Ухвала
від 26.11.2019 по справі 824/1328/19-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про відкриття спрощеного позовного провадження в адміністративній справі

26 листопада 2019 р. м. Чернівці справа № 824/1328/19-а

Суддя Чернівецького окружного адміністративного суду Левицький В.К., розглянув матеріали справи

за адміністративним позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 )

до Чернівецької обласної ради (м. Чернівці, вул. М. Грушевського, 1, код ЄДРПОУ 25081241)

про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії.

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся до суду через представника з вказаним позовом, з урахуванням нової редакції, в якому просить:

- визнати протиправною бездіяльність Чернівецької обласної ради щодо не переведення його на рівнозначну посаду до новоутвореної установи в порядку реорганізації;

- зобов`язати Чернівецьку обласну раду призначити його, ОСОБА_1 , на посаду генерального директора обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня" шляхом переведення з посади головного лікаря обласної комунальної установи "Чернівецька обласна клінічна лікарня", у зв`язку із реорганізацією даної обласної комунальної установи шляхом приєднання до новоутвореного обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня".

Ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду від 12.11.2019 р. позовну заяву залишено без руху та надано строк для усунення недоліків, зазначених у мотивувальній частині ухвали.

У строки визначені судом позивач через представника усунув недоліки позовної заяви шляхом подання позовної заяви у новій редакції та клопотання про усунення недоліків позовної заяви.

Таким чином, суд вважає, що позовна заява приведена у відповідність до вимог ст. ст. 159 - 161 КАС України.

Враховуючи вимоги ст. ст. 12, 257 - 262 КАС України, характер спірних правовідносин, предмет доказування та склад учасників, а також інші обставини, які мають значення для вирішення даної справи, суд дійшов висновку, що дана справа підлягає розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні).

За приписами п.7 ч. 9 ст.171 КАС України про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначаються: результат вирішення заяв і клопотань позивача, що надійшли разом із позовною заявою, якщо їх вирішення не потребує виклику (повідомлення) сторін.

У клопотанні про усунення недоліків позовної заяви представник позивача, в т.ч.: просив залучити до участі у справі як третіх осіб обласну комунальну установу "Чернівецька обласна клінічна лікарня" та обласне комунальне некомерційне підприємство "Чернівецька обласна клінічна лікарня".

Розглянувши дане клопотання, суд зазначає наступне.

Статтею 42 КАС України передбачено, що учасниками справи є сторони, треті особи.

Відповідно до ч. 2 ст. 49 КАС України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору.

Згідно ч. 5 ст. 49 КАС України про залучення третіх осіб до участі у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначає, на які права чи обов`язки такої особи та яким чином може вплинути рішення суду у справі. Ухвала за наслідками розгляду питання про вступ у справу третіх осіб окремо не оскаржується. Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.

З матеріалів справи видно, що позивач просить зобов`язати Чернівецьку обласну раду призначити його на посаду генерального директора обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня" шляхом переведення з посади головного лікаря обласної комунальної установи "Чернівецька обласна клінічна лікарня", у зв`язку із реорганізацією даної обласної комунальної установи шляхом приєднання до новоутвореного обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня".

З огляду на вищезазначене, суд приходить до висновку, що рішення за результатами розгляду справи по суті може вплинути на права або обов`язки обласної комунальної установи "Чернівецька обласна клінічна лікарня" та обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня".

Оскільки, рішення за результатами розгляду справи по суті може вплинути на права або обов`язки обласної комунальної установи "Чернівецька обласна клінічна лікарня" та обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня", суд вважає, що є достатні підстави для залучення їх до справи як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача. Відтак, клопотання підлягає задоволенню.

В силу вимог ч. 1 та ч. 4 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.

Отже, принцип офіційного з`ясування всіх обставин у справі, який закріплений в ст. 9 КАС України, полягає насамперед у активній ролі суду при розгляді справи. В адміністративному процесі, на відміну від суто змагального процесу, де суд оперує виключно тим, на що посилаються сторони, мають бути повністю встановлені обставин справи, щоб суд ухвалив справедливе та об`єктивне рішення. Принцип офіційності, зокрема, виявляється у тому, що суд визначає обставини, які необхідно встановити для вирішення спору; з`ясовує якими доказами сторони можуть обґрунтовувати свої доводи чи заперечення щодо цих обставин; а у разі необхідності суд повинен запропонувати особам, які беруть участь у справі, доповнити чи пояснити певні обставини, а також надати суду додаткові докази.

Відповідно до ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

Згідно ч. 3 ст. 77 КАС України докази суду надають учасники справи. Суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом.

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні (ч. 1 ст. 90 КАС України).

Учасники справи подають докази у справі безпосередньо до суду. Позивач, особи, яким законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб, повинні подати докази разом із поданням позовної заяви. Відповідач, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, повинні подати суду докази разом із поданням відзиву або письмових пояснень третьої особи. Якщо доказ не може бути поданий у встановлений законом строк з об`єктивних причин, учасник справи повинен про це письмово повідомити суд та зазначити: доказ, який не може бути подано; причини, з яких доказ не може бути подано у зазначений строк. Учасник справи також повинен надати докази, які підтверджують, що він здійснив усі залежні від нього дії, спрямовані на отримання відповідного доказу (ст. 79 КАС України).

З метою офіційного з`ясування всіх обставин у справі, суд вважає за необхідне витребувати з Чернівецької обласної ради наступні документи: регламент Чернівецької обласної ради VII скликання; список депутатів Чернівецької обласної ради VII скликання; положення про порядок призначення і звільнення з посад керівників підприємств, установ, закладів, організацій - об`єктів спільної власності територіальних громад, сіл, селища та міст Чернівецької області, затверджене рішенням Чернівецької обласної ради від 13.09.2017 р. № 164-15/17 зі змінами та доповненнями; рішення Чернівецької обласної ради VII скликання про утворення постійної комісії з питань приватизації та управління об`єктами спільної власності територіальних громад, сіл, селища, міст, області; положення про постійну комісію з питань приватизації та управління об`єктами спільної власності територіальних громад, сіл, селища, міст, області Чернівецької обласної ради VII скликання; персональний склад постійної комісії з питань приватизації та управління об`єктами спільної власності територіальних громад, сіл, селища, міст, області Чернівецької обласної ради VII скликання зі змінами та доповненнями; висновок постійної комісії з питань приватизації та управління об`єктами спільної власності територіальних громад, сіл, селища, міст, області Чернівецької обласної ради VII скликання від 08.08.2019 р. "Про розгляд заяви головного лікаря КМУ "Чернівецька обласна клінічна лікарня" ОСОБА_1 " та всі матеріали, що слугували для його прийняття; заяви ОСОБА_1 від 30.07.2019 р., 11.09.2019 р. та 24.10.2019 р.; докази реєстрації заяв ОСОБА_1 від 30.07.2019 р., 11.09.2019 р. та 24.10.2019 р.; висновки, рекомендації та протоколи засідань постійної комісії з питань приватизації та управління об`єктами спільної власності територіальних громад, сіл, селища, міст, області Чернівецької обласної ради VII скликання за 2019 рік за результатами розгляду заяв ОСОБА_1 від 30.07.2019 р., 11.09.2019 р. та 24.10.2019 р.; пропозиції щодо включення до проекту порядку денного сесії Ради питання щодо розгляду заяв ОСОБА_1 від 30.07.2019 р., 11.09.2019 р. та 24.10.2019 р.; пояснювальні записки щодо включення до проекту порядку денного сесії Ради питання щодо розгляду заяв ОСОБА_1 від 30.07.2019 р., 11.09.2019 р. та 24.10.2019 р.; проекти рішення про включення питання до проекту порядку денного сесії Ради питання щодо розгляду заяв ОСОБА_1 від 30.07.2019 р., 11.09.2019 р. та 24.10.2019 р.; всі матеріали, які стали підставою та враховувались при розгляді заяв ОСОБА_1 від 30.07.2019 р., 11.09.2019 р. та 24.10.2019 р.; письмові пропозиції та зауваження (протоколи, рішення тощо), оформлені постійними комісіями, виконавчим комітетом та депутатами Ради за результатами попереднього розгляду проекту рішення щодо розгляду заяв ОСОБА_1 від 30.07.2019 р., 11.09.2019 р. та 24.10.2019 р.; докази розгляду заяв ОСОБА_1 від 30.07.2019 р., 11.09.2019 р. та 24.10.2019 р. на пленарних засіданнях Чернівецької обласної ради VII скликання; копію особової справи Ушакова В.І., а оригінал - для огляду.

Згідно ч. 5 ст. 44 КАС України учасники справи зобов`язані, в т.ч.: подавати наявні у них докази в порядку та строки, встановлені законом або судом, не приховувати докази; надавати суду повні і достовірні пояснення з питань, які ставляться судом, а також учасниками справи в судовому засіданні; виконувати процесуальні дії у встановлені законом або судом строки; виконувати інші процесуальні обов`язки, визначені законом або судом.

Якщо документи подаються учасниками справи до суду або надсилаються іншим учасникам справи в паперовій формі, такі документи скріплюються власноручним підписом учасника справи (його представника). Копії документів вважаються засвідченими належним чином, якщо їх засвідчено в порядку, встановленому чинним законодавством. Учасник справи підтверджує відповідність копії письмового доказу оригіналу, який знаходиться у нього, своїм підписом із зазначенням дати такого засвідчення (ч. 10 ст. 44, ч. 4, 5 ст. 94 КАС України).

Будь-яка особа, у якої знаходиться доказ, повинна видати його на вимогу суду. Особи, які не мають можливості подати доказ, який витребовує суд, або не мають можливості подати такий доказ у встановлені строки, зобов`язані повідомити про це суд із зазначенням причин протягом п`яти днів з дня вручення ухвали. У випадку неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, а також за неподання таких доказів без поважних причин, суд застосовує до відповідної особи заходи процесуального примусу, визначені цим Кодексом. У разі неподання суб`єктом владних повноважень витребуваних судом доказів без поважних причин або без повідомлення причин суд, залежно від того, яке ці докази мають значення, може визнати обставину, для з`ясування якої витребовувався доказ, або відмовити у її визнанні, або розглянути справу за наявними в ній доказами, а у разі неподання доказів позивачем - також залишити позовну заяву без розгляду (ч. 6-9 ст. 80 КАС України).

Беручи до уваги наведене, суд зобов`язує Чернівецьку обласну раду надати витребувані докази (документи, що надаються в копіях мають бути належним чином посвідчені та придатні для читання) в п`ятнадцятиденний строк з дати отримання копії ухвали.

Крім цього, суд вважає за необхідне зазначити, що за приписами ст. 129-1 Конституції України судові рішення є обов`язковими до виконання. Принцип обов`язковості судових рішень закріплений і у ст. 14 КАС України, відповідно до змісту якої судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 9, 49, 72, 77, 159 - 164, 171, 241, 243, 248, 257 - 262 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

1. Відкрити провадження в адміністративній справі.

2. Справа буде розглядатись за правилами спрощеного позовного провадження, встановленими ст. ст. 257 - 262 КАС України без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні).

3. Справа розглядатиметься суддею Левицьким В.К. одноособово.

4. Клопотання представника позивача про залучення третіх осіб задовольнити.

5. Залучити до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: обласну комунальну установу "Чернівецька обласна клінічна лікарня" (вул. Головна, будинок 137, м. Чернівці, код ЄДРПОУ 02005734) та обласне комунальне некомерційне підприємство "Чернівецька обласна клінічна лікарня" (вул. Головна, будинок 137, м. Чернівці, код ЄДРПОУ 43288621).

6. Встановити третім особам, які не заявляють самостійних вимог щодо предмет спору п`ятнадцятиденний строк з дня вручення даної ухвали для подання до суду письмових пояснень з викладенням своїх аргументів і міркувань на підтримку або заперечення проти позову з врахуванням положень ст. 165 КАС України.

7. Витребувати з Чернівецької обласної ради наступні документи:

- регламент Чернівецької обласної ради VII скликання;

- список депутатів Чернівецької обласної ради VII скликання;

- положення про порядок призначення і звільнення з посад керівників підприємств, установ, закладів, організацій - об`єктів спільної власності територіальних громад, сіл, селища та міст Чернівецької області, затверджене рішенням Чернівецької обласної ради від 13.09.2017 р. № 164-15/17 зі змінами та доповненнями;

- рішення Чернівецької обласної ради VII скликання про утворення постійної комісії з питань приватизації та управління об`єктами спільної власності територіальних громад, сіл, селища, міст, області;

- положення про постійну комісію з питань приватизації та управління об`єктами спільної власності територіальних громад, сіл, селища, міст, області Чернівецької обласної ради VII скликання;

- персональний склад постійної комісії з питань приватизації та управління об`єктами спільної власності територіальних громад, сіл, селища, міст, області Чернівецької обласної ради VII скликання зі змінами та доповненнями;

- висновок постійної комісії з питань приватизації та управління об`єктами спільної власності територіальних громад, сіл, селища, міст, області Чернівецької обласної ради VII скликання від 08.08.2019 р. "Про розгляд заяви головного лікаря КМУ "Чернівецька обласна клінічна лікарня" ОСОБА_1 " та всі матеріали, що слугували для його прийняття;

- заяви ОСОБА_1 від 30.07.2019 р., 11.09.2019 р. та 24.10.2019 р.;

- докази реєстрації заяв ОСОБА_1 від 30.07.2019 р., 11.09.2019 р. та 24.10.2019 р.;

- висновки, рекомендації та протоколи засідань постійної комісії з питань приватизації та управління об`єктами спільної власності територіальних громад, сіл, селища, міст, області Чернівецької обласної ради VII скликання за 2019 рік за результатами розгляду заяв ОСОБА_1 від 30.07.2019 р., 11.09.2019 р. та 24.10.2019 р.;

- пропозиції щодо включення до проекту порядку денного сесії Ради питання щодо розгляду заяв ОСОБА_1 від 30.07.2019 р., 11.09.2019 р. та 24.10.2019 р.;

- пояснювальні записки щодо включення до проекту порядку денного сесії Ради питання щодо розгляду заяв ОСОБА_1 від 30.07.2019 р., 11.09.2019 р. та 24.10.2019 р.;

- проекти рішення про включення питання до проекту порядку денного сесії Ради питання щодо розгляду заяв ОСОБА_1 від 30.07.2019 р., 11.09.2019 р. та 24.10.2019 р.;

- всі матеріали, які стали підставою та враховувались при розгляді заяв ОСОБА_1 від 30.07.2019 р., 11.09.2019 р. та 24.10.2019 р.;

- письмові пропозиції та зауваження (протоколи, рішення тощо), оформлені постійними комісіями, виконавчим комітетом та депутатами Ради за результатами попереднього розгляду проекту рішення щодо розгляду заяв ОСОБА_1 від 30.07.2019 р., 11.09.2019 р. та 24.10.2019 р.;

- докази розгляду заяв ОСОБА_1 від 30.07.2019 р., 11.09.2019 р. та 24.10.2019 р. на пленарних засіданнях Чернівецької обласної ради VII скликання;

- копію особової справи Ушакова В.І., а оригінал - для огляду.

8. Для подання до суду витребуваних доказів встановити Чернівецькій обласній раді п`ятнадцятиденний строк з дати отримання копії ухвали.

9. Встановити відповідачу п`ятнадцятиденний строк з дня вручення даної ухвали для подання відзиву на позов з врахуванням положень ст. 162 КАС України. Одночасно з наданням (надісланням) відзиву до суду, його копія та додані до нього документи повинні бути надіслані (надані) іншим учасникам відповідно до ч. 3 ст. 162 КАС України.

У разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами (ч. 6 ст. 162 КАС України).

10. У разі подання відповідачем відзиву на позовну заяву, встановити позивачу дводенний строк з дня отримання відзиву на позовну заяву для подання відповіді на відзив з врахуванням вимог ст. 163 КАС України.

11. У разі подання позивачем відповіді на відзив, встановити відповідачеві дводенний строк з дня отримання відповіді на відзив для подання заперечення з врахуванням положень ст. 164 КАС України.

12. Повідомити учасникам справи про можливість отримати інформацію по справі на сторінці суду на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет: adm.cv.court.gov.ua/sud2470/.

13. Повідомити відповідача про наявні в суді копії позовної заяви з додатками, які підлягають врученню безпосередньо у суді.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена в апеляційному порядку в частині визначення підсудності даної справи Чернівецькому окружному адміністративному суду за правилами, встановленими ст. 295-297 КАС України.

Суддя В.К. Левицький

Дата ухвалення рішення26.11.2019
Оприлюднено27.11.2019
Номер документу85899017
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —824/1328/19-а

Ухвала від 19.02.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 19.02.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 14.02.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 29.01.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 05.12.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 26.11.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 12.11.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні