Рішення
від 18.11.2019 по справі 320/1051/19
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 листопада 2019 року м. Київ справа №320/1051/19

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Басая О.В., розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Українські інженерні системи" до Державної фіскальної служби України про визнання протиправними і скасування рішень та зобов`язання вчинити певні дії,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "Українські інженерні системи" з позовом до Державної фіскальної служби України, в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 10 грудня 2018 року №1017971/41268336 про відмову в реєстрації податкової накладної №5 від 26.11.2018;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №5 від 26.11.2018 датою отримання - 06 грудня 2018 року;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 12 грудня 2018 року №1021465/41268336 про відмову в реєстрації податкової накладної №6 від 26.11.2018;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №6 від 26.11.2018 датою отримання - 10 грудня 2018 року.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відмовляючи в реєстрації податкових накладних контролюючий орган в оскаржуваних рішеннях не зазначив конкретних обставин, які б виключали можливість реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивач стверджує, що складені ним податкові накладні не відповідають визначеним у законі критеріям оцінки ризиків, у зв`язку з чим підстави для зупинення їх реєстрації були відсутні. Одночасно з цим позивач наголосив, що отримавши повідомлення про зупинення реєстрації податкових накладних контролюючому органу було направлено вичерпні пояснення та документи, що підтверджують реальність фінансово-господарських операцій, за наслідками яких було складено відповідні податкові накладні.

Як зазначає позивач, доданих до повідомлення пояснень та документів контролюючий орган під час прийняття оскаржуваних рішень не врахував, у зв`язку з чим дійшов безпідставних висновків про відмову в реєстрації податкових накладних.

Київський окружний адміністративний суд 11.03.2019 постановив ухвалу про відкриття провадження у справі, визначено, що справа буде розглядатися за правилами спрощеного позовного провадження та призначено судове засідання.

У судовому засіданні 30.07.2019 судом прийнято рішення про розгляд справи у порядку письмового провадження на підставі наявних доказів, про що постановлено протокольну ухвалу.

До суду 01.08.2019 надійшов письмовий відзив відповідача на позовну заяву, в якому відповідач позов не визнав та просить відмовити у задоволенні позову з тих підстав, що позивачем під час звернення до контролюючого органу для реєстрації податкових накладних не було надано копії первинних документів, необхідних для прийняття комісією рішення про реєстрацію податкових накладних, встановлених п. 14 Порядку зупинення реєстрації ПН\РК.

У зв`язку з зазначеним, відповідач стверджує, що оскаржувані рішення відповідають вимогам чинного законодавства.

Розглянувши позовну заяву, оцінивши письмові докази, судом встановлено наступне.

ТОВ "Українські інженерні системи" є юридичною особою, має статус платника податку на додану вартість.

Видами діяльності позивача за є: Код КВЕД 42.91 Будівництво водних споруд; Код КВЕД 42.99 Будівництво інших споруд, н. в. і. у.; Код КВЕД 43.11 Знесення; Код КВЕД 43.12 Підготовчі роботи на будівельному майданчику; Код КВЕД 43.21 Електромонтажні роботи (основний); Код КВЕД 43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування; Код КВЕД 43.29 Інші будівельно-монтажні роботи; Код КВЕД 43.31 Штукатурні роботи; Код КВЕД 43.32 Установлення столярних виробів; Код КВЕД 43.33 Покриття підлоги й облицювання стін; Код КВЕД 43.34 Малярні роботи та скління; Код КВЕД 43.39 Інші роботи із завершення будівництва; Код КВЕД 43.91 Покрівельні роботи; Код КВЕД 43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи, н. в. і. у.; Код КВЕД 71.11 Діяльність у сфері архітектури; Код КВЕД 71.12 Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах; Код КВЕД 74.90 Інша професійна, наукова та технічна діяльність, н. в. і. у.; Код КВЕД 35.12 Передача електроенергії; Код КВЕД 35.13 Розподілення електроенергії; Код КВЕД 35.14 Торгівля електроенергією; Код КВЕД 41.10 Організація будівництва будівель; Код КВЕД 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель; Код КВЕД 42.21 Будівництво трубопроводів; Код КВЕД 42.22 Будівництво споруд електропостачання та телекомунікацій.

З матеріалів справи слідує, що між ТОВ "Науково-технічна компанія "Метрополія" (Замовник) і ТОВ "Українські інженерні системи" (Виконавець) 26.11.2018 укладено Договір на виконання комплексу робіт з підключення об`єкту до мереж електропостачання №11/02-04/05 (т. 1, а.с. 60 - 67).

Згідно п. 1.1 Договору у порядку та умовах визначених цим Договором Виконавець бере на себе зобов`язання своїми силами виконати і здати Замовнику комплекс робіт по розробці Аналітичної довідки та видачі технічних умов (Роботи) по Об`єкту - сонячна електростанція ГІЛЬДЕНДОРФ ЕНЕРДЖИ потужністю 11 МВт, розташованого поблизу с. Красносілка Лиманського району Одеської області, а Замовник зобов`язується прийняти вказані Роботи по акту приймання-передачі виконаних робіт та оплатити їх на умовах визначених даним Договором.

Пунктом 3.1 Договору визначено, що ціна Договору та загальна вартість Робіт являє собою суму вартостей Робіт згідно з підписаними Сторонами Угодами до Договору.

Сторонами Договору підписано Додаткові Угоди №1 та №2 до Договору №11/02-04/05, в яких визначено, що ціна робіт складає 2 464 000,00 грн. та 1 323 000,00 грн. відповідно (т. 1, а.с. 68 - 70).

Також між ТОВ "Науково-технічна компанія "Метрополія" (Замовник) і ТОВ "Українські інженерні системи" (Виконавець) 26.11.2018 укладено Договір на виконання комплексу робіт з підключення об`єкту до мереж електропостачання №11/02-04/04 (т. 1, а.с. 71 - 78).

Згідно п. 1.1 Договору у порядку та умовах визначених цим Договором Виконавець бере на себе зобов`язання своїми силами виконати і здати Замовнику комплекс робіт по розробці Аналітичної довідки та видачі технічних умов (Роботи) по Об`єкту - сонячна електростанція ГІЛЬДЕНДОРФ ЕНЕРДЖИ потужністю 16 МВт, розташованого поблизу с. Красносілка Лиманського району Одеської області, а Замовник зобов`язується прийняти вказані Роботи по акту приймання-передачі виконаних робіт та оплатити їх на умовах визначених даним Договором.

Пунктом 3.1 Договору визначено, що ціна Договору та загальна вартість Робіт являє собою суму вартостей Робіт згідно з підписаними Сторонами Угодами до Договору.

Сторонами Договору підписано Додаткові Угоди №1 та №2 до Договору №11/02-04/05, в яких визначено, що ціна робіт складає 3 584 000,00 грн. та 1 792 000,00 грн. відповідно (т. 1, а.с. 79 - 81).

Факт оплати ТОВ "Науково-технічна компанія "Метрополія" вартості отриманих за вказаними Договорами робіт підтверджується наявною в матеріалах справи банківською випискою від 26.11.2018 (т. 2, а.с. 117).

Відповідно до п. 187.1 ст. 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що стались раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт надання послуг платником податку.

Отже, за фактом отримання грошових коштів на підставі договорів позивачем відповідно до законодавства та із зазначенням усіх необхідних реквізитів для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних були складені та направлені на реєстрацію податкові накладні від 26.11.2018 №6 та №5 (т. 1, а.с. 21 - 24).

Через автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів" ДФС України позивачем були отримані відповідні квитанції, в яких зазначено, що податкові накладні прийнято, але їх реєстрація зупинена відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України у зв`язку з тим, що податкові накладні відповідають вимогам пп. 1.6 п. 1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних. (т. 1, а.с. 25 - 28).

На виконання вимог контролюючого органу позивачем направлено Повідомлення про подання документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинена разом з поясненнями та відповідними копіями документів про підтвердження реальності здійснення господарських операцій (т. 1, а.с. 29, 30).

Однак, рішеннями Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації у реєстрації податкових накладних було відмовлено у реєстрації податкових накладних від 26.11.2018 №5 та №6 (т. 1, а.с. 31 - 34).

Як підставу для прийняття таких рішень зазначено про ненадання платником податку документів, а саме:

- договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них,

- первинних документів,

- розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків,

- документів щодо підтвердження відповідності продукції, наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

За наслідками адміністративного оскарження рішення Комісії залишено без змін (т. 1, а.с. 35 - 59).

Вважаючи протиправними рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 12.12.2018 №1021465/41268336 та від 10.12.2018 №1017971/41268336, позивач звернувся до суду за захистом своїх інтересів.

Надаючи правову оцінку обставинам, що склалися, суд зазначає наступне.

Згідно ст. 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Відповідно до вимог п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 21 лютого 2018 р. №117, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації; Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

Згідно п. 3 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №177) податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак: 1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D >0,03, P

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.11.2019
Оприлюднено21.11.2019
Номер документу85734903
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/1051/19

Ухвала від 12.09.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

Постанова від 05.06.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Ухвала від 04.05.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Ухвала від 04.05.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Ухвала від 26.02.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Оксененко Олег Миколайович

Рішення від 18.11.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

Рішення від 31.05.2019

Адміністративне

Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області

Бахаєв І. М.

Ухвала від 01.04.2019

Адміністративне

Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області

Бахаєв І. М.

Ухвала від 11.03.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

Ухвала від 11.02.2019

Адміністративне

Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області

Бахаєв І. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні