УХВАЛА
25 листопада 2019 року
Київ
справа №560/1199/19
адміністративне провадження №К/9901/29314/19
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду :
судді-доповідача - Усенко Є.А.,
суддів: Пасічник С.С., Гімона М.М.,
розглянув матеріали касаційної скарги Головного управління Державної фіскальної служби (ГУ ДФС) у Хмельницькій області на постанову Сьомого апеляційного адміністративного суду від 23.09.2019 у справі за адміністративним позовом Приватного підприємства (ПП) "Городокунібуд" до ГУ ДФС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
У С Т А Н О В И В:
Рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 14.05.2019 у задоволенні адміністративного позову відмовлено.
Постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 23.09.2019 адміністративний позов задоволено: апеляційну скаргу ПП "Городокунібуд" задоволено: рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 14.05.2019 скасовано; прийнято нову постанову, якою адміністративний позов задоволено: визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення рішення винесене ГУ ДФС у Хмельницькій області від 14.12.2018 №0016135005.
ГУ ДФС у Хмельницькій області подало до Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду касаційну скаргу на постанову Сьомого апеляційного адміністративного суду від 23.09.2019, у якій, посилаючись на порушення судом апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права просить постанову Сьомого апеляційного адміністративного суду від 23.09.2019 скасувати, а рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 14.05.2019 залишити без змін.
Однією з основних засад (принципів) адміністративного судочинства є забезпечення права на касаційне оскарження судового рішення у випадках, визначених законом (частина третя статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України).
Згідно з частиною першою статті 13 Кодексу адміністративного судочинства України учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право на апеляційний перегляд справи та у визначених законом випадках - на касаційне оскарження судового рішення.
Відповідно до частини першої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право оскаржити в касаційному порядку рішення суду першої інстанції після апеляційного перегляду справи, а також постанову суду апеляційної інстанції повністю або частково у випадках, визначених цим Кодексом.
Аналіз наведених норм дає підстави для висновку, що особи, які беруть участь у справі, у разі, якщо не погоджуються із ухваленими судовими рішеннями після їх перегляду в апеляційному порядку, можуть скористатися правом їх оскарження у касаційному порядку лише у визначених законом випадках.
Пунктом 5 частини першої статті 333 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що суд касаційної інстанції відмовляє у відкритті касаційного провадження у справі, якщо суд у порядку, передбаченому частинами другою, третьою цієї статті, дійшов висновку, що касаційна скарга є необґрунтованою.
Відповідно до частини другої статті 333 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, розглянутих за правилами спрощеного позовного провадження (крім справ, які відповідно до цього Кодексу розглядаються за правилами загального позовного провадження), а також у випадку оскарження ухвали (крім ухвали, якою закінчено розгляд справи), суд касаційної інстанції може визнати касаційну скаргу необґрунтованою та відмовити у відкритті касаційного провадження, якщо: 1) Верховний Суд уже викладав у своїй постанові висновок щодо питання правильного застосування норми права, порушеного в касаційній скарзі, і суд апеляційної інстанції переглянув судове рішення у відповідності з таким висновком; або 2) правильне застосовування норми права є очевидним і не викликає розумних сумнівів щодо її застосування чи тлумачення.
Згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру судових рішень ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 22.04.2019 відкрито провадження у цій адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.
Відмовляючи в задоволенні позову, суд першої інстанції виходив із встановлених у справі обставин щодо реєстрації податкових накладних ПП "Городокунібуд", виписаних в період з 26.09.2017 по 12.07.2018 (всього 21 податкова накладна) в Єдиному реєстрі податкових накладних з порушенням граничних термінів, визначених статтею 201 Податкового кодексу України (граничні терміни прострочені на 1-206 днів).
З огляду на те, що податкові накладні були виписані на операції з постачання товарів/послуг, які підлягали оподаткуванню податком на додану вартість (далі -ПДВ) за основною ставкою (20%), суд першої інстанції дійшов висновку про правомірне застосування до ПП "Городокунібуд" штрафних (фінансових) санкцій, встановлених пунктом 120 1 Податкового кодексу України.
Скасовуючи рішення суду першої інстанції та задовольняючи позов, суд апеляційної інстанції вказав, що порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних сталося не внаслідок бездіяльності позивача, а внаслідок не забезпечення контролюючим органом технічної можливості для автоматичного збільшення суми, на яку позивач мав право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до пункту 200-1.9 статті 200-1 Податкового кодексу України.
Апеляційний суд встановив, що, хоча таке право у позивача, як платника ПДВ, виникло з 01.01.2017, фактично його реалізація стала можливою з 01.08.2018 у зв`язку з технічною недосконалістю програмного забезпечення системи електронного адміністрування з ПДВ. Ця обставина встановлена апеляційним судом, зокрема і на підставі відповідних пояснень представника відповідача в судовому процесі.
Застосувавши норми пункту 109.1 статті 109 Податкового кодексу України, статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, практику Європейського суду з прав людини по застосуванню норми Конвенції, апеляційний суд дійшов висновку, що податкове повідомлення-рішення про застосування до позивача штрафних (фінансових) санкцій не відповідає критеріям правомірності рішення суб`єкта владних повноважень, визначених частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки прийняте без урахування усіх обставин, що мають значення для його прийняття.
Правильність висновку суду апеляційної інстанції щодо застосування норм права є очевидною і не викликає розумних сумнівів щодо їх застосування чи тлумачення.
З огляду на викладене наявні підстави для визнання касаційної скарги необґрунтованою та для відмови у відкритті касаційного провадження.
Керуючись статтею 248, пунктом 5 частини першої, пунктом 2 частини другої статті 333 Кодексу адміністративного судочинства України, Верховний Суд
У Х В А Л И В:
Відмовити у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Головного управління Державної фіскальної служби у Хмельницькій області на постанову Сьомого апеляційного адміністративного суду від 23.09.2019.
Копію ухвали про відмову у відкритті касаційного провадження разом з касаційною скаргою та доданими до скарги матеріалами направити скаржнику, а копію касаційної скарги залишити в суді касаційної інстанції.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання і оскарженню не підлягає.
...........................
...........................
...........................
Є.А. Усенко
С.С. Пасічник
М.М. Гімон ,
Судді Верховного Суду
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 25.11.2019 |
Оприлюднено | 28.11.2019 |
Номер документу | 85933655 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Усенко Є.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні