідно до правової позиції, викладеної Верховним Судом в постанові від 28.02.2019 по справі № 810/2400/18, забезпечення державою конституційних прав громадян на захист життя, здоров`я та власності від невиправданого ризику виникнення надзвичайних ситуацій має пріоритетне значення. Відповідно до першого речення ст. 2 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод встановлено, що право кожного на життя охороняється законом. Цей припис зобов`язує державу вживати належних заходів для захисту життя осіб, які знаходиться під її юрисдикцією. Слід зазначити, що це зобов`язання повинно тлумачитися як таке, що застосовується в контексті будь-якої діяльності, публічної чи ні, в якій право на життя не може бути поставлене під сумнів.

Суд звертає увагу, що питання виконання судових рішень неодноразово було предметом розгляду Європейського Суду з прав людини. Зокрема, у Рішенні від 20 липня 2004 року у справі Шмалько проти України зазначений Суд наголосив: ... пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод гарантує кожному право на звернення до суду або арбітражу з позовом стосовно будь-яких його прав та обов`язків цивільного характеру. Таким чином, ця стаття проголошує право на суд, одним з аспектів якого є право на доступ до суду, тобто право подати позов щодо цивільно-правових питань до суду. Однак це право було б примарним, якби правова система держави допускала, щоб остаточне судове рішення, яке має обов`язкову силу, не виконувалося на шкоду одній зі сторін. Було б незрозуміло, якби ст.6 Конвенції, детально описуючи процесуальні гарантії, які надаються сторонам у спорі, а саме: справедливий, публічний і швидкий розгляд, водночас не передбачала виконання судових рішень. Якщо тлумачити ст. 6 як таку, що стосується виключно доступу до судового органу та судового провадження, то це могло б призводити до ситуацій, що суперечать принципу верховенства права, який договірні держави зобов`язалися поважати, ратифікуючи Конвенцію. Отже, для цілей ст. 6 виконання рішення, ухваленого будь-яким судом, має розцінюватися як складова частина судового розгляду.

Так, судом не може бути взято до уваги посилання представника Косачівської ЗОШ на наказ Косачівської ЗОШ від 24.09.2019 № 24 Про зупинення експлуатації будівлі корпусу № 1 як на підставу виконання рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 12.07.2018, оскільки видання тільки наказу не є належним доказом усунення порушень, встановлених актом перевірки Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області від 14.05.2018 № 82.

Крім того, суд зазначає, що за правилами статті 14 Кодексу адміністративного судочинства України, судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.

Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Враховуючи обставини, викладені у заяві про поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого листа у справі та з`ясовані під час судового розгляду справи, суд вважає їх поважними та такими, що об`єктивно перешкоджали своєчасному пред`явленню виконавчого листа до виконання.

З урахуванням вищевикладеного, суд вважає за можливе задовольнити заяву Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області про поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання у справі №825/2376/18.

Керуючись ст. 248, 256, 376 Кодексу адміністративного судочинства України,

У Х В А Л И В:

Заяву Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області про поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого листа - задовольнити.

Поновити Управлінню Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області строк для пред`явлення виконавчого листа до виконання в адміністративній справі № 825/2376/18 за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області до Косачівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Деснянської селищної ради Чернігівської області про застосування заходів реагування та продовжити до 3 (трьох) місяців, з дня набрання даною ухвалою законної сили.

Ухвала набирає законної сили у строк та у порядку, що визначені статтями 256, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, і може бути оскаржена до Шостого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом п`ятнадцяти днів з дня складання повного тексту ухвали.

Суддя О.Є. Ткаченко

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.11.2019
Оприлюднено19.11.2019
Номер документу85708611
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —825/2376/18

Постанова від 04.03.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Черпіцька Людмила Тимофіївна

Ухвала від 07.02.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Черпіцька Людмила Тимофіївна

Ухвала від 07.02.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Черпіцька Людмила Тимофіївна

Ухвала від 20.12.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Черпіцька Людмила Тимофіївна

Ухвала від 12.11.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Ткаченко О.Є.

Ухвала від 12.11.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Ткаченко О.Є.

Ухвала від 22.10.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Ткаченко О.Є.

Ухвала від 25.09.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Ткаченко О.Є.

Ухвала від 30.10.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Клопот С.Л.

Ухвала від 30.10.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Клопот С.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні