ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №1.380.2019.004123
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 грудня 2019 року
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Мартинюка В.Я.
секретар судових засідань Жовковська Ю.В.
з участю позивача - ОСОБА_1 ,
представника позивача - ОСОБА_20
представників відповідача - Гачак І.О.,
треті особи - ОСОБА_3, ОСОБА_4., ОСОБА_7., ОСОБА_10
представник третьої особи - ОСОБА_19
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у м.Львові справу за позовом ОСОБА_1 до Зав`язанцівської сільської ради Мостиського району Львівської області, з участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 та ОСОБА_14 , про визнання рішення протиправним та зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В :
ОСОБА_1 звернулася в суд з позовом до Зав`язанцівської сільської ради Мостиського району Львівської області в якому просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення від 17.04.2019 року за №5 Про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту щодо відведення земельної ділянки ;
- зобов`язати повторно розглянути заяву від 21.02.2018 року про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2 га для ведення особистого селянського господарства в урочищі Запартема на території Зав`язанцівської сільської ради (с.Кропильники) Мостиського району Львівської області.
Аргументами позовних вимог є те в оскаржуваному рішенні відповідачем не зазначено жодної з підстав, передбачених ч.7 ст.118 Земельного кодексу України, за яких позивачу належало відмовити у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою для відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства, що, на думку позивача, вказує про протиправність прийнятого рішення.
Відповідач у відзиві на позовну заяву зазначає, що відповідачем враховано, що земельна ділянка, на яку претендує позивач, з 1985 року знаходиться у користуванні 8-ми громадян. Відтак, позивач в супереч вимогам ч.6 ст.118 ЗК України не надав письмове (нотаріальне) погодження цих 8-ми громадян, що є землекористувачами. Також, зазначає відповідач, під час прийняття оскаржуваного рішення було встановлено, що долучені позивачем графічні матеріали є без конкретного зазначення місця розташування земельної ділянки, що віднесено земельним законодавством до обов`язку громадянина. Не зазначення ж місця розташування є порушенням порядку звернення та підставою для відмови в наданні земельної ділянки у зв`язку з її фактичною відсутністю, тобто невизначеністю. При цьому, зазначення на карті бажаного місця розташування земельної ділянки має значення для надання об`єктивної оцінки та відповіді на клопотання заявника, оскільки пошук такої ділянки до повноважень ради не віднесено. Більше того, як вбачається із долучених графічних матеріалів слідує, що вони не можуть вважатися такими, що містять місце розташування бажаної земельної ділянки, оскільки містять графічні межі території села, до складу якої входять окремі земельні ділянки, а не конкретно визначена земельна ділянка, яку позивач прагне отримати у власність. Окрім того, підтвердженням цьому є невідповідність зазначеної площі бажаної земельної ділянки в розмірі 2 га в аспекті доданої до заяви графічної схеми, оскільки площа її 9,4 га. Таким чином, відповідач вважає, що правова підстава відмови у задоволенні заяви, викладена у прийнятому рішенні, що є предметом оскарження у цій справі, повністю узгоджується з приписами ч.7 ст. 118 ЗК України.
Треті особи ОСОБА_3 , ОСОБА_10 , ОСОБА_14 , ОСОБА_8 , ОСОБА_6 , ОСОБА_13 , ОСОБА_12 , ОСОБА_4 , ОСОБА_15 , ОСОБА_9 , ОСОБА_7 , ОСОБА_5 у письмових заявах зазначили про те, що дійсно з 1980-х років користуються земельними ділянками в урочищі Запартема у с.Кропильники Мостиського району Львівської області.
Позивач та його представник позовні вимоги підтримали з підстав, викладених у заявах по суті, просять позов задовольнити у повному обсязі.
Представник відповідача проти позову заперечив з підстав, викладених у заявах по суті, просить у задоволенні позову відмовити повністю.
Присутні в судовому засіданні треті особи та представник третьої особи проти позову заперечили.
Ухвалою суду від 02.09.2019 року відкрито загальне позовне провадження у справі.
Ухвалою суду від 24.10.2019 року, занесеною у протокол судового засідання, продовжено строк підготовчого провадження на 30 днів.
Ухвалою суду від 21.11.2019 року, занесеною у протокол судового засідання, закінчено підготовче провадження та призначено справу до розгляду по суті.
Дослідивши наявні у справі докази та давши їм оцінку, суд встановив наступні обставини справи.
ОСОБА_1 21.02.2018 року звернулася до Зав`язанцівської сільської ради Мостиського району Львівській області із заявою про передачу у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2 га та відповідно надати дозвіл на розробку проекту відведення земельної ділянки на території на території Зав`язанцівської сільської ради Мостиського району Львівської області в межах населеного пункту с.Кропильники.
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 09.10.2018 року у справі №813/2031/18, залишеним без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 14.03.2019 року, зобов`язано Зав`язанцівську сільську раду Мостиського району Львівської області розглянути заяву ОСОБА_1 від 10.05.2017 року про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2 га для ведення особистого селянського господарства на території Зав`язанцівської сільської ради (с. Кропильники) Мостиського району Львівської області, із прийняттям за результатами її розгляду в установленому порядку рішення, з обов`язковим врахуванням висновків, наведених в мотивувальній частині цього судового рішення.
Рішенням Зав`язанцівської сільської ради Мостиського району Львівської області від 17.04.2019 року за №5 відмовлено ОСОБА_1 у наданні дозволу на виготовлення проекту відведення земельної ділянки у власність безоплатно для ведення особистого селянського господарства площею 2,00 га в урочищі Запартема у с.Кропильники.
Позивач не погодившись з такою відмовою звернулася до суду з метою захисту її порушеного права.
Даючи правову оцінку спірним правовідносинам, судом враховано наступні обставини справи та норми чинного законодавства.
Статтею 122 ЗК України встановлено повноваження органів виконавчої влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування щодо передачі земельних ділянок у власність або у користування, а саме центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.
Відповідно до ч.6 ст. 118 цього ж Кодексу громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства).
Згідно з ч. 7 цієї ж статті відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Наведена норма вказує на те, що законодавцем визначено вичерпний перелік на підставі, яких допускається відмова у наданні згаданого дозволу.
В той же час, під час судового розгляду встановлено, що земельна ділянка, на яку претендує позивач, з 1985 року знаходиться у користування інших громадян, які проживають на території Зав`язанцівську сільську раду Мостиського району Львівської області.
Дані обставини підтверджуються наявними в матеріалах справи доказами: Актом обстеження земельних ділянок в урочищі Запартема в с.Кропильнитки, на яку претендує ОСОБА_1 від 24.10.2018 року, довідкою від 24.09.2018 року за №989, рішенням від 10.10.2019 року за №17 Про надання дозволу гр. ОСОБА_16 , гр.. ОСОБА_17 , гр. ОСОБА_18 на виготовлення технічної документації щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі на місцевості для ведення особистого селянського господарства в с.Кропильники, Зав`язанцівської сільської ради , рішенням від 10.10.2019 року за №16 Про надання дозволу гр. ОСОБА_16 , гр. ОСОБА_17 , гр. ОСОБА_18 на виготовлення технічної документації щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі на місцевості для ведення особистого селянського господарства в с.Кропильники, Зав`язанцівської сільської ради , витягами з погосподарської книги за 1983-1985 роки по с.Кропильники Мостиського району Львівської області щодо земельних, які надавались у користування громадянам у 1983-1985 роках в урочищі Запартема с.Кропильники.
Слід зазначити, що, відповідно до п.7.5.1 Інструкції з ведення погосподарського обліку в сільських, селищних та міських радах, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 08.12.2010 року за №491 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 05.01.2011 року за № 9/18747 (в редакції чинній на момент ведення по господарських книг), Розділ уміщує показники, що відносяться до земельної ділянки (земельних ділянок) об`єкта ПГО в цілому, і заповнюється станом на 1 січня. Дані записуються в гектарах з чотирма десятковими знаками після коми або із значністю, зазначеною в документах. До цього розділу записується інформація про площу земельних ділянок, якими безпосередньо (особисто) користується об`єкт ПГО: як тих, що належать його членам на праві власності, так і тих, якими вони користуються за договорами оренди (включаючи ділянки з земель запасу, прилеглих до території місцевої ради). Площа земельних ділянок, які віддані в оренду за договорами, укладеними відповідно до чинного законодавства, до загальної площі землі, якою користується об`єкт ПГО, не включається. Оскільки згідно з чинним законодавством земля надається окремому громадянину, загальна площа землі об`єкта ПГО складається з площі землі, отриманої кожним з його членів. Якщо хтось з членів об`єкта ПГО вибуває з нього або прибуває до нього разом з отриманою землею в межах місцевої ради, то до загальної площі землі відповідних об`єктів уносяться необхідні зміни: або її зменшення, або її збільшення.
Пунктом 7.5.3 даної Інструкції передбачено, що площа земельних ділянок, якими користується об`єкт ПГО, розшифровується за основними видами цільового призначення ділянок згідно з Земельним кодексом України: для будівництва, обслуговування жилого будинку, господарських будівель, для ведення особистого селянського господарства, товарного сільськогосподарського виробництва, для сінокосіння та випасання худоби, для городництва та для індивідуального садівництва.
З огляду на викладене, суд вважає, що відомості, які містяться в погосподарських книгах, долучених відповідачем до матеріалів справи, являються належними та достатніми доказами в підтвердження обставин користування третіми особами земельними ділянками, в межах яких позивач звернулась до сільської ради про надання їй у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства.
Таким чином, на момент звернення до відповідача у позивача було відсутнє погодження землекористувачів земельної ділянки, на яку він претендує, що не відповідає вимогам ч.6 ст.118 ЗК України.
За таких обставин, на думку суду, відповідачем було правомірно відмовлено позивачу у наданні дозволу на виготовлення проекту відведення земельної ділянки у власність безоплатно для ведення особистого селянського господарства площею 2,00 га в урочищі Запартема у с.Кропильники, оскільки така ділянка знаходиться у межах земельних ділянок, які знаходяться у користуванні третіх осіб.
Відповідно до ч.1 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Враховуючи вищенаведене, суд вважає, що позовні вимоги є необґрунтованими, а тому у задоволенні позову слід відмовити повністю.
Щодо судових витрат, то, у відповідності до вимог ст.139 КАС України, такі належить покласти на позивача.
Керуючись ст.ст. 19-21, 72-77, 242-246, 255, 293, 295, підп.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
У задоволенні позову відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається через Львівський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення виготовлено і підписано 04 грудня 2019 року.
Суддя В.Я.Мартинюк
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.12.2019 |
Оприлюднено | 05.12.2019 |
Номер документу | 86097707 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кушнерик Мар’ян Петрович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кушнерик Мар’ян Петрович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кушнерик Мар’ян Петрович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кушнерик Мар’ян Петрович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Мартинюк Віталій Ярославович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Мартинюк Віталій Ярославович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Мартинюк Віталій Ярославович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні