КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 листопада 2019 року м. Київ №320/3469/19
Київський окружний адміністративний суд у складі судді Колеснікової І.С., розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовом Головного управління Державної податкової служби у Київській області
до приватного підприємства Сенат Плюс
про стягнення податкового боргу
В С Т А Н О В И В:
До Київського окружного адміністративного суду звернулося Головне управління Державної фіскальної служби у Київській області з позовом про стягнення з приватного підприємства Сенат Плюс податкового боргу в сумі 76342,20 грн.
Позов мотивовано тим, що згідно даних інтегрованих карток платника податків за відповідачем рахується податковий борг у розмірі 76342,20 грн., а саме: 46707,70 грн. з податку на прибуток приватних підприємств та 29634,50 грн. з податку на додану вартість.
Ухвалою суду від 08.08.2019 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження у судовому засіданні з повідомленням сторін, запропоновано відповідачу подати відзив на позовну заяву.
Представник позивача у судовому засіданні 04.09.2019 позов підтримав, просив задовольнити позовні вимоги та стягнути з відповідача податковий борг у розмірі 76342,20 грн.
Відповідач участі повноважного представника у судовому засіданні не забезпечив. Поштове відправлення з ухвалою суду про відкриття провадження у справі та повісткою про виклик у судове засідання, надіслане за місцезнаходженням відповідача, повернулось до суду, як невручене, з відміткою пошти про повернення за закінченням терміну зберігання .
В подальшому відповідачем через канцелярію подано письмовий відзив, в якому позов не визнано. Зазначено, що суми, заявлені позивачем до стягнення, було фактично сплачено відповідачем на момент звернення позивача з даним позовом до суду, тому у задоволенні позову слід відмовити.
Позивачем подано відповідь на відзив, в якій вказано, що сума податкового боргу складається, окрім основного зобов`язання та штрафних санкцій у розмірі 56223,78 грн., з нарахованої відповідачу пені з податку на прибуток в розмірі 15201,48 грн. та з податку на додану вартість 4916,94 грн. Сплачені відповідачем суми податку зараховувались в рахунок погашення податкового боргу згідно черговості його виникнення, оскільки станом на момент виникнення спірної заборгованості за відповідачем обліковувався податковий борг з податку на додану вартість та податку на прибуток. Відтак, на момент звернення з даним позовом до суду за відповідачем рахується податковий борг у розмірі 76342,20 грн., а саме: 46707,70 грн. з податку на прибуток приватних підприємств та 29634,50 грн. з податку на додану вартість.
У зв`язку з поданням представником позивача у судовому засіданні 04.09.2019 клопотання про розгляд справи у письмовому проваджені судом вирішено здійснювати подальший розгляд справи в письмовому провадженні.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 28.11.2019 замінено позивача - Головне управління Державної фіскальної служби у Київській області на правонаступника - Головне управління Державної податкової служби у Київській області.
Дослідивши наявні у матеріалах справи докази та з`ясувавши обставини справи, судом встановлено таке.
Приватне підприємство Сенат Плюс зареєстроване як юридична особа 22.06.2009, про що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань зроблено запис №13371020000000611, код ЄДРПОУ 36475015, місцезнаходження: 07260, Київська область, Іванківський район, село Шпилі, пров. Радянський, 2.
Відповідачем було самостійно визначено податкове зобов`язання з податку на прибуток підприємства шляхом подання до контролюючого органу податкових декларацій з податку на прибуток підприємства за 2016 рік на суму 6256,00 грн., за 2017 рік на суму 17918,00 грн., за 2018 рік на суму 3758,00 грн.
Також відповідачем було самостійно визначено податкове зобов`язання з податку на додану вартість шляхом подання до контролюючого органу податкової декларації з податку на додану вартість за червень 2016 року на суму 1537,00 грн. та уточнюючого розрахунку податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок за грудень 2016 року на суму 4326,00 грн.
Головним управлінням ДФС у Київській області проведено камеральну перевірку своєчасності подання податкової звітності, повноти нарахування, своєчасності сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з податку на прибуток підприємств, про що складено акт від 12.10.2018 №003672/10-36-53-05/36475015.
На підставі вказаного акту контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення від 16.10.2018 №0065145305, яким ПП Сенат Плюс нараховано 851,57 грн. штрафних санкцій за затримку сплати грошового зобов`язання з податку на прибуток приватних підприємств. Податкове повідомлення-рішення отримано відповідачем 09.11.2019 відповідно до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення №0730109349370.
Головним управлінням ДФС у Київській області проведено камеральну перевірку своєчасності подання податкової звітності, повноти нарахування, своєчасності сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з податку на прибуток підприємств, про що складено акт від 10.12.2018 №004620/10-36-53-05/36475015.
На підставі вказаного акту контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення від 11.12.2018 №0088085305, яким ПП Сенат Плюс нараховано 1411,21 грн. штрафних санкцій за затримку сплати грошового зобов`язання з податку на прибуток приватних підприємств. Податкове повідомлення-рішення надсилалось за місцезнаходженням (податковою адресою) відповідача та було невручене у зв`язку з відсутністю адресата за місцем обслуговування, що підтверджується наявним у матеріалах справи поштовим відправленням №0730110089242.
Головним управлінням ДФС у Київській області проведено камеральну перевірку своєчасності подання податкової звітності, повноти нарахування, своєчасності сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з податку на прибуток підприємств, про що складено акт від 21.02.2019 №000428/10-36-53-05/36475015.
На підставі вказаного акту контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення від 22.02.2019 №0008815305, яким ПП Сенат Плюс нараховано 860,76 грн. штрафних санкцій за затримку сплати грошового зобов`язання з податку на прибуток приватних підприємств. Податкове повідомлення-рішення отримано відповідачем відповідно до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення №073011013747.
Головним управлінням ДФС у Київській області проведено камеральну перевірку своєчасності подання податкової звітності, повноти нарахування, своєчасності сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з податку на прибуток підприємств, про що складено акт від 19.03.2019 №000761/10-36-53-05/36475015.
На підставі вказаного акту контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення від 20.03.2019 №0014485305, яким ПП Сенат Плюс нараховано 450,68 грн. штрафних санкцій за затримку сплати грошового зобов`язання з податку на прибуток приватних підприємств. Податкове повідомлення-рішення отримано відповідачем 22.04.2019 відповідно до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення №(нерозбірливо).
Головним управлінням ДФС у Київській області проведено камеральну перевірку своєчасності подання податкової звітності, повноти нарахування, своєчасності сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з податку на прибуток підприємств, про що складено акт від 23.04.2019 №001170/10-36-53-05/36475015.
На підставі вказаного акту контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення від 24.04.2019 №0021275305, яким ПП Сенат Плюс нараховано 172,15 грн. штрафних санкцій за затримку сплати грошового зобов`язання з податку на прибуток приватних підприємств. Податкове повідомлення-рішення надсилалось за місцезнаходженням (податковою адресою) відповідача та було невручене у зв`язку з відсутністю адресата за місцем обслуговування, що підтверджується наявним у матеріалах справи поштовим відправленням №(нерозбірливо).
Також Головним управлінням ДФС у Київській області проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на додану вартість, про що складено акт від 06.09.2016 №487/12-01/36475015, за наслідками якої контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення від 06.09.2016 №0006031018, яким ПП Сенат Плюс нараховано 10324,56 грн. штрафних санкцій за платежем - податок на додану вартість. Податкове повідомлення-рішення вручене відповідачу, про що свідчить розписка про отримання на корінці вказаного податкового повідомлення-рішення.
Головним управлінням ДФС у Київській області проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності, своєчасності подання податкової звітності, сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з податку на додану вартість, своєчасності реєстрації податкових накладних в ЄРПН, про що складено акт від 12.12.2017 №000133/10-36-12-19/36475015, за наслідками якої контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення від 18.12.2017 №0079761219, яким ПП Сенат Плюс нараховано 5673,33 грн. та 1666,67 грн. штрафних санкцій за затримку реєстрації податкових накладних. Податкове повідомлення-рішення вручене відповідачу, про що свідчить розписка про отримання на корінці вказаного податкового повідомлення-рішення.
Головним управлінням ДФС у Київській області проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності, своєчасності подання податкової звітності, сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з податку на додану вартість, своєчасності реєстрації податкових накладних в ЄРПН, про що складено акт від 04.07.2018 №000731/10-36-53-01/36475015, за наслідками якої контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення від 04.07.2018 №0030515301, яким ПП Сенат Плюс нараховано 170,00 грн. штрафних санкцій за платежем - податок на додану вартість. Податкове повідомлення-рішення отримано відповідачем відповідно до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення №0730109838088.
Головним управлінням ДФС у Київській області проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності, своєчасності подання податкової звітності, сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з податку на додану вартість, своєчасності реєстрації податкових накладних в ЄРПН, про що складено акт від 15.08.2018 №001145/10-36-53-01/36475015, за наслідками якої контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення від 06.09.2018 №0042925301, яким ПП Сенат Плюс нараховано 1020,00 грн. штрафних санкцій за платежем - податок на додану вартість. Податкове повідомлення-рішення надсилалось за місцезнаходженням (податковою адресою) відповідача та було невручене у зв`язку з відсутністю адресата за місцем обслуговування, що підтверджується наявним у матеріалах справи поштовим відправленням №0730109968933.
У зв`язку з несплатою відповідачем узгодженого грошового зобов`язання, контролюючим органом сформовано податкову вимогу від 13.02.2014 №233-19, яка отримана відповідачем, про що свідчить розписка про отримання на корінці вказаної податкової вимоги.
Як убачається з наявних у матеріалах справи облікових карток платника податку - ПП Сенат Плюс з податку на прибуток приватних підприємств та податку на додану вартість, з часу вручення відповідачу податкової вимоги від 13.02.2014 №233-19 податковий борг із вказаних податків не переривався.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає таке.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, порядок їх адміністрування, права та обов`язки платників податків, компетенція контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI (з наступними змінами та доповненнями, чинними на час виникнення спірних відносин та подання позовної заяви).
Відповідно до пункту 49.2 статті 49 Податкового кодексу України, платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. Цей абзац застосовується до всіх платників податків, в тому числі платників, які перебувають на спрощеній системі оподаткування обліку та звітності.
Згідно пункту 50.1 статті 50 Податкового кодексу України, у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов`язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.
Відповідно до пункту 54.1 статті 54 Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Згідно пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України, в разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Судом встановлено, що відповідачем самостійно узгоджено суму грошового зобов`язання з податку на прибуток у розмірі 27932,00 грн. шляхом подання до контролюючого органу відповідних декларацій за 2016-2018 роки.
Також відповідачем самостійно узгоджено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість у розмірі 5863,00 грн. шляхом подання до контролюючого органу податкової декларації з податку на додану вартість за червень 2016 року та уточнюючого розрахунку податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок за грудень 2016 року.
Крім того, контролюючим органом було визначено відповідачу грошове зобов`язання з податку на прибуток та податку на додану вартість, про що Головним управлінням ДФС у Київській області винесені податкові повідомлення-рішення від 16.10.2018 №0065145305 на суму 851,57 грн.; від 11.12.2018 №0088085305 на суму 1411,21 грн.; від 22.02.2019 №0008815305 на суму 860,76 грн.; від 20.03.2019 №0014485305 на суму 450,68 грн.; від 24.04.2019 №0021275305 на суму 172,15 грн.; від 06.09.2016 №0006031018 на суму 10324,56 грн.; від 18.12.2017 №0079761219 на суму 7340,00 грн.; від 04.07.2018 №0030515301 на суму 170,00 грн. від 06.09.2018 №0042925301 на суму 1020,00 грн. Зазначені податкові повідомлення-рішення в силу положень пункту 58.3 статті 58 Податкового кодексу України вважаються врученими відповідачу.
Згідно інформації комп`ютерної програми Діловодство спеціалізованого суду на розгляді Київського окружного адміністративного суду не перебувають справи за позовом приватного підприємства Сенат Плюс до податкових органів щодо оскарження зазначених податкових повідомлень-рішень.
Відповідно до пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України, в разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Згідно пункту 59.5 статті 59 Податкового кодексу України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення (абзац перший). У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається) (абзац другий).
Пунктом 95.2 статті 95 Податкового кодексу України визначено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Податкову вимогу №233-19 сформовано 13.02.2014 та вручено платнику податків 13.12.2014. З моменту отримання відповідачем вказаної податкової вимоги податковий борг з податку на прибуток та податку додану вартість не переривався.
Суд критично оцінює викладені відповідачем у відзиві на позов доводи щодо необґрунтованості спірної суми податкового боргу, оскільки з наявних у матеріалах справи облікових карток платника податків - приватного підприємства Сенат Плюс убачається, що на час виникнення у відповідача спірної суми податкового боргу, за ним вже рахувався податковий борг з податку на прибуток та податку на додану вартість, і суми податку, які сплачувались відповідачем у майбутньому зараховувались контролюючим органом в рахунок погашення податкового боргу згідно черговості його виникнення, що цілком відповідає вимогам пункту 87.9 статті 87 Податкового кодексу України
Крім того, суд вважає безпідставним твердження відповідача про визнання безнадійним та списання спірного податкового боргу, оскільки з моменту узгодження спірної суми податкового боргу на підставі поданих відповідачем декларацій та прийнятих контролюючим органом податкових повідомлень-рішень, встановлений статтею 102 Податкового кодексу України 1095-денний строк не сплив.
Разом із тим, згідно облікових карток платника податку - приватного підприємства Сенат Плюс з податку на прибуток приватних підприємств та податку на додану вартість, станом на момент звернення позивача з даним позовом до суду за відповідачем рахується податковий борг з податку на прибуток в розмірі 46707,70 грн., в тому числі 15201,48 грн. пені, та з податку на додану вартість в розмірі 29634,50 грн., в тому числі 4916,94 грн. пені. Відповідачем не надано належних доказів сплати ним зазначеної суми податкового боргу, наявні у матеріалах справи докази також не містять відомостей щодо сплати відповідачем зазначених сум податкового боргу. Відтак, суд вважає обґрунтованими доводи позивача про наявність у відповідача спірної суми податкового боргу.
Відповідно до пункту 95.1 статті 95 Податкового кодексу України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Підпунктом 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, на суму податкового боргу або його частини.
З огляду на таке правове регулювання та встановлені судом обставини щодо несплати відповідачем узгодженої суми податкового зобов`язання, позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню, тому з відповідача слід стягнути податковий борг у розмірі 76342,20 грн.
Відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Оскільки позивачем не надано доказів понесення судових витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, судові витрати розподілу не підлягають.
Керуючись статтями 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з приватного підприємства Сенат Плюс на користь Державного бюджету України податковий борг у розмірі 76342,20 грн. (сімдесят шість тисяч триста сорок дві гривні 20 копійок).
Позивач - Головне управління Державної податкової служби у Київській області (код ЄДРПОУ 43141377, місцезнаходження: 03151, м. Київ, вул. Народного Ополчення, 5а).
Відповідач - приватне підприємство Сенат Плюс (код ЄДРПОУ 36475015, місцезнаходження: 07260, Київська область, Іванківський район, село Шпилі, пров. Радянський, 2).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства Українидо початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.
Суддя Колеснікова І.С.
Дата виготовлення і підписання повного тексту рішення - 28 листопада 2019 року
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.11.2019 |
Оприлюднено | 02.12.2019 |
Номер документу | 85996037 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Колеснікова І.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні