Справа № 2-а-4460/09
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Донецьк 12 січ ня 2010 року
Будьоннівський районн ий суд м. Донецька в складі:
головуючого судді Таран ьової В.С., розглянувши в поряд ку письмового провадження в м. Донецьку справу за адмініс тративним позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фо нду України в Будьоннівсько му районі м. Донецька (далі - ПФУ) про визнання неправомір ною бездіяльність, зобов' яз ання ПФУ нарахувати допомог у позивачу, як дитині війни, у розмірі 30% мінімальної пенсії за віком, починаючи з 9 липня 200 7 року, -
В С Т А Н О В И В:
15.09.2009 року ОСОБА_1 зверн улася до Будьоннівського ра йонного суду м. Донецька з поз овною заявою до Управління П енсійного фонду України в Бу дьоннівському районі м. Доне цька про визнання неправомір ною бездіяльність, зобов' яз ання ПФУ нарахувати допомог у позивачу, як дитині війни, у розмірі 30% мінімальної пенсії за віком, починаючи з 9 липня 200 7 року.
Позивачка у судове засіда ння не з' явилася, суду надал а клопотання з проханням роз глянути справу за її відсутн істю, позовні вимоги підтрим ує у повному обсязі.
Представник відповідача - Управління Пенсійного фонд у України в Будьоннівському районі м. Донецька у судове з асідання не з' явився, суду н адано клопотання з проханням розглядати справу за його ві дсутністю, проти позову запе речує, оскільки вважає, що роз мір виплаченої ОСОБА_1 со ціальної допомоги „Дітям вій ни” був визначений на підста ві законодавчих актів та згі дно з Постановою Кабінету Мі ністрів України від 28.05.2008 року № 530, а також посилався на відсут ність бюджетного фінансуван ня в обсязі, передбаченому За коном України "Про соціальни й захист дітей війни", крім тог о вважає, що позивач пропусти в строк позовної давності зв ертання до суду, передбачени й ст.. 99 КАС України.
Суд вважає за можливе розг лянути справу за відсутністю сторін, в особистих поясненн ях котрих немає необхідності , за матеріалами справи, в поря дку письмового провадження з а правилами, встановленими ч . 3 ст. 122 КАС України.
Дослідивши матеріали сп рави, суд вважає позов обґрун тованим, але таким, що підляга є частковому задоволенню з н аступних підстав.
Статтею 1 вказаного Закону передбачено, що дитина війни - це особа, яка є громадянином України та якій на час закінч ення (2 вересня 1945 року) Другої с вітової війни було менше 18 рок ів.
ОСОБА_1 згідно з паспорт ом громадянина України серії НОМЕР_1, виданим 12.06.1998 року Б удьоннівським РВ ДМУ УМВС Ук раїни в Донецькій області, на родилася ІНФОРМАЦІЯ_1 рок у, тобто станом на 2 вересня 1945 р оку їй виконалося 8 років. Отже позивачка ОСОБА_1 має ста тус дитини війни.
Статтею 6 Закону України "П ро соціальний захист дітей в ійни" передбачено, що дітям ві йни пенсії або щомісячне дов ічне грошове утримання чи де ржавна соціальна допомога, щ о виплачується замість пенсі ї, підвищуються на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком .
Відповідно до ст. 8 Консти туції України в Україні визн ачається і діє принцип верхо венства права. Статтею 8 Кодек су адміністративного судочи нства встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства прав а, відповідно до якого, зокрем а, людина, її права та свободи визнаються найвищими ціннос тями та визначають зміст і сп рямованість діяльності держ ави.
Згідно з частиною 2 статті 3 Закону України "Про соціальн ий захист дітей війни" передб ачено, що державні соціальні гарантії дітям війни, встано влені цим Законом, не можуть б ути обмежені або скасовані і ншими нормативно-правовими а ктами.
Законами України «Про Де ржавний бюджет» на 2007 та 2008 рок и були встановлені певні обм еження щодо виплат підвищень до пенсії дітям війни на підс таві ст. 6 Закону України “Про соціальний захист дітей війн и”.
Так, пунктом 12 статті 71 Зако ну України «Про державний бю джет України на 2007 рік» було зу пинено на 2007 рік дію статті 6 За кону України "Про соціальний захист дітей війни" з ураху ванням статті 111 цього Закону, якою було встановлено, що у 2007 році підвищення до пенсії аб о щомісячного довічного грош ового утримання чи державної соціальної допомоги, яка вип лачується замість пенсії, в ідповідно до статті 6 Закону У країни «Про соціальний захи ст дітей війни» виплачуєтьс я особам, які є інвалідами (кр ім тих, на яких поширюється д ія Закону України «Про стату с ветеранів війни, гарантії ї х соціального захисту»), у роз мірі 50 відсотків від розміру н адбавки, встановленої для уч асників війни.
Рішенням Конституційног о Суду України N 6-рп/2007 від 9 липн я 2007 року у справі N 1-29/2007 про соціа льні гарантії громадян був в изнаний таким, що не відповід ає Конституції України (є нек онституційним) пункт 12 статті 71, стаття 111 Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік" від 19 грудня 2006 року N 489-V, як им була зупинена на 2007 рік дія с татті 6 Закону України "Про со ціальний захист дітей війни" .
Рішенням Конституційног о суду України від 22.05.2008 року № 10- рп/2008 положення Закону Україн и „Про Державний бюджет Укра їни на 2008 рік», якими було зупин ено дію ст. 6 Закону України “П ро соціальний захист дітей в ійни», були визнані неконсти туційними.
Рішення Конституційного Суду України є обов'язковими до виконання на території Ук раїни, остаточними, не можуть бути оскаржені та мають прею диціальне значення для судів загальної юрисдикції при ро згляді ними позовів у зв'язку з правовідносинами, які вини кли внаслідок дії положень с татей зазначених законів, що визнані неконституційними.
З моменту визнання норми н еконституційною, вона втрача є чинність, а тому з 09.07.2007 по 31 гру дня 2007 року та з 22 травня 2008 року в ідновлено дію статті 6 Закон у України "Про соціальний зах ист дітей війни", відповідно д о якої дітям війни пенсії аб о щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціал ьна допомога, що виплачуєтьс я замість пенсії, підвищують ся на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком.
Статтею 71 Закону України « Про Державний бюджет України на 2009 рік” надано право Кабіне ту Міністрів України у 2009 році встановлювати розміри соціа льних виплат, які відповідно до законодавства визначають ся залежно від розміру мінім альної заробітної плати, в аб солютних сумах у межах асигн увань, передбачених за відпо відними бюджетними програма ми.
Постановою Кабін ету Міністрів України від 28.05.20 08 року № 530 „Деякі питання соціа льного захисту окремих катег орій громадян” встановлено, що дітям війни до пенсії або щ омісячного довічного грошов ого утримання чи державної с оціальної допомоги, що випла чується замість пенсії, підв ищення проводиться у твердих розмірах: з 22 травня 48,10 гривень , з 1 липня - 48,20 грн. та з 1 жовтня - 49,80 грн.
Згідно з частиною 2 статті 3 Закону України "Про соціальний захист дітей війн и" державні соціальні гарант ії дітям війни, встановлені ц им Законом, не можуть бути обм ежені або скасовані іншими н ормативно-правовими актами.
Відповідно до ст. 8 Конституції України в Украї ні визначається і діє принци п верховенства права. Статте ю 8 Кодексу адміністративног о судочинства встановлено, щ о суд при вирішенні справи ке рується принципом верховенс тва права, відповідно до яког о, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищим и цінностями та визначають з міст і спрямованість діяльно сті держави.
Згідно з частиною 4 стат ті 9 КАС України у разі невідпо відності нормативно-правово го акта Конституції України, закону України, міжнародном у договору, згода на обов' яз ковість якого надана Верховн ою Радою України, або іншому п равовому акту, суд застосову є правовий акт, який має вищу ю ридичну силу.
Таким чином, виходячи із за гальних засад пріоритетност і законів над урядовими норм ативними актами при вирішува нні даного спору у 2009 році підл ягають застосуванню норми ст атті 6 Закону України "Про соці альний захист дітей війни", зг ідно з якими дітям війни пенс ії або щомісячне довічне гро шове утримання чи державна с оціальна допомога, що виплач ується замість пенсії, підви щуються на 30 відсотків мініма льної пенсії за віком, а ні вка зана Постанова КМУ.
Відповідно до ч. 1 ст. 99 КАС України адміністративний по зов може бути подано в межах с троку звернення до адміністр ативного суду, встановленого цим Кодексом або іншими зако нами. Частиною другою зазнач еної статті для звернення до адміністративного суду за з ахистом прав, свобод та інтер есів особи встановлюється рі чний строк, який, якщо не встан овлено інше, обчислюється з д ня, коли особа дізналася або п овинна була дізнатися про по рушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Згідно з ч. 1 ст. 100 КАС України пропущення строку звернення до адміністративного суду є підставою для відмови у задо воленні адміністративного п озову за умови, якщо на цьому н аполягає одна із сторін.
Позивачка звернулася до с уду з даним позовом 15.09.2009 року, щ о підтверджується штампом вх ідної реєстрації. Клопотання про поновлення строку зверн ення до суду не надала, будь - яких причин пропуску строку не навила.
Представник відповідача у своєму запереченні проти п озову наполягає на відмові у задоволенні адміністративн ого позову за причсиною проп уску позивачем строку зверне ння до суду.
Як зазначено в п. 14 Постанов и Пленуму Вищого адміністрат ивного суду України від 06.03.2008 ро ку № 2 „Про практику застосува ння адміністративними судам и окремих положень Кодексу а дміністративного судочинст ва України під час розгляду а дміністративних справ”, у ра зі відсутності підстав для в изнання поважною причини про пуску строку звернення до су ду та встановлення факту пор ушення права суд відмовляє в його захисті саме з підстав п ропуску строку.
Отже суд відмовля є ОСОБА_1 в задоволенні її позовних вимог в частині виз нання неправомірною бездіял ьність відповідача щодо не н арахування та невиплати їй д опомоги як дитині війни, у ро змірі 30% мінімальної пенсії за віком, забезпечення ПФУ нара хувати допомогу як дитині ві йни, у розмірі 30% мінімальної п енсії за віком, починаючи з 9 л ипня 2007 року по 14 вересня 2008 року з підстав пропуску строку зв ернення до суду.
Відмовляючи в задоволен і цієї частині позову суд зау важує, що в даному випадку не п ідлягають застосуванню вимо ги статті 46 Закону України „Пр о загальнообов' язкове держ авне пенсійне страхування”, відповідно до яких суми пенс ії, не отримані своєчасно з ви ни органу, що призначає і випл ачує пенсію, виплачується за минулий час без обмеження.
Закон України "Про соціаль ний захист дітей війни", встан овлює правовий статус дітей війни та визначає основи їх с оціального захисту та гарант ує їх соціальну захищеність шляхом надання пільг і держа вної соціальної підтримки.
Статтею 6 цього Закону пере дбачено виплату дітям війни державної соціальної підтри мки, яка додатково виплачуєт ься до пенсії. Вказана соціал ьна підтримка не може розцін юватись як пенсія або її скла дова частина.
Отже, суд дійшов висновку, що право на отримання допомо ги як дитини війни в розмірі 30 відсотків мінімальної пенсі ї за віком у позивачки виника є починаючи з 15.09.2008 року.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конс титуції України органи держа вної влади та органи місцево го самоврядування, їх посадо ві особи зобов'язані діяти ли ше на підставі, в межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України.
Статтею 7 Закону України " Про соціальний захист дітей війни" передбачено, що фінанс ове забезпечення державних с оціальних гарантій, передбач ених цим Законом, здійснюєть ся за рахунок коштів Державн ого бюджету України.
Пенсійний фонд України у творений відповідно до Закон у України “Про пенсійне забе зпечення” від 5 листопада 1991 ро ку, згідно зі ст. 8 цього Закону виплата пенсій здійснюється з коштів Пенсійного фонду Ук раїни.
Згідно з Положенням про Пе нсійний фонд України, затвер дженим постановою Кабінету М іністрів України від від 24 жов тня 2007 р. N 1261 Пенсійний фонд Укра їни є центральним органом ви конавчої влади, діяльність я кого спрямовується і координ ується Кабінетом Міністрів У країни через Міністра праці та соціальної політики. Джер елами формування коштів Пенс ійного фонду України є:
страхові внески;
кошти державного бюджету та державних цільових фонді в, що перераховуються до Фонд у у випадках, передбачених за конодавством;
благодійні внески юридич них та фізичних осіб;
добровільні внески на заг альнообов' язкове державне пенсійне страхування;
інші надходження відпові дно до законодавства.
Тому кошти для здійсненн я сплати допомоги на оздоров лення повинні бути перерахов ані відповідачем за рахунок коштів Пенсійного фонду Укра їни.
Згідно з пунктом 3 Прикінц евих та перехідних положень Кодексу адміністративного с удочинства України до набран ня чинності законом, який рег улює порядок сплати і розмір и судового збору судовий збі р при зверненні до адміністр ативного суду сплачується у порядку, встановленому закон одавством для державного мит а.
Відповідно до ст. 3 Декрету КМУ „Про державне мито” із ск арг на неправомірні дії орг анів державного управління і службових осіб, що ущемляють права громадян, взімаєтся 0,2 неоподатковуваного мініму му доходів громадян, що на ден ь звернення позивачки до суд у скадає 3 грн. 40 коп.
Сплата позивачкою суми су дового збору підтверджена до кументально.
Згідно з ч. 3 ст. 94 КАСУ якщо ад міністративний позов задово лено частково, судові витрат и, здійснені позивачем, прису джуються йому відповідно до задоволених вимог, а відпові дачу - відповідно до тієї ча стини вимог, у задоволенні як их позивачеві відмовлено.
Оскількі позов підлягає ч астковому задоволенню, судов ий збір у розмірі 3, 40 грн. підля гає розподілу між позивачем і відповідачем у наступному порядку: з позивача - 1 грн. 70 к оп., з відповідача - 1 грн. 70 коп .
На підставі викладеного, к еруючись ст.ст. 11, 86, 88, 159, 161, 163 КАС Укр аїни, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Позовні в имоги ОСОБА_1 до Управлін ня Пенсійного фонду України в Будьоннівському районі м. Донецька про визнання непра вомірною бездіяльність, зобо в' язання ПФУ нарахувати до помогу позивачу, як дитині ві йни, у розмірі 30% мінімальної п енсії за віком, починаючи з 9 л ипня 2007 року - задовольнити ч астково.
Визнати неправом ірною бездіяльність Управлі ння Пенсійного фонду України в Будьоннівському районі м . Донецька щодо не нарахуванн я ОСОБА_1 щомісячної допл ати як дитині війни у розмір і 30% мінімальної пенсії за вік ом, починаючи з 15 вересня 2008 рок у.
Зобов' язати Управління Пенсійного фонду України в Б удьоннівському районі м. Дон ецька здійснити перерахуно к та виплату ОСОБА_1 підви щення до пенсії за віком у роз мірі 30% мінімальної пенсії за віком як дитині війни почина ючи з 15 вересня 2008 року з урахув анням фактично виплаченого.
В іншій частині позовних вимог ОСОБА_1 відмовити.
Стягнути з Державного бюд жету України на користь ОСО БА_1 судовий збір у розмірі 1 (одна) гривня 70 копійок.
Постанова може бути оскар жена до Апеляційного адмініс тративного суду Донецької об ласті через Будьоннівський р айонний суд м. Донецька шляхо м подачі заяви про апеляційн е оскарження протягом 10 днів з дня проголошення постанови та наступної подачі апеляцій ної скарги протягом 20 днів піс ля подання заяви про апеляці йне оскарження.
Постанова набирає законн ої сили після закінчення стр оку подання заяви про апеляц ійне оскарження, якщо таку за яву не було подано. Якщо було п одано заяву про апеляційне о скарження, але апеляційна ск арга не була подана у встанов лений строк, постанова набир ає законної сили після закін чення цього строку. У разі под ання апеляційної скарги пост анова, якщо її не скасовано, на бирає законної сили після за кінчення апеляційного розгл яду справи.
Суддя
Суд | Будьоннівський районний суд м.Донецька |
Дата ухвалення рішення | 12.01.2010 |
Оприлюднено | 16.05.2011 |
Номер документу | 8580095 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Будьоннівський районний суд м.Донецька
Тараньова Валерія Сергіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні