ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
з питань зупинення апеляційного провадження
03 грудня 2019 рокуЛьвів№ 857/11177/19
Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:
Головуючого судді Сеника Р.П.,
суддів Попка Я.С., Хобор Р.Б.,
з участю секретаря судового засідання Коваль Т.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Львові клопотання управління з питань внутрішньої політики, релігій та національностей Тернопільської обласної державної адміністрації про зупинення провадження у справі №500/1819/19,-
встановив:
До Тернопільського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 , як член Релігійної громади "Парафії Різдва Пресвятої Богородиці" села Людвище, Шумського району, Тернопільської єпархії Української Православної Церкви, в особі свого представника - адвоката Захарчука Андрія Петровича, з позовною заявою до Тернопільської обласної державної адміністрації, Державного реєстратора управління з питань внутрішньої політики, релігій та національностей Тернопільської обласної державної адміністрації Ігнатюк Марії Павлівни, третя особа - Релігійна організація «Парафія Різдва Пресвятої Богородиці села Людвище Шумського району Тернопільської області Тернопільської єпархії Православної церкви України» про визнання протиправними дій Тернопільської обласної державної адміністрації, визнання протиправним та скасування пункту 2 розпорядження Голови Тернопільської обласної державної адміністрації «Про статути релігійних організацій ПЦУ сіл Залужжя та Людвище, Шумського району у новій редакції» № 261-од від 10.05.2019 року, визнання протиправним та скасування рішення державного реєстратора Управління з питань внутрішньої політики, релігій та національностей Тернопільської обласної державної адміністрації Ігнатюк Марії Павлівни, визнання протиправним та скасування запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань №16501050005000581 від 15.05.1019 року щодо державної реєстрації внесення змін до установчих документів юридичної особи - Релігійна громада «Парафія Різдва Пресвятої Богородиці» села Людвище Шумського району Тернопільської єпархії Української Православної Церкви.
Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 04 вересня 2019 року закрито провадження у справі.
Ухвалу суду першої інстанції оскаржив позивач, подавши на неї апеляційну скаргу.
29 листопада 2019 року управління з питань внутрішньої політики, релігій та національностей Тернопільської обласної державної адміністрації подало клопотання про зупинення провадження у справі №500/1819/19 до набрання чинності рішенням Великої Палати Верховного Суду від у справі № 910/8132/19.
Клопотання обґрунтоване тим, що з подібних правовідносин 09.10.2019 року Великою Палатою Верховного Суду відкрито провадження у справі № 910/8132/19.
Особи, які беруть участь у справі, в судове засідання не прибули, про дату, час і місце апеляційного розгляду повідомлені належним чином, а тому, суд апеляційної інстанції, відповідно до ч. 4 ст. 229, п.2 ч. 1 ст. 311 та ч. 2 ст. 313 КАС України, вважає можливим проведення розгляду справи за їхньої відсутності без здійснення фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.
Заслухавши доповідь судді - доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи клопотання про зупинення провадження у справі, судова колегія приходить до висновку, що таку необхідно залишити без задоволення з наступних міркувань.
Відповідно до п.3 ч.1 ст. 236 КАС України суд зупиняє провадження у справі в разі: об`єктивної неможливості розгляду цієї справи до вирішення іншої справи, що розглядається в порядку конституційного провадження, адміністративного, цивільного, господарського чи кримінального судочинства, - до набрання законної сили судовим рішенням в іншій справі; суд не може посилатися на об`єктивну неможливість розгляду справи у випадку, коли зібрані докази дозволяють встановити та оцінити обставини (факти), які є предметом судового розгляду.
Зупинення провадження в адміністративній справі з мотивів наявності іншої справи, яка розглядається в порядку цивільного, кримінального, господарського чи адміністративного судочинства, може мати місце тільки в тому разі, коли в цій, іншій, справі можуть бути вирішені питання, що стосуються підстав заявлених в адміністративній справі вимог чи умов, від яких залежить можливість її розгляду.
Рішенням Великою Палати Верховного Суду від 20 листопада 2019 року у справі №910/8132/19 касаційну скаргу залишено без задоволення, судові рішення - без змін.
Також, апеляційний суд звертає увагу на те, що зібрані у справі докази дозволяють встановити та оцінити обставини (факти) щодо необхідності розгляду справи.
Крім цього, колегія суддів звертає увагу на те, що зупинення провадження у справі не повинно призводити до порушення розумного строку розгляду справи.
Відповідно до п. 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом.
Розумність тривалості судового розгляду має визначатися з огляду на обставини справи та наступні критерії: складність справи, поведінка заявника та компетентних органів, а також важливість предмету позову для заявника у справі (рішення Європейського суду з прав людини у справі Фрідлендер проти Франції ).
Згідно з п. 2 ч. 3 ст. 236 КАС України суд не зупиняє провадження у справі за клопотанням учасника справи, поданим після закінчення підготовчого провадження, якщо зазначені у клопотанні підстави для зупинення провадження виникли до закінчення підготовчого провадження і такий учасник справи знав або повинен був про них знати.
Крім цього, колегія суддів зазначає, що, у зв`язку з тривалим розглядом справи судом апеляційної інстанції, може бути порушене право сторін на своєчасне вирішення даної справи.
Таким чином, підстави, які б перешкоджали подальшому розгляду даної справи судом апеляційної інстанції - відсутні.
З огляду на наведене колегія суддів вважає, що клопотання про зупинення провадження у справі необхідно залишити без задоволення.
Керуючись статтями 229, 236, 310, 311, 313, 321, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ухвалив :
У задоволенні клопотання управління з питань внутрішньої політики, релігій та національностей Тернопільської обласної державної адміністрації про зупинення провадження у справі №500/1819/19 відмовити.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення, є остаточною та оскарженню не підлягає.
Суддя-доповідач Р. П. Сеник судді Я. С. Попко Р. Б. Хобор
Повне судове рішення складено 05.12.2019 року
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.12.2019 |
Оприлюднено | 06.12.2019 |
Номер документу | 86136876 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Хрущ Вікторія Леонідівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Сеник Роман Петрович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Хрущ Вікторія Леонідівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні