Постанова
від 25.11.2019 по справі 460/3220/18
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 листопада 2019 рокуЛьвів№ 857/6987/19

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:

головуючого судді Судової-Хомюк Н.М.,

суддів Святецького В.В., Шинкар Т.І.

за участі секретаря судового засідання Хітрень О.Ю.,

позивач: не з`явився

відповідач: не з`явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Рівненській області на додаткове рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 03 травня 2019 року у справі № 460/3220/18 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ДК ВЕТ до Головного управління ДФС у Рівненській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

суддя в 1-й інстанції - Друзенко Н.В.,

час ухвалення рішення - не зазначено.,

місце ухвалення рішення - м.Рівне,

дата складання повного тексту рішення - 03.05.2019,-

В С Т А Н О В И В:

У грудні 2018 року позивач Товариство з обмеженою відповідальністю ДК ВЕТ (далі - ТОВ ДК ВЕТ звернулося до суду з позовом до Головного управління ДФС у Рівненській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0004401401 від 28.08.2018 року.

На обґрунтування позовних вимог зазначає, що під час перевірки Головне управління ДФС у Рівненській області дійшло помилково висновку про наявність у діях ТОВ «ДК ВЕТ» складу фінансового правопорушення та відсутності підтверджуючого (розрахункового) документа щодо використання підзвітною особою ОСОБА_1 готівкових коштів на суму 184484,96 грн. Зазначає, що вказані кошти ОСОБА_1 оплатив контрагенту Palmira Star Ltd по договору № 04-16-01 від 20.04.2016, а підтвердженням є прибутковий касовий ордер від 19.05.2016 та звіт про витрати на суму 184484.96 грн. Вказує на те, що склад фінансового правопорушення, передбаченого пунктами 2.11, 3.1, 3.2 Положення №637, наявний у разі порушення правил видачі готівки під звіт і неналежне звітування за її отримання. Під час проведення перевірки ТОВ «ДК ВЕТ» були надані документи на підтвердження відрядження, звіт про використання коштів за встановленою формою, а також квитанція до прибуткового касового ордеру на підтвердження витрат за цим звітом. Підзвітною особою ОСОБА_1 до авансового звіту було подано належні письмові документи, які підтверджують сплату готівкових коштів, а посилання ГУ ДФС у Рівненській області на окремі недоліки первинних документів, на думку позивача, не спростовує реального здійснення витрати підзвітною особою ТОВ «ДК ВЕТ» . З огляду на це, вважає відсутнім факт правопорушення, передбаченого пунктами 2.11, 3.1 Положення № 637. Крім того, позивач вважає, що викладені в акті перевірки порушення, що потягнули застосування штрафних санкцій є порушеннями правил здійснення господарської діяльності, зокрема правил здійснення готівкових розрахунків, що є видом адміністративно-господарських санкцій, а саме адміністративно-господарським штрафом в розумінні статей 238, 241 Господарського кодексу України. Відповідно, ці санкції можуть бути застосовані до суб`єкта господарювання протягом шести місяців з дня виявлення порушення, але не пізніше як через один рік з дня порушення цим суб`єктом встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності. Оскільки податкове повідомлення-рішення прийняте 28.08.2018, тобто пізніше ніж через один рік з дня вчинення порушення, то ці санкції не могли бути застосовані до позивача. З огляду на наведене позивач просив задоволити позовні вимоги.

Рішенням Рівненського окружного адміністративного суду від 09 квітня 2019 року адміністративний позов задоволено повністю. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Рівненській області №0008401401 від 28.08.2018 року. Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС Рівненській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ДК ВЕТ" сплачений судовий збір в сумі 2767,29 грн.

03 травня 2019 року Рівненський окружний адміністративний суд ухвалив додаткове рішення у цій справі з приводу розподілу судовий витрат.

Стягнув за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Рівненській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ДК ВЕТ витрати, понесені на професійну правничу допомогу в розмірі 5718,00 грн.

Не погодившись із зазначеним судовим рішенням його оскаржив відповідач, Головне управління ДФС у Рівненській області, подавши апеляційну скаргу в якій просить скасувати додаткове рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 03 травня 2019 року.

У обґрунтування вимог апеляційної скарги, відповідач зазначає, що заявлений до відшкодування за рахунок відповідача розмір понесених позивачем витрат на правову допомогу є надмірним та не співмірним зі складністю справи.

Особи, які беруть участь у справі, в судове засідання не з`явилися, хоча були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, а тому колегія суддів, відповідно до ч.4 ст.229 КАС України, вважає за можливе провести розгляд справи без здійснення фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Заслухавши суддю доповідача, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, апеляційний суд при розгляді цієї справи виходить з наступних міркувань.

Суд першої інстанції встановив те, що на підтвердження понесених витрат на правничу допомогу позивачем надано копії: договору про надання правової допомоги від 01.08.2018 з додатком №1; копії платіжних доручень №3378 від 05.03.2019, №3709 від 11.04.2019, №317 від 21.02.2019 на підтвердження оплати коштів за договором про надання правової допомоги від 01.08.2018 у загальному розмірі 8218 гривень 00 копійок; оригінал акту приймання-передачі наданих послуг №2 від "31" січня 2019 року до Договору про надання правової допомоги від 01.08.2018 на суму 2500,00 грн.; оригінал акту приймання-передачі наданих послуг №2 від "28" лютого 2019 року до Договору про надання правової допомоги від 01.08.2018 на суму 3218,00 грн.; оригінал акту приймання-передачі наданих послуг №1 від "10" березня 2019 року до Договору про надання правової допомоги від 01.08.2018 на суму 2500,00 грн.; оригінал квитанції на підтвердження поштових витрат щодо відправки відповіді на відзив у справі до суду (квитанція на підтвердження поштових витрат щодо відправки відповіді на відзив у справі до відповідача долучена до самої відповіді). Загальна сума по актах 8218,00 грн.

Суд першої інстанції частково погодився із понесеними позивачем судовими витратами та стягнув такі у розмірі 5718,00 грн.

Оцінюючи правовідносини, що виникли між сторонами, апеляційний суд виходить з наступних міркувань.

Відповідно до частини 1статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Частиною 1 та 2 статті 134 КАС України передбачено, що витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави.

Апеляційний суд встановив, що постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 25 листопада 2019 року в задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю ДК ВЕТ до Головного управління ДФС у Рівненській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення відмовлено. Постанова набрала чинності 25 листопада 2019 року.

Враховуючи цю обставину, відповідно до правової норми частини 1 статті 139 КАС України, судові витрати позивача за надання правничої допомоги відшкодуванню на користь позивача не підлягають.

Отже, у відшкодування позивачу витрат на правову допомогу необхідно відмовити.

Відповідно до частини 1 статті 317 КАС України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є:

1) неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи;

2) недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими;

3) невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи;

4) неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

З огляду на вищевикладене, апеляційну скаргу необхідно задовольнити, додаткове рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти постанову про відмову в задоволенні вимоги про стягнення судових витрат з вищевикладених мотивів.

Керуючись ч. 4 ст. 229, ч. 3 ст. 243, ст.ст. 252, 308, 310, 315, 317, 321, 325, 328, 329, 331 КАС України, суд-

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Рівненській області задовольнити. Додаткове рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 03 травня 2019 року у справі № 460/3220/18 - скасувати та прийняти постанову, якою в задоволенні клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю ДК ВЕТ про присудження на користь позивача додаткових судових витрат у вигляді витрат на професійну правничу допомогу - відмовити.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття.

Касаційна скарга на судове рішення подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення безпосередньо до суду касаційної інстанції.

У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя Н. М. Судова-Хомюк судді В. В. Святецький Т. І. Шинкар Повне судове рішення складено 03.12.2019

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.11.2019
Оприлюднено04.12.2019
Номер документу86069371
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —460/3220/18

Ухвала від 03.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 13.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 25.11.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Постанова від 25.11.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 12.11.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 29.10.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 29.10.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 28.10.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 09.09.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 12.07.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні