Постанова
від 20.11.2019 по справі 382/1895/18
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 листопада 2019 року м. Київ

Справа №382/1895/18

Резолютивна частина постанови оголошена 20 листопада 2019 року

Повний текст постанови складено 21 листопада 2019 року

Київський апеляційний суд в складі колегії суддів судової палати з розгляду цивільних справ:

судді-доповідача Стрижеуса А.М.,

суддів: Махлай Л.Д., Шкоріної О.І.

секретаря: Довгополої А.В.

учасники справи позивач ОСОБА_1

відповідачі Яготинська районна державна адміністрація, Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю Придніпровський Край

треті особи Відділ в Яготиинському районі Головного управління Держгеокадастру у Київській області, Фізична особа-підприємець ОСОБА_2

розглянувши цивільну справу за апеляційною скаргою Василенка Віталія Олександровича, який діє на підставі довіреності в інтересах Головного управління Держгеокадастру у Київській області, на рішення Яготинського районного суду Київської області, ухваленого суддею Кисіль О.А. 16 травня 2019 року, повний текст рішення виготовлено 20 червня 2019 року в приміщенні Яготинського районного суду Київської області у справі за позовом ОСОБА_1 , в особі представника ОСОБА_3 , до Яготинської районної державної адміністрації Київської області, сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю Придніпровський Край , треті особи: Відділ в Яготинському районі Головного управління Держгеокадастру у Київській області, Фізична особа-підприємець ОСОБА_2 про усунення перешкод у набутті права власності шляхом визнання договору оренди припиненим та виключення інформації з Державного земельного кадастру,-

Справа №382/1895/18 № апеляційного провадження:22-ц-824/11653/2019 Головуючий у суді першої інстанції: Кисіль О.А. Доповідач у суді апеляційної інстанції: Стрижеус А.М. В С Т А Н О В И В :

Позивач ОСОБА_1 в особі представника ОСОБА_3 звернувся до Яготинського районного суду Київської області до Яготинської районної державної адміністрації Київської області, сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю Придніпровський Край , треті особи: Відділ в Яготинському районі Головного управління Держгеокадастру у Київській області, ФОП ОСОБА_2 про усунення перешкод у набутті права власності шляхом визнання договору оренди припиненим та виключення інформації з Державного земельного кадастру.

В обґрунтування позовних вимог посилався на те, що згідно свідоцтва про право на спадщину за законом від 23 листопада 2013 року, виданого Яготинською районною державною нотаріальною конторою, реєстровий номер 1-1193, ОСОБА_1 має право на Ѕ частину земельної частки (паю) розміром 3,22 умовних кадастрових гектарів КСП Супоївське Яготинського району Київської області. Іншим володарем права на Ѕ частину вищезазначеної земельної ділянки є ОСОБА_1 . Оскільки братами було отримано в спадок лише право на частину земельної частки (паю) розміром 3,22 умовних кадастрових гектарів КСП Супоївське Яготинського району Київської області, то позивач по справі - ОСОБА_1 - вирішив самостійно скористатись своїм правом та набути право власності на належну йому частку спадкового майна. В зв`язку з цим, в 2018 році ОСОБА_1 звернувся до Яготинської районної державної адміністрації із заявою про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі. Розпорядження голови Яготинської районної державної адміністрації за №183 від 16 травня 2018 року ОСОБА_1 було надано дозвіл на розробку технічної документації щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі ( на місцевості) як володільцю права на Ѕ частку земельної частки (паю) НОМЕР_1 загальною площею 3,22 умовних кадастрових гектарів, призначеної для ведення товарного сільськогосподарського виробництва за межами населеного пункту в адміністративних межах Супоївської сільської ради Яготинського району Київської області. На підставі вказаного розпорядження ФОП ОСОБА_2 була розроблена технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки натурі (на місцевості). Однак, 20 вересня 2018 року державним кадастровим реєстратором Відділу в Яготинському районі Головного управління Держгеокадастру у Київській області було прийнято рішення № РВ-3201386642018 про відмову у внесені відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, з підстав перетину ділянок з ділянкою 3225587400:07:004:0137, площа якої співпадає на 99,9971%. Як стало відомо позивачу, вказаний кадастровий номер було присвоєно всій земельній ділянці НОМЕР_1 , яка розташована на території Супоївської сільської ради Яготинського району Київської області, Яготинською районною державною адміністрацією під час передачі її в оренду, як не витребуваної земельної ділянки (паю). Так, під час перегляду позивачем інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно йому стало відомо, що згідно договору оренди землі від 19.09.2012 року та додаткової угоди від 30.01.2018 року земельна ділянка площею 2,77 га, яка призначена для ведення товарного сільськогосподарського виробництва та розташована на території Супоївської сільської ради Яготинського району Київської області строком на 7 років передана в оренду Сільськогосподарському товариству з обмеженою відповідальністю Придніпровський Край . Вказаний договір та додаткова угода зареєстровані в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 23 березня 2018 року, номер запису про інше речове право № 25556015.

Таким чином, вищевказані обставини унеможливлюють реалізацію права позивача на подальше оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, в зв`язку з чим просив: визнати договір оренди землі від 19.09.2012 року та додаткову угоду від 30.01.2018 року, укладені між Яготинською районною державною адміністрацією та Сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю Придніпровський Край на земельну ділянку НОМЕР_1 площею 2,77 га, кадастровий номер 3225587400:07:004:0137, яка призначена для ведення товарного сільськогосподарського виробництва та розташована на території Супоївської сільської ради Яготинського району Київської області, припиненими. Скасувати державну реєстрацію речового права Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю Придніпровський Край на земельну ділянку НОМЕР_1 площею 2,77 га, кадастровий номер 3225587400:07:004:0137, яка призначена для ведення товарного сільськогосподарського виробництва та розташована на території Супоївської сільської ради Яготинського району Київської області, припиненими шляхом скасування рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер 40451702 від 03.04.2018 року та скасувати запис Державного реєстру речових прав на нерухоме майно за номером запису про інше речове право № 25556015 від 29.03.2018 року про право оренди земельної ділянки орендарем Сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю Придніпровський Край земельної ділянки площею 2,77 га, кадастровий номер 3225587400:07:004:0137, яка призначена для ведення товарного сільськогосподарського виробництва та розташована на території Супоївської сільської ради Яготинського району Київської області. Скасувати в Державному земельному кадастрі державну реєстрацію земельної ділянки НОМЕР_1 площею 2,77 га, кадастровий номер 3225587400:07:004:0137, яка призначена для ведення товарного сільськогосподарського виробництва та розташована на території Супоївської сільської ради Яготинського району Київської області.

Рішенням Яготинського районного суду Київської області від 16 травня 2019 року позов ОСОБА_1 , в особі представника ОСОБА_3 до Яготинської районної державної адміністрації Київської області, сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю Придніпровський Край , треті особи: Відділ в Яготинському районі Головного управління Держгеокадастру у Київській області, ФОП ОСОБА_2 про усунення перешкод у набутті права власності шляхом визнання договору оренди припиненим та виключення інформації з Державного земельного кадастру - задоволено.

Визнати договір оренди землі від 19.09.2012 року та додаткову угоду від 30.01.2018 року, укладені між Яготинською районною державною адміністрацією та Сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю Придніпровський Край на земельну ділянку НОМЕР_1 площею 2,77 га, кадастровий номер 3225587400:07:004:0137, яка призначена для ведення товарного сільськогосподарського виробництва та розташована на території Супоївської сільської ради Яготинською району Київської області, припиненими.

Скасувати державну реєстрацію речового права Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю Придніпровський Край на земельну ділянку НОМЕР_1 площею 2,77 га, кадастровий номер 3225587400:07:004:0137, яка призначена для ведення товарного сільськогосподарського виробництва та розташована на території Супоївської сільської ради Яготинською району Київської області, припиненими шляхом скасування рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер 40451702 від 03.04.2018 року та скасувати запис Державного реєстру речових прав на нерухоме майно за номером запису про інше речове право № 25556015 від 29.03.2018 року про право оренди земельної ділянки орендарем Сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю Придніпровський Край земельної ділянки площею 2,77 га, кадастровий номер 3225587400:07:004:0137, яка призначена для ведення товарного сільськогосподарського виробництва та розташована на території Супоївської сільської ради Яготинською району Київської області.

Скасувати в Державному земельному кадастрі державну реєстрацію земельної ділянки НОМЕР_1 площею 2,77 га, кадастровий номер 3225587400:07:004:0137, яка призначена для ведення товарного сільськогосподарського виробництва та розташована на території Супоївської сільської ради Яготинською району Київської області.

Не погоджуючись з рішенням суду, представником Головного управління Держгеокажастру у Київській області Василенком В.О. подано апеляційну скаргу, в якій він просить рішення суду частково скасувати та ухвалити нове судове рішення, яким відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог в частині скасування в Державному земельному кадастрі державну реєстрацію земельної ділянкиНОМЕР_1 площею 2,77 га, кадастровий номер 3225587400:07:004:0137, яка призначена для ведення товарного сільськогосподарського виробництва та розташована на території Супоївської сільської ради Яготинською району Київської області, посилаючись на те, що рішення суду в частині, що стосується Головного управління, є незаконним, необґрунтованим, винесеним з порушенням норм матеріального та процесуального права, за умови неповного з`ясування всіх обставин, що мають значення для правильного вирішення справи, невідповідністю висновків суду обставинам справи.

В іншій частині рішення суду учасниками справи не оскаржувалось, а тому рішення суду в іншій частині апеляційним судом не переглядається.

Представником позивача ОСОБА_3 подано відзив на апеляційну скаргу, в якому вона просила відхилити апеляційну скаргу а рішення суду залишити без змін, посилаючись на законність та обґрунтованість рішення суду.

В судовому засіданні представник відповідача Василенко В.О., який діє на підставі довіреності в інтересах Головного управління Держгеокадастру у Київській області, підтримав доводи апеляційної скарги.

Інші учасники справи в судове засідання не з`явилися.

Колегія суддів враховує, що закон створює рівні умови для осіб, що володіють правом звернення до суду, зобов`язавши суд повідомляти цих осіб про час і місце розгляду справи.

Суд прийняв вичерпні заходи для повідомлення позивача ОСОБА_1 , відповідача Яготинську районну державну адміністрацію Київської області, сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю Придніпровський Край , третю особу ФОП ОСОБА_2 про час та місце розгляду справи, забезпечивши можливість з`явитися до суду і захистити свої права.

За змістом ст.14 Міжнародного пакту про громадянські і політичні права особа сама визначає обсяг своїх прав і обов`язків у цивільному процесі. Тому особа, визначивши свої права, реалізує їх на свій розсуд. Розпорядження своїми правами на розсуд особи є одним з основоположних принципів судочинства.

Враховуючи завдання судочинства, принцип правової визначеності, поширення загального правила, закріпленого в ч.1 ст.372 ЦПК України, відкладення судового розгляду у випадку неявки в судове засідання будь-кого з осіб, що беруть участь у справі, за відсутності відомостей про причини неявки в судове засідання не відповідало б конституційним цілям цивільного судочинства, що, у свою чергу, не дозволить розглядати судову процедуру в якості ефективного засобу правового захисту в тому сенсі, який закладений в ст.6 Конвенції про захист прав людини та основних свобод, ст.ст. 7, 8 і 10 Загальної декларації прав людини і ст.14 Міжнародного пакту про громадянські та політичні права.

За таких обставин, обставин апеляційний суд в складі колегії суддів вважає можливим розглянути справу за відсутності позивача ОСОБА_1 , відповідача Яготинської районної державної адміністрації Київської області, сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю Придніпровський Край , третьої особи ФОП ОСОБА_2

Відповідно до ч. 1 ст. 367 ЦПК України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними в ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Розглянувши справу в межах доводів та вимог апеляційної скарги, перевіривши обґрунтованість та законність оскаржуваного рішення в межах доводів апеляційної скарги, апеляційний суд в складі колегії суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Як убачається з матеріалів справи та встановлено судом, відповідно до свідоцтва про право на спадщину за законом, ОСОБА_1 прийняв спадщину після смерті його матері ОСОБА_6 , яка померла ІНФОРМАЦІЯ_1 , зокрема, у вигляді права на земельну частку (пай), яка пербуває у колективній власності КПС Супоївське Яготинського району Київської області, розміром 3,22 в умовних кадастрових без визначення меж цієї частки в натурі (на місцевості), що належало померлій на підставі сертифікату на право на земельну частку пай серія КВ № 0206418 виданого Яготинською районною державною адміністрацією Київської області 19 грудня 1996 року на підставі рішення Яготинської районної державної адміністрації Київської області від 16 грудня 1996 року № 506 та зерєстрованого у Книзі реєстрації сертифікатів на право на земельну частку пай 19 грудня 1996 року за №206 (а.с.12-14).

Розпорядженням Яготинської РДА від 16 травня 2018 року за №183 ОСОБА_7 надано дозвіл на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в адміністративних межах Супоївської сільської ради Яготинського району Київської області (а.с. 15-18).

Рішенням № РВ-3201386642018 державного кадастрового реєстратора Відділу в Яготинському районі Головного управління Держгеокадастру у Київській області було відмовлено у внесені відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, з підстав перетину ділянок з ділянкою 3225587400:07:004:0137, площа якої співпадає на 99,9971% (а.с. 19).

Суд першої інстанції, задовольняючи позовні вимоги в частині скасування в Державному земельному кадастрі державної реєстрації земельної ділянки НОМЕР_1, площею 2,77 га, кадастровий номер 3225587400:07:004:0137, яка призначена для ведення товарного сілськогосподарського виробництва та розташована на території Супоївської сільської ради Яготинського району Київської області, виходив з того, що на спірну земельну ділянку набуто право власності спадкоємцями та з підстав перетину ділянок з ділянкою 3225587400:07:004:0137, площа якої співпадає на 99,9971%.

Про те, колегія суддів апеляційного суду вважає такий висновок суду необґрунтованим, виходячи з наступного.

У відповідності до ст.8 Конституції України, в Україні визнається і діє принцип верховенства права.

Згідно ж ст. 19 Основного закону, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

В частині 1-2 та 6 статті 16 Закону України Про Державний земельний кадастр зазначено, що: Земельній ділянці, відомості про яку внесені до Державного земельного кадастру, присвоюється кадастровий номер.

Кадастровий номер земельної ділянки є її ідентифікатором у Державному земельному кадастрі.

Кадастровий номер скасовується лише у разі скасування державної реєстрації земельної ділянки. Зміна власника чи користувача земельної ділянки, зміна відомостей про неї не є підставою для скасування кадастрового номера .

Відповідно до ч 1. ст.21 Закону України Про Державний земельний кадастр , відомості про межі земельної ділянки вносяться до Державного земельного кадастру:

на підставі відповідної документації із землеустрою щодо формування земельних ділянок - у випадках, визначених статтею 79-1 Земельного кодексу України, при їх формуванні;

на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) - у разі встановлення (відновлення) меж земельної ділянки за її фактичним використанням відповідно до статті 107 Земельного кодексу України;

на підставі проектів землеустрою щодо впорядкування існуючих землеволодінь - у разі зміни меж суміжних земельних ділянок їх власниками.

Зазначена норма встановлює види документації із землеустрою, на підставі якої інформація про межі земельної ділянки може вноситись до Державного земельного кадастру.

Статтею 79-1 Земельного кодексу України (з 01.01.2013 р.) встановлюється, що формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.

Формування земельних ділянок здійснюється:

у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності;

шляхом поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок;

шляхом визначення меж земельних ділянок державної чи комунальної власності, яке здійснюється у процесі розмежування земель державної та комунальної власності.

Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.

Формування земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок (крім випадків, формування земельних ділянок шляхом поділу та об`єднання раніше сформованих земельних ділянок, які перебувають у власності або користуванні, без зміни їх цільового призначення здійснюються за технічною документацією із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок).

Згідно статті 107 Земельного кодексу України, основою для відновлення меж є дані земельно-кадастрової документації. У разі неможливості виявлення дійсних меж їх встановлення здійснюється за фактичним використанням земельної ділянки. Якщо фактичне використання ділянки неможливо встановити, то кожному виділяється однакова за розміром частина спірної ділянки.

У випадках, коли в такий спосіб визначення меж не узгоджується з виявленими обставинами, зокрема з встановленими розмірами земельних ділянок, то межі визначаються з урахуванням цих обставин.

Чинним земельним законодавством встановлено два випадки, коли може бути скасовано державну реєстрацію земельної ділянки. Зокрема пункт 114 Постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру №1051 від 17.10.2012 року передбачає скасування державної реєстрації земельної ділянки Державним кадастровим реєстратором у разі: 1) поділу чи об`єднання земельних ділянок - на підставі заяви про державну реєстрацію земельних ділянок, які утворилися в результаті такого поділу чи об`єднання; 2) коли протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки речове право на неї не зареєстроване з вини заявника, - на підставі інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, отриманої шляхом безпосереднього доступу до зазначеного Реєстру.

Як убачається з наведеного, законодавцем не передбачено механізму та процедури скасування Державним кадастровим реєстратором, державної реєстрації земельної ділянки на підставі рішення суду.

В той же час існує чітко визначена законодавцем процедура здійснення скасування державної реєстрації земельної ділянки в даному конкретному випадку.

Так, у відповідності до п. 136 Порядку ведення Державного земельного кадастру , відомості до Державного земельного кадастру про земельну ділянку в разі її поділу чи об`єднання з іншою земельною ділянкою вносяться на підставі заяви про державну реєстрацію земельної ділянки, яка утворилася в результаті такого поділу чи об`єднання, шляхом здійснення Державним кадастровим реєстратором таких дій:

1) скасування державної реєстрації земельної ділянки шляхом закриття Поземельної книги відповідно до п. 60 Порядку ведення Державного земельного кадастру із скасуванням кадастрового номера земельної ділянки за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру;

2) здійснення державної реєстрації земельної ділянки, яка утворилася в результаті поділу чи об`єднання, згідно з пунктами 107-111 і 113 Порядку ведення Державного земельного кадастру ;

3) внесення до Поземельної книги на земельну ділянку, сформовану в результаті поділу чи об`єднання земельних ділянок, запису про такий поділ чи об`єднання із зазначенням скасованого кадастрового номера земельної ділянки шляхом: проставлення на титульному аркуші Поземельної книги в паперовій формі позначки про утворення земельної ділянки в результаті поділу чи об`єднання за формою згідно з додатком 28, в якій зазначаються скасований кадастровий номер земельної ділянки, підстава для поділу чи об`єднання земельної ділянки, дата такого поділу чи об`єднання, відомості про Державного кадастрового реєстратора, який зробив позначку; внесення до розділу 1 Земельна ділянка. Загальні відомості Поземельної книги в електронній формі відповідних записів про скасований кадастровий номер земельної ділянки, підстави для поділу чи об`єднання земельної ділянки, дату такого поділу чи об`єднання із застосуванням засобів кваліфікованого електронного підпису;

4) внесення до Поземельної книги на земельну ділянку, сформовану в результаті поділу чи об`єднання земельних ділянок, запису про обмеження у використанні земельної ділянки, яка поділена чи об`єднана з іншою (крім випадків, коли обмеження поширювалося лише на частину земельної ділянки, яка в результаті поділу земельної ділянки не увійшла до сформованої земельної ділянки).

Виходячи з викладеного, колегія суддів апеляційного суду вважає, що рішенням суду першої інстанції від 16 травня 2019 року, було порушений принцип розподілу влади, оскільки суд не повинен підміняти адміністративний орган і приймати по ній рішення замість адміністративного органу.

За таких обставин, рішення суду першої інстанції в частині скасування в Державному земельному кадастрі державної реєстрації земельної ділянки НОМЕР_1, площею 2,77 га, кадастровий номер 3225587400:07:004:0137, яка призначена для ведення товарного сілськогосподарського виробництва та розташована на території Супоївської сільської ради Яготинського району Київської області відповідно до ст. 376 ЦК України підлягає скасуванню з ухваленням нового судового рішення про відмову в задоволенні позовних вимог в цій частині.

Керуючись ст.ст.268, 374, 376, 381, 382, 383, 384, 390 ЦПК України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Василенка Віталія Олександровича, який діє на підставі довіреності в інтересах Головного управління Держгеокадастру у Київській області- задовольнити.

Рішення Яготинського районного суду Київської області від 16 травня 2019 року в частині скасування в Державному земельному кадастрі державної реєстрації земельної ділянки скасувати та ухвалити нове судове рішення, яким в відмовити позивачу ОСОБА_1 в задоволенні позовних вимог в частині скасування в Державному земельному кадастрі державної реєстрації земельної ділянкиНОМЕР_1 площею 2,77 га, кадастровий номер 3225587400:07:004:0137, яка призначена для ведення товарного сільськогосподарського виробництва та розташована на території Супоївської сільської ради Яготинською району Київської області.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку протягом 30 днів до Верховного Суду з дня складення повної постанови шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Суддя-доповідач: А.М. Стрижеус

Судді: Л.Д. Махлай

О.І. Шкоріна

СудКиївський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення20.11.2019
Оприлюднено26.11.2019
Номер документу85867902
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —382/1895/18

Постанова від 20.11.2019

Цивільне

Київський апеляційний суд

Стрижеус Анатолій Миколайович

Ухвала від 25.09.2019

Цивільне

Київський апеляційний суд

Стрижеус Анатолій Миколайович

Ухвала від 19.08.2019

Цивільне

Київський апеляційний суд

Стрижеус Анатолій Миколайович

Ухвала від 29.07.2019

Цивільне

Київський апеляційний суд

Стрижеус Анатолій Миколайович

Рішення від 16.05.2019

Цивільне

Яготинський районний суд Київської області

Кисіль О. А.

Рішення від 16.05.2019

Цивільне

Яготинський районний суд Київської області

Кисіль О. А.

Ухвала від 14.03.2019

Цивільне

Яготинський районний суд Київської області

Кисіль О. А.

Ухвала від 22.10.2018

Цивільне

Яготинський районний суд Київської області

Кисіль О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні