Рішення
від 12.11.2019 по справі 1.380.2019.003722
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №1.380.2019.003722

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 листопада 2019 року

Львівський окружний адміністративний суд в складі

головуючого-судді Кухар Н.А.

секретар судового засідання Шавель М.М..

з участю:

представник позивача - Шишка О.М.

представник відповідача - Ковалишин Н.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Львові справу за позовом за позовом ТзОВ "Літалі" до Галицької районної адміністрації Львівської міської ради про визнання протиправним і скасування розпорядження ,-

в с т а н о в и в:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Літалі" (79008, пл. Катедральна, 3, м. Львів, код ЄДРПОУ 19356129) звернулося в суд з позовом до Галицької районної адміністрації Львівської міської ради (79000, вул. Ференца Ліста,1, м. Львів, код ЄДРПОУ 20847537), у якому просить суд:

- визнати протиправним і скасувати розпорядження Галицької районної адміністрації від 21 лютого 2019 року № 66 Про демонтаж кондиціонерів та приточно - витяжної вентиляції на дворовому фасаді будинку АДРЕСА_1 на АДРЕСА_2 .

Ухвалою суду від 24.07.2019 року відкрито загальне позовне провадження у справі та призначено підготовче засідання у справі.

Протокольною ухвалою суду від 24 вересня 2019 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

Позовні вимоги мотивовані тим, що згідно з рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 09.12.2005 № 1311 буд. № 3 на пл. Катедральній знаходиться в межах історичного ареалу м. Львова. На думку позивача встановлення ТОВ Літалі приточно - витяжної вентиляції було здійснено до 2011 року (до змін і доповнень, внесених згідно з рішенням виконкому № 833 від 09.09.2011) щодо її встановлення не було зафіксовано жодних порушень, димові та вентиляційні канали відповідали технічним умовам і можуть бути допущені до експлуатації. Зазначають, що застосуванню до спірних правовідносин підлягають вимоги Положення про порядок розміщення технічних елементів (пристроїв) на фасадах та зовнішніх частинах будинків і споруд на території м. Львова в редакції чинній на момент встановлення вентиляції. Крім того, зазначають, що Галицькою районною адміністрацією не встановлено негативних наслідків здійсненого позивачем встановлення вентиляції у належному йому нежитловому приміщенні, не зазначено конкретні порушення прав, свобод та інтересів громади чи третіх осіб, істотних порушень будівельних норм та правил.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі з підстав, наведених у позовній заяві, просить позов задоволити.

Відповідачем, через канцелярію суду у встановлені судом строки, надано відзив на позовну заяву, відповідно до якого заперечував проти позовних вимог, вважає вимоги, викладені у позовній заяві, необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню та просить суд відмовити у задоволенні позову. Відзив обґрунтований тим, що товариством з обмеженою відповідальністю Літалі самочинно встановлено приточно-витяжну вентиляцію, яка проходить через під`їзд на дворовий фасад будинку № 3 на пл. Катедральній. Постановою адміністративної комісії при Франківській районній адміністрації ЛМР прийнято постанову № 800А про притягнення до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу за вчинення правопорушення передбаченого ст. 150 КУпАП керівника ОСОБА_1 . Відповідач зазначає, що згідно з Положенням про порядок розміщення технічних елементів (пристроїв) на фасадах та зовнішніх частинах будинків і споруд на території м. Львова, затвердженого рішенням виконкому Львівської міської ради від 09.09.2011 Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 01.02.2002 №28 Про впорядкування розміщення технічних елементів (пристроїв) на фасадах будинків на території м. Львова та рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради, забороняється розміщення та встановлення технічних елементів (пристроїв) з ушкодженням зовнішніх будівельних конструкцій і споруд, а також їх встановлення без відповідного дозволу.

Відповідно до вказаного Положення технічними елементами (пристроями), що розміщуються ззовні на будівельних конструкціях житлової, громадської і виробничої забудови, серед іншого є вентиляції і кондиціонування повітря.

Згідно з рішенням виконкому Львівської міської ради від 09.12.2005 року № 1311 Про затвердження меж історичного ареалу та зони регулювання забудови міста Львова пл. Катедральна знаходиться у межах історичного ареалу м. Львова.

Зазначають, що дозволи на розміщення технічних елементів (пристроїв) на фасадах, торцевих стінах, зовнішніх будівельних конструкціях будинків і споруд надає районна адміністрація на підставі звернення юридичних і фізичних осіб з вказанням місця розміщення елементу (пристрою), чого позивачем зроблено не було.

Оскільки ЛМКП Айсберг встановлено, розміщення кондиціонеру та приточно-витяжної вентиляції без дозвільних документів на встановлення кондиціонерів та приточно -витяжної вентиляції на дворовому фасаді будинку АДРЕСА_3 3 на пл. Катедральній АДРЕСА_4 м. Львові, розпорядженням №66 Галицької районної адміністрації Львівської міської ради від 21.02.2019 року зобов`язано за власні кошти демонтувати самовільно встановлені кондиціонери та приточно-витяжну вентиляцію.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечував з підстав викладених у відзиві, просив відмовити у задоволенні позовних вимог.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши та оцінивши докази, які мають значення для справи, суд встановив наступне.

Суд встановив, що позивачу - Товариству з обмеженою відповідальністю Літалі на праві приватної власності належать нежитлові приміщення в підвалі з 30-7 по 30-22 , загальною площею 153,8 кв.м., на підставі договору купівлі - продажу № 2294 від 22.06.2009, посвідченого приватним нотаріусом Львівського міського нотаріального округу Попович Г.І., та зареєстровано в реєстрі за № 913.

Відповідно до реєстраційного посвідчення від 25.09.2002 серії КММ № 016308, належить на праві колективної власності приміщення загальною площею 204, 8 м2 в цілому у АДРЕСА_2 .

ЛМКП Айсберг звернулося до Директора ТзОВ Літалі з попередженням, відповідно до якого, просить надати технічну документацію на встановлення приточно - витяжної вентиляції, яка влаштована на дворовому фасаді будинку АДРЕСА_2 .

29.11.2018 адміністративною комісією при Франківській районній адміністрації Львівської міської ради винесено постанову №800А про накладення на гр. ОСОБА_1 , штрафу у зв`язку з вчиненням адміністративного правопорушення, передбаченого статтею 150 КУпАП на підставі протоколу у зв`язку з самовільним влаштуванням кондиціонера на дворовому фасаді будинку АДРЕСА_2 .

Надалі, ЛМКП Айсберг звернулося до товариства з обмеженою відповідальністю Літалі з попередженням №96 від 14.02.2018 про зобов`язання добровільно демонтувати кондиціонери на дворовому фасаді будинку АДРЕСА_3 3 на пл АДРЕСА_2 та приточно - витяжну вентиляцію у під`їзді вказаного будинку.

Галицькою районною адміністрацією Львівської міської ради було прийнято розпорядження від 21.02.2019 року № 66 Про демонтаж кондиціонерів та приточно - витяжної вентиляції на дворовому фасаді будинку АДРЕСА_3 3 на пл АДРЕСА_2 . Дане розпорядження було прийнято на підставі листа ЛМКП Айсберг від 04.02.2019 року № 2-2890-31, Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій , затверджених наказом №76 від 17.05.2005 р. Державного комітету України з питань житлово - комунального господарства, рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 09.09.2011 р. № 833 Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 01.02.2002 № 28 Про впорядкування розміщення технічних елементів (пристроїв) на фасадах будинків на території м. Львова , враховуючи відсутність погодженої проектної документації.

Не погодившись із вказаним розпорядженням відповідача, позивач звернувся з відповідним позовом до суду.

При вирішенні спору по суті суд виходив з такого.

Згідно із частиною 3 статті 24 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997 №280/97-ВР органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

Відповідно до частини 2 статті 319 Цивільного кодексу України передбачено, що власник має право вчиняти щодо свого майна будь - які дії, які не суперечать закону. При здійсненні своїх прав та виконанні обов`язків власник зобов`язаний додержуватися моральних засад суспільства.

За змістом підпунктів 1.4.1, 1.4.2, 1.4.3, 1.4.4 пункту 1.4 Правил утримання житлових будинків та прибудинкових територій , затверджених наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17.05.2005 №76, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 25.08.2005 за №927/11207, переобладнання і перепланування жилих будинків, жилих і нежилих у жилих будинках приміщень дозволяється робити після одержання дозволу виконавчого комітету місцевої Ради народних депутатів відповідно до законодавства. Переобладнання жилих будинків, жилих і нежилих у жилих будинках приміщень містить у собі - улаштування в окремих жилих будинках, жилих і нежилих у жилих будинках приміщень індивідуального опалення та іншого інженерного обладнання, перенесення нагрівальних, сантехнічних і газових приладів; влаштування і переобладнання туалетів, ванних кімнат, вентиляційних каналів. До елементів перепланування жилих приміщень належать: перенесення і розбирання перегородок, перенесення і влаштування дверних прорізів, улаштування і переустаткування тамбурів, прибудова балконів на рівні перших поверхів багатоповерхових будинків. Переобладнання і перепланування жилих будинків, жилих і нежилих, у жилих будинках приміщень, що призводять до порушення тривкості або руйнації несучих конструкції будинку, погіршення цілісності і зовнішнього вигляду фасадів, порушення вимог протипожежної безпеки та засобів протипожежного захисту, не допускається.

Переобладнання - це улаштування в окремих квартирах багатоквартирних будинків індивідуального опалення та іншого інженерного обладнання, перенесення нагрівальних, сантехнічних і газових приладів; влаштування і переустаткування туалетів, ванних кімнат, вентиляційних каналів.

Відповідно до пункту 5.33 Державних будівельних норм України. Будинки і споруди. Житлові будинки. Основні положення ДБН В.2.2-15-2005, затверджені наказом Державного комітету України з будівництва та архітектури №80 від 18.05.2005, вентиляція вбудованих нежитлових приміщень повинна бути автономною. Витяжну вентиляцію приміщень, що розташовуються у габаритах однієї квартири, в яких відсутні пожежонебезпечні речовини і токсичні виділення, допускається приєднувати до загальної витяжної системи житлового будинку.

Не допускається розташовувати витяжні шахти для викиду повітря із вбудованих приміщень перед вікнами квартир, а також прокладати повітроводи витяжної вентиляції вбудованих приміщень по фасадах житлового будинку.

Згідно з підпунктом 2.1.4 пункту 2.1 Положення про порядок розміщення технічних елементів (пристроїв) на фасадах та зовнішніх частинах будинків і споруд на території м.Львова, затвердженого рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 01.02.2002 №28 (із змінами і доповненнями згідно з рішенням виконкому № 833 від 09.09.2011), технічними елементами (пристроями), що розміщуються ззовні на будівельних конструкціях житлової, громадської і виробничої забудови, є пристрої та устаткування систем опалення, вентиляції і кондиціонування повітря.

Пунктом 2.3 Положення визначено, що самовільне встановлення технічних елементів (пристроїв) - це встановлення технічних елементів (пристроїв) ззовні будинків і споруд без оформлення у встановленому порядку дозволу на їх розміщення та без дотримання вимог Положення.

Підпунктами 3.1.2, 3.3.2 пунктів 3.1 та 3.3 вказаного Положення забороняється розміщення та встановлення: технічних елементів (пристроїв), перелічених у підпункті 2.1.4 на видимих зі сторони вулиць та площ фасадах та зовнішніх частинах будинків і споруд, які знаходяться на території історичного ареалу, а також на усіх фасадах та зовнішніх частинах будинків і споруд - пам`ятках архітектури; встановлення без відповідного дозволу: технічних елементів (пристроїв), перелічених у підпункті 2.1.4, на невидимих зі сторони вулиць (площ) фасадах, стінах будинків і споруд, які знаходяться на території історичного ареалу м. Львова.

Як вбачається з матеріалів справи Департаментом економічної політики було видано позивачу дозвіл № 5-3667 на розміщення об`єкту торгівлі кафе та бар у м АДРЕСА_5 , пл АДРЕСА_2 , від 15.11.2007 року. (а.с.15).

Згідно з Експертним висновком складеним Управлінням державної пожежної охорони УМВС України у Львівській області від 27.12.2002 № 13/1/5471 встановлено, що проведеною експертизою правильності і повноти виконання протипожежних вимог діючих нормативних документів в проектно - кошторисній документації на обладнання автоматичною пожежною сигналізацією приміщень магазину - кафе - піцерії тзОВ Літалі на пл. Катедральній, 3 у м. Львові. (а.с.16).

У відповідності до висновку № 643/02 від 12.05.1995 року головного державного санітарного лікаря Галицького району (міста) про можливість видачі спеціального дозволу (ліцензії) суб`єктам підприємницької діяльності у сфері роздрібної торгівлі продовольчою сировиною та продуктами харчування, встановлено, що результатами проведеного обстеження дають підстави вважати торгові та складські приміщення придатними для реалізації харчових продуктів СП Літалі розташованих у м. Львові на пл. Катедральна, 3. У п. 2.6 зазначено наявність та ефективність роботи вентсистеми -приток природній, витяжка з механічним побудженням. (а.с. 17-19).

Згідно листа Інспекції державного архітектурно - будівельного контролю від 08.11.2007 року за № 2-15257/06 слідує, що в нежитлових приміщеннях площею 153,8 кв.м., на пл АДРЕСА_2 будівельні роботи не проводились, конструктивні елементи залишилися без змін, приміщення будуть використовуватися під кафе, інспекція вважає за недоцільне здійснювати прийомку в експлуатацію даних приміщень в розрізі вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 22 вересня 2004 року № 1243 Про порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів . (а.с.20).

Крім того, судом встановлено, що 19.06.2019 року між Судовим експертно - розрахунковим бюро та ТзОВ Літалі було укладено договір на надання послуг з виконання будівельно - технічної експертизи.

Суд враховує висновок експерта за зверненням ТзОВ Літалі від 24.06.2019 року № 25/19, яким встановлено: 1) нежитлові приміщення, що знаходяться за адресою: АДРЕСА_5 , були облаштовані витяжною вентиляцією на момент їх придбання ТзОВ Літалі за договором купівлі - продажу № 2294 від 22.06.2009 р.; 2) необхідність в облаштуванні нежитлових приміщень, що знаходяться за адресою: м. Львів, пл. Катедральній,3, приточно - витяжною системою вентиляції при використанні їх для розміщення закладу громадського харчування передбачена вимогами ДБН.

Таким чином, з аналізу вказаних документів, суд дійшов висновку, що встановлення приточно-витяжної системи вентиляції відбувалось у період до 2011 року (до змін і доповнень, внесених згідно з рішенням виконкому № 883 від 09.09.2011) і щодо її встановлення не було зафіксовано жодних порушень, димові та вентиляційні канали відповідали технічним умовам і могли бути допущені до експлуатації. У зв`язку з цим, застосуванню до спірних правовідносин підлягають вимоги Положення про порядок розміщення технічних елементів (пристроїв) на фасадах та зовнішніх частинах будинків і споруд на території м. Львова в редакції чинній на момент виникнення правопорушення.

На момент встановлення приточно-витяжної вентиляції діяло Положення про порядок розміщення технічних елементів (пристроїв) на фасадах та зовнішніх частинах будинків і споруд на території м. Львова, затверджене рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради № 28 від 01.02.2002. Згідно з п. 2. вказаного Положення Поняття і терміни передбачено, що: 2.8. Технічними елементами (пристроями), що розміщуються ззовні на будівельних конструкціях житлової, громадської і виробничої забудови є, зокрема, 2.8.5 пристрої і устаткування систем опалення, вентиляції та кондиціонування повітря.

Разом з цим, обмеження, встановлені пунктом 3 Положення Обмеження щодо розміщення технічних елементів (пристроїв) , містять заборону щодо: 3.1. розміщення та встановлення технічних елементів (пристроїв), перелічених у пунктах 2.8.4, 2.8.5 на видимих зі сторони вулиць та площ фасадах, стінах будинків і споруд, які знаходяться на території історичної забудови, включеної у Список світової спадщини ОСОБА_2 , а також на видимих зі сторони вулиць (площ), фасадах, стінах будинків і споруд - пам`ятках архітектури; 3.3 встановлення без відповідного дозволу: 3.3.2 технічних елементів (пристроїв), перелічених у підпунктах 2.8.3, 2.8.4, 2.8.5 на видимих зі сторони вулиць (площ), фасадах, стінах будинків і споруд - у межах історико-культурної заповідної території м. Львова .

З аналізу Положення про порядок розміщення технічних елементів (пристроїв) на фасадах та зовнішніх частинах будинків і споруд на території м. Львова вбачається, що до змін, внесених до вказаного Положення рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради №833 від 09.09.2011, існувала пряма заборона на встановлення систем, в тому числі, вентиляції, виключно на видимих зі сторони вулиць та площ частинах будівель. У спірному випадку, приточно-витяжна вентиляція влаштована зі сторони подвір`я.

Згідно з підпунктом 2.1.4 пункту 2.1 Положення про порядок розміщення технічних елементів (пристроїв) на фасадах та зовнішніх частинах будинків і споруд на території м. Львова, затвердженого рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 01.02.2002 № 28 (із змінами та доповненнями згідно рішенням виконкому № 833 від 09.09.2011) технічними елементами (пристроями), що розміщуються ззовні на будівельних конструкціях житлової, громадської і виробничої забудови, є: пристрої та устаткування систем опалення, вентиляції і кондиціонування повітря.

Таким чином, суд на підставі доказів, зібраних у справі та аналізу норм законодавства дійшов висновку, що система приточно-витяжної вентиляції у нежитловому приміщенні, розташованому за адресою: АДРЕСА_5 , встановлена згідно з вимогами чинного, на момент її встановлення, законодавства.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України

Згідно ч.ч.1, 2 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Позивач довів обставини, на яких ґрунтуються його вимоги в частині протиправності та скасування оскаржуваного рішення. Відповідач, в свою чергу, як суб`єкт владних повноважень, не надав суду належних, достовірних та достатніх доказів в обґрунтування обставин, на яких ґрунтуються його заперечення.

З врахуванням викладеного, суд вважає, що оскаржене розпорядження відповідача про демонтаж кондиціонерів та приточно-витяжної вентиляції на дворовому фасаді будинку АДРЕСА_2 , а тому таке необхідно скасувати.

Підсумовуючи вищевикладене суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог позивача, а тому вони підлягають задоволенню в повному обсязі.

Згідно ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст.ст. 19-21, 72-77, 242-246, 255, 293, 295, підп.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати розпорядження Галицької районної адміністрації Львівської міської ради від 21.02.2019 №66 Про демонтаж кондиціонерів та приточно - витяжної вентиляції на дворовому фасаді будинку АДРЕСА_1 на пл АДРЕСА_2 .

Стягнути з Галицької районної адміністрації Львівської міської ради (79000, вул. Ференца Ліста, 1, м. Львів, код ЄДРПОУ 20847537) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Літалі (79008, пл. Катедральна,3, м. Львів, код ЄДРПОУ 19356129) 1921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одну) гривню сплаченого судового збору.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного розгляду.

Апеляційна скарга на рішення подається протягом 30 днів з дня складання повного судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду. Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Львівський окружний адміністративний суд.

Повний текст рішення складено 21 листопада 2019 року.

Суддя Кухар Н.А.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.11.2019
Оприлюднено22.11.2019
Номер документу85800755
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.003722

Постанова від 23.09.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Ухвала від 22.09.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Ухвала від 02.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Постанова від 26.02.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 27.12.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 28.12.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Рішення від 12.11.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

Ухвала від 24.07.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні